دانشگاه ساپینزا رم | ددلاین ثبت نام،لیست رشته ها،رنکینگ

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم | ددلاین ثبت نام،لیست رشته ها،رنکینگ

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 15 فروردین 1402 | آخرین بروزرسانی:

دانشگاه ساپینزا رم از جمله قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا به شمار می آید و نام کنونی دانشگاه، به معنی دانش و خردمندی است. ساختمان اصلی دانشگاه در باشکوه ترین شهر ایتالیا یعنی در شهر تاریخی رم واقع شده و دو پردیس دیگر ساپینزا در منطقه لاتزیو قرار گرفته اند.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

دانشگاه ساپینزای رم (La Sapienza University of Rome) در سال 1303، توسط پاپ بونیفاس هشتم تأسیس شد و این دانشگاه از جمله قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا به شمار می آید. نام کنونی دانشگاه یعنی Sapienza، به معنی دانش و خردمندی است.

دانشگاه لا ساپینزا رم شامل 115000 دانشجو، 3300 استاد، یش از 60 دپارتمان برتر دانشگاهی و تحقیقاتی، 2200 مسئول، تکنسین و کتابدار، بیش از 1500 کارمند در بیمارستان های دانشگاهی، 11 دانشکده، بیش از 275 برنامه، 54 کتابخانه که 4 مورد از آن ها دارای اتاق مطالعه 24 ساعته هستند و 18 موزه می باشد.

از گروه های آموزشی برتر این دانشگاه می توان به گروه های پزشکی، حقوق و مهندسی اشاره کرد. هدف ساپینزا که از بدو تاسیس نقش بسیار مهمی در تاریخ ایتالیا داشته، ارائه آموزش هایی پیشرفته و با کیفیت بوده. این دانشگاه با ایده ها و فلسفه های جدیدی که ایجاد کرده، در هر زمینه ای بهترین پیشرفت ها را داشته است.

اگر شما هم علاقمند به تحصیل در دانشگاه ساپینزا روم هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله را تا پایان دنبال نمایید. اگر هم سوالی برایتان پیش آمد می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در تماس باشید و یا از طریق بخش دیدگاه ها سوالاتتان را مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاهSapienza ، قدیمی‌ترین دانشگاه رم و بزرگ ترین دانشگاه اروپا است. ماموریت این دانشگاه کمک به توسعه جامعه دانش از طریق تحقیق و پژوهش، ارائه آموزش های با کیفیت و همکاری های بین المللی می باشد.

دانشگاه لا ساپینزا در رتبه بندی دانشگاه ها، از لحاظ تحقیقات، کیفیت آموزشی و سپس همکاری های بین المللی یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا است.

پردیس اصلی دانشگاه لا ساپینزا رم که طراح آن مارچلو پیاسنتینی بوده، به مانند شهری در مرکز رم است. همچنین، دانشگاه دارای دو پردیس دیگر در منطقه لاتزیو در خارج از رم می باشد و هر ساله در حدود 7000 دانشجو و 1200 دانشجوی طرح تبادل وارد این دانشگاه می شوند.

دانشگاه لا ساپینزا رم در جهت حمایت از تحرک بین المللی، همواره در حال عقد قراردادهای علمی و فرهنگی جدیدی با مؤسسات آکادمیک خارجی می باشد.

علاوه بر این،Sapienza  طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد که بسیاری از این برنامه ها به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

ساپینزا شامل فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بی شماری است تا دانشجویان را به سوی یک زندگی کامل اجتماعی سوق دهد.

مقالات پیشنهادی:

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم کجاست؟

دانشگاهLa Sapienza ، در باشکوه ترین شهر ایتالیا که دارای تاریخی بسیار کهن است، یعنی در شهر تاریخی رم واقع شده. ساختمان اصلی دانشگاه در مرکز شهر رم و دو پردیس دیگر ساپینزا در منطقه لاتزیو قرار گرفته اند.

زندگی دانشجویی در دانشگاه ساپینزا

زندگی دانشجویی در دانشگاه ساپینزا رم
زندگی دانشجویی در دانشگاه ساپینزا رم

با تحصیل در دانشگاه لا ساپینزا، از زیبایی های شگفت انگیز، تاریخ کهن و سبک زندگی پر جنب و جوش رم لذت خواهید برد. چرا که 16 درصد از گنجینه های فرهنگی جهان و 70 درصد از گنجینه های فرهنگی ایتالیا را این شهر در خود جای داده است.

لذا، زندگی در این شهر برای عاشقان سفر بسیار متنوع و هیجان انگیز خواهد بود، چرا که بناهای تاریخی در شهر رم بسیار است.

شهر تاریخی رم از لحاظ جمعیت دانشجویان در رتبه نخست قرار دارد و به دلیل پویایی دانشجویان، فعالیت های مختلفی در سطح شهر برگزار می شود و مکان های متعددی برای اجتماعات دانشجویان وجود دارد.

همچنین، با توجه به این که تعداد دانشجویان برنامه تبادل دانشجو در دانشگاه زیاد است، لذا، گردهمایی ها و میتینگ های مختلفی از طریق دانشگاه برای دانشجویان برگزار می شود.

همچنین، ایتالیا که بخشی از اروپاست، به دانشجویان بین المللی امکان می دهد تا در سراسر منطقه‌ی شینگن (26 کشور)، سفر و تحصیل کنند. ساپینزا دارای گروه های کر و جاز، گروه تئاتر، ایستگاه رادیویی و مجموعه ای از امکانات ورزشی می باشد.

رنکینگ دانشگاه ساپینزا

دانشگاهSapienza  در رنکینگ دانشگاه های جهانی CWUR سال 2018 / 2019 با کسب امتیاز کلی 80.4 توانست در رتبه 67 جهان و رتبه نخست دانشگاه های ایتالیا قرار گیرد.

بر اساس داده های CWUR سال 2020 / 2021، این دانشگاه جایگاه نخست را در بین دانشگاه های ایتالیا و جایگاه 114 دانشگاه های جهان را از آن خود کرد.

ساپینزا بر اساس رنکینگ تایمز 2021 نیز در میان 250 دانشگاه برتر جهان جای گرفت.

این دانشگاه در رنکینگ QS 2021، سومین دانشگاه ایتالیا و 171 اُمین دانشگاه برتر جهان شناخته شد.

همچنین، ساپینزا در رنکینگ دانشگاه های جهانی 2021 QS بر اساس موضوع، در بخش کلاسیک و تاریخ باستان، بهترین دانشگاه جهان معرفی گردید.

داده های  ARWU 2020نیز، این دانشگاه را در بین 200 دانشگاه برتر کشور ایتالیا و بین 1 تا 3 دانشگاه برتر جهان قرار داده است.

اما رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS سال 2023، دانشگاه Sapienza را در رتبه 171 قرار داده است:

رتبه بندی دانشگاه های جهانی  QSرتبه بندی دانشگاه های جهانی QS  بر اساس موضوعاشتغال زایی فارغ التحصیلان
17139111 تا 120

فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه ساپینزا رم

برندگان جایزه نوبل در دانشگاه لا ساپینزا به شرح زیر می باشند:

  • گوگلیمو مارکونی / فیزیک
  • امیلیو سگری / فیزیک
  • فرانکو مودیلیانی / اقتصاد
  • انریکو فرمی / فیزیک
  • جولیو ناتا / علم شیمی
  • دنیل بووت / پزشکی
  • کارلو روبیا / فیزیک

علاوه بر این، در میان افراد مشهوری که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، می توان به چهره های زیر اشاره نمود:

  • ماریا مونته سوری / اولین زن پزشک ایتالیا
  • ماریو دراگی / رئیس بانک مرکزی اروپا
  • سرجیو ماتارلا / رئیس جمهور ایتالیا
  • اومبرتو گیدونی و نخستین فضانورد اروپایی
  • فدریکا موگرینی / وزیر امور خارجه سابق ایتالیا

دانشکده های دانشگاه ساپینزا رم

دانشکده های دانشگاه لا ساپینزا رم
دانشکده های دانشگاه لا ساپینزا رم

دانشگاه Sapienza شامل 11 دانشکده، یک مدرسه با اساسنامه ویژه و 58 گروه است و هر یک از دانشکده ها برنامه هایی را ارائه داده اند:

  • معماری
  • هنر و علوم انسانی
  • عمران و صنایع
  • اقتصاد
  • مهندسی اطلاعات، علوم کامپیوتر و آمار
  • حقوق
  • ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
  • پزشکی و دندانپزشکی
  • پزشکی و روانشناسی
  • داروسازی و پزشکی
  • علوم سیاسی، جامعه شناسی و علوم ارتباطات
  • دانشکده مهندسی هوافضا

رشته های دانشگاه ساپینزا رم

همان گونه که بیان شد امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد و دوره های کارشناسی به جز رشته پزشکی در ساپینزا 3 ساله است. دوره های کارشناسی ارشد نیز در ساپینزا 2 ساله می باشد.

جهت پذیرش در سطح کارشناسی دانشگاه، داشتن سطح زبان انگلیسی B2 و شرکت در آزمون پذیرش که بسته به دپارتمان می تواند متفاوت است، الزامی است. از الزامات پذیرش در دوره کارشناسی ارشد نیز داشتن سطح مهارت های زبان انگلیسیB2  می باشد.

لیست رشته های دانشگاه ساپینزا رم به زبان انگلیسی به شرح زیر می باشد:

برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی

 

 

بیوانفورماتیک

 

پرستاری

مهندسی ساختمان پایدار

پزشکی و جراحی

برنامه های مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسیمعماری

 

هوش مصنوعی و رباتیک

علم و فناوری اتمسفر

مدیریت کسب و کار

مهندسی شیمی برای فرآیندها و محصولات نوآورانه

باستان شناسی کلاسیک

روان شناسی بالینی

علوم اعصاب شناختی

علوم کامپیوتر

مهندسی کنترل

امنیت سایبری

توسعه و همکاری بین المللی

علم داده

اقتصاد

اقتصاد و ارتباطات برای مدیریت و نوآوری

مهندسی برق

مهندسی الکترونیک

مهندسی انرژی

مهندسی در علوم کامپیوتر

مطالعات مد

امور مالی و بیمه – ریسک مالی و تجزیه و تحلیل داده ها (مشروط به تایید نهایی

ژنتیک و زیست شناسی مولکولی

اقتصاد سلامت

مهندسی مکانیک

فیزیک

مهندسی نانوتکنولوژی

طراحی محصول

علم و فناوری برای حفاظت از میراث فرهنگی

مهندسی فضا و فضانوردی

روش ها و کاربردهای آماری

مهندسی سیستم های حمل و نقل

تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا

دانشگاه ساپینزا رم پزشکی را نیز ارائه می دهد. دانشکده پزشکی این دانشگاه آموزش هایی بسیار دقیق را در برنامه دارد و برنامه پزشکی این دانشگاه به دنبال هدفی فراتر از معاینه بیماران است.

دانشکده پزشکی ساپینزا از نظامی بسیار منضبط، به ویژه در خصوص مواردی چون الزام به حضور در کلاس ها و عدم تأخیر داشتن پیروی می کند. همچنین، در مورد داشتن دانش ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی قانون سختگیرانه ای وجود دارد. لذا، دانشجویان می بایست این درس ها را در سال اول آموزش دیده باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا
تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا

دانشجویان از سال نخست با ابزارهای آزمایشگاهی آشنا می شوند و در مسئولیت های بیمارستانی مشارکت خواهند داشت. در نتیجه، دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی، از تجربه کار عملی خوبی برخوردارند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لا ساپینزا رم 6 ساله است و جهت پذیرش متقاضی باید مدرکی جهت اثبات مهارت های زبان انگلیسی ارائه دهد. همچنین، شرکت در آزمون آی مت برای پذیرش در این رشته نیاز است. هزینه آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) در حدود 130 یورو می باشد.

مطالعه پیشنهادی:

تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا

شهریه دانشگاه ساپینزا

ساپینزا دانشگاهی دولتی است و مبنای تعیین هزینه ها در این دانشگاه، درآمد خانواده و کشور مبدا دانشجو است. ساپینزا به لطف بودجه دولتی که توسط وزارت آموزش عالی ایتالیا تامین می شود، توانسته نرخ های مناسبی را ارائه نماید.

به طور کلی، شهریه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بر اساس به کشور مبدا 700 تا 1200 یورو سالانه می باشد.

علاوه بر این، امکان درخواست دانشجویان برای بورسیه های تحصیلی مختلف که بر اساس شایستگی تحصیلی یا درآمد خانواده اعطا می شود، وجود دارد.

بورسیه دانشگاه ساپینزا

ایتالیا یکی از کشورها با بیشترین فرصت های بورسیه در اروپا است. دقت داشته باشید، فرصت های بورسیه تحصیلی بسته به دانشگاه و دوره ای که برای آن درخواست می دهید، متفاوت است و هر منطقه در ایتالیا با توجه به قوانینی که دارد، بورسیه های تحصیلی مختلفی اعطا می کند.

همچنین، پوشش دهی بورسیه های تحصیلی با توجه به درآمد خانواده، موفقیت و درآمد شخصی دانشجو متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، مدرسه مطالعات پیشرفته (SSAS) هر ساله 16 بورسیه ی تحصیلی اعطا می کند و به دانشجویان برتر شهریه، اتاق و تخت رایگان ارائه می دهد.

به طور کلی، بورسیه هایی که دانشگاه Sapienza ارائه داده شامل موارد زیر می باشند:

  • بورسیه ها و اقامتگاه ها
  • بورسیه همکاری دانشجویی
  • بورسیه تحصیلی دانشجویان شایسته برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی
  • بورسیه تحقیق و کار
  • بورسیه بین المللی پایان نامه
  • بورسیه ی تحصیلی بین المللی (International Post-degree Scholarship)
  • کمک های مالی برای خارجیان و شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور که توسط دولت ایتالیا اعطا می شود.
  • 44 بورسیه تحصیلی دو ساله

مطالعه پیشنهادی:

بورسیه تحصیلی ایتالیا

فرصت های اقامت و خوابگاه دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه Sapienza به خاطر توافقاتی که با آژانس های دولتی و خصوصی انجام داده، دانشجویان فرصت های اقامتی زیادی پیش رو خواهند داشت و این اقامتگاه ها و خدماتی که ارائه می شوند، به طور دائم مورد بررسی قرار می گیرند.

فرصت های اقامت و خوابگاه دانشگاه ساپینزا رم
فرصت های اقامت و خوابگاه دانشگاه ساپینزا رم

به طور کلی، هزینه اقامتگاه ها با توجه به کیفیت و تعداد افراد، در حدود 360 تا 1360 یورو خواهد بود. لذا، اقامتگاه هایی با حداقل امکانات و همچنین مسکن هایی با امکاناتی مناسب و یا بیش ترین امکانات برای دانشجویان وجود دارد.

حتی آژانسی اقامتگاه هایی که دارای امکاناتی چون تلفن، اتصال به اینترنت، گرمایش، تهویه مطبوع، اتاق مطالعه، اتاق کنفرانس، کتابخانه، مکانی برای سرگرمی، سالن موسیقی، سالن ورزشی، رستوران، آشپزخانه عمومی، اتاق کامپیوتر و سالن هستند، ارائه می دهد. همچنین، گزینه های ارزان قیمتی برای اقامت در دانشگاه Sapienza وجود دارد.

لذا می توان گفت، با توجه به جمعیت دانشجویان موارد مختلفی برای اقامت متقاضیان، نظیر خانه، اتاق، اقامتگاه و خوابگاه وجود دارد. اما به طور کلی، دانشجویان خوابگاه ها را ترجیح می دهند، چرا که گزینه ای ارزان برای اقامت هستند.

شرایط پذیرش دانشگاه ساپینزا

شرایط پذیرش دانشگاه Sapienza بسته به رشته تحصیلی می تواند متفاوت باشد. اما شرایط عمومی پذیرش شامل موارد زیر هستند:

  • ریزنمرات و دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاه
    • برای متقاضیان شرکت در دوره های کارشناسی، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان که پس از حداقل 12 سال تحصیل اخذ می شود، ضروری است.
    • متقاضیان برنامه های کارشناسی ارشد باید حداقل دارای مدرک کارشناسی سه ساله از دانشگاهی معتبر در رشته ای مرتبط باشند.
  • کلیه متقاضیان بسته به برنامه مورد نظر خود باید دارای دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی در حد متوسط یا سطح B2 باشند. همچنین، برای شرکت در برخی از برنامه ها نظیر پزشکی و جراحی، متقاضی ملزم به شرکت در آزمون پذیرش اجباری است.

از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت
  • توصیه نامه ها
  • عکس پاسپورتی
  • رزومه
  • انگیزه نامه

دقت کنید که، پذیرش نهایی در صورتی انجام می شود که تمامی شرایط و مراحل ثبت نام را به درستی انجام داده باشید. لذا، لازم است تا در ابتدا اطلاعاتتان را در خصوص شرایط برنامه انتخابی و مقررات مربوط به وضعیت خاص خود نظیر اخذ ویزا را کامل کنید.

اطلاعات مورد نیاز را از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه ساپینزا رم www.uniroma1.it می توانید به دست آورید.

مراحل ثبت نام در دانشگاه ساپینزا

از مراحل ثبت نام در دانشگاه لا ساپینزا برای دانشجویان بین المللی، پیش انتخاب رشته به طور آنلاین، ایجاد یک حساب کاربری در Infostud (پورتال خدمات دانشجویی Sapienza) و آماده سازی دستورالعمل های برنامه مورد نظر و نیز در نظر گرفتن مهلت درخواست می باشد.

دقت کنید که اداره ثبت نام دانشجویان بین المللی Sapienza جهت تکمیل ثبت نام، در بدو ورود به رم نسخه ای چاپی از تمام مدارک ذکر شده را درخواست خواهد کرد.

همچنین، کلیه دانشجویان ثبت نام شده و کارکنان دانشگاه یک آدرس ایمیل دانشگاه ساپینزا رم دریافت می کنند.

ددلاین دانشگاه ساپینزا رم

ددلاین دانشگاه ساپینزا رم
ددلاین دانشگاه ساپینزا رم

آخرین مهلت درخواست برای متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا 14 آوریل 2023 و برای دیگر متقاضیان تا 28 جولای 2023 می باشد.

اگر شما هم از علاقمندان تحصیل در دانشگاه لا ساپینزا رم هستید و از نحوه ثبت نام و درخواست اطلاعی ندارید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید و یا این که سوالاتتان را در بخش نظرات مطرح نمایید، کارشناسان ما راهنمایی های لازم را انجام خواهند داد.

آیا دانشگاه Sapienza دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد؟

در حال حاضر، دانشگاه لا ساپینزا 37 دوره را ارائه را به طور کامل به زبان انگلیسی در سطوح لیسانس (سه سال) و کارشناسی ارشد (دو سال) ارائه داده است.

آیا Sapienza دانشگاهی معتبر است؟

ساپینزا یک موسسه آموزش عالی ایتالیایی بوده و به طور رسمی توسط وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا) به رسمیت شناخته شده است.

4.3/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 6نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *