دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشگاه پزشکی آخن آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 آذر 1401 | آخرین بروزرسانی:

دانشگاه پزشکی آخن آلمان از شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی برخوردار است و برنامه پزشکی این دانشگاه توانسته به خوبی دروس تئوری و عملی را پوشش دهد ؛ همچنین دانشگاه پزشکی آخن آلمان امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان را به وجود آورده است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دقت کنید که برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه با توجه به اعتبار مدارک اخذ شده خود می بایست دوره ام کورس یا آمادگی پیش از دانشگاه را گذراند ؛ اگر می خواهید برای تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان اقدام نمایید ، این مقاله دید خوبی به شما خواهد داد ؛ همچنین ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین ، در این زمینه می توانند راهنمای شما باشند.

دانشگاه پزشکی آخن آلمان از شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی برخوردار است و برنامه پزشکی این دانشگاه توانسته به خوبی دروس تئوری و عملی را پوشش دهد ؛ همچنین دانشگاه پزشکی آخن آلمان امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان را به وجود آورده است.

اما دقت کنید که برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه با توجه به اعتبار مدارک اخذ شده خود می بایست دوره ام کورس یا آمادگی پیش از دانشگاه را گذراند ؛ اگر می خواهید برای تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان اقدام نمایید ، این مقاله دید خوبی به شما خواهد داد ؛ همچنین ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین ، در این زمینه می توانند راهنمای شما باشند.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

لیست همه دانشگاه‌های آلمان به همراه رشته های تحصیلی

اطلاعات کلی درمورد دانشگاه آخن آلمان

آخن یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل به شمار می‌رود. دانشگاه RWTH آخن در 10 اکتبر 1870 در آخن ، نوردراین – وستفالن تأسیس شد و شامل دانشکده‌های ریاضی ، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی ، دانشکده معماری ، دانشکده مهندسی عمران ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی منابع زمین و مهندسی مواد ، دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات ، دانشکده هنر و علوم انسانی ، دانشکده بازرگانی و اقتصاد و نیز دانشکده پزشکی است ؛ آخن همچنین دارای یک مدرسه تحصیلات تکمیلی می باشد.

این دانشگاه امکانات درجه یکی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای با تعدادی باورنکردنی کتابهای علمی ، مجلات و رسانه‌های الکترونیکی است ؛ از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به سالن غذاخوری ، کافی شاپ ، باشگاه ها و انواع ورزش هایی که به آن پرداخته می شود ، اشاره نمود.

لذا ، دانشگاه آخن آلمان ، زیرساختهای عالی ، زندگی هیجان‌انگیز ، امکانات فوق العاده ، فضای آموزشی مناسب ، افراد صمیمی ، اساتید مجرب و الهام بخش ، کمک هزینه های تحصیلی ، سازماندهی فعالیت های فوق برنامه ، کمک به اسکان بدون هیچ شهریه را ارائه می دهد ؛ لذا ، به عنوان یکی از دانشگاه های جذاب برای هزاران دانشجوی مشتاقی است که در انتظار تحصیل در کشور آلمان هستند.

در حال حاضر ، دانشگاه RWTH آخن دارای بیش از 5900 عضو هیئت علمی ، تقریبا 3000 کارمند اداری و 6798 دانشجوی کارشناسی ، 3219 دانشجوی کارشناسی ارشد و 9651 دانشجوی بین المللی است ؛ این دانشگاه بیش از 5913 عضو هیئت علمی دارد.

درخواست پذیرشآنلاین
نوع موسسهدولتی
آزمون های مورد پذیرشآزمون های مهارت زبان آلمان ، TestDaF ، DSH و گواهی گوته
آزمون های مهارت زبان انگلیسیآیلتس ، تافل و CAE
ترم ورودیتابستان و زمستان
تعداد کل دانشجویان45628
تعداد کل برنامه ها162 ، 14 دوره خصوصی
تعداد کل دانشکده ها9
زبان تدریسزبان آلمانی و انگلیسی
رتبه دانشگاه در کشور4
رتبه بندی جهانی116

تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشگاه پزشکی آخن آلمان شامل گروه های پزشکی ، ریاست و شورای دانشکده است و کمیته های مختلف دانشکده ، به این نهادها در اخذ تصمیمات رسمی در بخش ریاست و شورای دانشکده کمک می‌کنند ؛ همچنین دانشگاه RWTH آخن بر سازماندهی و انجام تحقیق و تدریس متمرکز است و دانشکده پزشکی آخن وظیفه مراقبت از بیمار را در بیمارستان دانشگاه عهده‌دار است.

دانشگاه شامل منابعی ارزشمند ، مشاوران تحصیلی برای راهنمایی دانشجویان و سازماندهی کارآمد دوره ها ، مرکز رسانه های صوتی و بصری و نیز آزمایشگاهی که مهارتهای پزشکی را ممکن می‌سازد ، می‌باشد ؛ تحصیل پزشکی آلمان در دانشگاه آخن به 12 ترم زمان نیاز دارد و شامل مراحل پیش بالینی ، بالینی ، سال عملی و امتحانات است ؛ امتحان پایه پزشکی که اولین بخش امتحان پزشکی است پس از ترم 6 ، دومین بخش آزمون پزشکی پس از ترم 10 (کشوری) و سومین بخش آزمون پزشکی پس از ترم 12 (شفاهی) خواهد بود.

دانشگاه پزشکی آخن آلمان

همچنین بیمارستان دانشگاه آخن (UKA) از سال 2001 بعنوان یک موسسه حقوق عمومی با ویژگیهای حقوقی مختص به خود شناخته شده است و دانشکده وظایف خود را با همکاری نزدیک با بیمارستان دانشگاه انجام می‌دهد ؛ در همین راستا ، بیمارستان دانشگاه آخن در زمینه تحقیقات و تدریس به دانشکده کمک می کند.

علاوه بر این ، همکاری بین دانشکده و  UKAبه واسطه مدل به اصطلاح مشارکتی انجام می‌شود.

بطور کلی ، دانشکده پزشکی آخن اهداف روشنی را در زمینه تحقیق و تدریس تعریف کرده و برای دستیابی به این اهداف بطور مرتب کارگاههای استراتژی برگزار می‌کند.

ویژگی های تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی آخن

به طور کلی ، ویژگی های تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان به صورت زیر خواهد بود:

  • دانشگاه پزشکی آخن آلمان رویکردی میان رشته ای را دنبال می کند و با اهداف استراتژیک دانشگاه آخن هم راستا است.
  • سابقه خوب دانشکده از لحاظ برتری علمی از میزان ورودی و خروجی ها مشهود است.
  • شهرت دانشکده به معنای ایجاد فرصت های تامین مالی گروهی رقابتی است.
  • عملکرد ترجمه ای دانشکده در سطح بین المللی رقابتی است و هدف ، ترجمه مداوم یافته های تحقیقات بنیادی و به کارگیری آن ها در کلینیک است.

همچنین ، دانشگاه پزشکی آخن آلمان دارای 59 موسسه ، کلینیک و مرکز است که شامل 7 موسسه پیش بالینی ، 18 موسسه بالینی – نظری ، 31 کلینیک و سه کلینیک دندانپزشکی می باشد.

بیمارستان دانشگاه آخن آلمان

بیمارستان دانشگاه آخن با یک پارک علمی همجوار است و زیرساختهای بیمارستان در استانداردهای کیفیت خدمات اروپایی نقشی اساسی دارد که این استانداردها با کمک شرایط زیر به وجود آمده اند:

  • 30 واحد عملیاتی
  • اتاق عمل سرپایی
  • 59 استاد ، 824 محقق ، بیش از 4000 متخصص پشتیبانی
  • دسترسی برای 1510 بیمار بستری (بخشهای یک یا دو بیمار از طریق تلویزیون و اینترنت ؛ همچنین بیماران می‌توانند منوهای سفارشی و رژیمهای غذایی از جمله غذاهای گیاهی یا غذاهای بدون گوشت خوک داشته باشند.)
  • 47000 بیمار بستری در سال
  • 210000 بیمار سرپایی در سال

بیمارانی زیادی از این بیمارستان بعنوان یک شهر پزشکی واقعی یاد کرده اند و مراکز تخصصی همواره آماده کمک به بیماران با هر مشکل پزشکی هستند ؛ بیمارستان دانشگاه آخن شامل بخشهای تخصصی زیر می‌باشد:

  • قلب و عروق
  • چندین واحد تحقیقاتی متخصص در زمینه اختلالات تنفسی و مشکلات راه هوایی
  • جراحی قلب و عروق
  • واحد ارتوپدی
  • کلینیک اورولوژی
  • کلینیک رادیوتراپی
  • کلینیک جراحی مغز و اعصاب
  • بخش مغز و اعصاب

علاوه بر پزشکان و محققان ، در حدود 50 ماساژور و فیزیوتراپیست در بیمارستان دانشگاه آخن مشغول به کار هستند ؛ همچنین یک طرح درمانی برای بیماران بستری (در مرحله پذیرش که آزمایشات ، دوره درمان پزشکی و رژیم غذایی بررسی می‌شود) ، در نظر گرفته شده است و بیماران از تمرینات بدنی در فضای باز ، ماساژ یا فیزیوتراپی در صورت وجود بیماریهای داخلی یا اختلالات استخوانی جدی ، استفاده می‌کنند که این امر به بهبود عمومی ، تقویت ایمنی و توانبخشی سریع آنها کمک خواهد کرد.

مدل آموزشی Modellstudiengang Medizin

معمولا برای تحصیل در رشته های پزشکی ، دانشجویان به جای امور عملی در ابتدا به مطالعه اصول اولیه ، نظریه ها ، آناتومی ، بیوشیمی و فیزیولوژی می پردازند که این امر ممکن است خسته کننده و برخلاف تصورات یک دانشجوی پزشکی از رشته پزشکی باشد ؛ اما از سال 2003 ، توسط دانشگاه پزشکی آخن آلمان ، یک مدل آموزشی (Modellstudiengang Medizin) معرفی شد که از همان ابتدا بطور سیستماتیک مطالعات پیش بالینی را با مطالعات بالینی مرتبط می ساخت.

مدل آموزشی Modellstudiengang Medizin

بدین ترتیب ، دیگر دانشجویان در ترم های اول تحصیل ، تنها به مباحث خشک و خسته کننده تئوری نمی پردازند ، بلکه مباحث تئوری و عملی در خصوص ارگان های بدن همدیگر را پوشش می دهند که این برنامه ، رضایت دانشجویان از تحصیل در رشته پزشکی و نیز استادان را به همراه داشته است.

همچنین ، برنامه مدل آموزشی Modellstudiengang Medizin ، توانسته جوایز بزرگی چون جایزه آموزشی هارتمن‌بوند در سال 2009 را کسب کند و نتایج امتحانات فارغ التحصیلان تاییدی بر انتخاب رویکردی درست برای مطالعات پزشکی در دانشگاه آخن آلمان است ؛ دانشکده پزشکی آخن آلمان یکی از برترین دانشکده های پزشکی آلمان است و در چند سال گذشته همواره در بین برترین دانشکده های پزشکی آلمان رتبه بندی شده است.

ساختار برنامه مدل آموزشی آخن آلمان

ترکیب موضوعات پیش بالینی و بالینی از طریق شکل های جدید آموزش و یادگیری مورد حمایت قرار می گیرد و از جمله بخشهای اصلی مطالعات پزشکی در دانشگاه آخن ، گروه های یادگیری مسئله گرا است که در دوره های ایجاد شده سیستماتیک در کنار دروس مقدماتی و نیز آموزش های عملی مرسوم در نظر گرفته شده است ؛ همچنین ، آزمایشگاه مهارت های Aixtra به دانشجو این امکان را می دهد تا تمامی مهارت های عملی را پیش از اعمال بر روی بیماران تمرین کند.

ویژگی های برنامه پزشکی دانشگاه آخن آلمان

ویژگی های برنامه پزشکی دانشگاه پزشکی آخن آلمان به شرح زیر است:

  • برنامه پزشکی از همان ترم اول ، با آموزش اصول اولیه علمی و توانایی های عملی ، پیش نیازهای کار به عنوان پزشک را برآورده می سازد ؛ همچنین ، دانشجویان علاوه بر یادگیری حقایق اثبات شده ، با ساختارها ، مفاهیم و روش های تحقیق علمی آشنا می شوند که این خود منجر به بینش های جدید و پیشرفت بیش تر در تحقیقات علمی پزشکی خواهد شد.
  • در دوره مقدماتی کمک های اولیه ، طب اورژانس و بهداشت ارائه می شوند و در مراحل بعدی دوره ، ترکیب پیش بالینی و بالینی فرصتی به دانشجویان می دهد تا اقدامات پزشکی را تجربه کنند.
  • دانشجویان دانشگاه پزشکی آخن ، توانایی خود را جهت ارزیابی مشکلات و منابع خطا در روش علمی رویکرد توسعه داده و قادر خواهند بود تا دانش نظری کسب شده را در عمل پیاده سازی کنند.
  • دانشجویان به جای آموزش درس های موضوع محور سنتی ، با رویکرد آموزشی بین رشته ای مواجه می شوند ؛ همچنین دانشجویان در رابطه با ساختار ، عملکرد و اصول بیماری زایی اندام ها و سیستم های اندام آموزش می بینند و در مورد مهارت های حل مسئله در تشخیص و درمان یاد می گیرند.

شرایط پذیرش متقاضیان بین المللی دوره لیسانس و آزمون دولتی Staatsexamen

برای درخواست دوره لیسانس یا برنامه آزمون دولتی Staatsexamen  ، ابتدا به مجوز حضور در دانشگاه (گواهی صلاحیت ورود به دانشگاه یا به اختصار HZB) نیاز است ؛ بطور کلی ، HZB را از طربق گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات متوسطه می توان کسب نمود.

شرایط پذیرش متقاضیان بین المللی دوره لیسانس و آزمون دولتی Staatsexamen

اما از آنجا که سطح تحصیلات دوره دبیرستان در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است ، ممکن است متقاضی با داشتن گواهی پایان تحصیل دوره دبیرستان ، هنوز هم حق حضور در دانشگاههای آلمانی را نداشته باشد ؛ در این مورد ، دو گزینه پیش روست:

  • دانشجو چند ترم را در دانشگاههای کشور خود تحصیل کند (پذیرش مستقیم در دانشگاه آلمان).
  • دانشجو در یک کالج مقدماتی (Studienkolleg) در آلمان شرکت کند (پذیرش غیرمستقیم در دانشگاه آلمان).

در ادامه می بایست میانگین کلی نمره HZB ، حداقل معادل نمره آلمانی 2.5 باشد ؛ لذا در زمان درخواست جهت تحصیل کارشناسی ، متقاضیان بین المللی که وضعیت مشابهی با شهروندان آلمانی ندارند ، باید مدرکی مبنی بر مجوز ورود به دانشگاه آلمان با معدل 2.5 و یا بالاتر ارائه دهند که اگر معدل صلاحیت ورود به دانشگاه از 2.5 پایینتر باشد ، می‌توان با ارائه مدرک TestAS آن را جبران کرد ؛ دقت کنید که در زمان درخواست برای پزشکی و دندانپزشکی ، ارائه کارنامه TestAS اجباری است.

(از طریق وبسایت آنابین می‌توان دریافت که آیا مدرک تحصیلی اخذ شده ، اجازه تحصیل در دانشگاههای آلمان را می‌دهد یا خیر)

لذا شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی آخن آلمان شامل دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا می‌شود.

اتباع آلمانی و شهروندان کشور اتحادیه اروپا یا EEC و افراد دارای مدرک Abitur (مدرک دیپلم آلمانی)

به طور کلی ، برای شرکت در دوره های پزشکی دانشگاه پزشکی آخن آلمان ، مدرک دیپلم (یا مدارک مقاطع قبلی) ، گواهی مهارت های زبان آلمانی یا انگلیسی و پرداخت هزینه های مربوطه مورد نیاز است ؛ همچنین ، پیش نیاز ثبت نام در دوره تحصیلی دانشگاه پزشکی آخن ، پذیرش رسمی در ترم اول می باشد.

اتباع آلمانی و شهروندان کشور اتحادیه اروپا یا EEC و افراد دارای مدرک Abitur (مدرک دیپلم آلمانی) ، برای پذیرش و شرکت در دوره مدل آموزشی آخن جهت پزشکی و دندانپزشکی می توانند از طریق German Stiftung für Hochschulzulassung اقدام نمایند.

متقاضیان بین المللی فاقد مدرک Abitur

متقاضیان کشورهایی که بخشی از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا به شمار نمی آیند ، در صورتی که دیپلم آلمانی نداشته باشند ، لازم است تا برای درخواست ، کارنامه معتبر TestAS اقدام نمایند.

به طور کلی ، تست آس آزمونی برای تعیین صلاحیت های زبان آلمانی دانشجویان است و برای پذیرش در دانشگاه های آلمان ضروری می باشد ؛ لذا می بایست این آزمون را در برنامه خود گنجاند و از آن جا که تست آس به زبان های انگلیسی و آلمانی برگزار می شود ، برای پذیرش در دانشگاه پزشکی آخن TestAS باید به زبان آلمانی گذرانده شده و واحدهای ریاضیات ، انفورماتیک و علوم طبیعی را نیز شامل شود.

متقاضیان بین المللی فاقد مدرک Abitur

اثبات مهارت های زبانی

دانشگاه آخن در حال حاضر دوره های تحصیلی لیسانس و Staatsexamen را به زبان آلمانی ارائه می دهد ؛ بنابراین در زمان ثبت نام باید مدرکی دال بر مهارت های زبان آلمانی ارائه داد.

همچنین ، از آن جا که یک دانشجوی پزشکی در دانشگاه پزشکی آخن ، با بیمارانی آلمانی زبان سرو کار خواهد داشت و لذا درگیر کارهای روزمره درمانی خواهد شد و برای این که از این تجربه حداکثر بهره را ببرد ، تسلط به زبان آلمانی (B1 یا B2 (سطح CEFR)) حتما توصیه می شود ؛ چرا که مسلط نبودن و یا تسلط ناکافی به زبان آلمانی می تواند دلیلی برای رد درخواست جهت پذیرش در دانشگاه باشد.

شرط دیگر و بسیار مهم جهت درخواست ، ارائه تمام مدارک به صورت کامل و به موقع است.

مدارک مورد نیاز دانشگاه آخن آلمان

برای درخواست برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آخن آلمان ، دانشجویان بین المللی باید مدارک زیر را پیش از پذیرش ارسال نمایند:

  • فرم درخواست
  • ریزنمرات و گواهی پایان تحصیلات متوسطه به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • اثبات مهارت های زبان آلمانی از طریق آزمون های مشخص شده برای تحصیل در آلمان
  • DSH (DSH C1) ، TestDaF ، گواهی های صادره توسط انستیتو گوته و یا مدرک زبان آلمانی DSD
  • نمره TestAS(سطح B2)
  • گواهی ورود به دانشگاه
  • قبولی در آزمون ارزیابی در یک برنامه مقدماتی (کالج مقدماتی)
  • پاسپورت معتبر
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 5 و تافل (iBT) 95)
  • رزومه
  • بیانیه
  • عکس
  • تمکن مالی در قالب صورت حساب بانکی

دوره دکترا

با تکمیل دوره دکترا در دانشگاه پزشکی آخن آلمان ، داوطلبین توانایی های خود را در انجام تحقیقات اصلی و مستقل نشان خواهند داد و به عنوان بخشی از برنامه دکترا ، داوطلب می بایست پایان نامه ای را تکمیل نماید ؛ علاوه بر این ، لازم است تا داوطلب از طریق یک امتحان شفاهی تخصص خود را به اثبات برساند ؛ دانشکده پس از اتمام موفقیت آمیز فرآیند مطالعات دکترا مدرک دکترا به داوطلب اعطا می کند.

همچنین ، داوطلبین احتمالی دکتری ملزم به ارائه گواهی شرکت در دوره سوء رفتار تحصیلی و عملکرد خوب تحصیلی هستند و هیئت دکتری دانشکده پزشکی مسئول اطمینان از اجرای درست روش های استاندارد مورد نیاز برای مدرک دکترا می باشد.

اگر به تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان فکر می کنید ، کارشناسان هلدینگ مهاجرتی مهرآفرین با پرونده های مهاجرتی موفق ، آماده ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص هستند.

شرایط ورود به دانشگاه پزشکی آخن آلمان

سوابق بهداشتی و معاینه اجباری در بدو ورود به دانشگاه پزشکی آخن آلمان بررسی می شود ؛ لذا ، دانشجویانی که برای تحصیل یک ترم و یا یک سال یا تکمیل دوره کارآموزی در بیمارستان دانشکده پزشکی آخن آلمان پذیرفته شده اند ، باید شرایطی را رعایت کنند.

شرایط ورود به دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشجویان پیش از آغاز برنامه آکادمیک یا بالینی خود در آخن ، معاینه بالینی خواهند شد و تنها در صورتی که نتایج رضایت بخش باشد ، می توانند برنامه تحصیلی مورد نظر را آغاز نماید ؛ پس از انجام معاینه ، دانشجو نامه ای از پزشک دانشگاه مبنی بر داشتن سلامت کامل برای شروع آموزش ، دریافت خواهد کرد.

دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه پزشکی آخن آلمان لازمست تا پیش از ورود به آخن ، از انجام تمام واکسن های مورد نیاز مطمئن شود که در غیر این صورت ممکن است شروع دوره کارآموزی یا برنامه تحصیلی (طبق برنامه واکسیناسیون) به تعویق افتد.

همچنین ، دانشجویان به شماره ثبت دانشجویی (در صورت ثبت نام در دانشگاه RWTH آخن) و یا گواهی معاینه (دوره اقامت کوتاه مدت) و سوابق دیگری چون گواهی واکسن های هپاتیت B ، هپاتیت C و سل نیاز خواهند داشت.

لذا ؛ هر چه دانشجو از سوابق سلامتی کاملتری برخوردار باشد ، زودتر آموزش عملی خود را آغاز خواهد کرد ؛ به طوری که حتی در صورتی که دانشجویی تمامی موارد ذکر شده را داشته باشد ، ممکن است از همان روز اجازه شروع آموزش عملی را دریافت نماید.

چشم انداز شغلی

مشاغل در رشته پزشکی بسیار متنوع است و در درجه نخست پزشکان در مطب های خصوصی و یا بیمارستان ها مشغول به کار می شوند ؛ اما با این وجود ، فرصت های شغلی در زمینه پژوهش های علمی و یا تدریس نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاه آخن و افرادی که به دنبال مشاغلی که کمتر بیمار محور هستند (برای مثال کار در دانشگاه ها و یا دیگر موسسات آموزشی) ، امکان پذیر می باشد.

صنعت داروسازی نیز موقعیت هایی مرتبط را در بخش هایی نظیر توسعه و فروش دارو ارائه می دهد ؛ علاوه بر این ها ، انجام کارهای اداری و همکاری با شرکت های بیمه سلامت و یا در بخش مراقبت های بهداشتی عمومی عناوین شغلی برای پزشکانی هستند که نمی خواهند در زمینه درمانی کار کنند.

شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان

به طور کلی، دانشگاه آخن جزء دانشگاه های رایگان آلمان محسوب می‌شود و شهریه ای دریافت نمی‌کند؛ اما با این حال دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های انجمن های دانشجویی و مشارکت های اجتماعی هستند و دانشجوی مجردی که در آخن زندگی می کند به حداقل 1100 یورو در ماه جهت تامین هزینه های اولیه زندگی نیاز خواهد داشت.

شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان
مخارج ماهانهحداقل هزینه در ماه
محل اقامت و هزینه های مربوطه نظیر هزینه برق ، گرمایش ، آب ، مالیات نشریات تلویزیون و اینترنتتقریبا 470 یورو
خورد و خوراک و هزینه های عمومیتقریبا 400 یورو
بیمه سلامتتقریبا 110 یورو
هزینه های دانشگاه (انجمن دانشجویی و هزینه مشارکت اجتماعی)تقریبا 52 یورو در ماه
کتاب و سایر موارد مورد نیازتقریبا 100 یورو که بسته به دوره تحصیلی می تواند متغیر باشد.
مجموعتقریبا 1132 یورو در ماه
دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دقت کنید که اثبات داشتن حداقل درآمد ماهانه 861 یورو برای یک دانشجوی مجرد به اداره مهاجرت در آخن لازم است که حداقل مبلغی که یک دانشجو باید برای تامین هزینه های زندگی یک ساله در آلمان در اختیار داشته باشد ، 10332 یورو (ژانویه 2021) می باشد.

بورسیه ها  ، وام ها و کمک هزینه ها

اعطای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ، از طریق یک موسسه مالی آلمانی بسیار دشوار است ؛ اگر دانشجو در دوره زبان آلمانی یا دوره مقدماتی پیش از دانشگاه ، به اصطلاح Studienkolleg شرکت کرده باشد ، معمولا واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی نخواهد بود ؛ اما در صورتی که دانشجو امتحان ​را پشت سر گذاشته و یا دیپلم اولیه خود را دریافت کرده باشد ، ممکن است بتواند برای بورسیه تحصیلی درخواست دهد.

همچنین ، کمک هزینه ها که شامل کمک‌های کوتاه مدتی هستند ، به دانشجویانی که دچار مشکلات مالی شده اند ، اعطا می‌شود ؛ لذا ، بورسیه های تحصیلی به دانشجویان با استعداد و واجد شرایط اعطا می‌شود ، در حالی که کمک هزینه‌های تحصیلی بیشتر کارکردی اجتماعی را در جهت بهبود وضعیت دانشجویانی که درگیر مشکلات مالی شدید هستند ، دنبال می کند.

بافوگ

دانشجویان آلمانی از خانواده های کم درآمد تا متوسط ، بر اساس قانون فدرال حق دریافت حمایت مالی (بافوگ) را دارند ؛ همچنین دانشجویان بین المللی در شرایطی از جمله داشتن اقامت دائم از طریق والدین یا همسر آلمانی ، اشتغال یکی از والدین در آلمان در سه سال گذشته و حفظ موقعیت حقوقی و یا اشتغال والدین در 5 سال گذشته در آلمان ، می توانند بودجه دریافت کنند.

به طور کلی ، می توان گفت گه دانشگاه پزشکی آخن آلمان یکی از گزینه های بسیار مناسب برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در کشور آلمان است و برنامه پزشکی این دانشگاه با ویژگی های خاص خود ، توانسته تحصیلات با کیفیتی را ارائه دهد که منجر اشتیاق دانشجویان و رضایت استادان شده است ؛ اما برای داشتن تحصیلی بی دغدغه در آلمان نیاز به مشاوره های تخصصی است که در این زمینه می توانید مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین را راهگشای این مسیر بدانید.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 2نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *