تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 27 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان ممکن است؟ به طور کلی ، از شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان داشتن مدارک زبان آلمانی یا انگلیسی بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر می باشد ؛ لذا ، دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند بدون مدارک زبان آلمانی در این کشور به تحصیل بپردازند ؛ چرا که آلمان شرایط خوبی را برای مطالعاتی با هزینه های اندک و یا تحصیل بدون هزینه  و بهره از بورسیه تحصیلی در کنار آموزشی با کیفیت در دانشگاه های تراز اول دنیا را امکان پذیر ساخته است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان واقعیتی بسیار جذاب است که تحصیل در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیر است ؛ اما چگونه و شرایط ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان به چه صورت است؟ اگر پاسخ این سوالات برای شما هم مهم است ، پیشنهاد می کنیم با ادامه مقاله همراه باشید و در صورت داشتن سوالات بیش تر با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهر آفرین ارتباط برقرار نمایید.

تحصیل در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

آلمان از فرهنگی غنی برخوردار است و یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی و سیاسی می باشد ؛ این کشور به واسطه تیم های فوتبال ، غذاهای آلمانی ، تولید کننده بی ام و ، مرسدس بنز و فولکس واگن ، بناهای تاریخی و کلیساهای جامع ، کارناوال ها و جشنواره ها و بسیاری موارد دیگر شناخته شده است.

همچنین ، آلمان کشوری پیشرفته از لحاظ تکنولوژی است و این کشور با تحصیلات در سطح جهانی ، دانشگاه ها و کالج های برتر ، شهرهای جذاب ، مناظری زیبا و فرهنگی دوستانه توانسته دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود کند تا بدین صورت دانشجویان گام های مفیدی در راستای آینده شغلی خود و موقعیت های آینده برداشته باشند ؛ حال آیا اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان ممکن است؟

در مورد این سوال می توان پاسخ داد ، بله ، این امکان وجود دارد ؛ اما برای تحصیل در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان ، مدرکی دال بر مطالعه مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی مورد نیاز خواهد بود ؛ همچنین ، از طریق ارائه یک گواهی زبان و یا مدرک زبان آموزش (MOI) جهت اثبات مهارت های زبان انگلیسی ، می توان بدون مدرک زبان انگلیسی اقدام به مهاجرت تحصیلی نمود.

علاوه بر این ، دانشجویان کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آن ها به حساب می آید و افرادی که مدرک ادبیات انگلیسی دارند ، می توانند بدون ارائه مدرک آیلتس در دانشگاه های آلمان به تحصیل بپردازند.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

اپلای دانشگاه آلمان

دانشگاه درسدن آلمان

نحوه تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

در صورتی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید ، اما موفق به شرکت در آزمون های زبان نظیر آیلتس نشده اید یا نمرات مورد نیاز را اخذ ننموده اید و یا این که به هر دلیل امکان ارائه مدارک زبان برای اثبات مهارت های زبانی وجود ندارد ، در این شرایط بهترین گزینه برای شما تحصیل در دانشگاه هایی است که به مدارک زبان نیازی ندارند که این امکان را دانشگاه های آلمان فراهم ساخته اند.

اما نکات کلیدی که می بایست در زمان درخواست به یک موسسه یا دانشگاه رعایت نمود ، به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه ممکن است گواهی زبان یا مدرک زبان آموزش (MOI) درخواست نماید که این مدرک را می بایست از موسسه یا دانشگاهی که تحصیلات قبلی خود را در آن تکمیل نموده اید ، دریافت نمایید.
  • در صورتی که دانشجو دارای مدرک لیسانس بوده و زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش برای آن دوره شناخته شده باشد ، در این شرایط ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نخواهد بود.
  • اگر زبان مادری داوطلب انگلیسی باشد ، می تواند بدون مدرک زبان انگلیسی در آلمان تحصیل نماید.
  • در صورتی که متقاضی ، مدرک لیسانس خود را در زمینه زبان انگلیسی در رشته ای مثل لیسانس ادبیات انگلیسی اخذ نموده باشد ، برای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان از طریق یک دانشگاه آلمانی واجد شرایط خواهد بود.

همچنین ، ممکن است از دانشجو برای شرکت در مصاحبه ای جهت مشخص شدن میزان مهارت های زبان انگلیسی وی درخواست شود.

نحوه تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان
نحوه تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

از دیگر روش ها ، انتخاب برنامه های آلمانی زبان است که از الزامات این دوره ها ارائه مدرک زبان آلمانی سطح C1 تا B1 می باشد ؛ لذا ، در صورتی که داوطلب بخواهد برای برنامه های آلمانی زبان درخواست دهد ، به ارائه نمرات آزمون زبان آلمانی  TestDAF، DSH ،GOETHE  نیاز خواهد بود.

به طور کلی ، در زمینه نیاز به آیلتس و یا هر آزمون دیگری مرتبط با زبان ، بهتر است همیشه به طور مستقیم با دانشگاه مورد نظر در ارتباط باشید.

برنامه های  Pathway

برنامه هایPathway  به دانشجویان بین المللی امکان می دهد تا زبان آلمانی را یاد بگیرند و در آلمان ادامه تحصیل دهند ؛ برنامه های Pathway آلمان موجب تسلط متقاضیان به زبان آلمانی می شود ؛ بدین ترتیب می توان بدون مدرک زبان انگلیسی ، در دوره های آلمانی زبانِ دانشگاه های آلمان تحصیل نمود.

به طور کلی ، این برنامه‌ ها راهنمای دانشجو جهت یادگیری زبان آلمانی ، پذیرش در دانشگاه های کشور آلمان و ادامه تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی می باشند ؛ علاوه بر این ، شرایط پذیرش برنامه هایPathway  در آلمان به نسبت شرایط پذیرش عادی دانشگاه های آلمان راحت تر است ؛ لذا ، متقاضی می تواند بدون مدرک زبان در برنامه های Pathway در آلمان پذیرش بگیرید.

مقاله های مرتبط:

کالج زبان آلمانی در آلمان

هزینه کلاس زبان آلمانی در آلمان

ملزومات پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

اگر قصد دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید ، در زمان ارسال درخواست به دانشگاه مورد نظر و نیز ویزای دانشجویی آلمان می بایست چک لیستی از مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید.

گواهینامه زبان آموزش  (MOI)

برای تحصیل در کشور آلمان بدون مدرک زبان به یک گواهی MOI صادره از مؤسسه آکادمیک پیشین مورد نیاز است ؛ این مدرک تأیید خواهد کرد که زبان آموزش مقطع قبلی متقاضی ، انگلیسی بوده است ؛ به طور کلی ،MOI  به عنوان یک مدرک زبان معتبر عمل کرده و در کل روند پذیرش به دانشجو کمک خواهد کرد.

نامه تاییدیه از دانشگاه

پس از پذیرش در دانشگاهی که به آن درخواست داده شده ، می بایست متقاضی از دریافت نامه تاییدیه از طرف دانشگاه مبنی بر تایید مدارک تحصیلی و معافیت از ارائه مدارک زبان جهت اثبات مهارت های زبانی اطمینان حاصل نماید ؛ از نامه تاییدیه می توان در عوض مدارک تافل و آیلتس و یا مدارک اثبات مهارت های زبان انگلیسی در سفارت آلمان استفاده کرد.

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

شرایط ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان چه مواردی هستند؟ همان طور که می دانیم ، به طور کلی مدرک زبان یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آلمان است ؛ اما در صورت ارسال گواهینامه MOI و ایمیل تایید از دانشگاه ، نیاز به ارائه مدارک زبان جهت اثبات مهارت های زبانی نخواهد بود ؛ به عبارتی ، اگر نامه پذیرش از دانشگاهی در آلمان که نیازی به مدرک زبان ندارد را داشته باشید ، می توانید برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایید.

دقت کنید که برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان ، می بایست تمامی مدارک مورد نیاز از جمله گواهی زبان آموزش (MOI) و نامه تاییدیه دانشگاه را ارسال نمایید ؛ مدارک مورد نیاز می تواند شامل موارد زیر باشند:

  • عکس جدید
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک تایید شده از تحصیلات قبلی
  • اثبات تمکن مالی از طریق بورسیه های تحصیلی ، حساب بلوکه شده و غیره
  • مدرک بیمه درمانی
  • مدرک پرداخت هزینه ویزا

همچنین ، مدارک مورد نیاز برای  اخذ ویزای آلمان موارد زیر خواهند بود:

  • شناسایی نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آلمان
  • بررسی الزامات و شرایط مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان
  • تنظیم قرار ملاقات برای ویزای تحصیلی آلمان
  • تهیه تمامی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  • آماده شدن برای قرار ملاقات جهت مصاحبه ویزا و سفارت آلمان

انواع دوره های تحصیلی در آلمان بدون مدرک زبان

برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان ، دو نوع برنامه اصلی وجود دارد ؛ همچنین ، بر طبق سیستم آموزشی کشور آلمان ، برنامه های دانشگاهی به دو گروه بر اساس روش آموزش دسته بندی می شوند:

  • برنامه های انگلیسی زبان
  • برنامه های آلمانی زبان
انواع دوره های تحصیلی در آلمان بدون مدرک زبان
انواع دوره های تحصیلی در آلمان بدون مدرک زبان

برنامه های انگلیسی زبان

دانشجویان بین المللی که به زبان آلمانی مسلط نیستند ، می توانند در دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، شرکت نمایند ؛ تقریباً تمامی دانشگاه های آلمان برای جذب دانشجویان بین المللی ، برنامه هایی را به زبان انگلیسی در نظر گرفته اند که متقاضیان کشورهای انگلیسی زبان ، مستقیما و بدون شرکت در هیچ آزمون مهارت زبانی می توانند در این دوره ها تحصیل نمایند ؛ اما سایر داوطلبین می بایست در آزمون های مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنند.

برنامه های آلمانی زبان

از دیگر گزینه ها برای دانشجویان بین المللی ، تحصیل در برنامه های آلمانی زبان است ؛ لذا پیش از آغاز فرایند پذیرش ، متقاضی می بایست از داشتن مهارت های کافی زبان آلمانی مطمئن باشد و با این که الزامات و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در برنامه های آلمانی زبان در دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد ، اما بیش تر دانشگاه ها ، مدارک مهارت های زبان آلمانی سطح B1  تا C1 را خواهند پذیرفت.

دانشگاه هایی برای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

مدارک زبان از جمله آیلتس و تافل که برای سنجش میزان مهارت های زبان انگلیسی افراد ، جهت تحصیل در کشوری که در آن از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش و ارتباطات استفاده می کنند ، گاهی می تواند مانعی برای تحصیل باشد ؛ اما کالج ها و دانشگاه های مختلفی در کشور آلمان وجود دارند که امکان تحصیل در دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسی
دانشگاه سیگنUniversity of Siegen
دانشگاه کایزرسلاترنUniversity of Kaiserslautern
دانشگاه گیسنUniversity of Giessen
دانشگاه آزاد برلینFree University of Berlin
دانشگاه کوبلنتس و لاندوUniversity of Koblenz and Landau
دانشگاه علوم کاربردی اسلینگنEsslingen University of Applied Sciences (Hochschule Esslingen)
دانشگاه صنعتی براونشوایگBraunschweig University of Technology (TU Braunschweig)
دانشگاه کیلUniversity of Kiel
دانشگاه کاسلUniversity of Kassel
دانشگاه علوم کاربردی اینگولشتاتThe University of Applied Sciences, Ingolstadt (Technische Hochschule Ingolstadt)
دانشگاه علوم کاربردی فلنزبورگFlensburg University of Applied Sciences
دانشگاه علوم کاربردی آنهالتAnhalt University of Applied Sciences
دانشگاه علوم کاربردی نورهاوزنNordhausen University of Applied Sciences
دانشگاه علوم کاربردی فرانکفورتFrankfurt University of Applied Sciences
دانشگاه کوبلنتس لاندوUniversity of Koblenz Landau
دانشگاه صنعتی دگندورفTechnische Hochschule Deggendorf
دانشگاه پاسائوUniversity of Passau
دانشگاه هیلدسهایمUniversity of Hildesheim
دانشگاه روهر بوخومRuhr University Bochum
دانشگاه فنی کلنTechnische Hochschule Köln
دانشگاه فرایبورگUniversity of Freiburg
دانشگاه سیگنUniversity of Siegen
دانشگاه بایروتUniversity of Bayreuth
دانشگاه بنUniversity of Bonn
دانشگاه صنعتی کمنیتسChemnitz University of Technology
دانشگاه علوم کاربردی Hochschule StralsundHochschule Stralsund
دانشگاه میتویداMittweida University

در صورتی که قصد درخواست برای بورسیه های DAAD بدون آیلتس را دارید ، می توانید از بین دانشگاه های مذکور انتخاب نمایید ؛ چرا که این دانشگاه ها دانشجویان بین المللی فاقد مدارک زبان را می پذیرند.

در صورتی که به مشاوره رایگان مهاجرت به آلمان نیاز دارید با شماره 90003031 تماس حاصل فرمایید.

تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشگاه ها و بورسیه های تحصیلی در آلمان به آزمون های زبان انگلیسی نظیر آیلتس نیازی ندارند و از آن جا که آلمان بیش تر به واسطه داشتن دانشگاه هایی بدون شهریه شناخته می شود و برخی از دانشگاه های بزرگ این کشور نیازی به نمره آزمون آیلتس ندارند ؛ لذا متقاضی می تواند تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر لیسانس ، فوق لیسانس یا دکترا را در آلمان بدون پرداخت شهریه و بدون آزمون آیلتس دنبال نماید.

تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان
تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان

لذا می توان گفت ، با بهره از بورسیه های تحصیلی مختلف می توان از فرصت تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به صورت رایگان استفاده نمود ؛ برخی از این بورسیه ها شامل موارد زیر می باشند:

  • برنامه های بورسیه DAAD
  • برنامه های بورسیه اراسموس در آلمان
  • بورسیه هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه های تحصیلیKonrad-Adenauer-Stiftung (KAS)
  • بورسیه های علمی کورت هانسن
  • بورسیه تحصیلی دویچلند استیپندیوم (Deutschland Stipendium)

مقالات مرتبط:

تحصیل رایگان در آلمان

دانشگاه های رایگان آلمان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به زبان انگلیسی

آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال ، بله است ؛ متقاضی می تواند با انتخاب دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان که به مدارکی جهت اثبات مهارت های زبان انگلیسی نیاز ندارند ، برای این نوع تحصیلات اقدام نماید ؛ لذا ، در این مورد ، نیاز به یادگیری زبان آلمانی نیست و به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، می توان از دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش گرفت و تجربه تحصیلی بین المللی را کسب نمود.

مقاله پیشنهادی:

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت

هزینه های زندگی برای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

با این که شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان و نیز تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی فراهم آمده است ، اما برخی رشته ها شامل شهریه می باشند ؛ به هر حال ، هزینه های زندگی شامل هزینه های غذا ، برق ، مسکن ، پوشاک ، اینترنت و بیمه غیر قابل انکار است ؛ اما میزان این هزینه ها به عوامل متعددی چون شهر و استانداردهای زندگی بستگی خواهد داشت ؛ در حال حاضر ، هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی بین 800 تا 1200 یورو ماهانه می باشد که برای تامین این هزینه ها می توان به کار دانشجویی پرداخت.

در مجموع ، تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان امکان پذیر است ؛ اما شرایط پذیرش از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر می تواند متفاوت باشد ؛ همچنین ، ممکن است برخی از رشته ها به مدارک زبان نیاز داشته باشند و گرفتن پذیرش دکترا در آلمان بدون مدرک زبان دشوار است ؛ به طور کلی ، توصیه بر شرکت در آزمون های زبان انگلیسی است ؛ چرا که در روند ویزا ، مقامات از دانش شما به زبان انگلیسی مطلع خواهند بود ؛ اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید ، راهنمایی های متخصصین موسسه مهاجرتی مهرآفرین برای شما بسیار مفید خواهند بود.

آیا مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان لازم است؟

بیش تر دانشگاه های آلمان جهت پذیرش ، به مدارکی برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی نیاز دارند ؛ اما در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های آلمان شرایط پذیرش دانشجو بدون مدارک زبان را فراهم آورده اند ؛ لذا دانشجو به رعایت الزامات مورد نیاز می تواند ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان را اخذ نماید.

چگونه می توان بدون مدرک زبان در آلمان پذیرش گرفت؟

جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور آلمان که به مدارک زبان نیازی ندارند ، می بایست شرایط مورد نیاز را فراهم آورد ؛ لذا متقاضی می بایست اثبات کند که تحصیلات قبلی وی به زبان انگلیسی بوده است و همچنین ممکن است از متقاضی برای شرکت در مصاحبه ای که توسط دانشگاه ترتیب داده شده ، درخواست شود تا بدین صورت توانایی های زبان انگلیسی شخص مشخص شود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *