بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 17 فروردین 1402 | آخرین بروزرسانی:

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا کدامند؟ ایتالیا از مقاصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی است ؛ برخی این کشور را از لحاظ شیوه های زندگی ایتالیایی جذاب و الهام بخش دانسته و برخی دیگر نیز هزینه های زندگی این کشور را نسبت به کشورهای همسایه اش مقرون به صرفه تر می دانند. همچنین […]
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا کدامند؟ ایتالیا از مقاصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی است ؛ برخی این کشور را از لحاظ شیوه های زندگی ایتالیایی جذاب و الهام بخش دانسته و برخی دیگر نیز هزینه های زندگی این کشور را نسبت به کشورهای همسایه اش مقرون به صرفه تر می دانند.

همچنین ، برخی از بهترین دانشگاه های جهان در ایتالیا وجود دارند که این دانشگاه ها آموزشی باکیفیت را به دانشجویان ارائه می دهند تا تضمینی برای شغل آینده شان باشد ؛ اما در میان رشته های تحصیلی در ایتالیا ، برخی بسیار پرطرفدار هستند ؛ در ادامه بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را بیش تر مورد بررسی خواهیم نمود ؛ البته در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین می توانید پاسخ سوالاتتان را به صورت کامل دریافت نمایید.

مقالات پیشنهادی:

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

در ایتالیا دو زمان (سپتامبر و فوریه) برای پذیرش وجود دارد که بیش تر دانشجویان بین المللی سپتامبر را برای درخواست انتخاب می کنند ؛ دقت کنید که در این دوره پذیرش ، دانشگاه ها حداکثر برنامه ها را ارائه خواهند داد ؛ اما در دوره پذیرش فوریه ، تعداد برنامه ها و دانشجویان متقاضی نسبتاً کم تر بوده و رقابت سخت تر است.

به هر حال ، دانشگاه های ایتالیا طیف گسترده ای از برنامه ها را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند که برخی از این دوره ها پرطرفدارتر می باشند ؛ لذا ، بسیاری از دانشجویان بین المللی ایتالیا را برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس برای رشته طراحی ، هنر یا معماری و در کل زمینه هایی مرتبط با رشته علوم انسانی ، انتخاب می کنند.

به طور کلی از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رشته MBA
  • روابط بین الملل
  • MBBS
  • تحصیل در رشته طراحی مد در ایتالیا
  • مهندسی
  • معماری
  • هنرهای زیبا
  • علوم انسانی
  • تجارت و بازرگانی
  • مدیریت گردشگری

از تخصص های محبوبی که می توان در ایتالیا دنبال کرد نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا
لیسانس طراحی هنر مدکارشناسی هنرهای نمایشی
لیسانس مدیریت دیجیتاللیسانس زبان شناسی و ارزیابی فرهنگی
لیسانس مطالعات بازرگانیلیسانس سیاست بین الملل و دولت
لیسانس مدیریت ورزشیلیسانس هنر در مدیریت گردشگری
کارشناسی ارشد طراحی اتومبیلکارشناسی ارشد حمل و نقل و طراحی خودرو
کارشناسی ارشد اقتصادکارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و منطقه
کارشناسی ارشد معماریکارشناسی ارشد روابط بین الملل
کارشناسی ارشد طراحی مدکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

رشته طراحی در ایتالیا

رشته طراحی در ایتالیا
رشته طراحی در ایتالیا

طراحی یکی از موضوعات بسیار عالی برای تحصیل در ایتالیا است و به زمینه های متنوعی می پردازد ؛ به طوری که تحصیل در زمینه طراحی شامل تحصیل در رشته مد و فشن در ایتالیا ، تحصیل در رشته طراحی لباس در ایتالیا و نیز طراحی داخلی ، طراحی سامانه های حمل و نقلی ، طراحی گرافیک و طراحی لوازم جانبی و غیره می شود.

لذا ، در صورتی که به کارهای خلاقانه و هنرهای تجسمی علاقمند باشید ، می توانید در این رشته در ایتالیا تحصیل نمایید ؛ همچنین ، یک دانشجوی طراحی می تواند تخصص خود را در ایتالیا تکمیل نماید ، چرا که این کشور بینش هایی ارزشمند و تجربیاتی واقعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار خواهد داد.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل طراحی در ایتالیا ، دانشگاه پلی تکنیک میلان ،  دوره های طراحی ، مد ، رسانه و طراحی گرافیک NABA و دانشگاه پلی تکنیک تورین می باشد.

برنامه های علوم انسانی در ایتالیا

رشته های علوم انسانی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا هستند ؛ فارغ از تاریخ شناخته شده ایتالیا در سراسر جهان ، این کشور سهمی بزرگ در زمینه فلسفه و ادبیات داشته و آثار فیلسوفان و نویسندگان ایتالیایی نظیر اومبرتو اکو ، نیکولو ماکیاولی ، جیووانی پیکو دلا میراندولا ، دانته ، بوکاچیو به دیگر نقاط اروپا و حتی فراتر از آن راه پیدا کرده اند.

لذا ، دانشگاه های ایتالیا شامل طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی در زمینه ی فلسفه و تاریخ یا نگارش خلاق هستند ؛ از دانشگاه های برتر برای برنامه های علوم انسانی در ایتالیا می توان به دانشگاه بولونیا ، دانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه فوسکاری ونیز اشاره نمود.

برخی از برترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل در زمینه علوم انسانی ونیز ، سیه نا و بولونیا می باشند.

معماری در ایتالیا

معماری نیز از جمله بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا است ؛ این کشور به دلیل ساختمان های نمادین خود نظیر برج پیزا و گنبد فلورانس شناخته شده است ؛ علاوه بر این ، معماری های مدرن و آسمان خراش هایی که خطوط افق شهر را تزیین کرده اند را می توان در کشور ایتالیا مشاهده نمود.

لذا ، با انتخاب رشته معماری در ایتالیا ، می توان از آن چه که در اطراف است ، چه ساختمان های باستانی و چه سبک های مدرن الهام گرفت.

همچنین ، با تحصیل در ایتالیا می توان در مورد مفاهیم و نظریه های اساسی معماری آموزش دید و دانشگاه های ایتالیا نه تنها به آموزش های نظری ، بلکه تدریس را از طریق کارآموزی و کار آزمایشگاهی نیز دنبال می کنند ؛ برخی از بهترین شهرها برای تحصیل در رشته معماری شامل رم ، سیه نا و مانتوا می باشند.

مدیریت گردشگری در ایتالیا

بدون شک ایتالیا یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان است و سازه ها و ساختمان های چند صد ساله این کشور هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را میزبانی می کنند.

مدیریت گردشگری در ایتالیا
مدیریت گردشگری در ایتالیا

همچنین ، ایتالیا به دلیل نقشی که در تولد یکی از بزرگترین ادیان جهان یعنی مسیحیت داشته نیز ، مردم را جذب خود می کند ؛ لذا ، کاتولیک های رومی جهت زیارت و بازدید به ایتالیا سفر می کنند و ایتالیا برای افراد غیر مذهبی نیز دارای جذابیت های خاصی است ؛ البته ، نباید فرهنگ غذایی ، طعم های محلی و مواد کاملاً طبیعی ایتالیا را نیز فراموش کرد.

علاوه بر این ها ، ایتالیا مکانی برای تحصیل در رشته مدیریت گردشگری می تواند باشد ؛ چرا که مدیریت گردشگری از جمله بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا است ؛ در این رشته ، در مورد دلایل تبدیل شدن ایتالیا به عنوان مقصدی ایده آل برای تعطیلات و از چگونگی تاثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد کشور بحث خواهد شد.

لذا ، در صورتی که در پی ایجاد یک تجارت گردشگری هستید ، تحصیل در رشته گردشکری دانشگاه های ایتالیا شما را برای این کار آماده خواهد کرد ؛ برخی از دانشگاه های برتر در زمینه گردشگری دانشگاه ماسراتا ، دانشگاه آزاد بوزن بلزانو و دانشگاه فوسکاری ایتالیا می باشند.

رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا

تعداد دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های ایتالیا هر ساله افزایش یافته ، لذا این کشور سعی در ارائه فرصت های متنوع تر به دانشجویان بین المللی است که یکی از این موارد امکان تحصیل بدون آزمون ورودی است.

لذا ، در ایتالیا علاوه بر دوره هایی که از طریق آزمون دانشجو می پذیرند ، دوره هایی بدون آزمون ورودی نیز وجود دارند ؛ به طور کلی ، تحصیلات دانشگاهی بدون آزمون پذیرش در ایتالیا امکان پذیرش در چندین رشته را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند.

رشته های بدون آزمون در ایتالیا معمولا شامل رشته های علوم اجتماعی بوده که در این دوره ها آزمون پذیرش مجزایی برای تحصیل وجود ندارد.

اما با این وجود ، گزینه های بدون آزمون پذیرش در ایتالیا شامل طیف گسترده ای از برنامه ها است و بسیاری از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را می توان بدون آزمون پذیرش دنبال نمود ؛ برنامه های بدون آزمون پذیرش در ایتالیا نظیر رشته های زیر می باشند:

  • اقتصاد کسب و کار
  • امور مالی
  • روابط بین المللی
  • مدیریت جهانی
  • حقوق
  • طراح مد
  • خوراک شناسی
  • روانشناسی

دوره فاندیشن در ایتالیا

از جمله روش های تحصیل بدون آزمون در ایتالیا ، گذراندن دوره تحصیلی فاندیشن (foundation education) به زبان ایتالیایی است.

همچنین ، تحصیل به زبان ایتالیایی با طی دوره فاندیشن یک ساله در ایتالیا امکان پذیر است ؛ چرا که تحصیل به زبان ایتالیایی ، انتخاب های بسیار گسترده تری را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد و با تسلط به زبان ایتالیایی ، دانشجو می تواند فرصت یافتن شغل در ایتالیا را به دست آورد.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

علاوه بر پذیرش بدون آزمون ، برنامه های مختلفی در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه شده اند ؛ لذا می توان در ایتالیا برنامه هایی را یافت که به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شوند.

به طور کلی ، دانشگاه های برتر کشور ایتالیا بیش از 500 برنامه آموزشی را در هر سطحی به زبان انگلیسی ارائه داده اند ؛ بنابراین ، دانشجویان بین المللی می توانند موضوعات مختلف از جمله بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را نظیر معماری ، مطالعات مد و MBA و تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا را با کیفیتی بالا به زبان انگلیسی دنبال نمایند.

از دانشگاه هایی که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده اند می توان به دانشگاه بولونیا ، دانشگاه فلورانس ، دانشگاه میلان و غیره اشاره نمود.

در لیست رشته های تحصیلی در ایتالیا که به زبان انگلیسی ارائه شده اند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحصیل در رشته معماری در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل هوش مصنوعی در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل اقتصاد در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل حقوق در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل در رشته روانشناسی در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل علم داده در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل پرستاری در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل فلسفه در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل در رشته امور مالی در ایتالیا به زبان انگلیسی

همچنین ، بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که بورسیه استانی یکی از این موارد می باشد ؛ لذا متقاضیان دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد می توانند رشته های بورسیه استانی ایتالیا را انتخاب نمایند و از تجربه تحصیلی مقرون به صرفه در این کشور لذت ببرند.

مطالعه بیشتر:

آزمون till ایتالیا

لیست دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت

در این مقاله در رابطه با رشته های تحصیلی ایتالیا صحبت شد؛ در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی مهرآفرین تماس حاصل فرمایید.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 1نفر)

دیگر دانستنی های مهم

در این بخش مهمترین و محبوب ترین مقالات مرتبط با مقاله پیش روی شما، گردآوری شده است تا در صورت علاقه مندی بتوانید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *