کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 13 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های اقتصادی در اروپا و یکی از پنج اقتصاد برتر در کل جهان، مدت هاست که مقصدی جذاب برای کسانی است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند ، شانزده ایالت فدرال آلمان از مهندسی و صنایع تولیدی سنتی گرفته تا بخش‌ های فن ‌آوری مرزی مدرن ، فرصت ‌های فراوانی را  برای کارارائه می ‌کنند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

کاریابی در آلمان مهم ترین بخش از مهاجرت کاری به این کشور به شمار می آید ،  این فکر در ذهن افرادی جرقه می زند که علاقه مند به مهاجرت طولانی مدت به آلمان هستند ، باید به شما گفت که کاریابی در آلمان برای ایرانیان چیزی نیست که بتوان از آن ساده گذشت ، البته نباید نا امید شد چرا که سالانه صد ها نیروی کار خارجی جذب بازار کار این کشور می شوند و در حال حاضر بالغ بر 3 میلیون نیروی کار خارجی در آلمان در حال کار هستند ، به گونه ای که در هر شرکت این کشور می توان یک یا چند نیروی بین المللی یافت ، برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مطالعه مقاله حاضر می توانید با موسسه مهر آفرین تماس بگیرید.

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های اقتصادی در اروپا و یکی از پنج اقتصاد برتر در کل جهان، مدت هاست که مقصدی جذاب برای کسانی است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند ، شانزده ایالت فدرال آلمان از مهندسی و صنایع تولیدی سنتی گرفته تا بخش‌ های فن ‌آوری مرزی مدرن ، فرصت ‌های فراوانی را  برای کارارائه می ‌کنند.

البته همان گونه که پیش از این بیان شد و با وجود چنین محبوبیتی ، رقابت برای یافتن شغل در آلمان شدید است ، دانستن نحوه کاریابی در آلمان به شما کمک خواهد کرد تا با اطمینان بیشتر این مسیر پر فراز و نشیب را طی کرده و از آینده کاری و زندگی خود در آلمان مطمئن شوید، از میان روش های کاریابی در آلمان می توان به مطالعه روزنامه ها و مجلات، سایت های اینترنتی و موسسه های کاریابی اشاره کرد.

نحوه کار موسسه های کاریابی در آلمان

یافتن شغل رویایی در آلمان، به ویژه در بازار کار رقابتی امروزی کار دشواری است، اما موسسه های کاریابی می توانند در این مرحله به شما کمک کنند ، علاوه بر افراد جویای کار ، کارفرمایان اغلب به موسسه های کاریابی  مراجعه می‌کنند تا به پر کردن موقعیت ‌های خالی در مشاغل خود کمک کنند، زیرا زمان کافی برای بررسی همه درخواست‌های ارسالی را ندارند ، اما نقش موسسه های کاریابی در آلمان چیست و چگونه می توانند به شما کمک کنند؟

موسسه های کاریابی در آلمان شرکت هایی هستند که نامزد های مناسبی برای کارفرمایان پیدا می کنند ، آنها توسط کارفرمایان وظیفه پیدا کردن نامزدهای پست های خالی در سازمان خود را دارند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند و به شبکه گسترده متقاضیان دسترسی پیدا کنند که تبلیغات مستقیم و شبکه شرکت نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند ،  RMS Recruitment و سایر آژانس های استخدام برای کاریابی بسیار سودمند هستند زیرا استخدام کارمندان می تواند زمان قابل توجهی را ببرد.

موسسه های کاریابی آلمان با دریافت هزینه کمیسیون فرصت های شغلی موجود در بازار کار آلمان را در اختیار نیروی متقاضی و رزومه کاری و توانمندی متقاضیان را در اختیار کارفرمایان قرار می دهند تا  به آن ها در انتخاب ارجح برای فرصت های شغلی کمک کنند.

آژانس های کاریابی در آلمان از شناسایی نیروی کار تا جذب یک نامزد  را مدیریت می کنند ، علاوه بر این با نامزدها تماس می گیرند و در مورد نقشی که برای متقاضی در نظر گرفته شده، ترتیب دادن و تنظیم مصاحبه ها، ارائه بازخورد منفی در صورت لزوم صحبت می شود.

سایت های کاریابی آلمان

برای کاریابی در آلمان سایت های کاریابی گزینه در دسترس و مناسبی هستند ،چه به دنبال کار پاره وقت و چه به دنبال کار تمام وقت در آلمان باشید ، تابلو های شغلی مجازی یا همان سایت کاریابی آلمان بهترین مکان برای شروع جستجوی شغل شما هستند ، مشاهده آگهی آنها در همه جا ممکن است  و هم برای مدیران منابع انسانی داخلی و هم برای شرکت های متخصص استخدام کارایی به سزایی دارند.

بر اساس راهنمای کار Crosswater، بیش از 1200 وب سایت کاریابی فعال در آلمان وجود دارد ، شما به راحتی می توانید در این وب سایت ها غرق شوید.

یکی از کارهایی که باید قبل از شروع درخواست شغل در آلمان انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که CV و  توصیه نامه خود را مطابق با فرمت آلمانی بهینه کرده اید ، اگر رزومه خود را بهینه نکرده اید، درخواست شما به طور قطع با شکست مواجه خواهد شد ، در ادامه با لیست سایت های کاریابی آلمان آشنا خواهیم شد.

کاریابی آلمان

Alumniportal Deutschland

Alumniportal Deutschland  یک شبکه اجتماعی است که برای ترویج شبکه سازی و به اشتراک گذاری اطلاعات بین فارغ التحصیلان آلمانی، شرکت ها، دانشگاه ها و سازمان ها طراحی شده است ، این امکان را به کاربران خود می دهد تا با فارغ التحصیلان آلمان از سراسر جهان و همچنین شرکت ها در ارتباط باشند تا در مورد مسائل تخصصی بحث کنند، مهارت های خود را توسعه دهند و از تخصص دیگران بهره مند شوند.

این شبکه به صورت رایگان ارائه می شود و برای فارغ التحصیلان، یعنی افرادی از سراسر جهان که در آلمان تحصیل، کار یا تحقیق کرده اند، آزاد است ، هرکسی که در یکی از مؤسسات آلمانی در خارج از کشور تحصیل یا آموزش دیده باشد، می تواند عضو پورتال شود.

همچنین بستری را برای شرکت ‌ها، دانشگاه ‌ها و سازمان‌ هایی که در سطح بین ‌المللی فعالیت می‌کنند و مایل به ماندن یا ارتباط با آلمان-آلمینی هستند، ارائه می‌دهد.

. برای فارغ التحصیلان، Alumniportal Deutschland یک شبکه اجتماعی در سراسر جهان و شریک موفقیت است که به آنها امکان می دهد از تماس های ارزشمند، نوآوری ها، فرصت های شغلی و همکاری بهره مند شوند.

jobboerse.arbeitsagentur.de

Bundesagentur für Arbeit  سایت کاریابی فدرال آلمان، یک آژانس فدرال در حوزه مسئولیت وزارت کار و امور اجتماعی فدرال است و دفتر مرکزی آن در نورنبرگ است ، مدیر فعلی آن آندریا نالس است ، این آژانس کاریابی مراکز کار در سراسر آلمان را مدیریت می کند و مزایای بیکاری را مدیریت می کند.

Bundesagentur für Arbeit  خدماتی را برای بازار کار آلمان ارائه می دهد ، مسئول استخدام خارجی ها ، مراکز کار ، مزایای بیکاری و آمار نیروی کار است.

Bund.de

Bund یک سرویس اطلاعات الکترونیکی و خدمات اداری در اینترنت در آلمان برای شهروندان، مشاغل و ادارات است.

BUND یک سازمان مردم نهاد مردمی با بیش از 480000 عضو و حامی است، این شرکت در سال 1975 برای ترویج حفاظت از طبیعت و حفاظت از محیط زیست تاسیس شد ، BUND در فرآیندهای سیاست گذاری در مورد مسائل محیط زیست، آب و هوا، حمل و نقل، مواد شیمیایی و کشاورزی مشارکت می کند.

Phdgermany.de

DAAD بزرگترین سازمان تأمین مالی جهان برای تبادل بین المللی دانشجویان و محققان است ، از زمان تأسیس آن در سال 1925، حدود 2.8 میلیون دانش پژوه در آلمان و خارج از کشور بودجه DAAD دریافت کرده اند ،  این انجمن ثبت شده است و اعضای آن موسسات آموزش عالی آلمان و نهادهای دانشجویی هستند ، فعالیت های آن بسیار فراتر از اعطای کمک های مالی و بورسیه است. DAAD از بین المللی شدن دانشگاه های آلمان حمایت می کند، مطالعات آلمانی و زبان آلمانی را در خارج از کشور ترویج می کند، به کشورهای در حال توسعه در ایجاد دانشگاه های موثر کمک می کند و به تصمیم گیرندگان در مورد مسائل فرهنگی، آموزشی و سیاست های توسعه مشاوره می دهد.

stepstone.de

تقریباً از زمانی که جستجوی شغل در اینترنت تبدیل به یکامر پر طرفدار شد ، StepStone  ظاهراً پیشتاز برای پورتال‌های شغلی در آلمان بوده است.

این تنها پرتال برتر جستجوی کار است که به شما امکان می‌دهد آگهی‌های شغلی به زبان انگلیسی را فیلتر کنید ، بدون نیاز به نگاه کردن به موتورهای جستجوی تخصصی‌تر که مشاغل انگلیسی زبان را از سایر پورتال‌ها و تابلوهای شغلی در اینترنت حذف می‌کنند.

علاوه بر این، ابزار مقایسه حقوق و دستمزد بسیار دقیقی نیز دارد که به شما کمک می‌کند تا ایده‌ای در مورد حقوق میانگین شغل مورد نظر خود داشته باشید ، اگر در نظرسنجی شخصی‌ شرکت کنید، خروجی دریافت خواهید کرد که شامل محل کار، تجربه کاری مرتبط شما است ف شما می توانید رزومه خود را مستقیماً در پلتفرم StepStone ثبت و بارگذاری کنید.

jobs.meinestadt.de

این تنها یکی از 10 وب سایت شغلی برتر در آلمان (بر اساس ترافیک وب سایت) است که در درجه اول بر مشاغل غیر فارغ التحصیلان تمرکز دارد ، اگر یافتن هر شغلی به‌عنوان وسیله‌ای برای یادگیری فشرده آلمانی، استراتژی شماست، و روی یک مکان خاص تمرکز کرده‌اید، Meinestadt.de می‌تواند فرصت‌های منحصربه‌فردی را به شما ارائه دهد که در سایت‌های دیگر یافت نمی‌شوند.

همچنین شایان ذکر است که Meinestadt فقط یک پورتال مشاغل نیست ، این اساسا یک دایرکتوری و یک پورتال برای منطقه محلی شما است ، به این ترتیب، آنها همچنین صفحاتی را با ملک برای اجاره، یک پورتال دوستیابی و اتومبیل برای فروش ارائه می دهند.

jobkurier.de

Jobkurier در سال 1995 به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون یکی از شناخته شده ترین مبادلات شغلی در آلمان بوده است ، جویندگان کار پیشنهادهای شغلی به روز از همه بخش ها را در این بازار کار آنلاین پیدا خواهند کرد ، چه مشاغل در زمینه فنی، تجاری، پزشکی یا صنعتی، آگهی های استخدامی زیادی در Jobkurier منتظر شما هستند.

عملکرد جستجوی دقیق و همچنین بسیار آسان برای استفاده ، جستجوی کار را بسیار آسان تر می کند ، با وارد کردن عنوان شغل یا عبارات جستجو می توانید تمام پیشنهادات شغلی مناسب را نمایش دهید. ، البته امکان جستجوی آگهی های استخدامی در محل مورد نظر نیز وجود دارد ، از جستجوی شرکت در بورس کار آنلاین برای مشاهده آگهی های استخدامی از شرکت های خاص استفاده کنید.

Stellenanzeige.de

Stellenanzeige.de در سال 1995 به عنوان یکی از اولین مبادلات شغلی آنلاین در آلمان تاسیس شد و امروزه یکی از شناخته شده ترین پورتال های شغلی آنلاین آلمان است ، شرکت‌ها از همه مناطق و صنایع، موقعیت‌های خالی خود را در Stellenanzeige.de منتشر می‌کنند – و متقاضیان با طیف گسترده‌ای از صلاحیت‌ها و تجربه ‌ها، شغل مناسب را در میان این پیشنهادات پیدا می‌کنند.

این وب سایت یکی دیگر از وب سایت های عالی برای کاریابی در آلمان است که علاوه بر تبادل شغلی موفق، پورتال‌های شغلی بسیاری از روزنامه‌های روزانه گسترده را اداره می‌کند و از طریق markt.gruppe در مؤسسات انتشاراتی پیشرو سهام دارد ، بیش از 100 روزنامه روزانه منحصراً به فناوری  این پورتال  متکی هستند ، قراردادهای انحصاری با شرکای فردی برای نمایش آگهی های استخدام وجود دارد.

کاریابی آلمان

anzeigen.ru-geld.de/en/job

این سایت یک روزنامه آنلاین برای اخبار، آگهی های طبقه بندی شده رایگان و تبلیغات تجاری برای مهاجران و خارجی ها در آلمان است ، اکثر اقدامات در سایت مانند: درج آگهی، عضویت، قرار دادن بنرهای پولی و … به صورت خودکار و بدون مشارکت سرویس پشتیبانی سایت انجام می شود ، این سایت اطلاعاتی در مورد سایت های آگهی های خارجی زبان، فهرست راهنمای سایت ها و شرکت ها در آلمان ارائه می دهد. ویژگی های کلیدی این روزنامه آنلاین:

  • جستجوی راحت و مشاهده تبلیغات، اطلاعات در مورد سایت ها؛
  • اشتراک در تبلیغات جدید؛
  • چاپ کردن، افزودن به موارد دلخواه؛
  • مشاهده تابلوهای اعلانات اصلی، دایرکتوری سایت ها و شرکت ها؛
  • قرار دادن تبلیغات بزرگ با عکس، به 4 زبان;
  • قرار دادن بنر پولی در بالای دسته انتخابی؛

glassdoor.de

glassdoor یک جامعه پر رونق برای مکالمات در محل کار هست که توسط یک ماموریت ساده هدایت می شود ، وظیفه این سایت کمک به مردم در همه جا برای یافتن مشاغل و شرکت هایی که دوست دارند ، اما روشی که این کار را انجام می دهد؟ این خیلی ساده نیست.

هر روز از چشم اندازی الهام می گیرد تا از طریق شفافیت رادیکال، تغییرات مثبت در محل کار ایجاد کند ،از طریق محصولاتی که می‌سازد و جوامعی که ایجاد می‌کند، موانعی را که منجر به تبعیض، شکاف دستمزد و محیط‌های کاری سمی می‌شود را از بین می‌برد ، با هم دنیایی را ایجاد می کند که در آن مردم از حمایت و منابع لازم برای یافتن شغل مورد نظر خود برخوردار باشند.

موسسه کاریابی فدرال آلمان

موسسه کاریابی فدرال آلمان (BA)، که دفتر مرکزی آن در نورنبرگ است ، دفاتر کار این کشور هستند ، BA بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار  در زمینه کاریابی در آلمان است که  با شبکه ای از بیش از 700 نمایندگی و شعبه در سراسر کشور فعالیت دارد، وظایف اصلی  این آژانس شامل کاریابی و کارآموزی، مشاوره شغلی و کارفرمایی، ارتقای آموزش های حرفه ای و بیشتر، و ارائه مزایای جایگزین درآمد شغلی مانند مزایای بیکاری و پرداخت های ورشکستگی است ؛ آژانس استخدام فدرال علاوه بر این تحقیقات بازار کار و شغلی، مشاهده بازار کار و گزارش را انجام می دهد و آمار بازار کار را ثبت می کند ، همچنین سازمان مادر آژانس ‌های ویژه‌ای مانند مؤسسه تحقیقات اشتغال (IAB)، خدمات بین‌المللی کاریابی (ZAV) و دفتر مزایای خانواده است.

موسسه کاریابی فدرال آلمان

آژانس کاریابی فدرال آلمان هر روز به مردم در مورد مسائل مربوط به شغل مشاوره می دهد و از میلیون ها شهروند با مزایای مالی مانند بیکاری و مزایای فرزند حمایت می کند ، ماموریت اعلام شده آن «نزدیک بودن به مشتری» است ؛ این بدان معناست که توصیه و حمایت خود را با زندگی مردم هماهنگ می کند ف آژانس استخدام فدرال شامل 100000 کارمند در 156 آژانس کاریابی با حدود 600 شعبه، 302 مرکز کاریابی و دفاتر رفاه خانواده در حدود 100 مکان است ، روزانه حدود 14000 جلسه مشاوره برگزار می شود.

برترین آژانس های استخدام در آلمان

آژانس‌ های استخدام توسط سازمان‌ها یا شرکت‌های خارجی موظف می‌شوند تا بهترین کارمند را برای یک شغل پیدا کنند ، آنها در جستجوی کار شما به عنوان یک جوینده کار بسیار مفید هستند، به خصوص به عنوان یک نیروی کارخارجی در آلمان ؛ به همین ترتیب، آنها به عنوان واسطه بین جویندگان کار و کارفرمایان عمل می کنند و برای کاریابی در آلمان کاربرد به سزایی دارند ؛ البته آژانس های کاریابی متعددی در آلمان وجود دارد اما در این بخش از مقاله برترین آژانس های کاریابی در آلمان را ارائه می دهیم.

  • آکادمی مربیگری IRC

آکادمی مربیگری IRC یکی از بهترین آژانس های استخدام برای خارجی هایی است که به دنبال کار در آلمان هستند، آنها در مونیخ مستقر هستند و در سال 2007 تأسیس شدند ، آنها متقاضیان فردی را برای هر نقشی راهنمایی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که برای سازمانشان ارزشمند هستند.

  • خدمات کلی

خدمات Kelly در سال 1946 تاسیس شد و تلاش کرده است تا موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین آژانس های استخدام در آلمان حفظ کند ، اما برای دسترسی به وب سایت باید ثبت نام کنید  با این وجود ، در شهرهای مختلف در سراسر آلمان با طبقه بندی مشاغل بر اساس مکان، بخش و انواع قرار دارد.

  • استانتون چیس

استانتون چیس در سال 1983 با بیش از 25 سال تجربه گسترده تاسیس شد ، دفتر آلمان در دوسلدورف واقع شده است، اگرچه آنها در چندین قاره از جمله آفریقا قرار دارند ؛ حوزه تخصص آنها عبارت است از: رشته های مالی، فناوری اطلاعات، زنجیره تامین، فروش، مهندسی، تحقیق و توسعه و مدیریت پروژه.

  • آنتال بین المللی

آنتال بین المللی در سال 1993 تاسیس شد و یکی از بهترین شرکت های استخدام در جهان است ، علاوه بر این، عملیات آن در حدود 37 کشور مختلف از جمله آفریقا را در بر می گیرد ، پیمایش وب سایت آسان است، اما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

  • کیسا

Caissa یک سازمان جذب استعداد، استخدام و جستجوی اجرایی است که بر فناوری و اقتصاد دیجیتال متمرکز است ، ماموریت Caissa کمک به مشتریان و نامزدها برای شناسایی و پیگیری اهداف شغلی خود است ؛ به عنوان بخشی از گروه Arrows، آنها خدمات استخدامی در سطح جهانی را به استارتاپ ها و شرکت های بزرگ در اروپا و فراتر از آن ارائه می کنند ؛ آنها با استارتاپ های جوان، شرکت های متوسط ​​و چند ملیتی در زمینه های مختلف تجاری کار کرده اند.

استفاده از لینکدین جهت کاریابی در آلمان

لینکدین بزرگترین شبکه حرفه ای دنیا در اینترنت است ، شما می توانید از لینکدین برای یافتن شغل یا کارآموزی مناسب، ارتباط و تقویت روابط حرفه ای و یادگیری مهارت هایی که برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید استفاده کنید ، می‌توانید از طریق دسک‌تاپ، برنامه تلفن همراه LinkedIn، تجربه وب تلفن همراه یا برنامه موبایل Android LinkedIn Lite به LinkedIn دسترسی پیدا کنید.

یک نمایه کامل لینکدین می‌تواند به شما کمک کند با نمایش داستان حرفه‌ای منحصربه‌فرد خود از طریق تجربه، مهارت‌ها و آموزش، با فرصت‌ها ارتباط برقرار کنید.

همچنین می‌توانید از LinkedIn برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه‌ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس‌ها و ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید.

استفاده از لینکدین جهت کاریابی در آلمان

راه های زیادی برای استفاده از لینکدین برای یافتن شغل وجود دارد ، یکی از راه‌ها استفاده از برگه « people» در صفحه اصلی است که به شما افرادی را نشان می‌دهد که با ارتباطات شما ارتباط دارند و افرادی که مشاغلی در زمینه مورد علاقه شما دارند ، راه دیگر استفاده از تب “Jobs” در صفحه اصلی است که تمام مشاغلی را که از طریق Linkedin در دسترس هستند به شما نشان می دهد ، همچنین می توانید از عملکرد جستجوی شغل لینکدین و همچنین عملکرد صفحات شرکت آن برای یافتن فرصت های جدید استفاده کنید.

چند نکته برای به دست آوردن نتایج بهتر در لینکدین:

  • با بهترین عکس های خود با لبخند یک پروفایل حرفه ای ایجاد کنید ، عکس نمایه و عکس روی جلد شما باید قابل دسترس به نظر برسد ، اطلاعات دقیق در مورد مهارت ها، تحصیلات و تجربه خود اضافه کنید.
  • از کلمات کلیدی در نمایه خود استفاده کنید تا زمانی که استخدام کنندگان به دنبال فردی با مهارت شما هستند، بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.
  • با افرادی در صنعت که می خواهید برای آنها کار کنید یا در این صنعت ارتباط دارید، ارتباط برقرار کنید.
  • برای افرادی که ممکن است بتوانند به شما در یافتن فرصت های کاری یا ارائه مشاوره شغلی کمک کنند، درخواست اتصال ارسال کنید
  • رزومه به روز شده را بارگذاری کنید
  • یک توصیه نامهبا آن چیزی خاص بنویسید تا از بین مردم متمایز شوید
  • پیام‌های زیادی را برای استخدام‌کنندگانی ارسال کنید که درخواست ارجاع نمی‌دهند، اما موقعیت‌هایی را استخدام می‌کنند که با شرایط و تحصیلات شما مرتبط است.

انواع ویزای کار آلمان

به طور کلی سه نوع ویزای کار در آلمان وجود دارد، اینها هستند:

  • ویزای کار کوتاه مدت – تا 90 روز (سه ماه) معتبر است و قابل تمدید نیست ؛ ویزای کار آلمان کوتاه مدت برای بازدیدهای مرتبط با کار است که کمتر از سه ماه طول می کشد ، به طور کلی، آلمان موقعیت های کاری موقت را برای این مدت ارائه نمی دهد ، با این حال، شما می توانید ویزای کوتاه مدت شینگن C را برای پوشش دادن هر تکالیف کاری کوتاه دریافت کنید.
  • ویزای کاری طولانی مدت – این نوع ویزا برای هر کاری که بیش از سه ماه طول بکشد صادر می شود و بسته به نوع کار معمولا بین 1 تا 5 سال اعتبار دارند ، بسیاری از آنها قابل تمدید هستند.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا– یک مجوز اقامت آلمان برای کار است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات دانشگاهی دارند و در موقعیت های ماهر در آلمان کار خواهند کرد، صادر می شود ، برای واجد شرایط بودن برای کارت آبی، حقوق شما باید بالاتر از میانگین ملی باشد.

اکثر افرادی که به دنبال کار در آلمان هستند، اجازه اقامت موقت را دریافت می کنند که یک سال اعتبار دارد ،آنها می توانند بسته به وضعیت شغلی، شغل و ملیت خود آن را تمدید کنند ، به طور معمول، تمدید اجازه اقامت تا زمانی که وضعیت شخصی کارمند شما تغییر نکند، رسمی است ؛ بهتر است در صورت تغییر کارفرما، توقف کار یا تغییر ازدواج، با اداره ثبت محلی بیگانگان تماس بگیرید و با یک وکیل مهاجرت به آلمان مشورت کنید، زیرا این شرایط می تواند بر وضعیت اقامت شما تأثیر بگذارد.

داشتن پیشنهاد کار از جانب یک کارفرمای آلمانی یا شرکت یا موسسه در این کشور

یکی از مراحل اخذ ویزای کار در آلمان دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما و یا یک شرکت آلمانی است ، اگر موفقق به دریافت این پیشهاد شغلی شود پروسه دریافت ویزای کار و مهاجرت شما آسان تر خواهد شد ، دریافت job offer آلمان از سوی یک کارفرما از آلمان شرایط خاص خود را داراست ، برای مثال برای دریافت  پیشنهاد کار از سوی این افراد  به مدرک دانشگاهی، حداقل 2 سال تجربه کاری و تسلط به زبان آلمانی نیاز دارید، هر ساله کشور آلمان فهرستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می کند که برای استخدام در آن ها بایستی رزومه کاری ، تحصیلی و مهارت عالی داشته باشید  ، اغلب کارفرمایان آلمانی در مشاغلی مانند رشته های مهندسی ،  پزشکی ، پرستاری ، مدیریت ، ریاضیات به نیروی کار ماهر نیاز دارند.

ویزای جاب سیکر در آلمان (ویزای جست و جوی کار)

ویزای جاب سیکر آلمان نوعی ویزای بلند مدت است که به شما این امکان را می دهد که در مدتی مشخص در آلمان مانده و به دنبال کار بگردید ، با این حال، همه افراد واجد شرایط دریافت این نوع ویزا نیستند و برای اعطای ویزا، باید شرایط خاصی رعایت شود.

ویزای جستجوی کار برای آلمان یک مجوز اقامت طولانی مدت است که به شما اجازه می دهد شش ماه در این کشور بمانید و به دنبال کار بگردید ، اگر در پایان شش ماه اقامت در این کشور شغلی پیدا کردید، ویزای کار آلمان یا مجوز کار آلمان به شما داده می شود و اجازه کار و زندگی در آنجا را خواهید داشت ،. لطفا توجه داشته باشید که داشتن ویزای جستجوی کار به شما اجازه نمی دهد که فوراً در آلمان شروع به کار کنید ؛این فقط به این معنی است که می توانید در طول اقامت خود به این کشور سفر کنید و به دنبال کار بگردید.

لطفا توجه داشته باشید که اجازه اقامت برای جویندگان کار قابل تمدید نیست. پس از انقضای مجوز اقامت شما، تنها زمانی می توانید برای همان ویزا مجددا درخواست دهید که همان مدت زمانی را که در آلمان گذرانده اید در خارج از کشور بگذرانید و در جستجوی کار باشید.

اگر شغلی پیدا کرده‌اید که مطابق با شرایط شما باشد، می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا اجازه اقامت برای متخصصان واجد شرایط در سازمان خارجی صلاحیتدار بدون نیاز به مراجعه قبلی به آلمان درخواست دهید.

شرایط مورد نیاز برای جستجوی کار در آلمان

قبل از شروع یک زندگی کاری جدید در آلمان، باید مطمئن شوید که تمام شرایط لازم برای کار قانونی در این کشور را دارید ، این موارد شامل دریافت مجوز کار صحیح، طرح بیمه درمانی و برخورد با سازمان خارجی ها می باشد.

مشاغل مورد نیاز در آلمان

اقتصاد آلمان به خوبی پیش می‌رود، اما می‌تواند حتی بهتر از این هم باشد ، چرا که نیمی از کسب ‌وکار ها در آلمان به دلیل کمبود کارگران ماهر متوقف می شوند ، بررسی ها نشان می دهند که  آلمان با کمبود حدود 320000 کارگر ماهر، متخصص و دانشگاهی در زمینه‌های ریاضی، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری رو به رو است ، این مشاغل در زمینه های:

  • تحلیلگر محصول

یک تحلیلگر محصول از نرم افزارها، معیارها و سایر ابزارهای مختلف برای ارزیابی محصولات یک سازمان استفاده می کند ، تحلیلگر تعیین خواهد کرد که آیا محصولات تقاضای فعلی بازار هدف را برآورده می کنند یا خیر ؛ علاوه بر این، آنها همچنین تغییراتی را توصیه می کنند که باید برای ماندگاری محصولات در آینده انجام شود.

  • دانشمند داده

شکی نیست که داده ها هم زمان حال و هم آینده هستند ، تقریباً هر شرکتی این روزها حجم زیادی از داده های مربوط به مشتریان، کارمندان و حتی موجودی خود را جمع آوری می کند.

دانشمندان داده از این داده ها برای شناسایی هر گونه روند یا الگوی استفاده می کنند ، سپس شرکت از بینش خود برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند ، یک دانشمند داده باید دانش کاملی در آمار و ابزارهای آماری داشته باشد و همچنین باید با برنامه نویسی آشنا باشد.

  • مدیر پایداری

یک مدیر پایداری بر بخش CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی) یک شرکت نظارت می کند و مسئول اطمینان از دستیابی شرکت به اهداف اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی خود است.

برای تبدیل شدن به یک مدیر پایداری در آلمان، باید در CSR، گزارش پایداری و انجام ارزیابی‌های چرخه زندگی مهارت داشته باشید.

  • محقق UX

به عنوان یک محقق UX، شما به روانشناسی و الگوهای رفتاری کاربران شرکت خود می پردازید تا نیازها و خواسته های آنها را تعیین کنید ، از شما خواسته می شود که دلایلی را تجزیه و تحلیل کنید که افراد را تشویق می کند تا در هنگام مواجهه با یک وب سایت، برنامه یا نرم افزار به شیوه ای خاص عمل کنند، احساس کنند و فکر کنند.

برای تبدیل شدن به یک محقق UX، باید توانایی درک و اجرای تعامل انسان و کامپیوتر، تفکر طراحی و تست قابلیت استفاده را داشته باشید.

  • ریاضیدانان

ریاضیدانان در زمینه های خاص ریاضی مانند هندسه یا جبر تخصص دارند ، آلمان متوجه شده است که برای برآورده کردن تقاضای خود برای ریاضیدانان نیاز به نگاهی فراتر از مرزهای خود دارد.

ریاضیدانان بسیار متنوع هستند و در بسیاری از صنایع از جمله تحقیق و توسعه مخابرات و نرم افزار؛ بیمه و بانک؛ و البته به عنوان معلم در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند.

  • کارکنان مراقبت ارشد

آلمان جمعیت سالخورده ای دارد و این کشور برای مراقبت از سالمندان خود به کارکنان مراقبت ارشد نیاز دارد ، پیش بینی می شود آلمان در آینده نزدیک 50 تا 60 هزار شغل خالی در این زمینه داشته باشد.

بیمارستان ها و سایر مراکز در حال حاضر بسیار کم کار هستند و روند جمعیتی آلمان به این معنی است که فرصت های شغلی بیشتری در آینده وجود خواهد داشت ؛ در واقع، پیش بینی می شود که 500000 کارمند آلمانی تمام وقت تا پایان این دهه بازنشسته شوند.

میزان حقوق برای مشاغل مختلف در آلمان

میزان حقوق برای مشاغل مختلف در آلمان

حداقل دستمزد در آلمان از 9.82 یورو در ساعت به 10.45 یورو در ساعت است ، هر قرارداد یا قرارداد کاری زیر این آستانه نامعتبر است ، با توجه به این موضوع، در سراسر آلمان، بسیاری از صنایع و بخش ها بر اساس حداقل دستمزد تعیین شده خود بر اساس یک توافق جمعی در آن صنعت توافق می کنند.

  • متوسط حقوق سالانه یک مدیر منطقه در آلمان68.200 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک مشاور مالیاتی در آلمان 68.900 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک سخنگو توسعه شرکت در آلمان 69.100 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک تاجر 69.500 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک حسابدار 72000 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک مهندس تولید 72.200 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک مهندس EHS 73100 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک خلبان 75300 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک مدیر ریسک 76500 یورو
  • متوسط حقوق مشاور حقوقی 77100 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک وکیل 80000 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک پزشک 100000 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک فروشنده 24000 یورو
  • متوسط حقوق سالانه یک پرستار 30000 یورو

بررسی ویزای همراه آلمان برای کارجویان

همان گونه که پیش از این بیان شد ویزای جستجوی کار نوعی ویزای موقت است که تنها برای مدت زمان محدودی صادر می شود و فرد دارنده این ویزا بایستی در طول اقامت محدود خود در این کشور پروسه های مختلفی را برای کاریابی در آلمان طی کند.

از آن جایی که این ویزا موقت است نمی توان با همسر و فرزندان خود به آلمان سفر کرد ، پس از یافتن کار در این کشور و دریافت مجوز کار و ویزای کاری آلمان می توانید برای پیوستن اعضای خانواده به خود در این کشور اقدام نمایید ، البته توجه داشته باشید که در این روش نیز محدودیت های سنی برای فرزندان وجود دارد.

وضعیت اقامت و تابعیت آلمان از طریق کار

پس از بررسی موارد ضروری پیرامون کاریابی درآلمان نوبت به اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق کار رسیده است که سوال اغلب علاقمندان مهاجرت به این کشور از طریق کار است ، افرادی که کار در این کشور را انتخاب می کنند به مجوز کار و ویزای کار نیاز دارند ، مجوز های کار در ابتدا یک ساله صادر می شوند و قابل تمدید هستند،  پس از دریافت مجوز کار به فرد مجوز اقامت موقت به مدت 1 سال اعطا می شود.

پس از  گذشت 5 سال از اقامت موقت در آلمان فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم خود اقدام نماید ،  همچنین  فرد باید بتواند مدرکی دال بر اشتغال، منابع مالی و مهارت های زبان آلمانی خود ارائه دهد ، اگر این مجوز را داشته باشید ، می توانید به طور نامحدود در آلمان بمانید.

برای واجد شرایط بودن برای تابعیت، فرد باید حداقل هشت سال به طور قانونی در آلمان زندگی کرده و دارای مجوز اقامت مناسب باشد.

برای آشنایی با شرایط شهروندی و تابعیت آلمان به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهر آفرین تلاش کردند اطلاعات ضروری در زمینه کاریابی در آلمان را بررسی و بیان کنند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با دفاتر شیراز و تهران تماس بگیرید.

4.3/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *