نحوه اخذ جاب آفر آلمان

نحوه اخذ جاب آفر آلمان

نحوه اخذ جاب آفر آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 1 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

نحوه اخذ جاب آفر المان چگونه است؟ یکی از راههای مهاجرت به آلمان و ورود به بازار کار آلمان استفاده از امکان جاب آفر یا پیشنهاد کاری آلمان است. بر اساس گزارش آژانس کار فدرال آلمان ، این کشور سالانه به بیش از 400 هزار مهاجر ماهر نیاز دارد تا بتواند تقاضای نیروی کار را تامین کند که در اکثر موارد برای کار در کشور مذکور آشنایی به زبان آلمانی حتی به میزان کم نیز کفایت می‌کند و یافتن مشاغل انگلیسی زبان در آلمان امکانپذیر است ، بنابراین روش استخدام به‌واسطه جاب آفر برای متقاضیان بین‌المللی می‌تواند مناسب باشد.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نحوه اخذ جاب آفر المان چگونه است؟ یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان و ورود به بازار کار آلمان استفاده از امکان جاب آفر یا پیشنهاد کاری آلمان است.

بر اساس گزارش آژانس کار فدرال این کشور، آلمان سالانه به بیش از 400 هزار مهاجر ماهر نیاز دارد تا بتواند تقاضای نیروی کار را تامین کند که در اکثر موارد برای کار در کشور مذکور آشنایی به زبان آلمانی حتی به میزان کم نیز کفایت می‌کند و یافتن مشاغل انگلیسی زبان در آلمان امکانپذیر است، بنابراین روش استخدام به‌ واسطه جاب آفر برای متقاضیان بین‌المللی می‌تواند مناسب باشد.

اگر در مورد نحوه شروع کار از طریق پیشنهاد کاری سوالی دارید ، می توانید علاوه بر مطالعه مقاله پیش رو، با کارشناسان شرک مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید تا با صفر تا صد جاب آفر آلمان آشنا شوید.

جاب آفر آلمان چیست؟

ویزای جاب آفر آلمان چیست؟ آلمان با توجه به رشد منفی جمعیت خود و آسان تر کردن قوانین مهاجرت برای دریافت ویزای کار آلمان ، شرایط اشتغال برای متخصصین بسیار ماهر و آگاه را فراهم آورده تا مشکل کمبود نیروی کار متخصص از این طریق حل شود ؛ لذا ، مهاجرین ماهر و حرفه ای با داشتن مدرک لیسانس ، کاردانی و یا حتی مدرک فنی حرفه ای برای کار می توانند به آلمان مهاجرت کنند؛ البته برای ورود به بازار کار آلمان دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری لازم است.

جاب آفر پیشنهادی شغلی است که باعث می شود تا یک کارفرما به طور رسمی از متقاضی کار در کشور آلمان دعوت کند تا در شرکتی آلمانی مشغول به کار شود.

لذا ، متقاضیان علاقمند به کار در کشور آلمان که دارای مدارک دانشگاهی هستند یا افرادی که دارای مدارک فنی و حرفه ای بوده و از سابقه خوبی در حرفه خود برخوردارند ، ممکن است پیشنهاد کاری از شرکت های معتبر آلمانی دریافت نمایند و از این طریق به ویزای آلمان دست یابند.

جاب آفر معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

دقت کنید که جاب آفر آلمان باید معتبر و قابل استناد باشد ؛ اما جاب آفر معتبر چه ویژگی هایی دارد؟ در درجه نخست لازم است تا پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت آلمانی معتبر ارسال شده باشد ؛ همچنین ، حقوق یک سال کارمند باید مشخص باشد و تضمین کارفرما نسبت به پرداخت حقوق تا اتمام قرارداد کاری لازم است.

شرایط دریافت ویزای جاب آفر آلمان

شرایط دریافت ویزای جاب آفر آلمان به چه صورت است؟ ویزای جاب آفر برای افرادی مناسب است که دارای تخصص و مهارت در رابطه با مشاغل مورد نیاز در آلمان هستند ؛ چرا که این موقعیت های شغلی به افراد امکان می دهد تا از کارفرمایان آلمانی پیشنهاد شغلی دریافت کنند ؛ اما شرایط و مدارک اخذ ویزای پیشنهاد شغلی آلمان را توسط سفارت آلمان مشخص می شود.

به طور کلی ، کسانی که دارای تحصیلات ، سابقه کار و تخصص در مشاغل مورد نیاز در آلمان و همچنین دارای مدرک زبان آلمانی هستند ، شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در کشور آلمان را خواهند داشت ؛ همچنین ، داشتن دعوتنامه کاری معتبر (پیشنهاد شغلی) یا قرار داد کاری که در زمینه یکی از مشاغل مورد نیاز کشور آلمان که از طریق وزارت کار این کشور اعلام می شود ، نیاز است ؛ شرایط سنی و حقوق نیز از شرایط جاب آفر آلمان است.

تمکن مالی

از شرایط ویزای جاب آفر آلمان ، مدارکی مبنی بر تمکن مالی مناسب متقاضی است.

شرایط سنی

به طور کلی ، کار در کشور آلمان و دریافت ویزای کار این کشور برای کسانی که زیر 45 سال هستند راحت تر است ؛ اما در این مورد استثنائاتی نظیر داشتن سابقه کار تخصصی نیز وجود دارد.

نحوه اخذ جاب آفر آلمان

مدرک زبان

برای دریافت ویزای کار ، از طریق جاب آفر ، تسلط به مدرک زبان آلمانی و انگلیسی نیاز است ؛ برای زمان آلمانی ، حداقل سطح A2 و برای انگلیسی حداقل سطح آیلتس 5.5 مورد نیاز خواهد بود ؛ اما اگر متقاضی دارای مدرک زبان نباشد و به زبان آلمانی یا انگلیسی نسبتا مسلط باشد ، باز هم واجد شرایط ویزای کار آلمان خواهد بود.

همچنین ، اگر متقاضی به زبان آلمان آشنایی داشته باشد و یا با کارجویان معتبر آلمانی در زمینه تخصص خود در تماس باشد ، احتمال دریافت ویزای کار آلمان برای وی بیش تر خواهد بود.

سابقه کاری

داشتن حداقل دو سال سابقه کاری تخصصی در ارتباط با مدرک دانشگاهی (ترجیحا با بیمه تامین اجتماعی) نیز برای داشتن این ویزای کار مورد نیاز است.

شغل هایی که از طریق جاب آفر آلمان می توانند درخواست ویزای کاری دهند.

در بازار کار آلمان به طور مداوم تقاضای بالایی برای افرادی که دارای مهارت هایی خاص هستند ، وجود دارد ؛ این افراد شامل افراد بسیار ماهر با تحصیلات دانشگاهی از جمله  پزشکان ، مهندسین ، معلمین ، دانشمندان علوم طبیعی ، ریاضیدانان و متخصصین فناوری اطلاعات و همچنین متخصصین واجد شرایط با تحصیلات حرفه ای نظیر پرستاران ، مراقبان و کارگران حرفه ای ماهر در حرفه های مختلف می باشند.

همچنین ، در سال‌های آتی میلیون‌ها آلمانی بازنشسته خواهند شد که این امر باعث ایجاد تقاضای هر چه بیشتر برای نیروی کار ماهر در کشور آلمان خواهد شد ؛ لذا شانس استخدام در این مشاغل بیش تر است ؛ شغل هایی که از طریق جاب آفر آلمان می توانند درخواست ویزای کاری دهند و در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان (گرایش های مهندسی) قرار دارند ، شامل موارد زیر می باشند:

فناوری اطلاعات  (IT)مهندسی نرم‌افزار یا سخت‌افزارمهندسی برنامه‌نویسی
مهندسی کامپیوترمهندسی مکانیکمهندسی الکترونیک
مهندسی برق (یا برق صنعتی)مهندسی تکنیک الکترومهندسی ساختمان
مهندسی معماریمهندسی عمران🏗️مهندسی تجهیزات بهداشتی
مهندسی خودرومهندسی پروژهمهندسی صنایع
مهندسی فناوری حفاریمهندسی ژنتیکمهندسی شیمی
مهندسی پزشکیمهندسی مخابرات☎️مهندسی معدن
مهندسی محیط زیستمهندسی مکانیک خودرومهندسی مکاترونیک
مهندسی لجستیکمهندسی مواد🆗مهندسی اتوماسیون صنعتی
مهندسی نفتمهندسی هوافضا🛩️مهندسی قدرت
مهندسی جوشمهندسی احتراقمهندسی اپتیک و لیزر

همچنین ، مشاغلی در زمینه علوم پایه یا تحقیق و توسعه نظیر حسابدار ، متالوژی ، مواد ، مدیریت و … نیز شرایط برای دریافت ویزای کار را فراهم خواهند آورد.

تحصیلات مورد نیاز

در مورد تحصیلات مورد نیاز ، داشتن حداقل مدرک لیسانس (دارای گواهی ZAB) برای دریافت ویزای جاب آفر نیاز خواهد بود.

زاب نهادی است که از آن طریق می توان تاییدیه مدارکی که از خارج از آلمان کسب شده اند را به دست آورد.

قرارداد کاری در جاب آفر آلمان به چه صورتی باید باشد؟

قرارداد کاری در جاب آفر آلمان به چه صورتی باید باشد؟ جاب آفر یک پیشنهاد شغلی کتبی است که شامل جزئیاتی در مورد میزان حقوق و دستمزد ، عنوان شغلی ، تاریخ شروع کار و مدت زمان اعتبار ، نام و عنوان مدیر بخشی که متقاضی در آن بخش فعالیت خواهد کرد ، می باشد ؛ همچنین ، جزئیاتی نظیر مزایا و پاداش ها و دیگر دریافتی ها و نیز تعداد ساعات کاری هفته و توافقاتی که طی فرآیند مصاحبه مورد بحث قرار گرفته را شامل می شود.

قرارداد کاری در جاب آفر آلمان

علاوه بر این ، در قرارداد کاری به مواردی چون شرح فعالیت متقاضی در شرکت ، مشخصات دقیق متقاضی و کارفرما و شرایط فسخ قرارداد پرداخته شود و در نهایت با امضای دو طرف برسد.

مدارک مورد نیاز جاب آفر کشور آلمان

مدارک مورد نیاز جاب آفر کشور آلمان چیست؟ برای انواع ویزای کار ی کشور آلمان شرایط و مدارک خاصی وجود دارد اما به طور کلی کسانی که دارای تحصیلات ، سابقه کار و تخصص در مشاغل مورد نیاز آلمان هستند و همچنین دارای مدرک زبان آلمانی می باشند ؛ از شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان برخوردارند ؛ مهمترین مدارکی که جهت دریافت ویزای کار آلمان نیاز است ، به شرح زیر خواهند بود:

  • گذرنامه
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی مهارت
  • سوابق کاری
  • گواهی مهارت در زبان آلمانی
  • رزومه
  • نامه پوششی
  • عکس

هزینه ویزای جاب آفر آلمان

هزینه ویزای جاب آفر آلمان چقدر است؟ هزینه ویزای کار آلمان در مجموع 75 یورو است ؛ اما با این حال ، لازم است تا از طریق سفارت آلمان در این مورد مطمئن شد ، چرا که ممکن است بسته به شرایط یا کشور مبدأ ، هزینه های مورد نیاز متفاوت باشد.

مراحل دریافت ویزای جاب آفر آلمان

به طور کلی ، مراحل دریافت ویزای جاب آفر آلمان به شرح زیر خواهد بود:

  • دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی آلمانی
  • بررسی این موضوع که آیا برای اقامت طولانی مدت در آلمان ، به ویزای این کشور نیاز است.
  • بررسی تمام مدارک مورد نیاز
  • تعیین وقت برای مصاحبه
  • پرداخت هزینه ویزای کار
  • انتظار برای پاسخگویی به درخواست

گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای کار نزدیک به یک سال طول می کشد و این زمان ، وقت خوبی برای آماده شدن جهت مدرک زبان است.

بلوکارت آلمانی

کسانیکه اتباع غیر اتحادیه اروپا هستند ، ممکن است واجد شرایط دریافت بلوکارت آلمانی یا Blaue Karte در آلمان باشند ؛ کارت آبی را می توان به جای یک مجوز کار سنتی صادر کرد ، اما این کارت تنها تحت شرایط خاصی قابل دریافت است و هدف از آن وارد کردن افراد حرفه ای با تحصیلات عالی به کشور است.

لذا برای دریافت بلوکارت آلمانی ، شخص باید مدرک تحصیلات عالی از یکی از دانشگاه های آلمان یا از دانشگاه هایی که در آلمان به رسمیت شناخته می شوند ، داشته باشد ؛ همچنین ، یک پیشنهاد شغلی تایید شده از یک شرکت در آلمان نیاز است ؛ لذا در طی درخواست بلوکارت باید یک قرارداد کاری داشته باشید که پیشنهاد کاری را اثبات کند.

همچنین ، حقوقی که از شغل مورد نظر دریافت می شود باید یک و نیم برابر میانگین حقوق ملی در آلمان باشد ؛ لذا ، حداقل درآمدی که برای واجد شرایط بودن کارت آبی آلمان در سال 2022 نیاز است ، 56400 یورو قبل از کسر مالیات می باشد.

اما باز هم ، در صورتی که حداقل حقوق 44304 یورو پیش کسر از مالیات باشد و شغلی موردنظر در زمینه مشاغلی است که دچار کمبود نیروی متخصص در آلمان است ، از جمله علوم ، پزشکی ، مهندسی یا فناوری اطلاعات ، می تواند شخص را واجد شرایط دریافت بلوکارت آلمانی کند.

همچنین ، برای کار در کشور آلمان از طریق جاب آفر آلمان و یا جاب سیکر این کشور به یک طرح بیمه نیاز خواهید داشت.

روش جاب آفر پیوست خانواده

با روش جاب آفر پیوست خانواده می توان سایر اعضای خانواده را با خود همراه کرد و به آلمان برد ؛ لذا تمام افراد تحت تکفل متقاضی از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال وی از ابتدا می توانند ویزای آلمان را دریافت کنند و با شخص متقاضی در آلمان زندگی کنند.

همچنین ، با مهاجرت کاری به آلمان ، علاوه بر آن که همسر و سایر اعضای خانواده در کنار متقاضی خواهند بود ، امکان تحصیل رایگان در آلمان را خواهند داشت و نیز متقاضی و تمامی همراهانش ، از شهروندی آلمان بهره مند خواهند شد.

روش جاب آفر پیوست خانواده

اما با این که همسر متقاضی اجازه کار در کشور آلمان را خواهد داشت ؛ اما دقت کنید که در زمانی که شخص جهت ویزای کار آلمان اقدام می کند ، کار برای همسر و یا سایر اعضای خانواده وی در آلمان آسان نخواهد بود.

مزیت دریافت جاب آفر آلمان

دریافت جاب آفر دارای مزایایی است که از جمله مزیت دریافت جاب آفر آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرآیند دریافت ویزا در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
  • اخذ ویزای کار از این طریق ، شرایطی را برای داشتن شغلی مناسب در یکی از بهترین کشورهای جهان فراهم می سازد.
  • اخذ ویزای کار از طریق جاب آفر ، شامل هزینه های زیادی نیست.
  • امکان همراهی خانواده در این روش وجود دارد.
  • اعضای خانواده می توانند در آلمان کار کنند.
  • دریافت ویزای کار به طریق پیشنهاد کاری می تواند به اقامت دائم اروپا تبدیل شود.

وب سایت های کاریابی آلمان

امروزه وبسایت های کاریابی در آلمان علاوه بر کمک در یافتن شغل ، ممکن است مشاوره های شغلی را هم در برنامه خود داشته باشند ؛ از جمله پورتال ها و وبسایت ها کاریابی آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آژانس کار فدرال  (BA)

این آژانس به شما کمک میکند تا جاب آفر آلمان دریافت نمایید. هیئت شغلی (Stellensuche) آژانس استخدام فدرال: بزرگترین پورتال آنلاین کشور آلمان برای مشاغل Stellensuche BA است و متقاضی کار در کشور آلمان می تواند در این پورتال به دنبال شغل بگردد ؛ متقاضی کار باید مشخصات شخصی خود را وارد پورتال کرده و از طرفی ، شرکت های آلمانی مشخصات را بررسی نموده و در صورت تمایل می توانند مستقیما با متقاضی در تماس باشند ؛ در این پورتال پیشنهادهای کاری به صورت روزانه به روز می شود ، اما ممکن است به زبان آلمانی باشند ؛ آژانس کار فدرال (BA) در مورد تمام زمینه های مرتبط با کار در کشور آلمان از متقاضی پشتیبانی شخصی می کند.

وبسایت  BA BERUFENET

در وبسایت BA BERUFENET می‌توان اطلاعات کاملی را راجع به موقعیت های شغلی مختلف دریافت نمود و همچنین ، از طریق این وبسایت می توان متوجه شد که حرفه مورد نظر در آلمان چه عنوانی دارد و شامل چه مواردی می‌شود.

پورتال EURES

پورتال EURES به شما در اخذ جاب آفر آلمان کمک می‌کند؛ اطلاعاتی را در مورد فرصت های شغلی در سراسر اروپا در اختیار متقاضیان کار قرار می دهد و از طریق جستجوی کار در این پورتال می توان موقعیت های شغلی خالی، اطلاعاتی در رابطه با شرایط زندگی و کار در کشورها و جزئیات تماس با مشاوران EURES را یافت؛ همچنین، EURES  به طور منظم نمایشگاه های کار را در بسیاری از کشورها و به صورت آنلاین سازماندهی می کند.

پورتال های شغلی و وب سایت های شرکت ها

بررسی پورتال های شغلی و وب سایت های شرکت ها نیز یکی از روش های یافتن شغل در آلمان است ؛ چرا که  بسیاری از شرکت ها موقعیت های شغلی خالی خود را از طریق وب سایت هایشان منتشر می کنند.

همچنین ، فعال بودن و انتشار مشخصات شخصی به صورت آنلاین در شبکه های مختلف تجاری و پورتال های شغلی باعث می شود تا شرکت های علاقه مند شما را بشناسند و مستقیما با شما تماس بگیرند.

یکی دیگر از روش های یافتن شغل در کشور آلمان ، از طریق شرکت های مهاجرتی است که در این راستا هلدینک مهاجرتی مهرآفرین با سال ها تجربه همراه شما در مسیر یافتن شغل در آلمان و اخذ اقامت این کشور خواهد بود.

اخذ جاب سیکر و دریافت پیشنهاد کاری به صورت حضوری

آیا دریافت جاب آفر آلمان تنها راه است؟ پاسخ منفی است؛ تا بدین جا به این سوال پاسخ داده شد که چگونه جاب آفر آلمان بگیریم ؟ اخذ جاب سیکر و دریافت پیشنهاد کاری به صورت حضوری یکی دیگر از روش های یافتن شغل در آلمان است ؛ لذا اگر برای یافتن شغل در آلمان ، قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و شرایط لازم برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان را دارید ، می توانید به ویزای جاب سیکر آلمان فکر کنید.

این ویزا را دولت آلمان از طریق کنسولگری ها یا سفارتخانه های خارج از کشور صادر می کند و به خارجی ها (متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا) اجازه می دهد تا به صورت حضوری در آلمان به دنبال کار باشند.

این ویزای طولانی مدت به متقاضی اجازه می دهد تا شش ماه در آلمان ساکن شود و با کارفرمایان احتمالی در ارتباط باشد و شغلی مناسب مرتبط با تخصص خود را جستجو کند که پس از پیدا کردن شغلی مناسب متقاضی می تواند بلافاصله برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا اجازه اقامت در آلمان درخواست دهد.

اخذ جاب سیکر و دریافت پیشنهاد کاری به صورت حضوری

دقت کنید که داشتن ویزای جستجوی کار به شخص اجازه نمی دهد تا فورا در آلمان شروع به کار کند ؛ بلکه فقط با این ویزا می توان به آلمان سفر کرد و در طول اقامت خود در این کشور به دنبال کار بود.

برای دریافت این ویزای کاری داشتن حداقل مدرک لیسانس الزامی است اما داشتن مدرک فنی حرفه ای با حداقل 2 سال تحصیل و داشتن سابقه کاری خوب بسته به رشته و برخی عوامل دیگر در موارد خاص کافی است ؛ اگرچه این ویزا چندان جذاب نیست اما متقاضیان زیادی دارد.

فرق جاب سیکر و جاب آفر آلمان

فرق جاب آفر و جاب سیکر در چیست؟ در جاب آفر شخص پیش از ورود به آلمان شغل مورد نظر خود را با آگاهی کامل و بررسی شرایط می یابد و قرارداد کاری می بندد ؛ همچنین ، مدت اعتبار ویزای جاب سیکر به مدت قرارداد کاری بستگی دارد و برای جاب آفر آلمان به مدارکی مبنی بر تمکن مالی نیاز نخواهد بود.

اما در جاب سیکر به متقاضانی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند ، شش ماه فرصت داده می شود تا در آلمان شغلی متناسب با حرفه خود را بیابد که یافتن شغل در این روش تضمین شده نیست و ممکن است شخص پس از 6 ماه شغلی نیابد ؛ در این مورد متقاضی باید به کشور خود بازگردد ؛ همچنین ، در جاب سیکر داشتن مدارک دانشگاهی معتبر نیاز است.

و خلاصه اینکه، جاب آفر آلمان می‌تواند شرایطی عالی را برای افراد متخصصی که به فکر کار در آلمان هستند به وجود آورد ؛ چرا که جاب آفر یا پیشنهاد شغلی به متقاضی امکان می‌دهد تا از کشور خود برای استخدام در کشور آلمان اقدام نماید که در این صورت یافتن شغل با دقت و بررسی های بیش تری صورت خواهد گرفت و دغدغه اتمام مدت اقامت در آلمان به مانند روش جاب سیکر وجود ندارد ؛ اگر در این زمینه به راهنمایی های بیش تری نیاز دارید ، پیشنهاد ما ارتباط با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین است.
More details: englishjobs

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *