قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 12 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان چیست؟ به طور قطع ، زندگی در کشوری دیگر به همراه خانواده آسان تر خواهد بود ؛ به همین دلیل ، اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند ، تلاش می کنند تا به طریقی اعضای خانواده شان را نیز وارد این کشور کنند تا […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان چیست؟ به طور قطع ، زندگی در کشوری دیگر به همراه خانواده آسان تر خواهد بود ؛ به همین دلیل ، اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند ، تلاش می کنند تا به طریقی اعضای خانواده شان را نیز وارد این کشور کنند تا آن ها هم بتوانند در آلمان یا به صورت موقت یا به طور دائم زندگی کنند.

مقامات مهاجرت کشور آلمان که از الحاق مجدد خانواده ها حمایت می کنند ، بدین منظور ویزای ویژه ای را در نظر گرفته اند که به اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا امکان می دهد تا برای پیوستن مجدد به اعضای خانواده شان در کشور آلمان درخواست دهند.

اما دقت کنید ، همان طور که اشخاص می توانند به روش های مختلف برای زندگی و کار در آلمان اقدام نمایند ، راه های متعددی نیز وجود دارد که به واسطه آن ها می توان برای الحاق خانواده آلمان اقدام نمود. بر همین اساس ، الزامات مورد نیاز نیز بستگی به موقعیت مورد نظر خواهد داشت.

اگر شما هم می خواهید از قانون جدید الحاق خانواده در آلمان مطلع شوید ، پیشنهاد می کنیم مقاله را تا آخر دنبال نمایید. در این مقاله جزئیاتی در مورد شرایط اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان و این که چه کسانی شامل این ویزا می شوند ، صحبت خواهیم کرد.

همچنین ، در صورت داشتن هر گونه سوالی در این زمینه ، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و یا سوالاتتان را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید. کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی مهرآفرین در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

پیشنهاد می‌شود در کنار این مقاله؛ مقالات زیر را نیز بررسی کنید:

وکیل مهاجرت به آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

پاسپورت آبی آلمان

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان چیست؟

اگر به دور از خانواده و به تنهایی در آلمان زندگی می کنید ، بدون شک یکی از دغدغه های شما هم آورده اعضای خانواده تان به آلمان است. بر همین اساس ، آلمان قانون جدید الحاق خانواده را به تصویب رسانده است.

در قانون جدید الحاق خانواده آلمان ، پیوست اعضای خانواده آسان تر شده و افراد مقیم آلمان می توانند همسر ، فرزندان ، والدین و یا دیگر بستگان خود را به کشور آلمان بیاورند.

به طور کلی ، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا برای الحاق به اعضای خانواده ، همسر یا بستگان خود در آلمان ، تنها باید بتوانند از لحاظ مالی خود و خانواده را تامین نمایند.

این افراد بدون اخذ مجوز کار یا اجازه اقامت می توانند در آلمان زندگی و کار کنند.

اما شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند ، از جمله ایرانیان ، می بایست ویزای الحاق خانواده آلمان ، که ویزایی بلند مدت است را دریافت نمایند و سپس برای تمدید مجوز اقامت اقدام کنند.

همچنین دریافت ویزای برای پیوست خانواده به مدارک مختلفی چون مجوز اقامت ، بیمه و فضای کافی برای زندگی در آلمان نیاز است.

شرایط کلی برای الحاق خانواده در آلمان

شرایط کلی برای الحاق خانواده در آلمان
شرایط کلی برای الحاق خانواده در آلمان

شهروندان کشورهای ثالث در صورتی که بخواهند همسر ، فرزندان ، والدین و یا یکی از اعضای خانواده خود را به آلمان بیاورند ، باید دارای شرایط زیر باشند:

  • اجازه اقامت دائم
  • اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا
  • اجازه اقامت به دلایل تحقیقاتی
  • کارت آبی اتحادیه اروپا

همچنین ، باید فضای زندگی کافی برای اسپانسر و هر عضوی از خانواده اش که قصد الحاق به وی را دارد ، وجود داشته باشد. لذا ، باید الزامات قانون اقامت آلمان رعایت شوند:

  • حامیان مالی معمولاً می بایست ثابت کنند که از لحاظ مالی می توانند زندگی خود و هر عضوی از خانواده که قصد الحاق به آن ها را دارند ، تأمین نمایند.
  • تأیید هویت و ملیت افراد باید انجام شود.
  • قوانین و الزامات مربوط به پاسپورت باید رعایت شود.
  • منافع جمهوری فدرال آلمان نباید به خطر افتد.
  • نباید دلیلی برای اخراج وجود داشته باشد.

در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان ممکن است گاهی ، رعایت الزامات بیش تری نیاز باشد که باید حامی و اعضای خانواده پیش از آن که بتوانند همسر ، فرزندان ، والدین و سایر اعضای خانواده خود را وارد آلمان کنند ، آن ها را در نظر داشته باشند.

با این وجود ، در برخی موارد ممکن است فرد تا حدی و یا به طور کامل از الزامات الحاق خانواده معاف شوند.

متقاضیان واجد شرایط برای ویزای اتحاد خانواده آلمان

برای این که فرد بتواند ویزای الحاق خانواده آلمان ، از جمله ویزای ازدواج ، ویزای نامزدی ، ویزای همسر یا سایر اعضای خانواده را اخذ نماید ، می بایست وی مقیم آلمان باشد و نیز باید بتواند از لحاظ مالی از بستگان کشورهای جهان سوم خود حمایت کند.

در ادامه شرایط افرادی از خانواده که می توانند از قانون جدید الحاق خانواده در آلمان استفاده کنند ، ذکر نموده ایم.

الحاق همسر یا شریک ثبت نام شده یک خارجی مقیم آلمان

شرایط آوردن همسر به آلمان چیست؟ اتباع کشورهای ثالث در صورتی که به طور قانونی در آلمان اقامت داشته باشند ، با رعایت الزاماتی می توانند از قانون الحاق خانواده آلمان استفاده کرده و همسر یا شریک ثبت شده خود را به کشور آلمان بیاورند.

برای این که بتوان ویزای الحاق همسر را اخذ نمود کند ، شخص مقیم آلمان باید دارای شرایطی باشد.

داشتن یکی از شرایط زیر لازم است:

  • یک مجوز اقامت
    • اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا
    • اجازه اقامت دائم
    • کارت آبی اتحادیه اروپا
    • اجازه اقامت به دلایل تحقیقاتی
    • پناهندگان نیز مشمول قانون جدید الحاق خانواده در آلمان می شوند. اجازه اقامت برای اتباع کشورهای ثالث که دارای حق پناهندگی هستند یا به عنوان پناهنده شناخته می شوند و یا از حمایت فرعی بهره می برند ؛ یا
      • دارای مجوز اقامت دو ساله بوده و بر اساس قانون اقامت کشور آلمان ، مجوز اقامت مشمول مقررات فرعی نبود و یا صدور اجازه اقامت بعدی تحت حاکمیت قانون منتفی نباشد ؛ یا
      • در صورتی که ازدواج در زمان صدور مجوز ذکر شده وجو داشته باشد و مدت اقامت شهروند کشور ثالث در خاک آلمان بیش تر از یک سال باشد ، دارای مجوز اقامت است ؛ یا
      • دارای مجوز اقامت باشد و ازدواج قبلاً در کشور عضو اتحادیه اروپا که در آن شهروند کشور ثالث دارای وضعیت اقامت طولانی مدت بوده ، وجود داشته است.
    • توانایی تامین همسر خود را از لحاظ مالی داشته باشد.
    • باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
    • باید با زبان آلمانی (حداقل سطح A1) آشنا باشد.

همچنین ، در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان ، فرد مهاجری که قصد الحاق به همسر خود را با ویزای همسر آلمان دارد ، باید مواردی را رعایت نماید:

  • بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • دارای حداقل دانش اولیه زبان آلمانی (حداقل سطح A1) باشد.

پس از اقدام برای ویزای الحاق و اخذ جواب ویزای پیوست به همسر آلمان ، شرایط اقامت طولانی مدت در این کشور برای فرد فراهم می آید.

همچنین ، دقت کنید که ، کشور آلمان ازدواج های چند همسری را به رسمیت نمی شناسد ، لذا ، در صورتی که قبلاً شخص مقیم آلمان ، همسر خود را به این کشور آورده باشد ، دیگر اجازه ندارد همسر دیگری را برای الحاق به کشور آلمان آورد.

الحاق فرزندان اتباع کشورهای ثالث در آلمان

الحاق فرزندان اتباع کشورهای ثالث در آلمان
الحاق فرزندان اتباع کشورهای ثالث در آلمان

آیا در صورت اقامت پدر و مادر در آلمان ، می توان از قانون الحاق خانواده استفاده کرد؟ پدر یا مادر (یا هر دو) در صورتی که مقیم کشور آلمان باشند ، می توانند برای الحاق فرزندان خود اقدام نماید. با این وجود ، الزامات چنین ویزایی بسته به سن کودک ممکن است ، متفاوت باشد.

الحاق کودکان خردسال به والدین خود در آلمان

در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان بیان شده ، در صورتی که پدر و مادر ، هر دو ، در آلمان زندگی کنند ، می توانند برای الحاق فرزند خود درخواست دهند. همچنین ، در صورتی که پدر یا مادر به تنهایی حق حضانت کودک را برعهده داشته باشند ، می توانند فرزند خردسال خود را به کشور آلمان بیاورند.

در صورتی که والدین هر دو حق حضانت کودک را برعهده داشته باشند و تنها یکی از آن ها در آلمان اقامت داشته باشد ، والدین مقیم کشورهای ثالث می بایست حق حضانت را به والدین مقیم آلمان اعطا نماید تا وی قادر باشد برای ویزای الحاق خانواده آلمان اقدام نماید.

الحاق کودکان بزرگسال به والدین خود در آلمان

والدین می توانند در شرایطی برای الحاق فرزند بزرگسال خود اقدام نمایند. دقت کنید که ، برای اخذ ویزای الحاق خانواده ، فرزند نباید ازدواج کرده باشد.

همچنین ، فرزند می تواند برای انواع دیگری از ویزاهای آلمان نظیر ویزای بازدید کننده / توریستی ، ویزای دانشجویی جهت تحصیل در یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی آلمان ، ویزای کار برای کار در آلمان و یا دیگر ویزاها درخواست دهد.

اگر می خواهید بدانید که آیا مشمول قانون جدید الحاق خانواده در آلمان می شوید یا خیر ، توصیه می کنیم با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین تماس بگیرید.

کارشناسان ما در این شرکت مهاجرتی ضمن بررسی دقیق پرونده تان ، بهترین مسیر را برای مهاجرت به آلمان به شما پیشنهاد خواهند کرد.

الحاق والدین به فرزندان مقیم قانونی در آلمان

والدین کودکان خردسالی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند ، در صورتی که حق حضانت کودک را برعهده داشته باشند ، می توانند برای الحاق به فرزند خود درخواست دهند.

همچنین ، اتباع کشورهای ثالثی که مقیم کشور آلمان هستند ، جهت جلوگیری از برخی مشکلاتی خاص ، می توانند والدین خود را برای زندگی با خود به آلمان بیاورند.

سایر بستگان یک خارجی مقیم آلمان

دیگر اعضای خانواده نیز می توانند برای الحاق به خویشاوندان خود در آلمان درخواست دهند.

لذا در صورتی که اقوامی مثل خواهر یا برادر ، عمو ، عمه ، خواهرزاده ، برادرزاده ، پدربزرگ و مادربزرگ یا پسر عمو در آلمان داشته باشید ، می توان برای الحاق به آن ها درخواست داد.

اما دقت کنید که ، معمولا دریافت این ویزاها مشکل تر است و بیش تر با هدف جلوگیری از برخی مشکلات صادر می شوند.

شرایط اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان

شرایط اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان
شرایط اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان و اخذ ویزا از این طریق ، مدارک خاص خود را می طلبد که باید پس از تکمیل مدارک ، آن ها را به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تحویل داد.

مدارک پیوست به همسر سفارت المان و یا به طور کلی ، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان موارد زیر می باشند:

  • پاسپورتی معتبر
  • دو فرم درخواست ویزای الحاق آلمان که به درستی و با اطلاعاتی صحیح تکمیل شده اند.
  • دو عکس بیومتریک که اخیرا گرفته شده است.
  • رزرو بلیط سفر
  • بیمه سلامت مسافرتی برای آلمان که اقامت متقاضی را در آلمان تحت پوشش قرار دهد نیز در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان ذکر شده است.
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی که معمولاً می بایست شخص مقیم آلمان ارائه نماید و نشان دهد که می تواند از اعضای خانواده اش که قصد الحاق به وی را دارند ، حمایت مالی کند. همچنین ، در صورتی که فرد مقیم کشورهای ثالث از بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود برخوردار باشد ، می تواند مدارکی را که نشان دهنده این موضوع باشد را ارائه نماید.
  • دعوت نامه باید از طرف یکی از اعضای خانواده که در کشور آلمان اقامت دارد ، باشد و تاکید می کند که وی برای عضوی که می خواهد به وی ملحق شود ، فضای زندگی کافی یا اقامتگاهی در نظر گرفته است.
  • مدرک اقامتی که نشان می دهد مقیم آلمان فضای کافی در خانه خود در آلمان برای متقاضی دارد.
  • مدرکی جهت اثبات مهارت های زبان آلمانی حداقل در سطح A1
  • در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان ، همسر یا شریک ثبت شده نیز به ارائه مدارکی نیاز خواهد داشت:
    • گواهی ازدواج که توسط یک افسر خارجی تأیید و به زبان آلمانی ترجمه شده و سفارت آلمان آن را قانونی می داند.
    • در صورتی که همسر دارای تابعیت آلمانی باشد ، می بایست کپی پاسپورت و شناسنامه همسر آلمانی را ارائه نمایید.
    • در صورتی که همسر غیر آلمانی مقیم آلمان باشد ، مدرک اقامت قانونی و پاسپورت مورد نیاز می باشد.
  • فرزندان:
    • شناسنامه
    • اثبات ملیت کودک
    • اثبات حق حضانت والدین مقیم آلمان

دقت داشته باشید که ، تمامی مدارک باید به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه و ارائه شوند. اما در صورتی که مدارک اصلی به زبان خودتان صادر شده باشد ، می بایست هر یک از آن ها را همراه با ترجمه تایید شده و قانونی شان ارائه نمایید.

نحوه درخواست ویزای الحاق به خانواده آلمان

بر طبق قانون جدید الحاق خانواده در آلمان ، روند درخواست ویزای پیوست این کشور مشابه با روند درخواست دیگر انواع ویزاهای آلمان است.

لذا ، نخست می بایست شرایط و الزامات مورد نیاز برای ویزای الحاق خانواده آلمان را از طریق وب سایت سفارت آلمان بررسی نمایید.

معمولا چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای ویزای الحاق خانواده آلمان در وب سایت سفارت آلمان وجود دارد که اگر چنین موردی را از طریق وب سایت سفارت نیافتید ، می توانید از طریق ایمیل چک لیست را درخواست کنید. سپس ، شروع به جمع آوری مدارک مورد نیاز نمایید.

اما دقت کنید که ، می بایست تمامی مدارک را مطابق با توضیحات چک لیست ، فراهم آورید و همان گونه که بیان شد ، مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شوند.

زمانی که تمامی مدارک را آماده کردید ، باید برای تنظیم وقت مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آلمان اقدام نمایید.

دقت کنید که ، آن تایم بودن بسیار مهم است. لذا ، با در دست داشتن تمامی مدارک لازم در روز مصاحبه ، به موقع در سفارت یا کنسولگری آلمان حضور داشته باشید.

هزینه ویزا را پرداخت نموده و سپس با افسر کنسولی ملاقات نمایید. در جلسه مصاحبه ویزا از شما سوالاتی در رابطه با خودتان ، سابقه و هدف واقعی تان برای سفر به آلمان پرسیده خواهد شد که باید با اعتماد به نفس و به درستی به سوالات پاسخ دهید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیش تر در خصوص قانون جدید الحاق خانواده در آلمان و اخذ ویزای پیوست خانواده می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

هزینه ویزای الحاق خانواده آلمان

هزینه ویزای الحاق خانواده آلمان
هزینه ویزای الحاق خانواده آلمان

همان گونه که بیان شد ، در زمان شرکت در مصاحبه می بایست هزینه ویزا را پرداخت نمایید تا روند رسیدگی به درخواست تان آغاز شود.

معمولا هزینه ویزای بلند مدت الحاق خانواده آلمان (نوع D) برای بزرگسالان و کودکان تا سن 18 سال به صورت زیر می باشد:

رده سنیهزینه
بزرگسالان75 یورو
کودکان تا سن 18 سال37.50 یورو

دقت داشته باشید که ، هزینه ویزا قابل عودت نیست و در صورت رد شدن درخواست ویزا نیز ، هزینه ای به شما بازپرداخت نخواهد شد. اگر هم می خواهید مجددا برای ویزای الحاق خانواده آلمان درخواست دهید ، می بایست دوباره هزینه ی مربوطه را پرداخت نمایید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین ، اطلاعات کامل تری در خصوص قانون جدید الحاق خانواده در آلمان و نحوه دریافت ویزای پیوست ، در اختیارتان قرار خواهند داد.

زمان رسیدگی به ویزای الحاق خانواده آلمان

زمان رسیدگی به ویزای الحاق خانواده آلمان ، بسته به موردتان ، ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول انجامد.

لذا ، دقت کنید که باید وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده را به موقع تعیین نمایید. چرا که در زمان شلوغی سفارت و ازدیاد درخواست ها ، قرار مصاحبه به روزهای دگر موکول می شود.

اما بالعکس ، در صورتی که سفارت درخواست های زیادی دریافت نکرده باشد ، ظرف چند روز وقت مصاحبه برایتان تنظیم خواهد شد.

کار در آلمان با ویزای الحاق خانواده

کار در آلمان با ویزای الحاق خانواده
کار در آلمان با ویزای الحاق خانواده

بر اساس قوانین کشور آلمان ، هر فرد بزرگسالی که با استفاده از ویزای الحاق خانواده به آلمان می آید و در این کشور ساکن می شود ، باید اجازه کار داشته باشد.

اما شرایطی وجود دارد که بستگانی که به آن ها ملحق خواهید شد می بایست رعایت نمایند. برخی از این شرایط به شرح زیر هستند:

  • شخص باید دارای مجوز اقامتی باشد که اجازه کار را به وی می دهد.
  • شخص باید دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشد.
  • شخص باید به عنوان محقق و یا فردی بسیار ماهر در آلمان باشد.

البته ، عضو خانواده ی مهاجر نیز می بایست دارای شرایطی باشد. اگر در مورد شرایط قانون جدید الحاق خانواده در آلمان سوالی دارید ،  می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین مشورت نمایید.

شرکت مهاجرتی مهرآفرین با داشتن سابقه ای درخشان و صدها پرونده مهاجرتی موفق و بهره از وکلا و کارشناسانی متخصص همراه شما در مسیر مهاجرت خواهند بود.

سوالات متداول

قانون جدید پیوست خانواده آلمان چیست؟

بر طبق قانون جدید پیوست خانواده آلمان ، شخص مقیم آلمان راحت تر می تواند اعضای خانواده خود را به آلمان بیاورد. اما رعایت شرایطی لازم است.

در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان و اخذ ویزای الحاق خانواده آلمان به چه مدارکی نیاز است؟

پاسپورتی معتبر ، تکمیل فرم درخواست ، عکس ، بیمه ، رزرو بلیط سفر ، مدارکی دال بر داشتن تمکن مالی کافی ، دعوت نامه ، مدارکی مبنی بر داشتن محلی برای زندگی در آلمان ، مدارک اثبات مهارت های زبان آلمانی (حداقل سطح A1) ، گواهی ازدواج ، مدارک اثبات حق حضانت فرزندان از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز می باشند.

منابع:

germany-visa

se-legal

4/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 2نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • avatar مرسل 16 مرداد 1402 در 1:33 ب.ظ

    معلومات عالی اما شماره تلفن درست که بتوانم با شما صحبت کنیم را بگذارید

    پاسخ

    1. avatar مجید قادری 29 مرداد 1402 در 4:58 ب.ظ

      سلام دوست عزیز ؛ شما میتونید برای دریافت اطلاعات در زمینه های مشاوره ای و اقامتی با شماره تماس 90003031 تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ