ریجکت شدن ویزای آلمان

ریجکت شدن ویزای آلمان

ریجکت شدن ویزای آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 3 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

ریجکت شدن ویزای آلمان یا هر کشور دیگر به این معنی است که درخواست متقاضی نامعتبر است و قبل از رسیدن به مرحله تصمیم گیری بنا به دلایلی درخواست وی توسط سفارت کشور ریجت می شود و به متقاضی برگردانده می شود ومورد قبول قرار نمی گیرد ؛ به‌ طورمعمول دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان توسط سفارت آن کشورهمراه با کلی گویی و دلایل نامفهوم و بسیار مبهم و مختصر به متقاضی اعلام می شود.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

از آنجا که دولت آلمان تعیین کننده این موضوع است که به چه کسی مجوز ورود به کشورش را بدهد پس به خود این حق را می دهد که در این مورد بسیار سختگیرانه و بسیار جدی عمل کند و همین سختگیرانه عمل کردن به قوانین و پایبند بودن به مقررات دولت آلمان ، باعث ریجکت شدن بسیاری از ویزا ها ، از جمله ریجکت شدن ویزای دانشجویی ، ویزای توریستی ، ویزای کاری و …. شده است .

بنابراین متقاضیان باید درابتدا با آگاهی کامل گام بردارند آنها باید قبل ازاینکه اقدام به ثبت درخواست ویزا کنند ، اطلاعات کافی و کاملی را از دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان و شرایط کامل برای اخذ ویزای آلمان را مورد بررسی و تفحص قرار دهند ، تا بتوانند با اطلاعات کافی و کامل مراحل را با موفقیت پیش ببرند و با کمترین موانع روبه رو شوند واگر تصمیم سفارت به ریجکتی ویزا بود ، متقاضیان می توانند ، اعتراض به ریجکتی سفارت آلمان را پیش رو بگیرند و شانس خود را برای دریافت ویزای موفق بالا ببرند ، تا برای اخذ ویزا دچار مشکل نشوند.

در مقاله پیش رو سعی داریم تا به جنبه های مختلف ریجکت شدن ویزا اشاره کنیم که با مطالعه آن می توانید تاحدودی درباره ریجکت شدن ویزای آلمان ، دلایل ریجکت شدن ویزا و رفع ریجکتی ویزای آلمان به خوبی مطلع شوید. همچنین ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین با داشتن پرونده های مهاجرتی موفق ، می توانند راهنمای شما در این مسیر باشند ؛ بنابراین تا پایان با ما باشید.

اطلاعات تکمیلی جهت ریجکت شدن ویزای آلمان

از آنجا که کشور آلمان هم از نظر اقتصادی کشور باثباتی است  و هم از لحاظ سطح آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه با  کمبود نیروی کار مواجه است ، سالانه مهاجران زیادی برای اخذ ویزای کاری ، تحصیلی و سایر ویزا ها ، به خود جلب می کند. مهاجران می دانند که اگر ویزای آلمان را داشته باشند این امتیاز را دارند که در بهترین کشور اروپایی زندگی کنند و از همه مهم تر اینکه ، این کشور آینده شغلی آنها را پس از تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آلمان تضمین می کند و می توانند درآمد خوبی را کسب کنند ، بنابراین مهاجرت به کشور آلمان به دلایل گوناگونی صورت می گیرد متقاضیان باید برای اخذ ویزای این کشور مدارک لازم را به سفارت آلمان ارسال کنند و درخواست ویزای خود را ثبت نمایند.

ریجکت شدن ویزای آلمان

بررسی دلایل ریجکت ویزای آلمان

دلایل ریجکت ویزای آلمان با توجه به شرایط افراد مختلف ، متفاوت است، افراد بسیاری هستند که هنگام دریافت نامه ریجکتی ازطرف سفارت ، به دنبال دلایل ریجکت شدنشان هستند. چه بسا بسیار از کسانی که حتی با وجود داشتن تمکن مالی مناسب و سابقه سفر موفق ، درخواست آنها توسط اداره مهاجرت رد شده است.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سفارت این کشور اطلاعات بیشتری راجع به ریجکتی ویزا به دست آورند هرچند که  دلایل ریجکت شدن ویزای متقاضیان برای آنها به طور مختصر ارسال می گردد. اگر یکی از موارد زیر که در این مقاله به آن اشاره میکنیم در مدارک متقاضیان ناقص باشد یا مدارک آنها شک و شبهه ای داشته باشد درخواست ویزای آنها از طرف سفارت  پذیرفته نمی شود. موارد و دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان به شرح زیر می باشد:

  • عدم ارائه گواهی معتبر
  • عدم سوءپیشینه
  • عدم ارائه بیمه نامه ی مسافرتی معتبر
  • عدم اثبات هدف اصلی متقاضی از سفر به کشور آلمان
  • عدم اثبات داشتن تمکن مالی مناسب و کافی برای تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی در آلمان
  • ارائه پاسپورت نامعتبر
  • عدم ارائه گواهی معتبر از هویت اصلی شخص اعم از اطلاعات تولد و یا سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • اتمام دوره مجاز اقامت

عدم ارائه گواهی معتبر: عدم ارائه مدرک یا گواهی معتبر یا به عبارتی ارائه مدرک جعلی با هر قصد و نیتی ، علت اصلی ریجکت شدن ویزای آلمان است. بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید این اقدام را انجام دهید زیرا عواقب بسیار سنگینی برای متقاضی دارد و از همه مهم تر اینکه سفارت مربوطه با تشکیل دادن پرونده برای شما و گذاشتن آن در سیستم یکپارچه سفارت های اروپایی تمام سفارتخانه ها را در جریان این تخلف قرار می‌دهد و امکان مهاجرت برای هر کشوری برای شما بسیار سخت و حتی غیر ممکن می شود.

عدم سوءپیشینه :داشتن هرگونه سابقه کیفری و فعالیت‌های مجرمانه یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان است چرا که برای افسر پرونده  بسیار مهم است فردی که به اروپا سفر می‌کند، به قوانین و الزامات زندگی اروپایی پایبند باشد.

عدم اثبات هدف اصلی متقاضی از سفر به کشور آلمان: مشخص نبودن هدف متقاضی ازمهاجرت به آلمان یکی از دلایل مهم رد شدن ویزا است. اگر سفر شما برای افسرپرونده شک برانگیز باشد و هاز سفر، برنامه و شرایط برنامه ریزی در این کشورمورد تردید  افسر اداره مهاجرت قرارگیرد قطعا ویزای شما ریجکت می شود.

عدم اثبات داشتن تمکن مالی مناسب و کافی  برای تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی در آلمان: اگر متقاضی مدارک کافی برای اثبات تامین هزینه های سفر در کشور آلمان را نداشته باشد  قطعاً با ریجکتی ویزا روبرو می شود. متقاضی باید گردش مالی یک ماه گذشته خود را ارائه دهد از طرفی نباید این گردش فقط در ماه اخیر زیاد شده باشد ، بلکه معدل حساب و گردش کل حساب متقاضی در طول سال  ملاک قرار می گیرد.

ارائه پاسپورت نامعتبر: پاسپورت یا گذرنامه یکی از مدارک بسیار مهم برای اخذ ویزای کشور های مختلف است اما اگر این مدرک معتبر، آسیب دیده یا مخدوش باشد قطعا اعتبار آن زیر سوال می رود و مورد قبول سفارت قرار نمی گیرد. یکی از دلایل مهم ریجکت شدن  ویزای آلمان ، همین ارائه پاسپورت بی اعتباراست ، همچنین اگر اعتبار پاسپورت کمتر از سه تا شش ماه باشد(بستگی به قوانین آن کشور) و دو صفحه خالی نداشته باشد قطعاً مورد قبول افسر پرونده قرار نمی گیرد .

بررسی دلایل ریجکت ویزای آلمان

اگر یکی از موارد بالا دلایل ریجکتی ویزای شما باشد شما می توانید با مراجعه به دادگاه اداره مهاجرت اعتراض خود را دو روز پس از دریافت نامه ی ریجکتی سفارت ، با ارائه مدارک جدید نسبت به رد ویزا ، اعتراض به ریجکتی سفارت آلمان  را در دستور کار خود قراردهید . در صورت دقیق بودن توضیحات ، اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزای آلمان را انجام دهید اما اگر متقاضی سابقه سفر نامعتبر و ضعیفی داشته باشد یا حساب سازی بانکی انجام داده باشد علاوه بر ریجکت شدن ویزا ، حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

به جز موارد بالا سفارت آلمان حساسیت بیشتری نسبت به افراد مجرد و زیر ۳۰ سال دارد و علت آن هم تردید به عدم بازگشت این افراد به کشور مبدا بعد از پایان اعتبار ویزایشان است و همین علت باعث ریجکت شدن اکثر ویزاهای این دسته از افراد می شود.

رفع ریجکتی ویزای آلمان

برای رفع ریجکت شدن ویزای آلمان ، متقاضیان باید بعد از اطلاع از دلیل ریجکتی ویزای شان نامه ای در ارتباط با درخواست تجدید نظر تنظیم کنند.

اعتراض به ریجکتی ویزای آلمان

آیا اعتراض به رد ویزا آلمان دارید؟ فرایند اعتراض به ریجکت شدن ویزای آلمان  این امکان را به شما می‌دهد تا در مورد رد درخواست ویزای خود به طور کتبی موضع گیری کنید. همچنین می توانید با ارائه اسناد و مدارک معتبر موفق به اخذ ویزا شوید فرایند اعتراض  به ریجکتی سفارت آلمان ، باید کاملا اصولی باشد و موارد زیر از مهم ترین اصول اعتراض نامه است :

  • کد شش رقمی و یا  بارکدی که در ابلاغیه رد درخواست رویداد درج شده بود را مکتوب کنید.
  • شماره گذرنامه ،نام کامل ،آدرس و ایمیل و مشخصات خود را کامل و صحیح درج کنید.
  • متن اعتراض نامه شامل مواردی باشد که دلایل شما برای  رد درخواست را برطرف کرده باشد.
  • متن اعتراض نامه  در صورت وجود وکالتنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • هر یک از اعتراضات موجود در اعتراض نامه  باید مستندات داشته باشد و به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • مدارک نباید تکراری و غیر مستند باشد.
  • نامه به اسم متقاضی امضا شده باشد و یا این نامه توسط وکیل ایشان به سفارت آن کشور ارسال شود.
  • در مورد فرزندانی که به سن قانونی نرسیده اند امضای هر دو والدین الزامی است.

مهلت اعتراض به ریجکت شدن ویزای آلمان

مهلت اعتراض به ریجکت شدن ویزای آلمان دو حالت دارد:

1.اگر ابلاغیه درخواست شما دارای موارد حقوقی باشد مهلت اعتراض یک ماه است و شما تنها یک ماه از زمان دریافت ابلاغیه فرصت دارید تا برای رفع ریجکت شدن ویزای آلمان اقدام کنید.

2.اگر ابلاغیه شما هیچگونه تذکر حقوقی نداشته باشد و صرفاً به خاطر عدم اطمینان بازگشت شما به کشور تان است شما می توانید به مدت یک سال از زمان دریافت ابلاغیه برای رد درخواست ویزای آلمان اعتراض نامه خود را جهت رفع ریجکتی ویزا اقدام کنید .

روند رسیدگی اعتراض به ریجکت ویزای آلمان

روند رسیدگی اعتراض به ریجکت ویزای آلمان به گونه ای است که ، پس از ارسال درخواست اعتراض نسبت به  ریجکت شدن ویزای خود، سفارت درخواست شما را به همراه لایحه  اعتراضی که تسلیم کردید  ، مجددا مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از بررسی جوانب مختلف و مدارکی که ارائه کردید تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد. در صورت قبول درخواست  با شما تماس تلفنی برقرار کرده و از شما تقاضای گذرنامه می کند و اگر درخواست شما مورد قبول سفارت نبود ، نامه درخواستتان را به همراه دلایل و تذکراتی حقوقی  به شما ابلاغ می کند.

روند رسیدگی اعتراض به ریجکت ویزای آلمان

ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان

ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان به دلایل مختلفی صورت می گیرد ، اگر در کشوری زندگی می کنید که  برای تحصیل در کشور آلمان باید ویزا تهیه کنید قطعاً مراحل طولانی را  برای تهیه مدارک و ارسال آن به سفارتخانه کشور باید طی کنید ، ممکن است برایتان پیش آمده باشد که حتی با وجود تکمیل مدارکی که در ذیل به اختصار بیان میکنیم ، موفق به اخذ ویزای تحصیلی نشده باشید. بنابراین در ادامه با ما باشید تا دلایل کامل ریجکت شدن ویزای تحصیلی را بیان کنیم.

مقالات مرتبط: مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای عدم ریجکت شدن ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد:

1فرم در خواستپاسخ صادقانه به سوالات و درج اطلاع صحیح
2مدرک زبانداشتن گواهی و مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی
3تاییدیه پذیرشدانشگاهی که در آلمان پذیرش گرفته اید آن را صادر می کند
4اثبات تمکن مالیارائه گواهی بانکی جدید که میتوانید حداقل 45 یورو برای هر روز در آلمان را هزینه کنید
5انگیزه نامهمحرز بودن دلایل شما برای تحصیل
6گذرنامهدارای اعتبار حداقل 3 ماهه
7عکسمربوط به 3 ماهه گذشته باشد و بر اساس استاندارد کشور آلمان باشد
8بیمه درمانیسندی که تأیید می کند شما بیمه درمانی مسافرتی را دریافت کرده اید که بیماری، حوادث و حتی مرگ را پوشش می دهد

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان

از دلایل  مهم ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر می باشد:

1.ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل درخواست نامناسب  نوع ویزا: هر ویزایی ، برای گروه های مختلفی از افراد تهیه و تدوین شده است بنابراین هنگام درخواست ویزا باید بدانید جز کدام گروه از افراد هستید. یک وکیل مهاجرتی کاملاً به انواع ویزای تحصیلی و جزئیات آن آگاه است. بنابراین در انتخاب نوع ویزا از وکیل مهاجرتی خود کمک بگیرید تا از ریجکت شدن ویزا ، در این زمینه در امان باشید. ویزاهای دانشجویان بین‌المللی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ویزای دانشجویی
  • ویزای متقاضیان دانشجویی (Student Applicant Visa)
  • ویزای دوره‌های زبان (Language Course Visa)

بنابراین اگر هر یک از این گروه ها را به درستی انتخاب نکنید ویزای شما قطعا رد می شود.

  1. ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل نداشتن تمکن مالی مناسب: یکی از شایع ترین موارد ریجکت شدن ویزای تحصیلی نداشتن مدارک کافی جهت اثبات تمکن مالی متقاضی است زیرا تمکن مالی ابزار بسیار مهم جهت جلب اعتماد سایر کشورهاست. متقاضیان باید این نکته را به اثبات رسانند که توانایی پوشش هزینه های خود را در مدت اقامت و تحصیل شان را دارند آنها می توانند با داشتن گردش حساب بانکی این موضوع را به اثبات رساند. همچنین برای دانشجویان بین الملل داشتن حساب بلوکه شده در کشور آلمان راهی برای اثبات تمکن مالی آنها است .
  2. ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل نداشتن مدرک زبان مناسب: مهارت در زبان یکی از عوامل تعیین کننده پذیرش در کشورهای مختلف دنیا است. مهارت زبان در امتحان ورودی کالج‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین مصاحبه سفارت آلمان اهمیت ویژه ای دارد ، به طوری که می تواند شانس پذیرش را برای متقاضی ، بسیار بالا برد و دید افسر ویزا را نسبت به شما کاملا تغییر دهد ، همچنین داشتن گواهی معتبر زبان این نکته را متذکر می شود که متقاضی انگیزه بالایی برای اخذ پذیرش در کشور آلمان را دارد. قطعا نداشتن مدرک زبان آلمانی یکی از دلایل مهم و اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان است.
  3. ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل انتخاب رشته تحصیلی نامرتبط: منظور از انتخاب رشته نا مناسب  این است که شما مثلاً در مقطع کارشناسی در رشته ی  حسابداری تحصیل کرده باشید و برای مقطع ارشد در کشور آلمان بخواهید در رشته برق اقدام به تحصیل کنید که از آن هیچ سررشته ای ندارید و یا این که رشته ای که انتخاب می کنید  در حیطه ی مقاطع تحصیلی آلمان وجود نداشته باشد ، در این صورت قطعاً به ریجکت شدن از سفارت آلمان دچار خواهید شد . البته اگر بتوانید ابتکار و خلاقیت خود را برای افسر پرونده به اثبات رسانید و اثبات کنید که نوعی ابتکار و ابداع دارید ، ممکن است در ریجکت شدن ویزای شما تجدید نظر کنند.
  4. ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل عملکرد ضعیف در مصاحبه: در مصاحبه متقاضی باید رودررو با افسر ویزا ملاقات کند و تمامی سوالات را به درستی و کامل و با صداقت پاسخ دهد موضوع مصاحبه بسیار فرار است وافسر ویزا تمامی جوانب را در فرآیند یک مصاحبه در نظر می‌گیرد ، از جمله بررسی مدارک متقاضی ، شناخت جوانب شخصیتی متقاضی ،هدف از تحصیل وی در رشته و دانشگاه مورد نظر، سنجش مهارت زبان و … اگر متقاضی در مصاحبه نتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و افسر ویزا را قانع کند قطعاً با ریجکتی ویزای تحصیلی روبرو خواهد شد اما امکان اعتراض برای او فراهم است.

6.ریجکت ویزای تحصیلی آلمان به دلیل عدم ارائه بیمه درمانی مسافرتی: خدمات  درمانی آلمان  تحت پوشش دو نوع بیمه است

1.بیمه عمومی

2.بیمه خصوصی

متقاضیان می‌توانند از طریق کارگزارهای بیمه اقدام به ثبت بیمه خود کنند. بیمه درمانی مسافرتی یکی از مدارک بسیار ضروری برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان است متقاضیان باید برای دریافت بیمه دانشجویی ، پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر و قبل از ورود به کشور آلمان، اقدام به دریافت این بیمه کنند.در بیمه دانشجویی ، دانشجویان هزینه بسیار کمی در مقابل خدماتی که دریافت میکنند، پرداخت می کنند بنابراین بیمه دانشجویی در کشور آلمان  جذابیت زیادی دارد.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان

ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان نیز تا حدود زیادی مانند ریجکت شدن  ویزای تحصیلی است زیرا ویزای دانشجویی آلمان ، یکی از انواع ویزا های تحصیلی است در واقع ویزایی استاندارد برای دانشجویان بین المللی که در یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی معتبر آلمان پذیرفته شده اند و آماده تحصیل در یک برنامه آموزشی در دانشگاه های آلمان هستند. بنابراین اگر آکاهی کامل از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی را داشته باشید میتوانید در اخذ ویزای موفق دانشجویی گام بردارید.  از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان  به شرح زیر می باشد:

  • نداشتن تمکن مالی لازم
  • گپ تحصیلی بالا
  • سن نامناسب با مقطع تحصیلی
  • ناقص بودن مدارک فرد
  • مرتبط نبودن رشته تحصیلی شخص در آلمان با رزومه یا رشته تحصیلی قبلی
  • عملکرد ضعیف در مصاحبه
  • دارا نبودن سطح زبان مورد نظر
  • نداشتن بیمه درمانی آلمان

تمامی موارد ریجکت  شدن ویزای دانشجویی آلمان ، راهکارهای مخصوص به خود را دارند که به متقاضی اجازه می‌دهند مجدداً درخواست خود را پیگیری و ارسال کند.

عمده افرادی که جهت ویزای آلمان اقدام نموده‌اند احتمالا نام ویزامتریک آلمان را شنیده باشند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

یکی از دیگر راه های اخذ ویزای آلمان اقدام از طریق ارمنستان است که برای نمونه شما می‌توانید برای یک دوره زبان آلمانی در ارمنستان اقدام نمایید.

در این مقاله سعی کردیم تا تمام موارد مربوط به ریجکتی و رفع ریجکتی ویزای آلمان را با شما در میان بگذاریم. در صورت داشتن هرگونه سوال ما را در میان بگذارید.

4/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 4نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *