مهارت شغلی داری؟ با طرح جدید کره جنوبی برای کارگران ماهر مهاجرت کن و پولدار شو

مهارت شغلی داری؟ با طرح جدید کره جنوبی برای کارگران ماهر مهاجرت کن و پولدار شو

مهارت شغلی داری؟ با طرح جدید کره جنوبی برای کارگران ماهر مهاجرت کن و پولدار شو

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 22 تیر 1402 | آخرین بروزرسانی:

اگر در شغل خاصی مهارت دارید و علاقه مند به مهاجرت هستید؛ تا دیر نشده فرصت رو از دست ندید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما به شماره تماس 90003031 استفاده کنید. در حال حاضر، مقامات کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای صدور تعدادی ویزا برای کارگران ماهر سایر کشورها در سال جاری هستند. […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

اگر در شغل خاصی مهارت دارید و علاقه مند به مهاجرت هستید؛ تا دیر نشده فرصت رو از دست ندید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما به شماره تماس 90003031 استفاده کنید.

در حال حاضر، مقامات کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای صدور تعدادی ویزا برای کارگران ماهر سایر کشورها در سال جاری هستند. این تصمیم در جهت کمک به شرکت ها برای غلبه بر کمبود نیروی کار اتخاذ شده است. این تغییرات جدید توسط وزیر دادگستری هان دونگ هون تأیید شده است. وی اعلام کرده است که سهمیه سالانه برای کمک به شرکت ها در استخدام کارگران ماهر از 300 نفر به مجموع 30,000 نفر افزایش خواهد یافت.

ویزای E7 و تغییرات اخیر

برنامه ویزای E7 در کره جنوبی به شرکت های این کشور امکان استخدام افراد حرفه ای از کشورهای دیگر را می‌دهد. این برنامه از زمان معرفی خود در سال 2017 تاکنون تغییراتی را تجربه کرده است. سهمیه سالانه این برنامه از 300 نفر در سال 2017 به 2000 نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

اهمیت افزایش تعداد ویزاها

وزیر دادگستری کره جنوبی اعلام کرده است که امسال بیشترین مقدار افزایش را در ویزای کارگران ماهر خواهیم داشت. این تصمیم به رفع کمبود نیروی کار ماهر در بخش‌های تولیدی و کشاورزی کمک خواهد کرد. در ابتدا، کره جنوبی قصد داشت سهمیه امسال را به 5000 نفر محدود کند، اما این مقدار به دلیل نیاز فراوان این کشور به نیروی کاری افزایش یافته است.

تسهیل در معیارهای درخواست ویزا

امسال دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی معیارهای درخواست ویزا را راحت تر کرده است. این تسهیلات به درخواست های صنعتی پاسخ می‌دهد و برای کمک به شرکت ها در استخدام کارگران ماهر ایجاد شده است.

نیاز به کارگران مهاجر

نیاز به کارگران مهاجر
نیاز به کارگران مهاجر

در ژانویه سال جاری، مقامات کره جنوبی برنامه‌هایی را برای جذب نزدیک به 110,000 کارگر مهاجر به این کشور ارائه کردند. این کارگران مهاجر در زمینه‌های خاصی مانند مزارع و کارخانه‌ها فعالیت خواهند کرد. با این حال، برخی کسب‌وکارها بیان کرده‌اند که نیاز به تعداد بیشتری از این کارگران برای تأمین نیروی کار خود دارند.

کاهش نرخ باروری در کره و نیاز بیشتر به تامین نیروی کار

با توجه به کاهش نرخ باروری در کره جنوبی، این کشور در تلاش است تا با جذب تعداد بیشتری کارگر از سایر کشورها، این وضعیت را مدیریت کند. در سال 1990 حدود  49,000 نفر اتباع از سایر کشورها در کره جنوبی ساکن بودند.

جمعیت خارجی و کشور مبدا

طبق اطلاعات منتشر شده، تقریباً 40 درصد از اتباع خارجی در کره جنوبی از کشور چین هستند. مقامات این کشور به طور مداوم در تلاش برای افزایش تعداد کارگران بین‌المللی بوده اند و تلاش‌های بیشتری را برای جذب نیروی کار ماهر از کشورهای دیگر در آینده می‌کنند.

تسهیل در یادگیری زبان کره ای

برای جذب کارگران مهاجر، کره جنوبی دوره های رایگان زبان کره ای را در 319 مکان مختلف در سراسر کشور ارائه می‌دهد. این دوره ها به افرادی که قصد استخدام در این کشور را دارند، کمک می‌کند تا زبان کره ای را یاد بگیرند و به راحتی در محیط کار و زندگی روزمره خود به تعامل بپردازند.

از طریق این اقدامات و تغییرات در سیاست های مهاجرتی، کره جنوبی امیدوار است تا با جذب نیروی کار ماهر از کشورهای دیگر، کمبود نیروی کار خود را بهبود بخشد و اقتصاد خود را تقویت کند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *