مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 17 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

ایتالیا از جمله رمانتیک ترین مکان ها در جهان است و این کشور برای سالیانی طولانی به عنوان مرکز آموزش شناخته می شده است ؛ دانشجویان به خاطر فرهنگ و تجربه بی نظیری که در حین تحصیل در این کشور کسب می کنند ، به ایتالیا آمده و تحصیل در این کشور را به دیگران نیز پیشنهاد می کنند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

همچنین ، بناهای تاریخی یکی دیگر از دلایل برای در اولویت قرار دادن این کشور توسط دانشجویان است ؛ اما در کنار مزایایی که تحصیل در ایتالیا ارائه می دهد ، تحصیل در این کشور معایبی نیز دارد که اطلاع از مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا می تواند انتخابی هوشیارانه را به دنبال داشته باشد ؛ در این راستا ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین راهنمایی های بسیار مفیدی ارائه خواهند داد.

بررسی مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

از مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای تحصیل در کشور ایتالیامعایب تحصیل در کشور ایتالیا
دسترسی به دوره های مختلف تحصیلیحمل و نقل عمومی ضعیف
آب و هوای مطلوبمشاغل پاره وقت کمتر
غذاهای شگفت انگیزمانع زبانی
وجود دانشگاه های متعدد برای انتخابمشکل در مدیریت عادات غذایی و زمان بندی

مزایای تحصیل در ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر می باشد:

دانشگاه های متعدد برای انتخاب

تقریباً در تمام شهرهای ایتالیا ، دانشگاهی بزرگ می توان یافت ؛ لذا ، متقاضی با گزینه های مختلفی برای انتخاب شهر و دانشگاه رو به رو خواهد بود.

اما ، ایتالیا نه تنها از لحاظ دانشگاه ها و شهرها که انتخاب های متعددی را در اختیار دانشجو خواهد گذاشت ، بسیار غنی است ، بلکه برنامه هایی نیز در این کشور خواهید یافت که ممکن است در هیچ کشور دیگری پیدا نکنید.

همچنین ، این کشور دارای دانشگاه هایی معتبر است که برخی از آن ها در لیست بهترین دانشگاه های جهان از جایگاه خوبی برخوردارند و تحصیل در دانشگاهی معتبر می تواند احتمال استخدام به عنوان کارمندی برتر در ایتالیا را افزایش دهد ؛ لذا ، تحصیلات و حمایت شغلی پیشرو در جهان را به دست خواهید آورد.

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا
مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

دسترسی آسان به نقاط مختلف

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دسترسی آسان است ؛ وسپاها ، قطارها و اتوبوس‌ها کمک خواهند کرد تا در ایتالیا و شهر محل تحصیل خود بچرخید ؛ ایتالیا اتوبوس هایی را با دسترسی آسان ، جهت سهولت در جابجایی فراهم آورده است که بدین ترتیب سفر به تمام نقاط شهر بسیار راحت خواهد بود.

به طور کلی ، اتوبوس های شهری و وسپاها برای سفرهای کوتاه داخل شهری گزینه هایی مناسب هستند ؛ قطار نیز راهی عالی برای جابجایی به شهرهای مختلف است تا بتوانید از تمامی مناطق بازدید نمایید ؛ لذا ، برای سفر از شهری به شهر دیگر در ایتالیا ، قطارها تعبیه شده اند و حتی با قطارها می توان به کشورهای مختلف سفر کرد.

غذاهای باور نکردنی

همیشه از غذاهای ایتالیایی صحبت بوده و این کشور انواع پیتزا و پاستا و سایر غذاهای خوشمزه را برای ارائه دارد ؛ ایتالیا نه تنها به خاطر غذاهایش که دارای شهرت جهانی هستند ، بلکه به دلیل رستوران های فست فود بین المللی اش نیز شناخته شده است.

آب و هوای معتدل

ایتالیا با داشتن زمستان های آفتابی ، از هوای واقعاً خوبی برخوردار است ؛ به طور کلی ، سازگاری با آب و هوای ایتالیا آسان است ؛ چرا که این کشور نه خیلی گرم بوده و نه خیلی سرد و آب و هوا در طی سال مطبوع است.

هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ، مقرون به صرفه است و می توان به راحتی آپارتمانی را به صورت مشترک با دوستان اجاره کرد تا بدین صورت در هزینه ها صرفه جویی شود.

همچنین ، هزینه های خورد و خوراک در ایتالیا آنقدر گران نیست.

انواع دوره ها به زبان انگلیسی

دانشگاه  های ایتالیا تقریبا برای هر رشته تحصیلی برنامه های متنوعی در نظر گرفته اند که اگر به دنبال برنامه هایی به زبان انگلیسی باشید ، گزینه های مختلفی را خواهید یافت ؛ لذا تنها کافیست دوره ای را که می خواهید جستجو کنید.

فرهنگ و سبک زندگی در ایتالیا

فرهنگ و سبک زندگی در ایتالیا می تواند کاملا متفاوت از کشور شما باشد ؛ شهروندان ایتالیا دارای ارزش های عمیقی هستند و اگر تصمیم دارید به این کشور سفر کنید ، ایتالیایی ها همیشه آماده یاد دادن به شما هستند ؛ در ایتالیا افراد واقعاً خوبی خواهید دید و قطعاً چیزهای زیادی از مردم ایتالیا در مورد زندگی یاد خواهید گرفت.

نرخ پایین جرم و جنایت

با این که ایتالیا کشوری امن است ، اما جرایم خشن در این کشور نادر نیستند ، دزدی های کوچک و جیب بری نیز کم اتفاق نمی افتند ؛ لذا فقط می بایست مراقب وسایل خود باشید ؛ دوران زندگی در ایتالیا از لحاظ جرم و جنایت بسیار آرام خواهد بود ؛ لذا هرگز قربانی جنایت نخواهید شد.

مقالات پیشنهادی:

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی ایتالیا

معایب تحصیل در ایتالیا

از معایب تحصیل در کشور ایتالیا می توان موارد زیر را برشمرد:

مانع زبانی

بدون شک زندگی با مردمی که به لهجه ای کاملاً متفاوت صحبت می کنند ، آسان نیست ؛ لذا ، برای معاشرت با مردم یادگیری زبان ایتالیایی ضروری است ؛ هر چند که در این کشور افرادی را خواهید یافت که به زبان انگلیسی صحبت می کنند ، اما وقتی صحبت از مدنیت می شود ، پیروی از فرهنگ ضروری خواهد بود.

معایب تحصیل در ایتالیا
مانع زبانی

همچنین ، اگر به زبان ایتالیایی مسلط نباشید ، در درک مطالب تدریس شده و سخنرانی ها با مشکل مواجه خواهید شد که این امر خود ، بر کیفیت تحصیل تأثیر خواهد گذاشت.

سیستم حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی کشور ایتالیا در جهان بهترین نیست ؛ اما دولت در پی گسترش خطوط ریلی است و بهبود وضعیت کنونی به زمان زیادی نیاز دارد.

و هر چند که اتوبوس ها برای دانشجویان در دسترس هستند ، اما به قدر کافی قابل اعتماد نبوده و دانشجویان ممکن است برای رسیدن به کالج یا دانشگاه با مشکلاتی رو به رو شوند.

اجاره نامه های بلند مدت

در ایتالیا نمی توان آپارتمانی را برای مدت زمان های کوتاه تری به طور مثال ، سه ماه و یا کم تر اجاره کرد و می بایست برای مدت طولانی تری قرارداد اجاره بست.

لذا ، برای اجاره آپارتمان در این کشور ، صاحبخانه ها درخواست امضای قراردادی یک ساله را خواهند داشت.

فرصت های شغلی پاره وقت کمتر

کار حین تحصیل در ایتالیا با چالش هایی روبرو است ؛ چرا که اخذ مجوز کار در ایتالیا فرآیندی سخت و دشوار است ؛ حتی تصمیم برای کارآفرین بودن با چالش های بیش تری همراه خواهد بود.

همچنین ، این فرآیند به زمان زیادی نیاز دارد و در مورد این که چه زمان تصمیم نهایی گرفته خواهد شد ، زمان خاصی مشخص نخواهد شد.

مشکل در مدیریت عادات غذایی و زمان‌بندی

در کشور ایتالیا هیچ رستورانی پیش از ساعت 9:00 شب شام ارائه نمی دهد و بین زمان نهار تا شام رستوران ها بسته هستند ؛ لذا ، می بایست با زمان بندی ایتالیایی ها سازگار شد که در غیر این صورت همیشه معده خالی خواهید داشت که بر سلامتی تان تاثیر می گذارد.

در مجموع ، تحصیل در هر کشوری می تواند شامل مزایا و معایبی باشد که تحصیل در ایتالیا نیز با مزایا و معایبی همراه خواهد بود ؛ اما با بررسی مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا یا هر کشور دیگری می توان هوشمندانه تر تصمیم گرفت و موفقیت در آینده را تضمین کرد ؛ با مشاورین موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید تا مسیری هموار را نشانتان دهند.

از دلایل اصلی برای انتخاب ایتالیا جهت تحصیل چه مواردی می باشند؟

دانشگاه های معتبر در سطح جهانی ، ارائه آموزش هایی با کیفیت با شهریه های ناچیز ، هزینه های زندگی پایین و غیره از جمله دلایل مهم برای انتخاب ایتالیا جهت تحصیل می باشند.

چرا یادگیری زبان ایتالیایی لازم است؟

یادگیری زبان ایتالیایی حتی در صورت انتخاب برنامه ای به زبان انگلیسی مهم است ؛ چرا که با نداشتن مهارت های زبان ایتالیایی ارتباطات و یادگیری دچار مشکل می شود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *