ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 آذر 1401 | آخرین بروزرسانی:

ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟ به طور کلی ، شهروندان کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EU و EFTA) برای اجازه کار در آلمان به مجوز کار نیاز دارند که یکی از روش های دریافت ویزای کار آلمان ، از طریق ویزای جاب سیکر آلمان است ؛ در این نوع ویزا متقاضی به صورت حضوری ، در آلمان به دنبال کار خواهد بود و لازم است تا در طی زمان مشخصی کاری مطابق با تخصص خود بیابد ؛ اگر در مورد نحوه دریافت انواع ویزاهای آلمان سوالی دارید ، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

فهرست مطالب

ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟ به طور کلی ، شهروندان کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EU و EFTA) برای اجازه کار در آلمان به مجوز کار نیاز دارند که یکی از روش های دریافت ویزای کار آلمان ، از طریق ویزای جاب سیکر آلمان است ؛ در این نوع ویزا متقاضی به صورت حضوری ، در آلمان به دنبال کار خواهد بود و لازم است تا در طی زمان مشخصی کاری مطابق با تخصص خود بیابد ؛ اگر در مورد نحوه دریافت انواع ویزاهای آلمان سوالی دارید، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

در کنار این مقاله پیشنهاد میشود مقاله کاریابی در آلمان را هم بخوانید.

ویزای جاب سیکر چیست؟

ویزای جاب سیکر چیست؟ همان گونه که بیان شد ، فارغ التحصیلان دانشگاه و متخصصین دارای مهارت های حرفه ای از کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا برای کار در کشوری چون آلمان به ویزای کار نیاز دارند که یکی از انواع ویزاهای این کشور ، ویزای جاب سیکر است ؛ جاب سیکر ، اجازه اقامتی کوتاه مدت است که به متقاضیان کار امکان می دهد تا در مدت 6 ماه اقامت در آلمان ، به دنبال شغلی متناسب با تخصص خود باشند ؛ لذا ، تحت این نوع ویزا ، نیازی به داشتن قرارداد شغلی پیش از رفتن به آلمان نیست.

این سند توسط دولت آلمان از طریق کنسولگری ها یا سفارتخانه های خارج از کشور صادر می شود که پس از یافتن شغل مناسب متقاضی می تواند بلافاصله برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا اجازه اقامت در آلمان درخواست دهد و بدون نیاز به ترک کشور ، در آلمان به کار و زندگی مشغول شود.

توجه کنید که از مارس 2020 ، افرادی که حداقل 2 سال آموزش حرفه ای را کامل کرده باشند ، می توانند برای ویزای جستجوی کار در آلمان درخواست دهند ؛ اما برای این افراد اثبات مهارت زبان آلمانی نیز لازم است (حداقل سطح B1).

ویزای جاب سیکر آلمان و ویزای کار آلمان چه تفاوتی دارند؟

تفاوت ویزای جاب سیکر آلمان (JOB SEEKER) و ویزای کار آلمان (JOB OFFER) در قرارداد کار این دو است ؛ به طوری که در ویزای کار آلمان متقاضی می بایست با یک قرارداد کاری وارد کشور آلمان شود.

لذا در این نوع ویزا متقاضی پیش از ورود به آلمان برای عقد قراردادی کاری با کارفرمایی آلمانی اقدام می کند ؛ در حالی که ویزای جاب سیکر مخصوص کسانی است که قرارداد کاری ندارند که در این صورت به آن ها 6 ماه فرصت داده می شود تا به صورت حضوری به دنبال کار در کشور آلمان باشند ؛ لذا با ویزای جستجوی کار نمی توان در آلمان کار کرد.

ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای کار آلمان با ویزای بلوکارت آلمان چه تفاوتی دارند؟

تفاوت ویزای کار آلمان با ویزای بلوکارت آلمان (Blue card) در چیست؟ برای واجد شرایط بودن کارت آبی آلمان حداقل درآمد ناخالص سالانه باید 56400 یورو (از سال 2022) و برای کارمندان در زمینه های ریاضیات ، فناوری اطلاعات ، علوم طبیعی ، مهندسی و طب انسانی حداقل حقوق ناخالص سالانه باید 43992 یورو (از سال 2022) باشد.

همچنین ، کارت آبی آلمان نوعی اقامت موقت است که اقامت 4 ساله را در آلمان امکان پذیر می سازد و پس از 33 تا 21 ماه (بسته به مهارت های زبانی) اجازه اقامت دائم کشور مذکرو را متقاضی دریافت خواهد کرد ؛ این در حالیست که اعتبار ویزای کار آلمان به قرارداد کار بستگی دارد و این ویزا پس از 5 سال ، امکان دریافت اقامت دائم آلمان را فراهم می سازد.

دریافت ویزای job seeker آلمان چه مزایایی دارد؟

مزایای دریافت ویزای job seeker آلمان به شرح زیر می باشد:

  • ویزای جستجوی کار امکان اقامت 6 ماهه را در آلمان می دهد تا در این مدت به دنبال کار در کشور آلمان بود و در مصاحبه های کاری شرکت کرد.
  • آزادی حرکت در منطقه اتحادیه اروپا
  • پس از یافتن شغلی مناسب ، می توان بدون خروج از کشور آلمان برای اقامت طولانی مدت این کشور درخواست داد.
  • پس از اتمام 5 سال زندگی در آلمان ، می توان برای اجازه اقامت دائم درخواست داد که این خود ، اقامت نامحدود در کشور آلمان را فراهم می سازد.
  • برای این ویزا به دانشی از زبان آلمانی نیاز نیست.
  • ویزای جستجوی کار آلمان سریع ترین تصمیم ویزا است و برای همه مناسب است.
  • حقوق عالی و مزایای عالی پس از دریافت ویزا وجود دارد.
  • فرآیند آسان ویزا برای تغییر ویزا جهت اقامت دائم وجود دارد.

محدودیت ها و معایب ویزای جاب سیکر آلمان

محدودیت ها و معایب ویزای جاب سیکر آلمان شامل چه مواردی است؟ ویزای جستجوی کار آلمان برای متخصصینی است که دارای سابقه کار قبلی بوده اند ؛ لذا برای توجیه تخصص خود و نیز افزایش شانس خود جهت یافتن شغل بر اساس علاقه و تخصص ، بهترین کار داشتن سابقه 3 تا 5 ساله است.

همچنین دانستن زبان آلمانی نه تنها برای انجام کارهای روزمره ، بلکه برای تبدیل شدن به بخشی از سازمان و محیط کار ضروری است ؛ لذا یادگیری زبان آلمانی تا حداقل سطح B1 یا B2 برای موفقیت در مصاحبه ها ضروری است.

از دیگر معایب ویزای جستجوی کار آلمان، همراه نبودن خانواده در طی 6 ماه است.

مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان

مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان ، شامل تایید مدارک است ؛ لذا نخست می بایست بررسی کرد که آیا مدرک دانشگاهی در آنابین لیست شده یا خیر که می توان لیست دانشگاه یا مدرک خود را در سایت آنابین (anabin.kmk.org) مورد بررسی قرار داد و اگر دانشگاه در لیست وجود نداشته باشد ، لازم است تا از طریق دفتر مرکزی آموزش خارجی (ZAB) اقدام شود.

پس از تایید مدارک و برای ادامه روند اخذ ویزای جستجوی کار آلمان ، باید از طریق سفارت آلمان در تهران اقدام نمود ؛ لذا باید برای تعیین وقت اقدام نمایید ؛ به طور کلی ، مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان به صورت زیر خواهد بود:

  • تکمیل فرم ویزای جستجوی کار آلمان
  • گرفتن وقت ویزا
  • تکمیل مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار
  • انجام مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آلمان
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای جستجوی کار
  • مهاجرت به کشور آلمان پس از تایید ویزا

مدارک لازم جهت دریافت ویزای job seeker آلمان

برای دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان ، باید آماده ارسال تمامی مدارک مورد نیاز ، تکمیل فرم درخواست و برنامه ریزی برای مصاحبه ویزا بود ؛ از مدارک لازم برای دریافت ویزای job seeker آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تکمیل فرم درخواست
  • پاسپورت معتبری که حداقل 12 ماه پس از پایان شش ماه اقامت در آلمان ، اعتبار داشته باشد.
  • کپی پاسپورت
  • عکس
  • مدرک دانشگاهی یا گواهی آموزش حرفه ای که توسط کشور آلمان به رسمیت شناخته شده است.
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل B1)
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه (SOP)
  • تمکن مالی
  • نامه پوششی که در آن هدف و نحوه برنامه ریزی برای جستجوی کار و برنامه های شغلی جایگزین در صورتی که نتوان شغلی یافت ، توضیح داده می شود.
  • هر گونه سابقه کاری
  • مدارکی مانند قرارداد اجاره که حاکی از محل اقامت متقاضی در آلمان باشد.
  • مدارک اطلاعات شخصی از جمله گواهی تولد ، گواهی ازدواج ، گواهی تولد کودکان و غیره باید به زبان انگلیسی باشند.
  • تاییدیه پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه مدارکی مبنی بر داشتن بیمه مسافرتی یا خدمات پزشکی برای کل مدت اقامت در آلمان

دقت کنید که ممکن است سفارت و کنسولگری آلمان برای برخی از مشاغل نظیر داروساز ، پزشک ، پرستار و معلم ، مدارک اضافی درخواست کند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای job seeker آلمان

شرایط کلی اخذ ویزای جاب سیکر برای کشور المان

یکی از شرایط کلی اخذ ویزای جاب سیکر برای کشور آلمان ، مدارک دانشگاهی است ؛ لذا برای اخذ این ویزا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از یک دانشگاه آلمانی و یا مدرک خارجی معادل آن نیاز است.

بطور کلی ، آلمان از نیروی کار خارجی در مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجهند ، استقبال می کند ؛ همچنین ، برای ویزای جاب سیکر آلمان سابقه کاری نیاز است ؛ اگر متقاضی دارای سابقه کاری کم تر از پنج سال در رشته تحصیلی خود باشد ، همچنان می تواند برای این ویزا درخواست دهد ؛ ویزای جستجوی کار آلمان به مدت زمان ثابتی از سابقه کاری نیاز ندارد.

از دیگر شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدارکی که نشان دهد متقاضی از بودجه کافی برای اقامت در آلمان ، 853 یورو در ماه برخوردار است و می تواند به مدت شش ماه از نظر مالی خود را تأمین کنند ؛ چرا که در طول اقامت با ویزای جست و جوی کار به غیر از استخدام آزمایشی تا 10 ساعت در هفته ، متقاضی اجازه ندارند هیچ شغلی در آلمان داشته باشند.
  • داشتن مهارت ها و صلاحیت های کافی
  • رسیدن به سن قانونی 18 سال

اثبات منابع مالی کافی حیاتی ترین بخش درخواست ویزای جستجوی کار آلمان است ؛ همچنین ، اثبات تمکن مالی از طریق تعهدنامه رسمی یک اسپانسر در آلمان و یا از طریق صورتحساب یک حساب امانی (escrow) یا یک حساب بانکی مسدود شده (Sperrkonto) امکان پذیر می باشد.

سطح زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

سطح زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان به طور مشخص تعیین نشده است و هر چند که اثبات تسلط به زبان آلمانی برای جاب سیکر آلمان نیاز نیست ، اما باید به زبان آلمانی تسلط داشت ؛ همچنین ، داشتن مدرک آیلتس (اثبات مهارت زبان انگلیسی) برای این نوع ویزا الزامی نیست.

اما اگر متقاضی آموزش حرفه ای را گذرانده باشد ، باید مدارکی ارائه دهد که حاکی از داشتن مهارت های زبان آلمانی مورد نیاز برای شغلی که به دنبال آن هست ، باشد که در این صورت ، به مهارت های زبان آلمانی حداقل سطح B1 نیاز است ؛ لذا نیاز به مدرک آلمانی یا انگلیسی می تواند به موقعیت شغلی و تخصص بستگی داشته باشد.

به طور کلی ، ضروری است که متقاضیان کار ، مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشند ؛ چرا که اکثر قرار ملاقات های سطح بالا در آلمان نیاز به مصاحبه دارد و تقریبا همه کارفرمایان بر زبان آلمانی روان و مکالمه به این زبان تاکید دارند ؛ لذا نیاز به مهارت های آلمانی قوی در هر نوع شغلی ممکن است وجود داشته باشد.

شرایط سنی اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

آیا شرایط سنی اخذ ویزای ویزای جاب سیکر آلمان محدود است؟ برای دریافت ویزای کار آلمان می توان در هر سنی اقدام کرد و برای درخواست ویزای جاب سیکر این کشور محدوده سنی خاصی مشخص نشده است ؛ اما به طور کلی ، در هر کشوری ، اگر سن بالای 45 سال باشد ، ممکن است یافتن شغل کمی چالش برانگیز شود ؛ لذا منطقا متقاضی هر چه دارای سن کم تری باشد ، از شانس بیش تری برای پیدا کردن شغلی مناسب برخوردار است و هر چه سن بالاتر باشد ، یافتن شغل سخت تر خواهد شد.

شرایط سنی اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

حداقل مدرک تحصیلی مورد تایید سفارت برای ویزای جاب سیکر آلمان

حداقل مدرک تحصیلی مورد تایید سفارت برای ویزای جاب سیکر آلمان ، مدرک لیسانس است ؛ البته برای مدارک فنی یا دیپلم حرفه ای نیز امکان دریافت ویزای جاب سیکر وجود دارد ؛ همچنین ، مدارکی که از طریق آنابین تاییدیه دریافت می کنند نیز ، می توانند برای ویزای جستجوی کار آلمان درخواست دهند.

حداقل سابقه کار مورد نیاز

حداقل سابقه کار مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان 5 سال در زمینه تحصیلی مرتبط است.

مدت زمان انجام مراحل ویزای جاب سیکر آلمان

بر طبق قانون کلی کنسولگری ، مدت زمان انجام مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان تقریبا 4 تا 6 هفته است ؛ اما با این وجود ، عمدتا زمان پردازش به سرعت ارسال تمام اسناد مورد نیاز و همچنین ، کامل بودن مدارک در زمان ارسال بستگی دارد ؛ در برخی موارد ، رسیدگی به ویزای جستجوی کار ممکن است تا 3 ماه طول بکشد.

میزان تمکن مالی برای ویزای جاب سیکر آلمان چقدر است؟

میزان تمکن مالی برای ویزای جاب سیکر آلمان به چه صورت است؟ معمولا سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان از متقاضی صورت حسابی از یک حساب امانی یا یک حساب مسدود شده با موجودی حداقل 720 یورو برای هر ماه درخواست می کنند ؛ برای ویزای جستجوی کار شش ماهه ، این مبلغ 4320 یورو است ؛ البته ممکن است بسته به محل درخواست این مبلغ متفاوت باشد.

مقاله مرتبط: تمکن مالی ویزای آلمان

هزینه پردازش درخواست ویزای جاب سیکر آلمان چقدر است؟

از شرایط لازم برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان پرداخت هزینه های پردازش است که هزینه پردازش ویزای جاب سیکر آلمان ، 75 یورو می باشد.

تمدید ویزای جاب سیکر آلمان

تمدید ویزای جاب سیکر آلمان امکان پذیر نیست ؛ بنابراین ، متقاضی پس از انقضای ویزا باید آلمان را ترک کند و حداقل تا زمانی که در آلمان مانده است (معمولا شش ماه) منتظر بماند تا بتواند برای ویزای جستجوی کار دیگری درخواست دهد.

به روزترین لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

چه مشاغلی در آلمان مورد نیاز است؟ در بازار کار آلمان به طور مداوم تقاضای بالایی برای افرادی با مهارت های خاص وجود دارد ؛ این افراد شامل افراد بسیار ماهر با تحصیلات دانشگاهی مانند پزشکان ، مهندسان ، معلمان ، دانشمندان علوم طبیعی ، ریاضیدانان و متخصصان فناوری اطلاعات و همچنین متخصصان واجد شرایط با تحصیلات حرفه ای مانند پرستاران ، مراقبان و کارگران حرفه ای ماهر در حرفه های مختلف می شوند ؛ علاوه بر این ، میلیون ها آلمانی در سال های آتی بازنشسته خواهند شد که باعث ایجاد تقاضای بیش تر برای نیروی کار خارجی خواهد شد.

به روزترین لیست مشاغل مورد نیاز آلمان مربوط به حوزه های زیر می باشند:

توسعه دهندگان نرم افزارمعمارانبرنامه نویسان
مهندسین الکترونیکبرق کارانپرستاران
مشاوران فناوری اطلاعاتتحلیلگران فناوری اطلاعاتاقتصاددانان
کارشناسان مدیریت کسب و کارمشاوران مشتریمهندسین برق
مشاوران خدمات مشتریمدیر امور مشتریاندستیاران تولید
نمایندگان یا دستیاران فروشمدیران فروش / محصولمهندسان عمران
مهندسان  QAکارشناسان امنیتیمدیران مهندسی
پزشکانمهندسین مکانیک و خودرودانشمندان
ریاضیدانانپرستاران و کارکنان مراقبت ارشدتکنسین های الکترونیک یا برق
مکاترونیکفروشندگان در خرده فروشیفلزکار

مراحل اخذ تاییدیه ZAB

مراحل اخذ تاییدیه ZAB شامل رعایت چه مواردی است؟ برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان باید مدرک دانشگاهی تان در آلمان به رسمیت شناخته شود.

برای اثبات این که مدارک شما مورد تایید کشور آلمان هست یا خیر ، به تاییدیه زاب یا آنابین نیاز است ؛ لذا می توان گفت که اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) به عنوان تنها مرجع جهت ارزیابی مدارک اخذ شده از خارج از آلمان عمل می کند و پایگاه داده ای به نام آنابین ایجاد کرده تا از این طریق مدارک خارجی و مدارک تحصیلی آموزش عالی مورد ارزیابی قرار گیرند ؛ تاییدیه آنابین به صورت آنلاین است و برای زاب به پست مدارک نیاز خواهد بود.

مراحل اخذ تاییدیه ZAB

در صورتی که مدارک در سایت آنابین فهرست نشده باشد و یا این که جواب آنابین مثبت / منفی باشد ، از طریق تاییدیه زاب باید وارد شد و از آن جا که زاب بخشی از سایت KMK است ؛ لذا برای این تاییدیه باید از بخش زاب در سایت www.kmk.org اقدام نمود ؛ مراحل برای تاییدیه زاب به صورت زیر است:

  • آماده سازی مدارک و اسناد ضروری
  • تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه پردازش ZAB

آماده سازی مدارک و اسناد ضروری

در مرحله نخست باید به فکر آماده سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای تایید بود ؛ اما در حالی که الزامات مورد نیاز از کشوری به کشور دیگر می تواند متفاوت باشد ، به طور کلی مدارکی چون ریز نمرات و کپی مدرک دانشگاهی ، کپی از گواهی پایان دوره دبیرستان و مدرک شناسایی می تواند درخواست شود.

تکمیل فرم درخواست ZAB

زمانی که تمام مدارک مربوطه را تهیه نمودید ، گام بعدی تکمیل فرم درخواستZAB  برای تایید اظهارنامه ارزیابی است ؛ پس از تکمیل فرم درخواست آنلاین ، بر روی دکمه ارسال در پایین فرم کلیک می کنید ؛ سپس یک کپی PDF از فرم ایجاد می شود که باید آن را چاپ ، امضا و به آدرسی که در فرم PDF وجود دارد ، همراه با سایر اسناد درخواستی به زاب آلمان ارسال نمایید.

پرداخت هزینه پردازش ZAB

مر حله آخر پرداخت هزینه پردازش ZAB است ؛ زمانی که ZAB درخواست شما را از طریق پست دریافت کرد ، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده و جزئیات پرداخت را برای اظهارنامه ارزیابی ارائه می دهد که اگر اولین درخواست شما برای اظهارنامه ارزیابی باشد ، هزینه آن 200 یورو خواهد بود ؛ هزینه برای هر درخواست بعدی ، 100 یورو است ؛ همچنین ، پرداخت باید از طریق حواله بانکی انجام شود.

انگیزه نامه (SOP) برای سفارت المان

انگیزه نامه (SOP) برای سفارت آلمان جهت اخذ ویزای جستجوی کار این کشور ، یکی از مهم ترین مدارک برای ارائه است ؛ انگیزه نامه سندی است که در مورد سوابق تحصیلی ، تجربه حرفه ای ، علایق ، اهداف شغلی بلند مدت و انگیزه و دلایل علاقمندی متقاضی جهت ورود به آلمان به واسطه جاب سیکر توضیح می دهد ؛ دقت کنید که انگیزه نامه نقش مهمی در پذیرش یا عدم پذیرش ویزا دارد.

انگیزه نامه (SOP) برای سفارت المان

همچنین ، انگیزه نامه با ساختاری مناسب نقشی حیاتی در برجسته کردن برنامه های متقاضی خواهد داشت و یک SOP فرصتی است تا نقاط قوت و تجربیات خود را ارائه دهید ؛ لذا در نوشتن انگیزه نامه باید دقت نمود.

رزومه (CV) مورد تایید برای ویزای job seeker آلمان

رزومه نیز مهم ترین ابزار متقاضی برای استخدام در آلمان است ؛ چرا که یک رزومه خوب می تواند نظر کارفرمایان را جلب کند و یک رزومه بد می تواند احتمال استخدام را تا حد زیادی کاهش دهد.

رزومه (CV) مورد تایید برای ویزای job seeker ، باید به زبان آلمانی نوشته شود ؛ رزومه معمولا در دو صفحه یا کم تر نوشته می شود و شامل اطلاعاتی مختصر در رابطه با متقاضی از جمله ، شخصیت ، تحصیلات ، مدارک تحصیلی و تجارب کاری وی می باشد.

البته برای برخی موقعیت های شغلی به خصوص استخدام در شرکت های بین المللی ، رزومه به زبان انگلیسی نیز می تواند امکان پذیر باشد.

بعد از ورود به آلمان با ویزای جاب سیکر چه باید کرد؟

بعد از ورود به آلمان با ویزای جاب سیکر چه باید کرد؟ پس از این که دارندگان ویزای جستجوی کار آلمان استخدام شدند ، می توانند ویزا را به اجازه اقامت کاری تبدیل کنند که دو امکان در آلمان برای متقاضی به وجود می آید:

  • درخواست برای کارت آبی اتحادیه اروپا

این مجوز به متقاضی امکان اقامت تا 4 سال را خواهد داد و پس از 33 ماه با کارت آبی اتحادیه ی اروپا می توان برای مجوز اقامت دائم آلمان اقدام نمود ؛ همچنین در صورت اثبات سطح کافی زبان آلمانی (B1) ، می توان پس از 21 ماه اجازه اقامت دائم را دریافت کرد.

  • مجوز اقامت کاری (ویزای کار آلمان)

در بیش تر موارد ، کارفرما مسئول درخواست ویزای کار آلمان برای متقاضی خواهد بود و می توان با این ویزا پس از پنج سال اقامت ، اجازه اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کرد.

طول این ویزا معمولا با مدت قرارداد مطابقت دارد ؛ لذا ، اگر قرارداد کاری دو ساله باشد ، ویزای کار نیز دو ساله خواهد بود ؛ تمدید مجوز کار در صورت تمدید قرارداد و یا با دریافت مجوز جدید امکان پذیر می باشد.

دلایل رد درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان

در برخی موارد ممکن است درخواست ویزا رد شود ؛ اما دلایل رد درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان چیست؟ مهم ترین دلایل شامل موارد زیر خواهند بود:

  • عدم شفافیت در مورد تمایل به بازگشت
  • مطمئن نبودن سفارت از توانایی شخص برای پیدا کردن کار
  • اسناد نادرست یا کامل نبودن اسناد
  • مشخص نبودن هدف اصلی متقاضی از سفر به آلمان
  • عدم توانایی کافی به زبان انگلیسی و یا آلمانی برای برقراری ارتباط

برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان و موفق بودن در یافتن کار در این کشور بهتر است با متخصصین این امر مشورت نمایید ؛ هلدینگ مهاجرتی مهرآفرین با ارائه مشاوره هایی ارزشمند و داشتن پرونده های مهاجرتی موفق متعدد ، توانسته اعتمادها را به خود جلب کند.

ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی ویزای job seeker آلمان

آیا ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی ویزای job seeker امکان پذیر است؟ در این مورد می توان گفت که متقاضی نمی تواند خانواده خود را با ویزای جستجوی کار با خود به آلمان ببرد ؛ اما پس از استخدام و اخذ ویزای کار ، امکان درخواست برای ویزای الحاق خانواده امکان پذیر خواهد بود.

به طور کلی ،

از آنجا که نیاز به نیروی کار ماهر در آلمان وجود دارد ؛ لذا متقاضیان از کشورهای مختلف و به طرق مختلف نظیر ویزای جاب سیکر آلمان ، برای کار در این کشور اقدام می کنند ؛ اما برای مهاجرت به آلمان از طریق دریافت ویزای جستجوی کار باید از شرایطی خاص پیروی کرد و الزاماتی را رعایت نمود ؛ بطور کلی ، جاب سیکر مقدمه ای برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان به حساب می آید ؛ اگر می خواهید برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنید ، شرکت مهاجرتی مهرآفرین با سابقه ای درخشان آماده راهنمایی به شماست.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 2نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *