تمکن مالی ویزای آلمان

تمکن مالی ویزای آلمان

تمکن مالی ویزای آلمان

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 11 دی 1401 | آخرین بروزرسانی:

تمکن مالی ویزای آلمان از جمله مدارک ضروری جهت درخواست ویزای آلمان و اجازه اقامت در این کشور است ؛ به عبارتی ، جهت اخذ ویزا یا اجازه اقامت کشور آلمان ، نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز مبنی بر اثبات منابع مالی کافی است. این میزان پول به طرق مختلف از جمله ارائه ی […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

تمکن مالی ویزای آلمان از جمله مدارک ضروری جهت درخواست ویزای آلمان و اجازه اقامت در این کشور است ؛ به عبارتی ، جهت اخذ ویزا یا اجازه اقامت کشور آلمان ، نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز مبنی بر اثبات منابع مالی کافی است.

این میزان پول به طرق مختلف از جمله ارائه ی درآمد و شرایط مالی والدین ، از طریق اظهار تعهد بر طبق ماده 66 – 68 Aufenthaltsgesetz (قانون اتباع خارجی کشور آلمان) که توسط فردی با دارایی یا درآمد کافی صورت می گیرد ، به واسطه ی پرداخت تضمین به حسابی بلوکه شده در آلمان و یا با سپردن ضمانت نامه بانکی قابل تمدید سالیانه در بانکی در این کشور قابل اثبات می باشد.

در ادامه توضیحات بیش تری در خصوص تمکن مالی المان ۲۰۲۳ ارائه شده و انواع آن از جمله تحصیلی، کاری، توریستی و … بررسی شده است، البته در تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین نیز می توانید اطلاعاتتان را در این مورد تکمیل نمایید.

کمتر کسی است که برای ویزای کشور آلمان بخواهد اقدام نماید و نام ویزامتریک آلمان را نشنیده باشد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

تمکن مالی ویزای آلمان چیست؟

تمکن مالی آلمان چقدر است؟ همان گونه که بیان شد ، جهت اخذ ویزای آلمان و اجازه اقامت این کشور ، مدارک اثبات منابع مالی کافی ، مورد نیاز است که این مدارک نشان خواهند داد که شخص متقاضی خواهد توانست از عهده مخارج خود در کشور آلمان برآید و باری بر دوش دولت نخواهد بود.

به طور کلی ، اثبات تمکن مالی ویزای آلمان از طریق یک تأییدیه رسمی که توسط یک سازمان مشهور صادر خواهد شد ، انجام می شود و میزان مبلغ تمکن مالی آلمان به نام متقاضی و یا حمایت مالی که وی از طرف یک قیم یا مؤسسه دریافت خواهد کرد را نشان دهد.

پیشنهاد می‌شود در کنار این مقاله؛ مقالات زیر را نیز بررسی کنید:

ریجکت شدن ویزای آلمان

چه افرادی به اثبات تمکن مالی سفارت آلمان نیاز دارند؟

تا وقتی که شخص جهت اقامت خود در خاک آلمان به اخذ ویزا و یا اجازه اقامت این کشور نیاز دارد ، اثبات تمکن مالی برای آلمان و داشتن بودجه کافی برای وی ضروری خواهد بود ؛ به طور کلی ، شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا (به جز شهروندان کشورهای چون نروژ ، سوئیس ، ایسلند و لیختن اشتاین) که به اقامت در کشور آلمان برای اهدافی غیر توریستی تمایل دارند ، لازمست تا مدارکی مبنی بر امنیت مالی ارائه دهند.

در کل ، می توان کشورها را از لحاظ نیاز داشتن به تمکن مالی جهت دریافت ویزای کشور آلمان به صورت زیر دسته بندی کرد:

کشور مبدأآیا به ارائه گواهی منابع مالی نیاز است؟
اتباع کشورهای اتحادیه اروپا (از جمله نروژ ، سوئیس ، ایسلند و لیختن اشتاین)خیر
اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که برای رفتن به آلمان به ویزا نیاز دارند.بله ، در زمان درخواست ویزای آلمان
اتباع استرالیا ، هندوراس ، اسرائیل ، ژاپن ، کانادا ، نیوزیلند ، جمهوری کره جنوبی ، ایالات متحده آمریکابله ، در زمان درخواست جهت اجازه اقامت

دقت داشته باشید که ، جهت اثبات تمکن مالی سفارت آلمان و تأمین هزینه های زندگی در کشور آلمان به حدود 934 یورو ماهانه یا 11208 یورو سالانه به طور متوسط نیاز می باشد.

هزینه تمکن مالی المان در سال 2023 چه میزان است؟

تمکن مالی ویزای آلمان

هزینه تمکن مالی المان در سال 2023 ، بسته به مقصود شخص از اقامت در این کشور ، می تواند متفاوت باشد ؛ برای مثال ، مبلغ مسدود شده مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی به نرخ فعلی BAföG (استاندارد ملی که حداقل هزینه هایی را که یک دانشجو برای داشتن یک زندگی استاندارد مناسب باید تحت پوشش قرار دهد ، تعریف می‌کند) بستگی خواهد داشت.

تمکن مالی مورد نیاز جهت تأمین هزینه های اقامت برای درخواست روادید جستجوی کار

برای اثبات تمکن مالی سفارت آلمان در این مورد به مدارک بانکی که وجود حداقل 5118 یورو در حساب بانکی در ایران را ثابت می کند لازم است ؛ همچنین ، در آلمان می بایست یک حساب بانکی مسدود شده باز شود؛ تعهدنامه (دعوت نامه رسمی Verpflichtungserklärung) نیز در این مورد می تواند ارائه شود.

از موارد قابل توجه برای ویزای جستجوی کار آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بیمه درمانی👩🏼‍⚕️الزامی است.
سن🎅🏼داشتن حداقل 18 سال سن
مدرک تحصیلی📚دارا بودن مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس که این مدارک می توانند از یک دانشگاه آلمانی اخذ شده و یا این که معادل مدارک آلمانی باشند.
سابقه کار👨🏼‍🔧داشتن حداقل پنج سال سابقه کار
اثبات تمکن مالی سفارت آلمان💰باید بودجه کافی برای تامین هزینه های اقامت در آلمان وجود داشته باشد که این بودجه شامل پوشش هزینه های زندگی ماهیانه و بیمه درمانی خواهد بود ؛ لذا می بایست حداقل 720 یورو در ماه در دسترس باشد.
مهارت های زبانی👅دانستن زبان آلمانی برای ویزای جستجوی کار آلمان اجباری نیست ؛ اما با این وجود ، اخذ نتیجه ای خوب در آزمون های زبان آلمانی می تواند شانس دریافت ویزا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
مقالات مرتبط: مهاجرت کاری به آلمان

اثبات تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان

تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان ، از طریق داشتن درآمدی به طور میانگین حداقل 3000 یورو در طی 6 ماه گذشته و یا از طریق داشتن حامی مالی امکان پذیر است.

تمکن مالی ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی آلمان

با این که حداقل مبلغ ضروری جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان وجود ندارد و انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور امکان پذیر است که هر یک ممکن است دارای حداقل مبلغ خاص خود برای سرمایه گذاری باشند.

اما به طور کلی در صورتی که شخص 250,000 یورو در پروژه ای که برای اقتصاد آلمان مفید است ، سرمایه گذاری کند و 5 شغل و یا بیش تر ایجاد نماید ، ممکن است اخذ مجوز برای اقامت و کار در کشور آلمان برای وی آسان تر شود.

مقالات مرتبط: ویزای کارآفرینی آلمان

تمکن مالی برای ازدواج و الحاق خانواده

در صورتی که شخص با فردی آلمانی ازدواج کند و از این طریق بخواهد در آلمان اقامت داشته باشد ، به مدارکی مبنی بر داشتن منابع مالی کافی نیاز است و به طور معمول ، فرد آلمانی می بایست مدارکی که حاکی از توانایی وی برای تامین هزینه های زندگی (هزینه های سالانه زندگی در آلمان) همسر است را ارائه دهد.

تمکن مالی ویزای آلمان جهت الحاق خانواده

آیا با قوانین جدید الحاق خانواده به آلمان آشنا هستید؟ به طور کلی ، حامی یا اسپانسر به شخصی اطلاق می شود که به طور قانونی در خاک آلمان اقامت داشته و قصد دارد اعضای خانواده اش را با اثبات منابع مالی کافی و ایجاد فضای زندگی مناسب برای خود و عضوی از خانواده که به وی ملحق خواهد شد ، فراهم آورد.

اتباع کشور ثالثی که قصد دارند نقش حامی را برای همسر ، فرزند ، والدین یا دیگر از اعضای خانواده ایفا کنند ، می بایست شامل یکی از موارد زیر باشند:

  • داشتن پروانه سکونت
  • اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا
  • اجازه اقامت یا کارت آبی اتحادیه اروپا

داشتن شرایط بالا و همچنین داشتن توانایی مالی مورد نیاز جهت ارائه امنیت مالی و فراهم آوردن یک محل اقامت امن برای عضوی از خانواده که قصد الحاق به وی را دارد ، از موارد ضروری برای داشتن ویزای الحاق خانواده است.

تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان چه میزان است؟

در ادامه در رابطه با تمکن مالی آلمان تحصیلی صحبت می‌شود. تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ تمکن مالی المان 2023 برای تحصیل چگونه است؟ از ترم زمستان 2022 ، دانشجویان می بایست در دسترس بودن مبلغ 934.00 یورو را ماهانه و یا مبلغ 11208.00 یورو را در سال به اثبات برسانند که این مبلغ ، می تواند به خاطر افزایش مداوم هزینه های مربوط به اسکان ، برق ، غذا و غیره متغیر باشد.

دقت کنید که آلمان انواع خاصی از ویزا را صادر می کند که نیاز به افزایش ده درصدی مبلغ مسدود شده برای هر ماه دارد و این موضوع در مورد انواع مختلف ویزاهای آلمان از جمله ویزا جهت به رسمیت شناختن مدارک خارجی ، ویزا برای آموزش زبان یا درخواست جهت یک دوره تحصیلی و یا کارآموزی صدق می کند.

لذا ، در صورتی که هدفتان اخذ یکی از ویزاهای نام برده شده باشد ، به مبلغ ماهیانه تمکن مالی برای تحصیل در آلمان ده درصد اضافه می‌شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مقاله زیر را که تحت نظر مشاوران مهاجرتی نگارش شده است بررسی نمایید:

>>>> مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی

ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی ممکن است؟ امکان مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی تقریبا غیر ممکن است؛ مگر آنکه یک بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت کرده باشید که از آن به عنوان مدرکی برای پوشش تمامی هزینه های خود استفاده کنید. مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی بستگی به نوع ویزای شما دارد، اما به طور کلی حداقل 11208 یورو در سال یا 934 یورو در ماه است.

شما میتوانید از روشهای مختلفی برای اثبات تمکن مالی استفاده کنید، مانند حساب مسدود شده، حمایت والدین، بورسیه تحصیلی، اعلام تعهد یا ضمانتنامه بانکی

زمان ارائه مدارک تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان

توجه داشته باشید که زمان پذیرش برای دانشگاه ، تعیین کننده ی زمان ارائه ی مدارک منابع مالی نخواهد بود ؛ همان طور که می دانید ، هدف از تأیید مالی ، اثبات در دسترس بودن منابع مالی و بودجه کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی روزمره به زبان آلمانی است.

لذا ، بهتر است پیش از انتخاب روشی جهت اثبات وضعیت مالی خود ، بر روی آماده سازی و ارسال به موقع درخواست های دانشگاهتان متمرکز شوید که پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر در آلمان ، فرایند درخواست ویزای تحصیلی آلمان و اجازه اقامت این کشور آغاز خواهد شد و این دقیقا زمان آغاز روند تهیه مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان و اضافه کردن مدارک این مورد به مدارک درخواست ویزا می باشد.

روش های اثبات تمکن مالی سفارت آلمان 2023

اثبات تمکن مالی سفارت آلمان به طرق مختلف امکان پذیر است؛ در ادامه به متداول ترین روش های اثبات منابع مالی کافی جهت اقامت در آلمان اشاره شده است:

  • حساب مسدود شده: افتتاح حساب مسدود شده در آلمان و واریز مبلغ تعیین شده
  • حمایت والدین: ارائه مدارک والدین و یا سرپرستان جهت اثبات درآمد سالانه و دارایی های مالی
  • بورسیه ها: در صورت دریافت بورسیه تحصیلی از طریق یک ارائه دهنده معتبر آلمانی ، می توان مدرک جایزه بورسیه تحصیلی را ارائه داد.
  • حامی مالی در آلمان: اثبات این موضوع که شخصی در آلمان که دارای اقامت دائم این کشور است ، می تواند هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی متقاضی را در آلمان تامین نماید.
  • ارائه ضمانت نامه بانکی

حساب مسدود شده

هر چند که می توان به طرق مختلف تمکن مالی ویزای آلمان را جهت پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در نظر گرفت ، اما بیش تر دانشجویان بین المللی از یک حساب مسدود شده برای این موضوع استفاده می کنند ؛ به طور کلی ، حساب مسدود شده راه حلی جهت درخواست های ویزا و اجازه ی اقامت آلمان است که توسط تمام مقامات آلمانی نیز پیشنهاد می شود.

حساب مسدود شده نوعی حساب بانکی است که به طور خاص برای مطابقت با شرایط ویزا در آلمان در نظر گرفته شده و این نوع از حساب بانکی جهت مسدود نمودن مبلغ مورد نیاز برای تأمین هزینه های زندگی در کشور آلمان در مدت مشخصی که به طور معمول یک سال است ، مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از ورود پول به حساب ، سازمان مرتبط ، تأییدیه مسدودسازی را صادر خواهد کرد و لازم است تا این مدرک به مقامات ارائه شود تا ثابت کند که شخص از بودجه لازم جهت اقامت در آلمان برخوردار است ؛ پس از صادر شدن ویزا یا اجازه ی اقامت ، می توان پرداخت های ماهیانه را از این حساب به یک حساب بانکی معمولی (حساب جاری یا Girokonto) منتقل کرد.

دقت کنید که بعد از ورود به خاک آلمان ، نمی توان به همه پول به یکبار دسترسی داشت ؛ چرا که حساب مسدود شده به معنی انتقال پول به شکل جزئی و به صورت ماهیانه می باشد ؛ بدین ترتیب ، تضمین خواهد شد که شخص متقاضی از منابع مالی کافی برای کل دوره برخوردار خواهد بود و ریسک پایان یافتن منابع مالی به یکباره از بین خواهد رفت.

حساب مسدود شده

اسناد مربوط به درآمد والدین

اگر جزو دانشجویانی هستید که برای تحصیل در آلمان از طریق والدین خود حمایت مالی می شود ، می بایست مدارکی را مبنی بر اثبات در دسترس بودن منابع مالی کافی از طریق والدین را ارائه دهید ؛ در چنین شرایطی ، معمولاً سفارت خانه ها و دفاتر خارجی به قرارداد کاری حال حاضر پدر یا مادر و یا هر دو و یا صورت حساب جاری والدین نیاز خواهند داشت.

به طور کلی ، در زمان درخواست برای ویزای کشور آلمان ، می بایست صورتحساب های بانکی درآمد والدین را برای حداقل 3 ماه از زمان درخواست ارائه داد ؛ علاوه بر این ، برای اطمینان از این که حقوق والدین از طریق منابع قانونی تامین می شود ، ممکن است یک کپی از قراردادهای کاری آن ها نیز توسط سفارت آلمان درخواست شود.

حامی مالی در آلمان

یکی دیگر از روش های اثبات تمکن مالی ویزای آلمان ، ارائه ضمانت نامه از طریق یکی از اقوام یا دوستانی است که مقیم دائم کشور آلمان می باشد ؛ این سند که با عنوان Verpflichtungserklärung شناخته می شود ، شخص فوق الذکر را ملزم به تامین هزینه های زندگی فرد دعوت شده در طول زندگی در آلمان خواهد کرد.

لذا  وی در زمینه حمایت مالی از شخص تحت حمایت ، مسئولیت کامل خواهد داشت ؛ این ضمانت نامه از طریق اداره ثبت محلی قابل درخواست و صدور می باشد.

برای صدور چنین تأییدیه ای ، ضامن می بایست یک اظهارنامه درآمد ارائه دهد تا بدین ترتیب ، از موجود بودن منابع مالی کافی برای حمایت از شخص دعوت شده در طول اقامت وی اطمینان حاصل شود.

لذا ، بعنوان بخشی از فرایند اجرای اظهارنامه تعهد ، وضعیت مالی ضامن بررسی خواهد شد ؛ به طور کلی ، این تعهد نشان می دهد که شخص دعوت کننده ، تمایل به پوشش کلیه هزینه های معیشتی شخص دعوت شده ، از محل اقامت او گرفته تا موارد اضطراری نظیر بیماری دارد ؛ برای اقدام ویزا با چنین منبع تامین مالی به موارد زیر نیاز خواهد بود:

  • کارت شناسایی آلمانی یا پاسپورت
  • کپی پاسپورت شخص متقاضی ویزا
  • گواهی وضعیت تأهل و تعهدات فعلی نفقه ، نظیر شرکای زندگی ، همسران و یا فرزندان خردسال

مقاله پیشنهادی:

حامی مالی در آلمان

ضمانت نامه مالی آلمان

از نوع خاصی از وام های بانکی می توان در جهت اثبات تمکن مالی سفارت آلمان استفاده کرد ؛ در این صورت دانشجویان به میزان بودجه مورد نیاز برای تحصیل در آلمان می توانند از بانک ها وام بگیرند ؛ همچنین ، دانشجویان برای دریافت این وام ها بسته به بانک مورد نظری که وام را ارائه می دهد ، بهره های بسیار پایین (یا بدون بهره) را باید بپردازند.

در صورتی که بخواهید از ضمانت نامه بانکی به عنوان نامه تمکن مالی استفاده کنید ، می بایست دقت داشته باشید که بانک با ارائه سند ضمانت نامه مالی آلمان ، کلیه هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تامین نماید.

مقالات مرتبط با تمکن مالی ایتالیا:
تمکن مالی ایتالیا 2023

بورسیه ها

علاوه بر موارد ذکر شده جهت اثبات تمکن مالی موردنیاز سفارت آلمان ، ارائه مدارکی مبنی بر اخذ بورسیه تحصیلی از طریق بودجه عمومی و یا موسسه ای مجاز در آلمان نیز مورد قبول است.

لذا ، در صورتی که بورسیه تحصیلی آلمان از موسسه ای معتبر به شخص اعطا شده باشد ، وی می تواند از آن به عنوان مدرکی جهت اثبات منابع مالی کافی به منظور پوشش هزینه های اقامت و زندگی در آلمان استفاده کند.

در برخی موارد ، مبالغ بورسیه تا حدودی می توانند هزینه های زندگی متقاضی را در آلمان پوشش دهند که در این مواقع بهتر است این تأییدیه را با یک حساب مسدود شده ای که بقیه مبلغ را تحت پوشش قرار می دهد (یا موارد دیگری که ثابت می کنند از لحاظ مالی تامین می شوید) ، در نظر بگیرید.

در مجموع ، اثبات تمکن یکی از موارد مهم جهت اقامت در این کشور می باشد و شخص متقاضی می بایست مبلغی را به عنوان تامین هزینه های زندگی در کشور آلمان در نظر بگیرد که برای اثبات تمکن مالی ویزای آلمان می توان به روش های مختلف از جمله حساب بلوکه شده ، مدارک درآمد والدین ، حامی و غیره اقدام نمود.

اگر از متقاضیان سفر به آلمان و اقامت در این کشور هستید ، مشاورین متخصص موسسه مهاجرتی مهرآفرین به شما کمک خواهند کرد تا بدون دغدغه وارد این کشور شده و در آلمان اقامت داشته باشید.

تمکن مالی ویزای همراه آلمان

میزان تمکن مالی برای ویزای همراه المان چقدر است؟ در خصوص درخواست ویزای همراه آلمان یا هر نوع ویزای دیگر، ارائه گواهی تمکن مالی امری ضروری است. این گواهی به منظور تضمین پوشش هزینه‌های سفر و زندگی در آلمان ارائه می‌شود. برای اخذ ویزای همراه آلمان، سفارت آلمان مقداری از تمکن مالی را که در ماه به 861 یورو می‌رسد، تایید می‌کند.

میزان مورد نیاز از تمکن مالی

اگرچه نیمی از مبلغ 861 یورو میزان تمکن مالی برای ویزای همراه المان کافی است، بهتر است تمام این مبلغ را به عنوان تمکن مالی ارائه دهید تا احتمال تایید درخواستتان افزایش یابد.

استثنائات از ارائه گواهی تمکن مالی

در صورتی که فردی که قرار است با شما همراهی کند دارای مجوز کار در آلمان باشد، نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی ندارید. این مجوز کار می‌تواند به عنوان جایگزینی برای ارائه تمکن مالی در نظر گرفته شود.

هزینه ویزای همراه آلمان

هزینه‌های مرتبط با ویزای همراه آلمان باید در نظر گرفته شوند. در مرحله مصاحبه، شما موظف به پرداخت هزینه ویزا خواهید بود تا درخواست شما پردازش شود. برای ویزای بلندمدت پیوست خانواده (دسته D) که برای بزرگسالان است، هزینه حدود ۷۵.۰۰ یورو و برای کودکان تا ۱۸ سال، ۳۷.۵۰ یورو است.

اگر علاقه مند به تحصیل پزشکی در آلمان هستید مقاله زیر را از دست ندهید:

تحصیل پزشکی در آلمان

source:study-in-germany

4.4/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 10نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • avatar صادق 27 اسفند 1401 در 11:53 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر
    ببخشید من اگه بتونم بورسیه تحصیلی دریافت کنم باز هم به تمکن مالی برای ویزای آلمان نیاز دارم؟

    پاسخ