دانشگاه های پزشکی آلمان

دانشگاه های پزشکی آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 28 خرداد 1402 | آخرین بروزرسانی:

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی رویای بسیاری است و کشور آلمان با داشتن دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دولتی و خصوصی با کیفیت ، توانسته مقصد تحصیل برای بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد ؛ به طور کلی ، پزشکی و دندانپزشکی در آلمان از رشته های پرتقاضا است و تحصیل در این رشته ها ، آن هم در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان می تواند آینده شغلی فرد را تضمین نماید ؛ اگر شما هم می خواهید به عنوان یک دانشجوی پزشکی یا دندانپزشکی در آلمان تحصیل نمایید ، بدون شک می بایست با بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان و نیز برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان آشنا باشید تا بدین ترتیب بتوانید گام هایی محکم تر به سوی آینده بردارید.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دیگر دانستنی های مهم

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی رویای بسیاری است و کشور آلمان با داشتن دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دولتی و خصوصی با کیفیت ، توانسته مقصد تحصیل برای بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد ؛ به طور کلی ، پزشکی و دندانپزشکی در آلمان از رشته های پرتقاضا است و تحصیل در این رشته ها ، آن هم در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان می تواند آینده شغلی فرد را تضمین نماید ؛ اگر شما هم می خواهید به عنوان یک دانشجوی پزشکی یا دندانپزشکی در آلمان تحصیل نمایید ، بدون شک می بایست با بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان و نیز برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان آشنا باشید تا بدین ترتیب بتوانید گام هایی محکم تر به سوی آینده بردارید.

لذا ، در مقاله پیش رو به معرفی دانشگاه های برتر پزشکی و نیز دانشگاه های دندانپزشکی آلمان پرداخته شده است ؛ همچنین ، شما می توانید در این خصوص از راهنمایی های بسیار مفید کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین بهره ببرید.

توجه: اگر برنامه و قصد نهایی شما مهاجرت به آلمان و اقامت است برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان + دانشگاه های پزشکی

کشور آلمان شامل برخی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه ها و نیز مؤسسات مدرنی که مدارک پزشکی و تجربه عملی را ارائه می دهند ، می باشد ؛ به طور کلی ، برخی از بهترین برنامه های پزشکی در آلمان ، پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، تغذیه ، علوم اعصاب و داروسازی است ؛ اما برای تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان ، می بایست شرایط و مدارک مورد نیاز را فراهم آورد.

به طور کلی ، شرایط صلاحیت برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی آلمان در بین مؤسسات مختلف متفاوت است و مهارت های زبانی مورد نیاز نیز برای این دوره ها در دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد ؛ همچنین ، بسیاری از برنامه های پزشکی به آزمون های استعداد (aptitude tests) ، امتحانات علوم طبیعی و مصاحبه بعنوان بخشی از روند درخواست نیاز خواهند داشت.

لیست دانشگاه های پزشکی آلمان

بسیاری از دانشگاه های المان پزشکی ارائه می دهند ؛ اما تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان همواره از مزیت هایی برخوردار است ؛ چرا که دانشکده های پزشکی آلمان ، آموزشی با کیفیت را ارائه می دهند و تجهیزات آموزشی پیشرفته ای را در اختیار دارند ؛ همچنین ، بهترین دانشگاه پزشکی آلمان ، همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند ؛ لذا دارای اعتبار جهانی بوده که این خود فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار فارغ التحصیلان این دانشگاه ها قرار خواهد داد ؛ برخی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی المان شامل موارد زیر هستند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه فنی مونیخمونیخ
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخمونیخ
دانشگاه هایدلبرگهایدلبرگ
دانشگاه آزاد برلینبرلین
دانشگاه هومبولت برلینبرلین
دانشگاه RWTH آخنآخن
دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگنتوبینگن
دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگفرایبورگ
دانشگاه فنی  درسدندرسدن
دانشگاه بنبن
دانشگاه  گوتینگنگوتینگن
دانشگاه هامبورگهامبورگ
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماینفرانکفورت آم ماین
دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن – نورنبرگارلانگن – نورنبرگ
دانشگاه فردریش شیلر یناینا
دانشگاه اولماولم
دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیان وورزبورگوورزبورگ
دانشگاه لایپزیگلایپزیگ
دانشگاه یوستوس – لیبیگ گیسنگیسن
دانشگاه فیلیپس ماربورگماربورگ
دانشگاه آگسبورگآگسبورگ
دانشگاه پزشکی شاریته برلینبرلین
دانشگاه روهر بوخومبوخوم
دانشگاه کلنکلن
دانشگاه فنی درسدندرسدن
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورفدوسلدورف
دانشگاه دویسبورگ – اسندویسبورگ – اسن
دانشگاه FAU ارلانگن نورنبرگ – بیروتارلانگن – نورنبرگ
دانشگاه گوته فرانکفورتفرانکفورت
دانشگاه گریفسوالدگریفسوالد
دانشگاه مارتین لوتر هاله – ویتنبرگهاله – ویتنبرگ
دانشکده پزشکی هانوورهانوور
دانشگاه کیلکیل
دانشگاه لوبکلوبک
دانشگاه ماگدبورگماگدبورگ
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینزماینز
دانشگاه فیلیپس ماربورگماربورگ
دانشگاه مونسترمونستر
دانشگاه رگنسبورگرگنسبورگ
دانشگاه اولدنبورگاولدنبورگ
دانشگاه روستوکروستوک
دانشگاه سارلندسارلند

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان برای پزشکی کدامند؟ رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان نشان داده که همواره بهترین دانشگاه های آلمان در بین بهترین دانشگاه های دنیا جای داشته اند ؛ به طور کلی ، بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان شامل موارد زیر خواهند بود:

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه Rwth آخن
  • دانشگاه ماگدبورگ
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه بن

و غیره.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان
بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان، یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور آلمان است و این دانشگاه از یک بخش پزشکی بسیار عالی با شش دهه سابقه در امر آموزش و پژوهش بهره می برد ؛ هدف این بخش ، غلبه بر چالش های پزشکی قرن 21 است ؛ در واقع ، هایدلبرگ به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی آلمان ، محیطی پر جنب و جوش و تعاملی را برای مؤسسات تحقیقاتی بین المللی معتبر فراهم آورده است ؛ همچنین ، دانشگاه عضو گروه کویمبرا و انجمن دانشگاه های اروپایی ، و از اعضای موسس انجمن دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا است ؛ این دانشگاه توانسته دانشجویان علاقمند را از سراسر دنیا جذب خود کند.

دانشگاه پزشکی آخن آلمان RWTH

دانشگاه  پزشکی آخن آلمان یکی از دانشگاه های پزشکی برتر در آلمان است ؛ این دانشگاه تأسیس سال 1966 بوده و دارای 9 دانشکده مختلف ، و از جمله بخش فوق العاده پزشکی است ؛ همچنین ، بیمارستان آخن شامل کلینیک های تخصصی ، موسسات نظری و بالینی و دیگر امکانات تحقیقاتی ، سالن های سخنرانی و نیز مدارس تخصصی پزشکی می باشد ؛ علاوه بر این ، دانشگاه روت آخن ، از امکانات دیگری که برای هر بیمارستان استانداردی لازم است ، بهره می برد.

به طور کلی ، در حدود 2700 دانشجو در دانشکده پزشکی آخن مشغول به تحصیل هستند ؛ لذا ، هر ساله دانشجویانی از سراسر دنیا برای مطالعه پزشکی از طریق بهترین دانشگاه پزشکی آلمان ، دانشگاه روت آخن ، اقدام می کنند.

دانشگاه ماگدبورگ

پس از ادغام سه دانشگاه شامل دانشگاه فنی ، کالج تربیت معلم و دانشکده پزشکی در سال 1993 ، دانشگاه ماگدبورگ ایجاد شد ؛ دانشکده پزشکی ماگدبورگ دارای 9 دانشکده و در حدود 13000 دانشجو است و بر اساس پایگاه داده اسکوپوس (Scopus) ، از این دانشگاه در حدود 32900 مقاله در مجلات بین المللی منتشر گردیده است.

همچنین ، هدف دانشگاه ، ایجاد ساختاری ناب و واضح با محوریت اصلی تخصص در موضوعات سنتی مهندسی ، علوم طبیعی و پزشکی می باشد ؛ نام دانشگاه نیز به افتخار فیزیکدان آلمانی اتو فون گوریکه (Magdeburg Otto von Guericke) نهاده شده است.

دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر تاسیس سال 1780 است و این دانشگاه دارای 250 دوره مختلف می باشد ؛ دانشگاه مونستر به دلیل داشتن تیمی برجسته شامل 5000 متخصص معتبر شناخته شده است و این دانشگاه در حدود 400 قرارداد مشارکت با سایر مؤسسات دانشگاهی در سراسر جهان دارد ؛ لذا می توان دانشگاه مونستر را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان دانست.

دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن در سال 1477 ایجاد شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است ؛ این دانشگاه در شهر دانشگاهی توبینگن (بادن – وورتمبرگ) آلمان قرار گرفته است و به خاطر موفقیت در زمینه های پزشکی ، علوم طبیعی و علوم انسانی در سطح بین المللی شناخته شده است.

دانشگاه توبینگن میزبان حدود 22000 دانشجو است و همانگونه که ذکر شد ، شهرت دانشگاه به دلیل برخی از برندگان جایزه نوبل به ویژه در رشته هایی چون پزشکی و شیمی می باشد ؛ همچنین ، دانشکده پزشکی دانشگاه شامل 1500 تخت در بیمارستان دانشگاه است و هر ساله در حدود 66000 بیمار بستری و 200000 بیمار در کلینیک های سرپایی درمان می شوند.

بخش پزشکی دانشگاه که شامل کلینیک ، موسسات علمی و نیز امکانات تئوری است باعث شده تا دانشگاه توبینگن به بهترین موسسه آموزشی پزشکی در منطقه ی بادن – وورتمبرگ تبدیل شود.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ در زمینه تدریس موفق علوم انسانی ، علوم اجتماعی و نیز علوم طبیعی از سابقه ای طولانی برخوردار است ؛ این دانشگاه دارای 11 دانشکده است و دانشجویان از هر نقطه از جهان جذب فرایبورگ شده اند تا بتوانند از آموزشی با کیفیت بهره ببرند.

به طور کلی ، مرکز پزشکی فرایبورگ شامل بیش از 10000 متخصص است و به 58000 بیمار نیازمند خدمات مراقبت های پزشکی ارائه می دهد ؛ مرکز پزشکی دانشگاه بر این باور است که علوم پایه و تحقیقات بالینی پیش نیاز دستیابی به آخرین تخصص ها و درمان های پزشکی است که این خود ، منجر به تشویق تحقیقات و پژوهش های مداوم توسط پزشکان خواهد شد ؛ به طور کلی ، دانشجویان دانشگاه فرایبورگ ، از فرصت های زیادی برای یادگیری ، نوآوری و موفقیت برخوردارند.

دانشگاه فرایبورگ
دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه های خصوصی پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه پزشکی آلمان در بخش خصوصی کدامند؟ تعداد دانشگاه های خصوصی پزشکی در آلمان کم است و روند پذیرش در این دانشگاه ها می تواند متفاوت از دانشگاه های دولتی باشد ؛ اما با این وجود ، باز هم ممکن است جهت پذیرش در دانشگاه های خصوصی نیاز به شرکت در آزمون هایی باشد.

دقت که ، شهریه دانشگاه های خصوصی بیش تر از دانشگاه های دولتی است و در حال حاضر ، بسته به دانشگاه مورد نظر ، دانشجویان می بایست هزینه ای در حدود 5700 تا 15000 یورو را در هر ترم پرداخت نمایند. بنابراین اگر قصد شرکت در دانشگاه های خصوصی را دارید باید به فکر تامین هزینه تحصیل در آلمان نیز باشید.

کیفیت آموزشی دانشگاه های خصوصی پزشکی در حد خوبی است و تمرکز بر تجربیات عملی در مراحل نخست دوره ، می تواند از نکات مثبت تحصیل در دانشگاه های خصوصی پزشکی آلمان باشد ؛ اما ، به دلیل عدم دسترسی این دانشگاه ها به بیمارستان های دانشگاهی آلمان ، دانشگاه های خصوصی ممکن است به شدت دانشگاه های دولتی بر تحقیق و پژوهش متمرکز نباشند.

به طور کلی ، در آلمان 4 دانشگاه خصوصی برای ارائه رشته پزشکی وجود دارد د و دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها به مانند فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی به عنوان یک پزشک فعالیت خواهند کرد ؛ چهار دانشگاه خصوصی آلمان که برای رشته پزشکی دانشجو می پذیرد ، موارد زیر می باشند:

  • دانشگاه ویتن / هردک
  • دانشگاه پزشکی براندنبورگ تئودور فونتن (MHB)
  • دانشگاه بهداشت و پزشکی پوتسدام (HMU)
  • دانشکده پزشکی هامبورگ – دانشگاه علوم کاربردی و پزشکی (MSH)

دقت کنید که ، دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در این چهار مدرسه خصوصی آلمان می بایست به مانند دانشگاه های دولتی این کشور ، پس از تکمیل دوره در آزمون دولتی شرکت نمایند ؛ لذا ، دانشجویان پس از موفقیت در آزمون ، مجوز کار به عنوان پزشک در آلمان را دریافت خواهند نمود.

پردیس دانشگاه های پزشکی خارجی در آلمان

گزینه های خصوصی دیگری نیز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان وجود دارند که زیرمجموعه ای از دیگر دانشگاه های اروپایی می باشند ؛ دانشجویان این نوع از دانشگاه ها در آلمان بر طبق قوانین و مقررات محلی دانشگاه مربوطه تحصیل خواهند کرد ؛ به عبارتی ، با این که پردیس دانشگاه در کشور آلمان قرار گرفته ، اما متقاضیان بر اساس قوانین کشور دانشگاه مربوطه آموزش دوره پزشکی را خواهند دید و اغلب برنامه های تحصیلی در این دانشکده های پزشکی خارجی ، مطابق با قوانین کشوری که دانشگاه زیرمجموعه آن است ، در نظر گرفته می شود.

به دلیل مقررات اتحادیه اروپا ، دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها که در کشورهای اتحادیه ی اروپا مستقرند ، می توانند بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک پزشک در آلمان به فعالیت بپردازند ؛ پردیس های دانشگاه های پزشکی خارجی در آلمان شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشکده پزشکی کاسل ، زیرمجموعه دانشگاه ساوت همپتون بریتانیا
  • پردیساسکلیپوسهامبورگ ، زیرمجموعه دانشگاه Semmelweiß مجارستان در بوداپست
  • دانشگاه پاراسلسوس نورنبرگ ، زیرمجموعه دانشگاه خصوصی اتریش در سالزبورگ
  • دانشگاه پزشکی نئومارکت ام میرش پردیس هامبورگ ، شعبه دانشگاه دولتی رومانی در نئومارکت ام

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان بر اساس تخصص

بر اساس تخصص دانشگاه های پزشکی المان شامل موارد زیر خواهند بود:

  • دانشگاه های MBBS در آلمان
  • دانشگاه های علوم دامپزشکی در آلمان
  • دانشگاه های MD در آلمان
  • دانشگاه های داروسازی در آلمان
  • دانشگاه های پیراپزشکی / پرستاری در آلمان
  • دانشگاه های پزشکی عمومی آلمان
  • دانشگاه های علوم پزشکی آلمان
  • دانشگاه های جراحی در آلمان
  • دانشگاه های بهداشت عمومی در آلمان
  • دانشگاه های تحقیقات بالینی در آلمان
  • دانشگاه های علوم دندانپزشکی در آلمان
  • دانشگاه های متخصص تناسب اندام و مراقبت های بهداشتی در آلمان
  • کارشناسی ارشد جراحی (MS) دانشگاه های آلمان
  • دانشگاه های فیزیوتراپی در آلمان

دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت

فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه بیله فلد
  • دانشگاه شاریته پزشکی برلین
  • دانشگاه کیل
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن نورنبرگ
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشکده پزشکی هانوور
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز
  • دانشگاه یوستوس لیبیگ گیسن
  • موسسه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ
  • دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ
  • دانشگاه فیلیپس ماربورگ
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه روهر بوخوم
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه فنی برلین
  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه فنی درسدن
  • دانشگاه فناوری دورتموند
  • دانشگاه سارلند
  • دانشگاه دوسلدورف
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه ینا
  • دانشگاه کنستانز
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه دویسبورگ اسن
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه گریفسوالد
  • دانشگاه لایپزیگ
  • دانشگاه لوبک
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه وورزبورگ
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه رگنسبورگ
  • دانشگاه اولم
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه ویتن هردک

که در میان این موارد می توان به دانشگاه های پزشکی آلمان ، نظیر دانشگاه فرایبورگ ، دانشگاه شاریته پزشکی برلین ، دانشگاه توبینگن ، دانشگاه آزاد برلین ، دانشکده پزشکی هانوور ، دانشگاه هومبولت ، دانشگاه مونیخ و غیره ، نیز اشاره نمود.

در صورتی که به وکیل مهاجرت به آلمان برای ویزا، اخذ پذیرش و یا دریافت جاب آفر نیاز دارید با شماره 90003031 تماس حاصل نمایید.

مقالات مرتبط: لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید زاب آلمان

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

از مزایای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی آلمان ، می توان به مواردی چون آموزش با استانداردهای بالا ، آموزش برای تحقیق و مراقبت از بیمار ، حمایت از دانشجویان بین المللی ، فرصت های مطالعه مفاهیم جدید درمانی اشاره نمود ؛ همچنین ، آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش مراقبت های بهداشتی ، از امکانات و تجهیزاتی پیشرفته برای آموزش بهره می برد و نکته مهمی که برای بسیاری از دانشجویان بین المللی حائز اهمیت است ، رایگان بودن دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دولتی آلمان است.

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان
دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

حال بهترین دانشگاه دندانپزشکی المان کدامست؟ از آن جا که انتخاب بهترین دانشگاه دندانپزشکی آلمان برای تحصیل مهم است ؛ لذا می بایست در این مورد دقت نمود ؛ در همین راستا ، برخی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان را در جدول زیر لیست کرده ایم:

نام دانشگاهرتبه  در آلمان (دانشگاه های دندانپزشکی آلمان)رتبه در اروپا (در زمینه دندانپزشکی)رتبه در جهان (در زمینه دندانپزشکی)
دانشگاه مونیخ12678
دانشگاه فرایبورگ23393
دانشگاه گوتینگن335102
دانشگاه ارلانگن نورنبرگ438109
دانشگاه پزشکی شاریته برلین540114
دانشگاه هایدلبرگ آلمان641116
دانشگاه گیسن742118
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز843120
دانشگاه مونستر944122
آخن RWTH دانشگاه1049132
دانشگاه کیل1154144
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف1261166
دانشگاه بن1366177
دانشگاه رگنسبورگ1467180
دانشگاه هامبورگ1569182
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین1670183
دانشگاه هومبولت برلین1772191
دانشگاه توبینگن1879211
دانشگاه صنعتی درسدن1982217
دانشگاه ماربورگ2083221
دانشگاه کلن2187233
دانشکده پزشکی هانوور2290243
دانشگاه اولم2391254
دانشگاه گریفسوالد2494264
دانشگاه لایپزیگ2599285
دانشگاه زارلند26102302
دانشگاه وورزبورگ27103310
دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ28113313
دانشگاه فردریش شیلر ینا29115336
دانشگاه آزاد برلین30126383

به طور کلی ، کشور آلمان گزینه های بسیار متنوعی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد ؛ به طوری که ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در این کشور است ؛ اما از آن جا که تحصیل در بهترین دانشگاه ها می تواند شرایط بهتری را برای حال و آینده دانشجو به دنبال داشته باشد ؛ لذا ، انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان و یا بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان می تواند انتخابی بسیار عالی باشد ؛ اما اگر به دنبال بهترین دانشگاه آلمان در رشته پزشکی و دندانپزشکی هستید ، راهنمایی های مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین بسیار مفید خواهند بود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان در چه دانشگاه هایی امکان پذیر است؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان از طریق دانشگاه های دولتی ، دانشگاه های خصوصی و پردیس دانشگاه های پزشکی خارجی در آلمان امکان پذیر است.

از بهترین دانشگاه پزشکی المان که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند ، کدامند؟

دانشگاه فرایبورگ ، دانشگاه شاریته پزشکی برلین ، دانشگاه توبینگن ، دانشگاه آزاد برلین ، دانشکده پزشکی هانوور ، دانشگاه هومبولت ، دانشگاه مونیخ و غیره

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *