مدارس ایرانی در تورنتو

مدارس ایرانی در تورنتو

مدارس ایرانی در تورنتو

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 4 تیر 1402 | آخرین بروزرسانی:

مدارس ایرانی در تورنتو چه شرایطی دارند؟ یکی از دلایل مهم برای مهاجرت به کانادا برای بسیاری ، فراهم آوردن آینده ای بهتر و آرام تر برای فرزندان می باشد و کانادا واقعاً این فرصت را به ویژه برای کسانی که به اندازه کافی به خود اعتقاد دارند ، فراهم کرده است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

انادا با داشتن مدارسی با سطح آموزشی بسیار کیفیت بالا هر ساله میزبان دانش آموزانی از سراسر جهان است. لذا ، از مزایای تحصیل در مدارس کانادا می توان به مواردی چون کیفیت بالای آموزش ها ، دسترسی به انواع مدارس و برنامه های متنوع ، ارائه خوابگاه ، وجود شرایطی برای همراه شدن خانواده با دانش اموز ، امکان کار ، اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت کانادا اشاره نمود.

اما با توجه به جمعیت قابل توجه ایرانیان در کانادا و شهرهای مهم آن نظیر تورنتو ، مدارس ایرانی و فارسی زبان نیز در این کشور فعالیت دارند. لذا ، اگر به عنوان یک دانش آموز و یا والدینی که قصد دارید فرزندتان تحصیلات خود را در مدارس کانادا طی کند ، مدارس ایرانی فارسی زبان نیز ، یکی از گزینه ها برای انتخاب است.

مدارس ایرانی در تورتنو ، علاوه بر پیگیری برنامه آموزشی استان انتاریو ، بر آشنایی زبان و فرهنگ و تاریخ ایرانی نیز تاکید دارند.

مدارس تورنتو شامل انواع دوره ها برای پایه های مختلف تحصیلی هستند. لذا ، اگر در مورد این مدارس کنجکاوید ، در ادامه مقاله به بررسی شرایط مدارس ایرانی و فارسی در شهر تورنتو پرداخته ایم که با مطالعه مقاله به اطلاعات خوبی دست خواهید یافت. البته ، در صورت نیاز به راهنمایی های بیش تر می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و یا سوالاتتان را در بخش دیدگاه ها در انتهای مقاله مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شوند.

مقالات پیشنهادی:

مدارس ابتدایی کانادا

امکانات مدارس کانادا

کتاب های درسی مدارس کانادا

رنکینگ مدارس تورنتو

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

مدارس بریتیش کلمبیا

تحصیل در مدارس کانادا

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو

از مزایای تحصیل در مدارس ایرانی در تورنتو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیفیت آموزش بالا از مهم ترین دلایل تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو است. علاوه بر این ، در مدارس ایرانی تورنتو سعی می شود تا دانش اموزان با کسب دانش و مهارت های لازم در مسیر شغلی درستی قدم بگذارند و یا برای تحصیل در دانشگاه ها آماده شوند.

همچنین ، دولت کانادا شرایطی را به وجود آورده که یکی از والدین می توانند فرزند خود را در زمان تحصیل در کانادا همراهی کنند. از همه مهم تر ، تحصیل در مدارس کانادا می تواند زمینه اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا را فراهم سازد.

اما دقت داشته باشید که ، دولت کانادا هزینه های پزشکی خارجیان را پرداخت نخواهد کرد و هزینه های بهداشتی دانش آموزان بین المللی در استان ها و مناطق مختلف این کشور متفاوت می باشد.

همچنین ، هزینه های زندگی و شهریه های مدارس ایرانی در کانادا بالا است.

شرایط مدارس ایرانی در تورنتو

تعداد مدارس ایرانی در کانادا زیاد است و از شرایط این نوع مدارس می توان به ارائه دوره های متنوع ، فعالیت های فوق برنامه و شرایطی عالی اشاره نمود. فارسی ، زبان تدریس در مدارس ایرانی تورنتو است.

در مدارس ایرانی متناسب با کیفیتی که ارائه می دهند ، زبان های انگلیسی و فرانسه هم تدریس می شود. همچنین ، صحبت به زبان پارسی در محیط بعضی از مدارس ایرانی ضروری می باشد.

شرایط مدارس ایرانی در تورنتو
شرایط مدارس ایرانی در تورنتو

دقت کنید که ، شرایط پذیرش در مدارس فارسی مختلف متفاوت است. اما شرایط کلی پذیرش در مدارس ایرانی تورنتو به شرح زیر می باشد:

  • آشنایی به زبان فرانسه یا انگلیسی و نیز زبان فارسی
  • ارائه ی نتایج مدرسه یا کارنامه ی تحصیلی سال های گذشته
  • دارا بودن شرایط حداقل معدل با توجه به شرایط مدرسه مورد نظر
  • شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه آنلاین در صورت درخواست

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس ایرانی تورنتو

از مدارک ضروری جهت ثبت نام در مدارس ایرانی در تورنتو اعم از دبستان ها و مدارس دبیرستان کانادا شامل موارد زیر می باشند:

  • ارائه ی مدارک هویتی دانش آموز نظیر پاسپورت و شناسنامه
  • ارائه ی مدارک هویتی والدین
  • ارائه ی مدارکی مبنی بر قبول شدن در آزمون ورودی مدرسه (در صورت لزوم)
  • کارت بهداشت و واکسیناسیون
  • عکس
  • ارائه ی کارنامه های تحصیلی دانش آموز (حداقل دو سال اخیر)
  • توصیه نامه

پس از اخذ پذیرش یکی از مدارس ایرانی فعال در شهر تورنتو می توان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درخواست داد.

لیست مدارس ایرانی تورنتو کانادا

مدارس کانادا برای مهاجران ایرانی شامل موارد مختلفی است که از مدارس خوب تورنتو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مدرسه فارسی تورنتو

در لیست مدارس ایرانی در تورنتو به بررسی مدرسه فارسی تورنتو می پردازیم:

نام مدرسهمدرسه فارسی تورنتو (Toronto Farsi School)
مقاطع تحصیلیتمامی پایه ها
شماره تلفن+1 416-843-3387
ایمیلinfo@torontofarsischool.com
آدرس وب سایتhttps://torontofarsischool.com/

مدرسه فارسی تورنتو دارای تیمی قوی از کارکنان و معلمین بسیار مجرب است. مدرسه فارسی تورنتو 33 سال قبل به عنوان مرکز زبان و ادبیات فارسی توسط مرحومه خانم مینو گلشنی تأسیس شد. این مدرسه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ثبت شده است و دارای وضعیت خیریه در کانادا می باشد.

هدف اولیه مدرسه فارسی تورنتو تداوم میراث ایرانی به واسطه ی ارائه آموزش زبان به جوانان ایرانی / کانادایی است و این مدرسه در تلاش است تا فرزندان ایرانی غنا و اهمیت تاریخی زبان فارسی را درک نموده و با آثار ادبی  ، شعر و فلسفه استادانی چون فردوسی ، سعدی ، حافظ ، خیام و مولانا آشنا شوند.

علاوه بر آموزش زبان فارسی در این مدرسه هنر و فرهنگ ایرانی ، دین شناسی تطبیقی ​​(اسلام ، زرتشتی ، مسیحیت و یهودیت) ، مطالعات اجتماعی و خانواده نیز در چارچوب فرهنگ و سنت ایرانی تدریس می شود.

تا کنون بیش از هفت هزار دانش آموز در این مدرسه تحصیل کرده اند و امروزه این مدرسه تقریباً دارای 30 معلم با تجربه است. همچنین ، همواره تعدادی از والدین علاقه مند با مدرسه همکاری داشته و خواهند داشت.

مدرسه بین المللی البرز تورنتو

مدرسه بین المللی البرز یکی دیگر از مدارس ایرانی در تورنتو است:

نام مدرسهمدرسه بین المللی البرز (Alborz International Educational Centre )
مقاطع تحصیلیدبیرستان و پیش دانشگاهی
شماره تلفن+1 416 875 0909
ایمیلadmin@alborzschool.com
آدرس وب سایتhttps://alborzschool.com

مرکز آموزشی البرز یک مدرسه خصوصی است که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش انتاریو می باشد. البرز علاوه بر دبیرستان ، از جمله معتبرترین مراکز مجاز آمادگی آموزش زبان تایید شده توسط ایالات متحده است.

در مرکز آموزشی البرز دانش اموزان تشویق می شوند تا چشم اندازهای شغلی خود را کشف کنند ، به یادگیرندگانی همیشگی تبدیل شوند و برای تغییری دائمی آماده باشند. چرا که البرز دانش آموزانش را برای دستیابی به اهداف و موفقیت ها توانمند می کند و آمادگی برای ورود به دانشگاه از اولویت بالایی در مدرسه البرز برخوردار است.

همچنین ، دانش آموزان در این مدرسه برای آمادگی تحصیلی و پذیرش در دانشگاه ها از سامانه ی مشاوره البرز برخوردار خواهند شد.

لذا ، کمک به دانش آموزان در مورد نیازهای دانشگاهی در اولویت مدرسه است و در این مدرسه به دانش آموزان کمک می شود تا برنامه های آموزشی خاصی را مطابق با شرایط مختلف ورود به دانشگاه ایجاد کنند.

اگر علاقمند به تحصیل در مدارس ایرانی در تورنتو هستید ، با گروه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

مدرسه بین المللی البرز تورنتو
مدرسه بین المللی البرز تورنتو

همچنین ، در مدرسه البرز دانش اموزان در مورد انتخاب بهترین دانشگاه ها بر اساس شرایط ، علایق و چشم انداز شغلی شان راهنمایی می شوند و به دانش آموزان برای ارسال درخواست به دانشگاه های منتخب خود و تکمیل تمامی مدارک مورد نیاز کمک می شود.

علاوه بر این ، مدرسه البرز دوره های آموزشی تافل را که توسط معلمینی حرفه ای و معروف آموزش داده می شود ، ارائه داده است.

معلمین البرز برای پرورش حس تعلق اجتماعی ، استقلال ، عزت نفس و احترامی که همه ما برای آن ارزش قائل هستیم ، می کوشند و برای ایجاد یک محیط یادگیری تجربی که به دانش آموزان در دستیابی به پتانسیل کامل خود کمک می کند ، در تلاشند.

به طور کلی ، هدف مدرسه البرز ، آموزش دانش آموزان در جهت دستیابی به بالاترین توانایی های علمی است. در این مدرسه دانش آموزان می توانند یاد بگیرند ، رشد کنند و به بزرگسالانی مسئولیت پذیر و سازنده تبدیل شوند.

دبیرستان فیوچر اسکیلز تورنتو

در ادامه بررسی مدارس ایرانی در تورنتو دبیرستان فیوچر اسکیلز را بررسی می کنیم. دبیرستان فیوچر اسکیلز از دیگر مدارس در استان اونتاریو می باشد:

نام مدرسهفیوچر اسکیلز (future school)
مقاطع تحصیلیدبیرستان و پیش دانشگاهی
شماره تلفن416-227-1177 / 905-787-3131
ایمیلinfo@FutureSkills.com
آدرس وب سایتhttps://www.futureschool.org/

دوره های دبیرستان در فیوچر اسکیلز به صورت حضوری یا آنلاین (مجازی ، آموزش الکترونیکی) برای دانش آموزان دوره متوسطه در پایه ها 9 تا 12 که در حال تکمیل مدرک OSSD (دیپلم دبیرستان انتاریو) هستند ، ارائه می شود.

این مدرسه که تاسیس 1997 بوده ، در حال حاضر یکی از بهترین دبیرستان های خصوصی تورنتو به حساب می آید. این مدرسه با ارائه آموزش هایی با کیفیت و بهره از کادری متخصص توانسته در موفقیت تحصیلی و ورود دانش اموزان به دانشگاه های معتبر کانادا نقشی پررنگ ایفا کند.

فیوچراسکیلز به عنوان یک دبیرستان غیرانتفاعی خدمات مختلفی را به دانش آموزان ارائه می دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه دیپلم مورد تایید دانشگاه های معتبر جهان
  • دارای دوره های متنوع شبانه ، روزانه و تابستانی و آموزش از راه دور
  • ارائه دوره های زبان انگلیسی
  • ارائه کلاس های خصوصی
  • ارائه دوره های آمادگی تافل (فیوچر اسکیلز ، مرکز رسمی آزمون Toefl می باشد.)
  • آموزش کامپیوتر

مدرسه فردوس کیدز تورنتو

از دیگر مدارس ایرانی در تورنتو مدرسه فردوس کیدز است:

نام مدرسهفردوس کیدز (Ferdows Kids)
مقاطع تحصیلیچند ماهگی تا 12 سالگی
شماره تلفن4168287448
آدرس وب سایتwww.ferdowskids.com

فردوس کیدز یک مرکز آموزشی فرهنگی و ایرانی است. ایدئولوژی فردوس کیدز ترکیبی از مونته سوری و والدورف با تمرکز بر زبان ، ریاضی ، علوم ، هنر و فرهنگ و محوریت زبان ، موسیقی ، شعر ، هنر و فرهنگ فارسی می باشد. فردوس کیدز در حال حاضر مجموعه ای از کلاس ها را در طول هفته و آخر هفته برای تمامی سنین ارائه می دهد.

فردوس کیدز در تلاش است تا جوانانی را با دانش و احترام به زبان و فرهنگ فارسی پرورش دهد تا به رشد آن ها به عنوان اعضای فعال در یک جامعه متنوع و چند فرهنگی کمک کند.

همچنین ، این مرکز در تلاش است تا آموزش هایی با کیفیت را در محیطی امن ، متنوع ، صمیمی و خلاق ارائه دهد. برنامه درسی در این مرکز بسیار دقیق طراحی شده و ترکیبی از والدورف و مونته سوری می باشد.

علاوه بر این ، فردوس کیدز دارای یک برنامه پیش دبستانی تمام وقت برای کودکان 2 تا 4 ساله است و انتخاب مواد و ابزارهای آموزشی با دقت بسیار باعث شده تا دانش آموزان تجربه کاملی را در زمینه های ریاضیات ، علوم ، زندگی عملی و هنر به دست آورند.

مدرسه سهراب سپهری در تورنتو
مدرسه سهراب سپهری در تورنتو

مدرسه سهراب سپهری در تورنتو

مدرسه سهراب سپهری نیز از دیگر مدارس ایرانی در تورنتو می باشد:

نام مدرسهسهراب سپهری (Sohrab Sepehri)
مقاطع تحصیلیپایه 1 تا 12
شماره تلفن(647) 285 – 8512
ایمیلinfo@sohrab-farsischool.com
آدرس وب سایتhttps://sohrab-farsischool.com/

مدرسه سهراب سپهری در راستای حفظ سنت ها و ارزش های ایرانی راه اندازی شده است.

این مدرسه ارائه دهنده ی آموزش های زبان فارسی برای تمامی دوره های تحصیلی و گروه های سنی از خردسال گرفته تا بزرگسال می باشد.

دوره های ارائه شده توسط مدرسه سهراب سپهری در یک محیط شاد توسط مربیانی با تجربه و متخصص یا به صورت خصوصی و یا به صورت گروهی ارائه می گردد.

مدرسه فارسی زبان سینا در تورنتو

اطلاعات کلی در مورد مدرسه فارسی زبان سینا به شرح زیر است:

نام مدرسهمدرسه سینا
مقاطع تحصیلیپایه 1 تا 12
شماره تلفن2772 315 (416)
ایمیلinfo@sinaschool.ca
آدرس وب سایتhttps://sinaschool.ca

مدرسه فارسی زبان سینا که دارای بیش از 25 سال سابقه است ، شامل برنامه هایی برای دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد.

از مزایای تحصیل در این مدرسه که به عنوان یکی از مدارس ایرانی در تورنتو شناخته می شود ، می توان به داشتن محیطی مناسب ، زمین های ورزشی مختلف ، فضای سبز وسیع و امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل اشاره نمود.

علاوه بر این ، دانش آموزان مدرسه فارسی زبان سینا می توانند کارنامه معتبر از آموزش و پرورش ایران دریافت نمایند و این مدرسه شامل دوره های تمام وقت ، تک درس و نیمه وقت می باشد.

آموزشگاه فارسی شاه مقصودی M.T.O

آموزشگاه فارسی شاه مقصودی نیز یکی دیگر از مدارس در تورنتو است:

نام مدرسهآموزشگاه فارسی شاه مقصودی M.T.O
مقاطع تحصیلیمهد کودک تا پایه 3
شماره تلفن315 – 2772  (416)
ایمیلinfo@sinaschool.ca
آدرس وب سایتwww.suficenters.org

آموزشگاه فارسی شاه مقصودی M.T.O در کنار برنامه های معمول تدریس ، آموزش زبان فارسی را نیز در برنامه دارد. علاوه بر این ، مدرسه شاه مقصودی شامل برنامه هایی در جهت آشنایی بیش تر کودکان با سازهای مختلف ایرانی است و هر ساله مراسم نوروز در این مدرسه برگزار می شود.

مدرسه فارسی شاه مقصودی که دانش اموزان را با شیوه ی مکتب صوفی تربیت می کند ، دارای شعبه هایی در آمریکا ، اروپا ، نیوزیلند و استرالیا می باشد.

هزینه های تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو کانادا

مدارس دولتی در کانادا برای کانادایی ها و افرادی که اقامت کانادا را دارند رایگان است. اما دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت نمایند.

شهریه مدارس خصوصی در کانادا با توجه به شرایط و امکانات مدرسه می تواند متغیر باشد. هزینه مدارس خصوصی روزانه ممکن است از 15000 تا 30000 دلار سالانه و هزینه مدارس خصوصی شبانه روزی می تواند از 63000 تا 83000 دلار سالانه باشد..

هزینه های تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو کانادا
هزینه های تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو کانادا

در همین راستا ، شهریه های مدارس ایرانی در تورنتو نیز متفاوت است و ممکن است در حدود 300 تا 9000 دلار کانادا باشد.

به طور مثال ، شهریه مدرسه فارسی تورنتو برای سال تحصیلی 2022 / 2023 به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیسالانهبهای کتاب
پایه 1 تا 61000 دلار45 دلار
متوسطه اول (پایه 7 تا 9)1150 دلار55 دلار
متوسطه دوم (پایه 10 تا 12)1300 دلار65 دلار
فارسی آموزی800 دلاربهای هر جلد کتاب 15 دلار

همچنین ، شهریه دانش آموزان خارجی که در مدرسه بین المللی البرز تورنتو تحصیل می کنند ، به صورت زیر می باشد:

برنامهشهریه
برنامه EPPU: یک سال تحصیل19500 دلار کانادا
برنامه LPP: یک سال تحصیل12850 دلار کانادا
دوره آمادگی تافل / آیلتس950 دلار کانادا
هزینه درخواست (غیر قابل استرداد)400 دلار کانادا

برنامه هوم استی این مدرسه به دانش آموزان بین المللی امکان می دهد تا با یک خانواده دلسوز و صمیمی کانادایی در محیطی راحت و امن زندگی کنند.

دانش آموزانی که با خانواده ای کانادایی اقامت می کنند ، شرایط زندگی و تجربه فرهنگ و ارزش های کانادایی را در یک محیط گرم و دوستانه خانوادگی تجربه خواهند کرد. این خانواده ها شادی و رفاه دانش آموزان را تضمین می کنند و به آن ها اجازه می دهند تا بر تحصیل خود متمرکز نمایند. هزینه اقامت بدین شیوه می تواند از 1000 دلار در ماه بسته به درخواست و انتخاب دانش آموزان باشد.

علاوه بر این ، از شرایط تحصیل در مدرسه ی فیوچر اسکیلز پرداخت 12500 دلار برای دوره کامل کلاس ها در یک سال (پرداخت به صورت اقساطی و ماهیانه امکان پذیر است) ، و نیز پرداخت 100 دلار به ازای هر واحد درسی (غیر قابل استرداد) در روز ثبت نام می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای مدارس ایرانی در تورنتو کانادا

به طور کلی ، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

می بایست از طریق سفارت کانادا اقدام نمود. اما مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو می تواند موارد زیر باشد:

  • اخذ نامه پذیرش از مدارس کانادا
  • مدارک هویتی نظیر پاسپورت معتبر
  • رسید پرداخت شهریه مدرسه
  • مدارکی مبنی بر داشتن اقامتگاهی در کانادا
  • مدارک پرداخت بیمه سلامت (در صورت نیاز)
  • مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای اثبات این که از عهده مخارج تحصیل و زندگی برای حداقل یک سال بر خواهید آمد (برای افراد مجرد: 10000 دلار کانادا ، 4000 دلار کانادا دلار اضافی در صورت همراهی همسر و 3000 دلار کانادا به ازای هر نفر وابسته)

مدارس ایرانی در تورنتو شامل مدارس مختلفی است که هریک شرایط خاص خود را دارند. اما این مدارس مورد تقاضای بسیاری از فارسی زبانان می باشند. لذا اگر شما هم می خواهید فرزندتان در یکی از مدارس ایرانی کانادا تحصیل کند ، کارشناسان متخصص ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین الزامات تحصیل در این مدارس را به طور دقیق به شما شرح خواهند داد تا بدون دغدغه بتوانید فرزندتان را در مدارس ایرانی تورنتو و یا کانادا ثبت نام نمایید.

از مدارس فارسی و ایرانی در شهر تورنتو به چه مواردی می توان اشاره نمود؟

از جمله مدارس فارسی در شهر تورنتو کانادا ، مدرسه البرز ، دبیرستان فیوچر اسکیلز ، مدرسه فارسی تورنتو ، مدرسه فردوسی ، فردوس کیدز ، مدرسه شاه مقصودی ، مدرسه فارسی سینا ، مدرسه سهراب سپهری و غیره می باشند.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا به چه صورت است؟

شهریه های مدارس ایرانی در تورنتو متفاوت است و ممکن است حدود 300 تا 9000 دلار کانادا باشد.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *