دوره زبان آلمانی در مجارستان

دوره زبان آلمانی در مجارستان

دوره زبان آلمانی در مجارستان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 27 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

دوره زبان آلمانی در مجارستان از چه شرایطی برخوردار است؟ هزینه این دوره های چگونه است؟ یادگیری زبان نویسندگانی بزرگ چون گوته و یا فیلسوفانی نظیر کانت علاوه بر این که بسیار جالب است ، بسیار کاربردی نیز هست. از آن جا که یکی از شروط اخذ ویزای کاری و یا تحصیلی کشور آلمان ممکن […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

دوره زبان آلمانی در مجارستان از چه شرایطی برخوردار است؟ هزینه این دوره های چگونه است؟ یادگیری زبان نویسندگانی بزرگ چون گوته و یا فیلسوفانی نظیر کانت علاوه بر این که بسیار جالب است ، بسیار کاربردی نیز هست.

از آن جا که یکی از شروط اخذ ویزای کاری و یا تحصیلی کشور آلمان ممکن است ارائه مدارکی جهت اثبات مهارت های زبان آلمانی باشد ، لذا دوره های زبان آلمانی در مجارستان می توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

لذا می توان گفت که ، شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان راهگشای مسیر تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی زبانی چون آلمان ، اتریش و سوئیس خواهد بود.

مجارستان از جمله کشورهای اروپایی است که دارای کالج ها و دانشگاه هایی معتبر است و کالج ها و موسسات زبان موجود در این کشور انواع دوره های زبان و از جمله دوره های زبان آلمانی را با کیفیتی عالی ارائه می دهند.

اگر تحصیل در آلمان رویای شما نیز هست ، اما به دلیل نداشتن مدرک زبان دلسرد شده اید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین شما را راهنمایی خواهند کرد که چگونه می توانید از طریق مجارستان مدرک زبان آلمانی دریافت نمایید و سپس برای تحصیل به آلمان بروید. پس همین حالا با کارشناسان ما در موسسه مهرآفرین تماس بگیرید و از مشاوره هایی بسیار کاربردی بهره ببرید.

اگر در کنار کسب اطلاعات در مورد مجارستان، نیازمند اطلاعاتی کامل در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان هستید؛ شدیدا توصیه می‌کنیم مقاله زیر رو از دست ندید:

>>>> مهاجرت تحصیلی به آلمان

چرا دوره زبان آلمانی در مجارستان

تسلط به زبانی دیگر علاوه بر این که بر داشته های زبانی شما می افزاید ، به شما در آشنایی با فرهنگی جدید نیز کمک می کند.

همچنین ، برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان که دوره ها را به زبان آلمانی ارائه می دهند ، مدرکی مبنی بر داشتن مهارت های زبان آلمانی نیاز است و از آن جا که بسیاری از کشورها نظیر آلمان و اتریش به نیروی کار خارجی نیاز دارند ، لذا در صورت اقدام برای کار در این کشورها ، باز هم مهارت های زبان آلمانی نیاز خواهد بود.

به هر حال ، اگر کمی آلمانی بلد باشید ، برقراری ارتباط با آلمانی ها و زندگی در کشور آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان برایتان بسیار آسان تر خواهد بود.

اما چرا کورس زبان آلمانی در مجارستان؟ به دلیل آسان تر بودن اخذ ویزای کشورهایی چون آلمان ، اتریش و سوئیس از طریق مجارستان ، بسیاری از متقاضیان ایرانی با اخذ ویزای این کشور و شرکت در دوره های زبان مجارستان برای سایر کشورهای اروپایی اقدام می کنند.

به عبارتی ، می توان با دریافت ویزای مجارستان در دوره های زبان آلمانی این کشور شرکت نمود و در صورت تمایل و بدون بازگشت به ایران ، ویزا را به ویزای شینگن تبدیل کرد.

علاوه بر این ، اخذ ویزای مجارستان و شرکت در دوره های زبان مجارستان ، روند دریافت ویزای کار کشور آلمان و دیگر کشورهای آلمانی زبان عضو اتحادیه اروپا را سرعت می بخشد.

مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان

مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان
مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان

مجارستان عضو شینگن و اتحادیه ی اروپا است. لذا آموزش در این کشور به طور قطع شامل مزایایی خواهد بود. به طور کلی ، مزایای شرکت در دوره های زبان آلمانی کشور مجارستان شامل موارد زیر می باشند:

  • امکان اخذ اقامت موقت اروپا
  • دریافت اقامت دائم مجارستان یا اروپا پس از 5 سال
  • امکان تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی زبان با روندی سریع و درصد موفقیت بالا ، بدون نیاز به بازگشت به ایران پس از اتمام دوره زبان
  • نزدیکی مجارستان به کشورهایی نظیر اتریش و آلمان
  • ارائه دوره های زبان آلمانی از طریق بهترین کالج ها و اخذ مدرکی معتبر
  • هزینه تحصیل و دوره زبان آلمانی در مجارستان ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی نظیر صربستان ، اتریش و ایتالیا است.
  • در صورتی که دوره مورد نظرتان بیش از 3 ماه به طول انجامد ، نیاز به اجازه اقامت موقت خواهید داشت که بدین ترتیب ، امکان کار تا 24 ساعت در هفته برایتان امکان پذیر خواهد شد.

همچنین ، با توجه به وجود مناظر بکر و بسیار زیبای مجارستان ، دوره های زبان در این کشور را می توانید به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کنید.

لذا با توجه به مطالب ذکر شده ، زبان آموزان پس از پایان دوره های زبان آلمانی کشور مجارستان انتخاب های زیادی خواهند داشت و با توجه به شرایط شان می توانند مسیر دلخواه شان را انتخاب نمایند.

سطوح دوره های زبان آلمانی در مجارستان

طول دوره زبان آلمانی در مجارستان یک سال است و این دوره ها برای افرادی با مهارت های زبانی مختلف در نظر گرفته شده اند.  دوره های زبان آلمانی در مجارستان شامل سطوح زیر می باشند:

سطح پایهA1    دراین سطح زبان آموز با عبارات روزمره و جملات بسیار ساده آشنا می شود. برای مثال ، می تواند خود و دیگران را معرفی کند و از دیگران در مورد مسائلی چون کجا و با چه کسانی زندگی می کند و چه افرادی را می شناسند ، سوال کند و نیز می توانند به سوالاتی این چنینی پاسخ دهد.
A2در سطح A2 زبان آموز می تواند جملات و عبارات پرکاربرد را درک کند. همچنین ، می تواند در موقعیت های معمولی به زبان آلمانی ارتباط برقرار کند و در مورد سوابق کاری ، تحصیلات ، محیط اطراف و دیگر موارد مرتبط با نیازهایش به روشی ساده صحبت می کند.
سطح متوسط    B1هنگامی که از زبان استاندارد و واضح استفاده می شود ، زبان آموز می تواند اطلاعات اصلی در مورد موضوعات آشنا و مرتبط با کار ، مدرسه ، اوقات فراغت و غیره را درک کند.   همچنین ، می تواند در مورد موضوعات آشنا و زمینه های مورد علاقه خود به صورت ساده صحبت کند و از تجربیات ، رویدادها ، رویاها ، امیدها و اهداف خود بگوید و اظهارات کوتاهی جهت توضیح دیدگاه ها و برنامه های خود بیان نماید.
B2در این مرحله دوره زبان آلمانی در مجارستان ، زبان آموز می تواند روند فکری اصلی متون پیچیده که در مورد موضوعات عینی و انتزاعی است را درک کند. همچنین ، بحث های تخصصی مرتبط با رشته و حوزه تخصصی خود را درک خواهد کرد.   وی می تواند به راحتی ارتباط برقرار کند و نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف با ذکر نکات مثبت و منفی آن به طور واضح و دقیق بیان نماید.
سطح پیشرفتهC1در این دوره فرد می تواند متون چالش برانگیز و طولانی و نیز معانی پنهان کلمات را درک کند. می تواند بدون نیاز به جستجوی کلمات ، به صورت روان صحبت کند و از زبان به طور مؤثر و انعطاف پذیر در زندگی اجتماعی و حرفه ای خود استفاده کند و نیز در مورد موضوعات پیچیده اظهاراتی واضح ، ساختارمند و دقیق ارائه نماید.
C2زبان آموز در این دوره می تواند به راحتی هر چیزی را که می خواند و یا می شنود ، درک کند. می تواند اطلاعات منابع مکتوب و گفتاری مختلف را خلاصه کند و به طور منطقی دلایل و توضیحات را بازگو نماید. می تواند با تسلط و دقت بالا اظهار نظر کند و همچنین در جملات پیچیده تر ، تفاوت های دقیق معانی را تشخیص می دهد.

الزامات و شرایط پذیرش در دوره زبان آلمانی در مجارستان

الزامات و شرایط پذیرش در دوره زبان آلمانی در مجارستان
الزامات و شرایط پذیرش در دوره زبان آلمانی در مجارستان

از شرایط شرکت در دوره های زبان آلمانی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سن 18 تا 38 سال: بیش ترین احتمال اخذ ویزا برای متقاضیان دارای گواهینامه دیپلم تا 30 سال ، مدرک لیسانس تا 32 سال و مدرک فوق لیسانس تا 38 سال می باشد.
  • تمکن مالی کافی: داشتن معادل ریالی 8000 یورو در حساب بانکی شخصی متقاضی مورد نیاز است
  • پرداخت هزینه های کنسولی: هزینه برای اخذ ویزای دوره زبان 70 یورو است.
  • بیمه درمانی: باید حداقل 30000 یورو یا معادل آن را برای پوشش دهی تمام حوادث نظیر تصادف ، بیماری ، اورژانس پزشکی و غیره در نظر داشت.

برای بررسی شرایط خاص خود جهت تحصیل دوره های زبان در مجارستان و اخذ اقامت کشورهای عضو شینگن می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید. این شرکت مهاجرتی با داشتن وکلا و کارشناسانی متخصص در امر مهاجرت ، راهنمای شما خواهند بود.

موسسات ارائه دهنده دوره زبان آلمانی در مجارستان

آلمانی یکی از مهم ترین و پرتدریس ترین زبان های خارجی در مجارستان است. لذا ، برای یافتن یک دوره زبانی با توجه به شرایط خود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

آموزشگاه های متعددی در مجارستان وجود دارند که دوره های زبان آلمانی را ارائه می دهند. اما از موسسات ارائه دهنده دوره های زبان آلمانی در مجارستان ، انستیتو گوته بوداپست است. موسسه ی فرهنگی آلمان در کشور مجارستان نیز دوره های زبان آلمانی را در سطوح مختلف ارائه می دهد.

مدارس PASCH در مجارستان نیز که شامل بیش از 1800 مدرسه در سرتاسر دنیا است ، بر آموزش زبان آلمانی تمرکز خاصی دارد و در حال حاضر تعداد مدارس PASCH در مجارستان به 41 مدرسه می رسد.

همچنین ، در سال 2018 و به ابتکار سفارت های اتریش ، آلمان و سوئیس ، کمپینی (کمپین Campaign Deutsch.Karriere.Erfolg.) شکل گرفت که هدف کمپین ، متقاعد سازی زبان آموزان بر اهمیت زبان آلمانی است و این که ، داشتن مهارت های زبان آلمانی مزیتی بسیار مهم و رقابتی می باشد.

همچنین ، این کمپین مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی و فرصت های شغلی و تحصیلی را برای متقاضیان فراهم می سازد.

دانشگاه های ارائه دهنده دوره های زبان آلمانی در مجارستان

اگر به دنبال شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان هستید ، دانشگاه ها و کالج های این کشور مسیر مطمئنی خواهند بود.

در لیست کالج های زبان مجارستان ، نام برترین کالج ها نظیر موسسه گوته و کالج دونا به چشم می خورد. همچنین ، می توانید دانشگاه های زیر را برای دوره های زبان آلمانی در نظر داشته باشید:

  • دانشگاه کوروینوس
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه Eötvös Loránd
  • دانشگاه کارولی گاسپار
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه پانونیا
  • دانشکده دامپزشکی

بهترین شهرها برای یادگیری زبان آلمانی در مجارستان

از بهترین شهرها برای یادگیری زبان آلمانی در مجارستان می توان به شهرهای بوداپست ، سگد و پچ اشاره نمود.

  • بوداپست

بوداپست پایتخت و بزرگ ترین شهر مجارستان است. در بوداپست ، با تاریخ غنی مجارستان ، غذاهای سنتی و بسیاری از جاذبه هایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند ، آشنا خواهید شد.

امکان شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان و شهر بوداپست وجود دارد. همچنین ، هزینه های تخمینی خانواده ای چهار نفره در بوداپست مجارستان 2539.6 دلار ماهانه (بدون اجاره) است. هزینه های ماهانه یک نفر در این شهر نیز در حدود 728.0 دلار (بدون اجاره) تخمین زده شده است.

  • سگد

از جاذبه های سگد می توان به کلیسای Votive سگد ، کنیسه سگد ، بنای یادبود پیست دانکو و تالار شهر سگد اشاره نمود. همچنین ، میانگین هزینه های زندگی در سگد ، شامل اجاره اتاق و خورد و خوراک ، البته بسته به نوع محل اقامت ، بین 500-600 یورو در ماه خواهد بود.

  • پچ

دانشگاه پچ در سال 1367 تاسیس شد و این دانشگاه ، قدیمی ترین دانشگاه مجارستان و یکی از نخستین دانشگاه های سطح اروپا است. در سال 2010 ، شهر پچ به همراه شهرهای استانبول و اسن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شدند.

هزینه های تخمینی خانواده ای چهار نفره در پچ حدود 2159.4 دلار ماهانه (بدون هزینه اجاره) می باشد. هزینه ماهانه یک نفر بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره در پچ 628.0 دلار تخمین زده شده است. پچ 55.8 درصد از نیویورک (بدون اجاره) ارزان تر است.

هزینه دوره زبان آلمانی در مجارستان

هزینه دوره زبان آلمانی در مجارستان
هزینه دوره زبان آلمانی در مجارستان

هزینه دوره های زبان آلمانی در کشور مجارستان بستگی به دوره و کالجی که شرکت می کنید ، دارد. اما به طور کلی ، متوسط هزینه این دوره ها در مجارستان برای هر ترم در حدود 2500 الی 2900 یورو خواهد بود.

به طور مثال ، هزینه دوره زبان آلمانی در کالج دونا 6400 یورو در سال و این هزینه برای موسسه گوته 117 تا 243 یورو در هر ترم می باشد. همچنین ، هزینه این دوره برای کالج اویسینا 5900 یورو سالانه در نظر گرفته شده است.

هزینه های زندگی در مجارستان

متقاضیان شرکت در دوره زبان  ، علاوه بر شهریه دوره ها می بایست هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند.

  • گزینه های اقامتی حین تحصیل در مجارستان
گزینه های اسکانوعده های غذاییتعداد افراد در هر اتاقمیانگین هزینه در هفته
اقامتگاه در مدرسه_2 تا 5110 دلار
آپارتمان_1 تا 2333 دلار
هتلصبحانه یا صبحانه و شام1 تا 2330 دلار
  • هزینه های اضافی
نوع هزینهحداقلمیانگین
هزینه های کنسولی44 دلار66 دلار
هزینه ثبت نام110 دلار220 دلار
بیمه درمانی25 دلار در هر ماه130 دلار در هر ماه

همچنین ، می بایست هزینه های مواد مطالعه ، هزینه حمل و نقل (50 یورو ماهانه) ، هزینه ویزا ، هزینه ی خورد و خوراک (200 یورو ماهانه) و سایر هزینه ها را نیز در نظر داشت.

به طور کلی ، میانگین هزینه های زندگی در مجارستان بسته به عادات زندگی و نوع محل اقامت بین 375 تا 700 یورو ماهانه خواهد بود.

شرایط ویزا برای دوره زبان آلمانی در مجارستان

به طور کلی ، مدارک ضروری جهت اخذ ویزای دوره های زبان مجارستان بستگی به کالج ، شرایط سنی و دوره مورد نظرتان خواهد داشت.

اما ، برای دوره های کوتاه مدت زبان در مجارستان که به حداکثر 90 روز زمان نیاز دارند ، به ویزای شینگن نوع C نیاز است.

همچنین ، بررسی درخواست ویزای مجارستان در صورت تکمیل بودن پرونده ، به حداقل 21 روز کاری زمان نیاز دارد که در موارد خاص می تواند این فرایند طولانی تر شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دوره زبان آلمانی مجارستان:

  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه های کنسولی
  • پاسپورت
  • کپی پاسپورت
  • 2 عدد عکس رنگی
  • بیمه درمانی با حداقل پوشش 30000 یورو
  • دعوت نامه از آموزشگاه زبان یا دانشگاه مورد نظر
  • قرارداد رزرو هتل یا اجاره آپارتمان
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت هزینه دوره

اما در صورتی که بخواهید بیش تر از 90 روز در این کشور آموزش ببینید ، نیاز به اجازه اقامت موقت خواهید داشت. لذا ، نخست ویزای 30 روزه برایتان صادر می شود که با آن می توانید وارد مجارستان شوید و اجازه اقامت (یک ساله) این کشور را اخذ نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت موقت مجارستان

مدارک برای اقامت موقت مجارستان
مدارک برای اقامت موقت مجارستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت موقت مجارستان شامل موارد زیر می باشند:

  • درخواست برای اجازه اقامت در مجارستان
  • رسید پرداخت هزینه های کنسولی
  • گذرنامه
  • یک قطعه عکس رنگی
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • محل اقامت برای کل دوره آموزش (رزرو هتل ، قرارداد اجاره آپارتمان و یا ارائه گواهی اقامتگاه در مدرسه یا دانشگاه)
  • دعوت نامه از آموزشگاه زبان یا دانشگاه
  • رسید پرداخت دوره زبان
  • بیمه درمانی

ویزای همراه دوره زبان مجارستان

اگر قصد دارید در زمان شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان خانواده تان را نیز با خود همراه کنید ، خبر خوش این که این شرایط مهیا شده است.

لذا ، همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال متقاضی ، مشمول ویزای همراه دوره زبان کشور مجارستان می شوند.

دریافت اقامت دائم اروپا از طریق دوره زبان آلمانی کشور مجارستان

در صورتی که پس از اتمام دوره ی زبان آلمانی خود ، پذیرش از دانشگاهی در مجارستان و یا یکی از دانشگاه های آلمانی زبان کشورهای عضو شینگن را اخذ نمایید و یا موقعیتی شغلی در این مناطق بیابید ، امکان تمدید اقامت موقت مجارستان برای شما وجود خواهد داشت.

در این صورت ، اقامت تان بعد از 5 سال تبدیل به اقامت دائم اروپا یا مجارستان می شود.

این روش دریافت اقامت کشورهای عضو شینگن ساده تر و راحت تر است و نیاز به مراجعه به ایران جهت تمدید ویزا نیست.

اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید ، شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان روشی مناسب برای شما خواهد بود. اما اگر در مورد قوانین این روش اطلاعی ندارید ، می توانید با وکلا و مشاورین موسسه مهاجرتی مهرآفرین مشورت نمایید و یا سوالاتتان را در خصوص دوره های زبان کشور مجارستان می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید. کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی مهرآفرین دراسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

منابع:

unipage
vfsglobal

از شرایط شرکت در دوره های زبان آلمانی مجارستان چیست؟

داشتن سن 18 تا 38 سال با توجه به مدرک تحصیلی و تمکن مالی کافی (8000 یورو در حساب بانکی) از شرایط شرکت در دوره های زبان آلمانی در مجارستان می باشد.

هزینه شرکت در دوره زبان آلمانی در مجارستان چقدر است؟

متوسط هزینه این دوره ها در مجارستان برای هر ترم در حدود 2500 الی 2900 یورو می باشد.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *