اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا + دندانپزشکی

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا + دندانپزشکی

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 17 بهمن 1401 | آخرین بروزرسانی:

ایتالیا به این که برخی از بهترین دانشکده های پزشکی اروپا را در اختیار دارد ، به خود می بالد و این کشور همواره به عنوان مقصدی عالی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی توسط دانشجویان در نظر گرفته می شده است. محبوبیت ایتالیا برای دانشجویان به دلیل رویکرد مدرن و بهره مندی از برخی از جدیدترین فناوری ها است که همین امر باعث شده تا آموزش هر چه جذاب تر و جالب تر انجام شود.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

همچنین ، مدارک پزشکی ایتالیا در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در بسیاری دیگر از کشورها معتبر است ، هر چند که برای کار در دیگر کشورها ممکن است به گذراندن آزمون صدور مجوز آن کشور خاص نیاز باشد ؛ در ادامه بیش تر در مورد اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان و نیز اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا صحبت می کنیم ؛ البته برای راهنمایی های بیش تر می توانید با شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا

آیا تحصیل پزشکی در ایتالیا انتخاب خوبی است؟ اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان چگونه است؟ فارغ از فرصت های بازدید و گردشگری و غذاهای متنوع ایتالیا ، مقرون به صرفه بودن و امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، دانشجویان در این کشور فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی را دارند.

ایتالیا یکی از محبوبترین مقاصد برای تحصیلات آکادمیک به خصوص در زمینه پزشکی می باشد ؛ این کشور دارای چندین دانشگاه پزشکی معتبر در جهان نظیر دانشگاه بولونیا و دانشگاه کاتولیکا دل ساکرو کووره می باشد که اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان را تضمین می کنند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

همچنین ، برخی دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی جهانی در زمینه آموزش پزشکی به زبان انگلیسی دارای رتبه بالایی هستند و دانشگاه های این کشور درهای خود را به روی دانشجویان بین المللی از سراسر جهان گشوده اند.

به طور کلی ، مدارک پزشکی ایتالیا در اروپا ، انگلیس ، ایالات متحده و در سراسر جهان شناخته شده است که این خود از دلایل مهم ، برای جذب دانشجویان بین المللی کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا به سمت دانشگاه های پزشکی ایتالیا است.

دوره های پزشکی در ایتالیا از طریق دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه شده اند و نیز آموزش پزشکی در ایتالیا ، به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا ، با دیگر کشورهای اروپایی نظیر جمهوری چک یا لهستان برابری می کند.

بر طبق اظهارات بسیاری از دانشگاه های برتر ایتالیا ، فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در سوئیس ، ایالات متحده ، بریتانیا و آلمان هستند و بر اساس قوانین اروپا ، مدارک پزشکی اخذ شده از طریق دانشگاه های دولتی ایتالیا ، در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شوند.

از سویی هم ، کشورهای غیر اتحادیه اروپا با فارغ التحصیلان ایتالیایی مشابه با دیگر فارغ التحصیلان بین المللی رفتار می کنند ؛ بدین معنا که فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی ایتالیا جهت اخذ مجوز پزشکی می بایست از روش صدور مجوز خاص آن کشور تبعیت کنند ؛ به عنوان مثال ، برای انجام کار به عنوان یک پزشک در ایالات متحده ، دانشجویان می بایست USMLE را گذرانده و برای درخواست مجوز ، دوره تخصص را تکمیل نماید.

در مجموع ، می توان گفت که ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در اروپا می باشد و این کشور به طور خاص صندلی هایی را برای دانشجویان بین المللی کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

مدارک پزشکی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی تک دوره ای (Laurea Magistrale a ciclo unico) است ؛ لذا ، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ترکیب می شوند و می توان این دوره را به زبان انگلیسی نیز دنبال نمود ؛ مدرک پزشکی در ایتالیا با عنوان پزشکی و جراحی (Medicine and Surgery) شناخته می شود و مدرکی که به فارغ التحصیلان اعطا می شود ، مدرکLaurea in Medicine and Surgery  نام دارد.

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا و برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان توسط دانشگاه هایی معتبر تضمین می شود ؛ لذا ، در ادامه به برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا اشاره شده است که شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشند.

تمامی دانشگاه هایی که ذکر شده اند ، تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را نیز ارائه داده اند و پذیرای دانشجویان بین المللی می باشند:

رنکینگ یو اس نیوز سال ۲۰۲۲ (بهترین دانشگاه های ایتالیا)دانشگاه
۲دانشگاه بولونیا
۳دانشگاه ساپینزا رم
۴دانشگاه میلان
۵دانشگاه ناپل فدریکو دوم
۱۰دانشگاه میلانو-بیکوکا
۱۲دانشگاه پاویا
۱۴دانشگاه تور ورگاتا رم
۱۶دانشگاه  Vita-Salute San Raffaele
۱۷دانشگاه Cattolica del Sacro Cuore
۲۱دانشگاه باری آلدو مورو
۲۶دانشگاه Humanitas
۲۸دانشگاه تورین
۳۱دانشگاه کامپانیا لوئیجی وانویتلی

اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

چرا دندانپزشکی در ایتالیا؟ اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا در جهان به چه نحو است؟ تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا گزینه ای برای افرادی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و در سال های اخیر ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورها در زمینه های مختلف ، به خصوص پزشکی و دندانپزشکی انتخاب بسیاری از دانشجویان بوده است.

به طور کلی ، دانشگاه های ایتالیا جزو بهترین های جهان هستند و دیپلم آبی (blue diploma) که در سراسر اروپا معتبر است را ارائه می دهند ؛ لذا فارغ التحصیلان می توانند در سایر کشورهایی نیز مشغول به کار شوند.

بر طبق بررسی جدیدی که توسط انجمن دندانپزشکی ایتالیا انجام شده ، 91.5 درصد از دندانپزشکان ایتالیا به مانند دندانپزشکان سایر کشورهای اروپایی ، در مدت سه سال از زمان فارغ التحصیلی ، استخدام شده اند و به لطف مدارک ایتالیایی ، متقاضیان می توانند هر نقطه ای از اروپا مشغول به کار شوند ؛ دندانپزشکی ایتالیا که در کل به 6 سال زمان نیاز دارد ، دوره ای به زبان های ایتالیایی و انگلیسی است.

برنامه دندانپزشکی در ایتالیا بسیار جامع و متشکل از کلاس های نظری و عملی است و برنامه ای شش ساله می باشد که در سال نخست تمرکز بر روی دروس نظری بوده و از سال سوم تا سال آخر ، متقاضیان درگیر فعالیت های بالینی خواهند شد که این امر در کسب تخصص در زمینه تشخیص و درمان بیماری های دهان و ارتباط با بیماران به دانشجویان کمک خواهد کرد.

فارغ التحصیلان دندانپزشکی می توانند پس از موفقیت در آزمون دولتی و ثبت نام در دستورالعمل دندانپزشکی (Order of Dentists) به کار دندانپزشکی در ایتالیا مشغول شوند ؛ همچنین ، حرفه دندانپزشکی را می توان در زمینه های مختلف نظیر بالینی ، بهداشتی و زیست پزشکی و نیز از طریق فعالیت های مدیریتی سطح 1 و 2 در خدمات بهداشت ملی دنبال نمود ؛ درآمد دندانپزشکان در ایتالیا به طور میانگین 105000 یورو سالانه و یا 8730 یورو ماهانه می باشد.

به طور کلی می توان گفت که ، پیشرفتهای مداوم دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا ، ارائه آموزشهایی سطح بالا و نیز محیطی بین المللی توانسته دانشجویانی از سراسر جهان را جذب کند؛ لذا، دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا با ویژگیهای چون مقرون بصرفه بودن ، اعتبار و آموزش باکیفیت و تنوع در برنامه ها در سراسر جهان شناخته شده‌اند و برخی از این دانشگاهها در بین برترین دانشگاههای جهان رتبه‌بندی شده‌اند که این خود نشان از اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا و نیز اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان می باشد ؛ برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

تحصیل پزشکی در ترکیه

اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان چگونه است؟

ایتالیا با داشتن دانشگاه هایی معتبر توانسته مدارکی ارائه دهد که در سراسر جهان شناخته شده و معتبرند.

اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا به چه نحو است؟

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دیپلم آبی دریافت می کنند که در سراسر کشورهای اروپایی دارای اعتبار است ؛ لذا می توانند در مراکز دولتی و یا خصوصی ایتالیا و یا دیگر کشورها مشغول به کار شوند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *