لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 11 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

تعداد دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان بسیار زیاد است ، از آنجا که کشور آلمان از نظر اقتصادی با ثبات است ودارای سیستم آموزشی بی نقصی می باشد ؛ بنابراین تقاضای ایرانیان برای مهاجرت به این کشورقدرتمند اروپایی ، جهت تحصیل  در دانشگاه های آن  و هم چینین در زمینه ی اشتغال بسیار بالاست.  کسانی که می خواهند در کشوری غیر از کشور خود اقدام به تحصیل نمایند ، باید تاییدیه  سازمان آنابین و یا تاییدیه سازمان زاب (ZAB) را داشته باشند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان بسیار طولانی است ، از آنجا که کشور آلمان از نظر اقتصادی با ثبات است و دارای سیستم آموزشی بی نقصی می باشد ؛ بنابراین تقاضای ایرانیان برای مهاجرت به این کشورقدرتمند اروپایی ، جهت تحصیل  در دانشگاه های آن  و هم چینین در زمینه ی اشتغال بسیار بالاست.

کسانی که می خواهند در کشوری غیر از کشور خود اقدام به تحصیل نمایند ، باید مدرک تحصیلی آنها مورد تایید دانشگاه های کشور مقصد، از طریق سازمان های مورد نظر و معادل سازی مدارک تحصیلی صورت گیرد.

کشور آلمان از جمله کشور های اروپایی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی  متعهد و مستعد رشد ، آرزوی تحصیل در کشور آلمان و دانشگاه های آلمان را دارند ؛ بنابراین دانشجویان قبل از تحصیل در دانشگاه های  آلمان نکاتی را باید در نظر داشته باشند و اطلاعات کافی از نحوه ی جذب دانشجو را  کسب نمایند ، دانشجویان ایرانی که می خواهند برای تحصیل در کشور آلمان اقدام نمایند  باید تاییدیه  سازمان آنابین و یا تاییدیه سازمان زاب (ZAB) را داشته باشند. (یعنی بررسی کنند که دانشگاه های مورد تایید آلمان کدام هستند؟)

سازمان زاب یا سازمان آنابین  سازمان هایی هستند که مدارک دانشجویان را با دقت ارزیابی و سنجش می نمایند و بعد از بررسی های تکمیلی تصمیم می‌گیرند  که کدام یک از افراد توانایی آن را خواهند داشت که  در دانشگاه های آلمان تحصیل نمایند.در واقع سازمان های آنابین  و زاب نوعی فیلتر برای تحصیل دانشجویان بین الملل در دانشگاه های آلمان هستند.

در مقاله پیش رو سعی داریم به تمامی سوالات شما در ارتباط با  لیست دانشگاههای ایرانی مورد تایید آلمان و اطلاعات کامل راجع به سازمان های آنابین و زاب  و اینکه  این سازمان ها چه مدارکی را تایید می کنند؟ پاسخ دهیم ؛ همچنین کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین با داشتن پرونده های مهاجرتی موفق ، قادر خواهند بود راهنمای شما در این مسیر باشند ؛ بنابراین تا پایان با ما باشید.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان

تاییدیه آنابین به چه معناست؟

سایت آنابین یک پایگاه اطلاعاتی کامل است که مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد. اگر مدرک تان را از دانشگاهی دریافت کردید که  در لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان است از این فرصت جذاب نهایت استفاده را در زمینه ی  تحصیل و کار ببرید ؛ زیرا کشور آلمان در زمینه تحصیلی و کاری مهاجرین خارجی بسیاری را می پذیرد ؛ بنابراین  برای اخذ پذیرش موفق  باید  مراحل پذیرش را با دقت طی کنید.

یکی از مهمترین مراحل  رسیدن متقاضی برای اخذ پذیرش مراجعه به سایت آنابین به آدرس الکترونیکی http://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.htm   و دریافت تاییدیه سازمان آنابین می باشد. متقاضیان باید اطلاعات خود را به صورت آنلاین در این سایت درج نمایند ، و هنگام مراجعه به سایت آنابین باید مطمئن شوید که مدرک شما در لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان قرار دارد یا خیر؟همین کار را میتوانید در سایت زاب (Office for Foreign Education (central انجام دهید. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند می توانند از این سایت استفاده نمایند.

تاییدیه زاب  (ZAB) به چه معناست؟

در ادامه بررسی لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید اروپا (در اینجا منظور کشور آلمان است)، سایت زاب نیز یک نوع پایگاه اطلاعات داده است ومرجع اصلی ارزیابی و سنجش مدارک  متقاضیان خارجی در آلمان می باشد. ارزیابی مدرک تحصیلی دانشجو ایرانی به این معنی است که  مدرک لیسانس دانشجوی ایرانی آیا معادل مدرک لیسانس آلمان می باشد یا خیر؟ ما در این مقاله برای تکمیل اطلاعات شما  لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان را قرار می دهیم .

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های مورد تایید آلمان نیاز به ارزشیابی مدارک تحصیلی خود دارند همانطور که در متن بالا گفته شد در ابتدا  متقاضیان باید اطلاعات و مدارک خود را در سایت آنابین وارد نمایند ، در واقع این سازمان ( زاب ) از طریق سایت آنابین لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان را منتشر می نماید. مهمترین مرحله برای مهاجرت به آلمان تاییدیه گرفتن از سایت آنابین است .اگر این سایت شما را تایید نکند می توانید مدرک خود را به سازمان زاب به آدرس الکترونیکی https://www.kmk.org/zab/statement-of-comparability/application.html ارسال کنید و تاییدیه زاب را دریافت نمایید.

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

باید این نکته را بدانید که اگر مدرک شما توسط زاب هم  مورد تایید قرار نگرفت دیگر نمی توانید مدرک خود را به پایگاه دیگری ارسال کنید . سخت گیری سازمان آنابین نسبت به سخت گیری سازمان زاب بیشتر است در واقع کسانی که مدرک خود را از دانشگاه های علمی کاربردی نیز گرفتند و می خواهند از طریق کار وارد کشور آلمان شوند ، می توانند مدارکشان را برای بررسی به سازمان زاب ارسال کنند و پس از ارسال مدارک به مدت سه ماه باید منتظر جواب و تاییدیه شان باشند.

سازمان زاب علاوه بر مدارک تحصیلی ، رزومه کاری متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهد و پس از دوره سه ماهه ای که سپری شد نتیجه نهایی را اعلام می نماید.

نحوه امتیاز دهی دانشگاه ها در سازمان آنابین

نحوه امتیاز دهی دانشگاه ها در سازمان آنابین به گونه ای است که به صورت کلی  دانشگاه های مختلف را به سه  دسته تقسیم بندی می نماید :

  1. H+: دانشگاه و موسسه آموزشی که متقاضی در آن تحصیل نموده است و مدرک آن مورد تایید کشور آلمان می باشد
  2. H-: دانشگاه یا موسسه ای که فرد در آن تحصیل نموده است ولی مدرک آن مورد تایید کشور آلمان نمی باشد
  3. H+/-: فقط برخی از مدارک تحصیلی دانشگاه یا موسسه شخص در آلمان مورد تایید می باشد

تمام کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارند باید در سایت آنابین ، اطلاعات خود را به صورت آنلاین  ذخیره  نمایند ، بعد از ذخیره اطلاعات و رزومه ، سایت آنابین به  ارزشیابی مدارک  متقاضیان می پردازد .در واقع این سایت طوری طراحی شده است که اعتبار مدارک را شناسایی می کند ؛ بنابراین کسانی که در ایران تحصیل نموده اند ،  باید مدارک مورد تایید این سایت را ارائه دهند. در واقع سایت تمامی جزئیات مدارک متقاضیان را بررسی و ارزیابی می نماید و اگر مدارک  ناقص باشد توسط سایت آنابین رد می شود.

نحوه امتیاز دهی دانشگاه ها در سازمان  زاب

نحوه امتیاز دهی دانشگاه ها در سازمان  زاب  هم مانند امتیاز بندی سازمان آنابین است ، به گونه ای است که اگر مدرک شما طبق معیار و ملاک این سازمان باشد و امتیازات لازم را به دست آورید می توانید وارد کشور آلمان شده و اقامت این کشور را دریافت نمایید. امتیاز این سایت به گونه ای است که حداکثر عدد به دست آمده امتیاز ۳ می باشد و مدرک متقاضی در بخش  رتبه بندی به شکل H+ ، H- ، H+/- صورت می گیرد.

امتیاز H+ :به این معنی است که مدرک تحصیلی شما مورد تایید آلمان می باشد.

امتیاز H-: به این معنی است که مدرک تحصیلی شما مورد تایید آلمان نمی باشد.

امتیاز H+/-: این معنی است که بعضی از مدارک تحصیلی شما مورد تایید آلمان نمی باشد.

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان(ZAB)

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان به 4 دسته ی کلی تقسیم می شوند که ما در این مقاله  به  لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آلمان  اشاره می نماییم این دانشگاه ها عبارت اند از:

1.دانشگاه های دولتی

  1. دانشگاه های آزاد
  2. دانشگاه های پیام نور
  3. دانشگاه های علمی کاربردی

هر دانشجوی ایرانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم  ایران که در بالا به آن اشاره نمودیم ، کسب نموده است قطعا می تواند شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان امتحان نماید ،  ما در اینجا لیست دانشگاههای ایرانی مورد تایید آلمان را  برای تمامی متقاضیان بین المللی ، تهیه کرده ایم که متقاضیان می‌توانند از این جداول برای تکمیل اطلاعات خود بهره بگیرند .

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان(ZAB)

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان  (دانشگاه های دولتی)

اگردانشجوی ایرانی هستید و در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید ، که  لیست آن در دانشگاه های سراسری مورد تایید آلمان است میتوانید برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام نمایید و از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرید.

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان به شرح جدول زیر می باشد:

دانشگاه های دولتی مورد پذیرش آلمانحالت بررسیدانشگاه های دولتی مورد پذیرش آلمانحالت بررسی
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازH +دانشگاه ملایرH +
دانشگاه علامه طباطباییH +دانشگاه مازندرانH +
دانشگاه الزهراH +دانشگاه محقق اردبیلیH +
دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)H +دانشگاه علوم و فنون دریای خرمشهرH +
دانشگاه اراکH +دانشگاه علوم و فنون هوایی ستاریH +
دانشگاه علوم پزشکی اراکH +دانشگاه علوم و بهزیستی و توانبحشیH +
دانشگاه صنعتی اراکH +دانشگاه علوم پزشکی اراکH +
دانشگاه علوم پزشکی اردبیلH +دانشگاه علوم پزشکی اردبیلH +
دانشگاه هنر اصفهانH +دانشگاه علوم پزشکی بابلH +
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلH +دانشگاه علوم پزشکی بیرجندH +
دانشگاه علوم پزشکی بابلH +دانشگاه علوم پزشکی جهرمH +
دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهH +دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازH +
دانشگاه علوم پزشکی بیرجندH +دانشگاه علوم پزشکی فساH +
دانشگاه صنعتی بیرجندH +دانشگاه علوم پزشکی گیلانH +
دانشگاه بوعلی سیناH +دانشگاه علوم پزشکی گلستانH +
دانشگاه دریایی چابهارH +دانشگاه علوم پزشکی گنابادH +
دانشگاه جامع علمی کاربردی و عملیH +دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانH +
دانشگاه جامع فناوریH +دانشگاه علوم پزشکی ایلامH +
دانشگاه دامغانH +دانشگاه علوم پزشکی کاشانH +
دانشگاه علامه طباطباییH +دانشگاه علوم پزشکی کرمانH +
دانشگاه بجنوردH +دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهH +
دانشگاه بنابH +دانشگاه علوم پزشکی کردستانH +
دانشگاه بوعلی سیناH +دانشگاه علوم پزشکی مازندارنH +
دانشگاه علم و فناوری مازندرانH +دانشگاه علوم پزشکی ارومیهH +
دانشگاه علم و صنعت ایرانH +دانشگاه علوم پزشکی اصفهانH +
دانشگاه اصفهانH +دانشگاه علوم پزشکی قزوینH +
دانشگاه فردوسی مشهدH +دانشگاه علوم پزشکی قمH +
دانشگاه گیلانH +دانشگاه علوم پزشکی رفسنجانH +
دانشگاه گلستانH +دانشگاه علوم پزشکی سبزوارH +
دانشگاه هنر اسلامی تبریزH +دانشگاه علوم پزشکی سمنانH +
دانشگاه هرمزگانH +دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیH +
دانشگاه ایلامH +دانشگاه علوم پزشکی تبریزH +
دانشگاه کاشانH +دانشگاه علوم پزشکی تهرانH +
دانشگاه خوارزمیH +دانشگاه علوم پزشکی زاهدانH +
دانشگاه کردستانH +دانشگاه علوم پزشکی مشهدH +
دانشگاه لرستانH +دانشگاه علوم پزشکی شهرکردH +

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان (دانشگاه های آزاد)

دانشگاه های آزاد از جمله دانشگاه هایی هستند که مدارک آنها نسبت به دانشگاه های دولتی از نظر سازمان آنابین و یا سازمان زاب از اعتبار کمتری برخوردار است ؛ بنابراین کسانی که مدرک تحصیلی شان از دانشگاه دولتی دریافت نموده اند بیشتر تاییدیه آنابین را دریافت میکنند نسبت به کسانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های آزاد کسب نموده اند.

اما جای  هیچ گونه نگرانی نیست ؛ زیرا بسیاری ازافراد هستند که مدرک تحصیلی شان را از دانشگاه آزاد کسب نموده اند ولی  مورد تاییدیه سازمان  زاب قرار گرفته اند و هم اکنون در حال تحصیل در کشور آلمان و دانشگاه های آلمان هستند.

لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان به شرح جدول  زیر می باشد:

دانشگاه های آزاد مورد تایید آلمانحالت بررسیدانشگاه های آزاد مورد تایید آلمانحالت بررسی

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوهH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهرH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبدH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتولH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانهH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراکH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکهH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیلH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نادج آبادH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسندجانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایینH +
دانشگاه آزاد اسلامی وهد آشتیانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراقH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستاراH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابلH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابورH +
دانشگاه آزاد اسلامی واهده بندر عباسH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهرH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلیH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرنده جندH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهرانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بنابH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیهH +
دانشگاه آزاد اسلامی وهه بروجردH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرندH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهرH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد-موقانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوندH +دانشگاه آزاد اسلامی وحده قائمشهرH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوینH +
دانشگاه آزاد اسلامی واهد دزفولH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد قمH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفاH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد قطشانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاوردجانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوارH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرابH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوهH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلامH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبسترH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهرH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرونH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدسH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ریH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاهH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخالH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضاH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرودH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهرH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیرازH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خویH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیدجانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرشH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجانH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهابادH +مرکز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلاتH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غربH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهرH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرقH +
دانشگاه آزاد اسلامی وهله ملاردH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالH +
دانشگاه آزاد اسلامی واهید ملایرH +دانشگاه آزاد اسلامی وحده تنکابنH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغهH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوسH +
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشتH +دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیهH +
لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان (دانشگاه های آزاد)

آیا مدرک دانشگاه پیام نور در آلمان معتبر است؟

در ادامه بررسی لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آلمان بایستی گفت، محصلانی هستند که مدارک تحصیلی شان را از دانشگاه  های پیام نور کسب نموده اند. تعداد زیادی از دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور در ایران تمایل به ادامه تحصیل و یا کار در کشور آلمان را دارند ، آنها نیز می توانند وارد سایت آنابین شوند و مدارک خود را به صورت آنلاین در سایت  بارگذاری نمایند و در صورت تاییدیه مثبت ، به آلمان مهاجرت نمایند.

اکثر کسانی که در دانشگاه های پیام نور تحصیل نموده اند تاییدیه آنابین و تاییدیه زاب  شاملشان می گردد ؛ بنابراین مدارکی که باید در سایت بارگذاری نمایند  باید کامل و جامع باشد تا مطمئن شوند تاییدیه را می گیرند  ؛ بنابراین در ادامه با ماباشید تا مدارک لازم برای درخواست تاییدیه زاب را بازگو کنیم.

پس از پاسخ به این سوال که آیا مدرک دانشگاه پیام نور در آلمان معتبر است، به بررسی دانشگاه های علمی کاربردی پرداخته می‌شود.

دانشگاه های علمی کاربردی جزء دانشگاه های مورد تایید آلمان است؟

دانش آموختگان زیادی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های علمی کاربردی دریافت نموده اند  افرادی که مدرک خود را از این دانشگاه ها  کسب  نموده اند بهتر است پس از وارد کردن اطلاعات خود در سایت آنابین ، برای تاییدیه زاب نیز اقدام نمایند زیرا همه مراکز این دانشگاه ها مورد تایید  سازمان آنابین نیستند و دریافت تاییدیه زاب خیال متقاضی برای این اقدام را آسوده تر می کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست تاییدیه زاب

همانطور که پیشتر گفتیم تمام کسانی که می خواهند  فرصت تحصیل در دانشگاه های آلمان را داشته باشند  باید مدارک تحصیلی شان توسط سازمان های زاب و یا آنابین مورد تایید قرار گیرد مدارک لازم برای دریافت تاییدیه زاب به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست مربوط به پایگاه داده زاب
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه کپی مدارک تحصیلی
  • ارائه دیپلم ۱۲ ساله
  • ارائه ریز نمرات
  • ترجمه تمام مدارک به زبان آلمانی
  • پرداخت هزینه زاب به مبلغ ۲۰۰ یورو
  • ارائه تمام گواهینامه ها

هزینه ارزشیابی مدارک دانشگاه های ایران در سایت زاب

منظور از هزینه ارزشیابی مدارک دانشگاه های ایران در سایت زاب  این است که ، بعد از ارسال مدارک ، متقاضیان باید بابت خدماتی که توسط این سازمان دریافت نموده اند و ارزشیابی مدرک دانشگاهی خود به سازمان زاب هزینه ای را  پرداخت نمایند.

این مبلغ در صورت تایید و یا عدم تایید غیر قابل برگشت بوده و به شخص عودت داده نمیشود هزینه بررسی مدارک توسط سازمان زاب برای اولین بار مبلغ ۲۰۰ یورو می باشد اما اگر متقاضیان  برای بار دوم یا دفعات دیگر قصد بررسی مدارک توسط این سازمان را داشته باشند تنها با پرداخت ۱۰۰ یورو می توانند این کار را انجام دهند.

در این مقاله در رابطه با لیست دانشگاههای ایرانی مورد تایید آلمان صحبت شد؛ در صورتی که هر گونه ابهام و یا سوال در رابطه با دانشگاه های مورد تایید آلمان دارید؛ از طریق راه های ارتباطی ارائه شده در سایت مهرآفرین ، موارد مورد نظر خود را مطرح نمایید.

3.5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 6نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *