سامانه میخک فرانکفورت آلمان

سامانه میخک فرانکفورت آلمان

سامانه میخک فرانکفورت آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 2 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

سامانه میخک فرانکفورت آلمان چیست؟ اگر به عنوان یک ایرانی ، ساکن فرانکفورت آلمان هستید ، حتما به خدمات کنسولی نظیر تایید اسناد و مدارک ، خدمات دانشجویی ، امور مربوط به گذرنامه و غیره نیاز پیدا کرده اید. میخک فرانکفورت آلمان ، وب سایتی است که می توانید از طریق آن به انواع خدمات کنسولی دست یابید. اما برای استفاده از خدمات این سامانه مراحلی وجود دارد که باید در نظر داشت.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

اگر در مورد سامانه میخک فرانکفورت سوالی دارید و یا به دنبال دریافت خدمات کنسولی از این سامانه هستید ، در ادامه اطلاعات جامعی در مورد خدمات ارائه شده توسط سامانه میخک فرانکفورت آلمان در اختیارتان قرار خواهیم داد و نحوه ورود به این سامانه را بیان خواهیم نمود. همچنین ، کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین با بهره از وکلا و کارشناسانی متخصص در امر مهاجرت و اخذ انواع ویزاها آماده پاسخگویی به سوالات شما خوبان خواهند بود.

اطلاعات کلی در مورد سامانه میخک فرانکفورت آلمان

سامانه میخک فرانکفورت زیر مجموعه ی سامانه میخک است و همان گونه که بیان شد ، در صورتی که ایرانیان ساکن فرانکفورت آلمان نیاز به خدمات کنسولی داشته باشند ، می توانند از طریق وب سایت میخک فرانکفورت آلمان (frankfurt.mfa.gov.ir) اقدام نمایند.

لذا ، برای ورود به سامانه میخک فرانکفورت آلمان می بایست به آدرس سایت مربوطه رفته و پس از وارد شدن به صفحه ی اصلی سایت ، خدمات کنسولی مورد نیاز خود را انتخاب نمود.

اما دقت داشته باشید که ، سامانه تاک که در ابتدا با هدف تایید اسناد و مدارک شهروندان ایرانی مقیم کشورهای خارجی ایجاد شد ، به تدریج مسئولیت ارائه خدمات بیش تری را برعهده گرفت و نهایتا سامانه تاک به سامانه ی مدیریت یکپارچه ی خدمات کنسولی یا همان سامانه میخک تبدیل گردید.

این سامانه با هدف صرفه جویی در هزینه و وقت و نیز کاهش مراجعات حضوری افراد به کنسولگری ایران در شهر فرانکفورت آلمان راه اندازی شده است.

بدین ترتیب ، شهروندان ایرانی ساکن فرانکفورت می توانند بسیاری از خدمات کنسولی را از طریق این سامانه جستجو نمایند.

پیشنهاد می‌شود در کنار این مقاله؛ مقالات زیر را نیز بررسی کنید:

پاسپورت آبی آلمان

تمکن مالی ویزای آلمان

خدمات کنسولی ارائه شده در سامانه میخک فرانکفورت آلمان

برخی از خدمات کنسولی ارائه شده در این سامانه شامل موارد زیر می باشند:

  • خدمات دانشجویی نظیر تسهیلات دانشجویی ، تایید مدارک تحصیلی ، تشکیل پرونده دانشجویی
  • تنظیم وکالتنامه
  • تایید اسناد و مدارک
  • امور سجلی نظیر ازدواج ، طلاق ، فوت و صدور شناسنامه
  • امور مربوط به تابعیت نظیر بازگشت به تابعیت ایرانی ، بازگشت به تابعیت اصلی ، خروج از تابعیت
  • امور مربوط به پاسپورت نظیر گذرنامه دانشجویی ، گذرنامه افراد دو تابعیتی ، گذرنامه مفقود شده
  • امور مربوط به خدمت سربازی نظیر معافیت پزشکی ، امور کفالت ، خرید خدمت سربازی
  • امور مربوط به صدور شناسنامه نظیر صدور شناسنامه برای زن خارجی و همسر ایرانی و یا صدور شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی
  • امور مربوط به شناسنامه نظیر تغییر نام یا نام خانوادگی ، تعویض یا ترجمه شناسنامه
  • امور در رابطه با ثبت ازدواج و طلاق
  • امور مربوط به صدور کارت شناسنایی ملی مثل درخواست کارت ملی هوشمند یا درخواست صدور المثنی کارت ملی هوشمند

و غیره.

ورود به وب سایت میخک فرانکفورت آلمان

جهت دریافت خدمات کنسولی از طریق سامانه میخک فرانکفورت آلمان ، نخست می بایست از طریق سامانه میخک ثبت نام و پروفایل خود را تکمیل نمود و سپس از طریق وب سایت میخک فرانکفورت آلمان می توان به جست و جوی خدمات کنسولی خود پرداخت.

اما ورود به وب سایت میخک فرانکفورت آلمان شامل مراحلی است که در ادامه به آن پرداخته ایم:

  • باز کردن مرورگر و جستجوی عبارت سامانه میخک فرانکفورت
  • کلیک بر روی لینک mfa.gov.ir و ورود به وب سایت میخک فرانکفورت آلمان

با ورود به این وب سایت می توانید خدمات کنسولی که به دنبال آن هستید را انتخاب نمایید.

ورود به وب سایت میخک فرانکفورت آلمان

نحوه ثبت نام در سامانه میخک

همان گونه که ذکر شد ، برای دریافت خدمات کنسولی از طریق سامانه میخک فرانکفورت آلمان باید در سامانه میخک ثبت نام کرد. سامانه میخک به منظور ارسال و بارگذاری مدارک به صورت اینترنتی ایجاد شده است تا بدین ترتیب از مراجعات حضوری کاسته شود.

اما برای استفاده از خدمات سامانه میخک نیاز به انجام مراحلی است. لذا ، پس از تشکیل پرونده الکترونیک ، نیاز به تکمیل فرم ها و بارگذاری اسناد و مدارک و ارسال آن ها به سفارت یا کنسولگری مورد نظرتان می باشد.

دقت داشته باشید که ، برای ارسال درخواست تان نیازمند ایمیلی معتبر هستید ، چرا که نتیجه درخواست ها و اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل ارسال می شوند.

اما مراحل ثبت نام در سامانه میخک برای استفاده از خدمات سامانه میخک فرانکفورت آلمان به شرح زیر می باشد:

ایجاد پروفایل

  • استفاده از خدمات سامانه میخک ، مستلزم ایجاد پروفایل است. لذا ، در ابتدا می بایست وارد سایت میخک به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir شوید و پروفایل تان را تکمیل نمایید. برای این کار ، پس از ورود به سایت می بایست بر روی دکمه ثبت نام / ورود به سامانه کلیک کنید.
  • با کلیک بر روی دکمه ثبت نام / ورود به سامانه ، صفحه ای به شما نشان داده خواهد شد و در این قسمت نیاز به وارد کردن ایمیل ، کد ملی ، کد امنیتی است. پس از ورود اطلاعات خواسته شده ، می بایست بر روی دکمه دریافت رمز عبور یک بار مصرف کلیک نمایید. بدین ترتیب ، کدی یک بار مصرف به ایمیل تان ارسال خواهد شد.
  • در مرحله بعد باید وارد ایمیل تان شوید و رمز عبور ارسال شده را در قسمت رمز عبور وارد نمایید.
  • بعد از وارد کردن رمز یک بار مصرف و کد امنیتی می بایست بر روی دکمه ورود به سامانه با رمز یک بار مصرف کلیک نمایید. بدین ترتیب ، به صفحه ای برای ثبت اطلاعات هویتی جهت تکمیل پروفایل تان هدایت خواهید شد. در این صفحه می بایست فیلدهای قرمز رنگ را تکمیل نمایید.

خدمات دانشجویی را می توانید از طریق سامانه میخک فرانکفورت آلمان دنبال نمایید. همچنین ، هر گونه سوال در خصوص مهاجرت و اقامت آلمان و تحصیل در آلمان و کار در این کشور را می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین مطرح نمایید. کارشناسان خبره ما در این شرکت آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما عزیزان خواهند بود.

  • در مرحله ی بعدی لازم است تا بر روی صفحه بعد کلیک کرده و اطلاعاتتان را کامل نمایید.
  • در صفحه بعدی ، اطلاعات وارد شده ، نمایش داده می شوند. لذا ، می بایست اطلاعات را به دقت بررسی نموده و در صورت درست بودن اطلاعات ، بهاید کد امنیتی را وارد نموده و در نهایت ، بر روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک نمایید.

همچنین ، دکمه ورود با رمز عبور ثابت به شما امکان می دهد تا بتوانید با رمز عبور ثابت وارد سامانه شوید. لذا ، پس از این که پروفایل تان را با موفقیت تکمیل نمودید ، می توانید جهت ورودتان رمز عبور ثابت تعریف کنید. بدین ترتیب می توان از طریق دکمه ی ورود با رمز عبور ثابت و نیز وارد کردن ایمیل ، رمز عبور ثابت و کد امنیتی وارد سامانه شد.

اما دقت داشته باشید که ، در صورت نیاز به پیگیری درخواستتان از طریق سامانه میخک می بایست کد رهگیری داشته باشید. کد رهگیری را می توان به طرق زیر دریافت نمود:

روش دریافت کد رهگیریتوضیح
رسید درخواستبعد از ثبت درخواست و در صورت صحیح بودن اطلاعاتتان ، رسید درخواست اخذ خواهید نمود که در این رسید درخواست کد رهگیری نیز وجود دارد.
ایمیلکد رهگیری به ایمیل ارسال خواهد شد.
هزینه های کنسولی در سامانه میخک فرانکفورت آلمان

هزینه های کنسولی در سامانه میخک فرانکفورت آلمان

هزینه های مربوط به برخی از امور کنسولی در سامانه ی میخک فرانکفورت آلمان به شرح زیر بیان شده اند:

ردیفنوع درخواستهزینه درخواست
1درخواست برای صدور گواهی عدم سو پیشینه25 یورو
2صدور و تعویض گذرنامه100 یورو
3درخواست برای بازگشت به تابعیت اصلی (بانوان)25 یورو
4تصدیق اعتبار و سرمایه شرکت ها60 یورو
5تصدیق قرارداد کار بین اشخاص حقوقی و حقیقی 20 یورو
6تصدیق قرارداد بین اشخاص حقیقی (بدون بار مالی)20 یورو
7کپی برابر اصل کردن سند در صورت درخواست افراد15 یورو
8استعلام ، ترجمه و یا تایید گواهینامه رانندگی20 یورو
9صدور گواهی های مختلف (نسبت ، تابعیت ، اقامت و …) برای افراد حقیقی و بدون بار مالی20 یورو
10تایید امضای مشمول بر روی کاربرگ های خرید خدمت20 یورو

سامانه میخک فرانکفورت آلمان به منظور کاهش مراجعات و هزینه ها و نیز جلوگیری از اتلاف وقت برای ارائه خدمات کنسولی ایرانیان مقیم فرانکفورت آلمان به وجود آمده است. اما برای استفاده از خدمات کنسولی سامانه میخک فرانکفورت رعایت الزاماتی لازم است و نیاز به ثبت نام در سامانه میخک می باشد.

اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان برای تحصیل ، کاری و یا سرمایه گذاری را دارید ، می توانید از مشاوره های کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در خصوص شرایط مهاجرت و اخذ ویزای این کشور استفاده نمایید. گروه مهاجرتی مهرآفرین با داشتن صدها پرونده مهاجرتی موفق از ابتدا تا انتهای روند مهاجرتتان با شما خواهند بود.

سامانه میخک فرانکفورت آلمان چیست؟

از طریق وب سایت میخک فرانکفورت آلمان شهروندان ایرانی ساکن در فرانکفورت آلمان می توانند بسیاری از امور کنسولی نظیر خدمات دانشجویی ، امور مربوط به تایید مدارک ، امور مربوط به پاسپورت و غیره را انجام دهند.

برای استفاده از خدمات کنسولی سامانه ی میخک فرانکفورت آلمان چه باید کرد؟

جهت دریافت خدمات کنسولی از طریق وب سایت میخک فرانکفورت آلمان ، نخست می بایست در سامانه میخک ثبت نام و پروفایل خود را تکمیل نمود و سپس از طریق وب سایت میخک فرانکفورت به جست و جوی خدمات کنسولی خود بود.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *