دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 30 فروردین 1402 | آخرین بروزرسانی:

دانشگاه پادوا ایتالیا از جمله معتبرترین و قدیمی ترین مراکز آموزشی در اروپا است و مراکز تحقیقاتی، دپارتمان ها و دانشکده های این دانشگاه در سراسر شهر پادوا گسترده و دانشجویان بیش از یک سوم جمعیت شهر را تشیکل می دهند. دانشگاه پادوا کجاست و چرا باید در این دانشگاه تحصیل کرد؟ یکی از معتبرترین […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دانشگاه پادوا ایتالیا از جمله معتبرترین و قدیمی ترین مراکز آموزشی در اروپا است و مراکز تحقیقاتی، دپارتمان ها و دانشکده های این دانشگاه در سراسر شهر پادوا گسترده و دانشجویان بیش از یک سوم جمعیت شهر را تشیکل می دهند.

دانشگاه پادوا کجاست و چرا باید در این دانشگاه تحصیل کرد؟ یکی از معتبرترین و قدیمی ترین مراکز آموزشی در اروپا دانشگاه پادوا است.

پادوا دانشگاهی چند منظوره بوده و هدف این دانشگاه ارائه آموزش هایی حرفه ای و ایجاد یک مرکز فرهنگی قوی برای دانشجویان است. داشتن مدرک تحصیلی دانشگاه پادوا رویای بسیاری است، به طوری که هم دانشجویان و هم کارفرمایان این مدرک را به رسمیت شناخته و به دنبال آن هستند.

به منظور پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر بازار کار، برنامه های آموزشی دانشگاه Padova دائما در حال به روز رسانی هستند. برای مثال، دوره بهداشت و درمان دانشگاه، شامل طیف گسترده ای از دوره های جدید نظیر پرستاری کودکان (دانشکده پزشکی)، یا علوم اعصاب و توانبخشی عصب روانشناختی (روانشناسی) است.

همچنین، برنامه های مهندسی در زمینه هایی چون عمران، معماری، محیط زیست، صنایع و مهندسی اطلاعات در این دانشگاه تدریس می شوند.

اگر شما هم از علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه هستید، می توانید با مطالعه مقاله پیش رو اطلاعاتتان را در مورد دانشگاه و رشته های ارائه شده کامل تر نمایید. سوالات بیش تر را نیز، از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین می توانید دریافت نمایید.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه پادوا

Università degli Studi di Padova، دانشگاهی ایتالیایی است که در شهر پادوا (Padua) در منطقه ونتو (Veneto) در شمال ایتالیا قرار گرفته است.

اما اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، در ابتدا لازم است تا اطلاعاتی دقیق راجع به دانشگاه، رشته های تحصیلی ارائه شده، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را از طریق مراجعه به سایت دانشگاه پادوا در ایتالیا به آدرس https://www.unipd.it کسب نمایید.

در همین راستا، اطلاعاتی جامع از دانشگاه پادوا را در مقاله پیش رو خواهید یافت.

مقالات پیشنهادی:

آزمون til ایتالیا

دانشگاه بولونیا ایتالیا

اعتبار و رنکینگ دانشگاه پادوا ایتالیا

اعتبار و رنکینگ دانشگاه پادوا ایتالیا
اعتبار و رنکینگ دانشگاه پادوا ایتالیا

Padova پیشروترین دانشگاه تحقیقاتی در جهان است و این دانشگاه در دو گزارشی که آژانس ملی ارزیابی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایتالیا (ANVUR) ارائه کرده، به عنوان دانشگاهی با بالاترین کیفیت نتایج پژوهش ها رتبه بندی شده است.

تعداد مقالات دانشگاهی مورد استناد این دانشگاه در میان ده درصد از برترین مقالات دانشگاه های اروپا قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1222 توسط جمعی از دانشجویان و معلمین بولونیا به خاطر دفاع از آزادی آکادمیک و تدریس تأسیس شد و به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی دنیا شناخته می شود.

دانشگاه پادوا در سال 2010، دارای حدود 65000 دانشجو بوده و در سال 2021، این دانشگاه بر اساس رتبه بندی Censis ، با بیش از 40000 دانشجو در رتبه دوم بهترین دانشگاه ها در بین موسسات آموزش عالی ایتالیا و در بین 200 دانشگاه برتر جهان بر اساس نظام رتبه بندی ARWU قرار گرفت.

همچنین، دانشگاه مذکور در رنکینگ دانشگاه های جهانی US News سال 2020، رتبه نخست را در بین دانشگاه های ایتالیا، رتبه 45 را در اروپا و 116 را در بین دانشگاه های جهان کسب نمود. در رتبه بندی دانشگاه آموزش عالی تایمز سال 2019 نیز، این دانشگاه در رتبه 16 جهان جای داشت. رتبه بندی دانشگاه های جهانی  QS 2020 هم دانشگاه Padova را  در رتبه 6 ایتالیا و 234 جهان قرار داد.

دانشگاه پادوا در سال های 1592 تا 1610 میزبان تدریس پروفسور گالیلئو گالیله (Galileo Galilei) بوده و همچنین، النا ال کورنارو پیسکوپیا (Elena L Cornaro-Piscopia) که به عنوان نخستین زن فارغ التحصیل در جهان شناخته می شود، در سال 1678 از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

دانشگاه پادوا در رنکینگ دانشگاه های جهانی QS 2023 در رتبه 243 قرار گرفته است.

رنکینگ دانشگاه های جهانی  QS🚩رنکینگ  QS WUR بر اساس موضوع🚩161 – 170
رتبه 243رتبه 157استخدام فارغ التحصیل

آشنایی با امکانات دانشگاه پادوا ایتالیا

امکانات دانشگاه پادوا ایتالیا
امکانات دانشگاه پادوا ایتالیا

در حال حاضر دانشگاه پادوا دارای تقریباً 60000 دانشجو است که در این میان، 3 درصد دانشجوی بین المللی نیز مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه پادوا شامل 8 دانشکده، 80 دپارتمان کارشناسی، 93 دپارتمان کارشناسی ارشد، 31 کتابخانه، 1 مرکز آموزشی درمانی و 1 مزرعه آزمایشگاهی می باشد.

دانشگاه مذکور از یک محیط آموزشی منحصر به فرد بهره می برد که با طرح بندی شهر در هم تنیده است. مراکز تحقیقاتی، دپارتمان ها و دانشکده های دانشگاه در سراسر شهر گسترده و دانشجویان بیش از یک سوم جمعیت شهر را تشیکل می دهند.

این دانشگاه اهداف خود را به واسطه یک جامعه بین المللی بزرگ و پر جنب و جوش از کارکنان، دانشجویان و فارغ التحصیلان در سراسر جهان دنبال می کند.

پادوآ از عضویت در شبکه های بین المللی معتبری بهره می برد و پروژه های پژوهشی و آموزشی این دانشگاه از طریق اساتیدی از سراسر جهان پیگیری می شود.

همچنین، پادوآ برنامه های درسی بین المللی و فرصت های مطالعاتی متعدد را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. و این دانشگاه دارای اتاق های مطالعه بسیار متنوعی که تا 280 صندلی دارند، می باشد.

1. خدمات مسکن دانشگاه

سالن های اقامتESU  امکان اسکان تقریبا 1600 دانشجو از خارج از پادوآ را در 14 سالن که یا در مرکز شهر و یا نزدیک ساختمان های دانشگاه قرار گرفته اند، فراهم آورده اند. همچنین، چهار مهمانخانه ی دانشگاه جهت اقامت کوتاه مدت دانشجویان در دسترس می باشد.

علاوه بر این، دانشگاه پادوا جهت دسترسی راحت تر دانشجویان بین المللی به اقامتگاه ها، قراردادهایی را با برخی از کالج های خصوصی امضا کرده است. اما دقت کنید که قیمت و شرایط در هر کالج می تواند متفاوت باشد و خدمات متفاوتی ارائه شود.

همه متقاضیان می توانند برای یافتن یک مسکن خصوصی از طریق در HousingAnywhere که پلت فرمی برای جستجوی مسکن برای دانشجویان بین المللی، داوطلبین دکترا و کارآموزان است، اقدام نمایند.

2. خدمات کتابخانه دانشگاه

دانشگاه پادوا در جهت توسعه خدمات کتابخانه ای هماهنگ، یک مرکز کتابخانه ایجاد کرده تا بر امکانات و خدمات ارائه شده توسط کتابخانه های دانشگاه در شهر نظارت داشته باشد. همچنین دانشگاه بر توسعه ی خدمات پیشرفته نظیر موارد زیر تمرکز دارد:

  • فهرست بر خط دسترسی عمومی (OPAC)
  • پایگاه های آنلاین دانشگاه
  • مجلات الکترونیکی موجود به صورت آنلاین

3. خدمات ICT دانشگاه

پادوآ به مانند بسیاری از شهرهای دیگر در دنیا، دسترسی به نقاط اتصال Wi-Fi را به صورت رایگان در زیباترین و در دسترس ترین نقاط شهر فراهم آورده است.

لذا، به لطف شبکه ی Wi-Fi پادوآ، دسترسی رایگان به اینترنت برای هر فردی امکان پذیر خواهد بود. لذا در پادوا  افراد می توانند به راحتی در وب جستجو کنند.

4. خدمات درمانی

دارنده کارت TEAM، امکان استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی فوری و ضروری را از طریق سازمان های مربوط به مراقبت های بهداشتی خواهد داشت. اما در صورت نیاز به خدمات پزشکی، می بایست نخست با یک پزشک عمومی و یا پزشک خانواده مشورت نمایید.

5. امکانات ورزشی

مرکز ورزشی دانشگاه پادوا (CUS)، بزرگ ترین مرکز ورزشی در استان است که فرصت های بسیاری را برای شرکت در فعالیت های ورزشی و رقابت ها در مجموعه های Via Giordano Bruno و Via Jacopo Corrado در اختیار افراد قرار می دهد.

استفاده از این مراکز ورزشی برای دانشجویان، تمامی کارکنان دانشگاه و تحت شرایطی خاص برای عموم مردم آزاد است.

علاوه بر خدماتی که به پرداخت هزینه نیاز دارند، فعالیت های نیز از طریق این مراکز بدون پرداخت هزینه انجام می شوند؛ لذا در بازه های زمانی مشخص کاربران می توانند به طور رایگان از امکاناتی نظیر میدان دو و میدانی، زمین فوتبال و غیره استفاده کنند.

دانشکده های دانشگاه پادوا

دانشکده های دانشگاه پادوا
دانشکده های دانشگاه پادوا

دانشکده های این دانشگاه شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده علوم

دانشکده پزشکی پادوا ایتالیا

دانشکده پزشکی دانشگاه Padova از جمله بهترین دانشگاه ها در ایتالیا است و نام این دانشگاه با نام بزرگان تاریخ نظیر زیست شناس و طبیب بزرگ انگلیسی ویلیام هاروی (1578-1657) که توانست دستگاه گردش خون را کشف کند، آندریاس وسالیوس (Andreas Vesalius) آناتومیست فلاندری (1514-1564) و دکتر آلمانی یوهان گئورگ ویرسونگ (1589-1643) که مجرای پانکراس را کشف کرد، شناخته می شود.

آموزش پزشکی و جراحی دانشکده پزشکی پادوآ که از سال اول از طریق متدهای آموزشی معتبر بین المللی و رویکرد تدریجی تمرینات بالینی دنبال می شود، در پی ارتقای سطح بین المللی مدرک پزشکی است.

این دانشگاه سعی دارد پزشکانی با دیدی کل نگر نسبت به انسان، تمرکز بر ارتقای سلامت، پزشکی پیشگیرانه و سلامت جهانی تربیت نماید.

ساختار دوره پزشکی

دانشگاه پادوا پزشکی را در طی 6 سال به صورت زیر ارائه می دهد:

سال هابرنامه ها
دوره های سال اول🥇

 

 

مولکول های بیولوژیکی 1

 

مولکول های بیولوژیکی 2

واحدهای ساختاری

عملکرد سلولی ، فیزیولوژی سلولی و بافت

کارآموزی

دوره های سال دوم🥈محاسبات زیستی

 

اصول پژوهش بنیادی

بدن انسان در عمل

سیستم عصبی

بدن انسان

عفونت و ایمنی

دوره های سال سوم🥉

 

 

مولکول های درمانی: خواص عمومی

 

ویزیت بیمار و کارآموزی پزشکی

تست تشخیصی

علائم فیزیکی و روش شناسی بالینی

بیماری های عفونی

مکانیسم بیماری ها 1: بینش مولکولی

مکانیسم بیماری 2: اختلال عملکرد اندام

اورژانس

فن آوری های پیشرفته زیست پزشکی

دروس سال چهارم📚

 

 

بیماری های خونی و فارماکولوژی بالینی

 

دوره های چرخشی بالینی – جراحی

دوره های چرخشی بالینی – پزشکی

دوره های چرخشی بالینی – علوم اعصاب

بیماری های قلبی و ریوی

بیماری های دستگاه گوارش و دستگاه ادراری

سر و گردن

علوم اعصاب بالینی

آسيب شناسي

تفسیر الکتروکاردیوگرام

دوره های سال پنجم🎓

 

 

مادر و بچه

 

ماهیچه و استخوان

کارآموزی برای مجوز پزشکی I

کارآموزی برای مجوز پزشکی  II

پیوند عضو

جراحی عمومی

بیماری های بافت نرم

سلامت عمومی

جراحی رباتیک ترمیمی

بخیه ها و تکنیک های جراحی

دوره های سال ششم🥼

 

 

انکولوژی بالینی

 

کارآموزی برای مجوز پزشکی  III

دوره های چرخشی بالینی

پزشکی بالینی

رشته های دانشگاه پادوا ایتالیا

رشته های دانشگاه پادوا ایتالیا
رشته های دانشگاه پادوا ایتالیا

برخی دیگر از رشته های دانشگاه پادوا شامل موارد زیر می باشند:

دوره کارشناسی:

  • پزشکی و جراحی
  • علم روانشناسی
  • مراقبت از حیوانات
  • مهندسی هوا فضا
  • علوم و فنون کشاورزی
  • باستان شناسی
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی شیمی و مواد
  • علوم تربیتی

دوره کارشناسی ارشد

  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد و امور مالی
  • کارآفرینی و نوآوری
  • مهندسی رایانه
  • امنیت سایبری
  • علم داده
  • ICT برای اینترنت و چند رسانه ای
  • مهندسی سیستم های کنترل
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی ریاضی
  • بیوتکنولوژی های پزشکی
  • مهندسی محیط زیست
  • علوم جنگل
  • کشاورزی پایدار
  • حقوق بشر و حکومت چند سطحی
  • زیست شناسی مولکولی
  • بیوتکنولوژی های دارویی
  • اخترفیزیک و کیهان شناسی
  • ژئوفیزیک برای مخاطرات و منابع طبیعی
  • فیزیک
  • فیزیک داده ها

رشته های دوره دکتری دانشگاه پادوا

  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی مدیریت و اقتصاد املاک و مستغلات
  • مهندسی اطلاعات
  • مکاترونیک و مهندسی نوآوری محصول
  • علم و مهندسی مواد و نانوساختارها
  • علوم مهندسی عمران، محیط زیست و معماری
  • علوم فضایی، فناوری ها و اندازه گیری ها
  • علوم زمین
  • زمین، محیط زیست، منابع و بهداشت
  • حقوق بشر، جامعه، و حکومت چند سطحی
  • علوم دامی و غذایی
  • علوم زیست پزشکی
  • ستاره شناسی
  • علوم ریاضی
  • علوم مولکولی
  • فیزیک
  • علوم آماری
  • اقتصاد و مدیریت
  • علوم روانشناسی
  • علوم بالینی و تجربی

برنامه های انگلیسی زبان دانشگاه پادوا

برنامه های انگلیسی زبان دانشگاه پادووا
برنامه های انگلیسی زبان دانشگاه پادوا

رشته های دانشگاه پادوا به زبان انگلیسی شامل موارد زیر هستند:

کارشناسی
دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی🐱‍🚀مراقبت از حیوانات
دانشکده مهندسی🌉مهندسی اطلاعات
دانشکده روانشناسی🧠علم روانشناسی

 

فنون و روشها در علوم روانشناسی

دانشکده علوم🖥زیست شناسی سلامت انسان و محیط زیست (با همکاری دانشگاه بولونیا)

 

دینامیک زمین و آب و هوا

مدرک کارشناسی ارشد پیوسته
دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی🎂بیوتکنولوژی برای علوم غذایی

 

علوم جنگل

کشاورزی پایدار

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی💰مدیریت برای شرکت های پایدار

 

مشاوره حسابداری، مالی و بازرگانی

اقتصاد کاربردی

مطالعات اروپایی و جهانی

حقوق بشر و حکومت چند سطحی

دانشکده مهندسی📡🖥مهندسی شیمی و فرآیندها

 

مهندسی رایانه

مهندسی سیستم های کنترل

امنیت سایبری

مهندس الکترونیک

مهندسی انرژی

مهندسی محیط زیست

ICT برای اینترنت و چند رسانه ای مهندسی مدیریت

مهندسی مواد

مهندسی ریاضی

مهندسی ریسک آب و زمین شناسی

مدرسه پزشکی👨🏼‍⚕️پزشکی و جراحی (پیوسته و 6 ساله)

 

بیوتکنولوژی های پزشکی

بیوتکنولوژی های دارویی

دانشکده روانشناسی🧠روانشناسی بالینی، اجتماعی و بین فرهنگی

 

علوم اعصاب شناختی

روانشناسی رشد و تربیت

دانشکده علوم دانشگاه پادوا🏢اخترفیزیک و کیهان شناسی

 

مالی محاسباتی

علوم کامپیوتر

امنیت سایبری

علم داده

دینامیک زمین

ژئوفیزیک برای مخاطرات و منابع طبیعی

علم مواد

زیست شناسی دریا

ریاضیات

زیست شناسی مولکولی

فیزیک

فیزیک داده ها

شیمی و فناوری های پایدار برای اقتصاد چرخشی

نحوه درخواست در دانشگاه پادوا ایتالیا

نحوه درخواست در دانشگاه پادوا ایتالیا
نحوه درخواست در دانشگاه پادوا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه Padova به زبان های انگلیسی و ایتالیایی امکانپذیر است. اما اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نموده و شرایط و الزامات ورود به برنامه را به دقت بررسی نمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای برنامه را آماده کنید.
  • از طریق سایتunipd.it و با کلیک بر روی Become an applicant و پر کردن فرم درخواست ثبت نام کنید.
  • از کدی که به ایمیلتان ارسال می شود می توان برای ورود به سیستم (Sign In) استفاده کرد و درخواست خود را تکمیل نمود. اما پیش از ارسال درخواست از بارگذاری تمامی مدارک و پر کردن تمامی فیلدهای فرم مطمئن شوید.
  • هزینه درخواست یا اپلیکیشن فی دانشگاه پادوا 30 یورو است که باید پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که هزینه درخواست قابل استرداد نیست ولینک پرداخت از طریق ایمیل ارسال می شود.
  • منتظر پاسخ دانشگاه باشید. درخواست ها نخست توسط واحد پذیرش بررسی می شوند و سپس یک کمیته علمی اختصاصی درخواست ها را ارزیابی می کنند.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه پادوا چیست؟

در زمان ارسال درخواست آنلاین، می بایست نسخه اسکن رنگی مدارک را بارگذاری نمود. الزامات و مدارک مورد نیاز برای اپلای و پذیرش در دانشگاه شامل موارد زیر می باشند:

  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت
  • شرکت در آزمون آی مت برای دوره های پزشکی و دندانپزشکی
  • ریزنمرات و دیپلم 12 ساله دبیرستان (برای دوره کارشناسی)
  • ریزنمرات و مدرک دوره لیسانس (برای تحصل در دوره کارشناسی ارشد)
  • ریزنمرات و مدرک لیسانس و فوق لیسانس (برای تحصل در دوره دکترا)
  • موفقیت در کنکور یا آزمون دانشگاه ( در صورت لزوم)
  • اجازه اقامت ایتالیا (برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا)
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی
    • حداقل نمره تافل برای لیسانس: 70
    • حداقل نمره آیلتس برای لیسانس: 5
    • حداقل نمره تافل برای کارشناسی ارشد: 70
    • حداقل نمره آیلتس برای کارشناسی ارشد: 5
    • حداقل مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2

ترجمه رسمی اسناد ذکر شده به زبان انگلیسی یا ایتالیایی لازم است. همچنین، سطح مدرک زبان انگلیسی با توجه به رشته تحصیلی می تواند متفاوت باشد.

ددلاین دانشگاه پادوا

ددلاین دانشگاه پادوا
ددلاین دانشگاه پادوا

زمان اپلای دانشگاه در سال 2023 – 2024 بهصورت زیر می باشد:

کارشناسی: از 7 ژانویه تا 7 مارس 2023

کارشناسی ارشد:

  • کال یک: 2 نوامبر 2022 تا 2 فوریه 2023
  • کال دو: 2 مارس تا 2 می 2023
  • کال سوم: 2 ژوئن تا 2 اوت 2023 (مختص شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا مقیم ایتالیا)

شهریه دانشگاه پادوا چقدر است؟

دانشگاه پادوا یک دانشگاه دولتی است و شهریه دوره ها در این دانشگاه از 423 یورو تا 2756 یورو سالانه برای دانشجویان داخلی و بین المللی می باشد.

اما حداکثر مبلغی که برای شهریه باید پرداخت شود، به برنامه تحصیلی تان بستگی دارد. لذا:

  • گروه A / علوم انسانی: 2533 یورو
  • گروه B / علوم پایه: 2626 یورو
  • گروه / زمین شناسی و دامپزشکی: 2712 یورو
  • گروه D / آموزش از راه دور: 1860 یورو
  • گروه E / آموزش معلمان ابتدایی: 2948 یورو

بر اساس شاخص وضعیت اقتصادی (ISEE)، از هزینه های ذکر شده ممکن است به طور قابل توجهی چشم پوشی شود.

همچنین، پرداخت شهریه در دانشگاه پادوا در سه قسط انجام می شود. قسط اول 192 یورو برای دانشجویان سال اول هر برنامه تحصیلی و 572 یورو برای دانشجویانی که قبلاً در دانشگاه ثبت نام کرده اند و 16 یورو برای دانشجویانی که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی یا دارای معلولیتی خاص هستند.

دقت کنیدکه، برای تایید ثبت نام می بایست قسط اول شهریه را پرداخت نمود و قسط های دوم و سوم با توجه به درآمد، شایستگی و موقعیت فردی شخص محاسبه خواهد شد.

دانشجویان مقطع دکترا نیز ملزم به پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام هستند.

هزینه زندگی در پادوا چقدر است؟

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان می بایست هزینه های زندگی در پادوا را نیز در نظر داشته باشند. هزینه تخمینی هر ماهه ی یک خانواده چهار نفره در این شهر 3005.6 دلار (بدون اجاره) است. همچنین، هزینه های هر ماهه ی یک نفر 886.2 دلار (بدون اجاره) تخمین زده می شود.

به طور کلی، پادوا 36.8 درصد ارزان تر از شهر نیویورک (بدون اجاره) می باشد.

بورسیه دانشگاه پادوا برای دانشجویان بین المللی

بورسیه دانشگاه پادوا برای دانشجویان بین المللی
بورسیه دانشگاه پادوا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه پادوا، بورسیه های تحصیلی و جوایزی را جهت حمایت دانشجویان در نظر گرفته است که از جمله آن ها می توان به بورسیه بین المللی پادوا (Padua International Excellence Scholarship) اشاره نمود.

به طور کلی، متقاضیان تحصیل در دانشگاه پادوا می توانند از جایزه ها، کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی زیر استفاده نمایند:

  • بورسیه بین المللی پادوا

دانشگاه پادوا 53 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان با استعدادی که قصد دارند مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در دانشگاه پادوا به طور کامل به زبان انگلیسی تحصیل نمایند، اعطا می کند.

  • معافیت از شهریه دانشگاه

دانشگاه Padova، صد معافیت کامل از شهریه را برای دانشجویانی که در یکی از برنامه های تحصیلی که به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه شده ثبت نام کرده اند، در نظر گرفته است.

  • بورسیه های دپارتمان

برخی از دپارتمان ها به بیش از 30 دانشجوی بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می کنند.

  • بورسیه تحصیلی مدرسه عالی گالیله

مدرسه آموزش عالی گالیله، وابسته به دانشگاه پادوا است. این مرکز، آموزش های سنتی آکادمیک را با مجموعه ای از دوره های ویژه که شامل سمینارها و سخنرانی های اساتید مشهور بین المللی می باشد، ترکیب می کند و هر ساله به تعدادی دانشجوی بین المللی با استعداد بورسیه اعطا می کند.

همچنین، بورسیه های اعطا شده توسط دیگر سازمان های ملی یا بین المللی شامل موارد زیر می باشند:

  • بورسیه های تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا و همکاری های بین المللی MAECI

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا سالانه به دانشجویان بین المللی و نیز دانشجویان ایتالیایی که مقیم دائم کشورهایی غیر از ایتالیا هستند، بورسیه تحصیلی اعطا می کند.

  • بورسیه ی استعداد یابی دولت ایتالیا

به طور کلی، از دانشجویان بین المللی با استعدادی که مایل به ثبت نام در برنامه های انگلیسی زبان کارشناسی ارشد در زمینه های مهندسی و فناوری اطلاعات، مدیریت و اقتصاد در دانشگاه های برتر ایتالیا از جمله دانشگاه پادوا هستند، حمایت می شود.

این برنامه بورسیه های تحصیلی کامل شامل کمک هزینه معاش، معافیت از شهریه و غیره را ارائه می دهد.

معافیت از شهریه دانشگاه پادوا

به طور کلی، دانشجویانی با دستاوردهای ورزشی یا تحصیلی خاص می توانند از جوایز دانشگاه پادوا استفاده کنند. معافیت از شهریه برای 1 سال تحصیلی ارائه می شود که در این صورت، دانشجو فقط قسط اول را پرداخت می کند و برای قسط های دوم و سوم معاف خواهد شد.

برای برنامه معافیت از شهریه دانشگاه، تمام دانشجویان با استعداد بین المللی که مدرک قبلی خود را از خارج از ایتالیا دریافت نموده اند و مایل به ثبت نام در یکی از برنامه های دانشگاه به زبان انگلیسی هستند، می توانند شرکت کنند.

این نوع معافیت قابل تمدید می باشد:

  • در صورت گذراندن حداقل 25 واحد تا تاریخ 10 اوت 2023 در سال دوم
  • در صورت کسب حداقل 80 واحد درسی تا تاریخ 10 مرداد در سال سوم (برای دانشجویان مقطع کارشناسی و پیوسته)

نحوه درخواست برای معافیت از هزینه های دانشگاه پادوا

نحوه درخواست برای معافیت از هزینه های دانشگاه پادوا
نحوه درخواست برای معافیت از هزینه های دانشگاه پادوا

از شرایط این برنامه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متقاضی تابعیت ایتالیایی نداشته باشد.
  • داشتن دیپلم دبیرستان غیر ایتالیایی (برای متقاضیان مدرک لیسانس یا پیوسته) یا مدرک لیسانس غیر ایتالیایی (برای متقاضیان مدرک کارشناسی ارشد)
  • عدم اقامت در ایتالیا
  • درخواست برای برنامه هایی که در دانشگاه پادوا به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دقت داشته داشته باشید که می توانید تا 3 برنامه تحصیلی برای درخواست، انتخاب نمایید.

در صورت داشتن شرایط ذکر شده، به طور خودکار جزو متقاضیان معافیت از تحصیل قرار خواهید گرفت. لذا، به جز مدارک مورد نیاز برای اپلای برنامه تحصیلی مورد نظر، به هیچ درخواست یا مدارک دیگری برای ارسال نیاز نیست.

برترین متقاضیان بر اساس برنامه درسی، انگیزه شخصی، مهارت های زبانی و غیره انتخاب می شوند و به آن ها معافیت از هزینه ها اعطا می شود.

اگر سوالات بیشتری در خصوص دانشگاه پادوا ایتالیا دارید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و یا از طریق بخش نظرات سوالات خود را بیان نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

هزینه زندگی دانشجویی در پادوا چگونه است؟

هزینه زندگی دانشجویی شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی در شهر پادوا است که شهریه دانشگاه در رشته های مختلف می تواند متفوت باشد.

آیا راهی برای کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه پادوا وجود دارد؟

بله، بورسیه ها و جوایز در نظر گرفته شده نظیر بورسیه بین المللی پادوا یا معافیت از شهریه دانشگاه می توانند به طور قابل توجهی بر هزینه های تحصیل تاثیر بگذارند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *