بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 12 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری غیر از کشور خود را دارند ، به دنبال کشورهایی با معتبرترین سیستم آموزشی می باشند ؛ در همین راستا ، آلمان در صدر لیست بهترین کشورها برای مطالعه دوره ها و برنامه های رنک شده قرار دارد و دانشگاه های دولتی ، خصوصی و کالج های آلمان دوره های متنوعی را در رشته های مختلف نظیر مدیریت ، مهندسی ، علوم ، هنر ، تجارت و پزشکی ارائه می دهند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان کدام هستند؟ اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری غیر از کشور خود را دارند ، به دنبال کشورهایی با معتبرترین سیستم آموزشی می باشند ؛ در همین راستا ، آلمان در صدر لیست بهترین کشورها برای مطالعه دوره ها و برنامه های رنک شده قرار دارد و دانشگاه های دولتی ، خصوصی و کالج های آلمان دوره های متنوعی را در رشته های مختلف نظیر مدیریت ، مهندسی ، علوم ، هنر ، تجارت و پزشکی ارائه می دهند.

اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری غیر از کشور خود را دارند ، به دنبال کشورهایی با معتبرترین سیستم آموزشی می باشند ؛ در همین راستا ، آلمان در صدر لیست بهترین کشورها برای مطالعه دوره ها و برنامه های رنک شده قرار دارد و دانشگاه های دولتی ، خصوصی و کالج های آلمان دوره های متنوعی را در رشته های مختلف نظیر مدیریت ، مهندسی ، علوم ، هنر ، تجارت و پزشکی ارائه می دهند.

همچنین ، کشور آلمان به واسطه ارائه بهترین دوره های آموزشی ، برای تولید فارغ التحصیلانی ارزشمند که از تمام مهارت های لازم جهت اخذ فرصت های شغلی که شامل بالاترین حقوق و دستمزدها می باشند ، نیز از اهمیت برخوردار است.

لذا می توان گفت ، آلمان به عنوان مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود ؛ اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان هستید ، با تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و یا رشته های پولساز در المان می توانید آینده خود را تضمین نمایید ؛ متخصصین شرکت مهاجرتی مهرآفرین در این خصوص راهنمای شما خواهند بود.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

آلمان دارای سومین اقتصاد بزرگ جهان است و برخی از معروف ترین مؤسسات تولیدی ، فناوری و تحقیقاتی دنیا در کشور آلمان واقع شده اند ؛ همچنین ، این کشور دارای برخی از برترین دانشگاه های جهان است و دانشجویان بین المللی می توانند در بهترین دانشگاه های مهندسی ، پزشکی و فنی آلمان تحصیل را دنبال نمایند.

آلمان شامل موسسات فنی در سطح جهانی است که ارائه دهنده دوره های مختلفی نظیر مطالعات پزشکی هستند ؛ به طور کلی ، این کشور دارای بیش از 450 دانشگاه با بیش از 16500 برنامه است و مهم تر از همه این که ، دانشگاه های دولتی آلمان فاقد شهریه می باشند.

در مجموع ، از دلایل انتخاب آلمان برای تحصیل ، هزینه های پایین ، ارائه طیف گسترده ای از دوره ها ، کیفیت بالای آموزش، تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان و نبود شهریه در دانشگاه های دولتی می باشند؛ لذا، هر ساله میلیون ها دانشجوی بین المللی جهت بهره از خدمات عالی دانشگاهی آلمان، برای تحصیل در این کشور درخواست می دهند.

نکته: اگر قصد شما؛ مهاجرت و اقامت آلمان است مقاله مربوطه را نیز بررسی نمایید.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

دانشگاه های رایگان آلمان

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

دانشگاه های آلمان ارائه دهنده دوره ها و برنامه های آموزشی با کیفیتی بالا هستند و این کشور همیشه سعی داشته تا با جذب استعدادهای خارجی ، به مرکزی برای دانشجویان بین المللی با استعداد تبدیل شود.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان
بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

به طور کلی ، آلمان در خصوص آموزش مهندسی پیشرو است و شامل فرصت های شغلی متعددی در این زمینه می باشد که باعث شده بسیاری از دانشجویان بین المللی به فکر تحصیل در این رشته تحصیلی در آلمان باشند و در ادامه حرفه مهندسی را دنبال نمایند ؛ به جز رشته مهندسی ، از دیگر رشته های جذاب برای تحصیل دانشجویان بین المللی در آلمان ، رشته های مدیریت ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات و دیگر موضوعات می باشد:

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • حقوق
  • مهندسی
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • علوم طبیعی
  • تجارت و اقتصاد
  • معماری
  • روانشناسی
  • فلسفه و علوم انسانی
  • مدیریت کسب و کار
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • علوم اجتماعی

بهترین رشته ها برای اپلای المان در حیطه مهندسی

از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان ، رشته های مهندسی است ؛ آلمان یکی از کشورهایی سرشناس در علم مهندسی به روز است و این کشور از دانشگاه های خصوصی و دولتی معروفی که دوره های مهندسی با کیفیت را ارائه می دهند ، بهره می برد ؛ لذا ، بهترین دوره های مهندسی ارائه شده توسط دانشگاه های برتر آلمان و مدت زمان آن ها برای تحصیل در این کشور در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشگاهنام دورهمدت زمان دوره
دانشگاه فنی مونیخمهندسی مکانیک آلمان4 سال
مؤسسه صنعتی کارلسروههمهندسی خودرو3 سال
دانشگاه RWTH  آخنمهندسی پزشکی4 سال
دانشگاه صنعتی کوتبوس آلمانمهندسی محیط زیست4 سال
دانشگاه ماگدبورگمهندسی هوا فضا3 سال
دانشگاه فنی برلینمهندسی ارتباطات و اطلاعات4 سال
دانشگاه فنی کایزرسلاوترنمهندسی شیمی4 سال
دانشگاه دارمشتاتمهندسی هسته ای3 سال
دانشگاه فنی مونیخمهندسی برق در آلمان4 سال
دانشگاه فنی درسدنمهندسی رایانه4 سال

مدیریت از بهترین رشته ها برای اپلای المان

در ادامه بهترین رشته ها برای اپلای المان باید گفت که آلمان یکی از برترین مقاصد برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد و در چند سال اخیر ، دوره های مدیریت دانشگاه های آلمان به سرعت به مدرکی مطلوب در بین دانشجویان بومی و بین المللی تبدیل شده است لذا می توان گفت ، دوره های مدیریت از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان می باشد.

در همین راستا ، کارشناسی ارشد مدیریت از طریق تعداد زیادی از دانشگاه های آلمان ارائه می شوند ؛ خوشبختانه ، در سال های اخیر آلمان به خوبی توسط برخی از مدارس عالی کسب و کار که دارای رتبه جهانی هستند ، خدمت رسانی کرده است ؛ در ادامه به برخی از رشته ها و دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره های مدیریت اشاره شده است:

دانشگاهنام دورهطول دوره
دانشگاه مدیریت اتوبیشیم – WHUکارشناسی ارشد مدیریت بین الملل2.5 سال
دانشگاه اروپایی اقتصادکارشناسی ارشد مدیریت و بازاریابی2 سال
دانشکده مدیریت دانشگاه فنی مونیخکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی2 سال
دانشگاهESMT  برلینکارشناسی ارشد مدیریت2.5 سال
دانشکده اقتصاد و حقوق برلینکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین المللی2 سال
دانشکده بازرگانی مانهایمکارشناسی ارشد مدیریت2 سال
دانشکده مدیریت دانشگاه کلنکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی2 سال
مدرسه کسب و کار ESB در روتلینگنکارشناسی ارشد مدیریت داده های کاربردی1.5 سال
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورتکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دیجیتال2 سال
دانشکده مدیریت HHL لایپزیگکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی1.5 سال

مهندسی کامپیوتر از بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

از دیگر دوره ها که به عنوان بهترین رشته های تحصیلی در آلمان شناخته می شود ، می توان به برنامه های کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشاره نمود ؛ با این که آلمان به عنوان بهترین مکان جهت تحصیل در رشته های مهندسی و تولید شناخته می شود ، اما در حال حاضر وضعیت کمی فرق کرده و بسیاری از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ، دوره های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را برای تحصیل انتخاب می کنند ؛ لذا ، آلمان در زمینه دوره های علوم کامپیوتر ، اطلاعات و فناوری ، بی رقیب است.

در ادامه معرفی بهترین رشته ها برای اپلای المان به دوره های برتر در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات در آلمان اشاره شده است:

دانشگاهنام دورهطول دوره
دانشگاه فنی مونیخکارشناسی ارشد علوم داده2 سال
مؤسسه صنعتی کارلسروههکارشناسی ارشد مهندسی سیستم های نهفته2 سال
دانشگاهRWTH  آخنکارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار2 سال
دانشگاه فنی برلینلیسانس علوم داده ، هوش مصنوعی و تجارت دیجیتال3 سال
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخکارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار2 سال
دانشگاه فرایبورگکارشناسی ارشد مدیریت داده های بزرگ2 سال
دانشگاه فنی دارمشتاتتحلیل کسب و کار و کلان داده2 سال
دانشگاه بنلیسانس علوم کامپیوتر3 سال
دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن – نورنبرگکارشناسی ارشد علوم کامپیوتر2 سال

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در زمینه هنرهای تجسمی ، هنر و علوم انسانی

آلمان از میلیون‌ ها دانشجوی بین المللی علاقمند به تحصیل در زمینه هنرهای تجسمی ، علوم انسانی و نیز دانشجویان دوره های هنر میزبانی می کند ؛ با این که دوره های ذکر شده کم تر در نظر گرفته می شوند ، اما به هر حال ، مدارک آلمانی بسیار ارزشمند هستند و در سطح جهانی معتبر می باشند.

رشته های پولساز در المان
بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در زمینه هنرهای تجسمی ، هنر و علوم انسانی

اهمیت دروس هنر و علوم انسانی در کشور آلمان به اندازه علوم زیستی است ؛ لذا ، اگر قصد دارید در زمینه هنر مشغول به کار  شوید و شغل قابل توجهی در این رابطه داشته باشید ، می توانید بهترین دوره را از بین دوره های هنر و علوم انسانی که در جدول زیر ذکر شده است ، انتخاب نمایید:

دانشگاهنام دورهطول دوره
دانشگاه برلینکارشناسی علوم انسانی3 سال
دانشگاه هامبورگکارشناسی ارتباطات و هنرهای میان رشته ای3 سال
دانشگاه کلنلیسانس هنر در زمینه طراحی مد3 سال
دانشکده کسب و کار ESCP اروپاکارشناسی ارتباطات2.5 سال
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخکارشناسی اندیشه های اجتماعی2.5 سال
دانشگاه هایدلبرگلیسانس نقاشی و طراحی3 سال
دانشگاه هومبولت برلینکارشناسی هنرهای زیبا3 سال
دانشگاه ورزبورگلیسانس علوم سیاسی2 سال
دانشگاه صنعتی براونشوایگکارشناسی رسانه و روزنامه نگاری3 سال
مدارس کسب و کار و نوآوری برلینکارشناسی انیمیشن و بازی3 سال

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان مقطع کارشناسی

بهترین رشته تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی چیست؟ اگر به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید ، آلمان به عنوان مکانی محبوب برای دانشجویان بین المللی ، تحصیلی مقرون به صرفه را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد ؛ این کشور مسیر را برای بهره از آموزشی باکیفیت در مقطع لیسانس همواره کرده ، چرا که دارای امکانات تحقیقاتی و آموزشی در سطح جهانی است.

لذا ، هر ساله بیش از 25000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در دوره های کارشناسی آلمان اقدام کرده و دانشگاه های آلمان از متقاضیان برای شرکت در برنامه های تحصیلی بین‌ المللی و فرصت های تحقیقاتی عالی استقبال می کنند ؛ در ادامه به لیستی از بهترین دوره های کارشناسی دانشگاه های آلمان برای داشتن شغلی بهتر اشاره شده است.

دانشگاهنام دورهطول دوره
دانشگاه فنی برلینلیسانس مهندسی مکانیک2.5 سال
موسسه فناوری کارلسروهه  (KIT)لیسانس مهندسی هوافضا3 سال
دانشگاه هومبولت برلینلیسانس اقتصاد3 سال
دانشکده کسب و کار اتحادیه اروپا شعبه مونیخلیسانس روابط بین الملل3 سال
دانشگاه RWTH آخنلیسانس علوم کامپیوتر3 سال
دانشگاه صنعتی براونشوایگلیسانس مدیریت بازرگانی3 سال
دانشگاه بامبرگلیسانس مهندسی سیستم های اطلاعات3 سال
دانشگاه علوم کاربردی SRH برلینسیستم های مکاترونیک کاربردی3 سال
دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیالیسانس روزنامه نگاری3 سال
مدارس کسب و کار و نوآوری برلینکارشناسی انیمیشن و بازی3 سال

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان مقطع کارشناسی ارشد

در ادامه مقاله بهترین رشته ها برای اپلای المان بایستی گفت که این کشور از جمله بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد می باشد و در حدود 150 دانشگاه در این کشور  برنامه هایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند.

به طور کلی ، تحصیل در سطح جهانی شامل هزینه های زیادی است ؛ اما در حال حاضر کشور آلمان به عنوان کشوری که توانسته یک سیستم آموزشی توسعه یافته که بودجه آن توسط دولت تامین می شود ، را ایجاد کند و از آن پیروی نماید ، شناخته می شود ؛ لذا ، در آلمان ، می توان دوره های فوق لیسانس را از طریق دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور با شهریه هایی پایین دنبال نمود ؛ اما بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟ در جدول زیر برخی از بهترین ها برای دوره های کارشناسی ارشد معرفی شده است:

دانشگاهنام دورهطول دوره
دانشگاه علمی کاربردی ماکروکارشناسی ارشد تجارت رسانه های دیجیتال2.5 سال
دانشکده کسب و کار  ICNکارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات2 سال
دانشگاه بین المللی شیلرکارشناسی ارشد مدیریت طراحی2 سال
مدرسه مدیریت اتو بیشیم – WHUکارشناسی ارشد امور مالی2 سال
دانشکده کسب وکارمونیخ  GmbHکارشناسی ارشد تجارت بین الملل1.5 سال
دانشکده مدیریت TUM هیلبرونکارشناسی ارشد مدیریت2 سال
دانشگاه فنی مونیخکارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار2 سال
دانشگاه هومبولت برلینکارشناسی ارشد علم داده2.5 سال
دانشگاه برلینکارشناسی ارشد کسب و کار دیجیتال1.5 سال
دانشگاه RWTH آخنکارشناسی ارشد علوم محاسباتی2 سال

MBA از بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

اگر به دنبال بهترین رشته تحصیلی در آلمان میگردید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. آلمان بهترین مکان برای تحصیل در رشته های MBA است ؛ بسیاری از دانشکده ها ، دانشگاه ها و مؤسسات بازرگانی کشور آلمان ارائه دهنده برترین برنامه های MBA در سطح جهانی هستند و از اعتبارنامه هایی بهره می برند که به دشواری به دست می آیند و تضمین استانداردهای برتر آموزشی و پژوهشی در دوره های مدیریت بازرگانی می باشند ؛

رشته های پولساز در المان
بهترین-دوره-های-MBA-در-آلمان

در ادامه لیستی از برترین دوره های MBA آورده شده است:

دانشگاهنام دورهمدت زمان دوره
دانشگاه RWTH آخندوره مدیریت اجرایی در نوآوری و ایجاد کسب و کار2 سال
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورتMBA  دیجیتالی شدن و تغییرات صنعتی2 سال
دانشگاه فنی مونیخMBA  مدیریت انرژی2.5 سال
دانشگاه یوهانس گوتنبرگMBA  نوآوری کسب و کار2 سال
مدرسه بازرگانی مانهایم  (MBS)MBA  امور مالی و حسابداری2 سال
دانشگاه بین المللی علمی کاربردی  IUMBA  مدیریت منابع انسانی بین المللی2 سال
دانشکده مدیریت اتو بیشیم – WHUMBA  کارآفرینی2.5 سال
دانشگاه هامبورگMBA  مدیریت سلامت2 سال
دانشگاه لایپزیگMBA  ارتقاء و آموزش شرکت های کوچک2 سال
دانشکده تجارت و نوآوری برلینMBA  کسب و کارهای جهانی2.5 سال

رشته های پولساز در آلمان

پردرآمدترین مدارک تحصیلی در آلمان کدامند؟ در صورتی که تصمیم به تحصیل در کشور آلمان را داشته باشید ، شناخت دوره هایی که بهترین فرصت های شغلی را پیش روی شما خواهند گذاشت ، بسیار مفید خواهد بود ؛ لذا ، متقاضی بهتر است به دنبال پردرآمدترین مدارک تحصیلی و یا رشته های پولساز در المان باشد ؛ برخی از این رشته های پردرآمد در زمینه های زیر می باشند:

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • حقوق
  • مهندسی
  • مهندسی صنایع
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • علوم طبیعی
  • تجارت و اقتصاد
  • معماری
  • روانشناسی
  • زمین شناسی
  • بازار یابی

در ادامه به بررسی برخی از رشته های پولساز در المان می پردازیم.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان  ، رشته پزشکی و دندانپزشکی است ؛ مدرک پزشکی یا دندانپزشکی شامل طیف گسترده ای از مشاغل پردرآمد است ؛ به گفته دانشگاهیان ، میانگین حقوق یک فارغ التحصیل پزشکی یا دندانپزشکی به طور سالانه در حدود 80،000 یورو است ؛ همچنین ، پزشکان از همان ابتدای کار ، با حقوق حدود 50،000 یورویی سالانه ، بیش از هر دوره دیگری درآمد دارند که البته ، حقوق ها با توجه به تجربه و تخصص افراد می تواند متفاوت باشد ؛ به عنوان مثال ، جراحان می توانند 22.500 یورو در هر ماه درآمد داشته باشند.

حقوق

پزشکی و حقوق از سخت ترین رشته های تحصیلی جهت پذیرش هستند ؛ معیارهای بالای پذیرش و همچنین دوره های بسیار چالش برانگیز ، از با ارزش بودن این رشته ها خبر می دهند ؛ لذا ، وکلا به خاطر اهمیتی که در جامعه دارند ، دستمزد خوبی هم اخذ می نمایند ؛ به طوری که میانگین حقوق وکلا و قضات در آلمان 74013 یورو سالانه می باشد.

نکته: اگر نیاز به مشاوره در رابطه با موارد اقامتی و مهاجرتی آلمان دارید؛ مقاله وکیل مهاجرت به آلمان را از دست ندهید.

مهندسی

مدارک مهندسی به خاطر ماهیت علمی آن ها ، به عنوان یکی از سخت ترین رشته ها شناخته می شوند ؛ مهندسین باید بسیار دقیق عمل کنند ، چرا که خطاهای هر چند کوچک ، عواقب بزرگی را به دنبال خواهد داشت ؛ به همین خاطر ، حقوق مهندسین بالاست و می توان گفت که مهندسی از رشته های پولساز در المان می باشد ؛ میانگین حقوق برای مدرک مهندسی 69850 یورو سالانه است.

بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان
مهندسی بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

مهندسی صنایع

مهندسی صنایع ، شاخه ای از مهندسی است که در جهت کارآمدتر کردن سازمان ها و شرکت ها عمل می کند ؛ این متخصصان بر به حداکثر رساندن بهره وری و کاهش مشکلات تولید در کارخانه ها متمرکزند و از آن جا که همه مشاغل به دنبال کارآمدتر شدن هستند ، این مدرک تحصیلی 70288 یورو سالانه درآمد خواهد داشت.

ریاضیات و علوم کامپیوتر

علم ریاضیات همواره مورد توجه بوده است ؛ ریاضیدانان با محاسبات سر و کار دارند و مدل ها و فرمول هایی را که مسائل دشوار و چالش برانگیز را حل می کند ، ارائه می دهند.

علاوه بر این ، ظهور فناوری ، باعث شده تا دانشمندان کامپیوتر از اهمیت زیادی برخوردار باشند ؛ این متخصصین الگوریتم ها و مدل هایی را که به افراد امکان می دهد تا تنها از طریق یک صفحه کوچک با یکدیگر در ارتباط بوده و کار کنند ، کشف می کنند.

لذا ، وابستگی دنیای امروز به ریاضیات و علوم کامپیوتر موجب شده تا این دوره ها از جمله رشته های پردرآمد باشند و میانگین حقوق سالانه اشخاصی که دارای مدرکی در زمینه ریاضیات و علوم کامپیوتر هستند ، 68241 یورو خواهد بود.

میانگین حقوق دیگر رشته های پولساز در المان

میانگین حقوق دیگر رشته های پولساز در المان به شرح زیر می باشد:

رشتهمیانگین حقوق در آلمان
تجارت و اقتصادحدود 70،000 یورو در سال
بازاریابان با تجربه130،000  یورو در سال
علوم طبیعیحدود 66954 یورو در سال
تجارت و اقتصادحدود 65404 یورو در سال
معماریحدود 55822 یورو
روانشناسی55204  یورو در سال
زمین شناسیحدود 53713 یورو سالانه

به طور کلی ، کشور آلمان دارای اقتصاد بزرگی است و شامل فرصت های شغلی زیادی برای شهروندان بومی و متقاضیان بین المللی است ؛ این کشور هر ساله شاهد عزیمت دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه های آلمان است ؛ اما با انتخاب بهترین رشته های تحصیلی در آلمان می توان درآمد خوبی را در آینده نصیب خود کرد ؛ اگر در مورد رشته های پولساز در آلمان سوالی دارید ، همین حالا می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین تماس برقرار کنید.

در این مقاله شما را با بهترین رشته تحصیلی در آلمان آشنا کردیم.

تحصیل در کدام رشته ها در آلمان برای آینده مفیدتر است؟

از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد شامل مدیریت بازرگانی ، مهندسی ، معماری ، حقوق و علوم داده است.

کدام دوره ها دارای فرصت های شغلی بیش تری در کشور آلمان هستند؟

در آلمان به خاطر تمرکز صنعتی آلمان ، مهندسین مکانیک از تقاضای زیادی برخوردارند و این افراد در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی ، کشتی سازی و تولید که به ساخت و ساز فنی نیاز دارند ، می توانند فعالیت داشته باشند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *