آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا

آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا

آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 9 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا چیست؟ یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی کانادا است. این کشور هر ساله میزبان دانشجویانی از بیش از 150 کشور جهان است. اما در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید ، بهتر است بدانید که یکی از شروط اصلی جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا ، داشتن نمراتی مناسب از آزمون های مهارت های زبان انگلیسی نظیر آیلتس ، تافل ، PTE ، دولینگو و غیره می باشد.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

آزمون زبان انگلیسی دولینگو ، آزمونی جهت ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی افراد است و این آزمون به مانند بسیاری از دانشگاه ها دنیا ، توسط تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا نیز پذیرفته می شود.

به طور کلی ، آزمون دولینگو در بیش از 150 دانشگاه کانادایی ، معتبر شناخته می شود و دانشجویان بین المللی برای پذیرش دوره های مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نتایج این آزمون را ارائه می دهند.

اما مزیت آزمون دولینگو بر دیگر آزمون های زبان انگلیسی چیست؟ کدام دانشگاه های کانادا این آزمون را می پذیرند؟ شرایط شرکت در آزمون دولینگو چگونه است؟ اگر به دنبال پاسخ چنین سوالاتی هستید ، پیشنهاد می کنیم مقاله را تا آخر دنبال نمایید و در صورت داشتن سوالات بیش تر با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

همچنین ، می توانید سوالاتتان را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی مهرآفرین در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا چیست؟

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo یا DET) ، آزمونی برای ارزیابی سطح مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان است و این آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبان در کانادا در دسترس می باشد.

از ویژگی های آزمون DET ، مدت زمان کوتاه امتحان ، فناوری کاربرپسند و دسترسی به نتایج آزمون به سرعت و راحت بوده که همه این ویژگی ها باعث شده تا این آزمون در بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت خوبی برخوردار شود.

برای شرکت در آزمون دولینگو به یک اتاق روشن ، اتصال به اینترنت و یک سیستم کامپیوتری قوی با دوربین ، میکروفون و بلندگو نیاز خواهید داشت.

وب سایت رسمی DET جهت شرکت در این آزمون ، معیار و شرایط خاصی را اعلام نکرده؛ لذا ، متقاضیان شرکت در آزمون دولینگو نیاز به رعایت شرایط سنی و تحصیلی خاصی ندارند و تمامی افرادی که به تحصیل در خارج از کشور می اندیشند ، می توانند در آزمون دولینگو شرکت نمایند.

در جدول زیر توضیحات مختصری در مورد آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا آورده شده است:

آزمونزبان انگلیسی Duolingo (DET)
برگزار کنندهDuolingo
مدت زمان45 دقیقه
هزینه آزمون49 دلار
حالت امتحانکامپیوتر (آنلاین)
نتیجه48 ساعت پس از ارسال آزمون

به طور کلی ، آزمون زبان انگلیسی Duolingo در حدود یک ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. بدین صورت که ، 45 دقیقه مختص پاسخگویی به سوالات است و 10 دقیقه برای مصاحبه و نیز 5 نیز برای مقدمه و شروع آزمون می باشد.

مزایا و معایب آزمون دولینگو

شرکت در آزمون دولینگو برای مهاجرت شامل مزایا و معایبی است.

مزایای آزمون دولینگو
مزایای آزمون دولینگو

مزایای آزمون دولینگو

مزایای شرکت در آزمون دولینگو موارد زیر هستند:

  • هزینه پایین

آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون های زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

  • راحتی انجام آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا

آزمون دولینگو زمان و مکان خاصی ندارد و متقاضیان می توانند در هر مکان و در هر زمانی به صورت آنلاین در این دولینگو شرکت کنند و آزمون دولینگو نیازی به مراجعه به مراکز آزمون ندارد.

  • درایافت سریع نتایج

متقاضیان می توانند پس از اتمام آزمون و به سرعت در عرض 48 ساعت ، نتایج را دریافت نمایید.

  • درک آسان

آزمون زبان انگلیسی دولینگو به گونه ای طراحی شده که علاوه بر قابل درک بودن برای شرکت کنندگان ، بدون در نظر گرفتن زمینه یا سطح مهارت های زبانی افراد ، برای همه در دسترس باشد.

  • آزمون های آزمایشی رایگان

داوطلبین پیش از شروع آزمون می توانند در آزمون های 15 دقیقه ای آزمایشی شرکت نمایند. گذراندن نمونه آزمون دولینگو ، میزان آمادگی تان را برای آزمون اصلی مشخص خواهد کرد.

معایب آزمون دولینگو

با این که امروزه بسیاری از دانشگاه ها ، آزمون دولینگو را به عنوان آزمونی معتبر می شناسند ، اما باز هم دانشگاه هایی وجود دارند که این آزمون را به رسمیت نشناخته و از سایر آزمون ها جهت پذیرش استفاده می کنند.

الزامات آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا

آزمون دولینگو شامل بخش نوشتن و مصاحبه ای ویدیویی است و شرکت کنندگان در زمان آزمون باید الزامات خاصی را رعایت نمایند:

  • کارت شناسایی عکس دار دولتی نظیر گذرنامه ، گواهینامه رانندگی و یا هر شناسه دولتی دیگری مورد نیاز خواهد بود.
  • مکانی آرام با نوری مناسب لازم است.
  • کامپیوتری قوی و متصل به اینترنت به همراه وب کم ، میکروفون و بلندگو (برای جلوگیری از تقلب استفاده از هدفون مجاز نیست) ضروری است.
  • صورت و گوش باید قابل مشاهده و بدون پوشش باشند.
  • اجازه ندارید با کسی ارتباط برقرار کنید.
  • به هر دلیلی نباید از پنجره آزمون مرورگر وب خود خارج شوید.

نحوه ثبت نام آزمون دولینگو

شرکت در آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا شامل مراحلی است که باید دنبال نمایید:

  • مرحله 1: به وب سایت دولینگو (duolingo.com) مراجعه کرده و یک حساب دولینگو برای خود ایجاد کنید و وارد حساب تان شوید.
  • مرحله 2: بر روی دکمه Take the Test کلیک نمایید.
  • مرحله 3: زمان شروع امتحان را تعیین کنید و هزینه آزمون را پرداخت نمایید.
  • مرحله 4: بر روی لینک تست منحصر به فرد کلیک کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
  • مرحله 5: به سوالات پاسخ دهید و صحبت کردن تان را ضبط نمایید.
  • مرحله 6: پس از انجام آزمون ، پاسخ هایتان را ارسال کنید.

دقت کنید که برای ایجاد حساب خود به ایمیلی معتبر نیاز دارید و پس تکمیل ثبت نام خود و پیش از آزمون اصلی ، می توانید در آزمون های 15 دقیقه ای رایگانی که دولینگو ترتیب داده ، شرکت نمایید.

تعداد دفعات شرکت در این آزمون ها نامحدود است و با شرکت در این آزمون ها سطح مهارت های خود و میزان آمادگی خود برای آزمون اصلی را خواهید سنجید.

علاوه بر شرکت در آزمون های 15 دقیقه ای ، می توانید برای موفقیت در آزمون دولینگو تضمینی و استفاده از آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا با مشاورین موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

آیا آزمون دولینگو برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا پذیرفته می شود؟
آیا آزمون دولینگو برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا پذیرفته می شود؟

آیا آزمون دولینگو برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا پذیرفته می شود؟

آیا دولینگو آزمونی مورد قبول برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است؟ بسیاری از گزینه های مهاجرت به کانادا نیازمند شرکت در یک آزمون زبان رسمی است. حتی اگر برنامه انتخابی تان نیاز به ارائه مدرک زبان نداشته باشد ، باز هم ارائه نتایجی خوب از یک آزمون زبان می تواند در روند مهاجرت به شما کمک کند.

با این حال ، IRCC (سازمان مهاجرت کشور کانادا) ، تنها آزمون های زیر را می پذیرد:

  • CELPIP: برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا
  • آیلتس: سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی
  • TEF کانادا: Test d’évaluation de français
  • TCF کانادا: Test de connaissance du français

دقت داشته باشید که ، آزمون های CELPIP و آیلتس سطح مهارت های زبان انگلیسی تان را مورد ارزیابی قرار می دهد و آزمون های تف و TCF بر مهارت های زبان فرانسه متمرکز می باشند ؛ بدین ترتیب ، آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا مناسب نخواهد بود.

دولینگو که آزمونی آنلاین است ، بیش تر بر مطالعات آکادمیک تمرکز دارد و از زمان همه گیری ویروس کرونا که بسیاری از مراکز آزمون نتوانستند امتحانات آیلتس و تافل را برگزار نمایند ، دولینگو مورد توجه قرار گرفت.

در حال حاضر ، بیش از 150 دانشگاه و موسسه کانادایی برای ارائه ویزای تحصیلی کانادا ، آزمون انگلیسی را می پذیرند. لذا می توان گفت ، آزمون دولینگو در سراسر کانادا و بسیاری از دانشگاه های این کشور پذیرفته می شود. در نتیجه ، این آزمون قطعا می تواند به شما کمک کند تا ویزای دانشجویی خود را دریافت کرده و در دانشگاه رویایی خود در کانادا تحصیل نمایید.

استفاده از  دولینگو برای مجوز تحصیل در کانادا

چگونه می توان از آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور استفاده کرد؟ از 5 سال گذشته که دولینگو برای کانادا رواج پیدا کرد ، این آزمون به موضوعی داغ تبدیل شد. اما در حال حاضر ، مقامات مهاجرت کانادا هیچ آزمون آنلاینی را نمی پذیرند و IRCC در آزمون های آنلاین زبان انگلیسی نظیر دولینگو ورود نمی کند.

بدین ترتیب ، شرکت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا گزینه بهتری خواهد بود و اخذ ویزای دانشجویی با مدرک دولینگو سخت است.

لذا ، با این که مقامات کانادا این آزمون را نمی پذیرند ، اما باز هم می توان از آزمون دولینگو برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا استفاده کرد. اما همه چیز بستگی به روش انتخابی شما دارد. چرا که به دو طریق می توان مجوز تحصیل کانادا را اخذ نمود:

  • درخواست از طریق جریان مستقیم دانشجویی (SDS):

در حال حاضر ، SDS فقط آزمون های آیلتس و CELPIP را به عنوان تنها آزمون های معتبر برای اثبات سطح مهارت زبان انگلیسی می پذیرد و SDS در دسترس شهروندان کشورهای چین ، هندوستان ، مراکش ، پاکستان ، فیلیپین ، سنگال ، ویتنام ، آنتیگوا و باربودا ، برزیل ، کلمبیا ، کاستاریکا ، پرو ، سنت وینسنت و گرنادین ها و ترینیداد و توباگو می باشد.

  • روش سنتی از طریق اخذ پذیرش از یکی از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI):

اگر موسسه یا دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید ، آزمون Duolingo را قبول داشته باشد ، می توانید از آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی های بیش تر در خصوص آزمون دولینگو و اخذ ویزای دانشجویی کانادا می توانید با موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

معادل سازی نمرات آیلتس بر اساس نمرات دولینگو
معادل سازی نمرات آیلتس بر اساس نمرات دولینگو

معادل سازی نمرات آیلتس بر اساس نمرات دولینگو

دولینگو و آیلتس آزمون هایی متفاوت هستند و وب سایت دولینگو جدولی را جهت مقایسه نمرات این تست ها ارائه داده است:

آزمون دولینگوآیلتس آکادمیک
101.5
152
20 تا 252.5
30 تا 403
45 تا 503.5
55 تا 604
65 تا 704.5
75 تا 805
85 تا 905.5
95 تا 1006
105 تا 1106.5
115 تا 1207
125 تا 1307.5
135 تا 1408
145 تا 1508.5
155 تا 1609

دقت کنید که ، هیچ اطلاعاتی رسمی جهت معادل سازی نمرات آزمون های آیلتس جنرال و دولینگو وجود ندارد.

نمره مورد نیاز آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مناسب ترین امتیاز دولینگو برای اکثر دانشگاه های کانادا در محدوده 100 تا 125 است و با این که از مدرک Duolingo می توان برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا استفاده کرد ، اما حداقل نمره مورد نیاز آزمون دولینگو برای ویزای دانشجویی کانادا معمولاً به دانشگاه مورد نظرتان در کانادا بستگی دارد.

همچنین ، برخی از دانشگاه ها و کالج ها بر اساس رشته انتخابی تان نمره دولینگو را تعیین می کنند.

به هر حال ، اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی می خواهید از آزمون دولینگو جهت اثبات مهارت های زبانی خود استفاده کنید و پذیرش از دانشگاهی در کانادا را دریافت نمایید ، می بایست با توجه به الزامات و شرایط مورد نیاز اقدام نمایید. لذا:

  • برنامه های کوتاه‌ مدت و آنلاین: برخی از دانشگاه های کانادا تنها در صورتی نمرات آزمون دولینگو را می پذیرند که دانشجو در دوره های کوتاه مدت یا دوره های آنلاین تمام وقت پذیرش گرفته باشد. این قانون عمدتاً برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می شود.
  • معدل تحصیلی بالا: بسیاری از دانشگاه های کانادا در صورتی نمرات آزمون دولینگو را به عنوان مدرکی جهت اثبات مهارت های زبانی می پذیرند که دانشجو معدل بالایی (GPA) داشته باشند. لذا ، برای اعتبار آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ، معدل می تواند مهم باشد.
  • پیشینه زبان انگلیسی: دانشجویانی که سابقه تحصیل به زبان ​​انگلیسی را دارند ، راحت تر می توانند برای برنامه های دانشگاه های کانادا درخواست دهند.
  • شرکت در دوره های فاندیشن: برخی از دانشگاه های کانادا که دولینگو را قبول دارند ، شرکت در برنامه های فاندیشن مبتنی بر زبان را اجباری اعلام نموده اند. این دوره ها حداکثر یک ماه به طول خواهند انجامید.
کدام دانشگاه های کانادا آزمون دولینگو را قبول دارند.
کدام دانشگاه های کانادا آزمون دولینگو را قبول دارند.

کدام دانشگاه های کانادا آزمون دولینگو را قبول دارند.

همان گونه که بیان شد ، آزمون دولینگو توسط حداقل 150 دانشگاه در کانادا مورد قبول است. در ادامه به برترین دانشگاه های کانادا و حداقل نمره مورد نیاز برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره شده است.

اگر شما هم در آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا شرکت نموده اید ، می توانید دانشگاه های زیر را برای تحصیل انتخاب نمایید.

دانشگاه های کاناداحداقل امتیاز DET برای UG (کارشناسی)حداقل امتیاز DET برای PG (دیپلم تحصیلات تکمیلی)
دانشگاه آلبرتا115125
دانشگاه تورنتو120120
دانشگاه مک گیل115120
دانشگاه مک مستر75115
دانشگاه سایمون فریزر125125
دانشگاه دالاهو115120
دانشگاه کوئینز110115
دانشگاه کنکوردیا105120
دانشگاه کارلتون120120
دانشگاه واترلو120125
دانشگاه فنی انتاریو110120
دانشگاه کلگری115120

سایر دانشگاه های کانادا که آزمون دولینگو را قبول دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده ، دانشگاه های دیگری نیز در کانادا وجود دارند که برای پذیرش ، آزمون دولینگو را معتبر می دانند. لذا ، آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ، می تواند به واسطه پذیرش از دانشگاه های زیر دنبال شود:

دانشگاه آلگومادانشگاه آمبروزدانشگاه بیشاپ
کالج سنتنیالدانشگاه براکدانشگاه براندون
کالج نیو کالدونیاکالج داگلاسکالج دورهام
کالج فلمینگکالج جورجیاکالج هامبر
کالج لویالیستکالج لانگاراکالج موهاوک
کالج نیاگرادانشگاه نیپیسینگکالج نورکوئست
دانشگاه بریتیش کلمبیادانشگاه ترنتدانشگاه گوئلف
دانشگاه اتاوادانشگاه ویندزوردانشگاه ونکوور آیلند

کدام برنامه های تحصیلی در کانادا آزمون دولینگو را می پذیرد؟

آزمون دولینگو ممکن است برای پذیرش در برخی از برنامه های پرطرفدار دانشگاهی معتبر باشد. از جمله بهترین برنامه ها که پذیرش آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا را به همراه خواهند داشت ، موارد زیر می باشند:

نام دانشگاهدوره های پرطرفدار (کارشناسی)دوره های پرطرفدار (کارشناسی ارشد)
دانشگاه تورنتولیسانس پرستاری

لیسانس کامپیوتر

کارشناس ارشد مردم شناسی

کارشناسی ارشد روانشناسی رشد و تربیت

دانشگاه آلبرتالیسانس علوم با تخصص

لیسانس علوم با مهندسی

کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای

کارشناسی ارشد آمار

دانشگاه بریتیش کلمبیالیسانس اقتصاد

کارشناسی علوم کامپیوتر

کارشناسی ارشد علوم جمجمه و صورت

کارشناسی ارشد پزشکی تجربی

دانشگاه کلگریمدیریت کسب و کار

مهندسی مکانیک

کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی

کارشناسی ارشد فیزیک و نجوم

دانشگاه اتاوالیسانس مطالعات فلسفه 

کارشناسی علوم اجتماعی

کارشناسی ارشد علوم زمین  

کارشناسی ارشد اقتصاد

آیا آزمون دولینگو برای اقامت دائم یا PR کانادا مورد قبول است؟

اعتبار آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا و اقامت دائم این کشور چگونه است؟ آزمون دولینگو توسط مقامات مهاجرت برای اقامت دائم یا PR کانادا پذیرفته نمی شود و همان گونه که بیان شد ، آزمون های آنلاین توسط مقامات مورد پذیرش نیست.

لذا ، IRCC فقط آزمون های CELPIP یا برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP جنرال فقط پذیرفته می شود) ، آزمون آیلتس جنرال (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) ، TEF کانادا و TCF کانادا را می پذیرد.

با این حساب ، برای اخذ اقامت دائم یا پی آر کانادا فقط می توان در آزمون های ذکر شده شرکت نمود.

آیا آزمون دولینگو برای اقامت دائم یا PR کانادا مورد قبول است؟
آیا آزمون دولینگو برای اقامت دائم یا PR کانادا مورد قبول است؟

خرید مدرک دولینگو

آیا خرید آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا ممکن است؟ خرید مدرک دولینگو به هیچ وجه امکان پذیر نیست. چرا که آزمون دولینگو انلاین بوده و دارای هیچ گونه مدرک فیزیکی نیست. در این آزمون ، تنها به شرکت کننده یک کد دیجیتال اختصاصی که قابل استعلام است ، داده می شود.

آزمون دولینگو برای مهاجرت به کشور کانادا می تواند بسیار مهم باشد ؛ چرا که بسیاری از دانشگاه های این کشور برای پذیرش این آزمون را قبول دارند. اگر در مورد نحوه پذیرش در دانگاه های مختلف و شرایط اخذ ویزای دانشجویی با آزمون دولینگو سوال دارید می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید. کارشناسان ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول

آیا آزمون دولینگو برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا معتبر است؟

بیش از 150 دانشگاه کانادایی نتایج آزمون انگلیسی دولینگو را برای پذیرش قبول دارند. اما با این وجود ، اخذ ویزای تحصیلی کانادا با نتایج آزمون انگلیسی دولینگو دشوار است. چرا که در حال حاضر ، هیچ آزمون آنلاینی توسط مقامات مهاجرت کشور کانادا مورد پذیرش نیست و به طور کلی ، IRCC در آزمون های آنلاین نظیر آزمون دولینگو شرکت نمی کند. از این رو آزمونی مثل آیلتس گزینه بهتری برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

از آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در کدام کالج یا دانشگاه های این کشور می توان استفاده کرد؟

کالج ها و دانشگاه های مختلفی در کانادا آزمون دولینگو را قبول دارند که در این میان می توان به دانشگاه کیپ برتون و دانشگاه کلگری ، دانشگاه نیوبرانزویک ، دانشگاه کنکوردیا ، دانشگاه تامپسون ریورز ، دانشگاه آلبرتا ، دانشگاه آلگوما و دانشگاه یورک ویل اشاره نمود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *