ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 3 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2023 چه موقع است؟ ایتالیا از جمله بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و تضمین آینده شغلی تان است. چرا که دانشگاه های این کشور به واسطه ارائه تحصیلاتی در سطح جهانی ، امکانات و تجهیزات تحقیقاتی پیشرفته ، فرصت های کاری مختلف و کارآفرینی و نیز میزبانی از دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان شناخته شده است.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دانشجویان بین المللی در دانشگاه های شهرهایی چون رم ، میلان و غیره تحصیل می کنند. همچنین ، روند درخواست برای دانشگاه های ایتالیا ساده است و مهلت های درخواست بسته به هر موسسه یا دانشگاهی ممکن است متفاوت باشد. لذا ، همیشه می بایست زمان درخواست را از طریق مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظرتان و یا ارتباط با آن مرکز آموزشی ، بررسی نموده و به موقع برای درخواست اقدام نمایید.

به طور کلی ، برای دانشگاه های ایتالیا دو زمان پذیرش وجود دارد و از دست ندادن زمان های ددلاین بسیار مهم است. چرا که ممکن است همه برنامه های آموزشی ، در تمام زمان های پذیرش ارائه نشوند. همچنین ، در زمان مناسب درخواست دادن به شما امکان خواهد داد تا جهت اخذ وام تحصیلی ، پردازش ویزا و انجام سایر کارهای مربوط به تحصیل در کشور ایتالیا و مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.

در ادامه به بررسی زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2023 می پردازیم و جزئیات مربوطه را بیان خواهیم کرد. شما هم اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارید ، با دنبال کردن مقاله اطلاعات مفیدی دریافت خواهید نمود.

اگر هم سوالات بیش تری در خصوص زمان پذیرش دانشگاه مورد نظرتان داشتید ، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید. همچنین ، می توانید سوالاتتان را در بخش دیدگاه ها در انتهای مقاله مطرح نمایید. کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی مهرآفرین در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

مقالات مرتبط:

لیست دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت

بورسیه iyt ایتالیا

ددلاین دانشگاه های آلمان

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2023

زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا چه وقت است؟ همان گونه که ذکر شد ، برای پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا دو زمان پذیرش وجود دارد و دانشجویان می توانند زمان پذیرش را بر اساس برنامه مورد نظر و نیز در دسترس بودن صندلی در کالج یا دانشگاه منتخب خود انتخاب نمایند.

به طورکلی ، دانشجویان مشتاق به تحصیل در دانشگاه ها و کالج های ایتالیا ، می توانند سالانه از طریق ددلاین های سپتامبر و فوریه برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که ، تنها تعدادی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش فوریه را در نظر گرفته اند. لذا ، دانشجویان با توجه به دانشگاه مورد نظرشان می توانند از طریق یکی از این زمان ها برای درخواست اقدام نمایند ؛ به طور کلی ، پذیرش سپتامبر برای ددلاین دانشگاه های ایتالیا بیش تر توصیه می شود.

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2023
زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2023

البته دقت داشته باشید ، با این که دو زمان پذیرش برای دانشگاه های ایتالیا وجود دارد ، اما به طور کلی ، بیش تر دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی یک زمان پذیرش در نظر گرفته اند.

به هر حال ، روش درخواست نسبتاً ساده است و دانشجویان می بایست درباره برنامه انتخابی خود و نحوه و زمان ارسال درخواست اطلاعات کافی کسب نمایند.

همچنین ، با مشخص شدن پذیرش تان در دانشگاهی می توانید برای وویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. شروع سال تحصیلی در ایتالیا از ماه سپتامبر یا اکتبر خواهد بود.

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا برای سپتامبر

فرآیند درخواست پذیرش در سپتامبر با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظرتان می تواند در ماه می یا ژوئن آغاز شود. دانشگاه های ایتالیا در این زمان پذیرش ، دوره های تحصیلی بیش تری را ارائه می دهند؛ لذا ، اکثریت دانشجویان بین المللی پذیرش سپتامبر را انتخاب می کنند.

لذا ، در صورتی که می خواهید برای پذیرش سپتامبر یکی از دانشگاه های ایتالیا درخواست دهید ، می بایست قبل از ماه می درخواست تان را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. به طور معمول ، شروع برنامه ها از اواسط سپتامبر می باشد.

اگر به دنبال اطلاعاتی دقیق در مورد زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا هستید ، می بایست به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید. در همین راستا ، وب سایت برخی از دانشگاه های ایتالیا به شرح زیر می باشند:

نام دانشگاهوب سایت دانشگاه های ایتالیا
دانشگاه بولونیاhttps://www.unibo.it/
دانشگاه پلی تکنیک میلانhttps://www.polimi.it/
دانشگاه ساپینزا رمhttps://www.uniroma1.it/
دانشگاه پادووا ایتالیاhttps://www.unipd.it/
دانشگاه فوسکاری ایتالیاhttps://www.unive.it/
دانشگاه تورین ایتالیاhttps://www.polito.it/
دانشگاه پاویا ایتالیاhttps://web-en.unipv.it/
بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ددلاین
بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ددلاین

ددلاین و زمان پذیرش بهترین دانشگاه های ایتالیا

در لیست دانشگاه های ایتالیا ، برخی از بهترین دانشگاه ها به چشم می خورند. از برترین دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش سپتامبر 2023 موارد زیر می باشند:

دانشگاه بولونیادانشگاه فلورانسدانشگاه ماسراتا
دانشگاه برگامودانشگاه رم تور ورگاتادانشگاه ساپینزا
دانشگاه کاسینودانشگاه مسینادانشگاه جنوا
دانشگاه کاتانیادانشگاه پاویادانشگاه میلان
دانشگاه دل مارکهدانشگاه توریندانشگاه کامرینو
دانشگاه آمریکایی رمدانشگاه ترنتودانشگاه پلی تکنیک میلان
دانشگاه جان کابوتدانشگاه پادوآدانشگاه پیزا

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش فوریه

روند درخواست پذیرش فوریه در ماه های اکتبر و نوامبر آغاز می شود. دقت کنید که معمولا تاریخ دقیق مهلت درخواست ها در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

آخرین مهلت درخواست در بهترین دانشگاه های ایتالیا

آخرین مهلت درخواست در بهترین دانشگاه های ایتالیا به شرح زیر می باشند:

ددلاین دانشگاه پلی تکنیک میلان 2023 (Politecnico di Milano)

دانشگاه پلی تکنیک میلان در زمینه آموزش های فنی از بهترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا است. این موسسه ی معتبر در قرن 19 تاسیس شده و از آن زمان به بعد ، به عنوان مرکزی برتر جهت پیشرفت های علمی اروپا شناخته شده است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان در جایگاه 142 دانشگاه های جهان و رتبه نخست دانشگاه های کشور ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه با میزبانی از برترین محققین جهان و انجام پیشرفته ترین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در اروپا توانسته به شهرت جهانی برسد.

همچنین ، دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای بیش از 40000 دانشجو است و از جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین المللی میزبانی می کند. این دانشگاه دارای یک محل کاریابی فعال و مرکز توسعه کسب و کارهای نوپا است که به دانشجویان امکان می دهد تا از همان روزهای تحصیل در دانشگاه ، با بازارهای کار آشنا شوند.

دقت کنید که ، مهلت های درخواست یا ددلاین دانشگاه ایتالیا ، از ترمی به ترم دیگر متفاوت است. به طور کلی ، مهلت درخواست دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا به صورت زیر می باشد:

ترمفراخوان درخواست هادوره زمانی درخواست
ترم 1فراخوان اول برای درخواستسپتامبر تا نوامبر
فراخوان دوم برای درخواستژانویه تا مارس
ترم 2فراخوان اول برای درخواستمی تا جولای

اگر بخواهیم به طور دقیق تر ددلاین دانشگاه پلی تکنیک میلان را بررسی کنیم:

پذیرش سپتامبر 2023 (ترم 1) / فراخوان اول:

8 سپتامبر 2022باز شدن اپلیکیشن آنلاین
8 نوامبر 2022بسته شدن درخواست آنلاین / آخرین روز برای پرداخت هزینه درخواست
15 فوریه 2023آخرین روز برای پذیرش و ارائه مدرک زبان (برای بورسیه های شایستگی)
اکتبر 2022 تا فوریه 2023نتایج در پروفایل شخصی تان منتشر می شود.
شروع از آوریل 2023پیش ثبت نام و درخواست ویزای تحصیلی در وب سایت www.universitaly.it
جولای تا سپتامبر 2023ثبت نام
سپتامبر 2023شروع کلاس ها

اگر به دنبال پذیرش در ایتالیا هستید  و می خواهید از الزامات پذیرش و زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا با اطلاع شوید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

پذیرش سپتامبر 2023 (ترم 1) / فراخوان دوم:

10 ژانویه 2023باز شدن اپلیکیشن آنلاین
2 مارس 2023بسته شدن درخواست آنلاین / آخرین روز برای پرداخت هزینه درخواست
9 مه 2023آخرین روز برای پذیرش و ارائه مدرک زبان (برای بورسیه های شایستگی)
فوریه تا مه 2023نتایج در پروفایل شخصی تان منتشر می شود.
شروع از آوریل 2023پیش ثبت نام و درخواست ویزای تحصیلی در وب سایت www.universitaly.it
جولای تا سپتامبر 2023ثبت نام
سپتامبر 2023شروع کلاس ها

پذیرش فوریه 2024 (ترم دوم): فراخوان اول

18 مه 2023باز شدن اپلیکیشن آنلاین
18 جولای 2023بسته شدن درخواست آنلاین / آخرین روز برای پرداخت هزینه درخواست
2 نوامبر 2023آخرین روز برای پذیرش و ارائه مدرک زبان (برای بورسیه های شایستگی)
ژوئن تا سپتامبر 2023نتایج در پروفایل شخصی تان منتشر می شود.
شروع از اکتبر 2023پیش ثبت نام و درخواست ویزای تحصیلی در وب سایت www.universitaly.it
ژانویه تا مارس 2024ثبت نام
فوریه 2024شروع کلاس ها

زمان ددلاین دانشگاه بولونیا

از دیگر دانشگاه های مهم کشور ایتالیا ، دانشگاه بولونیا است که هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر جهان است. اما از آن جا که دانستن زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای متقاضیان تحصیل در این کشور ضروری است ، می توانید زمان دقیق درخواست این دانشگاه را از طریق وبسایت آن بررسی نمایید.

دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum) ، تاسیس سال 1088 میلادی است و از جمله قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشد. بولونیا یکی از برترین دانشگاه هایی است که دارای بهترین امکانات تحقیقاتی و پژوهشی در کل منطقه اروپا است.

زمان ددلاین دانشگاه بولونیا
زمان ددلاین دانشگاه بولونیا

این دانشگاه بودجه زیادی از بخش های دولتی و خصوصی دریافت می کند و شامل بیش از 85000 دانشجو است و در مجموع ، بیش از 6000 دانشجوی بین المللی در بولونیا تحصیل می کنند. دانشگاه بولونیا بیش از 200 برنامه ی تحصیلی ارائه می دهد که شامل دوره های متنوع بین رشته ای نیز هست.

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا معمولا متعدد است و دانشگاه بولونیا نیز مهلت های درخواست مختلفی دارد و روند پذیرش از نوامبر تا سپتامبر ادامه خواهد داشت.

زمان های متعدد پذیرش باعث ‌شده تا نیاز به انتظار برای تاریخ های خاص پذیرش نباشد. اما باز هم باید به زمان پذیرش دانشگاه دقت نمود ، چرا که برخی از دوره ها ممکن است دارای مهلت های خاصی باشند.

پذیرشدوره درخواستمتقاضیانشرح
اولاز 13 فوریه تا 6 آوریل 2023دانشجویان اتحادیه اروپادانشگاه بولونیا باید گزارش نمره SAT را تا 6 آوریل 2023 دریافت کند.
دوماز 13 فوریه تا 30 مه 2023دانشجویان غیر اتحادیه اروپادانشگاه بولونیا باید گزارش نمره SAT را تا 30 می 2023 دریافت کند.
سوماز 8 مه تا 26 ژوئن 2023دانشجویان اتحادیه اروپادانشگاه بولونیا باید گزارش نمره SAT را تا 26 ژوئن 2023 دریافت کند.

ددلاین دانشگاه ساپینزا رم

اگر به دنبال انتخاب دانشگاهی برتر و اطلاع از زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا هستید ، دانشگاه ساپینزا رم می تواند گزینه ای عالی برای شما باشد.

دانشگاه ساپینزا رم که در سال 1303 تاسیس شده ، یکی از بزرگترین دانشگاه ها در اروپا است. این دانشگاه میزبان بیش از 120000 دانشجو است که همین تعداد زیاد دانشجویان باعث شده تا ساپینزا به موسسه ای بسیار عظیم تبدیل گردد.

این دانشگاه شامل کادری بسیار عالی از استادان دانشگاه و بیش از 3000 کارمند آموزشی و در حدود 4000 کارمند دیگر است. ساپینزا آموزشی در سطح جهانی را ارائه می دهد که باعث شده دانشجویانی از سراسر جهان جذب این دانشگاه شوند.

دانشگاه ساپینزا شامل 11 دانشکده است که دوره های متنوعی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند برای آن برنامه ها درخواست دهند. همچنین ، این دانشگاه بر آموزش بین رشته ای تاکید دارد. ددلاین ایتالیا برای دانشگاه ساپیزا ، با توجه به دوره متفاوت است.

متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که نیازمند به ویزا هستند:

  • آخرین مهلت ارسال 2023 / 2024 برای متقاضیانی که برای یک یا چند برنامه در پلت فرم پیش انتخاب MoveIN درخواست می دهند ، 28 آوریل 2023 است.
  • آخرین مهلت درخواست ویزا در پلت فرم UNIVERSITALY (همه برنامه ها) 30 ژوئن 2023 است.

سایر متقاضیان می توانند درخواست پیش انتخاب خود را تا 28 ژوئیه 2023 ارسال نمایند.

ددلاین دانشگاه پادووا ایتالیا

دانشگاه پادووا ایتالیا (Università di Padova) یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. لذا ، اگر بخواهید دانشگاه های برتر و زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا را برای انتخابی مناسب تر لیست کنید ، دانشگاه پادووا حتما در این لیست قرار می گیرد.

این دانشگاه در رتبه 242 دانشگاه های جهان قرار دارد و در بین برترین دانشگاه های ایتالیا رتبه چهارم را از آن خود کرده است. جامعه بین المللی دانشگاه پادوا شامل اساتید و دانشجویانی از کشورهای مختلف است و این دانشگاه یک نهاد تحقیقاتی پیشرو در سطح اروپا جهت پیشرفت های تکنولوژی پیشگامانه است.

دانشگاه پادووا دارای سیستمی بسیار سخاوتمندانه است و بورسیه های تحصیلی و کمک های مالی مختلفی را به دانشجویان اعطا می کند که همین امر موجب شده که تحصیل برای دانشجویان بولونیا بسیار ارزان باشد. لذا ، اطلاع از ددلاین ایتالیا برای این دانشگاه می تواند مهم باشد.

ددلاین دانشگاه پادووا ایتالیا
ددلاین دانشگاه پادووا ایتالیا

مهلت درخواست دانشگاه پادووا در سال 2023 / 2024 به شرح زیر می باشد:

برنامه های تحصیلی با ظرفیت نامحدود:

  • فراخوان اول: 2 نوامبر 2022 تا 2 فوریه 2023
  • فراخوان دوم: 2 مارس تا 2 مه 2023
  • فراخوان سوم: 2 ژوئن تا 2 اوت 2023 (فقط برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا مقیم ایتالیا)

برنامه های تحصیلی با ظرفیت محدود:

فراخوان اول: 7 ژانویه تا 7 مارس 2023

دقت داشته باشید که ، برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است فراخوان اول را فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا باز کنند و برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است فراخوان دوم برای درخواست نداشته باشند.

به طور کلی ، مهلت درخواست دانشگاه ، به ظرفیت دوره ها بستگی دارد. لذا ، برخی دوره ها ممکن است دارای ظرفیت نامحدودی بوده ، در حالی که برخی دیگر از رشته ها دارای محدودیت هایی برای تعداد پذیرش باشند.

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا مورد مهمی است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید از آن اطلاع داشته باشند. چرا که ددلاین ها در دانشگاه های مختلف ایتالیا متفاوت است و برخی از برنامه ها در زمان هایی خاص ارائه می شوند. اگر در این خصوص سوال دارید ، می توانید با گروه مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید.

ددلاین دانشگاه فوسکاری ایتالیا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه فوسکاری شهر ونیز ایتالیا را دارید و می خواهید برای پذیرش در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد سال تحصیلی 2023 / 2024 درخواست دهید ، می بایست درخواست تان را از طریق یکی از هفت دوره پذیرش این دانشگاه تکمیل و ارسال نمایید.

ددلاین دانشگاه فوسکاری ایتالیا
ددلاین دانشگاه فوسکاری ایتالیا

همان گونه که بیان شد ، زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا مختلف است و برخی از مهم ترین تاریخ های اعلام شده توسط دانشگاه جنوا به شرح زیر می باشند:

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ، آخرین مهلت درخواست 21 آوریل 2023 بوده است. اما برای متقاضیان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت ایتالیایی معتبر هستند و برای پذیرش در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد به آزمون ورودی نیاز دارند ، آخرین مهلت درخواست 23 ژوئن 2023 می باشد.

دوره های پذیرش شامل زمان های زیر می باشند:

دوره های پذیرششرح زمان درخواست ها
دور اول پذیرشدانشجویان می توانند از 05/12/2022 تا 13/01/2023 درخواست دهند.

 

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از تاریخ 24/02/2023 تا 17/03/2023 دریافت نمایند.

دور دوم ددلاین ایتالیادانشجویان می توانند از 16/01/2023 تا 24/02/2023 درخواست دهند.

 

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از 07/04/2023 تا 05/05/2023 دریافت کنند.

دور سوم پذیرش

 

 

دانشجویان می توانند از 27/02/2023 تا 24/03/2023 درخواست دهند.

 

احتمالا پذیرفته شدکان نامه صلاحیت ثبت نام را از 19/05/2023 تا 09/06/2023 دریافت نمایند.

دور چهارم پذیرش

 

 

دانشجویان می توانند از 03/04/2023 تا 21/04/2023 درخواست دهند.

 

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از 23/06/2023 تا 14/07/2023 دریافت کنند.

دور پنجم پذیرش

 

 

 (برای شهروندان اتحادیه ی اروپا و متقاضیانی که دارای مجوز اقامت ایتالیایی معتبر جهت ثبت نام در دانشگاه هستند)

 

دانشجویان می توانند از 08/05/2023 تا 23/06/2023 درخواست دهند.

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از 28/07/2023 تا 04/08/2023 دریافت نمایند.

دور ششم ددلاین ایتالیا

 

 

 (برای شهروندان اتحادیه اروپا و متقاضیانی که مجوز اقامت ایتالیایی معتبر جهت ثبت نام در دانشگاه را دارند و برای مدرک کارشناسی دسترسی آزاد درخواست می دهند)

 

دانشجویان می توانند از 26/06/2023 تا 01/09/2023 درخواست دهند.

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از 15/09/2023 تا 22/09/2023 دریافت کنند.

دور هفتم پذیرش

 

 

(برای اتباع اتحادیه اروپا و متقاضیانی که دارای مجوز اقامت ایتالیایی معتبر جهت ثبت نام در دانشگاه هستند و برای مدرک لیسانس دسترسی آزاد درخواست می دهند)

 

دانشجویان می توانند از 04/09/2023 تا 13/10/2023 درخواست دهند.

احتمالا پذیرفته شدگان نامه صلاحیت ثبت نام را از 20/10/2023 تا 27/10/2023 دریافت نمایند.

ددلاین دانشگاه تورین ایتالیا

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای دانشگاه تورین چگونه است؟ ددلاین برنامه های سال تحصیلی 2023 / 2024 دانشگاه تورین به شرح زیر است:

  • اولین فراخوان پذیرش: 9 ژانویه تا 16 آوریل 2023 (برای متقاضیانی که قصد ارسال درخواست برای برنامه های تحصیلات تکمیلی را دارند).
  • دومین فراخوان پذیرش: 1 مه تا 25 ژوئن 2023 (برای متقاضیان اروپایی و داوطلبین کشورهای غیر اتحادیه اروپا که به طور قانونی در ایتالیا اقامت دارند و قصد درخواست برای برنامه های دوره کارشناسی یا برنامه های تحصیلات تکمیلی 5 یا 6 ساله را دارند).
  • سومین فراخوان پذیرش: 23 آگوست تا 6 سپتامبر 2023 (برای متقاضیان اروپایی و متقاضیان غیر اتحادیه اروپا که به طور قانونی در ایتالیا اقامت داشته و قصد درخواست برای برنامه های تحصیلی با ظرفیت نامحدود را دارند).

دقت داشته باشید که ، برای شرکت در این فراخوان ، متقاضیان می بایست مدرک اظهار نامه ارزش (declaration of value) که از طریق سایت CIMEA یا سفارت ایتالیا صادر می شود را به درخواست خود ضمیمه کنند. لذا ، در زمان ارسال درخواست در زمان ددلاین دانشگاه ایتالیا ، به این مورد توجه نمایید.

متقاضیان غیر اتحادیه اروپا که به ویزای تحصیلی نیاز دارند و می خواهند برای برنامه های مدرک کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی 5 تا 6 ساله درخواست دهند ، می بایست درخواست خود را پیش از 21 ژوئن 2023 ارسال نمایند.

ددلاین دانشگاه پاویا ایتالیا

ددلاین دانشگاه پاویا ایتالیا به صورت زیر می باشد:

  • فراخوان اول: 10 نوامبر الی 25 نوامبر 2022
  • فراخوان دوم : 10 ژانویه الی 23 ژانویه 2023
  • فراخوان سوم: 10 فوریه الی 23 فوریه 2023
  • فراخوان چهارم: 30 مارس الی 12 آپریل 2023

ددلاین بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2023

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای بورسیه های تحصیلی چگونه است؟ اگر شما هم در مورد بورسیه های تحصیلی ایتالیا و مهلت درخواست آن ها سوال دارید ، در ادامه به بررسی بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی ارائه شده اند ، می پردازیم.

این بورسیه ها برای سال 2023 باز هستند و متقاضیان می توانند برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد درخواست دهند.

ددلاین بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2023
ددلاین بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2023

دقت کنید که ، برخی از بورسیه های ایتالیا از طریق دانشگاه های محبوب این کشور نظیر دانشگاه پیزا ، پادوآ ، پاویا ، دانشگاه میلان ، دانشگاه رم ، دانشگاه ونیز و بسیاری دیگر از دانشگاه های ایتالیا ارائه می شوند. لیستی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2023 و مهلت های درخواست آن ها در زیر آورده شده است. اگر شما هم به دنبال زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای بورسیه ها هستید ، می تواند این مطلب برایتان مهم باشد.

نام دانشگاهمقطع تحصیلیددلاین درخواست
بورسیه دانشگاه پیزا ایتالیالیسانس ، فوق لیسانس15 مه 2023
بورسیه دانشگاه پادوا ایتالیالیسانس ، فوق لیسانس2 مه 2023
بورسیه دانشگاه پلامرو ایتالیالیسانس ، فوق لیسانس2 مه 2023
بورسیه دانشگاه تورین در ایتالیالیسانس ، فوق لیسانس16 آوریل 2023
بورسیه تحصیلی ایتالیا دانشگاه ورونالیسانس ، فوق لیسانس16 آوریل 2023
بورسیه دانشگاه فوسکاری ونیزلیسانس ، فوق لیسانس21 آوریل 2023
دانشگاه کاسینو و لاتزیو جنوبیلیسانس ، فوق لیسانس30 آوریل 2023
بورسیه دانشگاه پارمالیسانس ، فوق لیسانس30 آوریل 2023
بورسیه های دانشگاه سیه نالیسانس ، فوق لیسانس30 نوامبر 2023
بورسیه های دانشگاه Macerataلیسانس ، فوق لیسانس3 می 2023
بورسیه های دانشگاه تور ورگاتالیسانس ، فوق لیسانس4 می 2023
بورسیه های دانشگاه میلانلیسانس ، فوق لیسانس31 مه 2023
بورسیه های دانشگاه مسینالیسانس ، فوق لیسانس1 ژوئن 2023
بورسیه های دانشگاه Iuav ونیزلیسانس ، فوق لیسانس1 ژوئن 2023
مدرسه عالی سانت آنالیسانس ، فوق لیسانس16 ژوئن 2023
دانشگاه Naples L’Orientaleلیسانس ، فوق لیسانس15 آگوست 2023
بورسیه های دانشگاه فرارالیسانس ، فوق لیسانس31 آگوست 2023

پیش ثبت نام دانشگاه ایتالیا

علاوه بر این که اطلاع از زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در این کشور مهم است ، مراجعه به وب سایت ثبت نام دانشگاه ایتالیا نیز لازم است.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ، نخست می بایست از طریق وب سایت universitaly.it پیش ثبت نام انجام دهند که این پیش ثبت نام یکی از مهم ترین الزامات اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا می باشد.

لذا ، کلیه متقاضیانی که می خواهند تحصیل در مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس و یا دکترا را از طریق دانشگاه های ایتالیا ادامه دهند ، می بایست درخواست شان را در وب سایت یونیورس ایتالی ثبت نمایند.

بنابراین ، می بایست در ابتدا بررسی کنید که آیا برای تحصیل در ایتالیا به ویزا نیاز دارید یا خیر که در صورت نیاز ، باید برای پیش ثبت نام اقدام نمایید. در نتیجه می توان گفت که ، پیش ثبت نام جهت اخذ ویزا کاربرد دارد و باید منحصراً از طریق پورتال universitaly انجام شود.

اگر به راهنمایی ها و اطلاعات بیش تری در خصوص زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا ، مراحل ثبت نام و این که اصلا چگونه از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیریم ، نیاز دارید ، مشاوره های دقیق کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین می توانند بسیار مفید باشند. کارشناسان ما در شرکت مهرآفرین از مرحله صفر تا صد اپلای ایتالیا با شما همراه خواهند بود.

به طور کلی ، پیش ثبت نام آنلاین برای دانشجویانی که مایل به ثبت نام در دوره های آموزش عالی (دانشگاه ، AFAM (هنرهای زیبا ، رقص و موسیقی) ، SSML (مدارس عالی میانجی گری زبانی)) هستند ، در دسترس می باشد.

این سایت برای پیش ثبت نام ددلاین خاصی مشخص نکرده و هر دانشگاهی می تواند جداگانه ددلاین مشخص کند. همچنین ، متقاضیانی که پذیرش اولیه در یکی از دانشگاه های ایتالیا را از طریق یونیورس ایتالی اخذ نمایند ، می توانند جهت درخواست ویزای دانشجویی اقدام نمایند.

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ددلاین

در زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا باید دقت داشت که در زمانی خاص چه برنامه های تحصیلی ارائه می شوند. به هر حال ، از بهترین دوره های تحصیلی در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نام دورهبرنامه های محبوبدانشگاه های ارائه دهنده برنامهمدت زمان دورهمتوسط ​​شهریه سالانه

 

 

دوره های مد و طراحی_ لیسانس هنر در طراحی

 

_ لیسانس هنر در طراحی داخلی و مبلمان

_ لیسانس هنر در طراحی داخلی

_ موسسه طراحی فلورانس

 

_ آکادمی Del Lusso

_ مدرسه طراحی میلان

 

3 سال

 

 

16692 یورو
هتلداری و گردشگری_ لیسانس هنر در مدیریت گردشگری

 

_ لیسانس هنر در هتلداری

_ کارشناسی ارشد در مدیریت هتلداری و گردشگری

_ کارشناسی ارشد در طراحی سیستم گردشگری پایدار

_ دانشگاه IULM میلان

 

_ دانشگاه گوگلیلمو مارکونی

_ مدرسه بازرگانی رم

1 تا 3 سال

 

 

9800 یورو
علوم اجتماعی و انسانی_ لیسانس زبان ، تمدن و علم زبان

 

_ لیسانس سیاست ، فلسفه و اقتصاد

_ لیسانس مطالعات لیبرال

_ کارشناسی ارشد علوم سیاسی: مطالعات سیاست اتحادیه اروپا

_ کارشناسی ارشد روابط بین الملل

_ کارشناسی ارشد مطالعات استراتژیک و علوم دیپلماتیک

 

_ دانشگاه پاویا

 

_ دانشگاه تور ورگاتا رم

_ دانشگاه سیه نا

 

2 تا 3 سال

 

 

7500 یورو
مدیریت کسب و کار_ لیسانس مدیریت بازرگانی و اقتصاد

 

_ لیسانس مدیریت بازرگانی و ورزش

_ لیسانس بازرگانی ، رسانه و ارتباطات

_ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

_ کارشناسی ارشد طراحی کسب و کار

_ کارشناسی ارشد مدیریت برند لوکس

_ مدرسه بازرگانی بولونیا

 

_ مدرسه بازرگانی رم

_ دانشکده مدیریت دانشگاه پلی تکنیک میلان

2 تا 3 سال19,000 تا 30,000 یورو

علاوه بر دوره های ذکر شده که در زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا می توان به آن ها توجه داشت ، از دیگر برنامه های محبوب دوره کارشناسی ارشد می توان به مواردی چون کارشناسی ارشد طراحی داخلی برای فضاهای تجاری و خرده فروشی ، کارشناسی ارشد طراحی جواهرات ، کارشناسی ارشد طراحی داخلی ، کارشناسی ارشد مدیریت هنر ، کارشناسی ارشد طراحی حمل و نقل ، کارشناسی ارشد ارتباطات مد و استایل اشاره نمود.

دانشگاه های ارائه دهنده این برنامه ها شامل دانشگاه هنرهای زیبای رم ، آکادمی هنرهای کلاسیک فلورانس و آکادمی IED میلان می باشند. مدت زمان دوره ها 11 ماه تا 2 سال بوده و میانگین شهریه دوره های ذکر شده حدود 1500 یورو در سال خواهند بود.

مدارک مورد نیاز برای ددلاین دانشگاه های ایتالیا
مدارک مورد نیاز برای ددلاین دانشگاه های ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای ددلاین دانشگاه های ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای درخواست در دانشگاه های ایتالیا شامل موارد زیر می باشند:

  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات سال های قبل
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه
  • بیانیه ای از هدف
  • 2 تا 3 توصیه نامه
  • نمونه کارها (بسته به نوع برنامه)
  • مدرک آزمون GRE ، GMAT ، SAT ، IELTS یا TOEFL
  • عکس
  • اسناد مالی
  • رسید هزینه درخواست

به طور کلی ، تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا رویای بسیاری است ، اما پذیرش در این دانشگاه ها شرایط خاص خود را می طلبد. لذا می بایست در زمان درست درخواست داد و به ددلاین دانشگاهای ایتالیا توجه داشت. اگر شما هم متقاضی شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا هستید ، می توانید راهنمایی های لازم را از طریق موسسه مهاجرتی مهرآفرین دریافت نمایید. این شرکت مهاجرتی با داشتن صدها پرونده موفق مهاجرتی و کارشناسانی متخصص در امر مهاجرت ، همراه شما از آغاز تا پایان مسیر خواهند بود.

مقالات پیشنهادی:

لیست دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت

زمان درخواست برای دانشگاه های ایتالیا به چه صورت است؟

دانشگاه های ایتالیا معمولا دو زمان پذیرش (سپتامبر و فوریه) دارند که پذیرش سپتامبر بیش تر توصیه می شود. چرا که برنامه های بیش تری در این زمان ارائه خواهد شد.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ددلاین کدامند؟

دانشگاه های بولونیا ، پلی تکنیک میلان ، پادووا ، تورین ، فوسکاری ، پاویا از جمله بهترینن دانشگاه های ایتالیا برای ددلاین هستند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *