تحصیل در دانشگاه گوتینگن

تحصیل در دانشگاه گوتینگن

تحصیل در دانشگاه گوتینگن

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 17 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

تحصیل در دانشگاه گوتینگن چگونه است؟ دانشگاه گوتینگن ، به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور آلمان شناخته می شود و میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان است ؛ این دانشگاه شامل دانشکده هایی چون دانشکده الهیات ، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشکده حقوق ، دانشکده اقتصاد و دانشکده زبان شناسی می باشد و دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق دانشگاه گوتینگن اقدام نمایند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

علاوه بر این ، دانشگاه گوتینگن شامل یک برنامه تبادل دانشجو است که به دانشجویان امکان تجربه دوره های مختلف را می دهد ؛ در صورتی که به ادامه تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان فکر می کنید ، پیشنهاد می کنیم با ادامه مقاله همراه باشید ؛ همچنین ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در خصوص نحوه اپلای دانشگاه ، راهنمایی لازم را خواهند داشت.

دانشگاه گوتینگن کجاست؟

دانشگاه گوتینگن با عنوان رسمی دانشگاه گئورگ آگوست گوتینگن (Georg-August-Universität Göttingen) و نام غیر رسمی جورجیا آگوستا (Georgia Augusta) ، در سال 1737 با تعهد به ارائه ی بهترین دانش نظری و عملی به دانشجویان ، تأسیس شد و یکی از اعضای انجمن دانشگاه های پژوهش محور اروپایی ، U15 ، دانشگاه های برتر آلمان و U4 Networks می باشد.

دانشگاه گوتینگن ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر گوتینگن آلمان واقع شده و قدیمی ترین دانشگاه در ایالت نیدرزاکسن (Lower Saxony) و بزرگترین دانشگاه از لحاظ ثبت نام دانشجو می باشد که دارای تقریبا 31600 دانشجو است.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

مهندسی مکانیک در آلمان

خوابگاه دانشجویی در آلمان

اطلاعات کلیدی شهر گوتینگن

جمعیت شهر در سال 2017 در حدود 134000 نفر بوده که بیش از 31 هزار نفر از این تعداد را دانشجویان دانشگاه گئورگ آگوست تشکیل می دادند.

گوتینگن ، شهری دانشگاهی در جنوب نیدرزاکسن و مرکز آلمان است و این شهر به خصوص به خاطر دانشگاه قدیمی آن ، دانشگاه گئورگ آگوست در سراسر جهان شناخته شده است ؛ علاوه بر دانشگاه ، در گوتینگن انجمن ها و موسسات مهمی چون مؤسسه ماکس پلانک (سازمانی آلمانی جهت تحقیقات علمی) که در سال 1948 در شهر گوتینگن تاسیس شد  ، مرکز هوافضای آلمان ، یک دانشگاه خصوصی و دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی فعالیت دارند.

همچنین ، بسیاری از دانشمندان مشهور ، از برادران گریم گرفته تا ماکس پلانک و ورنر هایزنبرگ ، در گوتینگن تدریس کرده اند و گوتینگن به داشتن بیش از 40 برنده جایزه نوبل افتخار می کند ؛ به طوری کلی ، آموزش ، تحقیق و علم از ویژگی های گوتینگن است.

به طور کلی ، یک چهارم از ساکنین شهر گوتینگن را دانشجویان شکل می دهند که این ، در تعداد زیاد دوچرخه سواران و کافه های شهر منعکس شده است ؛ همچنین ، شرکت هایی نظیر سارتوروس (Sartorius) و Mahr که شرکت های جهانی در زمينه تجهيزات و ابزار آلات اندازه گيري هستند ، دارای دفتر مرکزی در گوتینگن می باشند ؛ و نیز ، گوتینگن شامل صنعت نوری ، پردازش آلومینیوم ، حمل و نقل کالا و از تامین کنندگان خودرو است.

علاوه بر این ، خانه های نیمه چوبی و بسیار دنج ، کلیساهای چشمگیر ، خانه های شهری زیبا متعلق به اواخر قرن 19 ، ساختمان های دانشگاهی و باغ گیاه شناسی قدیمی (سال 1736) در گوتینگن واقعا ارزش دیدن دارند.

چندین تماشاخانه و کلوب ، یک ارکستر سمفونیک و یک صحنه پر جنب و جوش هنری مستقل ، چشم اندازی از چهره فرهنگی شهر است و جشنواره های متعدد نظیر جشنواره هندل (Händel Festival) به جذابیت هر چه بیش تر شهر کمک می کند.

فرهنگ موسیقی گوتینگن متشکل از جاز ، راک ، موسیقی کلیسایی و موسیقی کلاسیک مدرن است ؛ در گوتینگن مردم از زبان آلمانی بالا (High German) برای صحبت کردن استفاده می کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان

تحصیل در دانشگاه گوتینگن
تحصیل در دانشگاه گوتینگن

مزایای تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان شامل موارد زیر می باشند:

خدمات دانشجویی

دفتر بین المللی یا خدمات دانشجویی بین المللی ، در زمینه امور اداری نظیر ثبت نام در دانشگاه و اداره ثبت اتباع خارجی ، یافتن بیمه درمانی مناسب و نیز مسائل مالی از دانشجویان بین المللی پشتیبانی می کند ؛ همچنین این دفتر ، در ارتباط دانشجویان با موسسات دیگر کمک خواهد کرد.

علاوه بر این ، برنامه‌ های فرهنگی گسترده ای نظیر کارگاه های زبان ، دوره های تئاتر ، سیاحت در شهرهای مختلف آلمان ، بازدید از تئاتر و اپرا و غیره شامل خدمات دانشجویی می باشد.

خدمات مسکن

هزینه های زندگی در شهر گوتینگن به نسبت بیش تر شهرهای دانشگاهی آلمان ، پایین است و در حال حاضر در حدود 650 تا 700 یورو در ماه برای اقامت ، خورد و خوراک ، بیمه درمانی ، کتاب و غیره می باشد.

با این حال ، دفتر بین المللی با همکاری Studentenwerk ، از دانشجویانی که به دنبال محل اقامت هستند حمایت می کند ؛ به طور کلی ، دانشجویان بین المللی اکثرا سالن های اقامت دانشجویی را انتخاب می کنند ؛ سالن های دانشجویی ، آپارتمان هایی تک نفره و یا مشترک با اتاق هایی مجزا می باشند ؛ همچنین ، برای زوج ها و خانواده هایی که فرزند دارند نیز ، آپارتمان هایی در دسترس است.

خدمات کتابخانه

کتابخانه دانشگاه گوتینگن در سال 1734 تأسیس شد و برای نخستین بار در تاریخ کتابخانه ، مفهوم یک کتابخانه ی پژوهشی مدرن عملی شد ؛ بدین ترتیب ، این دانشگاه به نخستین کتابخانه جامع دانشگاهی با جایگاه اروپایی مجهز گردید ؛ در حال حاضر نیز این کتابخانه به عنوان یکی از بزرگ ترین کتابخانه های کشور آلمان به حساب می آید.

خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

دسترسی به اینترنت وایفای در دانشگاه شهر گوتینگن و نیز کتابخانه دانشگاه از طریق GoeMobile و eduroam ممکن است و کلیه دانشجویان دانشگاه گوتینگن دارای یک حساب کاربری برای دسترسی رایگان به اینترنت وایفای می باشند ؛ همچنین ، دانشجویان در زمان تحصیل در دانشگاه گوتینگن ، تعدادی رایانه شخصی با دسترسی به اینترنت و گزینه های نرم افزاری گسترده در اختیار دارند.

خدمات درمانی

مرکز پزشکی دانشگاه گوتینگن از جمله بزرگترین بیمارستان های دانشگاهی در کشور آلمان می باشد ؛ همچنین ، دانشکده پزشکی در کنار بیمارستان دانشگاه در زمینه تحقیقات ، آموزش و مراقبت از بیمار به بهترین شکل عمل می کنند و زمینه های تحقیقاتی دارای اولویت بین المللی شامل تحقیقات علوم اعصاب ، قلب و عروق و سرطان شناسی ، دارای بنیادی قوی در علوم پایه هستند.

امکانات ورزشی

برای دانشجویانی که به همراه تحقیقات و مطالعه به دنبال تفریح یا ورزش نیز هستند ، امکانات ورزشی در داخل و خارج دانشگاه در نظر گرفته شده است ؛ Hochschulsport Göttingen طیف وسیعی از رشته های مختلف ورزشی را در اختیار دانشجویان و کارمندان دانشگاه قرار می دهد.

امکانات ورزشی تحصیل در دانشگاه گوتینگن
امکانات ورزشی تحصیل در دانشگاه گوتینگن

تحصیل در دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن در حال حاضر دارای 31654 دانشجو است که از این میان ، تعداد دانشجویان بین المللی به 4129 دانشجو می رسند ؛ همچنین ، بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه را دانشجویان دختر تشکیل می دهند که در مجموع ، 16264 دانشجو می باشند.

هدف این دانشگاه ترغیب محققین جهت تعامل با سایر همتایان خود در سراسر جهان ، از طریق انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی است ؛ در حقیقت ، دانشگاه گوتینگن دارای 875 همکاری پژوهشی و آموزشی جهانی بوده و همکاران گوتینگن را دانشگاه ها و موسساتی در کشورهای آسیایی ، آمریکایی و اروپایی تشکیل می دهند ؛ یکی از این مشارکت ها که گوتینگن در آن شرکت دارد ، U4Network  است که شامل گروهی از دانشگاه ها شامل دانشگاه گنت (Ghent) ، اوپسالا (Uppsala) ، گرونینگن (Groningen) و گوتینگن می باشد.

همچنین ، دانشگاه گوتینگن با توجه به اهداف تحقیقاتی خود از مراکز و موسسات تحقیقاتی بسیاری بهره می برد و این امکانات مختص رشته هایی نظیر علوم انسانی و فناوری ، علوم طبیعی ، ریاضیات و انفورماتیک ، علوم اقتصاد ، علوم اجتماعی و موسسات وابسته می باشند.

دانشگاه در قبال دانشجویان و محققین بین المللی نیز که ، دوره ای تحصیلی را در این دانشگاه انتخاب کرده اند و یا برای انجام تحقیقات از طریق دانشگاه گوتینگن اقدام نموده اند ، متعهد است تا محیطی ایده آل را به وجود آورد ؛ مرکز خوشامدگویی دانشگاه (University’s Welcome Center) نیز همیشه به خارجی ها در صورت بروز مشکل در زمان تحصیل در گوتینگن کمک خواهد کرد.

اما ، پایان ارتباط شما با دانشگاه با اتمام دوره تحصیلی تان در دانشگاه گوتینگن خاتمه نخواهد یافت ؛ چرا که دانشگاه بستری را برای فارغ التحصیلان ایجاد کرده تا از این طریق بتواند ارتباط خود را با دانشجویان فارغ التحصیل حفظ نماید و دانشجویان می توانند در فعالیت های مختلفی که توسط دانشگاه گوتینگن سازماندهی شده ، شرکت کنند.

دانشگاهدانشگاه گوتینگن (University of Gottingen)
سال تاسیس1737
نوع دانشگاهدولتی
موقعیت پردیسگوتینگن ، نیدرزاکسن ، آلمان
آزمون های مورد قبولآیلتس
تقویم تحصیلیآوریل تا مارس (آوریل – سپتامبر و اکتبر- مارس)
میانگین هزینه هاINR 65700  در هر سال
کمک های مالیبودجه و بورسیه
سایت دانشگاه گوتینگن آلمانwww.uni-goettingen.de

دانشکده های دانشگاه گوتینگن

گوتینگن یک دانشگاه تحقیقاتی با شهرتی جهانی است که تمرکز زیادی بر آموزشی پژوهش محور دارد ؛ این دانشگاه با ارائه طیف گسترده ای از موضوعات به ویژه در علوم انسانی ، امکاناتی عالی را برای پیگیری تحقیقات علمی فراهم می آورد ؛ لذا ، از طریق 13 دانشکده ی دانشگاه ، بیش از 198 برنامه تحصیلی ارائه شده است که دانشجو حتما برنامه ای را مطابق با اهداف خود ، برای تحصیل در دانشگاه گوتینگن خواهد یافت.

در ادامه فهرستی از دانشکده های دانشگاه گوتینگن ذکر شده اند:

  • دانشکده علوم کشاورزی
  • دانشکده زیست شناسی و روانشناسی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم جنگل و اکولوژی جنگل
  • دانشکده زمین شناسی و جغرافیا
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم اقتصادی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده الهیات

دوره های برتر دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن برای دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، برنامه های متنوعی را در زمینه علوم انسانی ، کشاورزی ، اقتصاد ، حقوق ، علوم اجتماعی ، پزشکی و دیگر موضوعات دیگر در نظر گرفته است که نیمی از برنامه های مقطع دکترا و بعضی از برنامه های دوره کارشناسی ارشد ، به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه شده اند.

همچنین ، کارشناسی ارشد ریاضی ، کارشناسی ارشد رشته های علوم کامپیوتر کاربردی ، کارشناسی ارشد اقتصاد بین الملل ، کارشناسی ارشد تجارت جهانی و کارشناسی ارشد حقوق از محبوب ترین دوره ها هستند.

MBA نیز نوعی دوره تجاری سازی محصولات کشاورزی است که از طریق این دانشگاه ارائه شده است ؛ به عبارتی ، این دوره ترکیبی از اصول مدیریت در ارتباط با صنایع کشاورزی و غذایی است و برنامه ای پاره وقت به زبان آلمانی می باشد.

کارشناسی ارشد اقتصاد بین الملل دانشگاه گوتینگن نیز از رشته های پرطرفدار است و به دانشجویان امکان می دهد تا دو مدرک دریافت نمایند ؛ لذا متقاضیان علاقمند می توانند تجربه تحصیل در دانشگاه گوتینگن را از طریق این رشته دنبال نمایند.

همچنین ، دانشگاه گوتینگن دوره های کوتاه مدت سرتیفیکیت را برای مدت دو تا سه ترم ارائه داده است ؛ علاوه بر این ، دانشجویان می توانند در برنامه هایی نظیر مهارت های ارتباطی ، مهارت های نوشتاری ، مسئولیت اجتماعی و مهارت های رسانه ای شرکت نمایند.

ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن

ایران شناسی که به آن Iranology و Iranistics نیز گفته می شود ، برنامه ای میان رشته ای است و شامل مطالعاتی در خصوص تاریخ ، ادبیات ، هنر و فرهنگ مردم ایران است و بخشی از حوزه گسترده تر شرق شناسی است ؛ ایران شناسی در گوتینگن دارای سنتی طولانی است ؛ اما در حالی که در گذشته تمرکز بر ایران پیش از اسلام و زبان شناسی بوده ، در حال حاضر تمرکز پژوهشی بر تاریخ و فرهنگ هند و پارس است.

لذا ، برنامه ایران شناسی به جوامع و فرهنگ های منطقه ایرانی زبان از دوران قبل از اسلام تا به امروز خواهد پرداخت که این مطالعه شامل مناطقی خارج از ایران کنونی نظیر بخش هایی از تاجیکستان ، ازبکستان ، افغانستان و پاکستان امروزی تا هند در شرق و ارمنستان ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه ، عراق و سوریه در غرب را نیز می شود.

به طور کلی ، موضوعات اجتماعی ، مذهبی و فرهنگی نظیر اندیشه های دین و تاریخ ، نقش های جنسیتی ، ادبیات و رسانه های ایرانی یا اقلیت های مذهبی و قومی در کنار فراگیری زبان فارسی بخشی از برنامه کارشناسی خواهد بود.

ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن
ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن

همچنین ، کتابخانه ایران شناسی بخشی از کتابخانه KWZ بوده و مطالب بسیار خوبی در رابطه با ایران قبل از اسلام و زبان شناسی ایران دارد ؛  خود موسسه نیز شامل مجموعه ای از فیلم های ایرانی می باشد.

لیسانس ایران شناسی به زبان آلمانی ارائه می شود و شامل 6 ترم به صورت تمام وقت است.

دانشگاه گوتینگن پزشکی

شرایط پزشکی جهت تحصیل در دانشگاه گوتینگن چگونه است؟ در دانشگاه گوتینگن پزشکی نیز ارائه می شود ؛ آموزش پزشکی در گوتینگن به صورت عملی و بیمار محور ، بر پایه دانشی قوی ارائه می شود ؛ آموزش پیش بالینی رشته پزشکی به صورت موضوع محور طراحی شده و مطالعات بالینی برنامه ، مدولار و بین رشته ای است.

همچنین ، مرحله پیش بالینی برنامه پزشکی گوتینگن ، شامل چهار ترم اول است و در قالب سخنرانی ها ، دوره های آزمایشگاهی و سمینارها انجام می شود ؛ در طی شش ترم بعدی به دانشجویان مباحث نظری و عملی پزشکی بالینی ارائه می شود و مواردی چون گرفتن شرح حال ، معاینه ی فیزیکی بیمار ، تحقیقات تشخیصی و علوم بالینی (آسیب شناسی ، میکروبیولوژی ، فارماکولوژی و غیره) به دانشجو آموزش داده می شود.

پس از اتمام دروس ، دانشجویان می بایست برای گذراندن دوره کارآموزی آماده شوند که این دوره ممکن است از طریق کلینیک دانشگاه گوتینگن ، بیمارستان های وابسته به آن و یا هر بیمارستان دانشگاهی که مورد تایید دانشکده پزشکی است ، انجام شود ؛ دانشجو پس از دوره کارآموزی می بایست در بخش دوم آزمون عمومی مجوز پزشکی شرکت نماید.

دانشکده پزشکی گوتینگن با مرکز آموزش دانشجویان برای تمرین و شبیه سازی پزشکی (STÄPS) ، شامل یکی از مدرن ترین آزمایشگاه های مهارت در سراسر آلمان می باشد که به شکل قابل توجهی دامنه دوره های ارائه شده را افزایش می دهد ؛ همچنین ، علاوه بر آموزش مهارت های عملی ، انواع جدیدی از آموزش (یادگیری مسئله گرا) و آزمون (OSCE) در این دانشگاه قابل پیاده سازی است.

دانشگاه گوتینگن پزشکی
دانشگاه گوتینگن پزشکی

به طور کلی ، برنامه پزشکی پایه ای قوی در علم پزشکی ایجاد می کند و در عین حال بر جنبه های عملی و بیمار محور این رشته تأکید دارد ؛ لذا متقاضیان در این برنامه باید به مهارت های زیر دست یابند:

  • مهارت های عملی و روانشناختی و نیز درک فکری و اخلاق پزشکی
  • احساس مسئولیت پزشک در قبال فرد و عموم که برای کمک به پیشگیری ، تشخیص ، درمان و توانبخشی بیماری و ناتوانی ، ضمن در نظر گرفتن زمینه روانی و اجتماعی بیمار ، پیشرفت علمی ، محیط و جامعه ضروری است.
  • توانایی و آمادگی داشتن برای درگیری جهت ادامه آموزش پزشکی و همکاری با سایر پزشکان همکار و دیگر فعالان حرفه های بهداشتی

طول دوره پزشکی 12 ترم است و برنامه به زبان آلمانی ارائه شده است ؛ شروع دوره نیز ترم زمستان یا تابستان خواهد بود ؛ همچنین ، برای اخذ مدرک پزشکی نیاز به شرکت در آزمون دولتی است.

دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان

علاوه بر این که می توان مطالعات محیط زیست را از طریق دانشگاه هایی چون دانشگاه مونیخ ، فرایبورگ ، بارویت ، هومبولت برلین ، دانشگاه لایپزیگ ، دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ و موسسه فناوری کالسروهه و غیره دنبال نمود ، دانشگاه محیط زیست گوتینگن نیز یکی از دانشگاه های مهم است.

دانشگاه گوتینگن در زمینه های علوم طبیعی و محیط زیست ، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان بوده ، به طوری که دارای رتبه 56 در زمینه محیط ‌زیست / اکولوژی می باشد.

همان گونه که ذکر شد ، دانشگاه گئورگ آگوست گوتینگن ، یک دانشگاه تحقیقاتی است و از جایگاه بین المللی خوبی برخوردار است و تحصیل در دوره علوم محیطی به دانشجویان آموزش هایی در خصوص روش های نجات و حفظ طبیعت ارائه می دهد و به دنبال راه حل هایی برای رفع مشکلات زیست محیطی است.

همچنین ، دانشگاه گوتینگن امکانات و شرایط بسیار مناسبی را برای مطالعه برنامه های علوم طبیعی و زیست محیطی در اختیار دانشجویان قرار می دهد که از آن جمله می توان به مواردی چون باغ گیاه شناسی ، مجموعه جلبک های دانشگاه ، گیاهان دارویی گوتینگن ، جنگل مصنوعی ، موزه جانورشناسی و موزه موسسه زمین شناسی ، کتابخانه دانشکده علوم جنگل و کتابخانه ایالتی و دانشگاهی اشاره نمود.

محبوب ترین برنامه های علوم محیطی برای تحصیل در دانشگاه گوتینگن شامل موارد زیر می باشند:

  • هیدروژئولوژی و زمین شناسی زیست محیطی

هدف از مدرک کارشناسی ارشد هیدروژئولوژی و زمین شناسی زیست محیطی در دانشگاه گوتینگن ، آماده ساختن دانشجویان برای فعالیت های حرفه ای به عنوان هیدروژئولوژیست یا کارشناسان زیست محیطی ، در زمینه تحقیقات ، مشاوره و یا مدیریت در بخش های دولتی یا خصوصی است ؛ این رشته ، افراد حرفه ای را برای فعالیت در بخش های منابع آب زیرزمینی و فناوری زیست محیطی واجد شرایط خواهد کرد.

  • برنامه انفورماتیک زیست محیطی (PEI)

انفورماتیک زیست محیطی برنامه ای یکپارچه از زیست ، زیست محیطی و ژئوانفورماتیک به اضافه محاسبات علمی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه گوتینگن

تحصیل در دانشگاه گوتینگن به مانند سایر دانشگاه های دولتی آلمان ، رایگان است و دانشجویان تنها می بایست هزینه های مربوط به ترم را پرداخت نمایند.

هزینه های ترم شامل هزینه های اداری ، هزینه انجمن و سازمان های دانشجویی است ؛ همچنین ، در صورتی که طول دوره از میزان استاندارد آن بیش تر شود ، علاوه بر هزینه های ترم دانشجویان می بایست هزینه ای را به خاطر طولانی شدن دوره بپردازند (500 یورو).

هزینه ثبت نام برای ترم تابستان 2023 در این دانشگاه350.48  یورو می باشد که موارد زیر را شامل می شود:

هزینه های اداری75.00 یورو
هزینه انجمن دانشجویی14.00 یورو
هزینه بلیط راه آهن92.44 یورو
هزینه بلیط اتوبوس50.90 یورو
سازمان های دانشجویی107.00 یورو

اما برخی استثائاتی نیز در مورد هزینه ترم وجود دارد:

  • کارشناسی ارشد کشاورزی پایدار بین المللی: هزینه ترم 331.23 یورو (هزینه های مرخصی در این برنامه متفاوت است)
  • دانشجویان بلند مدت: 850.48 یورو
  • دانش آموزانی با 60 سال سن: 48 یورو
  • دانشجویان تبادل (نظیر اراسموس و …): 275.48 یورو
  • دارندگان بورسیه های بین المللی با مدارکی مبنی بر تامین مالی از طریق بودجه عمومی آلمان: 275.48 یورو
  • دارندگان بورسیه دکترا با مدارکی مبنی بر تامین مالی از بودجه عمومی آلمان: 48 یورو
  • دانشجویان در مرخصی: 00 یورو

فرایند درخواست دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن پذیرای تقریبا 150 دانشجوی تبادلی از سراسر دنیاست ؛ علاوه بر این ، دانشگاه پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی است که قصد تحصیل در آلمان را دارند ؛ شرایط درخواست و روند پذیرش متقاضیان داخلی و بین المللی تقریباً مشابه است ؛ اما متقاضیان بین المللی می بایست علاوه بر موارد مشترک ، شرایط خاص دیگری را نیز در نظر داشته باشند.

فرایند درخواست دانشگاه گوتینگن
فرایند درخواست دانشگاه گوتینگن

اگر شما هم از کسانی هستید که به تحصیل در دانشگاه گوتینگن فکر می کنید ، پس باید از فرایند پذیرش این دانشگاه مطلع باشید ؛ به طور کلی ، از شرایط مورد نیاز جهت اپلای دانشگاه گوتینگن شامل موارد زیر خواهند بود:

  • صلاحیت ورود به دانشگاه
  • مدارک اثبات مهارت های زبان آلمانی با حداقل سطح A1 و برای دوره های پزشکی و دندانپزشکی تکمیل موفقیت آمیز آزمون DSH-3
  • اظهارنامه قانونی (برای متقاضیانی که قصد شرکت در ترم های بالاتر را دارند ، ضروری نیست)
  • رضایت والدین (در صورتی که متقاضی در زمان درخواست دارای سنی کمتر از 18 سال باشند)

از دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه گوتینگن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدارک پرداخت هزینه

متقاضیان می بایست تمامی مدارک ضروری را از طریق پورتال به صورت آنلاین آپلود نمایند و به مدارکی که از طریق پست ارسال می شوند ، ترتیب اثر داده نخواهد شد ؛ همچنین ، هزینه پذیرش 65 یورو می باشد.

درخواست ویزای تحصیلی بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه گوتینگن

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، برای تحصیل بیش از 90 روز در دانشگاه های برتر آلمان از جمله دانشگاه گوتینگن ، باید ویزای دانشجویی دریافت نمایند ؛ درخواست برای ویزای دانشجویی آلمان از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور مبدا امکانپذیر است و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا شامل موارد زیر می باشند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک بیمه درمانی
  • اثبات تأمین مالی (شامل صورت حساب یا تأییدیه حمایت مالی توسط خانواده و یا بورسیه تحصیلی)
  • مدارک محل اقامت در آلمان (قرارداد اجاره)
  • دو قطعه عکس

نرخ پذیرش دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن از جمله دانشگاه هایی در آلمان است که نرخ پذیرش را منتشر نمی کند ؛ شاید این امر به این خاطر باشد که دانشگاه برنامه هایی ارائه می دهد که متقاضی فقط می بایست استانداردهای پذیرش را رعایت نماید و نیازی به رقابت با دیگر متقاضیان ندارد.

رتبه بندی دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن آلمان با اخذ رتبه های متعدد برتر در زمینه های مختلف ، جایگاه خود را در دنیای آکادمیک به تثبت رسانده است و در رتبه بندی جهانی QS در سال 2022 رتبه 204 را از آن خود کرده است.

همچنین ، در رنکینگ Graduate Employability Ranking سال 2022 در رتبه 301 – 500 قرار گرفت و دانشگاه در رتبه بندی QS 2022 بر اساس موضوع نیز در رتبه 17 جای دارد.

در مجموع ، دانشگاه گوتینگن از جمله بهترین دانشگاه های آلمان می باشد و این دانشگاه با ایجاد شرایطی مناسب و ارائه برنامه هایی مختلف به زبان انگلیسی و آلمانی ، توانسته دانشجویانی از سراسر دنیا مجذوب خود کند ؛ همچنین ، دانشگاه گوتینگن در شهری واقع شده که سنت و نوآوری در آن کاملاً مکمل هم هستند و دانشجویان بین المللی را می توان در سرتا سر شهر مشاهده نمود ؛ شما هم اگر به تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان علاقمندید ، کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین از شیوه های ورود به این دانشگاه به شما خواهند گفت.

دلیل شناخته شدن دانشگاه گوتینگن در سراسر دنیا چیست؟

دانشگاه دولتی گوتینگن با داشتن بیش از 40 برنده جایزه نوبل ، بیشتر به خاطر امکانات تحقیقاتی و برنامه های درسی دانشگاهی اش در دنیا شناخته شده است.

آیا تحصیل در دانشگاه گوتینگن رایگان است؟

دانشگاه گوتینگن یک دانشگاه دولتی است و برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت هزینه های اداری در هر ترم لازم است.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *