دانشگاه های رایگان آلمان

دانشگاه های رایگان آلمان

دانشگاه های رایگان آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 13 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

آلمان ترکیبی خاص از کالج ها و دانشگاه های آموزش عالی است و این کشور با مقاصد تحصیلی محبوب جهان نظیر انگلستان و هلند در رقابت است؛ تحصیل در آلمان برای بسیاری از دانشجویان فرصتی ارزشمند است، اما آیا بر طبق ادعای افراد زیادی ، تحصیل در آلمان رایگان است؟ اگر بله، لیست دانشگاههای رایگان […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

آلمان ترکیبی خاص از کالج ها و دانشگاه های آموزش عالی است و این کشور با مقاصد تحصیلی محبوب جهان نظیر انگلستان و هلند در رقابت است؛ تحصیل در آلمان برای بسیاری از دانشجویان فرصتی ارزشمند است، اما آیا بر طبق ادعای افراد زیادی ، تحصیل در آلمان رایگان است؟ اگر بله، لیست دانشگاههای رایگان آلمان کدامست؟

با وجود این که همیشه تصور بر این بوده که کیفیت در کنار هزینه های بالا قرار می گیرد ، اما آموزش در آلمان از این قضیه مستثنی است و با وجود این که این کشور یکی از رهبران جهانی در زمینه آموزش عالی است و کالج های آلمان به طور مداوم در بین بهترین های جهان لیست می شوند و آموزشی با کیفیتی بالاتر از استانداردهای آموزشی جهانی ارائه می دهند، اما هزینه های تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های آلمان کاملا مقرون به صرفه و یا حتی رایگان است.

لذا ، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را به صورت رایگان دارند ، با گزینه های زیادی روبه رو خواهند بود ؛ این دانشجویان می توانند از میان بیش از 10000 برنامه آموزشی که در دانشگاه ها و کالج های آلمان تدریس می شوند ، انتخاب داشته باشند ؛ به طور کلی ، دانشجویان بین المللی در آلمان نه تنها تحصیلات بسیار ارزشمندی را دریافت می کنند ، بلکه می توانند از فرصت هزینه های پایین زندگی و تحصیل ، مردمی خونگرم و مناظر زیبا لذت ببرند ؛ برای چگونگی ثبت نام در دانشگاه های رایگان آلمان یا کالج های رایگان آلمان می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

دانشگاه های خصوصی و دولتی آلمان

در آلمان دو نوع دانشگاه ، شامل دانشگاه های خصوصی و دولتی وجود دارد که اکثر دانشجویان تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را که دولت مسئول تامین بودجه آن هاست ، برمی گزینند ؛ چرا که دانشگاه های رایگان آلمان در بین دانشگاه های دولتی این کشور می باشند.

اما دانشگاه های خصوصی آلمان نیز با این که نسبت به دانشگاه های دولتی گران تر هستند ، اما میزبان دانشجویان بین المللی زیادی هستند ؛ به طور کلی ، هر دو نوع دانشگاه ، آموزش های باکیفیتی را ارائه می دهند ، اما باز هم برای انتخاب دانشگاهی مناسب جهت تحصیل در آلمان نیاز به بررسی های بیش تری وجود خواهد داشت.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقاله زیر را نیز بررسی نمایید:

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

آیا دانشگاه های آلمان رایگان است؟

آیا دانشگاههای آلمان رایگان است؟ لیست کالج های رایگان آلمان کدامند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت ، بله ، تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان رایگان است ؛ اما با وجود شرکت در برنامه های دانشگاه های رایگان آلمان ، دانشجویان باید هزینه ای موسوم به هزینه ثبت نام (semester contribution) را بپردازند که این مبلغ ارتباطی به شهریه ندارد و برای خدمات اداری ، کارت حمل و نقل و به طور کلی خدمات دانشجویی در نظر گرفته شده است ؛ علاوه بر این هزینه ، دانشجویان بین المللی باید به فکر تامین هزینه های زندگی خود نیز باشند که البته زندگی در آلمان نسبتا مقرون به صرفه است.

همچنین ، علاوه بر دانشگاه های درجه یک آلمان ، کالج ها و آموزشگاه های حرفه ای نیز در این کشور وجود دارند که هزینه ای دریافت نخواهند کرد ؛ به طور کلی ، آموزش رایگان در آلمان باعث شده تا تحصیل در این کشور به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تبدیل شود ؛ حال ، سوال اینجاست که دانشگاه ها یا کالج های رایگان آلمان کدامند؟

لیست دانشگاه های رایگان در آلمان

در سال 2014 ، دولت تصمیمی را جهت لغو شهریه های بین المللی در کلیه دانشکده های دولتی به تصویب رساند ؛ لذا ، 16 ایالت ، هزینه های تحصیل برای دانشجویان دوره های کارشناسی را در تمام دانشگاه های دولتی آلمان حذف کردند.

بر همین اساس ، در حال حاضر کلیه دانشجویان چه آلمانی و چه بین المللی می توانند در دانشگاه های دولتی و کالج های رایگان آلمان ، تحصیلی رایگان را دنبال نمایند ؛ اما دقت داشته باشید که در برخی از ایالت های آلمان (بادن – وورتمبرگ) ، شهریه های بین المللی مجددا اعمال شدند ، اما باز هم ، هزینه تحصیل در آلمان نسبت به برخی کشورها بسیار مقرون به صرفه است.

دانشگاه های رایگان آلمان

از لیست دانشگاه های رایگان آلمان و نیز کالج های رایگان آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ردیفنام دانشگاه دولتی
1دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
2دانشگاه هایدلبرگ
3دانشگاه فنی مونیخ
4دانشگاه هومبولت برلین
5دانشگاه هامبورگ
6دانشگاه برمن
7دانشگاه کلن
8موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)
9دانشگاه فرانکفورت
10دانشگاه فردریش شیلر
11کالج بیزینس گیسما
12دانشگاه RWTH آخن
13دانشگاه آزاد برلین
14دانشگاه مونستر
15دانشگاه روهر بوخوم
16دانشگاه گوته
17دانشگاه دویسبورگ – اسن
18دانشگاه وورزبورگ
19دانشگاه FAU
20دانشگاه یوهانس گوتنبرگ
21دانشگاه پزشکی لوبک
22دانشگاه دورتموند
23دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ
24دانشگاه توبینگن
25دانشگاه اشتوتگارت
26دانشگاه صنعتی دارمشتات
27دانشگاه بن
28دانشگاه فرایبورگ
29دانشگاه یوهانس گوتنبرگ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان ، دانشگاهی در قلب مونیخ است و این دانشگاه از جمله موسسات برتر دانشگاهی و تحقیقاتی اروپا است ؛ از زمان تأسیس دانشگاه در سال 1472 ، لودویگ ماکسیمیلیان توانسته دانشمندان و دانشجویان با استعداد را از سراسر جهان جذب کند و دانشگاه را در پیوند با ایده هایی که دنیای پیچیده ما را به چالش کشیده و تغییر می دهد ، قرار دهد.

لودویگ ماکسیمیلیان به عنوان یکی از قدیمی ترین و در عین حال بهترین دانشگاه های آلمان ، از پیشگامان تسهیل آموزش و تحقیق به زبان انگلیسی می باشد و به دانشجویان فرصت آموزشی فوق العاده را می دهد ؛ همچنین ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان به عنوان یکی از دانشگاه های رایگان آلمان ، دارای برنامه های دو مدرکی است ؛ این دانشگاه 43 برنده جایزه نوبل (از جمله ماکس پلانک ، اتو هان و ویلهلم رونتگن) را پرورش داده و نیز دارای جوایزی معتبر و نیز اعتبارنامه های قوی دانشجویی است ؛ به طور کلی ،LMU  ، به عنوان دانشگاهی که به واسطه کیفیت آموزش و نیز شبکه قوی فارغ التحصیلان ، تحصیلاتی درجه یک را ارائه می دهد ، شناخته می شود که این خود ، زمینه های عالی برای شغل آینده را فراهم خواهد آورد.

دانشگاه های رایگان آلمان

همچنین این دانشگاه ارائه دهنده بیش از 100 دوره آموزشی است که برخی از محبوب ترین آن ها شامل علوم داده ، مهندسی نرم افزار ، ژئوفیزیک ، هواشناسی و غیره می باشند.

از دلایل انتخاب دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ برای تحصیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از جمله برترین موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی اروپا با سنت بیش از 500 ساله
  • تعداد دانشجویان ثبت نامی دانشگاه تا ترم زمستانی 2013 / 2014 ، در مجموع 50542 دانشجو شامل 30844 زن و 19698 مرد بوده است.
  • مجموع دانشجویان بین المللی دانشگاه در ترم زمستانی 2013 / 2014 ،7403 دانشجو ، شامل 2566 مرد و 4837 زن بوده است .
  • دانشگاه در مجموع شامل 737 استاد که در 18 دانشکده مشغول به تدریس هستند ، می باشد.

رتبه بندی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ در بین 50 دانشگاه برتر جهان و نیز جزو 10 دانشگاه برتر اروپا می باشد ؛ رنکینگ و هزینه تحصیل در این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

رنکینگسالرنک جهانیرنک در اروپا
رتبه بندی تایمز2022328
رتبه بندی شانگهای جیائو تونگ20225716
رتبه بندی دانشگاه های جهان QS20226419
شهریه0
هزینه ثبت نامبین 100 تا 300 یورو در هر ترم

شرایط ورود به دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ به شرح زیر خواهند بود:

هنرآیلتس ، تافل
مهندسیآیلتس
فناوری اطلاعات یا آی تیآیلتس ، تافل
مدیریتآیلتس
MBAجی مت ، آیلتس ، تافل
علومآیلتس ، تافل ، GRE

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ نیز که یکی از بهترین دانشگاه های دولتی در آلمان و جهان است به عنوان یکی از دانشگاه های رایگان آلمان شناخته می شود ؛ این دانشگاه‌ دولتی آلمان به واسطه کیفیت بالای آموزش و ترکیب فرهنگی آن در بین دانشجویان بین المللی شناخته شده است ؛ لذا ، دانشگاه فنی مونیخ از لحاظ پژوهشی و آکادمیک سرآمد است و فرصت های بسیار جالب و متنوعی را به دانشجویان با استعداد پیشنهاد می کند ؛ همچنین دانشگاه فنی مونیخ ، یکی از دانشگاه های رایگان آلمان است.

در حقیقت ، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دانشجویان دکترا ، دانشگاه فنی مونیخ را به دلیل طرز فکر کارآفرینانه و نوآورانه اش می شناسند ؛ همچنین ، این دانشگاه یکی از بین المللی ترین دانشگاه های آلمان است که تقریبا از هر چهار دانشجو یک دانشجو بین المللی است.

دانشگاه فنی مونیخ ارائه دهنده بیش از 170 دوره است و در زمینه هایی چون معماری ، هوافضا ، مهندسی ، شیمی ، انفورماتیک ، ریاضیات ، پزشکی ، فیزیک ، ورزش و علوم بهداشت ، آموزش ، مدیریت و علوم زیستی متخصص است و به مانند بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور آلمان ، این دانشگاه نیز جهت ارائه خدمات خود به بیش از 32000 دانشجو ، از دولت بودجه دریافت می کند و هر چند که دانشگاه فنی مونیخ شهریه ای در نظر نگرفته است ، اما دانشجویان باید هزینه های ثبت نام را که می تواند از 62 یورو (در استراوبینگ) تا 144.40 یورو (در مونیخ ، ویهن استفان و گارچینگ) متغیر باشد ، در هر ترم پرداخت نمایند.

علاوه بر این ، دانشگاه فنی مونیخ پیوندهایی قوی با شرکت ها و نیز مؤسسات علمی در سراسر جهان دارد.

رنکینگ دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) با این که در بین دانشگاه ها و کالج های رایگان آلمان قرار دارد ، اما این دانشگاه در میان 50 دانشگاه برتر جهان و نیز 10 دانشگاه برتر اروپا نیز جای دارد.

رنکینگسالرنک جهانیرنک در اروپا
رتبه بندی تایمز20223810
رتبه بندی شانگهای جیائو تونگ20225615
رتبه بندی دانشگاه های جهان QS20225013

دانشگاه هایدلبرگ

از دیگر دانشگاه ها یا کالج های رایگان آلمان ، دانشگاه هایدلبرگ است که در یک شهر دانشجویی بسیار زیبا جای دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است ؛ دانشگاه هایدلبرگ که به عنوان دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ نیز شناخته می شود ، برنامه های متنوعی برای تمامی مقاطع آموزشی از دوره های لیسانس گرفته تا کارشناسی ارشد و دکترا و غیره ارائه می دهد.

اما دقت کنید که ، دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این دانشگاه ملزم به ارائه مدارک زبان آلمانی (سطح DH2) می باشند ؛ دانشگاه هایدلبرگ به واسطه تمرکز قوی بر روی تحقیق و آموزش های بین رشته ای شناخته شده است ؛ لذا ، اگر قصد تحصیل در هایدلبرگ را دارید ، می توانید از میان بیش از 160 برنامه آموزشی انتخاب داشته باشید.

هچنین ، دانشکده پزشکی دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ که باعث شده این دانشگاه تبدیل به یکی از مشهورترین مؤسسات بین المللی زیست پزشکی در اروپا شود ، تاسیس سال 1388 تأسیس می باشد.

زبان آموزشانگلیسی و آلمانی
هزینه ثبت نام0 تا 1500  یورو در هر ترم
دوره های آموزشیمحبوب ترین دوره ها عبارتند از، علوم طبیعی و ریاضیات، حقوق، مهندسی پزشکی و غیره
رتبه بندی جهانی QS  (سال 2022)64

مقاله مرتبط: دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین یک دانشگاه بین المللی برتر در برلین است ؛ این دانشگاه دولتی بر تحقیق و آموزش متمرکز است ؛ دانشگاه آزاد برلین یکی از دانشگاه های رایگان آلمان است که از طریق چندین مؤسسه تأمین مالی می شود و بیش از 180 برنامه را در طیف وسیعی از موضوعات در دوازده بخش و چهار موسسه مرکزی ارائه داده است؛ همچنین ، این دانشگاه به خاطر برنامه های خود در رشته های هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم و غیره در سطح بین المللی شناخته شده است.

دانشگاه آزاد برلین

برای تحصیل در این دانشگاه ، نیازی به ارائه مدرک آزمون زبان آلمانی نیست و انواع دوره ها را به زبان انگلیسی می توان در این دانشگاه یافت ؛ دانشگاه آزاد برلین میزبان دانشجویانی از 130 کشور جهان است که برای تحصیل ، پیگیری برنامه های کارشناسی ارشد ، انجام تحقیقات ، تدریس و کار به برلین آمده اند.

زبان آموزشانگلیسی
متوسط شهریه0
هزینه ثبت نام312.89 یورو
دوره های آموزشیبرخی از محبوب ترین دوره ها شامل ریاضیات (کارشناسی ارشد علوم) ، اطلاعات زیستی ، مطالعات بازرگانی و بسیاری دیگر از رشته ها در زمینه علوم می باشد.
رتبه بندی جهانی QS  (سال 2022)130

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین (HU Berlin) در سال 1810 به عنوان دانشگاه برلین تاسیس شد و در حال حاضر ، یک موسسه تحقیقاتی دولتی رایگان مستقر در برلین آلمان است ؛ این دانشگاه قدیمی آلمان ، به واسطه علم ، رویکرد اجتماعی و زیست محیطی و نیز تمرکز بر روی کسب و کار شناخته می شود ؛ این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های رایگان آلمان می باشد.

دانشگاه هومبولت برلین ، از پیشگامان ترکیب آموزش آکادمیک و پژوهش بوده و دیدگاه دویست ساله ویلهلم فون هومبولت و تاکید بر آموزش و تحقیق به صورت هماهنگ از همین دانشگاه نشات گرفته است .

دانشگاه که بر طبق الگوی آموزش هومبولتی پیش می رود و در 9 دانشکده شامل دانشکده های حقوق ، ریاضیات و علوم طبیعی ، علوم زیستی ، فلسفه ، علوم انسانی و اجتماعی ، الهیات و اقتصاد و تجارت سازماندهی شده است.

همچنین ، بسیاری از برنامه های این دانشگاه در جهان رتبه بندی شده اند ؛ به طوری که برنامه های هنر و علوم انسانی آن در رتبه 20 و برنامه ی حقوق هومبولت رتبه 25 را دارد که این شهرت خود ، باعث جذب دانشجویان بین المللی زیادی شده است ؛ به گونه ای که 18 درصد از 33000 دانشجوی دانشگاه را همین دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

علاوه بر این ، برای تحصیل در دانشگاه هومبولت برلین مشابه با دیگر دانشگاه های رایگان آلمان ، تنها به هزینه مربوط به ثبت نام (در حدود 300 یورو) نیاز است که این هزینه صرف کارت حمل و نقل و امور اداری و خدمات دانشجویی خواهد شد.

دانشگاه هومبولت چندین دوره آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، لذا ، پیش از ثبت نام در برنامه ای ، می بایست از نوع دوره و نحوه تدریس اطمینان حاصل کرد ؛ چرا که ممکن است نیاز به شرکت در آزمون های زبان آلمانی نظیرTestDaf  و غیره وجود داشته باشد.

زبان آموزشانگلیسی
متوسط شهریه0
هزینه ثبت نام200 تا325  یورو در هر ترم
دوره های آموزشیبرخی از محبوب ترین دوره های ارائه شده شامل علوم بازرگانی ، اقتصاد ، تاریخ اروپا و غیره می باشند.
رتبه بندی جهانی QS  (سال 2022)117

دانشگاه RWTH آخن

دانشگاه RWTH آخن ، به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی دولتی در نوردراین – وستفالن آلمان ، در سال 1870 تاسیس شده است و به عنوان یکی از دانشگاه های رایگان آلمان در نظر گرفته می شود ؛ این دانشگاه تا به امروز ، توانسته میزبان بیش از 45000 دانشجو که 23 درصد آن ها بین المللی هستند ، باشد ؛ RWTH  آخن به خاطر برنامه هایی در زمینه هایی چون ریاضیات ، علوم طبیعی ، علوم کامپیوتر ، معماری ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی مواد ، مهندسی برق ، فناوری اطلاعات ، هنر و علوم انسانی ، تجارت و اقتصاد و پزشکی شناخته شده است ؛ اما دقت کنید که با وجود این که دانشگاه آخن رایگان است ، اما می بایست هزینه ای ثبت نام در هر ترم (500 یورو) پرداخت شوند.

دانشگاه آخن برنامه هایی را به زبان آلمانی و انگلیسی برای مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته است ؛ دانشگاه RWTH  که از جمله موسسات علمی پیشرو در اروپا و یکی از برترین دانشگاه های دولتی است ، در یک شهر دانشجویی با دسترسی به صنعت و شبکه ای بسیار قوی از فارغ التحصیلان واقع شده است.

دانشگاه RWTH آخن

به طور کلی ، RWTH آخن با این که یکی از دانشگاه های رایگان آلمان است ، اما به عنوان بزرگترین دانشگاه فناوری در آلمان ، با فرهنگ دانشجویی بی عیب و نقص خود ، زیرساخت ها و آینده ای امیدوارکننده برای دانشجویان ، گزینه ای کامل برای انتخاب است.

از دوره های محبوب برای تحصیل در RWTH آخن ، ژئوفیزیک کاربردی ، مهندسی برق ، فناوری اطلاعات ، میکرو و نانوالکترونیک ، مهندسی برق قدرت ، مهندسی عمران می باشد.

مقاله مرتبط: دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه ها و کالج های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی کدامند؟ آیا دانشگاه های رایگان آلمان همواره تحصیلات رایگان ارائه می دهند؟ آلمان به دلیل رویکرد خود نسبت به آموزش و تحصیلات آکادمیک شناخته شده است و تقریبا تمام دانشگاه های دولتی این کشور آموزشی رایگان را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار خواهند داد ؛ بدین معنا که می توان به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل نمود و فرقی نمی کند که دانشجوی آلمانی باشید یا دانشجوی اتحادیه اروپا یا از شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، به هر حال ، تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

اما در مورد تحصیل رایگان در آلمان استثنائات زیر وجود دارد:

  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی
  • تحصیل در ایالت بادن که وورتمبرگ (1500 یورو در هر ترم از دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا دریافت می کند.)
  • تحصیل در برخی از دوره های کارشناسی ارشد غیر متوالی

دوره های کارشناسی ارشد آلمان به طور معمول به دو سال (یا دو تا چهار ترم تحصیلی) زمان نیاز دارند ؛ اما تفاوت اصلی بین برنامه های کارشناسی ارشد در نحوه مطالعه آنهاست ؛ به طور کلی ، مدارک کارشناسی ارشد کشور آلمان به دو فرم متوالی و یا غیر متوالی ارائه می شوند.

مدارک متوالی کارشناسی ارشد مرتبط با زمینه تحصیلی مدرک کارشناسی است ؛ به عنوان مثال ، ممکن است پس از اخذ مدرک کارشناسی شیمی و یا زیست شناسی ، کارشناسی ارشد بیوشیمی مطالعه شود که معمولا برنامه های آموزشی برای دوره های متوالی در آلمان به صورت رایگان خواهند بود ؛ مدارک متوالی کارشناسی ارشد ، رایج ترین نوع مدرک کارشناسی ارشد در آلمان می باشند.

اما مدارک غیر متوالی کارشناسی ارشد در آلمان بر روی موضوعی متفاوت از دوره کارشناسی و یا بسیار تخصصی تمرکز دارند ؛ چنین دوره هایی ممکن است به تجربه ای عملی یا حرفه ای نیاز داشته باشند ؛ این دوره ها به احتمال زیاد شامل دریافت هزینه خواهند بود.

دانشگاه های رایگان المان در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر خواهند بود:

  • دانشگاه RWTH آخن، نرخ پذیرش 10 درصد
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه اشتوتگارت ، نرخ پذیرش 70 درصد
  • دانشگاه هامبورگ

لیست دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان آلمان

یکی از نکات مثبت تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان ، به وجود آمدن شرایطی برای تحصیل به زبان انگلیسی است ؛ لذا ، برنامه های مختلفی وجود دارند که توسط کالج ها یا دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؛ بدین ترتیب ، ممکن است دیگر نیاز به یادگیری آکادمیک زبان آلمانی نباشد ؛ اما به هر حال ، یادگیری زبان آلمانی برای ادغام در جامعه آلمانی و یا آینده شغلی مهم خواهد بود.

دقت داشته باشید که ، دوره های کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می شوند ؛ اما در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان را داشته باشید ، ممکن است دوره هایی را به زبان انگلیسی بیابید ؛ اما برای مقطع فوق لیسانس ، برنامه های تحصیلی متنوعی به زبان انگلیسی وجود دارد.

لیست دانشگاه های رایگان انگلیسی زبان آلمان

علاوه بر این ، بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت.

در ادامه به برخی از کالج ها و دانشگاه های رایگان آلمان که برنامه های انگلیسی زبان ارائه می دهند ، اشاره شده است:

  • دانشگاه فنی مونشن
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه فنی دارمشتات
  • دانشگاه فردریش – آلکساندر ارلانگن نورنبرگ
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه صنعتی هامبورگ
  • دانشگاه SRH هایدلبرگ
  • دانشگاه علوم کاربردی وورتسبورگ شواینفورت
  • دانشگاه لایبنیتس هانوفر

دانشگاه های رایگان معماری آلمان

آیا دانشگاه های رایگان آلمان رشته معماری هم ارائه می دهند؟ کالج های رایگان آلمان چطور؟ اگر به دنبال شغلی در زمینه طراحی و ساخت و ساز هستید ، تحصیل در رشته معماری انتخابی ایده آل خواهد بود ؛ همچنین در صورتی که بخواهید تغییرات موثری در محیط اطراف ، به طور مثال ساخت طرح های ساختمانی پایدارتر ، ایجاد نمایید ، تحصیل در رشته معماری می تواند گزینه ای عالی باشد ؛ در رشته معماری علاوه بر این که می توانید علاقه تان را نسبت به هنر و علم معماری دنبال کنید ، همچنین ، می توانید آینده شغلی پردرآمدی را نیز به عنوان یک معمار متصور شوید.

اما معمار شدن در آلمان با دیگر کشورها کمی تفاوت دارد ؛ برای معماری آزمون تخصصی خاصی در نظر گرفته نشده ، ولی متقاضی می بایست حداقل سه سال تحصیلی را در مقطع کارشناسی بگذراند و پس از آن ، دوره کارشناسی ارشد گذرانده شود که در ادامه می توان در کنار یک معمار معتبر مشغول به کار شد.

همچنین ، امکان تحصیل در دوره لیسانس معماری به زبان انگلیسی و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد معماری در کشور آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد ، اما زبان آلمانی ، زبان آموزش برای اکثر این دوره ها است.

همان گونه که بیان شد ، بیش تر دانشگاه های دولتی کشور آلمان هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند و دانشجویان بین المللی تنها می بایست هزینه ی ثبت نام را برای هر ترم که تقریبا 300 یورو است ، بپردازند که این امر در مورد رشته معماری نیز صادق است ؛ لذا می توان در دانشگاه های رایگان آلمان ، رشته معماری را نیز دنبال نمود ؛ اما در بین این دانشگاه های رایگان ، دانشگاه فنی مونیخ به ازای هر ترم 142 یورو درخواست می کند و موسسه فناوری کالسروهه و دانشگاه اشتوتگارت شامل بالاترین هزینه های سالانه ، 3000 یورو می باشند ؛ از جمله دانشگاه های دولتی و کالج های رایگان آلمان که رشته معماری را ارائه می دهند ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه فنی مونیخ (TU Munich)
  • دانشگاه فنی برلین (TU Berlin)
  • موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه فنی دارمشتات
  • دانشگاه فنی دورتموند
  • دانشگاه فنی درسدن
  • دانشگاه لایبنیتس هانوفر
  • دانشگاه کالسروهه

دانشگاه های فنی مهندسی رایگان آلمان

آیا دانشگاه های فنی مهندسی شامل دانشگاه های رایگان آلمان می شوند؟ در کشور آلمان ، بیش از 3600 رشته مهندسی برای دوره های مختلف تحصیلی و از جمله بیش از 1600 برنامه کارشناسی ارشد در دسترس است ؛ همچنین ، تحصیل مهندسی در آلمان برای تمامی دانشجویان آلمانی و بین المللی به صورت رایگان امکان پذیر است و به طور مشابه ، دانشجو می بایست تنها هزینه های خدمات دانشجویی و کارت حمل و نقل عمومی را بپردازد که معمولا هزینه ثبت نام ممکن است بین 100 تا 300 یورو متغیر باشد.

از برنامه های مهندسی دانشگاه ها و کالج های رایگان آلمان می توان به مواردی چون مهندسی مکانیک آلمان ، مهندسی خودرو ، مهندسی پزشکی ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مالی ، مهندسی داده ، مهندسی هوا فضا ، مهندسی شیمی ، مهندسی ارتباطات و اطلاعات ، مکاترونیک ، مهندسی هسته ای و غیره اشاره نمود.

دانشگاه های فنی مهندسی رایگان آلمان

همچنین ، برخی از دوره های مهندسی به زبان انگلیسی برگزار می شوند که نکته مثبتی برای علاقمندان به این رشته می باشد ؛ از دانشگاه های فنی مهندسی آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه صنعتی هامبورگ
  • دانشگاه فنی آخن
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • موسسه فناوری کالسروهه
  • دانشگاه فنی برلین
  • دانشگاه فنی درسدن
  • دانشگاه دویسبورگ – اسن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه صنعتی دارمشتات
  • دانشگاه ارلانگن نورنبرگ

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان المان

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان المان یا کالج های رایگان آلمان چیست؟ برای درخواست پذیرش در دانشگاه های رایگان آلمان ، می بایست در ابتدا مطمئن شد که آیا مدرک تحصیلی ، اجازه ورود به دانشگاه های آلمان را می دهد ؛ برای این مورد می توان از طریق پلتفرم درخواست آنلاین uni-Assist و یا پایگاه داده آنابین (anabin) اقدام نمود.

در ادامه ، می بایست ریز نمرات تحصیلی ، مدرک مهارت های زبان آلمانی و انگیزه نامه را ارائه داد؛ علاوه بر این مدارک، بیش تر دانشگاه های رایگان آلمان نتایج آزمون TestAS را درخواست خواهند کرد؛ همچنین، برای برخی دانشگاه ها، مدارکی چون رزومه ، توصیه نامه ، سابقه کار یا گواهی مربوط به فعالیت های فوق برنامه نیز ممکن است، مورد نیاز باشد.

به طور کلی ، شرایط ورود به دانشگاه های رایگان آلمان ، ممکن است بستگی به زبان آموزش داشته باشد و جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ها باید با زبان آلمانی حداقل تا سطح B-2 آشنا بود.

برای اثبات مهارت های زبان آلمانی می توان مدارک مربوط به آزمون TestDaf ،Dash Certificate یا GDS Certificate و یا دیگر مدارکی که مورد قبول دانشگاه های رایگان آلمان است را ارائه دهید و جهت اثبات مهارت های زبان انگلیسی برای دوره هایی به زبان انگلیسی می بایست مدارک آیلتس یا تافل ارائه داد.

توجه: جهت بررسی دقیق‌تر شرایط پذیرش و اپلای دانشگاه های آلمان به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان المان

در مجموع ، دانشجویان بین المللی باید پیش از درخواست برای پذیرش در یکی از دانشگاه های رایگان آلمان می بایست الزامات و فاکتورهایی را در نظر بگیرند:

مدرک زبان مورد نیاز

برای برخی از دانشگاه ها یا کالج های رایگان آلمان به مدارک زبان نیاز است؛ به عبارتی، برای تحصیل در این دانشگاه ها باید به زبان آلمانی برای صحبت کردن مسلط بود؛ برای مثال ، اکثر دانشگاه های هنر، فیلم و موسیقی آلمان، تسلط به سطح C2 زبان آلمانی را درخواست خواهند کرد؛ همچنین ، برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی آلمان نیز ارائه مدارک زبان الزامی است.

اگر به دنبال تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان هستید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

زبان آموزش

قبل از انتخاب دوره ، زبان آموزش برای آن دوره را می بایست بررسی نمود؛ در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط هستید، می توانید در دوره هایی به زبان انگلیسی شرکت نمایید؛ چرا که اکثر دانشگاه های دولتی آلمان ، دوره هایی را به زبان انگلیسی نیز ارائه داده اند؛ بدین ترتیب، تحصیل در آلمان راحت تر خواهد شد.

الزامات تحصیلی

پیش از درخواست برای برنامه ای از کالج های رایگان آلمان، لازم است تا الزامات مورد نیاز دوره که ممکن است شامل مواردی چون تعداد واحدها، سال های تحصیل، سطوح تحصیلات و غیره باشند را نیز مورد بررسی قرار دهید.

اعتبار مدارک

تأیید به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی بسیار مهم است ؛ به طور کلی ، مدارک تحصیلی اخذ شده از بهترین دانشگاه های دولتی یا کالج های رایگان آلمان ، به طور گسترده در سطح جهانی معتبر است ؛ چرا که دانشگاه های دولتی آلمان در رتبه بندی QS بهترین دانشگاه های سال 2022 قرار گرفته اند.

به طور کلی ، دانشگاهای رایگان آلمان یا کالج های رایگان آلمان فرصتی مناسب برای تجربه ی یک آموزش با کیفیت ، اساتیدی در سطح بین المللی ، امکانات پیشرفته و محیطی چند فرهنگی است ؛ این دانشگاه های رایگان آلمان معمولا انواع برنامه ها را حتی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند ، تا دانشجویان با بهترین انتخاب بتوانند آینده شغلی روشن تری را برای خود رقم بزنند ؛ اگر شما هم به دنبال تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان هستید ، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان اعزام دانشجو به آلمان مهرآفرین همراه باشید تا با مشاوره هایی تخصصی این مسیر برای شما نیز هموار شود.

در صورت نیاز به بررسی مقالات بیشتر در مورد کشور آلمان به مقالات مربوطه مراجعه نمایید.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 2نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *