دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 1 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان از جمله قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی کشور آلمان، و دارای شهرت بین المللی است؛ دانشکده پزشکی هایدلبرگ (Medizinische Fakultät Heidelberg) ، یکی از دوازده دانشکده‌ی دانشگاه هایدلبرگ است؛ همچنین، این دانشکده همواره به عنوان برترین دانشکده پزشکی آلمان رتبه بندی شده و یکی از چهار دانشکده اصلی دانشگاه هایدلبرگ در سال 1386 بوده است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

هایدلبرگ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است. دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان از جمله قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی کشور آلمان، و دارای شهرت بین المللی است؛ دانشکده پزشکی هایدلبرگ (Medizinische Fakultät Heidelberg) ، یکی از دوازده دانشکده‌ی دانشگاه هایدلبرگ است؛ همچنین، این دانشکده همواره به عنوان برترین دانشکده پزشکی آلمان رتبه بندی شده و یکی از چهار دانشکده اصلی دانشگاه هایدلبرگ در سال 1386 بوده است.

لذا، دانشجویان دانشکده پزشکی هایدلبرگ می‌توانند از فرصت‌های ممتازی که این دانشگاه برای مطالعه و تحقیق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، بهره برند؛ شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه هایدلبرگ چیست؟ در این خصوص می‌توانید با ادامه مقاله همراه باشید؛ همچنین کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین اطلاعات جامعی را در خصوص تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ دراختیارتان قرار خواهند داد.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

تحصیل رایگان در آلمان

دانشگاه پزشکی آخن آلمان

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و این دانشگاه شامل سه پردیس علوم انسانی، علوم طبیعی و پزشکی (در محله نوینهایمر فلد) و علوم اجتماعی می‌باشد که دانشکده علوم طبیعی و پزشکی دانشگاه هایدلبرگ آلمان دوره‌های پزشکی ارائه می‌دهد.

این دانشگاه خدمات مشاوره، خدمات بهداشت و درمان، خوابگاه، کلاس‌های آموزش زبان محلی و غیره را به دانشجویان ارائه می‌دهد؛ همچنین، دانشکده پزشکی هایدلبرگ آلمان امکاناتی چون کتابخانه، سالن اجتماعات، خوابگاه، اتاق کامپیوتر، ورزشگاه، کافه تریا و آزمایشگاه را در اختیار دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرش شده اند؛ قرار می‌دهد؛ در ابتدا اطلاعات کلی در مورد دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان را خواهیم داشت:

نام موسسهدانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ آلمان
سال تاسیس1386
نوع موسسهعمومی (دولتی)
موقعیتهایدلبرگ، بادن – وورتمبرگ، آلمان
زبان تدریسآلمانی
دوره‌های ارائه شدهMBBS
تعداد دانشجویان15300 دانشجو در مقطع کارشناسی، 15900 دانشجوی کارشناسی ارشد و 3000 دانشجوی دکترا
وب سایت رسمیhttps://www.heidelberg.edu
ردهدانشکده‌های پزشکی در آلمان

رتبه و شهرت

رتبه و شهرت دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان به صورت زیر می‌باشد:

رتبه جهانی42
شهرتخوب
آموزش

خوب

دانشکدهخوب
زیرساختعالی

دوره‌های ارائه شده توسط دانشگاه هایدلبرگ

دوره‌های ارائه شده توسط دانشگاه هایلدبرگ شامل چه مواردی هستند؟ دانشگاه هایدلبرگ برنامه‌های پزشکی باکیفیتی را تحت اساتید مجرب و زیرساخت‌های پیشرفته ارائه می‌دهد؛ این کالج به خاطر برنامه‌های پزشکی اش در مقطع کارشناسی (MBBS) شناخته شده است ؛ همچنین، این کالج متعهد به ارتقای آموزش مراقبت‌های بهداشتی است.

دوره تحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه هایدلبرگ، به حداقل شش سال و سه ماه زمان نیاز دارد و شامل سه مرحله آموزشی شامل مطالعه پیش بالینی، مطالعه بالینی و سال عملی است.

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

در پایان دوره تحصیلی، دانشجویان باید آزمون دولتی را بگذرانند که بدین ترتیب، مجوز فعالیت به عنوان پزشک را دریافت خواهند کرد.

برنامه پزشکی HeiCuMed آلمان

برنامه پزشکی HeiCuMed آلمان ، از جمله موفق‌ترین برنامه‌ها در آلمان است و این برنامه در آماده کردن دانشجویان برای پذیرش نقش پزشکی و یا انجام تحقیق یا تدریس در زمینه پزشکی بی نظیر است؛ لذا می‌توان گفت که برنامه پزشکی HeiCuMed ، برای آماده سازی هر چه بیش‌تر دانشجویان پزشکی ترتیب داده شده است.

اگر در خصوص نحوه دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان سوالی دارید، کارشناسان گروه مهاجرتی مهرآفرین با ارائه راهکارها و اطلاعاتی مفید، آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

ویژگی‌های برنامه درسی دانشگاه هایدلبرگ پزشکی

ویژگی‌های برنامه دانشگاه هایدلبرگ پزشکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دانشجویان به خوبی برای معاینات و درخواست‌های عمل پزشکی آمادگی پیدا می‌کنند.
  • دانشجویان در طول تحصیل، توسط هماهنگ کنندگان دوره و اساتیدی کاملا متعهد که در موضوعات آموزشی از مهارت بالایی برخوردارند، حمایت می‌شوند.
  • ماهیت میان رشته ای این دوره به یادگیری هر چه بیشتر دانشجویان کمک می‌کند، چرا که هماهنگی موضوعات توانسته درک محتواهای پیچیده را تسهیل کند.
  • برنامه‌هایی چون آموزش الکترونیکی، پایگاه‌های داده دیجیتال و فیلم‌های آموزشی برای مطالعه در نظر گرفته شده است.
  • دوره‌ها و امتحانات به دوره‌هایی ساختاریافته تقسیم می‌شوند؛ همچنین، امتحانات از استاندارد بالایی برخوردار می‌باشند.
  • این برنامه با توجه به علایق دانشجویان دارای انعطاف پذیری است و فرصت‌هایی را برای توسعه زمینه‌های تخصصی ارائه می‌دهد.
  • مدت زمان استاندارد تحصیل شامل یک ترم است که در طی آن هیچ درسی وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند در این مدت تحقیقات خود را انجام دهند؛ اما انتخاب زمان گذراندن این ترم دست خود دانشجو است که اکثر دانشجویان هایدلبرگ این ترم را در دوره استاندارد تحصیلی کامل می‌کنند.
  • طیف جامع و ساختار یافته ای از دروس انتخابی و فرصت‌های متعددی برای دانشجویان جهت شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی داخلی و خارجی وجود دارد.
  • آموزش توسط کلاس‌های آموزش ارتباطات و تمرینات عملی یا Skills Labs حمایت می‌شود که طی آن دانشجویان انجام تحقیقات و روش‌های پزشکی را تمرین می‌کنند.

روند پژوهش در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

روند پژوهش در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان چگونه است؟ پردیس دانشگاه هایدلبرگ موسسات و کلینیک‌های پزشکی متعددی را که به عنوان بخشی از کلینیک دانشگاه به شمار می‌آیند، به هم مرتبط می‌سازد؛ همچنین این دانشگاه پیوندهایی را با دیگر دانشکده‌های دانشگاه برقرار می‌کند؛ دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان بر تحقیقات بر روی علوم زیستی و علوم انسانی متمرکز است و با تعدادی از موسسات تحقیقاتی بزرگ خارجی همکاری موفقیت آمیزی برقرار کرده است.

همچنین، تحقیقات در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان به طور ویژه بر روی بیماری‌های عفونی، تحقیقات قلبی و عروقی، نورولوژی، انکولوژی، پیوند و ایمونوتراپی فردی متمرکز است؛ دانشکده پزشکی هایدلبرگ در زمینه تحقیقات تخصصی انجام شده برای بنیاد تحقیقات آلمان (Deutsche Forschungsgemeinschaft، DFG) و مراکز تحقیقات بهداشتی کمک شایانی می‌کند.

روند پژوهش در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

لذا، مراکز تحقیقاتی هایدلبرگ به دانشجویان امکان می‌دهد تا در پروژه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی متعدد شرکت داشته باشند و تجربیات لازم را در مورد کارهایی که در آینده انجام خواهند داد، کسب نمایند؛ علاوه بر این، دانشجویان توسط دوره‌ها و خدمات مشاوره ای که بخشی از برنامه دکترای دانشکده می‌باشد، حمایت خواهند شد.

برنامه‌های دکتری ساختاریافته

هدف دانشگاه هایدلبرگ ایجاد عناصر برنامه‌های دکترای ساختاریافته در کلیه رشته‌های دانشگاهی است؛ همچنین این دانشگاه به دنبال حمایت از معرفی و توسعه دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی، گروه‌های آموزشی پژوهشی و سایر برنامه‌های دکتری ساختاریافته می‌باشد که این اهداف با توصیه‌های شورای علوم و علوم انسانی آلمان (2002) و کنفرانس رئیس جمهور آلمان (2003) در رابطه با توسعه حرفه ای محققان جوان در یک راستا است.

در حال حاضر، دانشگاه هایدلبرگ شامل بیش از 40 برنامه دکتری ساختاریافته در سطوح مختلف است و برنامه‌های ساختاریافته عمدتا در علوم طبیعی و زیستی ایجاد شده اند؛ اما با این وجود، تعداد این برنامه‌ها در زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و حقوق نیز در حال افزایش می‌باشد.

در هایدلبرگ، سه شکل مختلف از برنامه‌های دکتری ساختاریافته وجود دارد که شامل:

  • دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی (Graduiertenschulen): امکاناتی وسیع با 150 تا 300 متقاضی دکترا است که طیف وسیعی از زمینه‌های تحقیقاتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.
  • گروه‌های آموزشی تحقیقاتی (Graduiertenkollegs): گروه‌هایی متوسط ​​با 15 تا 50 متقاضی دکتری است؛ اغلب موضوعات پایان نامه‌های فردی از دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف تحقیقاتی می‌رسند، اما تمرکز بر روی یک حوزه موضوعی تعریف شده است.
  • گروه‌های آموزشی پژوهشی (Promotionskollegs): گروه‌های کوچکی با 5 تا 7 متقاضی دکترا که سؤالات تحقیقاتی بسیار خاص را تحت پوشش قرار خواهند داد.

زمینه‌های شغلی فارغ التحصیلان پزشکی هایلدبرگ آلمان

فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه هایدلبرگ آلمان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار شوند؛ اما دقت کنید که به طور کلی مشاغل پزشکی نیازمند احساس مسئولیت شدید، ثبات وضعیت جسمی و روانی، تمایل به کار طولانی مدت و شرکت در آموزش حرفه ای مداوم می‌باشد؛ اما زمینه‌های شغلی فارغ التحصیلان پزشکی هایلدبرگ آلمان شامل موارد زیر خواهند بود:

  • کلینیک‌ها، مطب‌ها و مراکز پزشکی
  • تحقیق و تدریس پزشکی
  • بهداشت عمومی یا مدیریت
  • فناوری پزشکی / فناوری‌های زیست پزشکی / فیزیک پزشکی
  • انفورماتیک پزشکی
  • روزنامه نگاری علمی یا پزشکی / خدمات آنلاین
  • صنعت

ساختار شهریه در دانشگاه پزشکی هایلدبرگ

ساختار شهریه در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان چگونه است؟ تقویم تحصیلی دانشکده مبتنی بر ترم است و برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ 171.80 یورو در ابتدای هر ترم هزینه دریافت می‌شود که شامل هزینه‌های اداری، هزینه خدمات دانشجویی، هزینه حمل و نقل و غیره می‌باشد.

موضوعهزینه برای دانشجویان ملیهزینه برای دانشجویان بین المللی
هزینه‌های اداری171.80 یورو1500 یورو در هر ترم (شهریه ثابت)

هزینه‌ها و شهریه‌ها در مقطع کارشناسی به صورت زیر هستند:

آیتمهزینه‌ها
شهریه32900 دلار
اتاق و تخت11270 دلار
تکنولوژی700 دلار
مجموع هزینه‌های مستقیم44,870 دلار
هزینه کتاب‌ها1500 دلار

شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه هایلدبرگ

شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه هایدلبرگ چیست؟ آلمان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دوره‌های پزشکی است؛ اما آیا ورود به دانشگاه هایدلبرگ برای تحصیل پزشکی در آلمان سخت است؟ به طور کلی، میزان پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ 76 درصد است؛ یعنی به ازای هر 100 متقاضی، 76 نفر پذیرفته خواهند شد که این نشان می‌دهد که پذیرش در این دانشگاه کمی گزینشی است.

دقت کنید که برای شرکت در دوره MBBS دانشگاه هایدلبرگ آلمان بهتر است سن در یا قبل از 31 دسامبر سال پذیرش، حداقل 17 سال باشد؛ همچنین، اخذ 50 درصد نمره در زمینه دروسی چون فیزیک، شیمی و زیست شناسی ضروری است.

شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه هایلدبرگ

زبان آموزش در تمام برنامه‌های کارشناسی و همچنین اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه هایدلبرگ، آلمانی است و داشتن مهارت‌های کافی در خصوص زبان آلمانی جهت تکمیل موفقیت آمیز برنامه‌های آکادمیک در دانشگاه هایدلبرگ بسیار مهم است؛ لذا پیش از آن که متقاضیان بتوانند تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ را آغاز کنند، لازم است تا آزمون مهارت زبان آلمانی (DSH) را با حداقل سطح DSH-2 گذرانده باشند ؛ البته ، برخی از برنامه‌های تحصیلی نیاز به سطح بالاتری از زبان آلمانی دارند.

دوره پری مدیکال دانشگاه پزشکی هایلدبرگ آلمان

دور پری مدیکال دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان به چه صورت برگزار می‌شود؟ متقاضیان پذیرفته شده در این دانشگاه برای تسلط به زبان آلمانی باید دوره پری مدیکال را بگذرانند تا دانش زبان آلمانی مورد نیاز برای تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه هایدلبرگ را کسب کرده باشند که لازمه این امر این است که متقاضیان حداقل 1000 تا 1200 ساعت دروس آلمانی را در موسسه ای معتبر شرکت کرده باشند.

به طور کلی ، DSH در پایان سپتامبر جهت ثبت نام در ترم زمستان و در پایان مارس جهت ثبت نام در ترم تابستان برگزار می‌شود و این آزمون شامل بخش‌های کتبی و شفاهی است.

همچنین، هزینه آزمون در تاریخ آزمون به صورت نقدی پرداخت می‌شود و زمان و مکان آزمون مهارت زبان آلمانی در نامه پذیرش متقاضی مشخص شده است؛ لذا، تنها دانشجویانی که نامه پذیرش برای ترم مربوطه را از دانشگاه هایدلبرگ دریافت نموده اند، می‌توانند در آزمون DSH شرکت کنند.

البته در کنار زبان آلمانی که به عنوان زبان اصلی آموزش در دانشگاه هایلدبرگ شناخته می‌شود، زبان انگلیسی نیز زبان آموزش در کالج‌های پزشکی این دانشگاه برای همه دانشجویان بین المللی است.

معافیت از آزمون مهارت سطح زبان آلمانی

معافیت از آزمون مهارت سطح زبان آلمانی در شرایطی امکانپذیر است؛ اگر یکی از مدارک زیر را ارائه نمایید از آزمون DSH معاف خواهید بود:

  • دیپلم زبان آلمانی کنفرانس وزیران آموزش و پرورش و امور فرهنگی آلمان (Deutsches Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz) ، سطح 2
  • آزمون زبان آلمانی برای پذیرش در دانشگاه‌ها (DSH) ، سطح 2
  • Zertifikat – Goethe ، سطح C2
  • آزمون آلمانی به عنوان زبان خارجی (Deutsch als Fremdsprache) ، در صورتی که تمام اجزای آزمون با حداقل نتیجه TDN 4 گذرانده شده باشند.
  • آزمون ارزیابی برای تعیین صلاحیت متقاضیان خارجی برای تحصیل در موسسات آموزش عالی در آلمان، دیپلم Feststellungsprüfung
  • Österreichisches Sprachdiplom ÖSD سطح C2 (از ترم تابستان 2021)
  • گواهی telc Deutsch C1 Hochschule
  • گواهی‌هایی که بر اساس توافقات دو جانبه با سایر کشورها وجود دارند.

مدارک ضروری جهت پذیرش در دانشکده پزشکی هایلدبرگ

پس از اطلاع از شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه هایدلبرگ، باید به بررسی مدارک توجه نمود؛ برخی از مدارک ضروری جهت پذیرش در دانشکده هایدلبرگ آلمان شامل موارد زیر خواهند بود:

  • پاسپورت (حداقل 18 ماه اعتبار)
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • مدرک زبان آلمانی
  • شناسنامه
  • عکس
  • فتوکپی گواهی پایان تحصیل
  • دعوت نامه رسمی از دانشگاه پزشکی آلمان
  • قانونی بودن کلیه مدارک از سفارت آلمان
  • فیش بانکی شهریه سال اول دانشگاه (الزامی برای برخی از دانشگاه‌ها)

کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی

کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان چگونه است؟ دانشگاه هایدلبرگ معتقد است که دانشجویان با هر سطح اقتصادی باید فرصت تحصیل را داشته باشند تا بدین صورت آینده خود را تضمین نمایند.

در حال حاضر دانشجویانی با زمینه‌های اقتصادی مختلف در حال تحصیل پزشکی در هایدلبرگ هستند و دفتر کمک‌های مالی، برنامه جامعی از بورسیه‌ها، کمک‌های مالی، وام‌ها و مطالعات کاری را با هدف کمک به دانشجویان جهت تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی ارائه می‌دهد؛ به طوری که هم اکنون بیش از 97 درصد از دانشجویان هایدلبرگ نوعی کمک مالی دریافت می‌کنند.

همچنین، دانشگاه هایدلبرگ با اعطای بورسیه‌های تحصیلی، برتری علمی را به رسمیت می‌شناسد؛ اما دقت کنید که بورسیه‌های تحصیلی پس از پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ و بر طبق درخواست پذیرش کلی متقاضی و عملکرد تحصیلی وی در دبیرستان (و دانشگاه در صورت انتقال) ، اعطا خواهد شد.

انواع بورسیه‌های دانشگاه پزشکی هایلدبرگ آلمان

از انواع بورسیه‌های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بورسیه ریاست جمهوری – 20 هزار دلار در سال
  • بورسه تحصیلی رئیس دانشگاه – 17 هزار دلار در سال
  • بورس تحصیلی دانشکده: 15 هزار دلار در سال
  • جایزه آکادمیک – 10 هزار دلار در سال

علاوه بر کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی و نیز وام‌های دانشجویی، دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه‌های تحصیل خود مجاز به کار در محوطه دانشگاه تا 20 ساعت در هفته در طی سال تحصیلی و تعداد ساعاتی بیش‌تر در زمان تعطیلات رسمی دانشگاه هستند؛ لذا کار حین تحصیل پزشکی در هایدلبرگ، یک راه عالی برای کسب درآمد و تامین مخارج تحصیل و زندگی است.

همچنین، کمک‌های اضافی برای دانشجویانی که در گروه‌های موسیقی، ارکست و یا تئاتر شرکت می‌کنند نیز در نظر گرفته شده است و با این که اجباری در شرکت دانشجویان در این زمینه‌ها وجود ندارد، اما می‌توانند به عنوان یک فعالیت فوق برنامه ای، این گونه فعالیت‌ها را نیز در کنار تحصیل خود دنبال کنند.

به طور کلی، دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان یک موسسه تحقیقاتی نوآورانه با زیرساخت‌های عالی و پیوندهایی با حوزه‌های متعدد تحقیقاتی است؛ لذا تحقیقات با رتبه برتر، در همه زیرشاخه‌ها انجام می‌شود و بینش‌ها و نتایج جدید از تحقیقات بالینی به طور مستقیم در آموزش ادغام می‌شوند؛ اگر قصد تحصیل در دانشگاه پزشکی هایلدبرگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

مقالات مرتبط: تحصیل پزشکی در ترکیه

source: uni-heidelberg

4.2/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 5نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *