بهترین شهر های آلمان برای تحصیل

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 اسفند 1401 | آخرین بروزرسانی:

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل برای هر فرد می تواند یک گزینه متفاوت باشد. از آنجا که این کشور جزء قدرتمندترین کشورهای اروپایی است و از نظر اقتصادی با ثبات است جمعیت کثیری را برای اخذ اقامت آلمان جذب نموده است ، بسیاری از افراد برای تحصیل در اروپا قطعاً کشور آلمان را انتخاب […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل برای هر فرد می تواند یک گزینه متفاوت باشد. از آنجا که این کشور جزء قدرتمندترین کشورهای اروپایی است و از نظر اقتصادی با ثبات است جمعیت کثیری را برای اخذ اقامت آلمان جذب نموده است ، بسیاری از افراد برای تحصیل در اروپا قطعاً کشور آلمان را انتخاب می نمایند ؛ زیرا در تمام دانشگاه ها و موسسات و حتی شهرهای آلمان امنیت ، ثبات اقتصادی و آموزش حرفه‌ای و عالی را تجربه خواهند نمود.

از طرفی تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در شهرهای آلمان نسبت به وسعت این سرزمین بسیار زیاد است و این  نشان دهنده این است که،  دولت آلمان به امر آموزش عالی و کیفیت سطح آموزشی بسیار اهمیت می دهد.

طبق آمار به دست آمده از شهرهای آلمان ، بیش از ۳۷۰ مرکز آموزش عالی درشهر های آلمان برای تحصیل  وجود دارند ، که امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی را فراهم نموده است.

در هر شهری از آلمان که تصمیم به تحصیل  داشته باشید ؛ مطمئناً مجموعه ی مهارت های لازم برای موفقیت و تجربه ای برای به خاطر سپردن را در اختیار شما قرار می دهد ؛ همچنین  آلمان به دلیل دانشگاه های عالی و اقتصاد بسیار توسعه یافته اش در بین متقاضیان  شناخته شده است. مردم برای تحصیل، کار و ایجاد زندگی جدید برای خود به آنجا می روند و به همین دلیل است که محبوبیت آن هرگز از بین نمی رود.

موسسه ی مهاجرتی مهرآفرین با داشتن پرونده های مهاجرتی موفق ، قادر خواهد بود راهنمای شما در این مسیر باشد ؛ بنابراین در ادامه با ما باشید تا لیست بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با توجه به شرایط مورد نظر خود بهترین تصمیم را برای تحصیل در شهر های آلمان داشته باشید.

نکته: در صورتی که برای دریافت پذیرش نیاز به مشاوره با وکیل مهاجرت به آلمان در تهران و یا سایر شهرها دارید با شماره تماس 90003031 به صورت رایگان تماس بگیرید.

اسامی بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت تحصیلی

در این مقاله میخواهیم به بررسی بهترین شهر آلمان برای تحصیل بپردازیم.

علاوه بر دانشگاه ها و موسسه های آموزشی  سطح بالا ، هزینه های زندگی نیز تاثیر بسیار مهمی در تصمیم گیری دانشجو برای انتخاب بهترین شهر به دنبال دارد؛ زیرا باتوجه به بودجه محدود دانشجویان خارجی آنها نمی توانند در برخی از شهر های گران قیمت کشور آلمان  به تحصیل بپردازند ؛ بنابراین دانشجویانی که قصد تحصیل در شهر های آلمان را دارند باید به جنبه های مختلف ، از جمله شرایط اقتصادی  ، امنیتی و موسسه و دانشگاه مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهند چرا که این عوامل  تاثیر بسیار زیادی در نوع زندگی و کیفیت تحصیل در شهرهای مختلف آلمان را دارد.

بهترین شهر ها برای تحصیل در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • مونیخ
  • برلین
  • اشتوتگارت
  • فرانکفورت
  • درسدن
  • آخن
  • بن
  • هامبورگ
  • کلن
  • لایپزیگ

پیشنهاد می‌شود که در کنار این مقاله، مقالات زیر را نیز بررسی نمایید:

معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

 مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل ایرانیان

مونیخ از محبوب ترین شهرهای آلمان برای تحصیل و مرکز توجه دانشجویان بین الملل از سراسر دنیا بوده است ؛ همچنین به علت خلاقیت و نوآوری در زمینه ی آموزشی و تحصیلی  و جذابیت این کشور در زمینه تجارت و گردشگری ، در رتبه ی بهترین شهر های آلمان برای تحصیل قرار گرفته است.

مونیخ بعد از دو شهر برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ آلمان است. دانشگاه ها در شهر مونیخ آلمان فعالیت های مختلف و هیجان انگیزی در طول سال برای سرگرمی دانشجویان بومی و بین الملل فراهم می نمایند؛ از جمله این فعالیت ها به اسکیت سواری، شنا و کشتیرانی و …. می توان اشاره نمود.

به علت موقعیت مکانی دانشگاه  مونیخ که واقع  در مرکز شهراست، مشکل رفت و آمد برای دانشجویان بین الملل را تا حدودی رفع نموده است ،  و باعث محبوبیت دانشگاه  مونیخ برای تحصیل  دانشجویان شده است ، از طرفی در کنار امکانات رفاهی که برای دانشجویان فراهم کرده است از سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است و همین سطح بالای آکادمیک دانشگاه های مونیخ ، یکی از دلایل مهم انتخاب این شهر به عنوان بهترین شهر آلمان برای تحصیل شده است. در شهر مونیخ ۲ موسسه آموزش عالی بسیار مهم قرار گرفته است که جذابیت تحصیل برای دانشجویان بین اللمل  در شهر مونیخ را چندین برابر نموده است. این دو موسسه عبارت اند از:

  1. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان
  2. دانشگاه فناوری مونیخ

از جمله موسسات آموزش عالی آلمان مستقر در شهر مونیخ میتوان به دانشگاه فنی مونیخ با رتبه ۵۵ جهانی  و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان با رتبه ۶۶ جهانی و دانشگاه های علوم کاربردی مونیخ اشاره کرد. دانشجویان مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه های آلمان در شهر مونیخ می توانند به تحصیل رایگان در این دانشگاه ها بپردازند و همین تحصیل رایگان باعث جذابیت بیشتر مهاجران شده است.

مقاله مرتبط: دانشگاه های رایگان آلمان

اگر مونیخ انتخاب شما برای تحصیل و زندگی است؛ باید ماهیانه 1200 یورو برای زندگی در آن کنار بگذارید و اگرچه هزینه زندگی در آن بالا است اما دانشجو می تواند با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل درآمد لازم برای گذران زندگی دراین شهر را داشته باشد.

لیست دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر در شهر مونیخ به شرح جدول زیر می باشد:

ردیفنام موسسه و دانشگاه های مونیخمعادل فارسی
1Technical University of Munichدانشگاه فنی مونیخ
2FHM – Fachhochschule des Mittelstandsکالج فنی برای شرکت های متوسط
3School of Finance and Managementدانشکده مالی و مدیریت
4Hochschule der Bayerischen Wirtschaft (HDBW)دانشگاه اقتصاد باواریا (HDBW)
5Hochschule Fresenius – University of Applied Sciencesدانشگاه علمی کاربردی
6International School of Management (ISM)دانشکده مدیریت بین المللی (ISM)
7International University SDI Münchenدانشگاه بین المللی SDI مونیخ
8Macromedia University of Applied Sciencesدانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا
9Mediadesign University of Applied Sciencesدانشگاه علمی کاربردی طراحی رسانه
10Munich Business Schoolمدرسه بازرگانی مونیخ
11Munich Intellectual Property Law Centerمرکز حقوقی مالکیت فکری مونیخ
12Munich University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی مونیخ
13New European Collegeکالج جدید اروپایی
14Universität der Bundeswehr Münchenدانشگاه نیروهای مسلح فدرال مونیخ
مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل ایرانیان
مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل ایرانیان

تحصیل در شهر برلین

در لیست بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل، برلین رتبه دوم را کسب کرده است. این شهر به عنوان پایتخت آلمان و بزرگترین شهر آلمان قطعاً بهترین شهر دانشجویی این کشور محسوب می‌شود. در این شهر جمعیتی حدود سه و نیم میلیون نفر با فرهنگ های متفاوت زندگی می نمایند.

برلین یکی از شهرهای دانشگاهی آلمان است که با هزینه های زندگی مناسب و مقرون به صرفه ، البته  با استفاده از فرصت کار دانشجویی می توانید برای خود رقم بزنید. در پایتخت آلمان دانشجویان این امکان را دارند تا علاوه بر برخورداری از کیفیت بالای سیستم آموزشی و زندگی در شهر دیدنی آلمان ، از تخفیفات بسیار زیاد دانشجویی در زمینه های  کتابخانه ، خرید و موزه و… بهره‌ مند شوند.

در شهر برلین 5 دانشگاه محبوب و مشهور دولتی و ۲۰ موسسه آموزشی فنی و حرفه ای و دانشگاه خصوصی وجود دارد ؛ بنابراین یکی از بهترین شهرهای  آلمان برای تحصیل محسوب می شود.

شهر برلین به بیزینس اسکول معروف بوده  (بیزینس اسکول ها مؤسساتی هستند، هم‌مرتبه با دانشگاه‌ها که منحصراً به آموزش رشته‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار می‌پردازند ولی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی هستند که دوره‌های متعددی را در تمامی زمینه‌های تحصیلی برگزار می‌کنند. به طور خلاصه می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت بین بیزینس اسکول ها و دانشگاه‌ها در دوره‌هایی است که به برگزار می‌کنند ) و رشته ها متنوعی برای انتخاب و ادامه تحصیل در خود دارند.

از آنجا که در شهر برلین جمعیت زیادی زندگی می کنند ؛ بنابراین امکان تطبیق سریع با شرایط دانشجویی و پیدا کردن فرد مناسب جهت برقراری ارتباط  از میان دانشجویان بومی و بین المللی بسیار راحت تر از سایر شهرها است. باید این نکته را در نظر بگیرید که علاوه بر فوق العاده بودن زندگی در پایتخت کشور آلمان هزینه های زندگی در پایتخت نسبتاً زیاد بوده و حدود ۷۶۰ یورو برای هر نفر در طول ماه هزینه می شود.

ما در این مقاله اسامی تعدادی از  دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در برلین را توصیه می‌کنیم که به شرح جدول زیر می باشد:

ردیفنام موسسه و دانشگاه های برلینمعادل فارسی
1Technical University of Berlinدانشگاه فنی برلین
2 Free University of Berlinدانشگاه آزاد برلین
3Charité – Medical University of BerlinCharité – دانشگاه پزشکی برلین
4Berlin University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی برلین
5Bard College Berlinکالج بارد برلین
6Berlin Technical University of Applied Sciencesدانشگاه فنی علمی کاربردی برلین
7Hertie School of Governanceمدرسه حکومتی هرتی
8Berlin University of the Artsدانشگاه هنر برلین
9Alice Salomon University of Applied Sciences, Berlinدانشگاه علوم کاربردی آلیس سالومون، برلین
10Humboldt University of Berlinدانشگاه هومبولت برلین

 اشتوتگارد یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

در پاسخ به اینکه بهترین شهر آلمان برای تحصیل کدام است؟ شهر اشتوتگارت به عنوان یکی از قدرتمندترین مناطق صنعتی کشور آلمان محسوب می شود و برای دانشجویان رشته مهندسی محیطی بسیار مناسب برای پیشرفت است.همان طور که می دانید کشور آلمان قویترین صنعت اتومبیل سازی را دارد، دانشجویانی که آرزوی اشتغال در بزرگترین کمپانی اتومبیل سازی را دارند پس از پایان تحصیلات ، قادر خواهند بود این رویای خود را به حقیقت برسانند.شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو شرکت بسیار بزرگ و معروف پورشه و دایملر دراین شهر مستقر هستند.

شهرت شهر اشتوتگارت فقط برپایه صنعتی بودن نیست  و  در زمینه تحصیلی نیز مانند دو شهر مونیخ و برلین ، بهترین شهر های آلمان برای تحصیل محسوب می شود و نزدیک به ۵۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.علاوه برصنعتی بودن ، این شهر دارای  باغ گیاه شناسی و فضای سبز بسیار زیبایی است که  باعث جذابیت این شهر شده اند.

دانشجویان باید بدانند که هزینه زندگی دانشجویی در این شهر ماهیانه 650  یورو بوده است و نسبت به شهر برلین مقرون به صرفه تر است.

برای آشنایی با دانشگاه ها و موسسات آموزشی شهر اشتوتگارت  ما لیستی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات را در این شهر برای شما قرار میدهیم :

ردیفنام موسسه و دانشگاه شهر اشتوتگاردمعادل فارسی
1University of Stuttgartدانشگاه اشتوتگارت
2University of Hohenheimدانشگاه هوهنهایم
3Stuttgart University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی اشتوتگارت
4Stuttgart Media Universityدانشگاه رسانه اشتوتگارت
5Stuttgart State Academy of Art and Designآکادمی ایالتی هنر و طراحی اشتوتگارت
6Merz Academyآکادمی مرز
7VWA Academy of occupational studiesآکادمی مطالعات شغلی VWA
8State University of Music and Performing Arts Stuttgartدانشگاه دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اشتوتگارت

تحصیل درشهر فرانکفورت

اگر به دنبال بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان هستید بایستی گفت شهر فرانکفورت  از نظر اقتصادی از برترین و قوی ترین شهرهای آلمان محسوب می شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های اقتصاد ، مالی و بازرگانی در یک دانشگاه بالا و معتبر را دارند ،  میتوانند دانشگاه های فرانکفورت را انتخاب کنند. شهر فرانکفورت محل استقرار بانک مرکزی اروپا است. هزینه و مخارج زندگی در شهر فرانکفورت حدود ۷۵۰ یورو در طول ماه میباشد .از دیگر ویژگی‌های شهر فرانکفورت می‌توان به ساختمان های متمایز و بسیار مدرن اشاره کرد که زیبایی ظاهری  فوق ‌العاده‌ای را به شهر بخشیده است.

در این شهر دانشجویان علاوه بر تحصیل از مزیت تجربه کاری در حوزه های تجاری و گردشگری هم می توانند برخوردار باشند. اگر شهر فرانکفورت را برای تحصیل انتخاب کرده اید ؛ بنابراین با ما باشید تا لیستی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات این شهر را برایتان بازگو نماییم.

اسامی دانشگاه‌ها و موسسات معتبر در شهر فرانکفورت به شرح زیر می باشد :

ردیفاسامی دانشگاه ها و موسسات شهر فرانکفورتمعادل فارسی
1Provadis School of International Management and Technologyدانشکده مدیریت و فناوری بین المللی پروادیس
2University of Banking of Frankfurtدانشگاه بانکداری فرانکفورت
3College of Fine Arts, Frankfurt am Mainکالج هنرهای زیبا، فرانکفورت آم ماین
4Sankt Georgen Graduate School of Philosophy and Theologyدانشکده تحصیلات تکمیلی سانکت جورجن فلسفه و الهیات
5Frankfurt University of Music and Performing Artsدانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی فرانکفورت
6Frankfurt University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی فرانکفورت
7Goethe University of Frankfurt am Mainدانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین

مطالعه بیشتر:

سامانه میخک فرانکفورت آلمان

تحصیل درشهر درسدن

درسدن مانند سایر شهرهای آلمان برای دانشجویان هزینه مقرون به صرفه و مناسبی دارد؛ زیرا دانشجویان با پیدا کردن کار نیمه وقت و دانشجویی می توانند به تامین مخارج خود بپردازند. در شهر درسدن ۳۱۰ دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر وجود دارد که در این دانشگاه ها، ۱۳۳ دوره تحصیلی مختلف ارائه می شود. ما در اینجا رشته های پرکاربرد و پر تقاضا در شهردرسدن را نام می بریم.

از طرفی،  سازمان های دانشجویی Studentenwerk Dresden در درسدن وجود دارند که دانشجویان می توانند از طریق  آن خوابگاه دانشجویی تهیه نمایند ، که هزینه اسکان در درسدن را می توان نسبتا مقرون به صرفه دید. هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود ۶۲۱ یورو بوده نسبت به شهرهای دیگر آلمان از هزینه‌های کمتری برخوردارند.

مقالات مرتبط: دانشگاه درسدن آلمان

لیست دانشگاه ها و موسسات پرتقاضا درسدن به شرح جدول زیر می باشد:

ردیفتعداد دانشگاه هارشته تحصیلیردیفتعداد دانشگاهرشته تحصیلی
12ریاضی117هنر
22مهندسی123IT
32علوم کامپیوتر132ارتباطات رسانه ای
42مطالعات محیطی142روابط بین الملل
52علوم انسانی152اقتصاد
62معماری162طراحی
71فلسفه172شیمی
81روان شناسی182تجارت
91مدیریت192فناوری
101حقوق202فیزیک

تحصیل  درشهر آخن

شهر آخن یکی از شهر های تاریخی ، شهر آلمان محسوب می شود و پیشرفت تکنولوژی و رشد قابل توجهی در زمینه مهندسی و تجارت را کسب کرده است. شرکت های معتبری از جمله شرکت فیلیپس  ، شرکت کنتینتال ،شرکت تایر لنداسکیپ ، در مرکز تحقیقاتی این شهر  وجود دارند که منجر به صنایع موفق در آخن شده اند و  شهر آخن را تبدیل به یکی از بهترین شهر های آلمان برای تحصیل و اشتغال نموده اند.

 هزینه زندگی دانشجویی در شهر آخر حدود ۸۵۰ یورو در ماه است و به دلیل نزدیکی موقعیت مکانی به کشورهایی مثل بلژیک و هلند شما را برای سفرهای کوتاه در تعطیلات دانشگاه تشویق می نماید.

78 دوره تحصیلی به زبان انگلیسی در 4 دانشگاه آخن ارائه می شود این دانشگاه ها عبارت اند از :

  • Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen
  • Fachhochschule Aachen
  • Aachen University of Music and Dance
  • The Catholic University of Applied Sciences of North Rhine – Westphalia

مقالات مرتبط:
دانشگاه پزشکی آخن آلمان

تحصیل در شهر بن

شهر بن پایتخت سابق آلمان می باشد که دارای 2 دانشگاه با رتبه قابل قبول است که بیش از 40 کورس تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. صنایع مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی، سوئیچینگ و برق صنایع قوی از جمله صنایعی هستند که در این شهر بسیار دیده می شوند. دانشجویانی که  علاقه به تحصیل و اشتغال در این شاخه ها  را دارند بهتر است حتما شهر بن را برای تحصیل  مد نظر قراردهند. برای زندگی دانشجویی در شهر بن لازم است ماهیانه 800 یورو هزینه کنید.

لیست دانشگاه های شهر بن که کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند به شرح زیر می باشد:

  • University of Bonn
  • Hochschule Bonn-Rhein-Sieg

تحصیل در شهر هامبورگ

اگر به دنبال بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان هستید بایستی گفت شهر هامبورگ از جمله  شهرهای  بندری آلمان با جمعیتی حدود 1.8 میلیون نفر می باشد، این شهردر شمال کشور آلمان واقع شده است ، شهر هامبورگ آلمان ، مختص کسانی که میخواهند مدرک آکادمیک خود را از کشور آلمان دریافت نمایند؛ بنابراین کسانی که می خواهند در این شهر تحصیل نمایند باید هزینه های  زندگی در این شهر را که حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه نیاز است را بررسی نمایند.

از جمله دانشگاه ها و موسسات معتبر در شهر هامبورگ آلمان به شرح زیر می باشد:

نام موسسه و دانشگاه در هامبورگردیفنام موسسه و دانشگاه در هامبورگردیف
Hilbert College10                                                        University of the Federal Armed Forces Hamburg1
University of Hamburg11University of Music and Drama Hamburg2
Kuhne Logistics University12Hamburg University of Applied Sciences3
Medical School Hamburg13University of Fine Arts of Hamburg4
HafenCity University Hamburg14European University of Applied Sciences in Hamburg5
Bucerius Law School15Hamburger Fern University of Applied Sciences6
Euro Business College Hamburg16Hamburg School of Business Administration7
EBC University of Applied Sciences17Brand Academy – School of Design and Communication8
Hamburg University of Technology18University of Music and Drama Hamburg9

تحصیل در شهر کلن

شهر کلن آلمان جزء 50 شهر برتر دنیا برای تحصیل نام گذاری شده است. در این شهر بیش از 85000 دانشجوی آلمانی و بین المللی ، شهر کلن را برای تحصیل انتخاب نموده اند و در این شهر ساکن هستند ، که یکی از مهم ترین دلایل این موضوع ارائه برنامه ها و رشته های تحصیلی متنوع به زبان انگلیسی در دانشگاه های کلن است ، که منجر به جذب افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به ویژه دانشجویان بین المللی  که تمایل دارند دوره تحصیلی را به زبان انگلیسی بگذرانند.هزینه ی تحصیل در شهر کلن مانند دیگر شهرهای دانشجویی آلمان  در حدود 800 تا 1,000 یورو در طول یک ماه است.

لیست موسسات و دانشگاه های معروف شهر کلن آلمان به شرح زیر می باشد:

ردیفنام دانشگاه و موسسه در شهر کلنمعادل فارسی
1German Sport University Cologneدانشگاه ورزش آلمان کلن
2Technology Arts Sciences TH Köln, Technische Hochschule Köln (TH Köln)فناوری هنرهای علوم TH کلن، دانشگاه فنی کلن (TH Cologne)
3Cologne Business Schoolمدرسه بازرگانی کلن
4Catholic University of Applied Sciences NRWدانشگاه کاتولیک علوم کاربردی نوردراین-وستفالن
5The Cologne University of Musicدانشکده موسیقی کلن
6Köln University of Applied Sciencesدانشگاه علمی کاربردی کلن
7University of Cologneدانشگاه کلن آلمان

تحصیل در شهر لایپزیگ

اگر به دنبال بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان هستید بایستی گفت هزینه زندگی و تحصیل در شهر لایپزیگ آلمان ، نسبت به شهرهای بزرگ آن کمتر است ؛ بنابرین اگر یکی از اولویت های شما برای انتخاب محل تحصیل، میزان مخارج زندگی است ، می توانید شهر لایپزیگ را در لیست مقرون به صرفه ترین شهر آلمان برای تحصیل و زندگی دانشجویی انتخاب نمایید. شهر لایپزیگ  یکی بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل ایرانیان است ؛ زیرا یکی از فاکتور های مهم که همان هزینه هاست را می توانند کنترل نمایند.

شهر لایپزیگ آلمان دارای کمپانی های معروف از جمله آمازون ، بی ام دابلیو و… است که امکان اشتغال در صنایع و تجارت های شناخته شده را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های این شهر قرار می دهد.

لیستی از اسامی دانشگاه های لایپزیگ به شرح زیر می باشد:

  • University of Leipzig ( دانشگاه لایپزیگ)
  • Leipzig University of Applied Sciences (دانشگاه علوم کاربردی لایپزیگ)
  • HHL Leipzig Graduate School of Management, HHL gemeinnützige GmbH (دانشکده مدیریت HHL لایپزیگ، غیرانتفاعی HHL GmbH)
  • Academy of Visual Arts Leipzig (آکادمی هنرهای تجسمی لایپزیگ)
  • University of Music and Theatre, Leipzig (دانشگاه موسیقی و تئاتر لایپزیگ)

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

دانشگاه های پزشکی آلمان در میان دانشگاه های برتر پزشکی در جهان قرار دارند. کیفیت آموزشی در دانشگاه های پزشکی این کشور به حدی بالا است که باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی به قصد تحصیل در کشور آلمان با یک دیگر به رقابت بپردازند. بر اساس آخرین آمار از وبسایت usnews بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل  پزشکی کشور آلمان به شرح زیر می باشند :

  • دانشگاه لایپزیگ (Leipzig University)
  • دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (Freiburg University)
  • دانشگاه پزشکی هایدلبرگ (Heidelberg University)
  • دانشگاه روت آخن (Rwth Aachen University)
  • دانشگاه توبینگن (Tübingen University)
  • دانشگاه مونستر (Münster University)
  • دانشگاه وورزبورگ (Würzburg University)
  • دانشگاه اتو فون گریک ماگدبورگ (Magdeburg University)
  • دانشگاه ویتن/هردکه (Witten/Herdecke University)
  • دانشگاه لوبک (Lübeck University)

مقالات مرتبط: بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی
بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان

دانشگاه های پزشکی کشور آلمان دارای رتبه خوبی در میان سایر دانشگاه ها می باشند. رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاه  رتبه جهانی
دانشگاه هایدلبرگ        31
دانشگاه روت آخن    200-151
دانشگاه لایپزیگ    200-151
دانشگاه فرایبورگ    150-101
دانشگاه توبینگن    150-101
دانشگاه مونستر    250-201
دانشگاه وورزبورگ    250-201
دانشگاه ماگدبورگ    300-251

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل ایرانیان را بررسی کنیم و امیدواریم با خواندن این مقاله ابهامات شما عزیزان برطرف شده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و یا از قسمت نظرات سوال خود را ارسال کنید.

مطالعه بیشتر: https://www.studying-in-germany.org/best-cities-in-germany-for-international-students/

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *