چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 13 اسفند 1401 | آخرین بروزرسانی:

اگر به دنبال مهاجرت به کشوری دیگر هستید و می خواهید وکیل مهاجرتی در این مسیر به شما کمک کند، مهم است که چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسید. به طور کلی، در این سوالات می بایست روند پرونده، روش مناسب برای مهاجرت با توجه به شرایط پرونده، میزان موفقیت، میزان دستمزدها، چگونگی ارتباطات و... مشخص گردد.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

مهاجرت به کشوری دیگر به معنی درگیر شدن با روندهای پیچیده‌ی متعدد و کاغذبازی های بسیار است. اما برای موفق بودن در این مسیر پر پیچ و خم می توان از راهنمایی های یک وکیل مهاجرتی ماهر استفاده کرد.

وکیل مهاجرتی با تجربه و اطلاعاتی که در خصوص مسائل حقوقی مهاجرت دارد، می تواند کل این فرآیند پیچیده را خلاصه کند و از صرف هزینه و انرژی اضافی جلوگیری نماید.

اما می بایست در جلسات مشاوره چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

اگر این مبحث برای شما هم مهم است، پیشنهاد می کنیم مقاله را دنبال نمایید. در این مقاله چندین سوال مهم که باید از وکیل مهاجرتی پرسیده شود، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، مشاورین شرکت مهاجرتی مهرآفرین با سابقه ای درخشان در مسیر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهند بود.

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت شخصی است که قوانین مهاجرت را اجرا کرده و به متقاضیان در فرآیند مهاجرت کمک می کند. قوانین مهاجرت موضوعات مختلفی نظیر قوانین مربوط به اخذ تابعیت، درخواست ویزا، وضعیت پناهندگی و اخراج را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین، وکلای مهاجرتی متقاضیان را در زمینه انواع روش های مهاجرت و انتخاب مسیر مناسب راهنمایی خواهند کرد.

اهمیت انتخاب وکیل مهاجرتی مناسب

امر مهاجرت بسیار مهم و سرنوشت ساز است؛ لذا، نباید ریسک کرد. به طور کلی، انتخاب وکیل مهاجرتی با تجربه و متخصص برای اطمینان از اینکه پرونده مهاجرتی مسیر درستی را طی می کند و برای بالا بردن شانس موفقیت و رسیدن به نتیجه دلخواه، ضروری می باشد.

همچنین، از آن جا که پرونده های مهاجرتی ممکن است پیچیده باشند، لذا باز هم تاکید بر انتخاب یک وکیل مهاجرتی متخصص است.

آیا وکیل مشاور همان وکیل مهاجرتی است؟

انواع مختلفی از وکلا وجود دارند که هر یک بر حوزه ای خاص از قانون متمرکزند. وکلای مشاور و وکلای مهاجرت دو نوع از رایج ترین وکلا هستند؛ اما این دو نوع وکیل چه تفاوتی با هم دارند؟

فعالیت وکلای مشاور در خصوص  ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه های مختلف حقوقی است و معمولاً توسط مشاغل مختلف جهت مشاوره در مورد مسائل حقوقی استخدام می شوند. این وکلا ممکن است در تهیه پیش نویس قراردادها و یا مذاکره برای معاملات مشارکت داشته باشند.

اما فعالیت وکلای مهاجرتی در زمینه مسائل مهاجرتی است و این وکلا با توجه به قوانین مهاجرتی راهنمایی های لازم را به متقاضیان ارائه خواهند داد. به طور کلی، وکلای مهاجرتی می توانند در خصوص تهیه درخواست ویزا، مشاوره در رابطه با مسائل شهروندی و نمایندگی موکل در جلسات دادگاه کمک کنند. داشتن یک وکیل مهاجرتی می تواند شانس موفقیت شما را در امر مهاجرت بالا ببرد. اما چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

سوالاتی که باید از وکیل مهاجرتی بپرسیم.

در ادامه تعدادی از سوالات را بیان خواهیم کرد.

ردیفسوال
1🗓️پرسش از سوابق وکیل
2💯درصد احتمالی موفقیت پرونده ما
3🛤️بهترین مسیر و استراتژی برای موفقیت پرونده
4🛣️اقداماتی که ما باید انجام دهیم
5📃قرارداد کتبی
6📑سابقه وکیل
7📲نحوه ارتباط و تماس ها
8👨🏽‍⚖️یک وکیل پرونده را بر عهده میگیرد یا گروهی از وکلا
9💲هزینه وکیل

1) در مورد سوابق کاری وکیل مهاجرتی سوال کنید.

سوال در مورد سوابق وکیل مهاجرتی مهم است. سوال در این خصوص باعث می شود تا دیدی از تجربه کاری و میزان موفقیت وکیل مهاجرتی در پرونده های مهاجرتی مختلف دریافت نمایید. لذا، بررسی سوابق کاری وکیل می تواند بینشی در مورد میزان مهارت ها و توانایی های حقوقی وی ارائه نماید.

لذا، توصیه می شود که وکیلی را انتخاب نمایید که نسبت به قوانین مهاجرتی متخصص است و تجربه‌ی غنی وی تضمینی بر تخصص و توانایی وکیل در زمان رسیدگی به پرونده شما می باشد.

علاوه بر این، بررسی سوابق کاری وکیل می تواند مشخص کند که آیا وی می تواند پرونده شما را به موفقیت برساند یا خیر. چرا که با انتخاب یک وکیل مهاجرتی باتجربه و متخصص، پرونده مهاجرتی تان بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت. اما در صورتی که وکیل از سابقه خوبی برخوردار نباشد، ممکن است نتواند به شما در امر مهاجرت کمک نماید.

همانگونه که بیان شد، وکلای مهاجرت پرونده های مختلفی را در زمینه های متفاوت نظیر گرین کارت، ویزای کار و غیره بر عهده می گیرند که برخی از این موارد ممکن است بسیار سختگیرانه باشند. ارجاعات و پرونده های مشتریان پیشین که می توان از طریق دفتر یا وب سایت وکیل مهاجرتی بررسی نمود، می تواند در تصمیم گیری در مورد وکیل مهاجرت بسیار مهم باشد.

2) از وکیل مهاجرتی در مورد پرونده خود و درصد موفقیت آن نظر بخواهید.

یکی از سوالات می تواند در مورد پرونده و موفقیت آن باشد. پس از ارائه پرونده به وکیل مهاجرتی، نظرش را در مورد پرونده و انتخاب نوع روش مهاجرتی سوال کنید و بپرسید که وی چگونه می تواند به شما کمک کند. با پرسش در این رابطه، متوجه خواهید شد که یک وکیل چقدر می تواند خوب فکر کند و وقتی تحت فشار است، چقدر می تواند خوب صحبت کند.

از آن جا که پرونده های مهاجرتی متفاوت هستند و هر یک روند خود را باید طی کنند، لذا، یک وکیل با تجربه بر اساس شرایط هر پرونده، می تواند مشاوره خاصی ارائه نماید. این افراد می توانند به هر سؤالی در رابطه با فرآیند مهاجرت پاسخ دهند.

به طور کلی، یک وکیل مهاجرت معتبر به طور صادقانه و واقع بینانه در مورد نتیجه نهایی و شانس موفقیت شما صحبت می کند و طبیعتا، اگر به دنبال نظر صادقانه ای در مورد پرونده تان هستید، شما هم می بایست صادقانه با وکیل مهاجرتی صحبت کنید و اگر موانعی چون سوابق کیفری وجود دارد، بیان نمایید. چرا که موفقیت پرونده مهاجرتی تنها در صورتی تضمین می شود که اطلاعاتی درست را در اختیار وکیل قرار دهید، در غیر این صورت، پرونده تان ریسک بالایی خواهد داشت.

3) در رابطه با بهترین استراتژی پرونده خود از وکیل مهاجرتی سوال کنید.

بعد از بررسی پرونده و تعیین اهداف نهایی، وکیل مهاجرت می بایست یک برنامه عملی را با یک جدول زمانی مشخص و مراحلی که باید انجام شود، ارائه نماید.

هدف اصلی این استراتژی پیشگیری از تمامی خطرات احتمالی که ممکن است در زمان روند درخواست با آن مواجه شوید، می باشد. لازم است در این پلن، زمان گردآوری اسناد و مدارک مورد نیاز، سوگندنامه ها و آماده سازی مصاحبه را در نظر گرفت.

4) در مورد اقداماتی که شما نیاز است انجام دهید، از  وکیل مهاجرتی خود بپرسید.

باید بدانید که چه مواردی را باید شما انجام دهید. قانون مهاجرت فراتر از نامه نگاری ها و تکمیل فرم هاست. برای این که فرایند مهاجرت به خوبی پیش برود، می بایست خودتان نیز نقش فعالی داشته باشید.

لذا، در مورد مدارک و اسنادی که از طرف شما باید تکمیل شوند، می بایست با وکیل مهاجرت صحبت کنید و مدارک را به موقع ارسال نمایید. بدین ترتیب، از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در روند درخواست جلوگیری خواهید کرد.

5) در مورد ضرورت توافق نامه کتبی سوال کنید.

در ادامه در مورد نیاز یا عدم نیاز به قرارداد کتبی بپرسید. به طور کلی، بستن قرارداد کتبی یک اصل است و در آن شرایط، مسئولیت ها، انتظارات و تعهدات برای وکیل و متقاضی، مشخص می شود.

به عبارتی، قرارداد کتبی خدماتی که باید ارائه شود، هزینه هایی که لازم است دریافت شود و مدت زمانی که وکیل و موکل در ارتباط هستند را مشخص کند. همچنین، پیش از آغاز هر کاری می بایست مطمئن شد که هم وکیل و هم متقاضی شرایط قرارداد را درک و با آن موافقت نموده اند. لذا، قرارداد کتبی می تواند از سوء تفاهم ها جلوگیری نماید.

6) از وکیل مهاجرتی خود در مورد رسیدگی به پرونده هایی مشابه پرونده خود سوال کنید.

سوال در مورد تجربه وکیل مهاجرتی در زمینه پرونده هایی مشابه با پرونده مهاجرتی شما، می تواند بسیار مفید باشد. چرا که به شما دیدی از انتظارات و نحوه کمک به شما خواهد داد.

لذا، پیش از آغاز روند مهاجرت، مقایسه وضعیت پرونده تان با موارد مشابهی که وکیل مهاجرت به آن ها رسیدگی کرده، نه تنها به شما در درک تجربه وکیلتان کمک خواهد کرد، بلکه کمک می کند تا برای مسیر پیش رویتان برنامه ریزی نمایید.

یک وکیل خوب، ظاهر سازی نکرده و نکات مثبت و منفی پرونده تان را بازگو می کند. لذا، با دانستن اطلاعاتی کافی از وضعیت پرونده تان می توانید ان را اصلاح نمایید.

مقالات پیشنهادی:

وکیل مهاجرت به روسیه

وکیل مهاجرت به سوئد

وکیل مهاجرت به فرانسه

وکیل مهاجرت به کانادا

7) نحوه ارتباط شما با وکیل مهاجرتی چگونه خواهد بود؟

سوال از نحوه ارتباط نیز ضروری است. ارتباط با وکیل مهاجرتی در طی فرآیند مهاجرت بسیار مهم است. این ارتباط کمک می کند تا هیچ یک از مهلت ها یا قرار ملاقات های مهمی که در حین فرایند مهاجرت ممکن است پیش آید، را از دست ندهید.

در حالت ایده‌آل، می توانید وکیلی را انتخاب کنید که امکان ارتباط مستقیم با وی از طریق ایمیل یا تلفن وجود داشته باشد. اما اگر وکیل مهاجرتی اشاره کند که باید با منشی قانونی یا حقوقی در ارتباط باشید، ممکن است به این معنا باشد که وکیل مهاجرتی به پرونده شما آن توجه کاملی که مورد نیاز است را نخواهد داشت.

همچنین، از وکیل در مورد روند پیگیری خود (چند بار تماس) سوال کنید و در رابطه با سیر تکامل پرونده مطلع باشید. فرایند مهاجرت ممکن است به ماه ها و یا حتی سال ها زمان نیاز داشته باشد، به همین خاطر، ارتباط با وکیل بسیار مهم است.

با این تفاسیر، نه تنها باید به دنبال یک وکیل مهاجرتی خوب بود، بلکه می بایست به دنبال یک وکیل قابل دسترس باشید.

8) سوال کنید، چه کسی نماینده من خواهد بود؟

از وکیل خود بپرسید، چه کسی وکالت شما را بر عهده خواهد گرفت. چرا که بعضی از شرکت های حقوقی متشکل از گروهی از وکلا هستند که بر روی جنبه های مختلف هر پرونده کار می کنند. این ویژگی مزیت خوبی است، چرا که بدین صورت هر وکیلی در زمینه‌ ای خاص از قوانین مهاجرتی تخصص خواهد داشت.

اما با این حال، داشتن نقطه تماسی که بتوان از آن طریق پیگیر وضعیت پرونده خود بود نیز مهم است. لذا، در زمان مصاحبه با وکلای بالقوه مهاجرت، می بایست در رابطه با ساختار تیم و نحوه ارتباط با آن ها در طی فرآیند سوال نمایید.

مقاله پیشنهادی:

سوالات مهاجرتی

9) از وکیل مهاجرت بخواهید که در مورد هزینه خدماتی که به شما ارائه خواهد شد، پاسخ دهد.

وکیل مهاجرتی می بایست اطلاعاتی در خصوص هزینه های تخمینی و هزینه های مربوط به پیگیری پرونده در اختیار شما قرار دهد که در این صورت می توان برای بودجه خدمات حقوقی بهتر برنامه ریزی کرد.

لذا شما باید دیدی واضح در مورد هزینه های ثابت، نرخ ساعتی، هزینه های ویزا و مجوز و دیگر هزینه هایی که ممکن است در این مسیر پیش آید، نظیر کپی اسناد یا ترجمه آن ها و یا آزمایش DNA داشته باشید.

به طور کلی، هزینه وکیل مهاجرتی بر اساس پیچیدگی پرونده می تواند متفاوت باشد. همچنین، در صورتی که پرونده تان وکیل و دستیاران حقوقی بیش تری را درگیر کند، هزینه بیش تر خواهد شد. علاوه بر این، برخی از وکلا ممکن است برای خدمات خاصی چون تهیه و تسلیم درخواست پناهندگی، هزینه ثابتی دریافت نمایند.

و باز هم چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟ علاوه بر سوالات ذکر شده ممکن است سوالات دیگری نیز وجود داشته باشند.اگر سوالی دارید و یا به دنبال یک وکیل مهاجرتی خوب هستید، با موسسه مهاجرتی مهرآفرین تماس بگیرید. کارشناسان ما در این مورد راهنمایی های لازم را خواهند داشت.

چرا سوال در مورد پرونده های مشابه مهم است؟

سوال در این مورد می تواند توانایی وکیل را در به موفقیت رساندن پرونده تان مشخص نماید.

چرا بستن قرارداد کتبی مهم است؟

با بستن قرارداد انتظارات، مسئولیت ها و تعهدات وکیل و موکل نسبت به پرونده دقیقا مشخص می شود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *