مشکلات مهاجرت به کانادا

مشکلات مهاجرت به کانادا

مشکلات مهاجرت به کانادا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 اسفند 1401 | آخرین بروزرسانی:

بسیاری از افراد در سراسر دنیا به دنبال مهاجرت به کشورهای مدرن و پیشرفته می باشند تا بتوانند زندگی راحت تری برای خود و خانواده خود فراهم نمایند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مشکلات مهاجرت به کانادا صحبت کنیم و اطلاعات بسیار پرباری در رابطه با مهاجرت به کشورهای خارجی به شما […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

بسیاری از افراد در سراسر دنیا به دنبال مهاجرت به کشورهای مدرن و پیشرفته می باشند تا بتوانند زندگی راحت تری برای خود و خانواده خود فراهم نمایند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مشکلات مهاجرت به کانادا صحبت کنیم و اطلاعات بسیار پرباری در رابطه با مهاجرت به کشورهای خارجی به شما عزیزان بدهیم.

همانطور که می دانید کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. به کانادا سرزمین بزرگ سفید شمالی به دلیل مساحت بزرگ آن و نزدیکی به قطب شمال و آب و هوای برفی آن می گویند.

برای اینکه اطلاعات کامل تری در رابطه با سختی های مهاجرت به کانادا بدست آورید با موسسه مهاجرتی مهرآفرین همراه باشید.

طولانی بودن پروسه دریافت ویزای کانادا

برای اینکه بتوانید فرآیند مهاجرت به کانادا را طی نمایید باید روند دریافت ویزای آن که بسیار سختگیرانه و طاقت فرسا می باشد را بگذرانید.

تهیه مدارک اولیه مانند پاسپورت، مدرک زبان و …، آماده سازی مدارک مربوط به روشی که می خواهید از طریق آن به کانادا سفر کنید و در آخر مراحل تاییدیه سفارت و ثبت اطلاعات بیومتریک پروسه ای زمانبر می باشد که نیاز به صبر و حوصله و پیگیری دارد.

عدم دانش زبان انگلیسی و فرانسوی

در کشور کانادا زبان اصلی مردم انگلیسی و فرانسوی می باشد. اگر دانش زبان شما کامل نباشد و تسلط کافی به آن نداشته باشید مسلما نمی توانید حتی از دروازه سفارت با موفقیت رد شوید.

بعد از اینکه با سختی از مرحله آزمون زبان عبور کردید حال باید در این کشور با مردم فرانسوی زبان و انگلیسی زبان تعامل برقرار نمایید و این نیز نیازمند دانش کافی در این زمینه می باشد.

زبان اسپانیایی نیز در این کشور بسیار متداول می باشد. پس از مهم ترین مشکلات مردم برای مهاجرت به کانادا زبان می باشد.

آب و هوای سرد از مشکلات مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از سختی های مهاجرت به کانادا سازش با هوای بسیار سرد این کشور می باشد. با اینکه  نمی توان منکر زمستان های سرد و برفی این کشور در اکثر ایالت ها شد اما در برخی از مناطق این کشور شاهد هوای معتدل و گاهی هوای گرم هستیم.

یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا، آب و هوای سرد است
یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا، آب و هوای سرد است

این باور باعث شده است که برخی مردم به مهاجرت به این کشور فکر هم نکنند. بعنوان مثال شهر ونکوور به عقیده مهاجران دارای بهترین آب و هوا در کانادا است. اما همین آب و هوای معتدل نیز دارای نقاط منفی است و آن تعداد بالای پشه در این مناطق می باشد.

عکس: یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا آب و هوای سرد این کشور است

مشکل یافتن کار و شغل در کانادا

بسیاری از افراد بعد از مهاجرت به کانادا برای یافتن کار مناسب دچار مشکل خواهند شد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزای کانادا بررسی نمایید که شرایط شما با شغل های پیشنهادی این کشور برای مهاجران مطابقت دارد یا خیر.

تقاضای بسیار زیادی برای کارگران ماهر در سراسر کانادا وجود دارد، اما گاهی هم متقاضیان به خاطر نداشتن شرایط یا تجربه لازم پذیرفته نمی شوند. اما نگران نباشید شما می توانید با یک وکیل مهاجرتی مشورت نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند و موانع یافتن کار را به شما توضیح دهد.

یافتن مسکن مناسب از مشکلات مهاجرت به کانادا

با توجه به اینکه هزینه زندگی در کانادا بسیار زیاد است ( بخصوص برای ایرانیان زیرا وجه رایج پول ایران بسیار بی ارزش تر از کانادا می باشد) ممکن است برای یافتن خانه جدید برای سکونت دچار مشکل شوید.

اما به مرور زمان و با پیدا کردن شغلی مناسب این مشکل حل می شود. داشتن آگاهی از قیمت ها و همچنین شرایط اجاره خانه می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند و معضل یافتن خانه را برای شما به حداقل برساند.به همین خاطر، دولت کانادا برای رفاه حال مهاجران دسترسی به سیستم اسکان ملی را فراهم نموده است.

شما می توانید با دسترسی به سیستم اسکان مالی تمامی شرایط پیدا کردن خانه در کانادا را بسنجید و از طریق اینترنت نیز با قیمت ها و فضای خانه ها آشنایی پیدا کنید.

مشکل انتقال امتیاز شغلی در مهاجرت های کاری

بیشتر افراد برای مهاجرت به کانادا در صدد انتقال امتیاز و یا سابقه کاری خود به این کشور هستند. اما دولت کانادا بخصوص برای ایرانیان در رابطه با سابقه شغلی آن ها اعتباری قائل نیست و یا اگر قائل باشد بسیار سرسختانه عمل خواهد کرد.

برای همین است که مهاجرت تحصیلی به این کشور از طرف موسسات مهاجرتی توصیه می گردد. مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا از توفیق بیشتری برخوردار میباشد. چرا که فرد از این طریق در اصل اعتبار لازم را درست مانند یک شهروند کانادایی دریافت نموده و سپس وارد جامعه و بازار کار می‌شود و طبعا از همه لحاظ موفق‌تر خواهد بود.

اگر شما خواستار مهاجرت به کانادا هستید پیشنهاد ما به شما این است که در صورت داشتن شرایط سنی مناسب مهاجرت تحصیلی را هدف خود قرار دهید تا مشکلات کمتری را تجربه نمایید.

حکومت پادشاهی کشور کانادا

یکی از تصورات غلطی که افراد دارند این است که گمان می کنند چون کشور کانادا تحت حمایت و فرمانروایی ملکه انگلیس در گذشته و در حال حاضر پادشاه انگلیس می باشد بنابراین این کشور کشوری مستقل و خودساخته نمی باشد.

در صورتی که نخست وزیر این کشور تصمیم گیرنده و حاکم در این کشور می باشد و تنها فرمانروایی این کشور با پادشاه انگلیس میباشد. این مساله حتی برای برخی شهروندان کشور کانادا نیز ناخوشایند می باشد بگونه ای که تصور می شود این کشور با اتصال به حکومت انگلیس از حالت دموکراسی خارج شده است.

یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا نژادپرستی است
یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا نژادپرستی است

اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه می باشد و پادشاهی انگلیس هیچگونه اختلالی در زندگی روزمره افراد مقیم در این کشور وارد نکرده است. بنابراین این مورد را نمی توان از مشکلات مهاجرت به کانادا نام برد.

نژادپرستی در کانادا

نژاد پرستی در بسیاری از کشورهای جهان متداول است و در کشورهای آمریکایی بیشترین آمار را دارد.

امروزه بسیاری از افراد برای ارتباط با شهروندان یک جامعه پس از مهاجرت به مشکلات عمده برمی خورند. کانادا نیز از این داستان مستثنی نیست و نژاد پرستی در این کشور بسیار مرسوم میباشد. اما شما پس از مدتی زندگی در این کشور و آشنایی با فرهنگ آن ها با این موضوع کنار خواهید آمد و توسط مردم آن نیز شناخته خواهید شد.

عکس: یکی از مشکلات کانادا نژادپرستی موجود در این کشور است.

مالیات زیاد از مشکلات مهاجرت به کانادا

مالیات کشور کانادا نسبت به برخی از کشورها بسیار زیاد است. با توجه به اینکه شما پس از مدتی زندگی در این کشور با شرایط آن آشنایی پیدا می کنید  و می توانید با این شرایط خودتان را وقف دهید. بنابراین به افرادی که تازه به کانادا مهاجرت کردند و با سیستم مالیاتی این کشور آشنا نیستند، توصیه می‌شود با یک حسابدار مشورت نمایند تا تمام هزینه‌هایی که ممکن است میزان مالیات آنها را افزایش دهد، از بین ببرند.

مشکلات اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی و بیمه خودرو

یکی دیگر از مشکلات مهاجرت به کانادا گواهینامه خودرو می باشد. این گواهینامه به افراد بالای 16 سال تعلق می گیرد. برای اخذ گواهینامه در این کشور شرایط سختگیرانه ای در نظر گرفته شده است. به طور مثال شما نمی توانید گواهینامه خود را تطبیق دهید و حتما باید امتحان دهید.

آیا با توجه به مشکلات، زندگی در کانادا منطقی است؟
آیا با توجه به مشکلات، زندگی در کانادا منطقی است؟

آزمایشات کاملی برای دریافت گواهینامه از شما دریافت می گردد. داشتن خودرو نیز در این کشور بدون داشتن اقامت دائم ساده نیست. قیمت خودرو در این کشور بسیار زیاد است و سوخت نیز از بهای زیادی برخوردار است.

همچنین بیمه خودرو برای تمامی خودروها الزامی میباشد. قوانین حاکم بر خیابان ها و رانندگی در این کشور بسیار قانونمند می باشد و شما پس از مدتی زندگی در این کشور به آن عادت خواهید کرد.

با همه این مشکلات کانادا برای زندگی مناسب است؟

حال که مشکلات مهاجرت به کانادا و سختی های مهاجرت به کانادا را با هم بررسی نمودیم شاید برای شما سوال باشد که آیا زندگی در این کشور برای شما مناسب است؟ باید بگوییم که بله. این کشور در کنار تمام مشکلاتی که برای مهاجرین به همراه دارد دارای مزایای ویژه ای است که رفاه زندگی شما را تضمین می کند.

به عنوان مثال سیستم آموزشی این کشور بی رقیب می باشد. کانادا  دارای 4 دانشگاه بسیار مشهور می باشد که  جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

کشور کانادا با میانگین درآمد سالانه در حدود ۴۶۳۷۰ دلار، در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان از لحاظ برخورداری از درآمد بالا برای شهروندان است. کانادا از لحاظ قوانین محیطی پیوسته درحال توسعه و رشد بوده و امنیت، آرامش و بی‌طرفی در این کشور رو به افزایش است.

بطور کلی این کشور از امنیت بسیار بالای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … برخوردار است و شما می توانید با زندگی در آن از تمامی لحظات خود لذت ببرید. به شرط اینکه به شرایط غربت آن عادت کنید و بتوانید از شغل و درآمد خوبی برخوردار باشید.

مهمترین مشکلات مهاجرت به کانادا چیست؟

نژادپرستی، مالیات زیاد، چالش های اخذ گواهینامه خودرو، جکومت پادشاهی، هزینه های بالای زندگی، آب و هوای سرد و چالش های زبان فرانسوی از عمده ترین مشکلات مهاجرت به کانادا هستند.

آیا با توجه به مشکلات موجود کانادا برای مهاجرت، تحصیل و زندگی مناسب است؟

این کشور در کنار تمام مشکلاتی که برای مهاجرین به همراه دارد دارای مزایای ویژه ای است که رفاه زندگی شما را تضمین می کند.

4.4/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 8نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *