ارزان ترین راه مهاجرت

ارزان ترین راه مهاجرت

ارزان ترین راه مهاجرت

نوشته توسط مشاوره مهاجرت: مجید قادری

در تاریخ: 30 فروردین 1402 | آخرین بروزرسانی:

راه های مهاجرت مختلف است که هر متقاضی می بایست با توجه به شرایط خود، بهترین راه را انتخاب نماید. اما روشهایی مثل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با این که می توانند راحت ترین راه مهاجرت برای برخی باشند، اما گرانترین راه نیز هستند. اما ارزان ترین راه مهاجرت می تواند روش کاری یا تحصیلی باشد.
فرصت مطالعه نداری؟

شمارتو بده زنگ میزنیم!

ارزان ترین راه مهاجرت کدامست؟ امروزه بسیاری از مردم در جهت بهبود کیفیت زندگی و یا داشتن شغلی مناسب رویای مهاجرت را در سر می پرورانند.

اما از آنجا که راه های مهاجرت می تواند مختلف باشد، لذا متقاضی مهاجرت می بایست بهترین مسیر مهاجرتی را با توجه به شرایط خود انتخاب نماید.

به طور کلی، افراد از طریق کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و خرید ملک و … می توانند به کشوری دیگر مهاجرت کنند. اما هر کدام از این روش های مهاجرتی شرایط خاصی را می طلبند.

اما کدام روش به پرداخت هزینه های کمتر منجر می شود؟ در ادامه به بررسی کم هزینه ترین راه برای مهاجرت خواهیم پرداخت و برخی از کشورهای ارزان برای مهاجرت را بررسی خواهیم نمود. لذا، اگر قصد مهاجرت دارید، با خواندن مقاله پیش رو اطلاعات مفیدی دریافت خواهید نمود.

البته در صورت داشتن سوالات بیش تر و بررسی ارزان ترین و کم هزینه ترین راههای مهاجرت با توجه به شرایط تان، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید.

مهاجرت بدون پول

مهاجرت بدون پول امکان‌پذیر نیست، زیرا هرگونه مهاجرت به یک کشور نیاز به مسکن، غذا، پوشاک، و امکانات اساسی دیگر دارد. همچنین برای ورود به یک کشور جدید، شما نیاز به ویزای معتبر و مجوز قانونی دارید که برای دریافت آنها نیز باید هزینه کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید به یک کشور دیگر مهاجرت کنید، باید برنامه‌ریزی صحیح در مورد تأمین منابع مالی لازم داشته باشید.

دقت کنید که مهاجرت تحصیلی بدون پول فقط در صورت داشتن بورسیه تحصیلی ممکن است که البته اگر بورسیه تحصیلی شامل شما شود نیز بایستی یک سری هزینه های اولیه مانند ویزا، بلیط هواپیما، آزادسازی مدرک را خودتان بپردازید.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

علاوه بر بررسی روش های کم هزینه برای مهاجرت، یافتن کشورهایی ارزان نیز برای مهاجرت مهم است. اما کدام کشور مناسب مهاجرت است؟

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان
کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

پاسخ این سوال به طور مستقیم به شرایط شما بستگی دارد. لذا، عواملی چون میزان تحصیلات، تخصص، میزان سرمایه، سن و خیلی موارد دیگر می توانند مهم باشند. البته کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان شامل موارد زیر می باشند:

کشورهاخصوصیات
ترکیه✔ترکیه به ایران نزدیک است و از لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد.  

همچنین، هزینه زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و روش های زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که در تمامی این روش ها نیاز به داشتن تمکن مالی کمی است. همچنین، ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می باشد.

مقاله پیشنهادی:

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

استرالیا🚩یکی از دلایل توجه به استرالیا، جذب نیروی کار ماهر و نیمه ماهر است. لذا، وجود برنامه های متنوع مهاجرتی، به واسطه کار، سرمایه گذاری، تحصیل و کارآفرینی منجر به جذب افراد زیادی برای مهاجرت به استرالیا شده است.  

ارزان ترین راه مهاجرت به استرالیا نیز روش کاری است. یکی از دلایل تمایل متقاضیان برای سفر به این کشور، وجود سیستم درخواست ویزای آنلاین است.

برنامه های مهاجرت کاری استرالیا شامل ویزای گلوبال تلنت استرالیا، طرح Employer Nomination Scheme، ویزای Provincial Skilled Nominated Visa، ویزای موقت پس از فارغ التحصیلی (Temporary Graduate Visa) و ویزای موقت برای نیروی کار ماهر می باشد.

مقاله پیشنهادی:

مهاجرت کاری به استرالیا

اسپانیا❇اسپانیا بخاطر ارائه شرایط اخذ اقامت به واسطه سرمایه گذاری و منابع مالی، مورد توجه بسیاری در سراسر جهان است.  

برنامه ویزای طلایی اسپانیا امکان اخذ اقامت اسپانیا را با خرید خانه ای معادل 500000 یورو می دهد.

همچنین، با اثبات منابع مالی مناسب از طریق برنامه خود حمایتی اسپانیا، می توان ساکن این کشور شد.
آلمان🙌ارزان ترین راه مهاجرت به آلمان از طریق کار است. این کشور بخاطر داشتن قوانینی ساده جهت اخذ اقامت کاری مورد توجه است.  

این کشور دارای ویزای جستجوی کار و ویزای جاب آفر است که فرصتی مناسب، برای متقاضیان ماهر و متخصص جهت اخذ اقامت آلمان می باشد. در ویزای جستجوی کار، ویزای کاریابی 6 ماهه صادر می شود که در این مدت متقاضی باید به جستجوی کار در آلمان باشد. اما در صورت موفقیت، ویزای کار آلمان را اخذ خواهد نمود. همچنین، با 4 سال کار در آلمان و تمدید ویزای کاری، در پایان سال پنجم می توان برای اقامت دائم آلمان اقدام نمود.

مقاله پیشنهادی:
مهاجرت به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

کانادا✔کانادا برنامه های مختلف کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و گردشگری (تا 5 سال) را در نظر گرفته است.

برنامه های متنوعی نظیر اکسپرس اینتری کانادا (برنامه ای کاری مبتنی بر امتیاز برای افراد حرفه ای)، ویزای کارآفرینی کانادا برای ایده های خلاقانه و دیگر برنامه های مختلف اقامتی از جمله راههای ورود و دریافت اقامت قانونی کانادا می باشند.

مقاله پیشنهادی:

مهاجرت به کانادا

مونته نگرومونته نگرو بخاطر هزینه پایین زندگی، مقصدی مناسب برای مهاجرت است. این کشور نیاز به نیروی کار دارد و به راحتی برای متقاضیانی که دارای یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما هستند، ویزای کار صادر می کند.

لذا، این روش می تواند ارزان ترین راه مهاجرت به مونته نگرو باشد. همچنین، با سرمایه گذاری 350 هزار دلاری در مونته نگرو می توان پاسپورت این کشور را اخذ نمود.

جمهوری چکجمهوری چک بخاطر ارائه فرصتهای شغلی فراوان، یکی از بهترین مقاصد تجاری در بین کشورهای اروپایی است.

متقاضی با داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما می تواند مجوز کار موقت یکساله دریافت نماید.

این اقامت قابل تمدید بوده و بعد از 5 سال منجر به اقامت دائم جمهوری چک می شود. لذا می توان بهترین و کم هزینه ترین راه مهاجرت به این کشور را از طریق کار دانست.
تایلندکشور تایلند اقامت موقت یک تا چهار ساله را از طریق اسمارت ویزا برای متخصصین و سرمایه گذاران واجد شرایط در نظر گرفته است.

  از دیگر روش های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور، برنامه اقامت نخبگان تایلند است. این برنامه اقامتی، امکان اقامت 5 ساله تایلند را با حداقل حدود 15000 دلار آمریکا امکانپذیر می سازد.

پاراگوئهساده ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به پاراگوئه نیز روش کاری است. این کشور دارای برنامه هایی در زمینه سرمایه گذاری و خودحمایتی است که هر دوی این طرحها منجر به اخذ اقامت دائم پاراگوئه می شود.

اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری از طریق طرحهایی چون، سرمایه گذاری حداقل 5500 دلار در حساب بانک مرکزی پاراگوئه، ثبت شرکت با حداقل سرمایه 5000 دلار و خرید زمین به مساحت حداقل 10 هکتار امکانپذیر است.

همچنین جهت اخذ اقامت پاراگوئه از طریق تمکن مالی، اثبات داشتن درآمد حداقل 1300 دلاری ماهانه و توانایی پرداخت هزینه های زندگی ضروری است.
پرتغالارزان ترین راه مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای کاری است.  

پرتغال به دلیل ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از جمله خرید ملک به ارزش 280، 350 و 500 هزار یورو، و اقامت از طریق خود حمایتی برای افراد واجد شرایط و نیز به خاطر عضویت در کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا، مقصدی بسیار مناسب برای اقامت به شمار می آید.

نیوزیلندنیوزلند بخاطر ارائه برنامه ویزای کاری نیوزلند برای نیروی کار ماهر، مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری است. لذا، ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور از همین طریق می تواند باشد.

اما برای اخذ اقامت نیوزلند از طریق کار متقاضی باید دارای شرایطی چون سن زیر 55 سال، سابقه کاری مرتبط، داشتن تخصص در حرفه، داشتن مدرک زبان در سطح آیلتس 6.5 به بالا و… باشد.

به متقاضیانی که در برنامه مذکور پذیرفته و موفق به اخذ ویزای این کشور شوند، اقامت دو ساله‌ی قابل تمدید داده خواهد شد. علاوه بر این، نیوزلند شرایط مهاجرت به این کشور را از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری نیز فراهم آورده است.
هندهند از جمله ارزان ترین و شادترین کشورهای جهان بوده، این کشور از لحاظ اقتصادی، تحصیلی، کاری، درمانی، سیاسی و… از وضعیت خوبی برخوردار است و جهت استفاده از امکاناتی چون تهیه مسکن و غیره تنها نیاز به 500 دلار در این کشور می باشد.

همچنین، هند می تواند ارزانترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت باشد.

به طور کلی، اخذ اقامت کاری، بهترین و ارزان ترین راه مهاجرت شناخته می شود و از جمله کشورهای ارزان برای زندگی مونته نگرو و جمهوری چک هستند که شرایط کاری خوبی را ارائه داده اند. اما تنها در صورتی می توان در این کشورها کار و زندگی کنید که از کارفرمایی در آن کشورها یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایید. همچنین، می بایست به زبان این دو کشور تسلط داشت که شاید 99 درصد متقاضیان مشکل زبانی داشته باشند.

چین، مراکش، مکزیک، کره و گرجستان نیز می توانند از ارزانترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان باشند.

مهاجرت از طریق کار، کم هزینه ترین روش مهاجرت

مهاجرت از طریق کار، کم هزینه ترین روش مهاجرت
مهاجرت از طریق کار، کم هزینه ترین روش مهاجرت

مهاجرت از طریق کار، روشی محبوب در بین متقاضیان مهاجرت است. چرا که این روش مهاجرتی نه تنها هزینه های بالایی را نمی طلبد، بلکه دریافت حقوق را نیز امکانپذیر می سازد.

همچنین، امروزه بسیاری از کشورها به دلیل کمبود نیروی کار متخصص یا ساده، به دنبال نیروی کار خارجی هستند و هر ساله مشاغل زیادی در لیست مشاغل مورد تقاضا قرار می گیرد.

البته، داشتن تحصیلات بالا، تجربه کاری در تخصصی خاص و داشتن مهارت های زبانی (بومی یا انگلیسی) می تواند در مسیر مهاجرت کاری و اخذ اقامت مزیت به شمار آیند و فرصت های شغلی زیادی را در اختیار متقاضی قرار دهند.

اما دقت داشته باشید، با این که مهاجرت کاری می تواند کم هزینه ترین راه مهاجرت باشد، اما برای این روش مهاجرتی در اکثر موارد به یک پیشنهاد شغلی نیاز است و داشتن پیشنهاد شغلی می تواند شانس اخذ اقامت را افزایش دهد.

به عبارتی، برای مهاجرت کاری می بایست به دنبال شغل و کارفرمایی باشید که امور ویزای کاری را دنبال نماید.

علاوه بر روش پیشنهاد شغلی، متقاضیان مهاجرت کاری می توانند از طریق ویزای جستجوی کار نیز اقدام نمایند. در روش ویزای جستجوی کار، شخص می تواند به مدت مشخصی در کشور مورد نظر سکونت داشته و در این مدت به دنبال کار باشد.

اگر متقاضی، کار مورد نظر خود را در این مدت بیاید، ویزای جستجوی کار به ویزای کاری تبدیل خواهد شد و وی می تواند در کشور مطبوع خود به فعالیت مشغول شود؛ همچنین، ویزای کاری شرایط اخذ اقامت و تابعیت را فراهم می آورد. مهاجرت از طریق کار، ارزان ترین راه مهاجرت برای ایرانیان نیز می تواند باشد.

به هر حال، اگر به عنوان یک متقاضی ایرانی قصد مهاجرت به کشوری دیگر را از طریق کار دارید، می بایست در کشور مورد نظر مواردی چون هزینه های زندگی، نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال و اقتصاد را بررسی نمایید. به طور کلی، میزان نرخ بیکاری حاکی از این است که آیا کشور مورد نظر برای جستجوی کار مناسب است یا خیر. همچنین، توجه به لیست مشاغلی با کمبود نیروی کار، می تواند نیاز به رشته شما را در آن کشور مشخص کند.

ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا

آلمان👷‍♂️opportunity card برای جذب نیروی کار ماهر
دانمارک🕵️‍♂️اجازه اقامت یک ماهه
ایرلند💂دو نوع ویزای کار شامل مجوز استخدام کارگران ماهر و مجوز استخدام عمومی
پرتغال👨‍💼ویزای کار کوتاه مدت و بلند مدت
فنلاند💂روند 14 روزه برای ورود کارگران ماهر
ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا
ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا

اگر به دنبال مسیری ارزان برای مهاجرت به اروپا هستید، مهاجرت از طریق کار می تواند مناسب باشد. برای اخذ ویزای کار اکثر کشورهای اروپایی در ابتدا باید پیشنهاد کاری داشت. اما کشورهایی نظیر اتریش و آلمان ویزای جستجوی کار را نیز در برنامه دارند.

اما شرایط مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی چگونه است؟ کشورهای اروپایی اکثرا به دنبال نیروی کار خارجی هستند. اخیرا کشورهایی نظیر اسپانیا و ایتالیا اعلام داشته اند که در تلاشند تا فرصت های بیشتری را به روی کارگران غیر اتحادیه اروپا بگشایند و به زودی لیستی از مشاغل خالی را منتشر خواهند کرد که برای پر کردن آنها نیاز به کارگران مهاجر دارند.

مهاجرت کاری در کشورهای مختلف در ادامه بررسی شده است.

ارزانترین راه مهاجرت به آلمان

ارزان ترین گزینه برای مهاجرت به آلمان می تواند دریافت ویزای کار این کشور باشد. در همین راستا، اخیرا کشور آلمان یک کارت فرصت (opportunity card) برای جذب نیروی کار مهاجر ماهر راه اندازی نموده که این کارت با استفاده از یک سیستم مبنی بر امتیاز (Chancenkarte)، به متقاضیانی که به دنبال کار در آلمان هستند، امکان می دهد تا پیش از یافتن کار و یا کارآموزی به این کشور مهاجرت نمایند.

اما توجه داشته باشید که از شرایط دریافت این کارت، داشتن سنی کمتر از 35 سال، مهارتهای زبانی کافی برای زندگی در آلمان و حداقل 3 سال تجربه حرفه ای در رزومه می باشد. همچنین، متقاضیان باید بتوانند ثابت کنند که پیش از یافتن شغل، می توانند از عهده هزینه های زندگی خود در این کشور برایند.

مقاله پیشنهادی:

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

ارزان ترین راه مهاجرت به دانمارک

ارزان ترین راه مهاجرت به دانمارک
ارزان ترین راه مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک به نیروی کار در انواع صنایع بشدت نیاز دارد و به دنبال متخصصینی بخصوص در زمینه هایی چون علوم و مهندسی، حقوق و بهداشت، فناوری اطلاعات و برق و… است.

لذا، در صورت دریافت یک پیشنهاد شغلی در زمینه صنایعی که جزو مشاغلی با کمبود نیروی کار در دانمارک هستند، می توانید جهت اقامت و اجازه کار در دانمارک درخواست دهید.

به این افراد در ابتدا و پیش از شروع به کار، اجازه اقامت یک ماهه داده خواهد شد تا بتوانند در دانمارک ساکن شوند، اما مشروط بر اینکه بتوانند ثابت کنند که در آن دوره از عهده مخارج زندگی خود در دانمارک برخواهند آمد.

دقت کنید، اگر قرارداد کاری کوتاهتر از چهار سال باشد، اجازه اقامتتان بر اساس مدت قراردادتان تنظیم خواهد شد.

مقرون بصرفه ترین راه مهاجرت به ایرلند

دریافت ویزای کار ایرلند (کوتاه مدت تا بلند مدت) نسبتا آسان است و این کشور به دنبال مهاجرینی برای پر کردن موقعیت های خالی مشاغلی در زمینه های مختلف است.

ایرلند دارای دو نوع ویزای کار اصلی است که شامل مجوز استخدام مهارت های مهم برای کارگران بسیار ماهر و مجوز استخدام عمومی می باشد. اولی، مشاغلی را که برای رشد اقتصاد ایرلند حیاتی تلقی می شوند، و دومی همه انواع مشاغل را پوشش می دهد. پس از اخذ این نوع مجوزها، درخواست برای اقامت دائم ایرلند نسبتا آسان خواهد بود.

به طور کلی، کشور ایرلند یکی از ساده ترین کشورهای جهان برای اخذ ویزای کار، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا به شمار می آید.

ارزان ترین راه مهاجرت به پرتغال

پرتغال اخیرا ویزای کوتاه مدتی را راه اندازی کرده که به متقاضیان امکان می دهد تا تنها برای یک فصل در این کشور بمانند. بر اساس ویزای کار این کشور، شخص مجاز به اقامت و کار در پرتغال برای مدت حداکثر 9 ماه خواهد بود. همچنین، متقاضی می تواند در بیش از یک شرکت مشغول به کار شود. البته تا وقتی که به عنوان یک شغل فصلی به حساب آید.

اما دریافت ویزای کاری طولانی مدت پرتغال، بستگی به حرفه تان خواهد داشت و پس از دریافت مجوز، شخص می تواند یک تا دو سال در پرتغال بماند. افرادی که به مدت پنج سال در پرتغال زندگی کرده باشند، می توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند که پس از آن دیگر به درخواست ویزای کار نیاز نخواهد بود.

ارزان ترین راه مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند یک روند سریع 14 روزه را برای ورود کارگران بسیار ماهر و نیز خانواده های آنها به این کشور راه اندازی کرده و دولت فنلاند از افرادی که از این خدمت بهره می برند به عنوان متخصصان و کارآفرینان نوپا یاد می کند.

کارگران غیر اتحادیه اروپا پس از 90 روز اقامت در این کشور، می بایست برای اجازه اقامت فنلاند اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل گزینه ای عالی برای متقاضیانی است که رشته و تخصصشان در لیست مشاغل موردتقاضا وجود ندارد و یا برای متخصصینی که دارای امتیاز کافی نیستند و به زبانی خاص تسلط ندارند و یا اینکه در یافتن کارفرما با مشکل مواجه شده اند. اما به طور کلی، مهاجرت از طریق تحصیل را می توان به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت برشمرد.

مقاله پیشنهادی:

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای کشورهای مختلف متفاوت است و هزینه های تحصیل بسته به رشته و دانشگاه موردنظر می تواند متغیر باشد و دانشجویان می توانند دانشگاه ها و موسسات خصوصی و یا دولتی را برای تحصیل انتخاب نمایند.

در صورت تحصیل در موسسات دولتی بسیاری از کشورها، امکان تحصیل رایگان نیز برای متقاضی فراهم خواهد آمد.

همچنین، شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که این خود می تواند بر هزینه های زندگی و تحصیل در کشوری خارجی تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان از کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایرلند و بریتانیا و برخی دیگر موارد، می توانند بعد از تحصیل ویزای کار اخذ نمایند که این ویزا برای تمامی فارغ التحصیلان در دسترس است و به هیچ کارفرمایی وابسته نیست. لذا شخص می تواند از این ویزا برای کار در هر زمینه شغلی استفاده کند. اما دقت داشته باشید که جهت اخذ اقامت طولانی مدت می بایست شغلی در حوزه تخصصی خود بیابید.

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی، اجباری نبودن تمکن مالی در بسیاری از کشورهاست. با اینکه روش تحصیل می تواند به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت باشد، ولی متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل می بایست هزینه های مربوط به محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره را در نظر داشته باشند.

جهت بررسی مقالات موجود در حوزه مهاجرت تحصیلی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرتی پرریسک که ارزان ترین روش مهاجرت نیز به حساب می آید، روش پناهندگی است. پناهندگی با محدودیت ها و مشکلات زیادی همراه است و حتی جان افراد در مسیر مهاجرت می تواند به خطر افتد.

لذا، می توان گفت، با این که به پناهندگان اقامتی بدون هزینه تعلق می گیرد و این روش می تواند ارزان ترین راه مهاجرت باشد، اما به دلیل خطرات بالا به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در صورتی که در خصوص ارزان ترین راه مهاجرت سوالی در ذهن دارید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در ارتباط باشید؛ همچنین می توانید در قسمت نظرات، سوالاتتان را مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

sources:

visaguide.world
immigroup
boundless

ارزان ترین راهها برای مهاجرت ایرانیان شامل چه راههایی است؟

مهاجرت کاری و تحصیلی می توانند کم هزینه ترین راه مهاجرت باشند.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟

نیوزلند، اسپانیا، استرالیا، ترکیه، چین، مکزیک، کره، گرجستان، هند، پرتغال، کانادا، تایلند، جمهوری چک، مونته نگرو، پاراگوئه و آلمان می توانند از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت باشند.

5/5 - ( تعداد افرادی که به این مطلب امتیاز داده اند: 3نفر)

نظر خود را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *