کالج دونا مجارستان

کالج دونا مجارستان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 18 شهریور 1402 | آخرین بروزرسانی:

اگر قصد تحصیل در موسسات دولتی و یا دانشگاه های خصوصی مجارستان را دارید ، کالج دونا به کمک شما خواهد آمد. در میان انواع کالج مجارستان ، نام کالج دونا به چشم می خورد. این کالج در سال 2010 با همکاری شماری از اساتید برجسته ی دانشگاه های دولتی مجارستان برای آماده سازی متقاضیانی […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

فهرست مطالب

اگر قصد تحصیل در موسسات دولتی و یا دانشگاه های خصوصی مجارستان را دارید ، کالج دونا به کمک شما خواهد آمد. در میان انواع کالج مجارستان ، نام کالج دونا به چشم می خورد.

این کالج در سال 2010 با همکاری شماری از اساتید برجسته ی دانشگاه های دولتی مجارستان برای آماده سازی متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه های مجارستان را داشتند ، ایجاد شد.

در کالج دونا اکثر دوره ها به زبان انگلیسی ارائه شده اند و از آن جا که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان می بایست از سد آزمون ورودی بگذرند ، لذا گذراندن دوره های مقدماتی جهت آماده سازی بسیار مهم است و شرکت در کالج های آمادگی ممکن است در مواردی از شرایط تحصیل در مجارستان باشد.

در همین راستا ، کالج دونا دوره های آمادگی بسیار معتبری را برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی مجارستان را دارند ، برگزار کرده است.

برنامه های تحصیلی در کالج دونا شامل دوره های مقدماتی برای رشته های پزشکی ، مهندسی و تجارت است که شرکت در این دوره ها زمینه های تحصیل در دوره های علوم پزشکی نظیر دندانپزشکی ، پزشکی ، داروسازی و فیزیوتراپی و نیز دوره های مهندسی ، تجارت ، مدیریت و گردشگری را فراهم می سازند.

اگر علاقمندید در مورد کالج دونا مجارستان بیش تر بدانید ، پیشنهاد می کنیم مقاله را تا آخر دنبال کنید. اما در صورت نیاز به راهنمای های بیش تر در خصوص کالج دونا یا سایر کالج های کشور مجارستان می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید و یا سوالاتتان را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید. کارشناسان ما در شرکت مهرآفرین پاسخگوی پرسش های شما خوبان خواهند بود.

رویکرد آموزشی کالج بین المللی دونا مجارستان

هر ساله متقاضیان زیادی با سوابق تحصیلی مختلف به قصد تحصیل در مجارستان وارد این کشور می شوند و کالج بین المللی دونا دوره های مقدماتی را در جهت آماده سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان ارائه داده است.

دونا کالجی بین المللی در منطقه بوداپست مجارستان است. این کالج که از تاریخ 2010 در حال فعالیت است ، برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های همکار دونا در کشورهای مجارستان ، جمهوری چک ، اسلواکی ، ایتالیا ، ایالات متحده ، انگلستان و کانادا را دارند ، برنامه های آمادگی را ارائه می دهد.

می توان گفت که ، شرکت در برنامه های آموزشی کالج دونا مجارستان ، فرصت پذیرفته شدن و تحصیل در دانشگاه های مجارستان و سایر دانشگاه های همکار را فراهم خواهد آورد.

برنامه های آمادگی کالج بین المللی دونا شامل دو روش مختلف با عناوین DRC و TRC می باشد.

کالج دونا علاوه بر ارائه برنامه های آماده سازی جهت پذیرش در آزمون های ورودی دانشگاه ها ، به دنبال ایجاد مسیری دقیق برای کسب موفقیت ها و پیشرفت در زندگی است و برنامه آموزشی در این کالج شامل مجموعه ای از امکانات آموزشی و روندهای نو در آموزش است.

سیستم های آموزشی دونا ، بر مبنای درک عمیق مفاهیمی که برای شروع یک برنامه ی دانشگاهی ضروری است ، ایجاد شده و روندهای نو در آموزش نیز ، بسیار آگاهانه انتخاب می شوند تا دانش دانشجویان را در سطحی بالا نگه دارند. رویکرد آموزشی کالج دونا را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • فعالیت بر مبنای مشارکت تمامی اعضای دونا نظیر دانشجویان ، معلمین و کارکنان
  • ایجاد تعاملاتی در محیطی دوستانه به منظور آموزش و یادگیری در کنار هم
  • استفاده از اساتیدی از دانشگاه های دولتی کشور مجارستان برای یکپارچه سازی آموزش ها با تحصیلات عالی و به روز نگه داشتن کیفیت آموزش ها

همچنین ، زبان های اصلی آموزش برای کلیه دوره های ارائه شده در این کالج انگلیسی و آلمانی است و دوره های اصلی و تخصصی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

مزایای شرکت در دوره های کالج دونا مجارستان

تحصیل به زبان های مجاری ، آلمانی و فرانسوی در مجارستان امکان پذیر است که همین امر باعث شده تا این کشور میزبان متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف باشد.

اما ورود به رشته هایی چون پزشکی نیاز به دانش زبان مجاری دارند. همچنین ، برای یافتن کار و دریافت ویزای کاری مجارستان پس از اتمام دوره دانشگاه ، آشنایی به زبان مجاری نیاز دارد که این ها همه می توانند از معایب تحصیل در مجارستان باشند.

لذا ، اگر متقاضی تحصیل در مجارستان هستید ، در ابتدا می بایست تمام شرایط را بررسی نمایید و سپس اقدام کنید. البته ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین راهنمایی های بسیار دقیقی در مورد برنامه ها و شرایط تحصیل کشور مجارستان خواهند داشت.

مزایای شرکت در دوره های کالج دونا مجارستان

به هر حال ، برخی از مزایای شرکت در دوره های کالج دونا به شرح زیر می باشد:

  • ارائه تمامی برنامه های زبان توسط اساتیدی بومی
  • همکاری اساتیدی از دانشگاه های دولتی مجارستان و آمریکا با کالج دونا
  • امکان معافیت از آزمون های ورودی دانشگاه ها ، در صورت اخذ مدرک سطح سه کالج دونا با نمراتی بالا
  • نظارت و طراحی دوره های آموزشی کالج توسط اساتیدی از دانشگاه های دولتی کشور مجارستان
  • ارائه ی برنامه های آموزشی بسیار جامع و به روز
  • ساعات آموزشی بسیار مناسب
  • ارائه یک سیستم آموزشی تعاملی
  • ارائه خوابگاه به همراه امکانات اقامتی ارزان
  • شهریه ای ارزان و رقابتی
  • فراهم آوردن مسیرهای مختلف تحصیل در کشورهای ایالات متحده آمریکا ، انگلستان و مجارستان
  • داشتن بالاترین درصد موفقیت در بین موسسات و مدارس موجود در کشور مجارستان

اهداف کالج دونا مجارستان

اهداف کالج دونا شامل موارد زیر می باشد:

  • توسعه ی آموزش های بین المللی در کشور مجارستان
  • بالا بردن سطح علمی و دانش دانشجویان
  • راه اندازی برنامه هایی مشترک با دیگر موسسات و دانشگاه های اروپایی
  • ایجاد تعاملات و روابط آموزشی و بین فرهنگی میان مجارستان و کشورهای مختلف بخصوص در اروپا
  • توسعه ی روابط دانشگاهی بین کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه ی اروپا در جهت ارتقا آموزش های بین المللی
  • ارائه تجربه ای جذاب و به یادماندنی برای متقاضیان

پردیس کالج بین المللی دونا مجارستان

پردیس کالج بین المللی دونا در قلب شهر بوداپست قرار گرفته است. بوداپست به عنوان پایتخت مجارستان ، توسط رود دانوب (به مجاری Duna) به دو بخش تقسیم شده که این مناطق تا سال 1873 به عنوان شهرهایی جداگانه به حساب می آمدند.

به طوری که حتی در حال حاضر نیز ، ممکن است تفاوت های بسیار زیادی هم از لحاظ معماری و هم از نظر جغرافیایی ، بین بودا / Buda (ضلع غربی) و پست / Pest (ضلع شرقی) وجود داشته باشد.

کالج دونا مجارستان در بخش بودا واقع شده که این بخش به واسطه ی تپه ها ، پارک ها ، مناظر و مناطق دیدنی تاریخی اش شناخته شده است.

پردیس کالج بین المللی دونا مجارستان

همچنین ، دسترسی به پردیس دونا از طریق سیستم حمل و نقل عمومی نظیر مترو ، اتوبوس و یا تراموا به راحتی امکان پذیر است.

دونا دارای ساختمان آموزشی بسیار منحصر به فردی است. به طوری که ، این ساختمان آموزشی با طراحی تاریخی اش توانسته با منظره شهر بسیار هماهنگ باشد.

اما وقتی که وارد ساختمان می شوید ، ممکن است متوجه تغییرات بزرگی شوید. چرا که طراحی موسسه بسیار مدرن است و شامل تمامی تجهیزات فنی ضروری برای متقاضیان می باشد تا تحصیلات در سطح بالایی انجام شود.

کالج دونا دارای اتاق های سمینار ، سالن های سخنرانی و آزمایشگاه کامپیوتر است که همه این موارد در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

برنامه های ارائه شده در کالج دونا

دوره های ارائه شده در کالج دونا شامل دوره های پریمدیکال ، دوره های پیش مهندسی و پیش اقتصاد و بازرگانی است. به طور کلی ، برنامه های مطالعاتی در کالج بین المللی دونا موارد زیر می باشند:

  • برنامه DRC (برای تحصیل در مجارستان)
  • برنامه TRC (برای تحصیل در انگلستان و ایالات متحده)
  • برنامه دونا با همکاری دانشگاه اوبودا بوداپست
  • مشارکت با دانشگاه هیومنتاس ایتالیا
  • ارائه دیپلم سطح 3
برنامه دونا با همکاری دانشگاه اوبودا بوداپست

برنامه DRC (برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان)

شرکت در دوره های DRC کالج دونا مجارستان ، امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را به شما خواهد داد. این دوره برای تحصیل در دوره های پزشکی ، مهندسی ، تجارت و مدیریت مناسب است.

برنامه TRC (برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان  و ایالات متحده)

پس از طی دوره ی TRC دانشجو می تواند علاوه بر تحصیل در دانشگاه های مجارستان و اسلواکی ، در موسسات و دانشگاه های کشورهای ایالات متحده آمریکا ، انگلستان و کانادا نیز تحصیل کند.

دقت داشته باشید که ، در صورت گذراندن دوره های TRC ، پذیرش در دانشگاه های همکار در انگلستان ، ایالات متحده و کانادا به طور خودکار و بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی انجام خواهد شد.

دوره های مطالعاتی در دانشگاه های همکار با دونا شامل بازرگانی ، مهندسی ، اقتصاد و هنر است.

برنامه دونا با همکاری دانشگاه اوبودا بوداپست

کالج دونا از سال تحصیلی 2014 / 2015 ، ارائه دهنده ی برنامه های آمادگی برای دانشگاه اوبودا (Óbuda) است و متقاضیانی که در برنامه DRC کالج دونا برای دوره های پیش مهندسی شرکت کنند و این دوره را با موفقیت طی نمایند ، بدون هیچ آزمونی می توانند وارد دانشگاه اوبودا شوند.

برخی از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه اوبودا شامل آی تی ، مهندسی کامپیوتر ، مکاترونیک ، مهندسی طراحی صنعتی ، مهندسی نقشه برداری و آمایش زمین ، مهندسی محیط زیست ، مدیریت فنی و مهندسی برق می باشند.

مشارکت با دانشگاه هیومنتاس

هیومنتاس (Humanitas) دانشگاهی خصوصی در ایتالیا است و کالج دونا مجارستان دوره های پیش پزشکی را برای این دانشگاه ارائه می دهد.

دانشگاه هیومنتاس دوره ی پزشکی و جراحی 6 ساله را ارائه داده و آموزش در این دوره کاملا به زبان انگلیسی است.

ارائه دیپلم سطح 3

پس از پایان پذیرفتن دوره موردنظرتان در کالج دونا و موفقیت در این دوره ، شما صلاحیت دریافت دیپلم سطح 3 که همان درجه ی آ تحصیلی در انگلستان است و دارای اعتباری بین المللی می باشد را خواهید داشت.

متقاضیان با دریافت این مدرک ممکن است از شرکت در امتحان ورودی بعضی از دانشگاه ها نظیر دانشگاه های مجارستان معاف شوند.

البته دقت داشته باشید که ، معافیت از آزمون ورودی دانشگاه ها با دریافت این مدرک ، به شرایط پذیرش موسسه یا دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد و در این مورد هیچ تضمینی وجود ندارد.

دوره پریمدیکال در کالج دونا

مجارستان از جمله کشورهای برتر در زمینه پزشکی است و برخی از دانشمندان بزرگ دنیا که با کشفیات یا اختراعات خود توانسته اند زندگی امروز ما را تغییر دهند ، مجارستانی بوده اند.

همچنین ، مجارستان دارای دانشگاه‌ های بسیار معتبری است که موفقیت حرفه ای شما را تضمین خواهند کرد.

در همین راستا ، کالج دونا مجارستان برای متقاضیان تحصیل پزشکی در مجارستان دوره پیش پزشکی را در نظر گرفته است تا بدین ترتیب ، دانشجویان بتوانند برای دوره های پزشکی آماده شوند. لذا ، پس از پایان دوره ، شانس قبولی متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه ها خیلی بالاتر خواهد بود.

دروس ارائه شده برای دوره پریمدیکال یا پیش پزشکی کالج دونا به شرح زیر می باشد:

  • زیست شناسی (شامل آناتومی و فیزیولوژی)
  • علم شیمی
  • اصطلاحات پزشکی
  • زبان انگلیسی
  • زبان مجارستانی

دوه پریمدیکال برای متقاضیان دوره های زیر مناسب است:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروشناسی
  • دامپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • مامایی
  • زیست شناسی
  • علوم محض

همچنین ، از شرایط ورود به این دوره داشتن دیپلم دبیرستان می باشد.

دوره پیش مهندسی در کالج دونا

مهندسی از جمله سخت ترین رشته های تحصیلی است و دنبال کردن این رشته در دانشگاه ها به تلاش زیادی نیاز دارد. بر همین اساس ، شرکت در دوره های پیش مهندسی کالج دونا در مجارستان می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

سرفصل ها و دروس ارائه شده دوره پیش مهندسی کالج دونا عبارتند از:

  • ریاضیات
  • فیزیک
  • آی تی
  • زبان انگلیسی

شرکت در دوره پیش مهندسی کالج دونا مجارستان ، نه تنها کمک می کند تا متقاضیان راحت تر بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنند ، بلکه در طی تحصیل نیز به آن ها کمک زیادی خواهد کرد. چرا که در این دوره اطلاعات مفیدی در رابطه با موضوعات مورد نیاز برای رشته مهندسی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

دوره پیش مهندسی در کالج دونا

دوره پیش مهندسی برای متقاضیانی که قصد شرکت در برنامه های زیر را دارند ، مناسب است:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • معماری
  • فناوری شیمیایی و بیوتکنولوژی
  • مهندسی برق
  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • مکاترونیک
  • طراحی صنعتی

همچنین ، یکی از شرایط مهم برای شرکت در دوره پیش مهندسی ، داشتن مدرک دبیرستان می باشد.

دوره پیش دانشگاهی برای رشته های اقتصاد و بازرگانی در کالج دونا

امروزه دانشجویان زیادی وارد رشته های اقتصاد و بازرگانی می شوند تا بدین گونه بتوانند بهتر رخدادهای اطراف خود را درک نمایند و شغلی در این زمینه برای خود دست و پا کنند.

کشور مجارستان با دانشگاه هایی معتبر در سطح جهانی ، توانسته محیطی فوق العاده را برای متقاضیان برنامه های مالی ، مدیریت و … فراهم آورد.

در دوره های پیش ‌اقتصاد کالج دونا مجارستان ، متقاضیان دانشی پایه از اقتصاد و تجارت را دریافت می کنند و دروس کالج دونا برای این دوره شامل موارد زیر می باشند:

  • ریاضیات
  • مدیریت و بازاریابی
  • آی تی
  • انگلیسی عمومی
  • انگلیسی تجاری

این دوره برای متقاضیان تحصیل در رشته های زیر مناسب است:

  • کسب و کار
  • مدیریت
  • مطالعات زبان
  • گردشگری

شرط ورود به دوره های آمادگی برای رشته های اقتصاد و بازرگانی نیز ، داشتن دیپلم دبیرستان می باشد.

شهریه کالج بین المللی دونا

هزینه های تحصیل در کالج دونا به نسبت سایر کالج های آمادگی ارزان تر است. لذا ، با تحصیل در این کالج نه تنها می توان آموزش هایی با کیفیت را با شهریه های ارزان دریافت کرد ، بلکه ، می توان از زندگی در مجارستان به عنوان یکی از کشورهای ارزان در میان دیگر کشورهای اروپای غربی لذت برد.

علاوه بر این ، دانشجویان کالج دونا اعم از دانشجویان دوره های عادی یا فشرده می توانند از تخفیف های دانشجویی (حدود 10 یورو ماهانه) برای سیستم حمل و نقل شهری استفاده کنند.

شهریه کالج بین المللی دونا

تحصیل در کالج دونا شامل هزینه های اجباری و اختیاری می شود.

هزینه های اجباری کالج دونا

به طور کلی ، هزینه های اجباری تحصیل در کالج دونا مجارستان (سال تحصیلی 2023 / 2024) به شرح زیر می باشد:

نوع هزینهمقدار هزینه
هزینه درخواست یا اپلیکیشن فی برای کلیه دوره ها200 یورو (غیر قابل بازگشت)
شهریه برای برنامه های مختلفبرنامه پیش از دبیرستان (15 تا 18 سال)8500 یورو
دوره های عادی برای متقاضیان زیر 35 سال (ترم های بهار و پاییز و آغاز دوره از ماه های اکتبر و نوامبر)دوره های پیش پزشکی: 6500 یورو مدت زمان دوره: یک سال تحصیلی
پیش اقتصاد ، بازرگانی عمومی و زبان آلمانی ، پیش مهندسی و پیش کارشناسی ارشد و دکتری: 5650 یورو مدت زمان دوره: یک سال تحصیلی
دوره های فشرده برای متقاضیان زیر 35 سال (ترم بهار و آغاز دوره از ماه های ژانویه و فوریه)دوره های پیش پزشکی: 6500 یورو مدت زمان دوره: یک ترم تحصیلی
پیش اقتصاد ، بازرگانی عمومی و زبان آلمانی ، پیش مهندسی و پیش کارشناسی ارشد و دکتری: 5650 یورو مدت زمان دوره: یک ترم تحصیلی
دوره های عادی برای متقاضیان 35 تا 40 سال (ترم های بهار و پاییز و آغاز دوره از ماه های اکتبر و نوامبر)دوره پیش پزشکی: 7500 یورو مدت زمان دوره: یک سال تحصیلی
پیش اقتصاد ، بازرگانی عمومی و زبان آلمانی ، پیش مهندسی و پیش کارشناسی ارشد و دکتری: 7500 یورو مدت زمان دوره: یک سال تحصیلی
دوره های فشرده برای متقاضیان 35 تا 40 سال (ترم بهار و آغاز دوره از ماه های ژانویه و فوریه)دوره پیش پزشکی: 7500 یورو مدت زمان دوره: یک ترم تحصیلی
پیش اقتصاد ، بازرگانی عمومی و زبان آلمانی ، پیش مهندسی و پیش کارشناسی ارشد و دکتری: 7500 یورو مدت زمان دوره: یک ترم تحصیلی

دقت داشته باشید که ، هزینه ی دوره های کالج دونا مجارستان را می بایست پیش از درخواست برای ویزا پرداخت کنید. لذا ، ارائه رسید پرداخت ها در طی فرایند درخواست مورد نیاز می باشد.

علاوه بر این ، متقاضی می بایست هزینه بیمه (250 یورو برای یک سال) را نیز در نظر داشته باشد.

هزینه های اختیاری برای تحصیل در کالج دونا

هزینه های اختیاری برای تحصیل در کالج دونا که در صورت درخواست پیش می آیند ، موارد زیر می باشند.

نوع هزینهمقدار هزینه
هزینه خدمات150 یورو
هزینه ی کتاب برای دوره های پیش پزشکیحدود 400 یورو
هزینه ی کتاب برای دوره های پیش مهندسیحدود 400 یورو
هزینه ی کتاب برای دوره های پیش اقتصاد و پیش از برنامه های کارشناسی ارشدحدود 250 یورو
هزینه ی کتاب های آموزش زبان انگلیسیحدود 100 یورو

خدمات ارائه شده توسط کالج دونا

خدمات دانشجویی عبارتند از:

  • خوش آمدگویی در فرودگاه
  • تحویل گرفتن اتاق در هتل
  • ثبت نام در کالج
  • اشتراک تلفن همراه
  • کمک به پیدا کردن محل اقامت (بازدید از 5 ملک اجاره ای)
  • کمک به اخذ مجوز اقامت و نیز ثبت آدرس
  • باز کردن حساب بانکی

دقت داشته باشید که ، دستیاران و راهنمایان ، مستقل از دونا عمل می کنند و کالج دونا مجارستان تنها واسطه ای بین دانشجویان و این افراد می باشد. هزینه خدمات ارائه شده 150 یورو خواهد بود.

خدمات ارائه شده توسط کالج دونا

همچنین ، در نزدیکی پردیس دونا یک سالن غذاخوری فعال است که دانشجویان برای صرف نهار می توانند به این سالن مراجعه نماید.

این کترینگ شامل انواع غذاها با قیمت هایی مناسب و ارزان است. شروع قیمت ها برای منوی روزانه ی رستوران از 5 تا 8 یورو (2 یا 3 وعده غذایی) است و انواع وعده های غذایی با قیمت هایی مشابه را این رستوران ارائه می دهد.

شرایط اقامتگاه در کالج دونا

آیا خوابگاه های مجارستان شامل کالج دونا نیز می شوند؟ متقاضیان پس از ورود به مجارستان ، در هتلی دو ستاره اسکان داده می شوند که پس از آن ، می توانند آپارتمان مورد نظر خود را اجاره کنند.

همچنین ، هزینه اقامت در ماه نخست برای دانشجویان به شرح زیر می باشد:

  • اقامتی 30 روزه در اتاقی تک نفره (خصوصی): 900 یورو
  • اقامتی 30 روزه در اتاق های دو یا سه تخته: 500 یورو
  • اقامت 30 روزه والدین همراه با دانشجو: 700 یورو

هزینه های اسکان برای ماه های بعدی به صورت زیر می باشد:

  • اقامتی 30 روزه در اتاقی تک نفره (خصوصی): 350 یورو
  • اقامتی 30 روزه در اتاق های دو یا سه تخته: 250 یورو

دقت داشته باشید که ، مدیریت خوابگاه ، مستقل از کالج دونا مجارستان است. همچنین ، با وجود رزرو اتاق های دو تخته ، امکان اسکان متقاضیان در اتاق های سه نفره در بدو ورود وجود دارد.

همچنین ، دانشجویان برای اجاره ی آپارتمانی مناسب می توانند از خدمات املاک بوداپست و یا آژانس املاک (کارشناس اقامت دانشجویی) استفاده کنند.

علاوه بر این ، کالج به دانشجویانی که می خواهند آپارتمان یا اقامتگاه شخصی داشته باشند ، کمک می کند. هزینه ی اجاره یک آپارتمان در مجارستان حدود 350 تا 650 یورو ماهانه با احتساب هزینه قبوض آب و برق می باشد. همچنین ، امکان اجاره ی آپارتمانی مشترک نیز وجود دارد که در این صورت هزینه ها کاهش خواهند یافت.

دانشگاه های همکار دونا مجارستان

دانشگاه های همکار دونا مجارستان

متقاضیانی که موفق به گذراندن دوره های کالج دونا شده اند ، می توانند برای تحصیل در دانشگاه های همکار اقدام نمایند.

دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های همکار کالج دونا مجارستان در کشور مجارستان شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست

برخی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه شامل مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، فناوری ، مهندسی عمران ، شیمیایی و بیوتکنولوژی ، معماری ، انفورماتیک ، علوم طبیعی ، مهندسی حمل و نقل و مهندسی خودرو می باشند.

  • دانشگاه سملویز در بوداپست

از جمله رشته های تحصیلی در این دانشگاه شامل دندانپزشکی ، پزشکی ، علوم بهداشت و داروشناسی می باشند.

  • دانشگاه سگد

از رشته های تحصیلی در دانشگاه سگد می توان به دندانپزشکی ، پزشکی ، داروشناسی ، پرستاری و فیزیوتراپی اشاره کرد.

  • دانشگاه کوروینوس بوداپست

تجارت بین الملل ، اقتصاد کاربردی ، علوم ارتباطات و رسانه ، تجارت و مدیریت ، جامعه شناسی و روابط بین الملل ، رشته های ارائه شده در دانشگاه کوروینوس بوداپست می باشند.

  • مدرسه تجارت بین الملل بوداپست

بعضی از برنامه های ارائه شده در این دانشگاه تجارت و دیپلماسی ، مدیریت هنر ، تجارت و گردشگری ، مدیریت مالی و غیره هستند.

  • دانشگاه اوبودا

دانشگاه اوبودا رشته های مهندسی مکاترونیک ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی نقشه برداری و آمایش زمین ، مدیریت فنی ، مهندسی محیط زیست و مهندسی طراحی صنعتی را ارائه داده است.

دانشگاه های اسلواکی

دانشگاه های همکار کالج دونا مجارستان در اسلواکی موارد زیر می باشند:

  • دانشگاه کومینیوس (Comenius University) ، براتیسلاوا

این دانشگاه شامل دانشکده هنر ، دانشکده پزشکی ، دانشکده پزشکی مارتین جسنیوس ، دانشکده علوم طبیعی ، دانشکده حقوق ، دانشکده ی آموزش ، دانشکده ی ریاضی ، فیزیک و انفورماتیک ، دانشکده ی داروسازی ، دانشکده ی الهیات کاتولیک رومی و دانشکده مدیریت می باشد.

  • دانشگاه پاول جوزف شافاریک (Pavol Jozef Šafárik University) ، کوشیته

دانشگاه پاول جوزف شافاریک شامل دانشکده پزشکی ، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم ، دانشکده مدیریت دولتی ، موسسه تربیت بدنی و ورزش و دانشکده هنر است.

دانشگاه های چک

دانشگاه های همکار دونا در چک موارد زیر هستند:

  • دانشگاه چارلز ، پراگ

برخی از دانشکده های دانشگاه چارلز پراگ شامل دانشکده هنر ، دانشکده آموزش ، دانشکده پزشکی ، دانشکده علوم ، دانشکده ریاضی و فیزیک ، دانشکده حقوق ، دانشکده داروسازی ، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشکده تربیت بدنی و ورزش ، دانشکده علوم انسانی و غیره می باشد.

  • دانشگاه ماساریک ، برنو

برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه ماساریک شامل تاریخ ، هنر ، فلسفه ، زبان و ادبیات ، زیست شناسی ، شیمی ، جغرافیا و زمین شناسی ، پزشکی ، بهداشت و درمان ، حقوق ، انفورماتیک ، برنامه نویسی و فناوری کامپیوتر و غیره هستند.

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های همکار کالج دونا در ایتالیا موارد زیر هستند:

  • دانشگاه هیومنتاس (Humanitas) ، میلان

رشته های تحصیلی در دانشگاه هیومنتاس ، پزشکی ، فیزیوتراپی و پرستاری می باشند.

  • دانشگاه تور ورگاتا رم

دانشگاه تور ورگاتا رم به عنوان همکار کالج دونا مجارستان ، رشته های بیوتکنولوژی ، شیمی برای مهندسی نانو ، مدیریت کسب و کار ، علوم مهندسی ، اقتصاد ، مهندسی مکاترونیک ، امور مالی و بانکی ، پزشکی و جراحی ، داروشناسی ، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت و غیره را ارائه داده است.

  • دانشگاه میلان / دانشکده پزشکی بین المللی نیز رشته پزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد.

روند پذیرش در کالج دونا

مهاجرت تحصیلی به مجارستان از طریق پذیرش در کالج دونا بر اساس صلاحیت تحصیلی متقاضی صورت می پذیرد و داشتن مدرک دیپلم برای شرکت در دوره های این کالج لازم است.

روند پذیرش در کالج دونا

به طور کلی ، مدارک و اسناد مورد نیاز برای پذیرش در کالج دونا به شرح زیر می باشند:

  • اسکن پاسپورت ، در پاسپورت باید امضا متقاضی درج شده باشد.
  • اسکن عکس رنگی متقاضی
  • تکمیل و امضا فرم اعلامیه کالج
  • ترجمه ی رسمی مدرک دیپلم دبیرستان به زبان انگلیسی در قالب فایل پی دی اف
  • ترجمه رسمی سوابق دبیرستان به زبان انگلیسی در قالب فایل پی دی اف
  • فرم اعلامیه فارسی امضا و تایید شده به همراه اثر انگشت متقاضی در قالب فایل پی دی اف (برای متقاضیان ایرانی)
  • ترجمه ی رسمی گواهینامه ولادت به زبان انگلیسی در قالب فایل پی دی اف
  • تکمیل نمودن فرم آنلاین CV برای متقاضیانی با سنی بالاتر از 24 سال

توجه داشته باشید که ، مدارک مورد نیاز برای کالج دونا مجارستان باید با کیفیتی مناسب و به درستی اسکن شده باشند. لذا ، عکس های بی کیفیت که با دوربین تلفن های همراه گرفته می شوند ، پذیرفته نخواهند شد.

همچنین ، برای پذیرش در کالج دونا بهتر است سطح تسلط تان به زبان انگلیسی در حد متوسط ، B1 و یا آیلتس 3.5 باشد.

ددلاین کالج دونا

ددلاین کالج دونا به شرح زیر می باشد:

ددلاین پذیرش در برنامه های عادی (متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا)30 اوت 2023
ددلاین پذیرش در برنامه های عادی (متقاضیان اتحادیه ی اروپا)30 سپتامبر 2023
ثبت نام و آزمون کتبی ارزیابی زبان انگلیسی2 و 4 اکتبر 2023
آغاز دوره های عادی ترم پاییز9 اکتبر 2023
ددلاین پذیرش در دوره های فشرده ی پیش پزشکی (متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا)30 نوامبر 2023
ددلاین پذیرش در دوره های فشرده ی پیش پزشکی (متقاضیان اتحادیه اروپا)6 ژانویه 2024
تعطیلات زمستانیاز 16 دسامبر 2023 تا 6 ژانویه 2024
ددلاین پذیرش در دوره های پیش مهندسی و پیش اقتصاد (متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا)19 ژانویه 2024
ددلاین پذیرش در دوره های پیش مهندسی و پیش اقتصاد (متقاضیان اتحادیه اروپا)9 فوریه 2024
آغاز دوره های عادی ترم بهار8 ژانویه 2024
آغاز دوره های فشرده پیش پزشکی ترم بهار8 ژانویه 2023
آغاز سایر دوره های فشرده ترم بهار19 فوریه 2024
تعطیلات ترم بهاراز 29 مارس تا اول آوریل 2024

علاوه بر این ، برای شرکت در دوره های آمادگی کالج دونا ، کسب 60 درصد نمره آزمون زبان انگلیسی لازم است که در غیر این صورت ، می بایست در دوره های یک یا دو ترمه ی زبان انگلیسی شرکت نمود.

شرایط اخذ ویزا برای کالج دونا مجارستان

به طور کلی ، اکثریت متقاضیانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند ، می بایست برای ورود و تحصیل در مجارستان ویزا دریافت نمایند.

شرایط اخذ ویزا برای کالج دونا مجارستان

اما برای اخذ ویزای مجارستان به ارائه ی اسناد و مدارکی نیاز است. برخی از مدارکی که متقاضیان برای اخذ ویزا باید به کنسولگری مجارستان تحویل دهند ، عبارتند از:

  • پاسپورتی معتبر با اعتباری حداقل یک ساله
  • ·        2 قطعه عکس رنگی جدید که بیش از 6 ماه از آن نگذشته باشد.
  • تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای مجارستان به طور واضح و کامل 
  • صورتحساب بانکی والدین و یا دانش آموز در 3 ماه گذشته
  • تاییدیه ی پرداخت شهریه ی کالج
  • ترجمه ی رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • مدارک رزرو محلی برای اقامت و پرداخت هزینه ها
  • نامه پشتیبانی مالی از طرف والدین (در صورتی که والدین به عنوان حامی یا حامیان متقاضی شناخته شوند)
  • ارائه ی رزومه ای مناسب برای متقاضیانی با سنی بالاتر از 24 سال
  • بیمه مسافرتی برای مدت 30 روز
  • رزرو بلیط سفر به مجارستان

به طور کلی ، کالج دونا مجارستان با ارائه آموزش هایی با کیفیت و محیطی عالی ، شرایط خوبی را برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها به وجود آورده است. به طوری که با حضور در دوره های این کالج می توانید بدون شرکت در آزمون ورودی ، وارد برخی از دانشگاه ها شوید. برای دریافت اطلاعاتی دقیق تر در مورد کالج دونا و یا سایر کالج ها در مجارستان و نحوه اخذ پذیرش از آن ها با کارشناسان و وکلای متخصص موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

کالج دونا چه دوره هایی را برگزار می کند؟

کاالج دونا برنامه های آمادگی را برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه ها را دارند ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در کالج دونا به چه صورت است؟

هزینه ها در کالج دونا با توجه به دوره متفاوت است. به طور مثال ، دوره های عادی و فشرده پیش پزشکی می تواند از  6500 تا 7500 یورو باشد و دوره های عادی و فشرده پیش اقتصاد ، پیش مهندسی و پیش از برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری می تواند از 5650 تا 7500 یورو باشد. البته دوره های عادی یک ساله و دوره های فشرده در این کالج یک ترمه هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *