دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 26 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

بسیاری از دانشگاه های آلمان برنامه های انگلیسی زبان را با هزینه ای بسیار پایین و یا بدون شهریه ارائه می دهند و آموزش در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان از کیفیت بالایی برخوردار است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

آلمان دارای بیش از 400 دانشگاه است که برنامه های متنوعی را در انواع مختلف موضوعات ارائه می دهند ؛ اما آیا در بین برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه های آلمان ، برنامه هایی به زبان انگلیسی نیز وجود دارند؟ در این رابطه می توان گفت که خوشبختانه ، در حدود 220 دانشگاه در آلمان برنامه هایی را به زبان انگلیسی در نظر گرفته اند که همه دانشجویان و از جمله دانشجویان بین المللی کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند در آن ها شرکت نمایند.

علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه های آلمان برنامه های انگلیسی زبان را با هزینه ای بسیار پایین و یا بدون شهریه ارائه می دهند و آموزش در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان از کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر مبحث دانشگاه های آلمان انگلیسی زبان برای شما هم جالب است ، با مطالعه مقاله پیش رو به اطلاعات مفیدی دست خواهید یافت ؛ همچنین ، سوالاتتان در این خصوص را می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در میان بگذارید.

دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

دانشگاه های آلمان در راستای اهداف بین المللی خود ، به خوبی بر این امر واقفند که در صورت تمایل به جذب دانشجویان بین المللی بیش تر ، ارائه برنامه هایی به زبان انگلیسی ضروری می باشد و این در حالیست که دانشجویان بین المللی نیز از این برنامه ها استقبال خواهند کرد ؛ چرا که به ندرت اتفاق می افتد که دانشجویی بین المللی به زبان آلمانی در سطح آکادمیک تسلط داشته باشد ؛ همچنین ، دانشگاه هایی که شامل برنامه هایی به زبان انگلیسی هستند ، معمولاً کارکنانی انگلیسی زبان نیز دارند که این کارمندان در بخش های مختلف دانشگاه از جمله دفاتر پذیرش و ثبت نام و دیگر بخش ها دارای مسئولیت هستند.

برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند را می توان از طریق دانشگاه های برتر آلمان دنبال کرد ؛ دانشگاه های برتر آلمان که دولتی هستند ، برنامه های خود را بدون اخذ شهریه حتی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ارائه می دهند ؛ لذا ، می توان مدرکی با اعتبار بین المللی را به زبان انگلیسی از طریق بهترین دانشگاه های آلمان دریافت نمود.

به طور کلی ، کشور آلمان دارای رتبه سوم دانشگاه های برتر جهان است و اکثر دانشگاه های آلمان شامل برنامه هایی به زبان آلمانی و انگلیسی می باشند ؛ لذا ، بدون شک دانشگاه های آلمان بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی خواهند بود.

مقالات پیشنهادی:

خوابگاه دانشجویی در آلمان

لیست دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

بر اساس اطلاعات  Erudera.com،17472  برنامه ی تحصیلی از طریق 374 دانشگاه آلمان ارائه شده است ؛ در این میان دانشگاه هایی نیز وجود دارند که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده اند که از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لیست دانشگاههای انگلیسی زبان آلمان
دانشگاه علوم کاربردی مانهایمموسسه فناوری کارلسروهه
دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلیندانشگاه علوم کاربردی برمن
دانشگاه جیکوبزدانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه گوتینگنموسسه ماکس پلانک
دانشگاه آزاد برلیندانشگاه درسدن آلمان
دانشگاه علوم کاربردی مونیخدانشگاه بن
دانشگاه زارلنددانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت
دانشگاه فنی کایزرسلاوترندانشگاه هامبورگ
دانشگاه اولمدانشکده مدیریت HHL لایپزیگ
دانشگاه بایروثدانشگاه اشتوتگارت
دانشگاه RWTH آخندانشگاه فنی برلین
دانشگاه فنی دارمشتاتدانشگاه هوهنهایم
برلین دانشگاه ارفورتدانشگاه فرایبورگ
دانشکده مدیریت اتوبیشیمدانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگدانشگاه علمی کاربردی راین وال
دانشگاه لایپزیگدانشگاه فردریش – آلکساندر ارلانگن – نورنبرگ
ESCP اروپاHTW  برلین

دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان آلمان

در لیست دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ، بهترین دانشگاه های آلمان نیز جای دارند ؛ همچنین در این لیست به دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان نیز اشاره شده است که بدین ترتیب ، دانشجو با خیال راحت می تواند تحصیل در آلمان را دنبال نماید.

دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان
دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان آلمان

به طور کلی ، کلیه دانشگاه های دولتی آلمان سیاست تحصیل بدون شهریه را دنبال می کنند ؛ لذا تمامی دانشجویان بین المللی بدون در نظر گرفتن ملیتشان می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های آلمان تحصیل نمایند ؛ اما در این مورد استثنائی وجود دارد ؛ به طوری که تحصیل دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا غیر منطقه اقتصادی اروپا در ایالت فدرال بادن – وورتمبرگ شامل هزینه های تحصیل می شود ؛ لذا ، این دانشجویان برای تحصیل در ایالت مذکور می بایست شهریه بپردازند.

همچنین ، برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان نیز می بایست شهریه پرداخت ؛ به طور کلی ، دانشگاه های دولتی نظیر دانشگاه فنی مونیخ ، دانشگاه هایدلبرگ ، دانشگاه آزاد برلین ، دانشگاه بن ، موسسه فناوری کارلسروهه ، دانشگاه فرایبورگ ، دانشگاه توبینگن ، دانشگاه هایدلبرگ ، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه RWTH آخن ، دانشگاه هومبولت و غیره در لیست دانشگاه های رایگان آلمان قرار دارند و از جمله بهترین دانشگاه انگلیسی زبان آلمان و در کل بهترین دانشگاه های آلمان می باشند.

اما دقت داشته باشید که ، برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ، پرداخت هزینه های اداری در هر ترم که حدود 100 تا 350 یورو می باشد ، ضروری است ؛ همچنین ، دانشجویان بین المللی علاوه بر هزینه های تحصیل ، می بایست هزینه های زندگی در آلمان را که معمولا بین 700 تا 1000 یورو در ماه خواهد بود ، در نظر داشته باشند ؛ لذا ، بسیاری از دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود ، مشغول به کارهای پاره وقت می شوند.

علاوه بر شرکت در دوره های دانشگاه های دولتی برای تحصیل رایگان در آلمان ، دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه های تحصیلی آلمان درخواست دهند و بدین ترتیب، تحصیل را در آلمان رایگان دنبال نمایند.

برنامه های تحصیلی دانشگاههای آلمان به زبان انگلیسی

رشته های موجود در دانشگاههای آلمان به زبان انگلیسی کدامند؟ به طور کلی ، می توان تقریباً در هر رشته ای در آلمان تحصیل کرد ، اما برخی از رشته ها محبوب تر هستند و هر چند که همه رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند ، اما باز هم برنامه های مختلف تحصیلی برای انتخاب وجود دارد.

در حال حاضر ، بیش از 1600 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی از طریق دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است که دوره های اقتصاد و علوم اجتماعی به طور معمول به زبان انگلیسی تدریس می شوند ؛ لذا ، بیش ترین تعداد دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در آلمان معمولا مربوط به رشته های مهندسی ، علوم طبیعی و موضوعات مرتبط با اقتصاد می باشد ؛ همچنین ، دانشگاه های محلی آلمان به خاطر عملکرد خوبشان در زمینه های مهندسی (مانند مهندسی مکانیک در آلمان) ، کسب و کار و مدیریت ، علوم طبیعی ، علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی شناخته شده اند.

اگر به دنبال تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان هستید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

به طور کلی ، یک دانشجوی بین المللی می تواند به زبان انگلیسی در آلمان در رشته های زیر تحصیل نماید:

  • ریاضیات و علوم طبیعی
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • حقوق
  • علوم اجتماعی

برنامه های علوم طبیعی ، پزشکی آلمان و علوم کشاورزی نیز در بین دانشجویان بین المللی طرفدارن زیادی دارد ؛ اما دقت داشته باشید که برخی از برنامه ها شامل کم ترین تعداد دوره ها به زبان انگلیسی هستند ؛ به طور کلی ، رشته های زیر دارای کم ترین دوره ها به زبان انگلیسی می باشند:

  • زبان و مطالعات فرهنگی
  • پزشکی
  • هنر ، تئوری هنر
  • ورزش
  • دامپزشکی

دانشگاه های آلمان با برنامه هایی تماما به زبان انگلیسی

بیش تر دانشگاه های آلمان دارای برنامه هایی هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی هستند ؛ در این میان ، دانشگاه هایی در آلمان وجود دارند که زبان اصلی آموزش در ن آن ها منحصراً انگلیسی است ؛ این نوع از دانشگاه ها که خصوصی هستند ؛ برنامه های خود را تماما به زبان انگلیسی ارائه می دهند ؛ برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه جاکوبز برمن
  • مدرسه حکومتی هرتی در برلین
  • مرکز حقوقی مالکیت معنوی مونیخ
  • کالج بارد برلین (فقط برنامه های مقطع لیسانس)
  • دانشگاه علوم کاربردی CODE در برلین (فقط برنامه های مقطع کارشناسی)

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی

به طور کلی ، تعداد برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نسبت به دوره کارشناسی ارشد محدودتر است و تنها برخی از دانشگاه های مطرح آلمان به زبان انگلیسی دوره هایی را ارائه داده اند ؛ لذا ، اگر می خواهید دوره کارشناسی را از طریق دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان که دارای رتبه ای برتر هستند ، دنبال نمایید ، ممکن است مجبور به انعطاف پذیری بیش تری در رشته انتخابی خود باشید.

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی
تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی

از جمله دانشگاه های آلمان که در رنکینگ QS جای دارند و دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده اند ، می توان به دانشگاه فرایبورگ ، دانشگاه گوتینگن ، دانشگاه لایپزیگ ، دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین و دانشگاه علوم کاربردی راین وال اشاره نمود.

دقت داشته باشید که ارائه برنامه های جدید به زبان انگلیسی دائما در حال افزایش است ؛ لذا ، شما متقاضیان تحصیل لیسانس در آلمان می بایست اطلاعاتتان را در این خصوص با استفاده از وبسایت دانشگاه ها یا انجمن های دانشجویی ، جستجوهای آنلاین و سایر سازمان هایی که مشاوره و راهنمایی ارائه می دهند ، تکمیل نمایید.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی

برخی از دانشگاه های آلمان که برنامه های تحصیلات تکمیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، شامل موارد زیر می باشند:

نام دانشگاهبرنامه به زبان انگلیسی
دانشگاه هایدلبرگبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخدوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی  (ETC)
دانشگاه فنی مونیخ  (TUM)برنامه های تحصیلات تکمیلی بین المللی به زبان انگلیسی
دانشگاه فریبورگبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورتطیف گسترده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی
موسسه فناوری کارلسروههبرنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی
دانشگاه هومبولت برلینبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشگاه گئورگ آگوست گوتینگنبرنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی
دانشگاه RWTH  آخنبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشگاه آزاد برلینبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشگاه بنبرنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشگاه هامبورگبرنامه های کارشناسی ارشد دو زبانه و انگلیسی زبان
ESCP اروپابرنامه های کارشناسی ارشد تجارت و مدیریت بین المللی به زبان انگلیسی (در پردیس های ESCP برلین ، لندن ، مادرید ، پاریس ، تورین و ورشو)
دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن – نورنبرگطیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی ارشد ، به طور کامل و یا جزئی به زبان انگلیسی

مقالات مرتبط: تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

اپلای و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

هر یک از شما دوستان که برای اخذ پذیرش و یا ویزا نیازمند اطلاعات بیشتر هستید میتوانید یک وقت مشاوره مهاجرت به آلمان رزرو نمایید.

الزامات و شرایط درخواست در دانشگاه های مختلف آلمان می تواند متفاوت باشد ؛ اما برخی از رایج ترین مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه های آلمان شامل موارد زیر می باشند:

  • مدارک تحصیلی پیشین (مدارک دوره دبیرستان ، لیسانس و یا فوق لیسانس)
  • ریز نمرات تایید شده
  • مدارک مورد نیاز جهت اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • کپی شناسنامه یا پاسپورت
  • عکس
  • توصیه نامه ها
  • بیانیه شخصی
  • آزمونGRE یا GMAT
اپلای و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان
اپلای و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

دقت داشته باشید که می بایست مدارک تحصیلی پیشین دانشجو مطابق با استانداردهای آموزش عالی کشور آلمان باشد که در غیر این صورت ، شخص اجازه ورود به دوره های معمولی دانشگاه ها را نخواهد داشت ؛ در چنین مواقعی ، ممکن است لازم باشد تا متقاضی در یک دوره مقدماتی شرکت نماید تا مهارت ها و دانش لازم جهت شرکت در دوره مورد نظر خود را به دست آورد.

و از آن جا که متقاضی قصد شرکت در دوره ای به زبان انگلیسی از طریق دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان را دارد ، می بایست مهارت های زبان انگلیسی را به اثبات رساند که اغلب برای این مورد از مدارک آزمون های آیلتس یا تافل استفاده می شود ؛ اما دقت داشته باشید که ، ممکن است حداقل نمره مورد نیاز آزمون های آیلتس و تافل در دانشگاه ها و برنامه های مختلف متفاوت باشد ؛ اما به طور کلی ، حداقل نمره لازم برای پذیرش در تافل 80 و در آیلتس 6.5 است.

همچنین ، از آن جا که مقطع کارشناسی ارشد از استانداردهای علمی بالاتری برخوردار است ، لذا به مهارت های زبانی بالاتری نیز نیاز خواهد داشت ؛ بنابراین حداقل نمرات مورد نیاز مهارت های زبانی برای دوره کارشناسی ارشد در مقایسه با برنامه های کارشناسی بالاتر می باشد.

به هر حال ، توصیه می شود به حداقل نمره بسنده نکنید و سعی کنید نمراتی بالاتر داشته باشید ، چرا که نقش بسیار مهمی در پذیرش شما در دانشگاه ایفا می کند که نمرات در دانشگاه های پرتقاضا که رقابت شدید است و کمیته های پذیرش باید بر اساس چندین عامل عملکردی پذیرش نمایند ، نقش پر رنگ تری پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این ، شرکت در رشته های اقتصاد و کسب و کار متقاضی را ملزم به شرکت در آزمون هایی خواهد کرد ؛ لذا ، اگر قصد شرکت در چنین دوره هایی را داشته باشید ، می بایست خود را برای شرکت در آزمون های GMAT یا GRE که توسط دانشگاه منتخب شما مشخص می شود ، آماده سازید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان آلمان

شرط ورود به آلمان برای دانشجویان بین المللی که از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا EFTA نیستند ، اخذ ویزای دانشجویی آلمان است ؛ لذا دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و EFTA ، می توانند بدون اخذ ویزای تحصیلی آلمان وارد این کشور شوند ؛ همچنین ، شهروندان کشورهای استرالیا ، کانادا ، اسرائيل ، ژاپن ، کره جنوبی ، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا نیز برای تحصیل در آلمان ، از اخذ ویزا معاف هستند که به هر حال ، ثبت نام از طریق دفتر اتباع بیگانه برای آن ها لازم است که پس از چند ماه حضور در خاک آلمان این افراد می توانند برای اجازه اقامت اقدام نمایند.

برای دانشجویانی که نه اروپایی هستند و نه از شهروندان کشورهای معاف از ویزا ، لازم است تا ویزای ورودی اخذ نمایند که این ویزا به اجازه اقامت تبدیل می گردد.

دانشجویان می بایست به این موضوع دقت داشته باشند که ، ویزای توریستی را نمی توان تبدیل به اجازه اقامت کرد.

توجه: اگر قصد نهایی شما، اقامت و مهاجرت به آلمان است مقاله مربوطه را از دست ندهید.

به طور کلی ، بسیاری از دانشگاه های آلمان دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه داده اند و این خود به جذب بیش تر دانشجویان بین المللی کمک خواهد کرد ؛ دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان از کیفیت عالی آموزشی برخوردار بوده و برخی از این دانشگاه ها در رنکینگ بهترین دانشگاه های آلمان جای دارند ؛ لذا ، تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان می تواند دغدغه یادگیری زبان آلمانی را بکاهد و دانشجو می تواند در محیطی بین المللی با سایر انگلیسی زبانان تحصیل نماید ؛ برای راهنمایی های بیش تر می توانید با موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

آیا تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان المان به صورت رایگان ممکن است؟

له ، بسیاری از دانشگاه های برتر آلمان که دولتی هستند ، دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده اند.

آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان ، نیاز به یادگیری زبان آلمانی می باشد؟

خیر ، اما به هر حال آشنا بودن به زبان آلمانی می تواند متقاضی را در درک بهتر سخنرانی ها و مطالب درسی و نیز ارتباط با مردم محلی کمک کند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *