سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 29 آذر 1401 | آخرین بروزرسانی:

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به روش‌های مختلف وارد کشور آلمان می‌شوند؛ اما سوال اینجاست که راحت ترین و سریع ترین راه مهاجرت به آلمان کدامست؟ در این خصوص می‌توان گفت که راحت ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت و اخذ اقامت آلمان را شرایط و اهداف متقاضی مشخص می‌کند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

اگر قصد مهاجرت به آلمان دارید این مقاله را از دست ندهید؛ اطلاعات مفید و ضروری را برای شما آماده کرده ایم. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به روش‌های مختلف وارد کشور آلمان می‌شوند؛ اما سوال اینجاست که راحت ترین و ارزانترین راه مهاجرت به آلمان کدامست؟ در این خصوص می‌توان گفت که راحت ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت و اخذ اقامت آلمان را شرایط و اهداف متقاضی مشخص می‌کند.

اما به طور کلی، از جمله بهترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت از طریق تحصیل و ویزای جستجوی کار یا ویزای کار آلمان است؛ اگر نمی‌دانید راحت ترین راه مهاجرت به آلمان برای شما کدامست، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین آماده ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص ساده ترین راه های اقامتی آلمان هستند.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان برای افراد مجرد چیست؟

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای افراد مجرد کدامست؟ روش‌های مهاجرتی متفاوتی برای افراد مجردی که قصد مهاجرت به کشوری چون آلمان را به تنهایی دارند، وجود دارد که از جمله ساده ترین راه مهاجرت به آلمان، می‌توان به مهاجرت تحصیلی، کاری و نیز ازدواج اشاره کرد.

1. مهاجرت کاری؛ راحت ترین راه اقامت آلمان

راحت ترین راه اقامت کاری آلمان چیست؟ در صورتی که متقاضی برای مهاجرت، از طریق استخدام در شرکتی معتبر در آلمان، اخذ ویزای جستجوی کار و یا راه اندازی کسب و کار اقدام نماید، می‌تواند بعد از مدتی اقامت دائم آلمان را دریافت نماید؛ اقامت کاری راحت ترین راه مهاجرت به آلمان به شمار می‌آید.

اما دقت کنید که هر یک از این روش‌ها شرایط خاص خود را می‌طلبند که باید رعایت شوند؛ به طور مثال، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که در آلمان فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، باید آستانه خاصی از سرمایه گذاری را که در حال حاضر مبلغ 250000 یورو است، در نظر بگیرند.

همچنین، اگر شخص وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کند، می‌تواند پس از سه سال، مجوز تمدید نامحدود اجازه اقامت خود را دریافت نماید؛ تمدید نامحدود اجازه اقامت به این معناست که هر زمان که بخواهید می‌توانید به آلمان وارد و یا از این کشور خارج شوید؛ برخی از ویژگی‌های مهاجرت کاری آلمان به شرح زیر است:

نوع ویزاشرح مختصر
ویزای جستجوی کارویزای جستجوی کار آلمان، نوعی ویزا منحصر به فرد است که به افرادی که دارای مهارت‌های لازم هستند، امکان می‌دهد تا حداکثر تا شش ماه در آلمان به دنبال کار باشند؛ پس از یافتن کار در آلمان، این ویزا به مجوز کار تبدیل می‌شود؛ اما اگر دارنده ویزا نتواند در مدت مقرر کاری بیابد، باید به کشور خود برگردد.
ویزای مجوز کاراگر کارگر ماهری هستید و یک پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکتی در آلمان دارید، می‌توانید با ویزای اجازه کار آلمان به این کشور مهاجرت کنید؛ مجوز کار امکان می‌دهد در شرکتی که در آلمان فعالیت می‌کند، کار کنید؛ برای درخواست مجوز کار، پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی و مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه بیمه مسافرتی نیاز است.
ویزا برای کارآفریناناگر ایده تجاری خوبی داشته باشید که می‌تواند به اقتصاد آلمان کمک کند و همچنین قادر به تامین مالی آن هستید، می‌توانید ویزای کارآفرینی آلمان را دریافت نمایید؛ اما برای راه اندازی کسب و کار خود باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه لازم ارائه دهید.

لذا، از راحت ترین راه برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور، روش سرمایه گذاری و شروع کسب وکار (در صورت داشتن شرایط مالی مناسب) است؛ همچنین استخدام در شرکتی آلمانی، آسان ترین راه مهاجرت به آلمان می‌باشد.

2. تحصیل در آلمان

راحت ترین راه اقامت تحصیلی آلمان از طریق پذیرش در دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است؛ لذا، مهاجرت تحصیلی به آلمان راحت ترین راه مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت کشور آلمان است و دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر این کشور را انتخاب می‌کنند.

اما توجه داشته باشید که تحصیل به تنهایی نمی‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود و دانشجو باید پس از پایان پذیرفتن تحصیلاتش، ویزای تحصیلی را به ویزای دیگری نظیر ویزای کاری تبدیل کند.

نکته: یه مطلب را در پرانتز اشاره کنیم ؛ اینکه اگر شرایط تحصیل پزشکی در آلمان را دارید؛ فرصت را از دست ندهید؛ چراکه این کشور در کنار دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی با کیفیت هزینه تحصیلش نیز تقریبا رایگان است.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان

بنابراین، با ویزای تحصیلی آلمان می‌توان در آلمان ماند و پس از اتمام تحصیلات به دانشجو فرصت داده می‌شود تا به دنبال کار باشد که اگر در مدت مشخص شده شغلی بیابد، اجازه دارد در آلمان بماند؛ آمار نشان می‌دهند که 54 درصد از دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از آلمان گرفته اند، در آن جا می‌مانند و شغلی می‌یابند.

برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان، باید نامه پذیرش از دانشگاه پذیرش شده، به همراه مدرکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل ارائه دهید.

3. راحت ترین راه مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج آلمان

راحت ترین راه اقامت از طریق ازدواج آلمان است؛ لذا، ازدواج نیز راحت ترین راه اقامت آلمان است که شخص را می‌تواند به اقامت دائم آلمان برساند؛ حال چگونه می‌توان از طریق ازدواج اقامت دائم آلمان را اخذ نمود؟

در این روش نیز الزاماتی وجود دارد که باید در نظر گرفت؛ لذا، برای واجد شرایط بودن این مجوز به عنوان آسان ترین مسیر اقامتی آلمان ، حداقل پنج سال زندگی در آلمان، و یا سه سال، در صورت ازدواج با یک شهروند آلمانی، لازم است.

همچنین، ازدواج با تبعه آلمانی باید ثبت شده باشد و فرد آلمانی باید بتواند از عهده مخارج خود و همسرش برآید؛ بنابراین، مدرکی دال بر اشتغال، منابع مالی و مهارت‌های زبان آلمانی مورد نیاز است؛ با دریافت این مجوز، می‌توان به طور نامحدود در آلمان زندگی کرد.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان برای خانواده‌ها چیست؟

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای خانواده‌ها چه راهی است؟ به طور کلی، علاوه بر این که افراد به تنهایی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند، در برخی شرایط امکان مهاجرت آن‌ها با خانواده نیز به آلمان مهیا است که ممکن است شرایط و مدارک بیش‌تری را بطلبد؛ اما باز هم انتخاب راحت ترین، ارزانترین و آسان ترین راه مهاجرت به آلمان مهم است.

اقامت خانواده در آلمان

اقامت خانواده در آلمان به همراه شخص متقاضی امکان پذیر است؛ به طوری که اعضای خانواده و افراد تحت تکفل متقاضی می‌توانند درخواست ویزا دهند و در آلمان زندگی کنند.

همچنین، اتباع کشورهای ثالث که به صورت قانونی مقیم آلمان هستند، می‌توانند اعضای خانواده شان را از کشورهای بومی خود خارج از اتحادیه‌ی اروپا، به طور موقت یا دائم، به آلمان منتقل کنند؛ لذا همسر و فرزندان زیر 16 سال می‌توانند برای پیوستن به همسر و یا والدین خود اقدام کنند؛ مقامات مهاجرت در آلمان که از الحاق مجدد خانواده‌ها حمایت می کنند، برای این منظور ویزای ویژه ای در نظر گرفته اند تا به متقاضیان پیوست خانواده اجازه دهد به اعضای خانواده شان در آلمان ملحق شوند.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای پیوست خانواده، اثبات متاهل بودن لازم است و باید برای فرزندان گواهی تولد ارائه شود؛ همچنین، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در کشور آلمان کار می‌کنند، می‌توانند اعضای خانواده خود از جمله همسر، فرزندان زیر 21 سال، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ را با خود همراه کنند؛ به شرط این که از توانایی مالی کافی برای حمایت از آن‌ها برخوردار بوده و بتوانند شرایط زندگی مناسبی را برای آن‌ها فراهم سازند.

به طور کلی، از روش‌های مناسب برای اخذ اقامت خانوادگی، روش سرمایه گذاری و تولد فرزند است.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

در مجموع، مهاجرین نقش کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی آلمان دارند و نیاز روزافزون کشور آلمان به کارگران ماهر، باعث شده تا مهاجران واجد شرایط به فکر سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور باشند و برای اقامت از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند.

برای ایجاد کسب و کار در آلمان باید دقت داشت که تجارت مورد نظر بر اقتصاد آلمان تاثیر مثبت داشته و علاقه تجاری یا تقاضای منطقه ای، برای محصولات و یا خدمات مورد نظر وجود داشته باشد.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان

لذا، اگر می‌خواهید از طریق سرمایه گذاری و یا راه اندازی کسب و کار وارد آلمان شوید، دقت کنید که شما و اعضای خانواده تان می‌توانند برای ویزای آلمان درخواست دهید؛ مدت مجوز اقامت معمولاً دو یا سه سال است که پس از چند سال، سرمایه گذار و خانواده اش می‌توانند برای اقامت دائم یا شهروندی آلمان نیز درخواست دهند.

به طور کلی، سرمایه گذاران خارجی پس از 6 تا 8 سال اقامت در آلمان، البته در صورت نداشتن سابقه کیفری و داشتن دانش زبان آلمانی، می‌توانند برای شهروندی آلمان پذیرفته شوند.

سوالاتتان را در خصوص اخذ اقامت کشور آلمان و راحت ترین راه مهاجرت به آلمان می‌توانید با مشاورین هلدینگ مهاجرتی مهرآفرین در میان بگذارید.

اقامت از طریق تولد فرزند

آیا اقامت از طریق تولد فرزند ممکن است؟ آیا این روش، ارزانترین راه مهاجرت به آلمان است؟ به طور کلی، کودکی که در آلمان متولد می‌شود، یک شهروند آلمانی به حساب می‌آید، اما به شرط آن که در زمان تولد حداقل یکی از والدین وی دارای تابعیت آلمانی باشد یا به مدت حداقل هشت سال به صورت قانونی در آلمان اقامت داشته باشد و دارای مجوز اقامت دائم باشد؛ قانونی، در این رابطه به این معناست که حداقل یکی از والدین همواره در طول هشت سال اقامت در آلمان دارای مجوز اقامت بوده است.

از سال 2000، تمام کودکانی که در آلمان از والدینی خارجی متولد می‌شوند، علاوه بر تابعیت خارجی والدین، از زمان بدو تولد تابعیت آلمانی را نیز دریافت می‌کنند (با شروط ذکر شده).

لذا، در صورتی که شخص فرزندی با ملیت آلمانی داشته باشد، می‌تواند اجازه اقامت برای الحاق خانواده دریافت کند؛ همچنین، شخص می‌تواند این نوع اجازه اقامت را حتی در صورتی که از قبل در آلمان بوده، دریافت نماید؛ اما شرط لازم، اثبات نگهداری از کودک است که این موضوع را می‌توان با ارائه یک بیانیه حضانت مشترک والدین به اثبات رساند.

مدارک لازم برای اقامت از طریق تولد فرزند

مدارک لازم برای اقامت از طریق تولد فرزند به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟ علاوه بر بیانیه حضانت، باید مدارک دیگری را نیز در زمان درخواست برای اجازه اقامت ارائه داد که شامل موارد زیر خواهند بود:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تولد فرزندی که نام شما به عنوان مادر یا پدر در آن درج شده است.
  • اظهارات یا شواهدی که ثابت می‌کند شما واقعاً از کودک مراقبت می‌کنید (در صورتی که شما و فرزندتان در یک مکان زندگی نمی‌کنید).

دقت کنید که برای دریافت مجوز اقامت نباید ممنوعیت اقامت داشته باشید؛ به طور کلی، پس از سه سال زندگی در آلمان با چنین اجازه اقامتی، می‌توان برای اجازه اقامت دائم کشور آلمان اقدام نمود؛ دیگر شرط لازم برای دریافت اجازه اقامت دائم کشور آلمان، علاوه بر تداوم مراقبت از کودک، اثبات دانش اولیه زبان آلمانی است.

سریعترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟

سریعترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟ همان گونه که بیان شد، انتخاب راحت ترین روش اقامت آلمان بستگی به شرایط شخص دارد.

به طور مثال، افرادی که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند و از نمرات و معدل قابل قبولی برخوردارند، بهتر است از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شوند؛ اما کسانی که از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی داشته و سرمایه کافی دارند، راحت ترین راه اقامت آلمان برای آن‌ها از طریق سرمایه گذاری در آلمان است؛

ممکن است برای برخی هم ازدواج، به عنوان راحت ترین راه اقامت آلمان معرفی شود.

آسان ترین و راحت تارین راه مهاجرت به آلمان چیست

ارزانترین راه مهاجرت به آلمان کدام است؟

حال برای مهاجرت به آلمان ارزانترین راه‌ها کدامند؟ ارزانترین راه مهاجرت به آلمان با توجه به شرایط متقاضی متفاوت است؛ اما مهاجرت تحصیلی علاوه بر این که راحت ترین راه برای اخذ اقامت آلمان است، ارزان ترین روش مهاجرتی نیز می‌باشد؛ چرا که برخلاف کشورهایی نظیر آمریکا که دارای هزینه‌های تحصیلی بسیار بالایی هستند، دانشگاه‌های کشور آلمان یا از هزینه‌های بسیار پایینی برخوردارند و یا این که اصلاً هزینه ای دریافت نمی‌کنند؛ لذا، آلمان یک مکان محبوب و ارزان برای مهاجرت به قصد تحصیل است.

مهاجرت از طریق پیشنهاد کار و ازدواج نیز به عنوان ارزان ترین روش اقامتی این کشور شناخته می‌شوند؛ چرا که نسبت به روش‌هایی چون سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت که به سرمایه نیاز دارند؛ ارزان‌تر هستند.

به طور کلی، ارزان ترین، راحت ترین و آسان ترین راه مهاجرت به آلمان می‌تواند در متقاضیان مختلف با توجه به شرایطشان متفاوت باشد؛ لذا روش سرمایه گذاری و کارآفرینی، مناسب متقاضیانی با سرمایه کافی، مهاجرت تحصیلی برای متقاضیانی که به دنبال تحصیلات باکیفیت و ارزان هستند و مهاجرت از طریق ازدواج راحت ترین راه برای کسانی است که با تبعه ای آلمانی ازدواج کرده اند، می‌باشد.

در این مقاله به بررسی یک سری از راه های مهاجرت به آلمان پرداختیم که چالش های کمتری دارند. حال اگر پس از تمام موارد و راهنمایی های ذکر شده در بالا هنوز هم در رابطه با انتخاب آسانترین راه مهاجرت به آلمان سردرگم هستید؛ پیشنهاد میکنیم تا یک جلسه مشاوره با وکیل مهاجرت به آلمان رزرو کنید.

4.7/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 4نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *