تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 18 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی ، در کنار سیاست عدم وجود شهریه به عنوان دلیل اصلی ورودِ بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی به آلمان ، یکی از مزیت های مهم انتخاب آلمان برای تحصیل است ؛ این کشور به عنوان چهارمین مقصد مورد توجه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید و مدارک تحصیلی دانشگاه های آلمان ارزشمند و از شهرت زیادی در سطح جهانی برخوردارند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی ، در کنار سیاست عدم وجود شهریه به عنوان دلیل اصلی ورودِ بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی به آلمان ، یکی از مزیت های مهم انتخاب آلمان برای تحصیل است ؛ این کشور به عنوان چهارمین مقصد مورد توجه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید و مدارک تحصیلی دانشگاه های آلمان ارزشمند و از شهرت زیادی در سطح جهانی برخوردارند.

لذا ، در صورتی که شما هم از کسانی هستید که اخذ مدرک آلمانی را در سر می پرورانید ، اما به واسطه نداشتن مهارت های کافی زبان آلمانی از تبدیل رویایتان به واقعیت بازمانده اید ، امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی واقعا خبر مسرت بخشی برای شما خواهد بود.

به طور کلی ، دانشگاه های آلمان قصد دارند به عنوان رهبران جهانی فعالیت داشته باشند و بر طبق همین چشم انداز جهانی خود ، در تلاشند تا شرایطی مناسب را برای دانشجویان جهت هر چه آسان تر شدن شرایط تحصیل در این کشور به وجود آورند ؛ لذا ، به افزایش تعداد برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی مبادرت ورزیده اند ؛ اگر شما هم علاقمند به تحصیل در المان به زبان انگلیسی هستید ، پیشنهاد می کنیم مقاله را تا آخر دنبال نمایید و در صورت داشتن سوالات بیش تر ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

تحصیل مهندسی برق در آلمان

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

داشتن مهارت های کافی زبان آلمانی ممکن است بسیاری از دانشجویان را از تحصیل در دانشگاه های آلمان ناامید کند ، اما اصلا جای نگرانی نیست ، چرا که دانشگاه های متعددی در آلمان دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

به طور کلی ، عوامل مختلفی چون شهرت بسیار خوب دانشگاه های آلمان ، استانداردهای زندگی و اقتصاد این کشور ، عدم وجود شهریه برای تحصیل (به جز ایالت بادن – وورتمبرگ) و نیز کار دانشجویی در آلمان و اشتغال پس از تحصیل از دلایل جذب دانشجویان بین المللی برای دانشگاه های آلمان می باشد ؛ در کنار این عوامل ، آموزش به زبان انگلیسی یکی از دلایل مهم برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است ؛ لذا ، هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را دارند، افزایش می یابد.

برنامه های انگلیسی زبان ارائه شده توسط دانشگاه های آلمان ، در حال حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد ،  به خصوص در رشته علوم اجتماعی و موضوعاتی در ارتباط با تجارت ، نسبتاً رایج است ؛ همچنین ، برنامه هایی زیادی نیز برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در دسترس می باشد ؛ به طور کلی ، دانشگاه های آلمان بیش از 1600 برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارائه داده اند و با این که ، معمولاً دوره های اقتصاد و علوم اجتماعی به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، رشته های علوم طبیعی ، پزشکی و علوم کشاورزی نیز انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشند.

اما دقت داشته باشید ، از آن جا که تعداد برنامه هایی که به زبان آلمانی ارائه می شوند ، در برخی موارد ممکن است بسیار بیش تر از برنامه های انگلیسی زبان باشند ، لذا پیدا کردن برنامه ای مناسب که به زبان انگلیسی ارائه می شود ، می تواند کمی دشوار به نظر آید ، اما با کمی صبر و تحقیق ، خواهید توانست به راحتی در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل نمایید ؛ در این مورد می توانید با هلدینگ مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

تعداد دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان

امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی توسط چه دانشگاه هایی فراهم آمده است؟ کشور آلمان دارای بیش از 400 دانشگاه که شامل انواع مختلف برنامه های تحصیلی هستند ، می باشد ؛ اما بر طبق وب سایت  My German University، از این تعداد دانشگاه ، در حدود 220 دانشگاه در کشور آلمان ، انواع برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که انتخاب این برنامه ها برای کلیه دانشجویان از جمله دانشجویان غیر اتحادیه اروپا آزاد است ؛ همچنین ، برخی از این دانشگاه ها در بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت بیش تری برخوردارند و محبوبیت دانشگاه ها می تواند به خاطر موقعیت دانشگاه در شهرهای بزرگ و یا رنک برتر آن ها باشد.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

اما دقت داشته باشید ، با این که برخی از دانشگاه های آلمان برنامه هایی به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهند ، اما ممکن است زبان اصلی آموزش در برخی از دانشگاه های آلمان منحصراً زبان انگلیسی باشد که معمولا دانشگاه های خصوصی از این شرایط برخوردارند و تمام برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به دانشگاه جاکوبز برمن ، مدرسه آموزش حکومتداری هرتی در برلین ، مرکز حقوق مالکیت معنوی مونیخ ، کالج برد برلین (فقط مقطع لیسانس) ، دانشگاه علوم کاربردی CODE در برلین (فقط در مقطع کارشناسی) اشاره نمود.

به طور کلی ، بیش از 350 برنامه لیسانس ، بیش از 1500 برنامه کارشناسی ارشد و بیش از 85 برنامه دکترا و نیز بیش از 185 دوره آموزش از راه دور (آنلاین) توسط دانشگاههای انگلیسی زبان آلمان ارائه شده اند.

لیست دانشگاههای انگلیسی زبان المان

به طور کلی ، از آن جا که اکثریت مطلق دانشگاه های دولتی آلمان برنامه های کارشناسی را به زبان آلمانی ارائه می دهند ، لذا به سختی برنامه ای را در این دوره تحصیلی که توسط دانشگاه های دولتی آلمان به زبان انگلیسی ارائه شده اند ، خواهید یافت ؛ اما برای تحصیل در کشور آلمان به انگلیسی از طریق کدام یک از دانشگاه ها می بایست اقدام نمود؟

برای یافتن دانشگاه هایی که آموزش های انگلیسی زبان را در برنامه دارند می توان از طریق بررسی وبسایت دانشگاه ها اقدام نمود ؛ برای راحتی کار ، در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه ها که تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را در این کشور فراهم آورده اند ، اشاره شده است:

ردیفنام دانشگاه با امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی
1دانشگاه علوم کاربردی مانهایم
2موسسه فناوری کارلسروهه
3دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین
4دانشگاه علوم کاربردی برمن
5دانشگاه جیکوبز
6دانشگاه فنی مونیخ
7دانشگاه گوتینگن
8موسسه ماکس پلانک
9دانشگاه آزاد برلین
10دانشگاه فنی درسدن
11دانشگاه علوم کاربردی مونیخ
12دانشگاه بن
13دانشگاه سارلند
14دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت
15دانشگاه فنی کایزرسلاوترن
16دانشگاه هامبورگ
17دانشگاه اولم
18دانشکده مدیریت HHL لایپزیگ
19دانشگاه بایروت
20دانشگاه مدیریت اتوبیشیم WHU-Otto Beisheim
21دانشگاه اشتوتگارت
22دانشگاه RWTH آخن
23دانشگاه HTW برلین
24دانشگاه فنی برلین
25دانشگاه فنی دارمشتات
26دانشگاه هوهنهایم
27دانشگاه ارفورت
28دانشگاه فرایبورگ
29دانشگاه کلن
30دانشگاه علمی کاربردی فولدا

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در آلمان

آیا تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان رایگان است؟ در آلمان هزینه های تحصیل به زبان آموزش بستگی ندارد و در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان به جز ایالت فدرال بادن – وورتمبرگ را داشته باشید ، به پرداخت شهریه نیاز نخواهید داشت ؛ لذا ، هزینه تحصیل در آلمان به انگلیسی متفاوت از هزینه تحصیل در آلمان به زبان آلمانی نخواهد بود ؛ همچنین ، دانشجویان خارجی می توانند جهت بورسیه تحصیلی آلمان اقدام نمایند.

بدین ترتیب می توان گفت ، علاوه بر داشتن آموزشی با کیفیت و ارائه طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ، امکان تحصیل رایگان توسط دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان نیز ، از مهمترین دلایل تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

همچنین ، دانشگاه ها دولتی آلمان معمولا در بزرگترین و بین المللی ترین شهرهای این کشور نظیر مونیخ ، هامبورگ ، برلین و غیره واقع شده اند که این خود باعث می شود تا دانشجویان بین المللی بتوانند هر چه سریع تر با جامعه آلمانی ادغام شوند و خود را با زندگی جدید وفق دهند ؛ علاوه بر این، این دانشگاه ها فرصت های زیادی را جهت کسب تجربه های کاری بیش تر در اختیار دانشجویان قرار خواهند داد.

لیست دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان آلمان

همان گونه که بیان شد ، تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر است و عدم وجود شهریه و یا شهریه های پایین از مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان می باشد؛ به طور کلی، شرایط تحصیل به صورت رایگان از طریق دانشگاه های دولتی آلمان مهیا شده است ؛ همچنین ، دانشگاه های آلمان با وجود فراهم آوردن شرایط تحصیل رایگان، در بین بهترین دانشگاه های این کشور نیز جای دارند؛ از بهترین دانشگاه های رایگان آلمان که برنامه هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، شامل موارد زیر خواهند بود:

  • دانشگاه فنی مونشن
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه فنی دارمشتات
  • دانشگاه فردریش – آلکساندر ارلانگن – نورنبرگ
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه صنعتی هامبورگ
  • دانشگاه SRH هایدلبرگ
  • دانشگاه علوم کاربردی Wurzburg Schweinfurt
  • دانشگاه لایبنیتس هانوفر

دقت داشته باشید ، با این که دانشگاه های مذکور شهریه ای دریافت نمی کنند ، اما برای ثبت نام در این دانشگاه ها دانشجو می بایست هزینه های ثبت نام که معمولاً شامل هزینه های انجمن های دانشجویی ، کارت حمل و نقل عمومی و هزینه های اداری می شود ، را بپردازد ؛ این هزینه بسته به دانشگاه انتخابی بین 150 تا 300 یورو می تواند متغیر باشد ؛ به طور کلی ، هزینه های اقامت دانشجو در آلمان شامل هزینه های تحصیل و زندگی می باشد.

همچنین توجه کنید ، با وجود این که بیش تر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های ذکر شده به طور رایگان ارائه می شوند ، اما در برخی از این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی خاصی که از هزینه های پایینی برخوردارند نیز وجود دارد ؛ این مورد را بیش تر در برنامه های فوق لیسانس جهت آموزش های پیشرفته می توان یافت.

برای اطلاع از هزینه تحصیل در آلمان برای دانشگاه های خصوصی به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رشته های موجود در دانشگاههای المان به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان شامل چه رشته هایی است؟ در طی چند سال اخیر، تعداد دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، در اروپا و آلمان به طور مداوم در حال افزایش بوده اند ؛ بر اساس تحقیقات موسسه آموزش بین المللی  (IIE)، تعداد دوره های انگلیسی زبان از سال 2011 تا 42 درصد افزایش داشته و کشورهای برتری چون هلند ، آلمان ، سوئد ، فرانسه و اسپانیا ، چنین برنامه ای را در نظر داشته اند.

کشور آلمان به خاطر حجم بالای تقاضای هر ساله دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در آن ها ، ارائه دوره هایی را به زبان انگلیسی آغاز کرد ؛ این کشور در سال 2020 میزبان تقریبا 350000 دانشجوی بین المللی بوده است ؛ بدین ترتیب ، ارائه دوره های انگلیسی زبان در آلمان جهت جذب بیش تر دانشجویان بین المللی ضروری شد.

رشته های موجود در دانشگاههای المان به زبان انگلیسی

در حال حاضر ، رشته های موجود در دانشگاههای آلمان به زبان انگلیسی متنوع است و دوره های زیادی در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان به انگلیسی ارائه می شوند؛ اما هر چند که زبان آموزش برای تمام رشته های تحصیلی در آلمان انگلیسی نمی باشد، اما باز هم می توان انواع مختلفی از برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی یافت؛ به طور معمول، بیشترین تعداد دوره های تحصیلی در آلمان به انگلیسی، در رشته هایی چون مهندسی، علوم طبیعی و موضوعاتی در ارتباط با اقتصاد می باشد؛ لذا متقاضی می تواند تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را در رشته های زیر انتخاب نماید:

  • ریاضیات و علوم طبیعی
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • حقوق
  • علوم اجتماعی

همچنین، برخی از رشته ها دارای کم ترین تعداد دوره ها به زبان انگلیسی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زبان و مطالعات فرهنگی
  • پزشکی
  • هنر ، تئوری هنر
  • ورزش
  • دامپزشکی

دقت کنید ، تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در آلمان ،در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است و در این رشته تحصیلی داوطلب با فرهنگ و زبان کشورهای انگلیسی زبان آشنا خواهد شد؛ الزامات تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در مقاطع مختلف در دانشگاه های آلمان متفاوت است ، اما به طور کلی به مدارک تحصیلی و دانش زبان انگلیسی نیاز خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی دوره کارشناسی

در حال حاضر ، بیش از 200 برنامه به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی وجود دارد که ارائه دهنده بیش تر این برنامه ها ، دانشگاه های خصوصی می باشند ؛ در ادامه به برخی از رشته های پرطرفدار مقطع مدرک لیسانس در آلمان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان را فراهم می آورند ، اشاره شده است:

برنامه های محبوب به زبان انگلیسیلیسانس مهندسی

 

لیسانس کسب و کار و مدیریت

لیسانس علوم طبیعی

لیسانس علوم کامپیوتر

لیسانس علوم اجتماعی

دانشگاه هایی که برنامه های لیسانس انگلیسی را ارائه می دهند.دانشگاه فرایبورگ
  دانشگاه جاکوبز برمن
دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین
کالج برد برلین
دانشگاه علمی کاربردی  CODE
دانشگاه گوتینگن

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی دوره کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان مقطعی محبوب است که بیش تر دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در کشور آلمان در پی آن هستند ؛ دانشگاه های برتر مختلفی در آلمان برنامه های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که از جمله برنامه ها و دانشگاه هایی که امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را در این مقطع فراهم می آورند ، عبارتند از:

برنامه های محبوب به زبان انگلیسیکارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان

 

MBA

کارشناسی ارشد علوم داده

کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی

کارشناسی ارشد اقتصاد

دانشگاه هایی که برنامه های لیسانس انگلیسی را ارائه می دهند.موسسه فناوری کارلسروهه

 

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه RWTH آخن

دانشگاه آزاد برلین

دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت

تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

دانشگاه های آلمان همواره در بین برترین موسسات آکادمیک اروپا جای داشته اند و امکانات پیشرفته و خوابگاه های محوطه دانشگاه را ارائه می دهند ؛ همچنین ، تقریبا تمام دانشگاه های دولتی آلمان امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی و از جمله متقاضیان علاقمند به رشته پزشکی فراهم آورده اند.

به طور کلی ، هیچ دانشگاه پزشکی اختصاصی در آلمان فی نفسه وجود ندارد ، اما دانشکده ها و یا دپارتمان های پزشکی موجود در دانشگاه ها رشته پزشکی را ارائه می دهند ؛ به طوری که در حال حاضر ، بیش از 30 دانشکده پزشکی در کشور آلمان وجود دارد ؛ همچنین ، برای اخذ مدرک پزشکی در آلمان به 6 سال و 3 ماه زمان نیاز است.

لذا ، برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در رشته پزشکی می بایست مدارکی دال بر مهارت های زبان انگلیسی را ارائه دهید ؛ در مواردی هم ممکن است به اثبات زبان آلمانی نیاز باشد که به طور کلی از طریق مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می توان از الزامات دوره مطلع شد.

تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

اما متاسفانه اکثر برنامه های پزشکی آلمان به زبان آلمانی ارائه می شوند و در زمان مشاهده و بررسی وب سایت های دانشگاه های مختلف برای رشته پزشکی ، متوجه این امر خواهید شد ؛ به عبارتی تحصیل پزشکی مستلزم یادگیری زبان آلمانی است ؛ لذا ، اگر قصد تکمیل یک دوره پزشکی از طریق دانشکده های پزشکی آلمان و کار پس از فارغ التحصیلی را داشته باشید ، طبیعی است که:

  • بتوانید به زبان محلی صحبت کنید.
  • با تمام اصطلاحات ضروری پزشکی آشنا باشید.
  • بتوانید با بیماران ارتباط برقرار نمایید.

بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

از بهترین دانشگاه های آلمان که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان را فراهم آورده است ، پردیس پزشکی دانشگاه تارگو مورس ‌ها‌مبورگ(UMCH)  می باشد که این دانشگاه ، دو نوع دوره پزشکی را ارائه می دهد.

برنامه نوع اول به داوطلب امکان تحصیل در آلمان را برای یک دوره 6 ساله می دهد ؛ اما در صورت انتخاب برنامه پزشکی نوع دوم دانشگاه ، می بایست 2 سال اول را در آلمان تحصیل کنید و 4 سال باقیمانده را در رومانی طی نمایید که این روش مستلزم هزینه های بسیار کمتری است (زبان تحصیل باز هم انگلیسی است).

اما ، بر طبق رنکینگ  QS، بهترین دانشگاه های ارائه دهنده برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان به شرح زیر خواهند بود:

  • دانشگاه پزشکی هایدلبرگ
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه پزشکی شاریته برلین
  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه پزشکی هانوفر
الزامات تحصیل در المان به زبان انگلیسی

الزامات تحصیل در المان به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان ، تقریباً شبیه به سایر دوره هایی است که به زبان آلمانی ارائه می شوند ؛ تنها تفاوت دوره های انگلیسی زبان با آلمانی زبان در ارائه مدارک مربوط به اثبات مهارت های زبانی است ؛ لذا در دوره های انگلیسی زبان به مدارکی جهت اثبات تسلط بر زبان انگلیسی مورد نیاز می باشد ؛ لذا می بایست در آزمون های مهارت های زبان انگلیسی نظیر آیلتس یا تافل شرکت کرد ؛ اما برخی از رایج ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان ، موارد زیر خواهند بود:

  • مدارک تحصیلی قبلی شامل مدارک دبیرستان ، لیسانس و یا فوق لیسانس
  • ریزنمرات تایید شده
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی از طریق آزمون های آیلتس ، تافل و …
  • کپی شناسنامه یا پاسپورت
  • توصیه نامه و انگیزه نامه (اختیاری)
  • رزومه
  • نمونه کارها (اختیاری)
  • آزمونGRE و یا GMAT (در صورت نیاز)

دقت کنید ، مدارک تحصیلی داوطلب می بایست مطابق با استانداردهای آموزش عالی آلمان باشد و در آلمان به رسمیت شناخته شود که در غیر این صورت شخص اجازه ورود به دوره های معمول دانشگاه های آلمان را نخواهد داشت ؛ در چنین زمان هایی ، ممکن است نیاز به شرکت در یک دوره مقدماتی باشد تا بدین ترتیب ، داوطلب مهارت ها و دانش مورد نیاز جهت شرکت در دوره های مورد نظر را کسب نماید ؛ همچنین ، داشتن سوابق تحصیلی خوب همیشه می تواند تاثیر مثبتی بر کمیته پذیرش داشته باشد.

مقالات پیشنهادی:

آزمون دولینگو برای مهاجرت

اثبات مهارت های زبان انگلیسی

با توجه به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی ، داوطلب می بایست مدارکی مبنی بر تسط بر زبان انگلیسی ارائه دهد که برای این امر معمولا از مدارک تافل و آیلتس استفاده می شود.

حداقل نمره آیلتس برای آلمان 6.5 و تافل 80 است که بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر می تواند متفاوت باشد ؛ به طور کلی ، زبان انگلیسی که در دوره کارشناسی ارشد به کار برده می شود ، از استانداردهای علمی بالاتری برخوردار است ، لذا ، حداقل نمرات مورد نیاز برای این دوره در مقایسه با مقاطع کارشناسی بالاتر خواهد بود.

به هر حال ، توصیه بر داشتن نمراتی بالاتر است ؛ چرا که نقش مهمی در پذیرش ، به خصوص در دانشگاه های پرتقاضا که رقابت شدید بوده و لازم است کمیته های پذیرش چندین فاکتور عملکردی را در نظر بگیرند ، ایفا خواهد کرد.

همچنین ، با این که ثبت نام و تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی ممکن است زندگی تحصیلی و ارتباط با سایر انگلیسی زبانان را آسان تر کند ، اما باز هم به مقداری زبان آلمانی جهت تعامل با مردم محلی مورد نیاز است.

علاوه بر این ، تسلط به زبان آلمانی گشت و گذار در آلمان را نیز آسان تر خواهد کرد و شخص با موانع زبانی زیادی روبرو نخواهد شد ؛ لذا ، برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی ، بهتر است در کنار زبان انگلیسی ، با زبان آلمانی نیز آشنا باشید.

نکته: اگر به دنبال تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان هستید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

سایر آزمون های ذکر شده در لیست الزامات ، اکثرا برای رشته های اقتصاد و کسب و کار نیاز خواهند بود که در صورت انتخاب چنین دوره هایی ، می بایست آماده شرکت در آزمون GMAT یا GRE که توسط دانشگاه انتخابی مورد نظر تعیین شده ، باشید.

به طور کلی ، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی و همچنین رایگان بودن دانشگاه های این کشور ، از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در کشور توسعه یافته ای چون آلمان می باشد ؛ دانشگاه های این کشور با زیر ساخت های عالی ، کیفیت آموزشی بالا و امکانات پیشرفته توانسته توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را جلب کنند و امروزه تعداد قابل توجهی از دانشجویان آلمان را دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان دارند ، تشکیل می دهند ؛ اگر در مورد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی سوالی دارید ، کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *