بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 31 خرداد 1400 | آخرین بروزرسانی:

در این مقاله از موسسه مهرآفرین به بررسی روش های دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا می پردازیم ، شما با مطالعه این محتوا با موضوعات مهمی مانند بورسیه های استانی ایتالیا ، مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه ، زمان ارسال مدارک آشنا می شوید ، همچنین هزینه ای زندگی در ایتالیا و نحوه پوشش بورسیه های تحصیلی را خواهید دانست.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

یکی از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تحصیل است. امروزه اکثر دانشجویان به دنبال تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند که در میان برخی از آنها، ممکن است افرادی باشند که از پس هزینه های دانشگاه و زندگی در ایتالیا و یا هر کشور دیگری بر نیایند. به همین علت تمامی کشور های جهان برای دانشجویان نخبه کمک هزینه های تحصیلی در نظر گرفته اند که با داشتن یک سری از شرایط می توانند آن را دریافت نمایند. بورسیه تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی دارد که متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

ما در این مقاله به بررسی انواع بورسیه تحصیلی، زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا، مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا، شرایط سنی بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی و… می پردازیم. شما عزیزان با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید. چنانچه پس از مطالعه این مطلب، سوالات دیگری ذهن تان را درگیر کرد، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به صورت حضوری به شعبات ما در تهران و شیراز مراجعه فرمایید.

موسسه مهرآفرین، یکی از معدود موسسات معتبر در زمینه مهاجرت است که دارای مجوز رسمی و قانونی مهاجرت می باشد. موسسه ما با بیش از چندین سال سابقه در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت توانسته در تمامی پرونده های مهاجرتی خود موفق بیرون آید. موسسه معتبر مهاجرتی ما با گردآوری بهترین و معتبر ترین وکلا و مشاوران خدماتی را اعم از اخذ ویزا، اخذ اقامت موقت و دائم، اخذ بورسیه تحصیلی و… را در سریع ترین زمان و مناسب ترین هزینه ارائه می دهد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایند و یا می توانند به صورت حضوری به شعبات ما در تهران و شیراز مراجعه نماید.

شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی دارد که هر کدام شرایط منحصر به خود را داراست. متقاضیان با توجه به شرایطی که دارا هستند می توانند بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت نمایند. نظام آموزشی در کشور ایتالیا بسیار با کیفیت می باشد و برنامه های زیادی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. ایتالیا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه کرده است. متقاضیان با دریافت بورسیه تحصیلی می توانند از خدمات بیمه دانشجویی، پرداخت هزینه های زندگی و… بهره مند شوند.

متقاضیان باید بدانند که یکی از شرایط اخذ بورسیه کشور ایتالیا، دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان با ارسال رزومه تحصیلی خود می توانند پذیرش دانشگاه های ایتالیا را اخذ نمایند و اقدام به اخذ ویزا تحصیلی کنند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا می توانند هم بدون مدرک زبان و هم با مدرک زبان ایتالیایی در سطح B1 و یا مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6 به بالا پذیرش دانشگاه های ایتالیا را اخذ کنند.

شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا

متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی ایتالیا باید شرایط سنی آن را نیز مد نظر قرار دهند. به عنوان مثال بورسیه دولتی شرایط سنی مختص به خود را دارد که دانشجویان باید قبل از هر اقدامی به آن توجه داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان محدودیت سنی حداکثر 32 تا 33 سال را تعیین کرده است. همچنین مقطع دکترا برای دانشجویانی که قصد اخذ بورسیه را دارند حداکثر سن 30 سال را در نظر گرفته است. این محدودیت سنی در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. به همین علت بهتر است متقاضیان اخذ بورسیه ایتالیا، قبل از اخذ پذیرش در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی با وکیل مهاجرت و مشاوران متخصص مشورت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

همان طور که گفتیم، بورسیه تحصیلی در ایتالیا انواع مختلفی دارد که هر کدام برنامه های منحصر به خود را دارند. بورسیه های تحصیلی هم به دانشجویان ایتالیایی داخل و خارج ایتالیا و هم به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد. به طور کلی، بورسیه های تحصیلی در ایتالیا عبارت است از:

  • بورسیه EDISU پایمونت

این نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت تمام وقت در دانشگاه های پایمونت ثبت نام کرده اند. دانشجویان اگر شرایط اخذ این نوع بورسیه را دارا باشند می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. توجه داشته باشید که تنها دانشجویانی که به صورت تمام وقت در دانشگاه ثبت نام کرده اند واجد شرایط اخذ این نوع بورسیه هستند. خدمات این نوع بورسیه برای دانشجویان نیمه وقت متفاوت می باشد.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بلوگنا

بورسیه دانشگاه بلوگنا مختص به دانشجویان شایسته ای می باشد که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل می کنند و یا ثبت نام کرده اند. این نوع بورسیه به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد و هزینه یک سال تحصیلی آنان را پرداخت می نماید.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا
  • برنامه استعداد خود را در کشور ایتالیا سرمایه گذاری کنید

یکی از برنامه های وزارت امور خارجه و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا “سرمایه گذاری بر روی استعداد های خود” می باشد. این نوع برنامه به کشور های جهان سومی مانند کلمبیا، مکزیک، ترکیه، مصر، قزاقستان، غنا، هند ،آذربایجان، ایران و… تعلق می گیرد. دانشجویان این کشور ها می توانند از طریق دوره های تحصیلات تکمیلی، مهارت ها و تخصص خود را پرورش دهند. دانشجویان با اخذ این نوع بورسیه می توانند در رشته هایی همچون معمارِی، طراحی، مدیریت، اقتصاد و تکنولوژی تحصیل نمایند. این نوع بورسیه با عنوان بورسیه جهان سومی ایتالیا شناخته می شود.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله برای دانشجویان خود بورسیه تحصیلی ای را در نظر می گیرد که در مقطع کارشناسی ارشد علوم ثبت نام کرده اند. علاوه بر این، دانشگاه میلان شهریه این دانشجویان را حذف کرده است و مبلغی را به عنوان کمک هزینه به آنها پرداخت می نماید.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پادووا

این نوع بورسیه مختص به دانشجویان ایتالیایی است که رزومه تحصیلی درخشانی دارند؛ اما درآمد شان بسیار پایین است. این دانشگاه به دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند پول، غذا، خدمات اسکان و… را ارائه می دهد.

  • بورسیه تحصیلی PAVIA

این نوع بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که در کشور های در حال توسعه تحصیل می کنند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا را دارند. هر بورسیه این دانشگاه نزدیک به 8 هزار یورو ارزش دارد.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین

این نوع بورسیه تنها به دانشجویانی تعلق می گیرد که در رشته های معماری و مهندسی تحصیل می کنند.

  • بورسیه دولتی

این نوع بورسیه به دانشجویان ایتالیایی خارج و داخل کشور ایتالیا تعلق می گیرد و به بعضی از دوره های کارشناسی ارشد، دوره های دکترا و دوره های آموزش عالی در رشته های موسیقی، رقص و هنر تعلق می گیرد.

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا شده اند، می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایتالیا با پیدا کردن شغل مناسبی، ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل نمایند و پس از گذشت چند سال اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. لازم به ذکر است که بگوییم، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، 6 ماه زمان پیدا کردن شغل مناسبی را در این کشور دارند.

دانشگاه های ایتالیا

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا باید اطلاعات کلی را در رابطه با دانشگاه های این کشور دارا باشند. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا عبارت است از:

  1. دانشگاه فلورنس (University of Florence)
  2. دانشگاه نرماله (Scuola Normale Superior di Pisa)
  3. دانشگاه میلان ( university of Milan)
  4. دانشگاه پادوا (University of Padua)
  5. دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل (Università Vita-Salute San Raffaele)
  6. دانشگاه ساپینزای رم (Sapienza Università di Roma)
  7. دانشگاه بولونیا (Bologna)
  8. دانشگاه پلی تکنیک میلان(Polytechnic University of Milan)
  9. دانشگاه ترنتو(University of Trento)
  10. دانشگاه سنت آنا پیزا (Scuola Superiore Sant’Anna Pisa)
  11. دانشگاه فدریکو دوم(Università degli Studi di Napoli Federico II
  12. دانشگاه سالرنو( university of Salerno)
  13. دانشگاه پیزا(University of Pisa)
  14. دانشگاه پروجا ایتالیا (Universita degli studi di Perugia )

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان باید به صورت کامل از آن اطلاع داشته باشند، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی ایتالیا است. البته لازم به ذکر است که بگوییم، مدارک مورد نیاز هر دانشگاه با دیگری متفاوت است و ما به صورت عمومی مدارک زیر را بیان کرده ایم . متقاضیان برای آگاهی از مدارک مختص به هر دانشگاه می توانند با کارشناسان ما در موسسه در ارتباط باشند.

مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا عبارت است از:

  • عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک هویتی دانشجو
  • ارائه مدارک به همراه ریز نمرات
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه مدرک زبان
  • تکمیل فرم ویزا و ارائه آن به سفارت
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه رزومه
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک مربوط به اجاره خانه یا رزرو هتل در ایتالیا

لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیانی که بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را اخذ می کنند، نمی توانند برای همسر و فرزندان خود ویزا همراه اخذ نمایند.

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا

یکی از مهم ترین مسائلی که اکثر دانشجویان باید از آن آگاهی داشته باشند، هزینه های زندگی در کشور ایتالیا می باشد. این اطلاعات به متقاضیان کمک می کند که بتوانند هزینه های خود را در کشور مقصد برآورد نمایند و برای آن برنامه ریزی کنند. شما عزیزان می توانید به کمک جدول زیر برخی از این هزینه ها را در ایتالیا برآورد نمایید.

عنوانهزینه
1 لیتر شیرحداقل 1.14 یورو
1.5 لیتر بطری آبحداقل 0.39 یورو
500 گرم نانحداقل 1.60 یورو
ثبت نام باشگاه ورزشیحداقل 48.77 یورو
اجاره خانه تک خواب در مرکز شهر ایتالیاحداقل 618.23 یورو
اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر ایتالیاحداقل 1120.92 یورو
اجاره خانه تک خواب در خارج از شهر ایتالیاحداقل 470.03 یورو
اجاره خانه 3 خوابه در خارج از شهر ایتالیاحداقل 804.55 یورو

دانشجویان و متقاضیان زیادی هستند که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند و می خواهند از طریق اخذ بورسیه در این کشور مشغول به تحصیل شوند. دریافت بورسیه ایتالیا، قوانین و مقررات خاص خود را داراست و مراحل حقیقی و حقوقی نسبتا پیچیده ای دارد. به همین خاطر موسسه معتبر مهاجرتی ما جهت سهولت در امر اخذ ویزا تحصیلی، پذیرش دانشگاه و دریافت بورسیه دانشجویان تیمی حرفه ای و مجربی را از وکلا و مشاوران تخصصی تشکیل داده است که برای این دسته از افراد هزینه های مناسبی را در نظر گرفته است.

دانشجویان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های مهاجرتی و شرایط دریافت بورسیه با کارشناسان ما در ارتباط باشند و از مشاوره های تخصصی ما بهره مند شوند.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا کدام اند؟

کشور ایتالیا بورسیه های دانشگاهی و بورسیه های استانی را برای متقاضیان ارائه کرده است

بورسیه استانی ایتالیا چه نوع بورسیه ای است؟

این نوع بورسیه مختص به داشنجویانی است که از پس هزنیه های تحصیل خود بر نمی آیند. این نوع بورسیه را دولت های محلی ایتالیا ارائه کرده است

آیا مقطع تحصیلی در اخذ بورسیه تاثیر می گذارد؟

بله. معمولا در مقطع کارشناسی بورسیه های کمتری ارائه شده و شرایط اخذ آن بسیار سخت می باشد

آیا بورسیه های تحصیلی تنها شامل هزینه های دانشگاه می شود؟

خیر. برخی از بورسیه های تحصیلی در ایتالیا کمک هزینه ای را نیز به دانشجویان اعزا می کند که متقاضیان باید با مشورت وکیل مهاجرتی از شرایط و نحوه اخذ این نوع بورسیه ها آگاهی لازم را کسب نمایند

آیا برای اخذ بورسیه تحصیلی باید شرایط سنی خاصی داشته باشیم؟

خیر. دریافت بورسیه های تحصیلی در ایتالیا محدودیت سنی را برای متقاضیان ارائه نکرده است

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا چه مقدار است؟

مبلغ بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولا ۵.۲۰۰ یورو در سال می باشد که این مبلغ به شرایط دانشجو و عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل نمایند؟

بله. برخی از دانشگاه ها و کالج های واقع در کشور ایتالیا دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. البته تمامی این دوره ها نیازمند مدرک آیلتس در سطح ۶ به بالا می باشد.

آیا دانشجویان در حین تحصیل، اجازه کار پاره وقت در ایتالیا را دارند؟

بله. تمامی دانشجویان بین المللی با توجه به مقطع تحصیلی که در آن تحصیل می کنند، اجازه کار در این کشور را به صورت پاره وقت دارا هستند.

آیا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایتالیا می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

بله. دانشجویان فارغ التحصیل به مدت ۶ ماه وقت دارند تا کار مناسبی را در ایتالیا پیدا کنند.

آیا با مدرک دیپلم می توان در ایتالیا تحصیل کرد؟

بله در صورتی که متقاضی گپ تحصیلی نداشته باشد، می تواند در مقطع کارشناسی در ایتالیا مشغول به تحصیل شود.

آیا دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محدودیتی به وجود می آورد؟

خیر . دانشجویان با دریافت هر نوع بورسیه تحصیلی هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

3.7/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *