دانشگاه درسدن آلمان

دانشگاه درسدن آلمان

دانشگاه درسدن آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 26 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

دانشگاه معتبر درسدن ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است و به عنوان بزرگترین موسسه‌ی آموزش عالی در شهر درسدن ، بزرگترین دانشگاه در زاکسن و نیز با داشتن 37134 دانشجو در سال 2013 ، یکی از 10 دانشگاه بزرگ در آلمان شناخته می شود ؛ همچنین ، این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های مهندسی و فناوری آلمان قرار دارد.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

در ادامه مقاله بیش تر با دانشگاه درسدن آلمان آشنا خواهیم شد ؛ اگر شما هم قصد تحصیل در آلمان را دارید ، بررسی این دانشگاه را از دست ندهید ؛ همچنین ، برای سوالات بیش تر در خصوص نحوه پذیرش این دانشگاه می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

دانشگاه فنی درسدن آلمان

درسدن یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل به شمار می‌رود. نام Technische Universität Dresden از سال 1961 به میان آمد ؛ اما با این وجود ، تاریخچه دانشگاه صنعتی درسدن به سال 1828 ، 200 سال پیش برمی گردد ؛ لذا ، این دانشگاه از جمله قدیمی ترین کالج های فناوری در آلمان ، و نیز یکی از کهن ترین دانشگاه های کشور آلمان می باشد.

دانشگاه صنعتی درسدن TU Dresden یا TUD ، از جمله 11 دانشگاه آلمانی است که موفق به کسب عنوان دانشگاه عالی در سال 2012 شد ؛ در حال حاضر ، درسدن ، با دانشکده هایی نظیر دانشکده پزشکی ، فن تعلیم و غیره ، دانشگاهی کامل به شمار می آید ؛ این دانشگاه دارای بیش از 42000 دانشجو شامل 7000 دانشجوی بین المللی و 4700 کارمند است.

به طور کلی ، 16 درصد از دانشجویان دانشگاه را متقاضیان بین المللی تشکیل می دهند ؛ همچنین ، دانشگاه دارای تجربه ای قابل توجه در زمینه کار با دانشگاه های مناطق اروپای مرکزی و اتحاد جماهیر شوروی سابق می باشد.

دانشگاه صنعتی درسدن آلمان در زمینه تحقیقات بسیار قوی عمل کرده و برنامه های درجه یک متنوعی را ارائه داده است ؛ دانشگاه صنعتی درسدن که پیش از اتحاد مجدد آلمان بر پایه علوم و مهندسی بوده ، در حال حاضر ، دانشگاهی چند رشته ای است که علوم انسانی و علوم اجتماعی و نیز پزشکی را که توسط دانشکده های مختلف و 5 مدرسه درسدن سازماندهی شده اند ، ارائه می دهد.

دانشگاه صنعتی درسدن با مؤسسات تحقیقاتی و سازمان های فرهنگی ، صنعتی و اجتماعی در اتحادیه پژوهش DRESDEN concept همکاری نزدیک دارد و به استعداد بین المللی خود افتخار کرده و با بیش از 70 دانشگاه در جهان مشارکت دارد.

اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی درسدن را می توان در چهار زمینه شامل بین المللی سازی مطالعات و تدریس ، بین المللی سازی پژوهش ها ، ایجاد شرایط عمومی برای بین المللی سازی آموزش و پژوهش و بهبود موقعیت دانشگاه در عرصه های بین المللی یافت.

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان

درسدن به عنوان یک دانشگاه فنی ، شامل طیف علمی گسترده ای است ؛ این دانشگاه به خاطر برنامه های مهندسی خود شناخته شده است و در زمینه تحقیقات IT از شهرت بین المللی برخوردار است ؛ همچنین ، شرایط بسیار مناسبی را برای پروژه های پژوهشی بین رشته ای فراهم ساخته است.

علاوه بر این ، دانشگاه صنعتی درسدن در یکی از ارزان ترین شهرهای آلمان جهت تحصیل واقع شده است ؛ از سال 2021 ، این دانشگاه در بین ده دانشگاه برتر آلمان قرار گرفته و با رتبه 173 در رنکینگ دانشگاه های جهانی QS سال 2021 ، به خاطر برتری تحقیقاتی خود از شهرتی جهانی برخوردار است.

TU Dresden ، به عنوان یک دانشگاه دولتی در آلمان ، هیچ گونه شهریه ای دریافت نمی کند.

دانشگاه درسدن آلمان
مزایای تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان

از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خدمات دانشجویی

امور بین الملل و بین المللی سازی آموزش و پژوهش ها ، بخشی لاینفک از توسعه استراتژیک دانشگاه فنی درسدن است ؛ لذا ، در صورت داشتن شرایط زیر ، می توان با اداره بین الملل دانشگاه در تماس بود:

  • متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن را دارند و یا در این دانشگاه ثبت نام نموده اند.
  • در صورتی که به عنوان یک پژوهشگر در دانشگاه صنعتی درسدن ، قصد دارید ایده هایتان را با همتایان خود در خارج از کشور تبادل نمایید و پروژه ها یا برنامه های مشترکی را به اجرا درآورید ، می توانید با این مرکز در ارتباط باشید.
  • اگر قصد دارید در فعالیت های تبلیغاتی دانشگاه در خارج از کشور ، نظیر نمایشگاه های دانشجویی یا بازدید از موسسات همتا شرکت نمایید ، خدمات دانشجویی می تواند به شما کمک کند.

خدمات مسکن

به طور کلی ، طیف گسترده ای از مکان های اقامتی  در درسدن وجود دارد و سالن های اقامت دانشجویی درسدن ، بهترین فرصت برای زندگی با سایر دانشجویان در نزدیکی دانشگاه است.

زندگی در این سالن ها ، از هزینه های بالای اجاره مسکن جلوگیری خواهند کرد و دانشجو برای اسکان در این سالن ها می تواند از اتاق های یک نفره و یا مشترک با دیگر دانشجویان استفاده کند.

خدمات کتابخانه

کتابخانه مرکزی در پردیس دانشگاه معتبر درسدن قرار گرفته و این کتابخانه شامل کتاب ها و مجلات بی شماری است ؛ همچنین مجموعه کتاب های مرجع ، مجموعه رسانه ها ، مجموعه نقشه ها ، کتابخانه تصویری (Deutsche Fotothek) و موارد دیگر را در این کتابخانه خواهید یافت.

خدمات ICT

سرویس دسک یا میز خدمت ZIH یک نقطه تماس (SPOC) برای کلیه دانشجویان و میهمانان دانشگاه فنی درسدن در زمینه خدمات ارائه شده توسط ZIH می باشد.

کارکنان میز خدمت ، در مورد تمام سؤالات و درخواست ها با توجه به خدمات ارائه شده ، پاسخگو خواهند بود و درخواست هایی که فوراً پاسخ داده نمی شوند ، توسط کارکنان پیگیری شده و به متخصصین مربوطه ارجاع داده خواهند شد.

خدمات درمانی

مرکز استقبال دانشگاه صنعتی درسدن ، فهرستی به روز از پزشکان عمومی و پزشکان متخصص را که به زبان انگلیسی یا دیگر زبان های مسلط هستند ، در اختیار دارند.

بدین ترتیب ، دانشجو می تواند پزشکی را جستجو کند که در دیتابیس اتحادیه پزشکان بیمه درمانی قانونی ساکسونی (Association of Statutory Health Insurance Physicians of Saxony) به زبان خاصی صحبت می کند ؛ دقت کنید که تنها پزشک ، و همه کارکنان ممکن است به زبان مربوطه تسلط نداشته باشند.

پردیس های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

پردیس اصلی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان در جنوب مرکز شهر درسدن قرار گرفته که به راحتی می توان با اتوبوس (خطوط اتوبوس 61 ، 66 ، 85) و توسط تراموا (خطوط 3 و 8 تراموا) و یا از طریق بزرگراه A17 (خروجی حومه جنوبی درسدن – Dresden Südvorstadt) به دانشگاه رسید.

پردیس های دیگر دانشگاه در تارانت (گروه جنگلداری) ، درسدن – بلوزویتس ، درسدن – جووهانشتاد (سازه سبک و فناوری پلیمر) ، پیرنا (انستیتوی مدیریت پسماند) و در تسیتاو واقع شده اند.

مدارس و دانشکده های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

مدارس و دانشکده های درسدن در مسیر اهدافی چون استقلال بیش تر، هم افزایی ، مطالعات میان رشته ای ، حوزه های استراتژیک و عملیاتی ، فعالیت می کنند و در حال حاضر ، دانشجویان بین المللی و آلمانی از طریق 124 رشته دانشگاهی در 17 دانشکده در 5 مدرسه درسدن مشغول به تحصیل هستند.

مدارس و دانشکده های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان
مدارس و دانشکده های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

این مدارس و دانشکده ها شامل موارد زیر می باشند:

  • مدرسه علوم
    • دانشکده زیست شناسی
    • دانشکده شیمی و شیمی مواد غذایی
    • دانشکده ریاضی
    • دانشکده فیزیک
    • دانشکده روانشناسی
  • مدرسه علوم انسانی و اجتماعی
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده هنر ، علوم انسانی و اجتماعی
    • دانشکده زبان شناسی ، ادبیات و مطالعات فرهنگی
  • مدرسه علوم مهندسی
    • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
    • دانشکده علوم کامپیوتر
    • دانشکده علوم و مهندسی مکانیک
  • مدرسه مهندسی عمران و محیط زیست
    • دانشکده معماری
    • دانشکده مهندسی عمران
    • دانشکده علوم محیطی
    • دانشکده علوم حمل و نقل و ترافیک
    • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  • مدرسه پزشکی
    • دانشکده پزشکی کارل گوستاو کاروس

دانشگاه پزشکی درسدن آلمان

دانشکده پزشکی دانشگاه درسدن آلمان شامل دانشکده پزشکی کارل گوستاو کاروس (Faculty of Medicine Carl Gustav Carus) با عملکردی بالاست ؛ همچنین ، همکاری با بیمارستان دانشگاه کارل گوستاو کاروس ، آموزشی نزدیک به بیمار و پژوهش های پیشرفته و مشهور بین المللی دانشکده را ممکن ساخته است.

علاوه بر این ، محیط علمی فوق العاده و همکاری های بین المللی متعدد از دیگر عوامل تعیین کننده جهت توسعه پزشکی دانشگاه در درسدن می باشد ؛ از برنامه های مهیج دانشگاه پزشکی آلمان می توان به دوره های پزشکی ، دندانپزشکی ، طب انسانی ، داروشناسی ، مامایی ، علوم پرتو پزشکی و سلامت عمومی اشاره نمود.

رشته پزشکی در دانشگاه شناخته شده درسدن ، برای دانشجویان بین المللی دارای محدودیت پذیرش است و شروع ترم زمستان برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا 1 آوریل تا 15 جولای می باشد ؛ همچنین ، تاریخ درخواست با برنامه مقدماتی (ترم زمستان) ،1  آوریل – 15 ژوئیه (درخواست برای کالج مقدماتی) و تاریخ درخواست با برنامه مقدماتی (ترم تابستان) ، 1  اکتبر – 15 ژانویه (درخواست برای کالج مقدماتی) است.

دوره استاندارد کارشناسی برای تحصیل پزشکی دانشگاه درسدن آلمان به صورت تمام وقت ، 12.5 ترم و به زبان آلمانی است ؛ تحصیل پزشکی در این دانشگاه رایگان است و دانشجو می بایست تنها هزینه های ترم را بپردازد.

دوره های تحصیلی دانشگاه فنی درسدن آلمان

دامنه دوره های تحصیلی دانشگاه معتبر درسدن بسیار متنوع و گسترده است و تمرکز این دانشگاه بر زیست پزشکی ، زیست مهندسی ، علوم مواد ، میکروالکترونیک ، فناوری اطلاعات و نیز انرژی و محیط زیست در کشور آلمان و سراسر اروپا مثال زدنی است ؛ از دوره های تحصیلی این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دوره های تحصیلی دانشکده های درسدن
مهندسی زیست پزشکیمهندسی برق در آلمانعلوم کامپیوتر
مهندسی سیستم های اطلاعاتیمهندسی مکانیکسیستم های نانوالکترونیک
سیستم های انرژی تجدید پذیرفناوری مهندسی فرآیند و مواد طبیعیعلوم متریال
علوم رایانه رسانه ایعلوم محاسباتی و مهندسیتکنولوژی ماشین آلات نساجی و مواد با کارایی بالا
منطق محاسباتیمدل سازی و شبیه سازی محاسباتیمهندسی سیستم توزیع
مهندسی عمرانبیوتکنولوژیزیست شناسی
روانشناسیاقتصادپزشکی
علوممطالعات محیطیمطالعات اجتماعی
معماریکسب و کارمطالعات رسانه ای
ریاضیاتمیکروبیولوژیزیست شناسی مولکولی
بوم شناسیجغرافیافیزیک
فیزیوتراپیروزنامه نگاریتاریخ
فلسفهعلم شیمیعلوم سیاسی
مهندسی الکترونیک و ارتباطاتآرتبیوشیمی
تجزیه و تحلیل کسب و کارادبیاتعلوم طبیعی
مهندسی انرژی و نیرومطالعات اروپاییدندانپزشکی

هزینه ها و ددلاین برخی برنامه های دانشگاه فنی درسدن آلمان

هزینه ها و ددلاین دانشگاه صنعتی درسدن آلمان به شرح زیر می باشد:

برنامهددلاینهزینه
کارشناسی ارشد علوم کامپیوترمهلت درخواست ترم زمستان (۳۱ مه ۲۰۲۳) آخرین مهلت درخواست برای ترم تابستان (۳۰ نوامبر ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال
کارشناسی ارشد مهندسی عمران (Civil Engineering Structural) و محاسبات پیشرفتهمهلت درخواست ترم زمستان (۳۱ مه ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال
دیپلم معماریمهلت درخواست ترم زمستان (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال
لیسانس علوم کامپیوترمهلت درخواست ترم زمستان (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال
لیسانس مهندسی مکانیک در آلمانمهلت درخواست ترم زمستان (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال
لیسانس بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژیمهلت درخواست ترم زمستان (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳)۱۱۱۰  یورو در سال

همچنین ، شهریه برنامه های آموزش از راه دور دانشگاه ، در هر ترم 100 یورو می باشد ؛ دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های زندگی را نیز که شامل هزینه های خورد وخوراک ، اجاره ، وسایل شخصی و غیره می باشد ، در نظر داشته باشند ؛ میانگین هزینه های زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی در آلمان حدود 850 یورو در ماه خواهد بود.

هزینه ها و ددلاین برخی برنامه های دانشگاه فنی درسدن آلمان
هزینه ها و ددلاین برخی برنامه های دانشگاه فنی درسدن آلمان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه درسدن آلمان

با این که دانشگاه درسدن آلمان به عنوان یک دانشگاه دولتی ، شهریه دریافت نمی کند ، اما ، برخلاف دیگر دانشگاه ها ، بورسیه ای را نیز برای دانشجویان بین المللی در نظر نگرفته است.

لذا متقاضیانی که به دنبال منابعی برای تامین هزینه های تحصیل در آلمان (منظور هزینه های ترمی و اداری است) هستند ، می بایست برای گزینه های تامین مالی خارجی نظیر بورسیه های  DAAD، بورسیه های هاینریش بول و غیره اقدام نمایند.

شرایط اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه درسدن آلمان

شرایط اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه درسدن آلمان به چه نحو است؟ به طور کلی ، دانشجویان بین المللی بخشی جدا ناپذیر از دانشگاه درسدن آلمان هستند و در طی سال ها ، درسدن شاهد رشد مداوم ثبت نام دانشجویان بین المللی بوده است که این افزایش ثبت نام ها در نتیجه شرایط آسان و فرایند پذیرش راحت دانشگاه می باشد.

به طور کلی ، روند پذیرش دانشگاه صنعتی درسدن آلمان برای تمامی متقاضیان ، فارغ از ملیت و سابقه تحصیلی شان یکسان است ؛ اما به هر حال ، دانشجویان بین المللی می بایست جهت تکمیل فرآیند پذیرش خود ، شرایطی را در نظر بگیرند که برخی از این شرایط شامل موارد زیر می باشند:

  • ارزیابی ریز نمرات دانشگاهی از طریق یونی اسیست (uni-assist)
  • تکمیل آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در آلمان
  • تکمیل فرآیند ویزا
  • مدارکی چون رزومه ، توصیه نامه ، انگیزه نامه (بر اساس نیاز)

مقالات مرتبط: نحوه اپلای در دانشگاه های آلمان

مهارت های زبانی برای دانشجویان بین المللی کالج درسدن

مهارت پایه زبان آلمانی برای شرکت در هر برنامه ای در دانشگاه صنعتی درسدن لازم است ؛ در کنار زبان آلمانی ، تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی نیز از اهمیت برخوردار است.

لذا ، توصیه می شود که متقاضیان پیش از آغاز روند پذیرش در دانشگاه صنعتی درسدن در آزمون های زبان مورد نیاز شرکت نمایند تا مدارک لازم برای تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند.

مقالات مرتبط:

کالج زبان آلمانی در آلمان

هزینه کلاس زبان آلمانی در آلمان

حداقل نمره برای اثبات مهارت های زبان آلمانی و انگلیسی جهت تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان به شرح زیر می باشد:

آزمون یا گواهینامهحداقل نمره مورد نیاز
مهارت زبان آلمانی  (DSH)DSD II
TestDaF4
دیپلم زبان آلمانیسطح 4
آزمون گوتهB2
تافل  (iBT)نمره کلی 90 با حداقل نمره 21 برای رایتینگ ، 21 برای لسینینگ ، 22 برای ردینگ و 23 برای اسپیکینگ
آیلتسنمره کلی 6.5 ، کم تر از 6.0 در هر بخش نباید باشد.

پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه درسدن آلمان

دانشگاه معروف درسدن ، بیش از 50 برنامه کارشناسی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد ؛ دقت کنید که 33 مدرک لیسانس و 15 دوره دیپلم تنها به زبان آلمانی آموزش داده می شوند.

متقاضیانی که دارای مهارت های زبان آلمانی هستند و نمره مورد نیاز برای اثبات مهارت های زبانی را کسب نموده اند ، می توانند برای دوره های کارشناسی دانشگاه صنعتی درسدن درخواست دهند که هزینه درخواست ، 75 یورو یا 85 دلار آمریکا می باشد.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه درسدن آلمان
پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه درسدن آلمان

همچنین ، از شرایط تحصیل در این دانشگاه برای دوره کارشناسی داشتن گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان ، ترجمه معتبر مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی و الزامات خاصی که با توجه به برنامه مورد نیاز است ، می باشد.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه درسدن آلمان

دانشگاه صنعتی درسدن بیش از 70 برنامه تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف را ارائه داده که بدین ترتیب ، دانشجویان بین المللی با طیف وسیعی از برنامه ها برای انتخاب رو به رو هستند.

دقت کنید که بر خلاف دوره کارشناسی ، برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه فنی درسدن هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی در دسترس می باشد.

در حال حاضر ، زبان آموزش برای 15 برنامه صرفاً زبان انگلیسی است و 4 برنامه نیز به طور جزئی به زبان آلمانی و بخشی به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند ؛ لذا ، دانشجویان پیش از انتخاب دوره ای برای تحصیل ، می بایست به زبان آموزش دوره دقت نمایند ؛ هزینه درخواست برای دوره کارشناسی ارشد نیز به مانند کارشناسی 75 یورو می باشد.

فرایند پذیرش دانشجویان بین المللی برای کلیه برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی درسدن تقریبا مشابه است ، اما باز هم ، شرایط ورود برنامه های مختلف ممکن است متفاوت باشد که از طریق وبسایت دانشگاه ، https://tu-dresden.de می توانید از شرایط برنامه مورد نظر خود به طور دقیق مطلع شوید.

توجه: برای آشنایی با لیست دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

شرایط دقیق پذیرش برای برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی محبوب در دانشگاه درسدن به زبان انگلیسی به شرح زیر می باشد:

الزاماتمهندسی سیستم های توزیع شدهسیستم نانو الکترونیکبیوشیمیالکترونیک ارگانیک و مولکولی
ریز نمرات دانشگاهیضروریضروریضروریضروری
صلاحیت دانشگاهیلیسانس علوم کامپیوترلیسانس مهندسی الکترونیک ، علوم کامپیوتر ، فیزیک یا معادل آنلیسانس شیمی ، زیست شناسی ، بیوتکنولوژی مولکولیلیسانس علوم طبیعی یا رشته مهندسی
دانش آکادمیک قبلیعلوم کامپیوتر عملی ، نظری و کاربردیریاضیات عالی ، تکنولوژی مدار دیجیتال و آنالوگ ، نظریه سیستم ، میدان های الکتریکی و مغناطیسی ، برنامه نویسی شی گرازیست شناسی ، علم شیمیفیزیک کلاسیک (اپتیک ، ترمودینامیک ، نظریه کوانتومی و غیره)
ارزیابی استعدادضروریضروریضروری نیستضروری
تسلط به زبان انگلیسیآیلتس: 6.5

 

تافل: 550/213/80 امتیاز

آیلتس: 6.5

 

تافل: 95 (iBT)

آیلتس: 6.5

 

تافل: (PBT)550

آیلتس: 7

 

تافل: (PBT)550

رزومهضروریضروری نیستضروری نیستضروری
توصیه نامه یا انگیزه نامهضروریضروری نیستضروری نیستضروری نیست

در مجموع ، یکی از مناسب ترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشوری خارجی ، می تواند دانشگاه فنی درسدن آلمان باشد ؛ این دانشگاه با ارائه طیف گسترده ای از دوره ها در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا توانسته انتخاب های زیادی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دهد ؛ اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در آلمان هستید ، حتما می توانید در بین برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه ، برنامه ای مطابق با اهداف خود بیابید ؛ در این مسیر کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین راهنمایی های لازم را ارائه خواهند داد.

حداقل نمره مهارت های زبان آلمانی جهت پذیرش در برنامه های دانشگاه صنعتی درسدن چقدر است؟

حداقل نمره مهارت های زبان آلمانی جهت تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان ، DSH1، TestDaf، DSD 2 ، TDN 3/4 وB2 موسسه گوته می باشد.

چگونه می توان برای هر یک از برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه درسدن آلمان درخواست داد؟

جهت درخواست برای هر یک از برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه می بایست از طریق Uni-Assist Application اقدام نمود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *