مهندسی مکانیک در آلمان

مهندسی مکانیک در آلمان

مهندسی مکانیک در آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 18 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

مهندسی مکانیک در زمینه طراحی ، توسعه ، ساخت و تست ماشین آلات و دستگاه ها صحبت می کند و تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در آلمان رویای بسیاری از دانشجویان بین المللی است ؛ چرا که آلمان در خصوص مهندسی مکانیک همواره یک رهبر جهانی بوده و تقاضا برای مهندسی مکانیک در کشور آلمان همچنان در حال افزایش است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

آلمان از جمله بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک است و با بیش از 220 دانشگاه علمی کاربردی ، گزینه های زیادی برای انتخاب متقاضیان دارد ؛ در ادامه مقاله ، اطلاعات کاملی در خصوص شرایط تحصیل در رشته مکانیک در آلمان و نیز دانشگاه ها و شرایط بازار کار برای مهندسین مکانیک ارائه شده است ؛ همچنین ، مسیر تحصیل در آلمان با راهنمایی های مشاورین موسسه اعزام دانشجو به آلمان مهرآفرین برای شما آسان تر خواهد شد

مهندسی مکانیک در آلمان

روندهای صنعتی جهانی عمدتا در جهت اتوماسیون سازی و تمرکز بر منابع انرژی سبز پایدار حرکت می کنند که این امر موجب تغییراتی بزرگ در صنایع و از جمله رشته های مختلف مهندسی مکانیک نظیر مهندسی صنایع و ساخت ، مهندسی فرآیند و بخش خودرو شده است.

لذا در ضمن این که ، الزامات نظارتی جدید ، دستورالعمل های زیست محیطی و پایداری الزامی شده ، این صنعت مسیر دیجیتالی شدن دائمی را طی می کند ؛ همچنین ، صنعت باید در راستای نیازهای متغیر مشتری حرکت کند.

آلمان یکی از کشورهایی است که در زمینه به روز سازی صنایع عقب نمانده و در اغلب موارد در ایجاد تغییرات پیشتاز عمل کرده است ؛ مهندسی مکانیک در کشور آلمان از جمله مهم ترین بخش های صنعتی برای اقتصاد آلمان هاست ؛ این کشور یکی از تولیدکنندگان پیشرو ماشین آلات در دنیا است و تعدادی از مهم ترین شرکت های جهانی مکانیک و خودرو در آلمان واقع شده اند.

به طور کلی ، آلمان به خاطر مدارک مهندسی مکانیک خود شهرتی جهانی دارد و تحصیل در رشته مکانیک در آلمان ، گزینه ای محبوب برای دانشجویان بین المللی است ؛ در حقیقت ، کشور آلمان بعد از ایالات متحده ، دومین کشور پرطرفدار برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در جهان می باشد و علاوه بر کیفیت بالای آموزش ، دانشگاه های آلمان شهریه ای برای دانشجویان در نظر نگرفته اند.

علاوه بر این ، دانشگاه های آلمان صدها برنامه کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی مکانیک ارائه داده اند که اکثر آن ها به زبان آلمانی و برخی به زبان انگلیسی تدریس می شوند ؛ لذا ، اگر می خواهید در آلمان تحصیل کنید ، اثبات مهارت های زبان آلمانی لازم است و ممکن است در ابتدا به گذراندن دوره زبان نیاز باشد.

اکثر برنامه های مهندسی مکانیک در دانشگاه های آلمان دارای محدودیت پذیرش (مانند شرکت در آزمون های استعداد) نیستند ؛لذا ، پذیرش در این دوره ها می تواند راحت تر از برخی دیگر برنامه های مورد تقاضا باشد ؛ اما به هر حال ، اثبات علاقمندی به این رشته تحصیلی لازم است.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

تحصیل در دانشگاه گوتینگن

گرایش های مهندسی مکانیک در آلمان

بهترین گرایش مکانیک در المان کدامست؟ مهندسی مکانیک شاخه ای از مهندسی است و این رشته شامل فیزیک ، ریاضیات و علوم مواد است که با طراحی و ساخت و نگه داری سیستم های مکانیکی در ارتباط است.

به طور کلی ، مهندسین مکانیک کارخانه های تولیدی ، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی ، سیستم های گرمایش و سرمایش ، سیستم های حمل و نقل ، هواپیما ، کشتی ها ، رباتیک ، تجهیزات پزشکی ، سلاح ها و بسیاری از محصولات دیگر را طراحی و آنالیز می کنند ؛ برخی از گرایش ها و تخصص های رشته مهندسی مکانیک در آلمان برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • مهندسی عمومی
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی انرژی و فرآیند
  • علوم مواد
  • میکروتکنولوژی
  • توسعه محصول و فناوری ساخت و ساز
  • مهندسی فرآیندهای زیستی
  • مهندسی سیستم ها
  • مهندسی تولید
  • مهندسی رباتیک
  • مهندسی انرژی های تجدیدپذیر
  • گرایش طراحی
  •  

کارشناسی مهندسی مکانیک در آلمان

کارشناسی مهندسی مکانیک برای دانشجویان بین المللی در آلمان ، دوره ای 3 تا 4 ساله است و برنامه های کارشناسی مهندسی مکانیک عمدتا در ترم های زمستان و تابستان ارائه می شوند.

مهندسی مکانیک در آلمان
کارشناسی مهندسی مکانیک در آلمان

برای پذیرش و شرکت در این برنامه تحصیلی ، داشتن مدرک دبیرستان و حداقل معدل 3.0 از 4.0 (83 تا 86 درصد) می تواند ضروری باشد.

به طور کلی ، لیسانس مهندسی مکانیک در آلمان به زبان آلمانی ارائه شده و تعداد معدودی از دانشگاه ها نیز این برنامه را به زبان انگلیسی ارائه داده اند ؛ برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در آلمان به زبان انگلیسی ، داشتن حداقل نمره آیلتس 6.5 یا معادل آن لازم است.

همچنین ، دانشجویان بین المللی می توانند دوره کارشناسی مهندسی مکانیک را از طریق دانشگاه های دولتی آلمان بدون هیچگونه هزینه ای دنبال نمایند ؛ اما این در حالی است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان مستلزم پرداخت شهریه ای تا حدود 17330 یورو می باشد.

توجه: برای آشنایی با دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

در مجموع ، از الزامات و مدارک مورد نیاز برای اپلای برنامه های کارشناسی مهندسی مکانیک آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ابیتور یا گواهینامه دوره متوسطه معادل آن
  • معدل 3.0 از 4.0 (83 – 86 درصد)
  • مهارت های زبان آلمانی ، TestDaF سطح 4 یا بالاتر (با توجه به دوره)
  • تسلط به زبان انگلیسی ، نمره آیلتس 6.5 یا معادل آن
  • نمره SAT 1200
  • انگیزه نامه
  • گذراندن دوره مقدماتی پیش از تحصیل در رشته مورد نظر

اما دقت داشته باشید که ، شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف آلمان می تواند متفاوت باشد که با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر می توانید از الزامات دقیق برنامه مورد نظر مطلع شوید.

از دانشگاه هایی که برنامه کارشناسی مهندسی مکانیک در کشور آلمان را ارائه داده اند شامل دانشگاه فنی مونیخ ، دانشگاه اشتوتگارت ، دانشگاه درسدن آلمان، دانشگاه فنی دارمشتات و دانشگاه لایبنیتس هانوفر می باشند.

هزینه تحصیل برنامه های کارشناسی مهندسی مکانیک در آلمان

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی که رشته مهندسی مکانیک را از طریق دانشگاه های برتر آلمان دنبال می کنند ، به شرح زیر می باشد:

دانشگاهشهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی (یورو)
دانشگاه فنی مونیخ۳۰۴
دانشگاه RWTH آخنبدون شهریه
دانشگاه اشتوتگارت۱۵۰۰
موسسه فناوری کارلسروهه۱۷۳۳۰
دانشگاه فنی دارمشتاتبدون شهریه
دانشگاه فنی درسدن۲۹۰۳۰
دانشگاه لایبنیتس هانوور۸۰۸.۲۴
دانشگاه فنی دورتموندبدون شهریه
دانشگاه روهر بوخوم۷۵۰

توجه شود که هزینه تحصیل در آلمان تقریبا رایگان است؛ البته این مطلب برای دانشگاه های دولتی صادق است و طبیعتا دانشگاه های خصوصی همراه با شهریه خواهند بود.

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان

دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ، به دانشجویان در مورد حرکت ، قدرت ، ساخت و ساز و استفاده از ماشین ها آموزش می دهد ؛ کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان دوره ای دو ساله است و ممکن است برای پذیرش در برخی از دانشگاه های آلمان نیاز به نمره قبولی در آزمون استعداد باشد.

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان

اپلای دانشگاه های آلمان برای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در ترم های زمستان و تابستان می باشد و معیارهای واجد شرایط بودن این دوره در دانشگاه های مختلف آلمان متفاوت است.

به طور کلی ، داشتن مدرک لیسانس مهندسی مکانیک یا هر رشته ای مرتبط ، برای شرکت در برنامه های کارشناسی ارشد مکانیک لازم است و از پیش نیازهای درخواست برای این دوره ، ریز نمرات دانشگاهی و نمرات آزمون مهارت های زبان انگلیسی یا آلمانی می باشد ؛ لذا ، در بیش تر دانشگاه های آلمان ، دانشجویان بین المللی می بایست مهارت های خود را در زبان انگلیسی ، آلمانی و یا هر دو نشان دهند.

با این حساب ، نمرات آیلتس یا تافل ،GMAT یا GRE می تواند مورد نیاز باشد ؛ برای برخی از دانشگاه ها نیز شرکت در آزمون ورودی لازم است؛ همچنین، برای اطمینان از پذیرش در دانشگاه های دولتی ، داشتن پیشینه علمی قوی مورد نیاز خواهد بود.

در اکثر دانشگاه های برتر آلمان ، سطح مهارت های زبانی B2 است و نمرات زیر معادل سطح مهارت های زبان انگلیسی B2 می باشد:

  1. TOEFL PBT: 785
  2. TOEFL iBT: 72 – 94
  3. IELTS: 5.5- 6
  4. PTE: 59-75

همچنین ، مدرک آزمون Telc ، آزمون موسسه گوته ، گواهی  GDS، گواهی TestDAF ، گواهی  DSHو گواهی زبان کنفرانس وزیران آموزش و پرورش ، با سطح گواهینامه B2 برای مهارت های زبان آلمانی در نظر گرفته می شود.

از دیگر موارد مورد نیاز برای تحصیل در رشته مکانیک در آلمان برای دوره کارشناسی ارشد موارد زیر خواهند بود:

  • تکمیل فرم درخواست
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • عکس های جدید
  • کپی پاسپورت

دانشگاه هایی که شرایط تحصیل در رشته مکانیک در آلمان را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده اند ، شامل دانشگاه فنی مونیخ ، دانشگاهRWTH  آخن ، دانشگاه اشتوتگارت ، دانشگاه فنی دارمشتات ، موسسه فناوری کارلسروهه ، دانشگاه لایبنیتس هانوور ، دانشگاه فنی هامبورگ ، دانشگاه روهر بوخوم و دانشگاه دویسبورگ اسن می باشند.

هزینه تحصیل برنامه های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در آلمان

دانشگاه های دولتی آلمان از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت نمی کنند و میانگین هزینه دوره یا هزینه ترم در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک آلمان بین 200 تا 400 یورو است ؛ اما تحصیل این رشته از طریق دانشگاه های خصوصی آلمان ، مستلزم پرداخت شهریه (1700 تا 11000 یورو) می باشد.

میانگین شهریه برخی از دانشگاه های آلمان (دولتی و خصوصی) به صورت زیر خواهد بود:

دانشگاهشهریه
دانشگاه علوم کاربردی SRH برلین12900 یورو در سال
موسسه فناوری کارلسروهه  (KIT)3000 یورو در سال
دانشگاه اشتوتگارت3000 یورو در سال
دانشگاه علوم کاربردی  Ravensburg-Weingarten3000 یورو در سال
دانشگاه فنی معدن فرایبرگبدون شهریه
دانشگاه وورزبورگبدون شهریه
دانشگاه دویسبورگ – اسنبدون شهریه
دانشگاه رگنسبورگبدون شهریه

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان شامل هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است ؛ هزینه های زندگی در آلمان شامل هزینه های خورد و خوراک ، هزینه مسکن و قبوض ، هزینه های حمل و نقل ، بیمه درمانی و غیره می باشد.

بر اساس اطلاعات سایت  Numbeo، میانگین هزینه های زندگی سالانه در کشور آلمان بین 21600 تا 26052 یورو است ؛ هزینه تقریبی زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر خواهد بود:

نوع هزینههزینه ماهانه (یورو)
اجاره آپارتمان تک خوابه520  تا 875
وعده غذایی720
گرمایش ، سرمایش ، برق ، آب ، زباله242
کارت حمل و نقل ماهانه70
ورزش و تناسب اندام32
سرگرمی32
هزینه های شخصی200

همچنین ، یک دانشجوی بین المللی مجاز به 20 ساعت کار در هفته است که بدین ترتیب می توان در حدود 900 یورو کسب درآمد نمود ؛ علاوه بر این ، دانشجو می تواند در طی تعطیلات ، مجوز کار تمام وقت اخذ نماید.

بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک

تحصیل در رشته مکانیک در آلمان شامل آموزش هایی گسترده و قوی مرتبط با صنعت است و دانشجو می تواند دانش نظری خود را در دوره های کارآموزی و پروژه های تحقیقاتی به صورت عملی پیاده سازی نماید ؛ همچنین ، این رشته فرصت می دهد تا مهارت های کلیدی مورد نظر کارفرمایان را توسعه داد.

بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک
بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک

از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه مهندسی مکانیک که شرایط مناسبی را برای دانشجویان به وجود آورده اند ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشگاه RWTH آخندانشگاه فنی درسدن
دانشگاه فنی براونشوایگدانشگاه اشتوتگارت
دانشگاه صنعتی براندنبورگدانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگموسسه فناوری کارلسروهه
دانشگاه فنی دارمشتاتدانشگاه فنی برانزویک
موسسه فناوری دگندورفدانشگاه روستوک
دانشگاه صنعتی کلاوستالدانشگاه علوم کاربردی روزنهایم
دانشگاه فنی براونشوایگدانشگاه علوم کاربردی  Kempten

دانشگاه فنی براونشوایگ

دانشگاه فنی براونشوایگ قدیمی ترین دانشگاه فنی آلمان و از جمله کهن ترین مکان های جهان برای تحصیل رشته مهندسی است ؛ 20000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از هر 14 نفر 1 دانشجو بین المللی می باشد.

دانشکده مهندسی مکانیک ، کارشناسی و کارشناسی ارشد (MSc) مهندسی مکانیک عمومی و نیز مهندسی هوافضا و مهندسی خودرو را ارائه داده است و کلیه برنامه های مهندسی مکانیک از ترم زمستان آغاز می شوند ؛ اما توصیه می شود که دانشجویان بین المللی تا 15 جولای بصورت آنلاین درخواستشان را ارسال نمایند.

دانشگاه فنی براونشوایگ عضو گروه  TU9(گروهی متشکل از نه دانشگاه برتر فنی آلمان) است ؛ همچنین ، این دانشگاه بر طبق سیستم رنکینگ دانشگاه های آلمان CHE ، از جمله برترین دانشگاه های مهندسی می باشد.

دانشگاه فنی براندنبورگ

دانشگاه صنعتی براندنبورگ هر چند که از سال 1954 تا زمان اتحاد مجدد آلمان ، یک دانشکده ساخت و مهندسی در جمهوری آلمان سابق بوده ، اما تاسیس آن به سال 1991 بازمی گردد ؛ این دانشگاه میزبان بیش از 6000 دانشجو که تقریباً 2000 نفرشان از دانشجویان بین المللی هستند ، می باشد.

این دانشگاه گزینه ای مناسب برای تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان است و دانشکده مهندسی مکانیک ، برق و سیستم های انرژی دو مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک ارائه داده که یکی سه ساله (کارشناسی علوم BSc مبتنی بر تحقیق) است و دیگری سه سال و نیم بوده و شامل مطالعات کاربردی BEng می باشد ؛ همچنین ، این دانشگاه رشته کارشناسی ارشد یا MEng کاربردی در زمینه مهندسی مکانیک را ارائه می دهد.

آغاز تمامی دوره های دانشگاه در ترم زمستان است و مهلت درخواست برای دانشجویان بین المللی 15 جولای می باشد.

دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ

دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ ، دانشگاهی کوچک و جوان است که در سال 1993 با فقط 14000 دانشجو تاسیس شد و تقریبا یک پنجم از دانشجویان را متقاضیان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشکده مهندسی مکانیک ، یک برنامه کارشناسی سه ساله را در رشته مهندسی مکانیک در نظر گرفته که از ترم زمستان آغاز می شود و مهلت این برنامه برای دانشجویان بین المللی تا 15 جولای می باشد.

دانشجویان همچنین می توانند تحصیل دوره کارشناسی ارشد دو ساله را در زمینه مهندسی مکانیک ، برای ترم تابستان (مهلت ارسال 15 ژانویه) یا ترم زمستان (مهلت ارسال 15 جولای) انتخاب نمایند.

دانشگاه فنی دارمشتات

تحصیل در رشته مکانیک در آلمان را می توان از طریق دانشگاه فنی دارمشتات نیز دنبال نمود ؛ دانشگاه فنی دارمشتات در سال 1877 تاسیس شده و بیش از 25000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ؛ همچنین این دانشگاه یکی از اعضای گروه TU9 است.

دپارتمان مهندسی مکانیک ، مدرک لیسانس مکانیک و مهندسی فرآیند و لیسانس مکانیک کاربردی را به زبان آلمانی ارائه داده و دانشجویان می توانند کارشناسی ارشد مکانیک و مهندسی فرآیند را که آموزش هر دو عمدتاً به زبان آلمانی بوده ، اما برخی از سخنرانی ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، انتخاب نمایند.

بازار کار مهندسی مکانیک در آلمان

آلمان قطبی برای صنایع پژوهش و توسعه است و مهندسی مکانیک از جمله بهترین زمینه های مهندسی می باشد ؛ چرا که امکان اشتغال در صنایع مختلف را فراهم می سازد و رشته مهندسی مکانیک در المان از جمله رشته هایی با ارائه بالاترین فرصت های شغلی است.

بازار کار مهندسی مکانیک در آلمان
بازار کار مهندسی مکانیک در آلمان

همچنین ، کشور آلمان قطب مهندسی مکانیک و خانه شرکت های بزرگی چون فولکس واگن ، بوش ، بی ام و ، آدیداس و غیره است و در حال حاضر ، میانگین حقوق یک مهندس مکانیک در آلمان 50068 یورو می باشد.

لذا ، فرصت های شغلی گسترده ای در آلمان برای مهندسین مکانیک وجود دارد و متقاضیان می توانند در بخش های مختلفی نظیر صنایع خودرو ، کشتی سازی و صنایع تولیدی مشغول به فعالیت شوند ؛ لذا ، یک دانشجوی مهندسی مکانیک در کشور آلمان ،  پس از فارغ التحصیلی می تواند با حقوقی مناسب و معقول استخدام شود.

به طور کلی ، زمینه ارتقا مهارت ها و کسب تجربه در کشور آلمان برای یک مهندس مکانیک زیاد است و دانشجویان می توانند پس از طی برنامه تحصیلی ، در فعالیت های تحقیقاتی ، کارآموزی و یا استخدامی مشغول به کار شوند.

همچنین ، به دلیل این که دانشگاه های برتر آلمان در سطح بین المللی شناخته شده اند و آموزشی با کیفیت را ارائه می دهند ، لذا از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در عرصه های بین المللی نیز استقبال می شود.

علاوه بر این ، درآمد صنعت مهندسی مکانیک در آلمان از 247 میلیارد یورو در سال 2013 به 271 میلیارد یورو در سال 2020 رسیده که این خود حاکی از ایجاد شغل های بیش تر در زمینه مهندسی مکانیک می باشد.

در همین راستا ، از کارفرمایان برتر مهندسی مکانیک در آلمان می توان به رابرت بوش ، زیمنس ایرباس ، گروه BMW ، Audi AG ، کنتیننتال ، گروه شفلر و گروه فولکس واگن اشاره نمود.

مهندسی مکانیک در المان مجموعه وسیعی از گزینه های شغلی را جهت انتخاب ارائه می دهد که آشنایی با گزینه های مختلف شغلی می تواند در تصمیم گیری استراتژیک در رابطه با انتخاب مسیر شغلی آینده به دانشجو کمک زیادی کند.

مقالات مرتبط:

کاریابی در آلمان

درآمد مهندس مکانیک در آلمان

درامد مهندس مکانیک در المان به چه میزان است و آیا امکان استخدام مهندس مکانیک در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد؟

به طور کلی ، درآمد یک مهندس مکانیک به عواملی چون مدارک تحصیلی و تجربه شخص بستگی دارد ؛ برای مثال ، کسی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده ، به طور متوسط 59037 یورو در سال حقوق خواهد داشت.

درآمد مهندس مکانیک در آلمان
درآمد مهندس مکانیک در آلمان

حداقل حقوق مهندس مکانیک در آلمان در حدود 49000 یورو  سالانه است که معمولا این دستمزد برای مهندسین مکانیکی که تازه وارد عرصه کار شده اند ، در نظر گرفته می شود.

اما معمولا میانگین حقوق برای مهندسین مکانیکی که دارای چند سال تجربه کار هستند ، 67،000 یورو در سال می باشد ؛ همچنین ، یک مهندس مکانیک با سابقه می تواند در حدود 103،000 یورو در سال درآمد داشته باشد.

دقت کنید که ، حقوق مهندسین مکانیک با توجه به شهر نیز در آلمان متفاوت است و برخی از شهرهای برتر که مشاغلی مختلف را در زمینه مهندسی مکانیک ارائه می دهند ، شامل شهرهای مونیخ ، فرانکفورت و کلن می باشند.

شهرمیانگین حقوق به یورو
درسدن52389
لایپزیگ55083
برلین58900
مونیخ61826
هامبورگ65000
فرانکفورت62968
کلن68796
اشتوتگارت70000

به طور متوسط ، مهندسین در آلمان غربی حقوقی بیش تر از منطقه آلمان شرقی دریافت خواهند کرد ؛ اما با این وجود ، هزینه های زندگی در آلمان شرقی کمی پایین تر می باشد.

از پردرآمدترین مشاغل مهندسی مکانیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشجویان بین المللی می توانند لیسانس مهندسی مکانیک در آلمان را با گرایش ها و تخصص های زیر دنبال کنند:

  • مهندس هوافضا
  • مدیر مهندس مکانیک
  • مدیر حفاظت
  • مهندس تحقیق و توسعه
  • مهندس هسته ای
  • مهندس نیرو
  • مهندس ارشد طراحی
  • مهندس ابزار
  • مهندس اتوماسیون
  • مهندس ابزار دقیق

مهارت های زبانی برای کار در آلمان

دقت داشته باشید که ، ممکن است برای داشتن شغلی در آلمان به عنوان یک مهندس مکانیک ، مهارت های زبان آلمانی مورد نیاز باشد ؛ اما به طور کلی ، مهارت های زبانی بستگی به شرکتی دارد که قصد فعالیت در آن را خواهید داشت.

همچنین ، در نظر داشته باشید که معمولا هر چه شرکت بزرگ تر باشد و شهری که در آن قصد اشتغال دارید صنعتی تر باشد ، به مهارت های زبان آلمانی کمتری نیاز خواهد بود که مونیخ و فرانکفورت از جمله این شهرها هستند.

علاوه بر این ، کارکنان بیش تر شرکت هایی که در آلمان ، متقاضیان بین المللی را استخدام می کنند ، می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند ؛ اما به هر حال یادگیری زبان آلمانی ارتباطات را راحت تر خواهد کرد.

رشته ساخت و تولید در آلمان

رشته ساخت و تولید در آلمان یکی از زیر شاخه های رشته مکانیک است ؛ به طور کلی ، تولید گرایشی در حال رشد و دائما در حال تغییر است ، لذا می بایست با آخرین روندها همراه شد ؛ رشته ساخت و تولید در آلمان از طریق بسیاری از دانشگاه ها که هم آموزش های تئوری و هم تجربه عملی در محیط تولید واقعی را شامل می شوند ، ارائه شده است.

همچنین ، صنعت تولید و ساخت شامل گزینه های شغلی بسیاری است و یک حرفه در زمینه تولید می تواند دستمزدی عالی و فرصت های پیشرفت را برای شخص به وجود آورد.

در رشته ساخت و تولید در آلمان نه تنها فرصت کار در محیطی فیزیکی را خواهید داشت ، بلکه شانس کسب مهارت های جدید و توسعه مهارت ها را به طور حرفه ای نیز خواهید داشت.

به طور کلی ، انواع برنامه های مهندسی و فناوری موجود در آلمان ، می توانند نحوه طراحی و مهندسی محصولات و توسعه نرم افزار را آموزش دهند.

از دانشگاه هایی که رشته ساخت و تولید را در آلمان ارائه داده اند ، می توان به دانشگاه های علوم کاربردی روهر غرب ، دانشگاه فنی اینگلشتات ، دانشگاه علوم کاربردی جنوب وستفالن ، دانشگاه اشتوتگارت ، دانشگاه علوم کاربردی و هنر هانوور ، دانشگاه علوم کاربردی آخن ، دانشگاه آلن ، دانشگاه علوم کاربردی Pforzheim ، دانشگاه شوائبیش گموند و دانشگاه صنعتی ایلمناو اشاره نمود.

بورسیه تحصیلی برای رشته مهندسی مکانیک در آلمان

بورسیه های بین المللی زیادی برای دانشجویان خارجی در کشور آلمان وجود دارد که دریافت این بورسیه ها برای کسانی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند و همچنین دانشجویانی که نیاز مالی دارند ، نقشی حیاتی ایفا می کند.

بورسیه تحصیلی برای رشته مهندسی مکانیک در آلمان
بورسیه تحصیلی برای رشته مهندسی مکانیک در آلمان

به طور کلی ، هزینه های تحصیل پایین ، به همراه چندین بورسیه تحصیلی جهت تامین هزینه های تحصیل باعث شده تا آلمان به انتخابی ایده آل برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تبدیل گردد ؛  برخی از بورسیه های برتر برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

نوع بورسیهشرایط مورد نیازپوشش دهی
بورسیه های DAAD1. دو سال سابقه کار
2. حداقل نمره آیلتس 6.5
3. دوره های مورد نیاز زبان آلمانی: گواهی DSH 2 یا Test DaF 4 با مدرک سطح  B1
4. مجموع 8.5 CGPA یا معادل آن
850 یورو در ماه
بورسیه های بنیاد هاینریش بول1. گواهی تحصیلی لیسانس
2. مدرک تسلط به زبان آلمانی
850 یورو در ماه
اراسموس+دانشجویانی که در یک موسسه آموزش عالی در آلمان ثبت نام کرده باشند.هزینه زندگی در آلمان
بورسیه های دانشگاه RWTH آخندانشجویانی که در دانشگاه RWTH آخن ثبت نام کرده اند.کاهش هزینه های تحصیل (تا 100 درصد)
بورسیه های علمی کورت هانسن1. دانشجویان در آلمان

2. ثبت نام در رشته های ارتباطات علمی یا علوم مدنی یا دوره های معادل آن

3. کارآموزی یا پروژه های تحقیقاتی  STEM

حمایت مالی فردی تا سقف 10000 یورو
برنامه بورسیه ملی آلماندانشجویان بین المللی در  آلمانهر ماه حدود 300 یورو (این بورسیه برای دو ترم اعطا می شود و سپس دانشگاه بررسی می کند که آیا دانشجو واجد شرایط است یا خیر)
بورسیه های بنیاد کنراد آدناوردانشجویان بین المللی که دوره لیسانس را به پایان رسانده اند.مبلغ پیشنهادی 850 یورو در هر ماه به مدت دو سال
RISE در آلمانعمدتا دانشجویان علوم یا مهندسی که دوره لیسانس را به پایان رسانده اند.حدود 778 یورو در هر ماه

وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور می شود ، بدون شک یکی از گزینه ها آلمان خواهد بود ؛ چرا که این کشور با ارائه شرایطی مناسب ، به دنبال جذب دانشجویان بین المللی است ؛ در همین راستا ، دانشگاه های آلمان انواع رشته های تحصیلی را ارائه داده اند که از جمله رشته های پرطرفدار مکانیک است ؛ تحصیل در رشته مکانیک در آلمان ، به زبان انگلیسی و آلمانی امکانپذیر است و چشم انداز شغلی خوبی دارد ؛ اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید ، با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

آیا آلمان برای کارشناسی مهندسی مکانیک انتخابی مناسب است؟

آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک است و دانشجویان بین المللی می توانند از تحصیلات مهندسی در سطح جهانی به صورت رایگان از طریق دانشگاه های دولتی آلمان بهره ببرند ؛ در حال حاضر ، آلمان از لحاظ تعداد افراد فعال در بخش مهندسی در بین کشورهای اتحادیه ی اروپا با کم تر از 3 درصد نرخ بیکاری ، در رتبه دوم قرار گرفته است.

آیا می توان تحصیل در رشته مکانیک در آلمان را به زبان انگلیسی دنبال کرد؟

بله ، چندین دانشگاه در آلمان مدرک لیسانس مهندسی مکانیک را به زبان انگلیسی ارائه داده اند ؛ مؤسسه فناوری کارلسروهه ، دانشگاه فنی دارمشتات و دانشگاه روهر بوخوم ، تعدادی از دانشگاه های محبوب در آلمان هستند که برنامه مهندسی مکانیک را به زبان انگلیسی آموزش می دهند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *