ویزای آلمان

ویزای آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 21 دی 1399 | آخرین بروزرسانی:

آلمان کشور مدرن و پیشرفته ای می باشد که مکان های دیدنی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. اگر شما یکی از متقاضیانی هستید که می خواهید به صورت قانونی به کشور آلمان مهاجرت کنید، باید قبل از ورود به این کشور مجوز قانونی داشته باشید ، در این مقاله از موسسه مهرآفرین به معرفی ویزا موقت آلمان خواهیم پرداخت شما هم با ما همراه باشید و اطلاعات خود را به روز کنید.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

مجوز قانونی یا همان ویزا آلمان این اجازه را به شما می دهد که در مدت زمان مشخصی در خاک این کشور حضور داشته باشید. اخذ ویزا موقت از راه های مختلفی امکان پذیر است که ما در این مقاله می خواهیم به بررسی آنها بپردازیم تا شما بهترین راه را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایید.

همچنین می توانید با تماس با موسسه مهر آفرین از تمام شرایط مهاجرت و اخذ اقامت این کشور آگاهی لازم را به دست آورید و از مشاوره تخصصی این موسسه برخوردار شوید. همان طور که می دانید اخذ ویزا آلمان از راه های مختلفی امکان پذیر است؛ اما اینکه شرایط شما به کدامین راه نزدیک است را باید به مشاوران مجرب و خُبره این موسسه بسپارید تا ساده ترین و راحت ترین راه را به شما پیشنهاد دهند.

کمتر کسی است که برای ویزای کشور آلمان بخواهد اقدام نماید و نام ویزامتریک آلمان را نشنیده باشد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

انواع ویزا آلمان

اخذ ویزای آلمان روش های مختلفی دارد که عبارت اند از:

  1. ویزای توریستی آلمان
  2. ویزای تحصیلی آلمان
  3. ویزا نمایشگاهی آلمان
  4. ویزا کاری آلمان

ویزای توریستی آلمان

آلمان یکی از کشور های اروپا است که نزدیک به ۸۱ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور جاذبه های توریستی متنوعی را در خود جای داده و سالانه موفق به جذب گردشگران زیادی از سراسر جهان می شود. افرادی که می خواهند به عنوان توریست وارد کشور آلمان شوند، باید برای اخذ ویزا توریستی اقدام نمایند. ویزا توریستی مخصوص سفر های کوتاه مدت و تفریحی است. این نکته را در نظر داشته باشید که مدت اعتبار ویزا توریستی کمتر از ۳ ماه است پس اگر می خواهید در این بازه زمانی در آلمان اقامت داشته باشید، بهتر است ویزای شینگن یا ویزای توریستی را اخذ نمایید.

جاذبه های گردشگری و توریستی آلمان عبارت اند از، قلعه شوسترین، بازار کریسمس نورونبرگ، کلیسا ها، جشنواره های مختلف، تالار شهر قدیمی در بامبرگ و بسیاری دیگر از مکان ها که باعث شده است سالانه مهاجران زیادی برای گردشگری، ویزا توریستی آلمان را اخذ نمایند.

ویزای شینگن یا توریستی،  به نوعی از ویزا گفته می شود که توسط کشور های عضو شینگن به وجود آمده است و شما با اخذ این ویزا می توانید به کشور های عضو شینگن نیز سفر نمایید. هدف ویزای توریستی آلمان بیشتر تفریح، گردشگری، دید و بازدید از خانواده و گشت و گذار است. اگر شما می خواهید برای کار یا تحصیل به این کشور سفر کنید، بهتر است ویزای کار یا ویزای تحصیل را اخذ نمایید.

مراحل اخذ ویزا توریستی آلمان

در مرحله اول، باید درخواست ویزا توریستی و مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری آلمان در داخل کشورتان ببرید و سپس به صورت آنلاین یا حضوری با کنسولگری مصاحبه کنید. پس از آن باید هزینه ویزا توریستی را پرداخت نمایید. مصاحبه شما با کنسولگری ممکن است کمی زمان بر باشد. پس از گذراندن این مراحل شما باید حداکثر ۱ ماه صبر کنید تا سفارت پاسخ درخواستتان را بدهد.

مراحل اخذ ویزا توریستی آلمان
مراحل اخذ ویزا توریستی آلمان

توجه داشته باشید که حداقل ۳ ماه قبل از سفرتان برای اخذ ویزا به سفارت آلمان مراجعه کنید.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا توریستی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی عبارت است از:

  1. تکمیل فرم درخواست به زبان آلمانی و یا انگلیسی
  2. به همراه داشتن اصل پاسپورت معتبر که ۳ ماه اعتبار دارد
  3. گردش حساب بانکی تا ۳ ماه گذشته
  4. اثبات محل اقامت
  5. به همراه داشتن بیمه مسافرتی
  6. به همراه داشتن بلیط هواپیما
  7. ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  8. داشتن تمکن مالی سفارت آلمان
  9. به همراه داشتن دعوتنامه (الزامی نمی باشد و فقط شکل حمایتی دارد)
  10. وضعیت تاهل
  11. گواهینامه رانندگی
  12. نامه شخصی که دلیل سفر به آلمان در آن ذکر شده باشد.
  13. اگر دانش آموز و یا دانشجو هستید باید برای خروج از کشور از مدرسه و دانشگاه نامه داشته باشید.
  14. اگر شاغل هستید باید نامه ای از طرف شرکت داشته باشید.

افرادی هم که به سن قانونی نرسیده اند باید علاوه بر رضایت نامه کتبی از والدین، کپی صفحه اطلاعات پاسپورت آنها را نیز همراه داشته باشند. پس از ارائه مدارک شما باید برای مصاحبه در سفارت آلمان، وقت بگیرید و هزینه ویزا خود را پرداخت نمایید. پس از آن در روز تعیین شده باید به سفارت بروید و مصاحبه کنید. پس از آن با گذشت ۱۰ روز تا ۱ ماه سفارت به درخواست شما پاسخ می دهد.

ویزا تحصیلی آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل یکی از روش های اخذ ویزای این کشور است. شرایط مهاجرت به آلمان برای تحصیل به صورت رایگان می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است. همین دلیل باعث شده  افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. شما پس از دریافت ویزا تحصیلی می توانید به کشور آلمان بروید و در دانشگاه های آن تحصیل کنید. برای مطالعه شرایط اخذ ویزا تحصیلی آلمان می توانید مقاله مهاجرت از طریق تحصیل را مطالعه نمایید.

ویزا نمایشگاهی

آلمان هر ساله نمایشگاه های متنوعی را برگزار می کند که افراد زیادی برای مشاهده آن به این کشور سفر می کنند. این نمایشگاه ها اعم از نمایشگاه های  آرایشی، پوشاک، صنعتی، هنری، خوراک و… است. برای مهاجرت به آلمان باید ویزا نمایشگاهی اخذ نمایید. در رابطه با اخذ ویزا نمایشگاهی موسسه مهر آفرین بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید با این موسسه تماس بگیرید و سوالات خود را در زمینه انواع ویزا مطرح نمایید و تمام مراحل اخذ ویزا را به این موسسه بسپارید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا نمایشگاهی

برای اخذ ویزا نمایشگاهی نیاز است که مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم ویزا
  • کپی تمام ویزا های قبل
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید
  • اصل و کپی بلیط ورود به نمایشگاه
  • اصل و کپی دعوتنامه از برگزار کننده نمایشگاه که عضو شینگن می باشد
  • بلیط دیجیتال

اگر شما دعوت نامه نداشته باشید باید مدارکی را نشان دهید که اثبات کند شما با نمایشگاه برگزار شده در آلمان ارتباط دارید. برای اینکه درخواست ویزا شما توسط سفارت رد نشود و هزینه های تان هدر نرود، از یک متخصص و مشاور کمک بگیرید و نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا نمایشگاهی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا نمایشگاهی
  • فرم تکمیلی نمایشگاه بهتر است توسط یک مشاور یا وکیل که با قوانین آن آشنا هستند، تکمیل شود.
  • مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد شما به وطن خود باز خواهید گشت.
  • پاسپورت تان حداقل دارای ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه سفید باشد.

تفاوت ویزا شینگن با ویزا نمایشگاهی

یکی از مهم ترین تفاوت های ویزا نمایشگاهی و ویزا شینگن در این است که در ویزای نمایشگاهی شما اجازه خروج از آن و ورود به کشور دیگری را ندارید؛ اما ویزای شینگن به شما اجازه می دهد که به ۲۶ کشور عضو شینگن سفر کنید. ویزای نمایشگاهی حداقل ۲ هفته و حداکثر یک ماه طول می کشد تا صادر شود. پس اگر می خواهید در نمایشگاه های برگزار شده در کشور آلمان حضور داشته باشید، دو ماه زودتر برای اخذ این نوع ویزا اقدام نمایید.

ویزا کاری آلمان

یکی از روش های مهاجرت به کشور آلمان، اخذ ویزا کاری می باشد. مهاجرت کاری به آلمان و اخذ این نوع ویزا به دو صورت امکان پذیر است:

ویزا Job offer بدین صورت است که کارفرما مستقر در کشور آلمان برای شما دعوتنامه کاری می فرستد که شما می توانید از طریق آن ویزا کاری خود را اخذ نمایید. اگر قرارداد کاری شما در آلمان هر ساله تمدید شود، پس از گذشت چند سال می توانید اقامت دائم آنجا را دریافت نمایید.

ویزا Job seeker بدین صورت است که شما برای جستجو کار به کشور آلمان مهاجرت می کنید. این نوع ویزا به شما 6 ماه زمان می دهد که کار مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر شما در این مدت زمان موفق به پیدا کردن کار شوید می توانید پس از چند سال اقامت دائم آلمان را دریافت نمایید و اگر نتوانید کاری پیدا کنید باید به کشور خود باز گردید.

خدمات موسسه مهر آفرین در خصوص اخذ ویزا

ویزا نمایشگاهی، کاری و تحصیلی نوعی ویزا موقت می باشند؛ اما با استفاده از ویزا کاری و تحصیلی می توان اقامت دائم آلمان را نیز اخذ کرد. هنگام اخذ ویزا از سفارت شما باید به طور کامل مدارک خود را ارائه دهید و با سفارت یک جلسه مصاحبه داشته باشید. در صورتی که مصاحبه و یا مدارک شما مورد قبول سفارت واقع نشود، تقاضای شما در رابطه با اخذ ویزا رد خواهد شد، رد درخواست شما از سوی سفارت، بر روی درخواست های بعدی تان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس قبل از هر اقدامی با موسسه مهر آفرین تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و وکلای این موسسه در راستای اخذ ویزا نمایشگاهی، کاری و غیره استفاده نمایید تا در پروسه اخذ ویزا تان به مشکلی بر نخورید.

در صورتی که قبلا برای ویزا اقدام کرده‌اید؛ اما درخواستتان با موفقیت روبه‌رو نشده است؛ مقاله ریجکت شدن ویزای آلمان را از دست ندهید.

از چه روش هایی می توان ویزای موقت آلمان را دریافت کرد؟

ویزای های توریستی، نمایشگاهی، کاری، تحصیلی جزء رشته های موقت آلمان به شما می آید.

اگر از طریق ویزای جست و جوی کار به آلمان رفتم و نتوانستم کار پیدا کنم باید برگدم؟

شما می توانید ویزای جست و جوی کار را تعویض نمایید.

ارزانترین روش اخذ ویزای موقت آلمان چیست؟

روش های تحصیلی و کاری ارزانترین روش های اخذ ویزای موقت آلمان است.

با داشتن ویزای موقت آلمان اجازه رای داریم؟

خیر، برای حق رای و پست های سیاسی نیاز به اخذ تابعیت و اقامت دائم دارید.

با چند سال اقامت در آلمان از طریق ویزای موقت می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

پس از 5 سال اقامت موقت در آلمان می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

من با فردی مقیم آلمان ازدواج کرده ام. چند سال دیگر می توانم اقامت دائم را دریافت نمایم؟

شما می توانید پس از 3 سال اقامت در آلمان و اثبات دوام ازدواج خود اقامت دائم را دریافت نمایید.

آیا می توانم بدون داشتن شغل برای ویزای موقت آلمان اقدام نمایم؟

بدون داشتن شغل، می توانید برای اخذ ویزای جست و جوی کاری آلمان اقدام نمایید.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *