ویزامتریک آلمان چیست

ویزامتریک آلمان

ویزامتریک آلمان چیست

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 13 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

ویزامتریک آلمان چیست؟ این عبارت یک کلمه دو بخشی متشکل از ویزا و متریک است. ویزا یا روادید چیزی است که بوسیله سفارت کشورهای مختلف برای اتباع دیگر کشورها صادر می­شود تا با استفاده از آن بتوان مدت زمان تعیین­ شده ای را در خاک آن کشور سپری کرد. ویزا یا روادید به شکل مهر […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

ویزامتریک آلمان چیست؟ این عبارت یک کلمه دو بخشی متشکل از ویزا و متریک است. ویزا یا روادید چیزی است که بوسیله سفارت کشورهای مختلف برای اتباع دیگر کشورها صادر می­شود تا با استفاده از آن بتوان مدت زمان تعیین­ شده ای را در خاک آن کشور سپری کرد.

ویزا یا روادید به شکل مهر یا برچسب در گذرنامه اشخاص دیده می­شود. این مهرها در گذرنامه قابل رویت هستند و به عنوان یک نکته مثبت برای سفرهای بعدی شخص به شمار می­روند و گرفتن ویزاهای بعدی را آسان می­کنند. این مقاله به بررسی موضوع ویزامتریک کشور آلمان اختصاص داده­ شده است.

ویزامتریک آلمان چیست

کشور آلمان که یکی از کشورهای توریستی اروپایی است در سال 1397 برای رسیدگی به امور مسافران و مهاجران و همینطور جهت صدور ویزا برای افراد با ملیت­‌های گوناگون، با یک شرکت تحت عنوان ویزامتریک قرارداد همکاری منعقد کرده و این شرکت را به عنوان واسطه‌­ای برای سهولت در انجام امور صدور ویزا به علاقه­‌مندان در سراسر جهان معرفی کرد.

تمام کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را داشته‌اند؛ احتمالا نام ویزامتریک را شنیده‌اند. گفتنی است که همکاری با شرکت ویزامتریک که یک شرکت خدماتی است مختص آلمان نیست و بعدها دیگر کشورهای حوزه شینگن برای سهولت در امور صدور ویزا و سایر امور کنسولگری، با این شرکت با تجربه همکاری خود را استارت زدند.

در واقع با ورود این شرکت به بازار مسافرت و مهاجرت کسانی که قبلا برای اخذ ویزا و ثبت درخواست­ اقامت­شان در آلمان، به سفارت این کشور در ایران مراجعه می­کردند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و همه امور مربوط به صدور ویزا و درخواست سفر را از طریق این شرکت خدماتی دنبال می­کنند.

این شرکت که در حقیقت نوعی رابط میان افراد متقاضی صدور ویزا با سفارت کشور مد نظرشان هستند، اکنون مراکز متعددی در اکثر کشورهای دنیا چون ایران، عراق، ترکیه، آمریکا، چین و قرقیزستان دارد.

مقالات پیشنهادی:

با پاسپورت آلمانی به چه کشورهایی بدون ویزا میتوان سفر کرد؟

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

چه کشورهایی با ویزامتریک همکاری می کنند؟

کسانی که به هر علت قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای مختلف جهان را دارند، باید بدانند که چه کشورهایی با این شرکت معتبر خدماتی همکاری می­کنند و وجود شعبات این شرکت را در کشورهای مبدا مورد بررسی قرار دهند. البته موسساتی مانند موسسه مهرآفرین در این زمینه می­تواند مشاوره­های خوبی را به متقاضیان ایرانی ارئه دهد.

شرکت ویزامتریک امروزه با کشورهایی چون ایتالیا، آلمان، کره­ جنوبی، اسلوونی، مالت، استونی و پرتغال همکاری دارد و بیشتر از صد مرکز فعال در کشورهای زیر هم دارد:

  • ایران
  • قرقیزستان
  • تاجیکستان
  • آذربایجان
  • عراق
  • اوکراین
  • ارمنستان
  • روسیه
  • ازبکستان
  • ترکیه
  • قزاقستان
  • ترکمنستان

کسی که می­خواهد ویزای کشورهای طرف قرارداد ویزامتریک را دریافت کند، بایستی ضمن آماده کردن مدارک درخواستی، به محل شرکت visametric در کشورهایی که لیست آنها در بالا آمده است، به صورتی حضوری مراجعه کنند.

در نظر داشته باشید که نخستین اقدام برای دریافت ویزا، گرفتن نوبت یا وقت از سفارت کشور مقصد است. مثلا برای سفر به آلمان نیاز به دریافت وقت مصاحبه سفارت آلمان وجود دارد.

چگونگی گرفتن نوبت سفارت کشور مقصد بوسیله ویزامتریک

چگونگی گرفتن نوبت سفارت کشور مقصد بوسیله ویزامتریک
چگونگی گرفتن نوبت سفارت کشور مقصد بوسیله ویزامتریک

در ادامه بحث از این که ویزامتریک آلمان چیست باید گفت که یکی از کارهایی که از طریق شرکت visametric انجام می­گیرد، گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است. به عنوان مثال در سال‌های گذشته دریافت وقت یا نوبت از سفارت کشور آلمان و همچنین سایر کشورهای حوزه شینگن از طریق شرکت ویزامتریک به شکل حضوری انجام می­گرفت.

در حالت مراجعه حضوری مشکلات زیادی برای مراجعه­ کنندگان به وجود می­آمد. به طور ویژه زمانی که متقاضیان درخواست وقت از کشورهای منطقه شینگن داشتند، صف‌­های طولانی و آزاردهنده شکل می­گرفت. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، دریافت نوبت به شکل آنلاین و اینترنتی هم امکان­پذیر شد.

در حال حاضر متقاضیان می­توانند از طریق شرکت ویزامتریک بدون معطلی نوبت خود را از کشور مد نظر را دریافت کنند.

برای دریافت وقت سفارت از طریق این شرکت، باید به سایت آن مراجعه کرده و برای گرفتن وقت مناسب اقدام کنید. در مرحله بعد با واریز کردن مبلغ مشخص بوسیله شرکت ویزامتریک به شماره حساب مشخص ­شده و همینطور ارسال اطلاعات همراه با قبض واریزی، وقت سفارت کشور مد نظر قطعی می­شود.

بحث این مقاله ویزامتریک آلمان است و در این مورد باید بدانید که ویزای آلمان یکی از پرتقاضاترین ویزاهایی است که شرکت visametric برای متقاضیان صادر می­کند.

چه نوع ویزاهایی از طریق ویزامتریک قابل دریافت هستند؟

این شرکت ویزاهای متفاوت برای کشورهای مختلف از جمله برای کشور آلمان صادر می­کند. مثلا ویزاهای زیر جزیی از فعالیت این شرکت هستند:

ویزای تحصیلی آلمان، ورزشی، بازدید نمایشگاهی، ملاقات با خانواده، تجاری، توریستی، پزشکی، ماموریت‌­های کاری و شغلی.

برای نمونه جهت تحصیل پزشکی در آلمان و اخذ ویزای پزشکی این کشور، متقاضیان بایستی از طریق شرکت ویزامتریک اقدام نمایند.

آیا امکان دریافت وقت سفارت فوری از ویزامتریک وجود دارد؟

چنانچه وقت سفارت فوری مد نظر باشد، ظرف مدت زمان کمتر از 5 روز برای فرد متقاضی صادر می­شود. گفتنی است که این حالت صرفا برای کسانی است که دارای بیماری خطرناک و حادی باشند یا در هر صورت خطر جانی برای او وجود داشته باشد. در این صورت ویزای وقت سفارت فوری صادر می­شود.

همچنین چنانچه فرد متقاضی در یک کشور ناامن ساکن باشد هم وقت سفارت فوری برای او صادر می­شود. پس چنانچه به علت بیماری و ناامنی جان فرد در خطر باشد، وقت سفارت فوری در مدت زمان کمتر از 5 روز برای او صادر می­شود.

در مورد دریافت وقت سفارت آلمان با استفاده از شرکت ویزامتریک، به این نکته توجه لازم را داشته باشید که نوبت سفارت در روزهای تعطیل نباشد چون در این شرایط پیچیدگی در کار شما رخ می­دهد. پس چنانچه می­خواهید از طریق این شرکت وقت سفارت آلمان بگیرید به این نکته دقت کافی را داشته باشید.

برای دریافت ویزا چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای دریافت ویزا چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای دریافت ویزا چه مدارکی مورد نیاز است؟

تا کنون متوجه شدید کار شرکت ویزامتریک چه است، الان نوبت به این موضوع رسیده تا مدارک لازم را آماده کنید. برای اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت از کشور مد نظر، می­بایستی مدارک را به شرکت ویزامتریک ارائه دهید تا این امور برای شما انجام گیرد.

مدارکی از قبیل کانفرم و برگه وقت سفارت کشور مد نظر، مدارکی مانند شناسنامه، عکس پاسپورتی استاندارد، گذرنامه معتبر، بیمه مسافرتی، مدارک مالی از قبیل پرینت گردش حساب، اثبات تمکن مالی، ارائه اسناد ملکی، مدارک تحصیلی متقاضی، رزومه کاری و سوابق، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از جمله مهمترین مدارک برای دریافت وقت مصاحبه از سفارت و انجام روند گرفتن ویزا هستند.

پیشنهاد می­شود شما متقاضیان مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و یا تحصیل در آلمان؛ برای انجام صحیح پروسه دریافت وقت سفارت از کارشناسان مجرب موسسه مهرآفرین کمک بگیرید تا بدون ایجاد مشکل کارها برای شما انجام گیرند.

انواع خدمات شرکت ویزامتریک

این شرکت خدمات خود را در دو شکل معمولی و ویژه به مشتریان ارائه می­دهد. خدمات ویژه یا وی آی پی هنگامی برای متقاضی انجام می­گیرد که  او تقاضامند خدمات انحصاری است. البته دریافت این خدمات ویژه هم با پرداخت هزینه بیشتری همراه هستند. اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، هفتاد و پنج یورو برای دریافت این خدمات از مشتریان توسط شرکت ویزامتریک دریافت می­شود.

اما در مورد خدمات اصلی این شرکت هم باید قدری صحبت شود، از جمله خدمات اصلی این مرکز، انجام امور اداری برای درخواست ویزای شینگن آلمان و یا دیگر کشورهای منطقه است.

علاوه بر مورد گفته­شده، خدمات دیگری از طریق ویزامتریک برای مشتریان انجام می­شود. از جمله عکس بیومتریک، پر کردن فرم درخواست برای متقاضیان، تحویل پاسپورت با پیک، فکس، فتوکپی و پرینت مدارک.

انجام خدمات بیومتریک توسط شرکت ویزامتریک

انجام خدمات بیومتریک توسط شرکت ویزامتریک
انجام خدمات بیومتریک توسط شرکت ویزامتریک

پیوستن نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در ایران به سیستم VIS

در 13 ژانویه 2013، نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در ایران به پایگاه مرکزی سیستم VIS مرتبط شدند. از آن زمان به بعد، تمام متقاضیانی که به دنبال صدور ویزای ورود به آلمان هستند، می‌بایست اثر انگشت خود را در این سیستم ثبت کنند. این اقدام در جهت ایجاد یک سیستم هماهنگ و یکپارچه برای ثبت اطلاعات بیومتریک ویزا در کشورهای عضو شنگن است و بهبود فرآیند کنترل مرزی را به همراه دارد.

فرآیند ثبت اطلاعات در سیستم VIS

برای ثبت اطلاعات در سیستم VIS، متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را به صورت شخصی ارسال کنند. در این مرحله، اطلاعات بیومتریک متقاضیان شامل اثر انگشت ده انگشت و یک عکس گرفته می‌شود. این اطلاعات بیومتریک در پایگاه داده سیستم VIS ذخیره می‌شوند و تا پنج سال پس از ثبت در دسترس قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، پس از ثبت اولیه، متقاضیان نیازی به درخواست حضوری برای صدور ویزا نخواهند داشت.

استفاده از سیستم VIS در کنترل مرزی

هنگام ورود به منطقه شنگن، مقامات کنترل مرزی می‌توانند با استفاده از سیستم VIS هویت مسافران را دوباره بررسی کنند. این به مقامات کنترل مرزی این امکان را می‌دهد تا با بررسی اطلاعات بیومتریک در سیستم VIS، از صحت و هویت مسافران اطمینان حاصل کنند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.

موارد مستثنی از ثبت اثر انگشت در سیستم VIS

در برخی موارد خاص، ثبت اثر انگشت در سیستم VIS لازم نیست. این موارد عبارتند از:

کودکان زیر 12 سال:

کودکانی که زیر 12 سال هستند، از ثبت اثر انگشت مستثنی می‌شوند و در فرآیند صدور ویزا به این اطلاعات نیازی نیست.

افرادی که ثبت اثر انگشت غیرممکن است:

در برخی موارد فنی یا پزشکی، ثبت اثر انگشت برای برخی افراد غیرممکن است. این افراد می‌توانند با مراجعه به مقامات کنترل مرزی اطلاعات مربوط به خود را ارائه دهند و از سیستم VIS مستثنی شوند.

ایام تعطیل شرکت ویزا متریک

تاریختعطیلات به زبان فارسیمرکز اخذ ویزا تهرانسفارت آلمان
01.01.2023سال نوبسته‌ استبسته است
11.02.2023روز انقلاببسته‌ استبسته است
02.03.2023تعطیل استبسته است
08.03.2023سالروز تولد امام مهدیبسته‌ استبسته است
20.03.2023روز ملی نفتبسته است
21.03.2023عید نوروزبسته‌ استبسته است
22.03.2023عید نوروزبسته‌ استبسته است
23.03.2023عید نوروزبسته است
02.04.2023روز طبیعت / ۱۳ فروردینبسته‌ استبسته است
09.04.2023یکشنبه عید قیامتبسته‌ استبسته است
12.04.2023سالروز شهادت امام علی علیه السلامبسته است
23.04.2023عید فطربسته است
11.05.2023تعطیل استبسته است
16.05.2023سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلامبسته است
18.05.2023روز صعود مسیح  عبسته‌ استبسته است
28.05.2023یکشنبه پنتیکاستبسته‌ استبسته است
29.05.2023دوشنبه پنتیکاستبسته‌ استبسته است
04.06.2023سالروز شهادت امام خمینی علیه السلامبسته است
05.06.2023روز قیام مردم (۱۵ خرداد؛ ۱۹۶۳)بسته است
29.06.2023عید قربانبسته است
27.07.2023تاسوعابسته است
28.07.2023عاشورابسته است
06.09.2023عاشورای اربعینبسته است
07.09.2023سالروز شهادت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی علیهما السلامبسته است
14.09.2023سالروز شهادت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی علیهما السلامبسته است
24.09.2023سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلامبسته است
03.10.2023روز یکپارچگی آلمان / سالروز تولد پیامبر اسلامبسته‌ استبسته است
16.11.2023تعطیل استبسته است
17.12.2023سالروز شهادت فاطمه زهرا علیها السلامبسته است
24.12.2023شب کریسمسبسته‌ استبسته است
25.12.2023عید کریسمسبسته‌ استبسته است
26.12.2023عید کریسمسبسته‌ استبسته است
31.12.2023شب سال نوبسته‌ استبسته است
برای ورود به شرکت ایزومتریک چه قوانینی باید رعایت شود؟
برای ورود به شرکت ایزومتریک چه قوانینی باید رعایت شود؟

سوالات متداول

در ادامه بحث از این که ویزامتریک آلمان چیست به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

چرا گفته می شود که گرفتن ویزای آلمان کار دشواری است؟
چرا گفته می شود که گرفتن ویزای آلمان کار دشواری است؟

هزینه درخواست ویزا از طریق ویزامتریک چقدر است؟

هزینه درخواست ویزا به واسطه شرکت visametric برای کودکان تا 5 سال رایگان است. برای کودکان 6 تا 12 سال هزینه­ای معادل 40 یورو داشته و برای افراد 12 سال به بالا چیزی حدود 80 یورو نیاز است تا پرداخت شود.

برای ورود به شرکت ایزومتریک چه قوانینی باید رعایت شود؟

از جمله قوانین مهم برای وارد شدن به این شرکت آن است که نباید تلفن همراه و یا دوربین عکاسی به همراه داشت. چرا که ورود وسایل الکترونیکی ممنوع است. همچنین ورود وسایل قابل اشتعال، سلاح و وسایل مشابه آن، ورود پاکت­ها و بسته ­ها مهر و موم شده و همینطور ورود حیوانات خانگی به این شرکت ممنوع است.
ورود هر گونه کیف و چمدان بزرگ ممنوع بوده و به غیر از افرادی که سن­شان زیر 18 سال است و همنطور افراد معلول جسمی حرکتی، مابقی افراد در زمان ورود به این شرکت بایستی به تنهایی و بدون وسیله همراه وارد شرکت شوند.

اولین کشور که کار صدور ویزا را به شرکت ایزومتریک واگذار کرد، کدام کشور بود؟

کشور آلمان اولین کشور بود که با این شرکت همکاری خود را در زمینه صدور ویزا آغاز کرد و بعد از آلمان هم کشورهای دیگر وارد این همکاری شدند.

مدت زمان صدور ویزای فوری چقدر است؟

در صورت واجد الشرایط بودن، در مدت زمان کمتر از 5 روز کار صدور ویزا انجام می­گیرد.

visametric آلمان چیست ؟

همانطور که در این مقاله بطور مبسوط اشاره شد، جهت انجام خدمات مربوط به دریافت ویزا، کشور آلمان با شرکت ویزامتریک قرارداد منعقد کرده و کارهای صدور ویزا و دیگر خدمات کنسولگری را به این شرکت سپرده است.
در حقیقت ویزامتریک نقش واسطه بین فرد متقاضی و سفارت آلمان را دارد و در پروسه اخذ ویزا اصلا دخالتی نداشته و متقاضیان به جای مراجعه به سفارت آلمان به این شرکت مراجعه می­کنند.

آدرس ویزامتریک در ایران کجاست؟

دفتر این شرکت در ایران به شرح زیر است:
خیابان بهشتی، خیابان وزرا، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، شماره ۱۳۷، طبقه اول. کدپستی: 1513933134
گفتنی است که پیش از مراجعه به این دفتر به تعطیلات ایران و تعطیلات کشور آلمان توجه داشته باشید. این شرکت در ایام سال نو میلادی و همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا برای مشتریان هیچ گونه خدمات ­رسانی انجام نمی­دهد.

چرا گفته می شود که گرفتن ویزای آلمان کار دشواری است؟

آلمان کشوری است که در اعطای ویزا بسیار سخت­گیرانه عمل می­کند چرا که دارای شرایطی است. از جمله باید فرد تمکن مالی ویزای آلمان را داشته باشد و ثابت کند برای سفر به آلمان مشکلی ندارد و از عهده پرداخت هزینه­ های خود در طول سفر برمی­آید.

اگر از جمله افرادی هستید که ریجکتی ویزای آلمان را تجربه نموده‌اید؛ مقاله مربوطه را بررسی کنید و خود را برای ویزای مجدد نمایید.

به واسطه حضور شرکت ویزامتریک زمان صدور ویزا چقدر طول می کشد؟

شرکت visametric در مدت زمان صدور ویزا عملا تاثیری ندارد. ولی به طور کلی و بنا به تجربه می­توان گفت که پس از تحویل مدارک، برای صدور ویزای آلمان چیزی در حدود 3 تا 4 هفته طول می­کشد تا ویزای این کشور صادر شود.

هزینه درخواست ویزا از طریق ویزامتریک چقدر است؟

هزینه درخواست ویزا به واسطه شرکت visametric برای کودکان تا 5 سال رایگان است. برای کودکان 6 تا 12 سال هزینه­ای معادل 40 یورو داشته و برای افراد 12 سال به بالا چیزی حدود 80 یورو نیاز است تا پرداخت شود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *