مصاحبه سفارت آلمان

مصاحبه سفارت آلمان

مصاحبه سفارت آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 30 آذر 1401 | آخرین بروزرسانی:

اگر علاقمند به کشور آلمان هستید ؛ می توانید از طریق اخذ ویزای تحصیلی ، کاری ، سرمایه گذاری و غیره وارد این کشور شده و در ادامه اقامت آلمان را کسب نمایید ؛ اما روند دریافت ویزای آلمان شامل وقت مصاحبه سفارت آلمان و پرداخت هزینه های مربوطه است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

آیا تجربه مصاحبه سفارت المان را داشته اید؟ اگر علاقمند به کشور آلمان هستید ؛ می توانید از طریق اخذ ویزای تحصیلی ، کاری ، سرمایه گذاری و غیره وارد این کشور شده و در ادامه اقامت آلمان را کسب نمایید ؛ اما روند دریافت ویزای آلمان شامل وقت مصاحبه سفارت آلمان و پرداخت هزینه های مربوطه است.

لذا، آشنایی با پرسش های احتمالی می تواند تاثیر مثبتی در نتیجه دلخواه شما داشته باشد ؛ در این مقاله ، به نحوه رزرو وقت سفارت آلمان و بررسی سوالات رایج مصاحبه ویزای آلمان پرداخته شده است ؛ برای راهنمایی های بیش تر در این خصوص ، مشاورین شرکت مهاجرتی مهرآفرین آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

در کنار این مقاله، مقاله دیگری با عنوان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان مطالعه نمایید.

گرفتن وقت مصاحبه سفارت آلمان

برای گرفتن وقت مصاحبه ویزا ملزم به پرداخت هزینه مصاحبه سفارت آلمان هستید ؛ به طور کلی ، برای گرفتن وقت مصاحبه می بایست از طریق سایت ویزامتریک آلمان و به صورت آنلاین اقدام نمود ؛ ویزامتریک مدارک مربوط به درخواست ویزای آلمان را می پذیرد و این مدارک را به بخش صدور ویزای سفارت آلمان خواهد فرستاد ؛ لذا ، تنها بخش صدور ویزای سفارت می تواند در مورد نتیجه درخواست تصمیم گیری کند.

گرفتن وقت مصاحبه سفارت آلمان

اما به طور کلی ، هزینه ویزای آلمان و نیز هزینه مربوط به خدمات ویزامتریک به ترتیب 80 و 29.4 یورو هستند که این هزینه ها را می توان به صورت یکجا و با یورو پرداخت نمود.

دقت کنید که ، در زمان تعیین وقت سفارت از طریق ویزامتریک لازم است تا نوع ویزای مورد نظر را نیز مشخص کنید ؛ چرا که برای رفتن به آلمان می توان از طریق ویزاهای توریستی ، کاری و سرمایه گذاری و یا تحصیلی اقدام نمود و دقت داشته باشید که باید هزینه رزرو وقت بر اساس نوع درخواست به ازای هر نفر به شرکت رهیاب گذر آرتا واریز شود ؛ هزینه ها برای رزرو وقت ملاقات ویزامتریک برای مصاحبه سفارت آلمان به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه
جهت تایید مدارک📝مبلغ 600 هزار تومان به ازای هر نفر💰
برای ویزای ملی و شنگن✅مبلغ 900 هزار تومان به ازای هر نفر💰

توجه کنید که برای حداکثر 6 نفر می توان یک وقت گروهی یا خانوادگی اخذ نمود که در این صورت می بایست مبلغ مربوط به وقت گروهی یا خانوادگی طی یک فیش و یکجا واریز شود ؛ همچنین ، ویزای شنگن به ترجمه و تصدیق مدارک نیاز ندارد.

همچنین ، فرایند ثبت نام برای تعیین وقت ، یک روز کاری بعد از واریز وجه امکان پذیر است ؛ در صورتی که هزینه از طریق فیش نقدی یا حواله بانکی واریز شده باشد ، شماره پیگیری و تاریخ پرداخت ضروری است و برای واریز هزینه از طریق ای تی ام و یا پرداخت با استفاده از موبایل ، شماره کارت و تاریخ پرداخت مورد نیاز خواهد بود.

همچنین ، برای رزرو وقت نیاز به مشخصات فردی چون نام ، نام خانوادگی ، آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، شماره کارت شناسائی ، تاریخ تولد ، شماره پاسپورت مورد نیاز می باشد.

یکی از دیگر راه های اخذ ویزای آلمان اقدام از طریق ارمنستان است که برای نمونه شما می‌توانید برای یک دوره زبان آلمانی در ارمنستان اقدام نمایید.

پیشنهاد می‌شود در کنار این مقاله؛ مقالات زیر را نیز بررسی کنید:

ریجکت شدن ویزای آلمان

با پاسپورت آلمانی به چه کشورهایی بدون ویزا میتوان سفر کرد؟

نکات قابل توجه در روند اخذ قرار ملاقات برای مصاحبه ویزای آلمان

رزرو یا ثبت نام برای وقت ملاقات ویزا فرایندی سریع و آسان است که می تواند توسط خود متقاضی انجام شود ؛ اما در صورت تمایل ، می توان برای رزرو یک قرار ملاقات جهت ویزای آلمان از یک شخص ثالث مورد اعتماد نیز کمک گرفت.

در روند اخذ قرار ملاقات برای مصاحبه سفارت آلمان لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

مشخص کردن نوع ویزا: همانگونه که بیان شد ، متقاضی می بایست نوع ویزای مورد نیاز خود را تعیین نماید ؛ چرا که نمی توان برای رزرو قرار مصاحبه یک نوع از ویزا ، برای نوع دیگری از ویزا استفاده کرد ؛ در صورت عدم توجه به این نکته قرار مصاحبه شما لغو خواهد شد ؛ در همین راستا ، ویزاهای آلمان را به صورت زیر دسته بندی می کنند:

  1. ویزای شینگن (اقامت کوتاه مدت تا 90 روز) ، مناسب برای گردشگری ، تجاری یا نمایشگاه تجاری
  2. ویزای مهاجرتی یا طولانی مدت (بیش از 90 روز) ، مناسب برای الحاق خانواده و یا جهت اهداف شغلی یا تحصیلی در آلمان

زمان مصاحبه ویزای آلمان را می توان با توجه به تاریخ های خالی که در دسترس می باشند ، انتخاب و رزرو کرد ؛ لذا ؛ زمان و تاریخ قرار ملاقات به انتخاب خودتان خواهد بود ؛ دقت کنید که به درخواست رزرو نوبت که از طریق تلفن و یا ایمیل انجام شود ، پاسخ داده نخواهد شد.

کلیه اطلاعات ضروری برای فرآیند رزرو ، می بایست مطابق با پاسپورت باشد ؛ همچنین ، لازم است آدرس ایمیلی معتبر و شماره پاسپورتی صحیح وارد شود ؛ چرا که تاییدیه رزرو وقت از طریق ایمیل دریافت خواهد شد.

لغو جلسه مصاحبه

پس از اتمام ثبت نام موفق برای مصاحبه سفارت آلمان ، متقاضی 2 ایمیل دریافت می کند:

  • حدود 30 ثانیه بعد از ثبت نام: این ایمیل تاییدیه ای است که حاوی شماره پیگیری می باشد.
  • تقریبا 4 هفته قبل از وقت مصاحبه: این ایمیل مربوط به زمان مصاحبه است و حاوی ساعت و تاریخ مصاحبه و نیز لینک تایید و لغو می باشد که از این طریق می توان قرار ملاقات برای مصاحبه ویزای آلمان را تایید یا لغو نمود.

دقت داشته باشید که قرار ملاقات را می بایست طی 7 روز بعد از دریافت ایمیل دوم ، تأیید نمود ؛ در غیر این صورت قرار ملاقات به طور خودکار لغو خواهد شد.

لغو جلسه مصاحبه سفارت آلمان

مدارک لازم برای روز مصاحبه سفارت آلمان

مدارک لازم برای روز مصاحبه سفارت آلمان بسته به نوع ویزایی که شخص درخواست می دهد ، می تواند متفاوت باشد ؛ اما به طور کلی به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  • فرم درخواست ویزای آلمان:فرم می بایست با اطلاعات صحیح تکمیل گردد.
  • دو قطعه عکس: باید عکس ها یکسان باشند و طی 3 ماه گذشته گرفته شده باشند.
  • پاسپورت معتبر
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان
  • مدارک اثبات محل اقامت در آلمان
  • مدارک مربوط به تمکن مالی: بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپا ، متقاضیان خارجی که برای درخواست ویزای آلمان اقدام می کنند ، می بایست بتوانند 45 یورو روزانه را جهت مدت اقامت خود در خاک آلمان به سفارت یا کنسولگری آلمان تضمین کنند.
  • مدارک شناسایی نظیر کارت ملی و شناسنامه شخص
  • گواهی بیمه سلامت آلمان
  • گواهی پیشنهاد کاری یا پذیرش در دوره
  • بیمه نامه های مسافرتی

رویکرد سوالات مصاحبه ویزای تحصیلی آلمان

از آن جا که هزینه های تحصیل در آلمان در مقایسه با کشورهایی چون انگلستان ، آمریکا ، کانادا و غیره کم تر است و استانداردهای زندگی در آلمان از شرایط خوبی برخوردار است و نیز به دلیل این که برای تحصیل در این کشور نیازی به دانستن زبان آلمانی نیست ، لذا بسیاری از سراسر جهان برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام می نمایند.

اما برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان باز هم شرکت در جلسه مصاحبه ویزا و پاسخ به سوالات مصاحبه سفارت آلمان ضروری است ؛ به طور کلی ، برای دانشجویان بین المللی ، فرایند تحصیل در کشور آلمان کمی پیچیده تر است ؛ چرا که این دانشجویان می بایست علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر ، مدارک مربوط به درخواست ویزای دانشجویی آلمان را نیز کامل کنند ؛ علاوه بر این ، دانشجویان باید برای مصاحبه ویزای تحصیلی آماده شوند.

هدف از مصاحبه ویزا ، بررسی انگیزه دانشجو جهت تحصیل در آلمان است و مصاحبه کنندگان می خواهند از نیت متقاضی برای تحصیل در این کشور و توانایی سازگاری وی با محیط و سبک زندگی آلمانی مطمئن شوند ؛ حال در مورد سوالات و زبان مصاحبه سفارت آلمان نکاتی را ذکر می‌کنیم.

هر چند که این مصاحبه برای برخی ممکن است استرس آور باشد ، اما جای نگرانی نیست ؛ چرا که با بررسی نمونه سوالات مصاحبه و صحبت با افرادی که تجربه این کار را داشته اند ؛ می توان از جریان مصاحبه به راحتی عبور کرد ؛ فقط دقت داشته باشید که در زمان پاسخ به افسر مهاجرتی ، باید اعتماد به نفس داشته باشید ؛ به طور کلی ، سوالات رایج در  روز مصاحبه برای ویزای تحصیلی را می توان به پنج دسته گروه بندی کرد:

  • پرسش هایی در مورد آلمان
  • سوالاتی که سطح علمی و مهارت های فعلی متقاضی را مشخص می کند.
  • سوالاتی که میزان جدیت شخص را به عنوان یک دانشجو می سنجد.
  • پرسش هایی که مقصود متقاضی را هدف قرار می دهد.
  • پرسش هایی در مورد تمکن مالی

نمونه سوالات مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

به طور کلی ، بررسی سوالات مصاحبه سفارت آلمان برای متقاضیانی که در انتظار مصاحبه ویزا هستند ، می تواند بسیار مفید باشد ؛ در ادامه برخی از نمونه سوالات مصاحبه سفارت آلمان به همراه روش پاسخ به آن ها آورده شده است.

  • در مورد برنامه تحصیلی در دانشگاه کشور خود بگویید.

در مورد این سوال می بایست بدانید که چطور رشته و برنامه تحصیلی تان را معرفی کنید ؛ می توان این بحث را با بیان اهداف برنامه تحصیلی ، دوره های اصلی ، دانشگاه های مورد علاقه تان در آلمان و مباحثی این چنینی ادامه دهید ؛ همچنین ، می توانید در مورد یکی از دوره های اصلی که در آن مهارت دارید ، صحبت نمایید.

بررسی سوالات مصاحبه سفارت المان برای ویزای دانشجویی
  • از تحصیلات قبلی خود چه آموخته اید؟

اگر بخواهیم از لحاظ آکادمیک به این سوال از مصاحبه سفارت آلمان پاسخ دهیم ، می توان به دوره هایی نظیر روش های تحقیق که چیزهای زیادی به شما یاد داده و به عنوان پایه ای جهت تحصیل در آلمان است ، اشاره نمود ؛ از لحاظ پیشرفت شخصیتی نیز می توان به تاثیر مثبت تحصیلات بر روی اعتماد به نفس و مستقل تر شدن اشاره نمود ؛ چرا که این ویژگی ها به دانشجو کمک خواهد کرد تا در محیط زندگی و تحصیل جدید خود در کشور آلمان موفق تر عمل نماید.

  • زبان تحصیل شما در آلمان چه زبانی خواهد بود و در چه سطحی از زبان مورد نظر هستید؟

دقت کنید که در مورد این سوال صادق باشید ؛ چرا که معمولا زبان مصاحبه در سفارت آلمان ، همان زبانی است که در آلمان می خواهید تحصیل کنید ؛ به عبارتی ، در زمان مصاحبه با افسر مهاجرتی می توان مهارت های زبانی خود را مستقیما به مصاحبه کننده نشان داد ؛ در صورتی که سطح زبانتان راضی کننده نیست ، می توانید بیان کنید که رفتن به آلمان در بالا بردن سطح مهارت های زبانی کمک زیادی خواهد کرد ؛ زیرا بودن در محیطی انگلیسی یا آلمانی زبان و سرو کار داشتن روزانه با این زبان ها ، خود زمینه ای برای افزایش سطح مهارت های زبانی خواهند بود.

  • روش های بالا بردن سطح مهارت های زبانی شما چیست؟

با این که این سوال مصاحبه سفارت آلمان ، به ظاهر ساده می آید ، اما دقت کنید که به پاسخی دقیق تر نیاز دارد ؛ چرا که می بایست در مورد روش های یادگیری زبان و میزان موثر بودن این روش ها صحبت نمایید.

همچنین ، متقاضیانی که انگلیسی را به عنوان زبان تحصیل انتخاب کرده اند ، اغلب با این سوال مواجهند: آیا قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید؟

توصیه می شود در مورد این سوال پاسخ بله دهید که در این صورت نه تنها ممکن است مصاحبه ویزا را قبول شوید ، بلکه با یادگیری زبان آلمانی ، زندگی راحت تری نیز در آلمان خواهید داشت ؛ چرا که صحبت کردن به زبان آلمانی در کشور آلمان تجربه های منحصر به فرد زیادی را به دنبال خواهد داشت.

  • علت انتخاب این دانشگاه آلمانی برای تحصیل چیست و چگونه دانشگاه را پیدا کرده اید؟

برای اطلاع بیش تر در مورد تاریخچه و محیط دانشگاه می توان به وب سایت دانشگاه مراجعه کرد ؛ همچنین ، می توان برنامه های تبادل و کارآموزی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد ؛ چرا که ادغام این اطلاعات با برنامه های خود در آلمان ، امتیاز مثبتی خواهد بود.

  • برای کدام دانشگاه های آلمان درخواست داده اید؟

با این که در این مورد باید صادقانه پاسخگو باشید ؛ اما این نکته نیز مهم است که به مصاحبه کننده ثابت کنید که از دانشگاه فعلی خود راضی هستید و دیگر نمی توانید برای ثبت نام منتظر بمانید.

  • چرا آلمان را برای تحصیل انتخاب کرده اید؟

به این سوال از سوالات مصاحبه سفارت آلمان می توان به دو روش پاسخ داد ؛ می توان از دلیل و انگیزه تان برای انتخاب آلمان جهت تحصیل بگویید و یا در مورد حقایق و مسائلی مرتبط با تحصیل نظیر هزینه های تحصیل رایگان و یا تحقیقات قوی در برخی زمینه های خاص مثل خودرو ، مهندسی مکانیک و غیره صحبت کرد.

  • بعد از اتمام تحصیلات در آلمان کجا کار خواهید کرد؟

با این که پاسخ این سوال می تواند به برنامه شغلی آینده متقاضی بستگی داشته باشد ، اما توصیه بر این است که ، علاقه تان را به برگشت به کشورتان نشان دهید ؛ لذا نباید به این سوال طوری پاسخ داده شود که مصاحبه کنندگان احساس کنند که هدف شما از عزیمت به آلمان ، اقامت در این کشور و اخذ ویزای طولانی مدت آن است ؛ همچنین ، در زمان پاسخگویی می توانید بر زمینه های مطالعه و تحقیق و نیز مهارت های حرفه ای متمرکز شوید.

  • آیا در حین تحصیل به کار هم مشغول خواهید شد؟

دقت داشته باشید که برای پاسخ به این سوال در جلسه مصاحبه سفارت آلمان نباید بیان کنید که می خواهید در حین تحصیل ، بر روی کار نیز متمرکز شوید ؛ چرا که هدف از ویزای تحصیلی آلمان ، تحصیل در این کشور است.

  • رشته تحصیلی خود و چند برنامه درسی در دانشگاه خود را نام ببرید.

جهت کسب اطلاعاتی بیش تر در خصوص برنامه تحصیلی خود ، به شدت توصیه می شود که وب سایت رسمی دانشگاه یا موسسه مورد نظر را بررسی نمایید ؛ شما باید نمایی کلی از دوره تحصیلی تان در چند سال آینده را داشته باشید ؛ همچنین ، بهتر است در طی مصاحبه ، در مورد دروسی که به آن ها علاقمندید ، مختصرا توضیح دهید.

  • آشنایی شما با کشور آلمان تا چه میزان است؟

در این سوال از مصاحبه سفارت آلمان می توان به نقاط دیدنی و تاریخی معروف آلمان نظیر موزه ها ، پارک های ملی و غیره اشاره نمود ؛ در صورتی که اطلاعاتی در مورد آلمان نداشته باشید ، می توانید به چند فیلم مستند درباره آلمان یا فرهنگ این کشور که مشاهده کرده اید ، اشاره نمایید.

  • آلمان چند مرز دارد؟

آلمان با 9 کشور شامل اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ ، هلند ، لهستان و سوئیس همسایه است.

  • در آلمان چند ایالت وجود دارد و می توانید برخی از این ایالت ها را نام ببرید؟

کشور آلمان دارای 16 ایالت است که شامل بادن – وورتمبرگ ، باواریا ، برلین ، براندنبورگ ، برمن ، هامبورگ ، هسن ، مکلنبورگ – هیتر پومرانی ، نیدرزاکسن ، نوردراین – وستفالن ، راینلاند – فالتز ، زارلند ، زاکسن ، زاکسن – آنهالت ، شلسویگ – هولشتاین و تورینگن می باشند.

  • کجا می خواهید در آلمان بمانید؟

نام شهر و ایالت محل اقامتتان در آلمان را ذکر می کنید ؛ اما ممکن است در مصاحبه سفارت آلمان در مورد انتخاب مسکن و محل اقامتتان نیز سوالاتی پرسیده شود؛ به طور کلی ، در آلمان دو نوع خوابگاه وجود دارد که شامل خوابگاه دانشجویی و خوابگاه های اشتراکی یا (WG (flatshare می باشند ؛ در صورتی که پیش از رفتن به آلمان محل اقامت خود را انتخاب نکرده باشید ، می توان برای مدتی از گزینه های اقامتی چون هاستل ها ، هتل ها ، اجاره های کوتاه مدت و دیگر موارد استفاده کرد.

خوابگاه های دانشجویی در آلمان
  • چگونه می توانید از عهده هزینه های تحصیل خود در آلمان برآیید؟

برای تامین هزینه های تحصیل در اکثر موارد ، والدین می توانند کمک کنند ؛ همچنین می توانید برای این مورد هر یک از اعضای خانواده تان را نام ببرید ؛ اما برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی ، یک حساب مسدود شده نیاز است.

  • یکی از جذابیت های گردشگری کشور آلمان را نام برده ، دلیل شهرت آن چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توان به پارک ها ، کاخ و موزه های این کشور که جزو بهترین جاذبه های گردشگری آلمان هستند ، اشاره نمود.

  • چرا قصد تحصیل در آلمان را دارید و برای تحصیل به آمریکا ، کانادا و انگلستان نمی روید؟

می توانید توضیح دهید که کیفیت آموزش در کشور آلمان ترکیبی از دانش عملی و نظری است ؛ همچنین ، این کشور با دانشمندان بزرگی چون آلبرت انیشتین و غیره شناخته می شوند.

  • جمعیت کشور آلمان چقدر است؟

بر اساس آخرین آمار ، جمعیت کشور آلمان 84 کرور است ؛ همچنین ، در مصاحبه سفارت آلمان ممکن است سوالاتی در مورد رئیس جمهور یا صدراعظم آلمان ، معرفی چند محقق مشهور در رشته انتخابی و غیره داشته باشد.

  • مشوق شما برای تحصیل در آلمان چه کسی بوده است؟

می توانید بگویید که دائما توسط خانواده ، شریک زندگی یا دوستانتان حمایت شده اید ؛ توضیح دهید که چگونه آن ها در طی این فرآیند به شما انگیزه داده اند تا بتوانید رویاهایتان را در کشور آلمان دنبال نمایید.

مقاله پیشنهادی:

سوالات مهاجرتی

نکاتی برای شرکت در مصاحبه ویزای آلمان

علاوه بر این که در جلسه ی مصاحبه سفارت آلمان ، ارائه پاسخ هایی که مصاحبه کنندگان را راضی می کند ، مهم است ، چگونگی حضور در این جلسه نیز مهم خواهد بود ؛ چرا که ظاهر و رفتار شخص می بایست دیدی مثبت را در مصاحبه کننده ایجاد کند ؛ اما وقتی که با وجود استعدادها و شرایط خوب متقاضی ، طرز لباس پوشیدن و ظاهر شخص خلاف این امر را ثابت می کند ، نباید انتظار توجه را داشت.

به طور کلی ، فردی که به درستی لباس نمی پوشد و رفتار مناسبی از خود نشان نمی دهد ، شخصی که وقت شناس نیست و از دلایل مناسب برای سوالات مصاحبه استفاده نمی کند ، نباید انتظار نتایج خوبی را از مصاحبه داشته باشد ؛ در ادامه برخی از نکاتی که در زمان مصاحبه می بایست رعایت شوند ، بررسی شده اند.

وقت شناسی برای حضور در جلسه مصاحبه ویزا

آن تایم باشید ؛ برای مصاحبه سفارت آلمان نباید یک دقیقه هم تاخیر داشته باشید ؛ سعی کنید که چند دقیقه زودتر از ساعت مقرر به محل سفارت یا کنسولگری آلمان برسید ، تا بتوانید خودتان را جمع و جور کرده و نفسی آرام کنید ؛ سلام کردن به کارکنان سفارت تصویری مثبت از شما در ذهن خواهد ساخت.

همچنین ، به دلیل این که روز مصاحبه می تواند یک روز استرس زا باشد ، پیشنهاد می کنیم که در روز مصاحبه ویزای آلمان رانندگی نکرده و بهتر است وقت و تلاشتان را صرف یافتن پارکینگ نکنید ؛ همچنین ، رفتن به سفارت با وسیله شخصی خود ، امکان ماندن پشت ترافیک را هم دارد ؛ به طور کلی ، روشی را برای رسیدن به سفارت استفاده کنید که علاوه بر وارد نکردن استرس ، مطمئن هستید که شما را سر موقع و یا قبل از ساعت مصاحبه به مقصد خواهد رساند.

وضعیت ظاهری و طرز لباس پوشیدن در زمان مصاحبه

ظاهر و نوع پوشش در زمان حضور در جلسه مهم است ؛ برای رفتن به جلسه مصاحبه از لباس هایی که در آن راحت هستید ، استفاده کنید ؛ می توانید لباس یا پیراهن و شلواری بپوشید که ظاهری رسمی به شما می دهد ؛ از پوشیدن لباس های فاخر ، عطرهای تند یا لباس های باز که اعضای بدن و خالکوبی ها را نشان می دهند ، خودداری کنید.

همچنین ، استفاده از اکسسوری ها و لوازم زینتی خیلی زیاد ، به ویژه اکسسوری هایی با شکل و معانی خاص مناسب نیست و بهتر است در زمان جلسه از پوشیدن لباس هایی با تصاویر یا نوشته های چاپ شده خودداری کنید ؛ چرا که این نوع لباس ها بیشتر به درد رفتن به جشنواره ها یا کافی شاپ ها می خورد.

در زمان مصاحبه چه چیزهایی را باید با خود برد؟

تمامی مدارک مورد نیاز برای ویزای آلمان را می بایست در روز مصاحبه به همراه داشته باشید ؛ چرا که در روز مصاحبه ، تمام اصل و کپی های مدارک مورد نیاز برای ویزا بر طبق استانداردهای ذکر شده ضروری است.

لذا ، از به همراه داشتن مدارک مطمئن شوید که در صورت کمبود مدارک ، از مقامات ویزا نباید انتظار داشت که منتظر بمانند تا مثلا بروید و از مدارک کپی بگیرید و یا به خانه بازگردید و مدارک فراموش شده را بیاورید ؛ بنابراین بهتر است پیش از حضور در کنسولگری مدارک را چندین بار به طور کامل چک کنید.

در زمان مصاحبه چه چیزهایی را باید با خود برد؟

نحوه پاسخ دادن به سوالات سفارت المان

به سوالات باید به طور صریح پاسخ دهید و نباید اطلاعات نادرست و غیر قابل دسترس ارائه داد ؛ چرا که برخی اوقات سوالاتی پرسیده می شود که مصاحبه کننده از آن مطلع است و هدف از این سوالات در این است که مصاحبه کننده می خواهد ببیند که آیا مصاحبه شونده به سوال درست پاسخ می دهد یا خیر ؛ لذا دوباره تاکید می شود که به سوالات مصاحبه باید درست و صحیح پاسخ داد.

باید ها در روز مصاحبه با آفیسر مهاجرتی آلمان

در جلسه مصاحبه سفارت آلمان ، پاسخ ها باید در راستای مدارکی که ارائه کرده اید باشد ؛ سعی کنید پاسخ ها کوتاه ، صریح و ساده باشند.

نباید ها در مصاحبه سفارت آلمان

راستگو و صریح باشید ؛ صحبت بیش از حد در مورد یک موضوع و جزئیات آن لازم نیست ؛ پاسخ ، به سوال مربوطه باید مرتبط باشد و در پاسخ دادن نباید به مسائلی نامرتبط به سوال پرداخته شود.

مصاحبه سفارت آلمان به چه زبانی است

اگر برنامه تحصیلی شما (مانند کارشناسی یا ارشد) به زبان آلمانی تدریس می‌شود، احتمالاً مصاحبه ویزای شما به زبان آلمانی برگزار خواهد شد. در صورتی که رشته ای که در آن تحصیل میکنید به زبان انگلیسی تدریس می‌شود مصاحبه سفارت نیز به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

به طور کلی ، یکی از گزینه های عالی برای تحصیل ، سرمایه گذاری یا کار ، کشور آلمان است ؛ اما ساکنین برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارند ؛ دریافت ویزای آلمان با توجه به اهداف شما می تواند از شرایط خاص خود برخوردار باشد ؛ همچنین ، در روند اخذ ویزا متقاضی می بایست در جلسه مصاحبه سفارت آلمان نیز شرکت کند ؛ اگر شما هم قصد رفتن به آلمان را دارید ، اطلاعات مورد نیاز از این کشور را می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین کسب نمایید.

source:studying-in-germany

4.6/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 7نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • avatar یحیی 28 اسفند 1401 در 12:04 ق.ظ

    سلام ببخشید اگه کورس انگلیسی برداریم زبان مصاحبه سفارت انگلیسیه یا آلمانی

    پاسخ

    1. avatar احسان چمران 16 اردیبهشت 1402 در 5:23 ب.ظ

      سلام یحیی جان؛ در صورت قبولی در کورس های انگلیسی مصاحبه شما نیز به زبان انگلیسی خواهد بود.

      پاسخ