چک لیست وسایل مهاجرت

چک لیست مهاجرت

چک لیست وسایل مهاجرت

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 اسفند 1401 | آخرین بروزرسانی:

بعد از اینکه توانستید ویزای مهاجرتی خود را دریافت کنید و بلیط هواپیمای خود به کشور مقصد را گرفتید نوبت به جمع کردن وسایل برای یک اقامت دلنشین می باشد. از آنجا که شرایط کشور مورد نظر قابل پیش بینی نمی باشد بهتر است مجهز سفر کنید. برای اینکه بتوانید تمامی وسایل مورد نیاز خود […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

بعد از اینکه توانستید ویزای مهاجرتی خود را دریافت کنید و بلیط هواپیمای خود به کشور مقصد را گرفتید نوبت به جمع کردن وسایل برای یک اقامت دلنشین می باشد. از آنجا که شرایط کشور مورد نظر قابل پیش بینی نمی باشد بهتر است مجهز سفر کنید.

برای اینکه بتوانید تمامی وسایل مورد نیاز خود را با خود به همراه داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید بهتر است چک لیست مهاجرت خود را آماده کنید و برای تهیه آن باید شرایط کشور مورد نظر را در نظر بگیریم.

از لحاظ آب و هوایی و یا امکاناتی نظیر شرایط پزشکی و درمانگاهی، هزینه خوراک و پوشاک و دسترسی به این اقلام و …. همچنین باید قصد خود از مهاجرت را نیز در نظر بگیریم.

به این صورت که اگر مهاجرت ما تحصیلی میباشد مدارک مورد نیاز تحصیلی را در چک لیست خود بگنجانیم و اگر ویزای سرمایه گذاری، شغلی و … را در نظر داریم تمامی موارد مربوط به آن را به همراه داشته باشیم. در این مقاله از مهرآفرین با ما همراه باشید تا در رابطه با چک لیست وسایل مهاجرت مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چک لیست مهاجرت

اگر بخواهید مهاجرت به خارج از کشور را تجربه کنید به همراه داشتن مدارک می تواند برای شما کاملا حیاتی باشد به گونه ای که شما در صورت به همراه نداشتن مدارکی مثل پاسپورت و ویزا و یا مدارک هویتی، دانشگاهی، شغلی و … می توانید شانس خود برای مهاجرت را از دست بدهید و یا برای دریافت این مدارک از کشور مبدا به دردسر بیفتید.

به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که حتما چک لیست وسایل مهاجرت را برای خود تهیه نمایید و طبق آن به جمع آوری وسایل مهاجرت خود بپردازید. داشتن چک لیست وسایل مهاجرت و به عبارتی چک لیست مهاجرت می تواند از فراموش کردن وسایل ضروری شما جلوگیری به عمل آورد.

همچنین با داشتن چک لیست می توانید کارهای ضروری قبل از سفر خود را نیز از قلم نیندازید. این یعنی با خیالی آسوده می توانید رهسپار سفر به کشوری جدید برای اقامت و مهاجرت شوید.

به همین سادگی می توانید جلوی اتفاقات جبران ناپذیر را بگیرید و برای روزهای بعد از مهاجرت خود امنیت و اطمینان خاطر به ارمغان آورید. این چک لیست را می توانید قبل از بستن وسایل تهیه کنید و طبق آن وسایل خود را جمع آوری کنید.

همچنین بعد از جمع آوری وسایل نیز می توانید آن ها را با چک لیست مطابقت دهید تا چیزی جا نیفتد و در نهایت با استفاده از این چک لیست میتوانید استرس سفر خود را بهبود ببخشید.

وسایل مورد نیاز برای مهاجرت

در این لیست بطور کلی وسایل مورد نیاز مهاجرت به کشورهای دیگر را بصورت تیتروار به شما ارائه داده یم

  • گذرنامه و روادید ( پاسپورت و ویزا )
  • بلیط و قرارداد تور
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • کپی مدارک شناسایی و هویتی ( به همراه ترجمه )
  • نسخه معتبر داروهای ضروری مصرفی
  • گواهینامه رانندگی بصورت بین المللی و در صورت عدم وجود همان نسخه ایرانی
  • کارت دانشجویی ( در صورت دانشجو بودن )
  • کارت بازنشستگی ( در صورت بازنشست بودن )
  • دفترچه بیمه بین المللی و بیمه مسافرتی
  • چند قطعه عکس پرسنلی پاسپورتی و یا 3 در4
  • وسایل مورد نیاز با توجه به اهداف مهاجرتی
وسایل مورد نیاز سفر در چک لیست مهاجرت
وسایل مورد نیاز سفر در چک لیست مهاجرت

 مهم‌ترین داروهایی که باید آن‌ها را در چک لیست مهاجرتی خود به همراه داشته باشید.

در لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت داروها را فراموش نکنید. شما می توانید برای مهاجرت دسته ای از داروهایی که ضروری می باشد را به همراه داشته باشید.

مثلا داروهایی مثل قرص سرماخوردگی یا آنفولانزا، مسکن هایی با دوز پایین، داروهای مربوط به درد و سوزش معده و …. به همراه داشتن داروهای غیرمجاز می تواند شما را به عنوان قانون شکن جلوه دهد. بنابراین در برداشتن و حمل داروهای خود دقت لازم را بعمل آورید.

چک لیست مهاجرت به آلمان

وسایل مورد نیاز مهاجرت کدام است؟ آلمان یکی از پرمتقاضی ترین کشورهای دنیا میباشد. زیرا این کشور شرایط اقتصادی و معیشتی بسیار مناسبی دارد که می تواند منجر به این شود که شما راحت تر بتوانید برای زندگی آرامش روانی داشته باشید.

چک لیست چمدان مهاجرت به این کشور می تواند موارد مختلفی را پوشش دهد اما ما در این مطلب سعی می کنیم که موارد مهم و حیاتی آن را برای شما توضیح دهیم تا بتوانیم کمکی هر چند کوچک به پروسه مهاجرت شما عزیزان کرده باشیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

1-  اولین اقدام این است که چک کنید پاسپورت شما و اعضای خانواده تان اعتبار کافی داشته باشد.

2-  گواهی تولد، کارت بانکی، پول نقد، گواهی ازدواج ( در صورت تاهل) و … را به همراه داشته باشید.

3- بیمه مسافرتی خود را حتما تهیه کنید. زیرا در طول مسافرت ممکن است اتفاقات مختلفی برای شما پیش بیاید.

4- گواهینامه بین المللی تهیه کنید. شما می توانید با گواهینامه معتبر به مدت 6 ماه در آلمان رانندگی کنید.

5- مدرک تحصیلی، سوابق پزشکی، بلیط هواپیما، برگه رزرو هتل و محل اقامت، کارت دانشجویی و … را به همراه داشته باشید.

6-وسایل شخصی مثل لباس، مسواک، داروهای ضروری، خوراکی های مفید و هر آنچه از لحاظ شخصی به آن نیاز دارید را به همراه داشته باشید.

7- کارهای مربوط به کشور مثل تسویه وام های بانکی، پرداخت قبوض، وکالت به غیر و … را  انجام دهید تا بتوانید با اطمینان خاطر سفر کنید.

8- و …

چک لیست مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت چه وسایلی ببریم؟ چمدان برای سفر به کانادا نیز یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت به این کشور پس از اخذ ویزا می باشد. شما برای سفر به کانادا از کشور ایران می توانید دو چمدان 23 کیلویی به همراه یک ساک دستی به همراه داشته باشید.

از موارد مهمی که باید بدانید این است که این کشور بسیار سردسیر است و در برخی فصول سال بسیار دمای پایینی دارد بنابراین قبل از هر چیز لباس و کفش گرم به همراه داشته باشید. در چک لیست مهاجرت به کانادا موارد زیر را به یاد داشته باشید:

1- داشتن مدارک شناسایی در کیف دستی خود اعم از شناسنامه، پاسپورت، مدارک اخذ ویزا و …

2-  گواهی بیمه، گواهینامۀ معتبر و گواهینامۀ بین‌المللی، کارت اعتباری، پول نقد (دلار کانادایی)، ووچر، بلیط هواپیما و … را به همراه داشته باشید.

3- وسایل شخصی مثل مسواک، ریش تراش، ژیلت، ناخن گیر و … برای رفع نیازهای شخصی به همراه داشته باشید.

4- شامل مدارک تحصیلی و مدارک پذیرش دانشگاه ( در صورت ویزای تحصیلی) ، به همراه داشتن جاب آفر ( در صورت ویزای شغلی) ، مدارک مربوط به ازدواج ( در صورت ویزای ازدواج ) و به طور کلی هر گونه مدرکی که برای عبور شما از مرز و زندگی در کانادا مورد نیاز می باشد.

چک لیست وسایل مهاجرت به سراسر کشور موارد عمومی میباشد که به استثنای شرایط شما و اهداف شما از مهاجرت می تواند تغییر پیدا کند. بنابراین در تمامی موارد مهاجرت از چک لیست مشترک به علاوه موارد شخصی استفاده میشود.

چک لیست مهاجرت به آمریکا
چک لیست مهاجرت به آمریکا

پس از بررسی لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به بررسی ایتالیا می‌پردازیم.

تهیه چک لیست برای مهاجرت به ایتالیا

چک لیست چمدان مهاجرت به ایتالیا شامل چه مواردی است؟ ایتالیا کشوری مدرن و پیشرفته می باشد که در اروپای جنوبی واقع شده است و پایتخت آن، شهر تاریخی رم است. این کشور، نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. ایتالیا به کشور چکمه ای نیز شناخته می شود. برای مهاجرت به این کشور شما باید چک لیستی تهیه نمایید که بتوانید با اطمینان خاطر از اقامت در این کشور زیبا لذت ببرید. با توجه به اینکه این کشور دارای آب و هوای معتدل می باشد برای تمامی فصول لباس مناسب به همراه داشته باشید تا بتوانید برای مدتی از خرید لباس معاف شوید. همچنین مدارک مهم هویتی خود را نیز به همراه داشته باشید. مثل شناسنامه، گذرنامه، فرم روادید، ترجمه مدارک و …. هر آنچه از لوازم شخصی، خوراکی، هویتی، مالی و … که برای سفرهای راه دور مورد نیاز میباشد را در چک لیست وسایل مهاجرت به ایتالیا به همراه داشته باشید. اگر قصد شما مهاجرت تحصیلی می باشد مدارک تحصیلی، نامه اخذ پذیرش دانشگاه و ترجمه کلیه مدارک تحصیلی که در سایت دانشگاه مورد نظر ثبت شده است را به همراه داشته باشید.

چک لیست مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت چه وسایلی ببریم؟ افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید بدانند که جهان را دور می زنند. یعنی از لحاظ مسافتی باید روزها در راه باشند تا بتوانند به ایران بازگردند. پس بسیار با دقت باید چک لیست مهاجرت خود را تهیه کنند و آن را به درستی در چمدان سفر خود جای دهند.

امروزه بسیاری از افراد برای تحصیل و یا زندگی به آمریکا مهاجرت می کنند. مهاجرت به این کشور برای مردم در تمام دنیا از جذابیت زیادی برخوردار میباشد. چک لیست چمدان مهاجرت خود به آمریکا را طبق توضیحات ارائه شده در این مقاله تهیه کنید. مورد مهم دیگر را نیز در نظر گرفته و اضافه نمایید.

با توجه به شرایط شما ممکن است چک لیست وسایل مهاجرت شخصی تان متفاوت از سایرین باشد. اما در نظر داشته باشید که تنها با داشتن چک لیست میتوانید اقلامی که برای سفر شما به آمریکا ضروری می باشد را تهیه نمایید.

1- لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. به دلیل اختلاف قیمت بسیار بالای دلار با وجه رایج کشور قیمت وسایل الکترونیکی در آمریکا زیاد است و بهتر است وسایل ضروری مثل موبایل و لپ تاپ، مودم و … را به همراه داشته باشید.

2- با توجه به پهناور بودن کشور آمریکا و تفاوتهای آب و هوایی محسوس بین نقاط مختلف این کشور بهتر است قبل از سفر اطلاعات کاملی را در مورد شرایط آب و هوایی ایالت و شهری که قصد سفر به آن را دارید به دست آورده باشید.

به عنوان مثال در صورت سفر به New Orleans باید به این نکته توجه کنید که این شهر جزو پربارش ترین شهرهای کشور آمریکا می باشد. به طور کلی البسه 4 فصل به همراه داشته باشید تا از خرید لباس در آمریکا حداقل برای مدتی در امان باشید.

3- پول رایج کشور آمریکا را به همراه داشته باشید. همچنین عابر بانک بین المللی تا بتوانید اقلام ضروری خود در کشور مقصد را خریداری نمایید.

4- از به همراه داشتن الکل و مواد مخدر، محصولات دامی، آثار هنری گرانبها، حیوانات خانگی، پوست حیوانات ، اسلحه و … خودداری نمایید.

چک لیست چمدان مهاجرت به هلند

در ادامه بررسی وسایل ضروری برای مهاجرت به کشور هلند پرداخته شده است. این کشور در شمال غرب اروپا قرار دارد و یکی از مقاصد مهاجرتی بسیاری از افراد جهان و بخصوص ایرانیان میباشد. امروزه تهیه چک لیست مهاجرت از مهم ترین مواردی است که قبل از پرواز باید حتما آن را تهیه کرد و به کار گرفت.

سفر به هلند برای اقامت نیز همانند کشورهای دیگر نیازمند به همراه داشتن مدارکی می باشد که می تواند در سفری که آغاز کرده اید برای شما ضروری باشد. برای تهیه چک لیست وسایل مهاجرت به هلند موارد زیر را به همراه داشته باشید. البته بسته به نیاز خود می توانید مواردی را به این لیست اضافه نمایید.

1- تمام مدارک تحصیلی و ملی خودتان را به همراه داشته باشید. از مدارک فارغ التحصیلی تا شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه و مدارک توانایی شما در زبان. بیشتر این مدارک را برای دریافت ویزا ترجمه نموده اید و به تایید سفارت رسانده اید.

2- می توانید دو چمدان به همراه داشته باشید یک چمدان 20 کیلویی و یک چمدان 10 کیلویی

3- البسه و وسایل ضروری به همراه داشته باشید.

4- با توجه به اینکه در کشورهای اروپایی باران بیشتر از سایر نقاط می بارد به همراه داشتن چتر و البسه پاییزه و زمستانه حتما می تواند به شما کمک کند.

5- چنانچه دارای بیماری خاصی هستید، ضمن مشورت با پزشک خود قبل از مسافرت، خلاصه پرونده مربوط به بیماری خود و در صورت مصرف داروهای خاص، نسخه پزشک را به همراه داشته باشید.

6- و …

تهیه چک لیست مهاجرت کامل
تهیه چک لیست مهاجرت کامل

برای مهاجرت چه وسایلی ببریم؟

برای مهاجرت چه وسایلی ببریم؟ شما می توانید برای تهیه یک چک لیست مناسب برای سفر خود از افرادی که شرایط مهاجرت به کشور مورد نظر شما را دارند کمک بگیرید.

همچنین می توانید با گشت زدن در گوگل نیز لیست وسایل لازم برای مهاجرت را کامل نمایید. همچنین با توجه به شرایط و نوع ویزای خود می توانید از طریق دانشگاه مورد نظر و یا محل کار و زندگی جدید خود پس از مهاجرت نیز اطلاعات کسب نمایید و موارد شخصی خود را نیز در کمال آرامش و تمرکز به چک لیست وسایل مهاجرت خود اضافه نمایید. ما در این مقاله در مهرآفرین تلاش نمودیم تمامی موارد مورد نیاز شما را در زمینه تهیه چک لیست لوازم مهاجرت خدمت شما ارائه دهیم. بنابراین برای مهاجرت خود و فراموش نکردن وسایل ضروری و حیاتی حتما به گردآوری یک چک لیست کامل بپردازید.

3.7/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *