لباس فرم مدارس در کانادا

لباس فرم مدارس در کانادا

لباس فرم مدارس در کانادا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 شهریور 1402 | آخرین بروزرسانی:

لباس فرم مدارس کشورهای مختلف ، تفاوت هایی نسبت به هم دارند و پوشیدن لباس فرم در بیش تر مدرسه های دولتی و یا مستقل کانادا اجباری نیست. البته ، در برخی موارد نظیر سفرهای علمی بین المللی و یا اجراهای مدارس ممکن است داشتن لباس فرم ضروری باشد. به طور کلی ، شرایط لباس […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

لباس فرم مدارس کشورهای مختلف ، تفاوت هایی نسبت به هم دارند و پوشیدن لباس فرم در بیش تر مدرسه های دولتی و یا مستقل کانادا اجباری نیست. البته ، در برخی موارد نظیر سفرهای علمی بین المللی و یا اجراهای مدارس ممکن است داشتن لباس فرم ضروری باشد.

به طور کلی ، شرایط لباس فرم در مدارس مختلف کانادا متفاوت است و در حالی که ممکن است در برخی مدارس داشتن لباس فرم ضروری باشد ، برخی دیگر از مدارس کانادا هیچ اجباری در پوشیدن لباس فرم ندارند.

همچنین ، ممکن است لباس فرم در دبستان ها و دبیرستان های مختلف کانادا متفاوت باشند.

به طور کلی ، هدف از معرفی لباس فرم در مدارس کانادا ، ایجاد حس همبستگی و همسانی است و لباس های فرم در شکل گیری یک فضای آموزشی مناسب که منجر به موفقیت دانش آموزان می شود ، نقش دارند.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد لباس فرم مدارس در کانادا هستید ، پیشنهاد می کنیم با ادامه مقاله همراه باشید. همچنین ، اگر می خواهید فرزندتان در یکی از  مدارس کانادا تحصیل کند ، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و از نحوه درخواست و پذیرش در مدارس مختلف مطلع شوید. البته ، سوالاتتان را در خصوص مدارس کانادا می توانید در بخش دیدگاه ها نیز مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شوند.

مقررات لباس فرم یا یونیفرم در مدارس کانادا

یکی از قوانینی که در زمان تحصیل فرزندتان در مدارس کانادا باید بدان توجه نمایید ، مربوط به لباس فرم است. یونیفرم های مدارس مختلف کانادا متفاوت هستند و اگر بخواهیم مدارس کانادا را با توجه به لباس فرم شان تقسیم کنیم ، دو گروه مدرسه در کانادا داریم:

مدارسی که داشتن لباس فرم را اجباری می دانند و مدارسی که دارای لباس فرم نیستند.

مدارسی با قانون لباس فرم اجباری

در این نوع مدارس دانش آموزان در نوع پوشش خود محدودیت دارند و ملزم به پوشیدن لباس فرم یا همان پوششی که مدرسه مشخص کرده ، هستند.

همچنین ، تهیه لباس فرم مدارس در کانادا معمولا به دو صورت امکان پذیر است: والدین باید لباس فرم را از محلی که مدرسه معرفی می کند ، تهیه کنند و یا یونیفرم ها از طریق مدرسه به دست دانش آموزان می رسد.

مدارسی که دارای لباس فرم نیستند.

در این نوع مدارس دانش آموزان در انتخاب نوع پوشش خود آزادترند ، ولی این بدان معنا نیست که هر لباسی که بخواهند را می توانند بپوشند ، بلکه باز هم محدودیت هایی وجود دارد و پوشیدن برخی از لباس ها در مدارس ممنوع می باشد.

به طور مثال ، لباس هایی با جملات و تصاویر غیر اخلاقی و نامناسب و پوشیدن لباس هایی که بیش از حد تنگ هستند ، در مدارس مجاز نیستند.

شرایط لباس فرم مدارس در کانادا

همان گونه که ذکر شد ، در بیش تر مدرسه های دولتی و مستقل کانادا الزامی در پوشیدن لباس فرم مدرسه نیست ، مگر در شرایطی خاص.

اما با این وجود ، بیش تر دبیرستان های کاتولیک در بخش جنوب انتاریو که پایه های 9 تا 12 را ارائه می دهند ، به داشتن یونیفرم مدرسه تاکید دارند. لباس فرم این مدارس معمولاً شامل پیراهن های آستین بلند یا کوتاه بوده که آرم مدرسه نیز بر روی آن ها مشخص شده است.

شرایط لباس فرم مدارس در کانادا

دختران در مدارس کانادا می توانند انتخاب کنند که شلوار یا دامن بپوشند. همچنین ، در برخی از مدرسه های کانادا پوشیدن نوع خاصی از کفش ها و جوراب ها با بلندی مشخص که با لباس یونیفرم ها هماهنگ باشند ، لازم است. جلیقه و ژاکت کشباف پشمی نیز ، به ویژه در فصل سرد زمستان ، می تواند بخشی از یونیفرم مدارس باشند.

علاوه بر این ، انجمن آموزش و پرورش منطقه ی کاتولیک تورنتو ، از سال 2011 ، برای کلیه ی دبستان های مستقل که پیش از این لباس فرم نداشتند ، یک کد لباس سفید و سرمه ای مشخص کرد.

پاسخ سوالاتتان را در مورد لباس فرم مدارس در کانادا ، شرایط پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ، از مشاورین گروه مهاجرتی مهرآفرین دریافت نمایید.

اما دقت کنید که ، پوشیدن لباس فرم در مدارس انگلیسی استان کبک متداول تر است. به طوری که ، بر اساس سیستم مدرسه های انگلیسی کبک ، داشتن لباس فرم تقریباً در همه دبستان ها و دبیرستان ها اجباری است. همچنین ، اکثر مدارس خصوصی در این استان دارای لباس فرم هستند. به طور کلی ، اکثریت شوراهای آموزش و پرورش در کبک ، لباس فرم دارند.

در مجموع ، قوانین و مقررات مربوط به لباس فرم و میزان اجرای آن بسته به مدارس ، متفاوت می باشد.

لباس فرم دوره دبستان در کانادا

دوره ابتدایی در کانادا از سن 5 تا 12 سالگی است و لباس فرم دانش آموزان در این مقطع شامل پیراهن ، دامن یا شلوار و کفش هایی مناسب است.

در برخی موارد نیز دانش آموزان ملزم به داشتن کلاه ، پالتو و دستکش (در فصول سرد) هستند. هدف از داشتن لباس فرم در این مقطع تحصیلی ، ایجاد اتحاد و یکرنگی در مدارس است و لباس فرم مدارس در کانادا از پر رنگ شدن تفاوت های بین دانش آموزان با سطح درآمدهای بالا یا پایین جلوگیری می کند.

تهیه لباس های فرم برای مدارس دولتی به دست خانواده ها است. در حالی که ، ممکن است برای تهیه لباس فرم مدارس خصوصی ، فروشگاهی خاص توصیه شود.

لباس فرم دبیرستان ها در کانادا

لباس فرم در مقطع دبیرستان نیز شامل پیراهن ، دامن یا شلوار و کفش هایی مناسب است. همچنین ، دانش آموزان در برخی مدارس اجازه پوشیدن شلوارک را دارند. در برخی موارد نیز ، دانش آموزان باید کلاه ، پالتو و دستکش (در فصول سرد) داشته باشند.

هدف از داشتن لباس فرم در این مقطع ، ایجاد حس همبستگی و همسانی و نیز تمرکز هر چه بیش تر بر روی آموزش و یادگیری است.

لباس فرم دبیرستان ها در کانادا

به طور کلی ، داشتن لباس فرم در مدارس در این مقطع به قوانین مدرسه بستگی دارد. به طوری که ، برخی از مدارس دولتی و خصوصی دانش آموزان را به داشتن لباس فرم الزام کرده و برخی دیگر تنها به داشتن لباسی مناسب بسنده می کنند.

لباس فرم مدارس مناطق مختلف کانادا

آیا لباس فرم مدارس در کانادا در مناطق مختلف متفاوت است؟ دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند ، معمولا لباس فرم ندارند و لباس های عادی خودشان را می پوشند. دانش آموزان مدارس خصوصی نیز ، در اغلب موارد لباس فرمی را می پوشند که توسط والدین خریداری شده است.

لباس فرم در مدارس انتاریو

آیا مدارس انتاریو لباس فرم تعیین کرده اند؟ به طور کلی ، نوع لباس و آرایش در مدارس آنتاریو باید مناسب مدرسه باشد.

همچنین ، در روش لباس پوشیدن برای مدارس همیشه باید راحت بودن ، حس خوب داشتن ، خوش سلیقه بودن و پاکیزگی رعایت شود و لباس نباید در برنامه ریزی روزانه تان اختلال ایجاد کند.

لباس فرم در مدارس کبک

برخلاف دیگر استان های کانادا که اغلب داشتن لباس فرم را اجبار نمی کنند ، پوشیدن لباس فرم در اکثر مدارس کبک لازم است. لذا ، در سیستم مدارس انگلیسی کبک ، تقریباً تمامی مدارس اعم از ابتدایی و دبیرستان دانش آموزان را ملزم به داشتن لباس فرم می کنند.

لباس فرم مدارس در کانادا / تورنتو

دانش آموزان در مدارس تورنتو چگونه لباس می پوشند؟ دانش آموزان در مدارس تورنتو می توانند لباس های راحت تری بپوشند و ممکن است لباس هایی را استفاده کنند که بازوها ، شانه ها ، پهلوها ، گردن ، پاها و دیگر بخش های بدنشان نمایان باشد.

همچنین ، شورای مدارس کاتولیک تورنتو (TCDSB) با هدف راحتی بیش تر و تمرکز بر یادگیری در مدارس ، کد لباس فرم ایجاد کرده است.

بر همین اساس ، فرم مناسب برای تمامی مدارس ابتدایی TCDSB شامل ترکیبی از لباس های سفید و سرمه ای (بدون استفاده از لباس جین) ، نظیر تاپ سفید ساده با دامن یا شلوار سورمه ای و یا تاپ سورمه ای با دامن یا شلوار سفید می باشد. همچنین ، مدارس دوره دبیرستان TCDSB ، لباس فرم دارند.

لباس فرم در مدارس اتاوا

لباس های دانش آموزان در مدارس اتاوا نباید الکل ، مواد مخدر ، فعالیت های غیرقانونی ، نژادپرستی یا تبعیض ، نفرت ، توهین به مقدسات ، تحریک به خشونت یا آزار و اذیت و … را ترویج کنند. همچنین ، ممکن است کلاه یا روسری در خارج از کلاس پوشیده شود.

لباس برای مدارس اتاوا باید تمیز و مناسب باشد. ممکن است شلوار ، شلوارک و دامنی با بلندی مناسب پوشیده شود و باید تاپ روی کمر و پهلوها را بپوشاند.

لباس فرم در مدارس اتاوا

به طور کلی ، لباس فرم مدارس در کانادا شامل پوشش های مختلفی است و دانش آموزان می بایست با توجه به مدرسه ای که برای تحصیل انتخاب می کنند ، لباس بپوشند. اما اگر می خواهید اطلاعات بیش تری در خصوص قوانین مدارس کانادا به دست آورید ، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید تا راهنمایی ها لازم در مورد قوانین و نحوه پذیرش در مدارس کانادا ارائه شود. شرکت مهرآفرین با داشتن کارشناسانی متخصص تا رسیدن به کشور مطلوبتان در کنار شما خواهد بود.

شرایط کانادا در مورد لباس فرم مدارس چگونه است؟

برخی از مدارس کانادا داری لباس فرم مخصوص به خود هستند ، در حالی که در برخی دیگر دانش آموزان می توانند لباس های عادی خود را بپوشند.

شرایط معمول لباس فرم در دبیرستان های کانادا به چه صورت است؟

لباس فرم در دبیرستان های کانادا شامل پیراهن ، دامن یا شلوار و کفش هایی مناسب می باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *